Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3334
Copyright (C) HIX
2008-04-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Volvo kerdesek (mind)  66 sor     (cikkei)
2 parkolas a Szechenyi Konyvtarnal (mind)  21 sor     (cikkei)
3 98-as Laguna kerdes (mind)  14 sor     (cikkei)
4 Re: volvo kerdesek (#3333) (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re: Volvo kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Anélkül, hogy ismerném a Volvót, azért belepofázok :-)

Leírásod alapján a TC a kipörgő kereket fékezi, így a jobban tapadó oldal 
kerkére jut a nyomaték. Egyfajta differenciálzárként fogható fel. Ennek 
akikapcsolása tényleg értelmetlen, mert nem tudok olyan élethelyzetet 
elképzleni, amikor egyik kerék áll, és a másikat pedig mondjuk tükörjégen 
szeretnéd pörgetni.

A Spin Control szerintem a motort szabályozza vissza, így csökkenti a kerék 
kipörgéést. Ennek kikapcsolása  valóban hasznos lehet adott helyzetben.

Az Active Yaw Control pedig szerintem az amit máshol ESP-nek, DSC-nek, 
stb. 
hívnak, ha a kocsi nem arra megy, amerre szeretnéd (a kormány állása nincs 
összhangban az oldalirányú gyorsulással), akkor a megfelelő kerék(ek) 
fékezésével megpróbálja helyrerakni.

Persze mindhárom működésének feltétele, hogy legalább egy (adott esetben 
hajtott) kerék tapadjon, tehát a fizika törvényeit nem tudjuk velük áthágni.

Szabolcs


----- Original Message ----- 

Tudja vki, hogy mi a kulonbseg a Traction Control es a Spin Control
kozott?
A konyv azt irja, hogy a TC atteszi az erot a kiporgo kerekrol a
tapado kerekre ugy hogy fekezi a porgo kereket. Ezt nem lehet
kikapcsolni.
A Spin (vagy kesobb Stability) Control megakadalyozza hogy
kiporogjon a kerek gyorsitasnal. Bizonyos korulmenyek kozott, pl.
mely ho vagy homok ajanlatos kikapcsolni ezt a funkciot amit a
DSTC gombbal lehet megtenni..
Ja igen es van meg egy Active Yaw Control neviu vmi is, ami
megcsuszas eseten automatikusan fekez egy vagy tobb kereket hogy a
kocsit ismet iranyithatova tegye. Ezt sem lehet kikapcsolni.

Tehat a TC fekezi a kiporgo kereket es nem lehet kikapcsolni, mig
az SC megakadalyozza hogy kiporogjon (gondolom fekezessel) es ki
lehet kapcsolni. Nem ertem. Mi lehet a kulonbseg?

Apropo, leesett az idei elso ho, ez a tel sem maradt ho nelkul.
Kivancsi vagyok marad-e holnapra eleg a 10 centibol hogy
kozlekedesi kaoszt okozzon a nyari gumival kozlekedo angoloknal
:-).

A multkor kerdeztem de nem kaptam valaszt, hogy mi lehet a
kulonbseg a 163 es a 185 lovas D5-os volvo motor kozott, eleg chip
tuning vagy komolyabb a kulonbseg. Tenyleg senki nem tudja, vagy
csak elkerulte a figyelmet annak a ki tudja ? :-)

A'kos







MOKA GURU WINDOWS TIPP RANDI KUKKER HIR JATEK WEBMESTER UTAZAS
AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER FELVIDEK FILOZOFIA
HANG KONYHA KORNYESZ KULTURA MOBIL MOZAIK NY NYELV OTTHON PARA
SPORT TANC TUDOMANY UK VITA
+ - parkolas a Szechenyi Konyvtarnal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemsokara a Szechenyi Konyvtarba kell mennem hetkoznap
egesz napra. Videki vagyok es nem is igazan ismerem
Budanak azt a kornyeket.

Parkolasi tipp kellene.

Hol van legkozelebb ingyenes parkolasi lehetoseg egesz
napra? Max 20-25 percet gyalog vagy atszallas nelkuli
tomegkozlekedessel "bevallalok". (De. fel 9 es 9
kozott erkezem, jo lenne, ha akkor me'g hely is lenne
az altalatok ajanlott placcon. ;-))

Ha ilyen nincs, akkor hol van kozel egesz napos
fizetos parkolo, ahol nem kell 3 orankent visszamenni
es bedobni az oraba.

Elore is koszonom!

Tama's
+ - 98-as Laguna kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Van nekem egy 98-as Lagunam (N7Q-s motorszam), amivel az a csufsag
tortent, hogy a motorhazteto valamiert nem nyilik. Nem a bowden szakadt
el az biztos, de utkozesig huzva a nyito kart sem tortenik semmi. Regen
olyan problema volt, hogy nem akadt be a zar, csak magasrol ejtve a
tetot, illetve nyitni ugy kellett, hogy az elejet le kellett nyomni a
zar felett. De ezt sikerult megcsinalni, s majd 1.5 evig jol mukodott.
Most meg nyithatatlan.

Kerdes: szerintetek hogyan lehet bejutni a motorterbe?

Elore is koszonom a valaszokat!
Peter
+ - Re: volvo kerdesek (#3333) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tehat a TC fekezi a kiporgo kereket es nem lehet kikapcsolni, mig
> az SC megakadalyozza hogy kiporogjon (gondolom fekezessel) es ki
> lehet kapcsolni. Nem ertem. Mi lehet a kulonbseg?

Szerintem az SC egyrészt gázelvétellel operál, másrészt álló
helyzetből induláskor működik, míg a TC menet közben.

Én tesztképpen egyszer próbáltam egy S80-nal kikapcsolt DSTC-vel
kipörgő kerékkel indulni, de nem igazán jött össze, bár volt
különbség a bekapcsolt állapothoz képest.

Ed

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS