Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX TUDOMANY 3672
Copyright (C) HIX
2008-02-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 grav. cso + kabin + bkv (mind)  60 sor     (cikkei)

+ - grav. cso + kabin + bkv (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Marky,
csak viccnek szántuk, hogy fúrjunk a Földön át alagútat.
Tudjuk, hogy forró, mellesleg néha mozog is. Kinézed belolem, hogy
alagutat fúrnék két földrész között x km mélyen? Hát köszi. :-)
Jaj milyen képed lehet rólam. :-(

>honnan hova szeretnenk vasutat es milyen surun legyenek megallok?
A gyorsvasút átlagos sebességét nagyon lehúzza egy megálló.
Meg aztán, ha mégis a Föld alatti nyílegyenes vonalat nézzük,
akkor sehol nem állhat meg közben, hiszen a lendülete kincset ér....

>kanyarodik is, ill. dombra is megy.
Na jó, igaz.

>Ha folulsz egy IC/EC vonatra (kb. 500 ferohely), latod, hogy ennyi
>vagonnal ennyi embert csak ugy lehet szallitani, ha fej folott van a
>csomag.
? Az ülés alatt nem lehet?
A legtöbben nem visznek sok csomagot.
Átlagban fejenként sztem nincs több 20*40*50 cm3-nél. 500 ember
már jó átlagot ad. De nem eroszakoskodom, egyre inkább úgy látom,
hogy a világ más bajaihoz képest ezek sokadrangú problémák.


>> Magyarul a taxi szolgáltatást lehetne fullra automatizálni.
>> Egy taxi ma is 6m2, 1 tonna + nagyon drága élo sorfor. Pazarlás...
> kabinok osszesen mekkora teruletet fognak lefedni es
>hogy ez tobb vagy kevesebb Budapest teruletenel
Nem a bkv-val járókat akarom kabinokba ültetni, hanem aki autós,
de utál parkolóhelyet keresni, (gyakran jogtalan) bírságot fizteni,
dugóban állni, átveros szervízessel és biztosítóval hadakozni stb.
Van aki ezért jár taxival. Mert megteheti.
A kabinos városi közlekedés azoknak az autósoknak kínálna
alternatívát, akiknek megfelel a bkv-hoz képes magasabb ár,
de a taxinál alacsonyabb árat szeretnének
és nem akarnak autófenntartással vacakolni.

>hogy 3D-ben kell kozlekedni
És az baj? Aluljárók, alagutak, felüljárók, többsávos utak ma is vannak.
A kabin-úthálózatban is lehenének. Próbáld úgy képzelni, ahogy íram:
a taxizás lehetne kisebb helyigényuvé és olcsóbbá tenni azáltal,
hogy automatizálnánk. (Még egyetlen taxisöfort sem találtam,
amelyik értette volna mi az, hogy üzlet feltételeit elore tisztázni
és csak utána dönteni, hogy belemegyünk-e az üzletbe.
Ok ragaszkodnak hozzá, hogy utólag mondanak árat.
Na nem is járok taxival, csak egy idoben a cég fizette.)

>Budapest tomegkozelekedeset nem fogod megoldani
> a Foldon atfurt alaguttal
Eszembe sem jutott. Elég szabad a fantáziám, de nem ennyire.

Ami a bkv járatsurusége kérdést illeti, nem tudom eldönteni,
hogy az energia vagy az élo munkaero az olcsóbb. Vetekednek.
A villamos este mehetne minden extra költség nélkül 3 helyett
1 kocsival, úgy hogy 2-t a végállomáson hagy. A végén újra
magára kapcsolja és mind3 kocsiszínbe megy. Ennyi. Persze ha
az amortizáció elsosorban az ido múlásától és az idojárástól függ,
nem pedig a használattól, a kopástól, akkor érthetobb.

a BenceMiki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS