Sziasztok!
A cegnel flottacsere tortent, tegnap leadtam a Stilot,
es atvettem helyette egy Ford Focus Titanium 1.8 8v TDCi-t.
Mivel ugyis pang a lista, beszamolnek - mar ha barkit is
erdekel - a "0. napi" tapasztalatokrol. Egyelore 55 km
van a gepben, osszesen egy fel orat toltottem el benne.
Szep piros, nekem marhara tetszik.
1. Motor. Bar sok helyen hallottam, hogy egy auto uj
koraban kozel sem megy annyira, mint ha mar bejarattak,
de ezzel egyelore nagyon nem vagyok megelegedve. Hivatalo-
san 115 paci nyihog benne, amig a Stilo mindossze 103 da-
rabbal birt, megis erzesre eg es fold a Stilo javara. A
Focus 2000-3000 kozotti fotengelyfordulaton marha nagyot
tol, de alatta es felette nagy budos semmi. Raadasul ki
sem lehet huzatni (persze-persze, egy (turbo)dizelt nana,
hogy nem szokas porgetni), de azert az, hogy a "piros"
mezo 4500-nal kezdodjon, szerintem onmagaert beszel. Ra-
adasul (bar ezt mas dizelnel is tapasztaltam) nem lehet
olyan alacsony fordulaton meg gurulni sem vele, mint egy
benzinessel (a Stilo 1.6 16v volt), mert egyszeruen ran-
gat, morog, meg amugy is rettenetes. (Ennyit arrol, hogy
a nagy nyomatek miatt nem kell sokat valtogatni. Dehogy-
nem, kulonben fullad!) 70-nel meg nem erdemes 5-be rakni,
varosban 50-nel nem erdemes 4-ben haladni. A Stiloval 40-
nel is siman lehetett 5-ben. Ami viszont meglepett: marha
halk, es nem is raz. Semmi dizelmozdony-effektus.
2. Kulso. Ezugyben fej fej mellett, mert nekem mindket
forma nagyon tetszik. Ebbol a szempontbol a Focus csak a-
zert jobb, mert a Stilot mar nagyon megszoktam, ez vegre
valami mas, de ennyi. Igaz, a Focusban van napfenyteto,
illetve adaptiv elso kanyarodofenyszoro-rendszer. Errol
termeszetesen egy nap alatt meg nem lehet tapasztalatom.
Lehet, ha kesobb azt mondom, "hudeklassz", az csak a fo-
gyasztoi pszichologianak tudhato majd be. Ja, 5-ajtos mo-
dell a Focus, a Stilo 3-ajtos volt. (Az 5-ajtos Stilo ki-
fejezetten ronda, mig a 3-ajtos marha design-os. Erdekes,
hogy az uj Astrarol detto ugyanez a velemenyem. Focusnal
meg szinte ugyanugy nez ki az 5- es a 3-ajtos modell.)
3. Belso. Hat ezt is a Stilo nyerte! A muszerfal mind-
ket modellnel akarcsak a kulso eseteben egyforman tetszik,
a Stiloe kicsit letisztultabb es sportosabb, a Focuse in-
kabb noiesebb es elegansabb, de a maga modjan mindketto
klassz. Viszont amig a Stilo (dynamic felszereltseg volt,
a tobbit nem ismerem) szovettel volt karpitozva, addig a
Focus tiszta muanyag. (Bar erdekes modon nekem semmi ba-
jom a muanyagokkal, de ha mar ossze lehet hasonlitani...)
A Focus ulese talan egy leheletnyit kenyelmesebb a Stilo-
enal, de a kulonbseg igen kicsi, raadasul ezt a kulonbse-
get jobban at fogom latni egy hosszabb ut utan, amiben a
Focussal meg nem volt reszem. A Focus ugyan tele van min-
denfele tarolorekesszel, de azok picikek, mig a Stilonak
a kesztyutartoja hatalmas volt, ami nekem kellett is.
Mindket modellben van/volt konyoktamla, viszont irgalmat-
lanul zavar, hogy a Focuse fix, allandoan beleverem a
konyokomet valtasnal, a Stiloe ellenben felhajthato volt,
igy azt csak akkor hasznaltam, amikor volt ertelme, azaz
autopalyan, egyeb esetben fel volt hajtva. Es talan a leg-
lenyegesebb: a Focus belulrol kisebb! A Stilo hihetetlen
tagas volt a kategoriajahoz kepest!
4. Zene, elektronika. Egyszer valahol olvastam, hogy az
olaszok jobban odafigyelnek a zenere, mint barmi mas gyarto,
es nekem ugy tunik, ennek a mondatnak a valosagtartalma
100%. Volt mar alattam C4, Jetta, Astra stb. is a Focus
es a Stilo mellett, es valoban: a Stilo egeszen jol szolt
a gyari cuccaval, mig a Focusban hiaba van felaras Sony,
olyan tre dobozhangja van, mint egy vacak taskaradionak.
Igaz, baromi hangos, csak nem szol szepen. (Es ez, marmint
hogy nem szol szepen, igaz a fent felsorolt tobbi tipusra
is.) Persze nem varom el, hogy Mark Levinson legyen egy at-
lag nepautoban, de mint latjuk, lehet hallgathato berende-
zest is elfogadhato aron bepakolni... Az elektronika megint
meger egy miset. A Stiloban en magam tudtam programozni,
hogy bezarjon-e menet kozben az ajto vagy sem, meg hogy a
radio automatikusan ki-bekapcsoljon-e a gyujtassal egyutt,
mig az elobbit a Ford csak szervizben, szamitogeppel tudja
programozni, utobbi lehetoseg pedig nincs is! (Szanalom!)
Igaz viszont, hogy a Stiloban az ESP-t nem tudtam kikap-
csolni, a Fordban viszont ez menubol megy. Tetszik, hogy
a Focus ugy jelzi ki a pillanatnyi fogyasztast, hogy ha
az auto megy, akkor a mertekegyseg l/100 km, ha meg all,
akkor l/h. Ez ugyes. (A Stilo, ha allt, azt irta ki, hogy
--.- l/100 km.) Raadasul a Stilo nem jegyezte meg, melyik
erteket szerettem nezni a muszerfal kozepen, gyujtas ki/be
utan mindig arra allt vissza, hogy epp mi megy a radioban.
5. Megbizhatosag. Errol nyilvan Focus-oldalrol nem tud-
hatok nyilatkozni, viszont ebbol a szempontbol a Stilo ma-
ga volt a tragedia. Ugy adtam le, hogy folyamatosan "Check
Engine"-es volt, amit a szerviz tobbedik nekifutas utan sem
volt kepes elharitani. Allitasuk szerint a szamitogep a be-
fecskendezo hibajat jelezte, es a vegen mar a teljes befecs-
kendezorendszert attettek egy "donorautobol" megsem szunt
meg a hiba. Persze sok haverom sokmindent mondott, hogy ak-
kor szerintuk mi lehet a gaz (maga a szamitogep, pillango-
szelep stb.), de hat ki vagyok en, hogy megmondjam a szer-
viznek, hogy _masok_ szerint mit kellene cserelniuk... Ma-
ra persze a dolog mar nem is erdekel. Ja, es a Stilo zabal-
ta az olajat.
Egyelore ennyi, bocsanat, hogy marha hosszu lett, de hat
mint mondottam, ugyis pang a lista, es egyebkent meg PgDn...
Udv mindenkinek:
Nagyak
|