Hello HIX,
Kina NAGY orszag, es bar a felszinen rend latszik, valojaban nagy
kaosz (de azert kellemes kis anarchia) uralkodik. Tehat van egy olyan
erzesem, hogy ha barki is hozza tudna szolni a kulfoldiek jogositvany
temajahoz, az pont en lennek, mivel a heten inditjuk az autosvezeto
tanfolyamainkat, es hongkongbol egyenesen az ottani legjobb trainer
lesz a joint-venture partnerunk. Oaltala tudok en is egyet-s-mast.
A lenyeg az, hogy jelenleg atmenet van. Ebben a pillanatban meg a
kulfoldiek nemzetkozi jogositvanyat HIVATALOSAN sehol nem fogadjak el
Kinaban, de errol is lehetne regelni orakig... ugyanis ez csak annyit
jelent, hogy nem vehet ra az ember biztositast, de ha a rendor
megallitja, akkor nem macerazik sokat, csak megjegyzi, hogy ez bizony
itt Kinaban nem ervenyes... Sot, olyat is hallottam, bar megerositeni
nem tudom, hogy Shanghai-ban a nemzetkozi jogositvanyt a rendor
elfogadja (csak a biztosito nem).
Es mivel Kinaban auto sem lehet kulfoldi neven (meg motor sem), az
egesz ugy kezd bonyolodni. Aki ide beter, hagyjon fel minden
remennyel! Ajanlom bemelegitonek a Majmok Bolygoja cimu film
megtekinteset.
Termeszetesen tizszer ennyi, reszletes infoval is tudok szolgalni, de
szivesebben tennem angolul, es szemelyesen, nem publikusan (hmmm,
Kinaban mindenre van egy hivatalos megoldas (=NEM LEHET) es egy
kiskapu, ahol az 1.3 milliard kinai kozlekedik (=LEHET). Es ezeknek a
kiskapuknak a szama is tart a vegtelenhez. Ugyanis az emberek elnek,
mint marci hevesen, mikozben a torvenyek szerint ez maga lenne a
pokol... :-)) ilyen ellentmondasoktol hemzseg Kina.
(Mondok egy kitero peldat: a taxi nem draga, de egy helyi foldmuvesnek
az volna, 2.6 yuan kilometere itt Kantonban (minden varosban mas).
Abbol a parszaz dollarbol, amit itt a kantoniak PAPIRON keresnek,
bizony nem lehetne senkinek sem taxizni. Elmondanam, hogy a
gyakorlatban tobbtizezer taxi van itt, minden 5 masodpercben jon egy
taxi meg ejjel 2-kor is, es tele vannak. Ha ezt kiszamolom, kiderul,
hogy itt joszerivel vannak, akik messze a "hivatalos" szamok folott
keresnek, mert ugye a taxiban keszpenzzel kell fizetni :-) Es az
utasok tobbsege NEM ceges/szamlas.)
Re jogsi megint:
Akit pedig egy amolyan gyorstalpalo gyors megoladas erdekel, elmondom,
hogy nalunk lehet egesz Kinara es HK-ra ervenyes autos/motoros
jogositvanyt atiratni 3000 HK$-ert. Ehhez feltetel, hogy az illetonek
mar legyen ilyen nemzetkozi jogsija, es akkor ket heten belul, egy kis
gyakorlati vizsgaval egybekotve (a helyi tablakat ugyanis illik
felismerni, es ezek mind kinai jegyekkel irodnak) meg lehet szerezni.
Aki meg sokallja a 3000 HK$-t, irjon emailben, es mondok par otletet
:-) Ugyanis az, hogy Kina sohasem fogadja el a nemzetkozi
egyezmenyeket, meg nem jelenti, hogy farkanal fogva csovaljak a
kutyat, attol meg a vilagrend a helyen marad. Azaz VAN megoldas, de
kinai modra: csukott szem modszer (nem lattam, mit csinaltal).
Na legyetek jok es szobatisztak,
Udv,
Benoe mailto:
Kanton, Kina
******************************************************************
FREE Trials on over 850 Magazines!
At Enews.com - the ultimate magazine store!!
You'll find the best deals on the hottest new magazines
Click on : http://wwww.enews.com/portal/1,1074,39247,00.html
Auto Guide - "Looking for a CAR" http://nettaxi.carprices.com/
******************************************************************
|
Hali!
par eve, amikor Reinhold Messner (osztrak hegymaszo, aki megmaszta az
osszes 8 ezer folotti csucsot a Himalayaban) es baratai, Tibetben
turaztak, csak ugy mehettek a sajat terepjaroikkal, ha azokat a tura
vegen ajandekba adtak a kinai allamnak! Durvan ez a story! Persze az is
lehet, h. egyszeruen csak barati gesztusbol hagytak ott az autokat...
De az biztos, h. tenyleg nem mindennapos, autoval Kinaba bejutni!!
Probalkozni azert kell!
Zoli
|