Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3148
Copyright (C) HIX
2007-07-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Juli 14-15. MINI - H.A.T ? (mind)  19 sor     (cikkei)
2 Valasz: Vectra klima - folytatas *** HIX AUTO *** #3147 (mind)  30 sor     (cikkei)
3 Re;auto #3146 (mind)  73 sor     (cikkei)
4 Re: generator (mind)  26 sor     (cikkei)
5 Re;Auto # 3141 (mind)  17 sor     (cikkei)
6 re: Corsa B szervo (mind)  10 sor     (cikkei)
7 re: Corsa B szervo (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Re: Juli 14-15. MINI - H.A.T ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 3147-ban irta :
>www.WorldSeriesByRenault.hu



A lap nem jeleníthető meg.
A keresett lap jelenleg nem érhető el. Lehet, hogy a webhelyen
technikai problémák léptek fel,
vagy módosítania kell a böngésző beállításait.

---
----------

Tegye a következőt:




Sanyi
+ - Valasz: Vectra klima - folytatas *** HIX AUTO *** #3147 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Vectra klima - folytatas ( 42 sor )
> Idopont: Thu Jul  5 09:43:08 CEST 2007 AUTO #3147
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>
> OPEL VECTRA klimanal lehet valahogy a
> kompresszor besuleset megelozni? Evente
> megnezetni klimassal a gazt/olajat benne vagy
> egyeb tapasztalat? Olyanok valaszat varom
> akik hasznos tanacsot es nem tippeket adnak

Mivel ez egy 6V-os Ford alternatorral felszerelt auto, ezert az a legjobb,
ha felevente lubrikalod! :-)

Na szoval, a Vectrat konkretan nem ismerem, de nem gondolom, hogy a klima
mukodeseben alapveto elteres lenne a tobbi autohoz kepest, szerintem
hasznos egy ilyen oregebb autonal evente ellenoriztetni a klimaban keringo
gaz mennyiseget, mert a kompresszor kenese nem lesz megfelelo, ha tul
keves a gaz.

Tulajdonkeppen sajat magad is kidolgozhatsz ra egy technikat: toltesd fel
a klimat, kapcsold be es allitsd be valahogy (a lenyeg az, hogy ird fel
magadnak, hogy hogy) a szellozesedet es merd meg, hogy a kinti
homerseklethez kepest mennyit hut a klima a rendszeren. Ha a kulso
korulmenyeken nem valtoztatsz (celszeruen a meresnel mindig arnyekos
helyen kell allni, hogy ne forrosodjanak fel a csovek), akkor az altalad
mert delta t ertekenek a csokkenese arulkodik arrol, hogy szo:kik a gazod.
Sajnos a toltet mennyisegenek hazi meresere nincs igazan alkalmas modszer.

udv, Akos
+ - Re;auto #3146 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Wauuu. Igazan a reagalasok sokasagai, ha en irok nehany sort.

Probalok reagalni mindenki
(Almos,Ed,Frigyes,Frescho,Marcky,Szabolcs,Arpi) megjegyzeseire.

Koszonom mindenki reagalasait, elsokben a tisztesseges-modoru
reagalasokat.
Bocsanakozasaitokra nincs szukseg, kulonosen masok neveben.
Sajnalom azokat ,akik ideg-osszeroppanast szenvedtek soraim
olvasasan,habar allitiva ,hogy nem ertettek amit irtam.

Igazatok van, a Ti ottan kialakult es megszokott kifejezeseiteket nem
ismerem. De hogy a fenebn is ismernem.Nem ott elek,de miert nem
ertesitetek a magyar-autoiparrol? Talan ugy tobbet ismernem.
Tobbszor tettem fel kerdeseket,az ertesules celjabol , de valaszt alig
kapok,csupan ragalmakat,a szavak jelenteseinek felre-ertesein.

Hogy Ti , mit minek neveztek, az teljesen mas alany, de az soha nem
valtoztatja a valot. Dynamo-generator vagy az alternator. Mi (felesegem
es en) ket Europaban keszult kocsit (Volvokat) hasznalunk ,s mind ketto
alternatorral. Az elso kocsim (Pontiac Chieftan) generatoros ,6 v. volt.
Az automobilok ,az elso-felevszazadon at 6 v.-osak voltak. Voltak akik 
a
dupla accu-t hasznaltak.Majd jott a 8 v.-os accu rovid ideig.
S a 12 v. A/C a masodik fel-evszazadban.

S ami az A/C,D/C-t illeti, azt egy akkori Magyaroszagon
szulettet,(N.Tesla) alig tanult-langesz bizonyitott a vilaghiru
felfedezovel (A.Edison) szemben regen.

Ford vagy GM? "Europai Ford"?
Azt a nemetek szoktak mondani,mikor en ottan eltem roviden,de regen. S
hogy ki az Opel reszvenyeik tomeg-tulajdonossa az valtozo.
A vilag-dozsdein a reszvenyek billioi cserelnek tulajdont percenkent. S
az auto-ipar,kulonosen ma a US auto-keszitok oda teszik penzuket ahol
jovedelmet remelhetnek.
A US auto-ipar (Ford,GM. Chrysler) jelenleg(s mar egy ideje) bilokat es
billiokat veszit. Amikor a Honda,Toyota,Nissan ,billiokat es billiokat
zsebel-be.
Az okai; a veztoseg. A US keszitok mindeg a renkivullit, a
sylus-luxus,stb.celozzak.
S a koltsegeik, fokent a fizetesek, a vezetoktol, a melosokig. Ma az
egeszsegi juttalekok,nyugdij, (a dolgozok eletfogytiglan csaladi
juttalekai) tobb mint a kocsi-keszitesi munkabere.
Esztelen dontesek is.Pl. GM billiokat vesztett a Lexus kulon-vallalat
kezdesen. Ami okbol a Lexus tul draga lett, s nem kelt. Arat
leszallitva,nem lett jovedelm.
Ugyanakkor, vegetvetett nehany jol-bevalt es nepszeru modelek (Cavalier,
Baretta,stb.)keszitesen
   Amig a  Japanok,kielegitik a tomegek  kozlekedesi szuksegleteket ,
nem a luxus ohajokat.

No de varom az adatokat a Magyar-auto-ipar-on.

'Google search'(?)
Szalai Akos, a HIX gyakori hozzaszoloja. S Csere Csaba a "Car and
Driver" volt technikai directora, ma foszerkesztoje.

"Ne gunyolodj.."
Nem gunyolodok, s nem dicskszem , az nem a termeszetem.Csupan kerdeztem
- s maig is varom - nagy kivancsisaggal, a magaskepzettseged
alkalmazasat a 10 eves kutato-tevekenysegeid eredmenyeirol.

"Benzin-megajules".
Pontosan az. S ugy azzal korlatozva a 'benzine' 'volatality'-t (azt meg
Orszagh sem adja). A korulmenyek, eghajlat,hasznalat,biztonsag,stb.
celjabol. Vegyiosszeteleinek jeleit nem nyivanitjak a finomitok, azok az
'ipari-szak-titkaik'.

Tehat varom,mind az adatokat a Magyar-auto-ipar-ra vonatkozoan.

Akit erdekelne a magyar-hataron-tuli dolgok,barmi kerdesekre boldogan
valaszolok.Csak kerdezd! Meg maganban is ha ohajtod.
+ - Re: generator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szabolcs irta:
>Itthon dinamonak hivjak, azt ami D.C.-t allit elo, es rendsezrint
6V-os
>volt
>(de van 12 V-os dinamo is), es generatornak ami A.C.-t és ezt
diodaval
>egyeniranyitva kapjuk az egyenaramot.
>Minden az utobbi sok evben gyartott europai kocsi generatoros,
12V-os
>rendszerrel.
>Az, hogy angolul hogy hivjak, az most mellekes, a listat olvasok
igen nagy
>szazaleka a magyar terminologiat ismeri, ott pedig dinamo (DC) van
es
>generator (AC).
>
>Hivatkozasok: dinamo: http://hu.wikipedia.org/wiki/Dinam%C3%B3 ,
generator:
>http://hu.wikipedia.org/wiki/Gener%C3%A1tor.

A Wiki szerint a generator lehet valtoaramu es egyenaramu is, mig a
dinamo csak egyenaramu. Hasonloan angolul is a generator lehet
mindketto, mig az alternator csak valtoaramu, fokeppen jarmuvekben
hasznalatas generator.

Csaba
+ - Re;Auto # 3141 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  a dinamo amit nalunk autoban talan csak a Trabant es a kispolszki
>  alkalmazott 6V-os volt.
Nem a feszultseg a lenyeg, dinamoval is lehet akar magasfeszültseget is
eloallitani. Valaha, pl. az USA-ban a halozati aramot is dinamoval
"termeltek". A P126 egyebkent mindig 12V-os volt.
Anno a dinamot alkalmaztak az autokban, mivel a generatort ( US=
alternator ) nem tudtak megfeleloen egyeniranyitani, autos meretekben. 
A
6V-os rendszernek gyartastecnhologiai okai voltak, nem tudtak, autos
viszonyok kozott, ennel magasabb feszültsegen megbizhatoan mukodo 
izzokat gyartani. Amint ezt sikerult megoldani, attertek a ( nevlegesen 
)12V-ra.( több mint 40 eve ) A 48V-os rendszer bevezeteset is sokaig az 
izzok akadalyoztak.

Udv,  Triznyak
+ - re: Corsa B szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  azt mondta valaki, hogy van elektromos is, ott nincs szij. Na, a
>  Corsa-n nem lattam szervoszijat.
94-ben, szerintem, meg nem volt villanyszervo. Ha szervos (power
steering) az a Corsa, azt szij (belt) hajtja. Csak egy szij van rajta,
az hajt mindent. Szervoszivattyu (PAS) elol a motor es a homlokfal
kozott, legfelul. Ha koppig alaszeded, "sziszeg"?

Udv,  Triznyak
+ - re: Corsa B szervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Emlekeim szerint 1994-ben meg felarert adtak a szervot.

> Amikor  megvette mult novemberben, mintha konnyebb
> lett volna tekerni
Sokszor javit a szervon, ha 1,1 rol felnyomjak a kereket 1.8-ra
:-)))))
--
Meszaros Geza

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS