Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 195
Copyright (C) HIX
1998-11-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Biztositas (mind)  56 sor     (cikkei)
2 premium mar megint.... (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Egy ideje erdeklodessel figyelem a biztositasbol kiindult,
vezeto eletkora/rutinja vitat. 19 eves vagyok, ket eve van
jogositvanyom. A ket ev alatt kb 50.000 km-t vezettem,
videken es varosban egyarant (60% videk, 40% varos.)
Nem ertek egyet a velemenyetekkel, ami szerint a fiatalok
"az utak legveszelyesebb elemei". Ez egy kicsit sarkitott,
de ezt olvasom ki a legtobb levelbol. Keveske tapasztalatom
szerint az oregebb vezetok veszelyesebben vezetnek, tobb 
balesetet okoznak mint a fiatalok. Mar jo nehany autot 
lattam elszallni, amit tolem idosebb (30 es felette)
vezetett, es mindossze egyetlen olyat, amikor egy fiatal
srac volt a hibas. Az idosebbek eloszeretettel hangoztatjak
(nem letezo) rutinjukat, mikozben kepesek alapveto figyel-
metlensegeket elkovetni. Szoval errol ennyit.
 Ugyanehez a temahoz: a gepkocsi eletkora.
Nem ismerem a Ti velemenyeteket, de en sokkal jobban megbizom
mondjuk egy 12 eves W201 vagy W124-es Mercedesben, mint egy
ugyanilyen idos ketutemu Wartburgban, vagy Trabantban.
(Mielott megkapnam a levelbombat: NEGYUTEMU WARTBURGOM VAN,
es jol ismerem ketutemu tarsat). Innentol kezdve a gepkocsi
kora/megbizhatosaga besorolas ertelmet veszti. 
 Egyedul annak latom ertelmet, hogy videki/varosi vezeto
megkulonboztetese, abban az esetben, amikor a varosiak
fizetnek tobbet... A varosi vezeto videken nem birja meg-
szokni a nyugalmasabb tempot, idegeskedesevel konnyen
balesetet okoz. Raadasul masokat is idegesit... Varosban
pedig a mar emlitett rutinjat fitogtatva "oktatja" a neki
nem tetszo kozlekedoket. Teny, es valo: jo nehany videki 
vezeto HAJLAMOS BETARTANI A SEBESSEGHATAROKAT varosban, de 
egy ido utan kenytelenek rajonni, hogy igy nem megy. A 
fejlodokepesebbek alkalmazni kezdik a rugalmas kozlekedes
alapelveit.
 Sajat tapasztalat: varosbol kifele jovet, 100 koruli temponal 
van, aki megelozi a Wartburgot, hogy utanna 80(!)-ra alljon 
be. Ez mire jo, azt nem igazan ertem. Majd egyszer, oregebb 
koromban, talan majd en is ilyesmiket fogok tenni.
 Mivel a csaladban nem csak keleti autok vannak, egy ideig
vezettem Mercedest is, jelenleg egy E36 BMW 318i-vel szoktam
a sajatomon kivul forogni. Ilyenkor sajnos meg kell tapasztal-
nom a dolgok masik oldalat is: sok keleti, regebbi auto tulaj-
donos be szeretne autoja kepessegeit bizonyitani. Amikor ezzel
az autoval megyek, mindig lassaban megyek, mint a sajatommal...
 Szoval, ezek lettek volna a hozzaszolasaim, elnezest a level
hossza es a kozhelyek miatt.

Udv: Csaba


********
mailto:
http://www.fzlk.com/capak/csaba_t
http://www.nexus.hu/csaba_t
ICQ UIN 15794138
*********************************
+ - premium mar megint.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Lehet, hogy csak a TESCO-ban kicsi a valasztek, de en ott eddig H1
kivitelben csak AllWeather tipust lattam.... Csak onnan tudom, mert akartam
venni H1-es premiumot a kodlampaimba es nem volt  :((((
Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v5.03*
************************************************

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS