Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AGYKONTROLL 2708
Copyright (C) HIX
2006-04-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Jelenleti iv (mind)  22 sor     (cikkei)
2 Re: re: etikai dilemma a programozasban (mind)  67 sor     (cikkei)

+ - Jelenleti iv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jelenléti ív

Kedves Listatagok!

Kérlek benneteket, hogy a levél végén kattintsatok a tetszett 
szövegre, ha 2006. április 16-án (vasárnap) este 21.00 órakor (vagy a 
hét bármely napján) meditációval, kontrollozással, vagy más 
módszerrel dolgoztatok az ózonlyuk megszüntetéséért. 
Aki teheti, legyen szíves látogassa meg ezt a honlapot is: 
http://ozon-projekt.uw.hu/

A Csipet-Csapat nevében, ill. a nevetekben is őszinte köszönetet 
mondok minden résztvevőnek és szimpatizánsnak a vasárnap esté(k)
ért.

Legközelebb 2006. április 23-án 21.00 órakor találkozunk. 

Mindenkit szeretettel várunk!

Baráti üdvözlettel:

István (Borsodból)
+ - Re: re: etikai dilemma a programozasban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A nyelvvizsgás történethez, vagyis az „etikai problémához...”, mint érintett...

Kedves Mindenki!

Eddig csak az oldalvonalról néztem, hogy megítéljétek etikai probléma szintjén,
 azt amit én első sikeremként éltem meg... Nagyon félrecsúsztatok, amiért 
igazándiból én vagyok a hibás, mert csak részben meséltem el a történetet, ille
tve a hangsúlyokat nem megfelelően tettem ki... Most megpróbálom teljesebb
é tenni a képet (bár így azért picit, vagy nem is picit, túl személyes lesz, am
it eredendően nem akartam). A szlovák nyelvvizsga előzményeiről 
annyit, hogy leányom óvodától tanulja a szlovákot (heti négy órában) és végig a
z általános iskola négy éve alatt. Nyolcadik utáni nyáron ennek örömére letette
 a C típusú alapfokút (AK akkor még egyáltalán nem volt a látómezőben, fek
etemágiáról nem is beszélve), amire a tanára még külön rátréningezett. Nyaranta
 Szlovákiába járt táborokba, szlovák barátok-barátnők stb. Nagyszülők
 máig is tudnak „tótul” és ráadásul közel is vagyunk Szlovákiához, így elő
fordul hogy csak úgy „átugrunk”... 
Ezután ment el középiskolába, ahol heti 12 óra német, plusz heti négy angol vár
ta és annak ellenére, hogy szlovák kollégiumban volt a szlováknyelvre alig mara
dt idő (most másodikos). Erre mondtam én, hogy a középfokú nyelvvizsgára e
fektíve alig készült (de ne feledjük az évtizednyi heti négy órát). Illetve ez 
sem így igaz, mert az egyik nevelőtanárral – igaz hetente egyszer – de sor
ra vettek jó néhány témát a középfokúra koncentrálva, bár szintén adalék: a nev
előtanár szerint: csoda kellett volna ha sikerül :)
A programozásom, (vagy nem is tudom minek nevezzem) egész pontosan úgy szólt, h
ogy kértem minden égi-földi segítőt, minden jó energiát, hogy segítsen fel
hozni a lány tudatalattijából azt a rengeteg tudást, azokat az összefüggő 
szövegeket, mondatokat, szókapcsolatokat, miket magába szippantott (élete nagyo
bbik felében), mindent mit tanáraitól valaha is hallott (itt nevesítettem is &#
337;ket), minden kidolgozott feladatot, tételt és szöveget. Kértem, hogy segíts
enek megnyitni minden csatornát tudatalattijából, hogy duzzadjon patakká, széle
s folyóvá és jusson minden eszébe, minden mit valaha is tanult, olvasott, hallo
tt, mindent mi csak eszébe juthat.
Ami a tanár befolyásolását illeti. Szerintem abban megegyezhetünk, hogy minden 
ilyen helyzet akkor hoz sikert (minden vizsga szituáció), ha azt kérdezik, amit
 tudsz. Az pedig, hogy valaki mindent tudjon, az kizárt, tehát bőven meges
het bárkivel, hogy olyan kérdést kap, amibe beletörik bicskája. Ha valaki úgy é
rzi, hogy bármely tudomány, bármely pici részterületére rá meri mondani, hogy &
#337; abban mindent tud, az enyhén szólva nagyképű. 
Tehát visszatérve a tanárra, én azt kértem tőle, hogy csak azt kérdezze le
ánykámtól, és azt mind kérdezze, amit a gyerek tud (hát nem ez a sikeres vizsga
 kulcskérdése?) és nem értem kristály tisztán, hogy ez miért baj (ez a tudásmen
nyiség hitem szerint egy nagyon tekintélyes adag).
Nem tudom miként gondolhatták közületek egyesek, hogy úgy ment el a gyerek vizs
gázni, hogy semmit sem tudott és csak fekete mágiával tette le a Rigó utcai köz
épfokú C típusú nyelvvizsgáját. Azt azért talán egyértelműen leírtam, hogy
 én annak örültem határtalanul, hogy az általam relatív kevésnek tartott felkés
zülést és a végeredményt összevetve éreztem AK-s sikernek közreműködésem. 
Lehet hogy örömömben eltúloztam a dolgokat, de fekete mágiával való meggyanúsít
ást azért nem vártam. Megdöbbentett és elszomorított, amikor először olvas
tam a reagálást, amit egyedinek véltem, amit magamban okoskodásos kiforgatósdin
ak minősítettem, de most hogy ennek „követői” is vannak, meggyőz
tek hogy tollat ragadjak. Remélem senkit sem untattam személyes dolgaim részlet
ezésével és remélem másokat nem fognak „egyesek” lelombozni, és azt is remélem,
 hogy ezt a listát inkább okos emberek tartják fenn, mint öncélúan okoskodók, a
kik tévedhetetlennek hiszik maguk és azt hiszik, hogy ők bátran törögethet
nek egész durva meggyanúsítgatásokkal mások felett pálcát, miközben nagy-nagy b
utaságot beszélnek.

Mindenkinek kívánok további szeretetteljes Húsvétot, hogy csillogó mosolygós sz
emmel élje meg az ünnep felemelő szépségét!

Egyre jobban! :)

Sok szertettel ölelek minden Kedves Agykontollost!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-188-173.globonet.hu)

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS