Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2216
Copyright (C) HIX
2004-06-17
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 re: Re: Metro 4 (mind)  18 sor     (cikkei)
2 re: Re: Metro 4 [Off] (mind)  8 sor     (cikkei)
3 sarfogo gumi (mind)  27 sor     (cikkei)
4 adag (mind)  111 sor     (cikkei)
5 Fw: HMV (mind)  29 sor     (cikkei)
6 Re: Jegveres (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Re: metro 4 (mind)  14 sor     (cikkei)
8 re: Karosanyag amcsiknal (mind)  35 sor     (cikkei)
9 re: doglogo auto (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Ducati (mind)  28 sor     (cikkei)
11 OFF (mind)  20 sor     (cikkei)
12 "kihorpasztas" (mind)  87 sor     (cikkei)
13 Re: dizel auto (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - re: Re: Metro 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

nekem legeloszor a zold jutott az eszembe, de akkor az Ujpestiek verik szet, ha
 meg szep lila lesz, akkor a Ferencvarosiak
kaszaboljak/festik ossze ...
Nem is olyan egyszeru :)))
Sot, most jut eszembe, hogy lehetne EU-kek is :) , ha mar a multkor a lo masik 
oldalarol beszeltunk...
Esetleg, ha beszallna szponzorkent, akkor lehetne Benetton-zöld is vagy Siemens
-zöld, bar ez utobbi neve a villamosos kinlodas
utan nem cseng valami fenyesen meghat a Benetton sem volt a becsulet mintakepe 
egy evtizede a Formula 1-ben...
 Akkor legyen barna... de ez ellen is lesz biztos eleg kifogas :)
Ha meg cian, akor az embernek konnyen eszebe juthat a par eve tortent merenylet
 tokioi metroban...

Jo keresgelest:
vasgyuszi
+ - re: Re: Metro 4 [Off] (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A 4-esnek nem lesz szine? ;]
> Ti mit tippeltek?
> 1-es metro sarga
> 2-es metro piros>
> 3-as metro kek
> 4-es metro ???

Szerintem zold. Jozsi
+ - sarfogo gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Teeby irta:

: >Egyebkent mi indokolja a sarvedo gumilap nem hasznalatat ?
: >Legellenallas novekedes ? Sulygyarapodas ? Gyartasi koltseg ?
: A kerekjarat es a hatso kerek mogotti takaroelem (akar lokharito)
: kialakitasa.
: Viszont tudomasom szerint a tehergepjarmuveken kotelezo.


Hat nem tudom. A Corsamon gyarilag nincsen hatul (elol nem vagyok benne
biztos), de lehet hozza gyari sarfogo gumit venni. Gumilap nelkul a hatso
kerek kb. 45 fokos szogben veri fol a vizet, gumilappal pedig 30 fokosban
(plusz egy kicsit oldalra, mert a gumilap kb. 3 nanometerrel szelesebb
csak a guminal). A konstrukcio abszolut el van tolva, a gumilap kb. 3
centire van a kerektol, igy nem lehet nagyon melyen a vege, kulonben
hatrafele jardara foltolataskor beszorulna a padka es a kerek koze. :-(
Ugyhogy hiaba van nekem gumilapom, a hatso ablaktorlot intervallumosan
kell jaratnom vizes autopalyan. Erdekes modon viszont tobb helyen jartam
mar olyan aszfalton, ahol a legnagyobb esoben is csak a szokasos
vizmennyiseg tizede verodott fol.


Udv,
marky
+ - adag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Az 1.3 es 1.7 CDTI (Opel), ami mint kiderult megegyezik a JTD-vel
>(Fiat konsz.) 
Az 1.7 szerintem Isuzu, a Fiat JTD csaladja csak 1.3, 1.9, 2.4-et tartalmaz.

>2.000 1/min alatt szinte meg sem mozdul. 2.000 1/min-tol
>kezd huzni es ott is az also hatara a mozgatokepessegenek.
1900-3500 kozott a max nyomatek 90%a rendelkezesre all, nyomateki csucs 2000-22
00rpm kozott. Az "also hatara" finoman szolva is nem valos. 1700-1800 alatt sem
mi elet nincs, de onnet jon a nagy tolas egesz 4000ig, utana mar nem fokozodik 
a hatas, es ha felkapcsolsz, akkor is a nagynyomateku zonaba esel.

>3.500 1/min felett mar hangosak a mai dizelmotorok. De ora szerint
>kenyelmesen leporgik a 5-6.000-et. 6-tol piros, az elektronika meg
>ugysem engedi tovabb. Tapasztalat.
Tudomasom szerint 5500nal tilt, de eddig ertelmetlen elforgatni.

>Tehat egy EURO4-es amcsi motor:
>- vagy ugyanaz, mint kint
>- vagy tisztabb (akkor ne verjek a nyalukat)
>- direkt rosszabbat meg nem tudnak fejleszteni (legfeljebb egy korabbi
>motorverzio, de az meg nem sokaig piackepes IMO.)
Mivel a limit forgalomba helyezesre tudtommal Euro3, lehet, hogy meg nem is tud
nak Euro IV motort csinalni. De emlekeztetnelek a svajci autokra, amikor az ott
ani szigorubb normak miatt az oda szant autok 5-10 LEvel gyengebbek voltak, hog
y tudjak az ottani tisztasagot. Ha az amiknak van ilyen "lebutitott-tisztitott"
 variansuk Europa szamara, abbol nem kovetkezik, hogy otthon ugyanazt aruljak.

>Gyari technologia, Fogash.
>A Porsche Pestnel ugyanugy, mint a Gyori gyarban. "Nem hiszed"...
Nana! A "gyari gyari" technologia arrol szol, hogy siklemezbol kipreselik az el
emeket, azokat egy formaba rakjak, aztan a hegesztorobot osszehegeszti az egesz
et. Ingolstadtban. Ez a kaszni megy vegig a tizenvalahany retegu feluletkezeles
en (zsirtalanitas, meriteses alapozas, alapfestekek, fedoszinek, lakkok, stb.) 
kozben tobb esetben 150 fok koruli homersekletre melegitve, hogy rendesen kisza
radjon-kemenyedjen a festek. Aztan az ures kaszni elvonatozik Gyorbe, ahol beuv
egezik, beleepitik a butorzatot, sok-sok helyen ragasztva, vagy egyszer hasznal
atos (letoros) patentokkal rogzitve. 

Egy utolagos tetocserenel letepik az osszes karpitot, kivagjak a szelvedoket, e
lflexelik a tetooszlopokat, az uj tetovel osszehegesztik, lejavitjak a fenyezes
t, es osszeepitik ujra az autot. 
Ha mindezt "gyari technologia" szerint csinaljak, akkor csak annyit tesznek, ho
yg a gyartomu altal eloirt _javitasi_ technologiat alkalmazzak, ugyanugy, mint 
pl hengerfej-tomites cserenel is vannak eloirt meghuzasi nyomatekok, stb. 

Ez a javitas viszont egy JAVITOTT kasznit eredmenyez, aminel a tetooszlopok heg
eszteseket tartalmaznak szemben az eredeti folytonos anyaggal, a javitas helyen
 csak 3 reteg festek van szemben a gyari tizenvalahannyal, a szelvedo ugy van v
isszaragasztva, kezzel illesztve, nem robottal, a karpitok esetleg nyultak, bel
ul tortek (akar a feneklemez a visszahorpado lokharito alatt). Egy ilyen auto a
 gyar szerint nem veszesebb, mint egy zsir uj. Ezert a gyar tovabbra is vallal 
garanciat az igy javitott autora. Ha ugy tetszik, a "gyari javitasi technologia
" csak az elerheto legjobb javitasi modszer, nem pedig az eredeti allapotot 100
%ban helyreallito modszer. 
Szoval nemhogy "nem hiszem" TUDOM, hogy nem lehet eredeti allapotra javitani.

Akkor is javitott auto lesz, ami ertekcsokkenest jelen. Ilyent teljes aron -taj
ekoztatas NELKUL - eladni minimum szemfenyvesztes. Es ha ket ev mulva jon a kom
mando, hoyg a kocsid harom darabbol van osszehegesztve, mit mondasz? Hogyan biz
onyitod, hogy nem loptad? Irsz a kereskedonek, hogy igazoljon? Es o mit mond? H
ogy jaa, a kovacs ur? Ot atb*sztuk, mert javitott autot adtunk neki. Szerinted 
mekkora hercehurca lenne belole? Vagy csak el akarod adni, es kiderul eredetviz
sgan, hogy a fel auto at van fenyezve. Hogy adod el serulesmentesnek? Melyik ve
vo hiszi el, hogy ez egy balesetmentes auto, csak a Hodlmayernel kicsit nekimen
t a vagon oldalanak? 

Az persze egy mas dolog lenne, hogy a vevonek tisztan megmondanak: nezze Kovacs
 ur, van itt egy pont olyan, amit rendelt, de a b.e. ajtaja ujra van fenyezve. 
Kell ez 50ezerrel olcsobban ma, vagy megvarja az ujat 2 honapon belul? 

>"kizarolag a Renault szakszerviz altal ajanlott UV vedelemmel ellatott
>halogen izzot hasznaljunk. Minden mas hasznalata a lampa meghibasodasahoz
>vezethet."
Es csak Renault benzint tankoljal, mert minden mas a jarmu meghibasodasahoz vez
ethet. Az vajon miert van, hogy a PoHu midnen autojaba Aral olajat toltenek a s
zervizek, de a gyar Castrollal tolti fel a motorokat default? A szerviz jobban 
tudja, mint a gyar? Le akarnak huzni a speci uv izzojukkal, darabja haromezerer
t, plusz a beszerelesre kiszamlaznak egy orat 4800+afa oradijjal... Vagy veszel
 a teszkoban Tungsram, Osram, Philips (tehat NEM teszko gazdasagos!) izzot haro
mszazert, aztan otthon 10 perc alatt magad berakod, meg utana kezet mosol. :-/

>Azt rebesgetik az emberek, hogy a szalonokban letarolt serult uj autokat
>20-40% kedvezmennyel aruljak.
Ez a duma akkor is ment, amikor a Hodlmayer Passau-i telephelyen parszaz (parez
er?) Skoda eluszott 1-2 eve. Azota talalkozott valaki arviz miatt olcsobb Skoda
kkal? Na majd igy varom a jegeso miatt felaron arult autokat is... Ez a "rebesg
etes" megint nem mas, csak egy megjelenesi formaja a tenynek, hogy Mo-on a kuty
agumira is van fizetokepes kereslet, ha olcsonak tuno arcedulat tesznek ra... :
-(

>Ennek a technologianak a lenyege, hogy a horpadast a megfelelo adapter
>segitsegevel "visszahorpasztjak". 
HOGYAN??? A vakum nekem kevesnek tunik, ugyanis ha a szivott oldalon abszolut l
egures teret tudnal krealni, akkor is csak 1 bar tulnyomas keletkezne, ami a ho
rpadasnak kb annyit szamit, mintha a huvelykujjaddal megnyomnad a tetot a karpi
ton keresztul.
Az elektromagnes nekem hihetobbnek tunik, de ez is csak tipp. Valaki latott mar
 ilyent eloben, mukodes/csinalas kozben? Milyen volt, milyen lett?

>Ti mit tippeltek?
>1-es metro sarga
>2-es metro piros
>3-as metro kek
>4-es metro ???
Fekete? :-) 
Bar amilyen logikus vilagban elunk, lehet, hoyg atteszik a sargat a 4esre, a ki
csit meg nem jelolik szinnel. Arra vigyazni kell, hogy a piros-sarga-kek fofalu
si szinek megmaradjanak. Egy ideig nagyon csodalkoztam, hogy miert vannak a bpi
 hidak egyfolytaban _roman_ zaszlokkal fellobogozva... Aztan valahol megtudtam,
 hogy ezek a varos szinei. Ezzel egyutt is fura. Mi ez, varosallam?
Fogash
+ - Fw: HMV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eloszor is koszi a kutakodast, meg a reszletezo informaciokat Hummer ugyben.
>Mivel '92 ota kaphato, az I. Obol-haboru adta ismertseget
>sem zarnam ki (a Schwarzeneggeres verzio mellett).
Tkp lehet kombinalni. Schwarzenegger latta a teveben, hogy ez egy neki valo noi
es darab, es elment a HM-be kerni egy M-zarold peldanyt az addigi Uaz quattro h
elyett. A ceg meg osszevonta a szeme oldoket, es aszonta, ha a CNN mar ugyis me
greklamozta, ez a csoka meg itten elo reklamfiguraja lenne, akkor huzzunk fel e
gy mini-gyartosort a karpitozasnak, aztan vegyen, akinek kell.
A polgari valtozatok egyebkent szvsz eleg gagyik, a lakkfekete kulso es a feher
 bor igen rosszul viseli a terepezest. Eloben H1et meg csak katonaiban lattam, 
valami taszari alakulat volt atvonuloban. Ugy eljek, hogy a katonai darab ajtaj
a ket utolag felszegecselt lemezfulon fityego Tuto lakattal volt bezarva. H2-t 
mar lattam civilt, feleakkora mitn a H1 es sokkal tobb rajta a muanyag. Es egye
tertek, toredeket se tudja a h1 tereptudasanak.
A H1-rol: kivulrol ugyan baromi nagy auto, de a vezetonek es a J1 utasanak is k
b annyi hely jut, mint egy Opel Corsaban. A ket ember kozott ugyanis ott feszul
 a motor. A kocsi orraban csak a huto van (majdnem vizszintesen), meg nemi eroa
tvitel, hogy ne legyen olyan serulekeny. A tengelyek jol kitolva, hogy e/h tere
pszog jo nagy legyen (50 fok koruli). A 2 tonna terhelhetoseg mellett azt hisze
m 5 tonnat vontathat, vagyis Mo-on autokent csak teherauto (C) jogsival, utanfu
toval pedig C+E-vel vezetheto. Mivel midnen kereknel Z-hajtas van, szabad magas
saga nagyobb, mint a kerek sugara. Automata valtos, igy midnenki tudja vezetni.
 A szelessege onnet jon, hogy megegyezik a teherautokeval, igy eleg ketpallos r
ampat/hidat epiteni, ha mindenkit at akarnak juttatni A-bol B-be egy folyo fele
tt. Legellenallasi tenyezoje (szerintem) 1 felett van. :-) Egyszer egy ujsagban
 azt olvastam, hogy kb annyira aramvonalas, mitn egy zalai paraszthaz. Ebben az
 ujsagban egy Smarttal hasonlitottak ossze. Kozos pont: mindketto 120ra kepes, 
es negyed ora alatt gyorsul 0-100ra. :-)
Fogash
+ - Re: Jegveres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> Gyari technologia, Fogash.
> A Porsche Pestnel ugyanugy, mint a Gyori gyarban. "Nem hiszed"...
> Egyebkent Lmax es Hodli mar nem kaszniznak R-nak (eleg gany munkat
> csinaltak, nem deklaralt karesetek, stb.)

te megvennel egy jegvert karosszeriacserelt autot uj aron? vagy egy
hasznalt eseteben ez nem arcsokkento tenyezo?
Hogy a gyar szerint ez nem az azt elhiszem, de a piac is igy gondolja?
+ - Re: metro 4 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:
> A legujabb megegyezesek szerint a 4-es metro a Kelenfoldi palyaudvartol nem
> csak a Keleti palyaudvarig menne, hanem 4 megalloval tovabb egeszen a
> Bosnyak terig. Tehat a Bosnyak ter is at fog epulni, de szerintem meg nem
> kezdodhetett el az epites, mivel a 4-es metro kiviteli tervei jelen
> pillanatban meg attervezes alatt vannak. A tenyleges epitkezes 2005 tavaszan
> kezdodik es a Kelenfoldi pu-tol kezdodik. 2005-2006-ban az alagut elkeszul,
> majd az aluljarokhoz es metromegallokhoz kapcsolodo felszini epitkezesek
> 2007-2008-ban fejezodnek be. De ez lehet, hogy egy kicsit eltolodik, mert
> ebben az utemezesben meg nincs benne a Keleti-Bosnyak kozotti 4 megallo.
> Az altalam ismert megallok a kovetkezok:

En is orulok, hogy a nem ketezo 4es metro uj allomasokkal bovul. De
sokkal jobban szeretnek egyszer mar vegigmenni rajta!
+ - re: Karosanyag amcsiknal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

djtiszy irja:
> Az amerikai 10-15 literes fogyasztasahoz kepest egy
> europai dizel 5 literes karosanyag kibocsatasa
> nem lehet tul sok.

Hasonlitsunk azonos autokat:

Amerikaban lehet ugy autot venni nehany nemet autogyartol (pl. Mercedes),
hogy Nemetorszagban atveszi az ember, kicsit furikazik vele, majd leadja
valahol, athozzak neki hajoval, ELVISZIK A KERESKEDOHOZ, es ott atveheti.
http://www.mbusa.com/brand/container.jsp?/edp/index.jsp

A fo oka annak, hogy elviszik a kereskedohoz, es nem a kikotoben veszi at,
hogy az autot at kell allitani, hogy megfeleljen az USA kibocsatasi
szabalyoknak! (ettol a kocsi kicsit rosszabbul fog menni)

Az USA a koromra erzekenyebb, Europa a szen-dioxidra. Egyik sem tul jo
dolog, az, hogy hol van a hatar, leginkabb politikai kerdes.

Europaban sem azert vesznek az emberek dizelt, mert kevesbe szennyezi
szennyezi a levegot (ami abszolut ertelemben nem igaz, mert jobban
kormol, igaz, kevesebb CO2-ot kelt), hanem mert olcsobb a gazolaj.
Azert olcsobb, mert kevesebb rajta az ado (politika). Az USA-ban,
ahol ugy altalaban minimalis ado van mindketton (benzin: 21%, dizel: 28%), 
nagyjabol ugyanannyiba kerulnek.
http://tonto.eia.doe.gov/oog/info/gdu/gasdiesel.asp
Az europai adok meg 200%-300% korul vannak, ha jol szamolom, tehat az
ado szamit, nem az anyag ara.

Tehat az amcsik azert nem vesznek dizelt, mert ha ugyanannyira
alacsony a fogyasztasi koltseg, akkor nem eri meg dragabb autot venni 
(a dizel altalaban mindenhol kicsit dragabb).

Udv,
Jozsi.
+ - re: doglogo auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
Hogy mi lehet az auto baja, azt nem tudom, de en eloszor szerelot
cserelnek, es csak utana jeladot.
:)   vagy inkabb :(  
KI

>Viszont, a szerelo szerint az a baj, hogy nincs szikra. A trafoig megy
>aram, de onnan mar nem jon ki. Kicserelte a trafot, de igy sincs
>semmi. Szerinte a Hall-jelado lehet a bunos, es amiatt a
>motorelektronika nem "szol" a trafonak, hogy gyujtas. Szerintetek mi
>lehet meg? Egyebkent egy 91-es Mitsubishi Galantrol van szo, benzines.
>Uzemanyagpumpa termeszetesen megy, azt megnezte.
+ - Ducati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Azért nem kell ennyire magasztalni...
Aprillia RSV mille detto u.e., csak erosebb és brutalisabb.
Akkor melyik a jobb? Brutalisabb hang, nem kattog zorog,
csorog(kivetelesen ez nekem is tetszik, hogy erzed, hallod, ahogy el
alattad) es sokkal erosebb. Es a futomuve minimun olyan jo, ha nem
jobb..(öhlins)
Elobe(nem kepen) pl. a benelli tornado megeszi kinezetre barmenyik
ducatit.
Es bocsanat, de kb 1 hete lattam 1 749S-t, eppen mostak, meg nezegetett
a gazdaja vmit rajta, aztan elindult.
(Bevallom tenyleg szep darab, ultem is mar rajta, feelinges)
DE! Hogy egy ilyen motoron beszarjon a hatso vilagitas, az botrany....
(jo most jona duma majd, hogy biztos kiegett, meg egy ferrarin is kieg
az ego, de felek tole, hogy ez nem az ego volt, hanem a szokasos olasz
elektromos crash..)
Gondolom nem veletlen volt, hogy a gazdaja a kuton vmit baszkuralt
rajta. Valszeg nem sikerult megcsinalnia....

Feeling-be ottvan a sokat fikazott HD is. Ra lehet ulni a Dyna glide
Lowriderre is. Kib kenylemes, 2500-on leadja a max nyomatekot(110 Nm
korul asszem), megnezik azt is, hamasnem a hangja miatt.... 

u.i.: igaz, nem 3 milkacsoki, hanem 6.  :)))
Mondjuk a Ducati se 3, hanem inkabb 4 és 5....

Gergő
+ - OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Nem ertem, miert olyan lenyeges, hogy hol van a kormany. Marmint
az autoban. De azert egy rovid valasz: Ford van Egyesult Kiralysagban
is. Ezen kivul az *USA*-ban gyartanak *USA* piacra *USA* gyartmanyu
autokat jobb oldali kormannyal. Legkozelebb nezel USA-ban jatszodo
filmet, akkor jo eselyed van ra, hogy latsz postas kocsit. Nezzed
meg, hogy hol van benne a kormany (aki erre lusta, annak elarulom:
jobb oldalt). De kit erdekel, szerintem. Esetleg a talalos
kerdes valakit: miert van jobb oldalon a kormany a fent idezett jarmuben?
  Szennyezes (ez is gumicsont): at kene menni KORNYESZ-re vele, oda tarozik.
A teljes CO2 kibocsatasban az USA reszaranya (1998-as adat) 24%, Nyugat-
Europa 16, Kina 14, Oroszorszag 7, Japan 5. Nepessegek (2003, millio): USA 
290, Ny-Europa 180-380 (attol fugg, mit tekintesz annak), Kina 1290,
Oroszorszag 145, Japan 130. Azaz Ny-Europa befoghatja, mert Kina minimum
haromszoros nepesseggel kevesebbet szennyez.
  Gaz: Ny-Europa nepsurusege kb. negyszer annyi, mint az USA-ban. Nehez
becsovezni...

Gyula
+ - "kihorpasztas" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Egy ilyen ceg allitolag Gyorben is van, akik magnessel (?) huzzak ki
a godrot e
>s allitolag utana fenyezni se kell...
...
>3. Vacuum szivas, majdnem tokeletesre hozzak a feluletet.
>3. Allitolag egy lyuk kiszivasa 2000penz. Masok meg 8-10e-rol
beszelnek.
>(???)

Nos az altalam ismert mindket technologia mechanikus kezi erovel
vezerelt. Sem vakuum sem magnes nem kell hozza.
Az oka nagyopn egyszeru, es ez a technologiai folyamatokbol ki is
derul.

Kepzeljetek el egy muanyag gombat, aminek a kalapja lehet ovalis, kor
vagy mas alaku. A szara pedig peremezett. Van hozza egy ketkaru, vagy
egy egykaru emeloszerkezet (a Wu:rthnel ezeket Minilifter ill.
Maxilifter nevvel illettek), amibe beakasztod majd a gomba peremezett
szarat.
Egy megfelelo feluletkezelo anyaggal megtisztitod a horpadt feluletet.
Majd melegragasztassal (nem mindegy milyen ragasztoruddal) rogzited a
horpadasba, az annak megfelelo gombat/gombakat. Oly modon, hogy a
kalapja kerul ragasztasra.
Ezutan a lifter emelot a megfelelo modon beakasztod a gomba peremezett
szaraba. Aztan elkezded a huzo folyamatot.
Megallas nelkul lassan kell vegezni. Amint a felulet visszaall az
eredeti sikjaba, a megkotott ragaszto a felulettre mar nem illeszkedik
tovabb. Kicsi lesz a tapado felulete, majd elenged. Ilyenkor altalaban
minimum 95%-ban az eredeti allapotot kaptuk vissza.
Egy puha muanyag kaparoval es egy megfelelo ragasztoeltavolito
anyaggal a fennmaradt vekony reteget el lehet tavolitani.
Az anyag tulhuzasa kizart, ugyanis olyankor mar annyira elkulonul a
ragaszto a felulettol, hogy nincs tartasa a huzoerovel szemben.
Ellentetben egy vakuumos vagy egy magneses eljarasnal, ahol igencsak
eselyes a tulhuzas. Ami aztan csunyabb eredmenyt produkal, mint az
eredeti horpadas volt.

Jelzem nem minden esetben hasznalhato. Eles hajlasnal, ahol megtorik a
horpadas ive, szinte egy esetben sem alkalmazhato megfeleloen.
Kulonben is ott feltetelezhetoen serul a festes folytonossaga.

>Munkajukat meg sose lattam, de az mindene
>setre erdekes, a megnyulast hogy alakitjak vissza.

Mekkora merteku ez a megnyulas?
Azert kerdem, mert az esetek tulnyomo tobbsegeben nem marad vizualisan
megallapithato kifogasolhatosag.
Egy tetorol pedig aztan vegkepp nehez megmondani, ha megfelelo szinu
az auto, hogy horpadast javitottak rajta.

Persze a vitaindito esetrol nem sok vizualis elkepzelesem van. Mivel
meg nem lattam tojasnagysagu jeget hullani sem. Sem az altala okozott
kart. Igy nem allitom biztosra, hogy egyaltalan ez a technologia
megoldas lenne a problemara.

