Ahoj!
> elképzelhetö-e egy elektronikus letiltás abban az esetben, ha
> legalább 1 hengerben nincs gyújtás.
Nem, nincs ilyen tiltás. Ez a rendszer nem tudja ellenőrizni a
gyújtás szekunder kőrét (ennek része a gyertya is), így
értelemszerűen egy sikertelen indításból a gyertyahibát sem képes
kiszűrni. EOBD rendszer lévén, arra képes, hogy felismerje, ha
égéskimaradás van valamelyik hengerben. Ha a kimaradás eléri a 10
esetet 60másodpercen belül, letiltja annak a hengernek a
befecskendezését. De csak annak a hengernek és ezt beírja a
hibatárolóba, egyúttal a MIL lámpát is aktiválva. Az
égéskimaradás nem azonos a gyújtáshibával, az csak egy a
lehetséges okok közül.
Ezeknek a motoroknak az indítási nehézségeit többségében a
főtengelyhelyzetjeladó időszakos hibája és/vagy a gyári
gyújtótrafók silány minősége okozza. Valamilyen francia agyrém
következtében a trafók kettesével sorba vannak kötve, így ha az
egyik elromlik, mindjárt két henger áll meg. :-(
A gyertyákat 60ezrente kell cserélni, ha ennek a közelében, vagy
ezen túl volt a futásteljesítményük akkor megeshet, hogy
mindössze a gyertyák miatt nem indult be, de ez csak a szikra
gyengesége, vagy annak kimaradása miatt volt.
Üdv, Triznyak
|