>Tobb ismerosom egyebkent a szelvedo/lampacsere mellett dontott, a
tetot nem
>bantjak. Ez is egy alternativa.

A horpadt teto nem befolyasolja ugy az auto erteket es elettartamat,
mint amikor levagjak az oszlopokrol es rahegesztenek egy masikat.
Meg mindig az az allaspontom, hogy ha egy kihuzassal el lehet tuntetni
a horpadast, azt nem kulonosebben latja meg egy jo lakatos sem. De egy
jo szakember egybol kiszurja a tetocseret.
A tetocserenel pedig felmerul a borult kocsi gyanuja is.

>Nem hulyeseg, de nem csak egy ceg van (de igazad van, egy biztos van
:-)
>Ez egyebkent egy kozepes felszereltseget es nemi szaktudast igenylo
>technologia, autogyartok is rendelkeznek vele. Nyugaton a biztositok
>ertekelik, ha egy sarvedot nem kell cserelni vagy kalapalni-glettelni

Ugy tudom nyugaton a biztositok, ha lehetseges a horpadaskihuzas,
akkor nem fizetik ki az anyagfolytonossagot befolyasolo javitast, csak
a kihuzast.

>Ez egyebkent egy kozepes felszereltseget es nemi szaktudast igenylo
>technologia, autogyartok is rendelkeznek vele.

Pontosan igy van. Egy Minilifter keszlet (igaz ez csak a kis feluletu
es kis erovel visszaalakithato seruleshez jo) meg egy kis
koltsegvetesu muhely szamara sem nagy anyagi megterheles. Annyiba
kerul mint egy jobb minosegu speci lemezollo.

teeby
+ - Re: dizel auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem tudom mikor ultel utoljara "mai" dizel autoban...

Az elmult 3 oraban 3 kulonbozo dizelben ultem:
- 1991-es Ford Scorpio 2.5TD (enyem :)
- 2003-as VW Passat 1.9 TDI (~133 LE)
- 2001-es Toyota Hilux (dizel, de a kobcentit nem ismerem)

Az en dizelem nem mai auto, ezert csak 3500-ig tudom porgetni,
e fole lejton sem tudom folporgetni :( En 1500-2000 kozott hasznalom,
itt autozhato a legjobban. 2000 folott mar magabiztosabb ereje van,
de cserebe a fogyasztas is linearisan emelkedik. Tartos 3000 folott
a fogyasztas kozel duplaja a 2000 alattinak! (varoson kivul
6.7 <--> 12 liter). Inkabb maradok 2000 alatt, ha lehet, nincs nekem
akkora penztarcam! :( Csak erdekessegkeppen kozlom, hogy ez a motor
egy korai Fiat motor a 90-es evek elejerol. ;) Mivel az amcsik nem
gyartanak dizelt, ezert annak idejen a Fiat-tol vettek a motort, es
azt szereltek a Scorpiokba :) Tehat nekem nemetben gyartott amcsi
autom van, amiben olasz sziv dobog francia adagoloval :))) Itt nekem
melyikre kell ugranom, ha valaki szidni kezdi valamelyik orszag
gyartmanyait? ;)

A Passat-al 1200-2000 kozott kozlekedtunk, egyszer 2500-ig is kiporgot.
Turhetoen autozhato, nem maradtunk le semmirol ilyen kis fordulatszam
ellenere sem. Az auto meg nem eppen nevezheto pehelysulynak ;) Amugy
a piros sav 4750 korul kezdodik!

A Hilux-al szinten 2000 alatt kozlekedtunk, es itt is ugyanazt
tapasztaltam autozhatosag szempontjabol, mint a Passatnal. A Hiluxnak
a piros sav 4350 korul kezdodik.

Mindket "mai" auto dizele kenyelmesen autozhato 2000 alatt, igaz ilyenkor
nem egy Schumacher az ember, de cserebe a fogyasztas 5 liter korul marad
varosban is. Ja, az autokat mindket esetben a tulaj vezette, mielott szo
erne engem, hogy direkt ennyire kis fordulatszamon jarattam a gepeket! :)
A tulajok kb. 40-50 ekm-t nyomnak autoikba egy ev alatt, tehat nem
vasarnapi autosokrol van szo.

udv: Aleox

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS