Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2258
Copyright (C) HIX
2004-07-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 >Sok mindenben igazad van/lehet, sok mindenben nincs. A (mind)  53 sor     (cikkei)
2 marticak, mas (mind)  63 sor     (cikkei)
3 RE: *** HIX AUTO *** #2257 (mind)  36 sor     (cikkei)
4 Re: index + allofutes (mind)  25 sor     (cikkei)
5 Re: matricahova (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Re: melegites (mind)  11 sor     (cikkei)
7 Re: Merci Sprinter, tankolas (mind)  20 sor     (cikkei)
8 Valasz: autopalya, Golf*** HIX AUTO *** #2257 (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Valasz: autopalya, Golf*** HIX AUTO *** #2257 (mind)  29 sor     (cikkei)
10 RE: *** HIX AUTO *** #2257 (mind)  53 sor     (cikkei)
11 Rendor Boszniaban (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Airbag (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Golf (mind)  47 sor     (cikkei)
14 Golf dva (mind)  105 sor     (cikkei)

+ - >Sok mindenben igazad van/lehet, sok mindenben nincs. A (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kozul ugyan csak az Alfat ismerem, 4 ev alatt 100000 km-t tettem 2 
>peldanyba. A Golf 3-at sem ismerem, a 4-est annal inkabb, 
cegautokent 
>van nalunk vagy 50 darab, 1.4 75LE es 1.6 100 LE. Aki azt mondja, 
>hogy barmiben (ertsd barmilyen menettulajdonsagban, stabilitasban, 
>futomuben, fogyasztasban, illetve ezek kombinaciojaban) jobb a Golf 
4, 
>mint az Alfam volt, egyszeruen fullent. Sot, meg azt is 
megkockaztatom, 
>hogy szervizigenyessegben is osszehasonlithatok, annak ellenere, 
>hogy volt egy anyaghibas valtom. Golfban viszont volt mas hiba, es 
>sokkal nagyobbak (is), mint az en reccseno valtom. Az 50 autonkbol - 
>ami ugye elegge reprezentativ minta - 50-60000 km utan talan mar 
egy 
>sincs, amelyik ne lett volna kenyszerszabadsagon a szervizben.

Ok, de a Te Alfad mindketto a rancfelvarrott tipus volt (ha jol tudom 
2000-es es 99-es). A kollega a 94-es 145-146-hoz hasonlitotta, akkor 
meg a boxermotoros valtozatok voltak, sokkal csunyabb muszerfallal. 
Azok kevesbe voltak megbizhatoak is. 

A nagyon kiforrott harmas Golfot meg ne vegyuk egy kalap ala a 
negyessel. 
Egy baratom VW szervizben villamossagi szerelo, egy tovabbkepzesen 
azt 
mondta az oktato, az uj modellekkel kapcsolatban (egy evvel ezelott): 
"Es meg most vegyetek meg a HARMAS Golfotokat, mert azzal meg 
haza is 
tudtok erni..." 
A negyes 1,6 16V Golf-ban a valto attetelezese nagyon nem tetszik 
nekem.
130-nal 4000-et, 160-nal 5000-et forog, en nem vagyok rola 
meggyozodve, hogy 
ezek a motorok is siman elmennek 300 000 km-t, ha gyakran mennek 
vele igy 
autopalyan. 

Egy adalek a vizhofok temahoz. Biztos forrasbol tudom (szinten VW 
szerviz)
hogy az 1,6-os SR (8 szelepes) VW motor uzemi hofoka 105 fok, a 
vizhofokmero 
meg itt is konstans 90 fokot mutat. Annyi, hogy ez tobbet fogyaszt, 
mint a 
16 szelepes. 


Ha mar a kifuto modelleknel jarunk es mindenkeppen uj auto: Opel 
Astra Classic II 
2.799 E Ft, igaz, hogy csak 1.4-es 90 LE-s 16 szelepes, de nem 
rosszabb 1 millióval 
a kifutó 4-es Golftól...

csp
+ - marticak, mas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Persze azt nem tudom, hogy a hatar tuloldalan mennyit kell fizetni
> erte, de a 2xxx ft-hoz kepest biztosan nem ezres nagysagrendu 
>az esetleges megtakaritas!
Magyarorszagon 2350Ft (ha jol emlexem) az osztrak matrica, Ausztriaban meg 7,60
 euro (ez biztos), ami 1900Ft-ot jelent.

OFF
>Nemetorszagban anno tipikus volt, hogy az aznap lejaro termekeket
>automatikusan felaron adta a Penny es talan masok is. Ezt nem is hirdetik,
>egyszeruen a penztaros szol, hogy ezek ma lejarnak-e, es biztosan akarod-e,
>fel aron.
 A magyar Tescokban is van egy polc, amin a kiszakadt, serult, kozeli lejaratu 
cikkeket nyomjak olcsobban. Lejartat nem arulhatnak, de ha idoben eszreveszik, 
probaljak menteni. Ha meg lejart, megproblahatjak a beszallitoval elrendeztetni
 visszarukent.
ON

>Olyan helyet [vagyis inkabb szervezett lehetoseget] keresek, ahol
> sajatautoval, sajat felelossegre lehetne duhajkodni, zart palyan, 
>mondjuk valami olyan osszegert, amit halando is ki tud fizetni.
>Mar vegigturtam a netet, de szinte semmit nem talaltam. Van tippetek?
Ostffyasszonyfan (Sarvartol 15km) a Pannon-Ring (pannonia-ring?) tudtommal igen
ybe veheto barkinek. Aztan ott van a Hungaroring kozepen a G Berger vezetestech
nikai centrum, az legalabb a hasznodra is valik, nem "csak" duhajkodasra jo. Az
tan van a kunmadarasi repter, ahova a Winklerek is jarnak totalcar-tv-t csinaln
i. Meg van a Rabaring Ecsen (Gyortol 10km), amit utolso informacioim szerint 20
eft/ora vagy 200eFt / nap aron lehet kiberelni. Az utolso alfas talalkozo ott v
olt, a klubosok talan tudnak ujabb infot mondani. Keresd fastcar-t az index alf
as topicjaban.

>Ezek az adatok a kompett agregatra vonatkoznak!!! Nekunk a melegedes 
>szempontjabaol _semmi szuksegunk_ a generatorra, oninditora, 
>szervoszivattyura, legkondikompresszorra, lendkerekre,  
>kipufogoontvenyre, motortarto bakokra, hogy csak a nagyobbakat emlitsem. 
>Miutan ezek a reszegysegek az uzemmeleg allapotba kerules szempontjabol 
>kozombosek, a tomegukkel szamolni teljesen felrevezeto lenne.
A szamok valoban a komplett motorra vonatkoznak. Szerintem viszont az altalad f
elsorolt alkatreszek egyaltalan nem elhanyagolhatoak, leven a femek mind igen J
O HOVEZETOK, vagyis a motor jaratasakor nem csak az egesterrel hataros alkatres
zek, hanem ezek is melegednek. Ha ugy tetszik a "melegnek kell lennie" reszeket
 hutik az elso pillanattol addig, amig maguk is nem melegednek at. Jollehet egy
 90 fokos viz eseten se lesz 90 fokos a motortartobak, meg a generator alloresz
e, de nem is marad meg a kornyezeti 25 fokon! Szoval sztem ha nem is 60 foknyi 
melegedest, de  valamennyit ezekre is illik szamolni/szanni.

>Mar probaltam utalni ra, de nemigen reagaltatok: a valto nem melegszik? 
>Dehogynem. Es az mibol van es hany kilo? Na meg az olaj benne...
>Mi az, ami meg ezen kivul melegszik es jelentos hokapacitasa van?
A fentiek alapjan ezzel (egy reszevel) is kell(ene) szamolni. Bar a valto mar i
nkabb a sajat surlodasatol melegszik, nem a motor altal atadott hotol.

Viszont tovabbra se ertem, hogy az ontottvas blokkos 1.8as motor hogy lehet kil
ora ugyanolyan nehez, mint az 1.6os alublokkos. Otletek?

>Itt egy törtenet, aminek csak ha a tizede is igaz, 
>mar nagyon durva...
Sajnos nem elkepzelhetetlen. :-(((

>Otmilliokilencszazharomezer Ft, az testverek kozott is kozel
> hatmillio. A 2.0 motor 115 loerovel szinte forintra ugyanennyi.
Sajat magamat tovabbragozva: ez mar majdnem a Citroen C5/Renault Laguna arsavja
. Es a Golf nem is premiumauto, annak ott van ugyanez Audi A3 neven...
Fogash
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2257 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Sot, a VW Golfot is megneztem, ugyan arlistat csak a IV-re talaltam (kifuto
>modell!), de:
>Golf 1.6-16V Comfortline 5ajtos alapara 3922eFt, hozzateve az 50ezres
>esoerzekelos ablaktorlot, a 406.000Ft-os digit klimat, a 108ezres CD-s
>radiot, meg a 113ezres metalfenyt hamar ott vagyunk, hogy 4.6 millio
>forintba kerul. Ez otot mondtam, akarhogy is nezem, 10%-on beluli
>pontossaggal celoztam.
>
>De erdekessegkeppen ugyanez a kaszni 1.9Tdi motorral 5.179-rol indul, a
>klima bele 443eFt, a metalfeny 123eFt, a tobbi ugyanaz.
>Otmilliokilencszazharomezer Ft, az testverek kozott is kozel hatmillio. A
>2.0 motor 115 loerovel szinte forintra ugyanennyi. A 2.8VR6
>NYOLCMILLIOkettoszazhetvenkilencezerrol indul, a klimaert ebben IS ki kell
>kohogni a plusz felmilliot, vagyis akar kilencmillios Golfunk is lehet.
Csak
>gratulalni tudok hozza. :(
>Fogash

Hali!
Egy keves idot most en is raszantam.
A Fiat oldalon megneztem a Stilot, mert meretre szinte centire akkora, mint
a Golf.
Stilo 2004 5 ajtós Actual 1.6 16V -> 3960000 Ft ->centire mint a Golf.
_Azt mindenkeppen el kell ismerni, hogy az extrak _LENYEGESEN_ olcsobbak a
Fiatnal.
(pl. 140 AUTOMATA LEGKONDICIONALO   70 000)

Aztan: Actual 1.9 JTD 115 ->  5012500 Ft. ->Szinten, mint a Golf.

2.8-as motorral nem talaltam, de mar az 1.8-as is 1 misivel dragabb az
1.6-osnal, igy nem tudom mennyi lenne a 2.8-as motorral.

Szoval en azert _ANNYIVAL_ nem talalom dragabbnak a Golfot a tobbi autonal,
hogy emiatt elbol le lehessen hulyezni minden Golf tulajdonost.
(Mondjuk hogy egy CD-s radioert nem adnek 108eFt-ot, az tuti..)
KI
+ - Re: index + allofutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 28 July 2004 19:46, akos.szalay wrote:
> > Felado : 
> >Igy ilyenkor azt a megoldast
> >alkalmazom, hogy jo idoben kirakom az indexet.
>
> Itt Angliaban ez nem jon be. vagy nem is zavartatja magat (szerintem
> nem is tudjak hogy mit jelent az autopalyan az index, ui. nem latni
> hogy hasznalnak), vagy kicsit odalep neki, hogy nehogy beferjek ele.

De hat ha odalep neki, az szamomra tokeletesen megfelel (en is hamarabb 
szoktam kirakni az indexet ha latom hogy pont egyszerre erjuk el az 
altalam elozendot). Nem az a celom hogy elotte menjek el hanem hogy ne 
menjunk ossze. :-)

Ha meg nem zavartatja magat, akkor attol fuggoen megyek ki vagy sem eleje 
hogy mikeppen minimalizalom az ossz-zavarast: ha fekezesre kenyszeritenem, 
nem megyek ki, akkor sem ha en nagyot kell fekezzek. Ha viszont o 
gazelvetellel megoldhatja es nekem fekeznem kene, bizony kimegyek, eseteg 
gyorsitva hogy ne zavarjam sokaig... Lehet hogy nem tul szabalyos dolog, 
lehet az is hogy mas orszagban nem mukodne (majd kitapasztnyalom), itt 
eleg szepen mukodik. Cserebe persze ha latom hogy valaki ki kell jojjon 
elem, segitek neki (harmadik sav, lassitas stb).

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: matricahova (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wednesday 28 July 2004 10:03, buruzs wrote:
> >Van a bal oldalnak valami elonye a sofort kevesbe zavaro jobb
> >oldallal szemben?
>
> Igen, amikor a "kozeg" odajon teged ellenorizni, mondja a sablondumajat,
> konnye n megnezi a matricadat is, nem kell az autot kerulgetnie miatta.

Neha azt hiszem a cinizmusodnak van alapja :-(

> >kis botrany mikor par hanyag ceg
> >miatt az usa betiltotta a magyar hust
>
> Es az Unio miert nem tiltotta le ugyanezeket az uzemeket ugyanerre az
> idoszakra ??? Az USA-ba egyebkent a Pick teliszalamit sem lehet bevinni,
> mert hokezeles n elkul keszulo termek es az amcsik szerint ez = a nem
> sterilizalttal, vagyis bak teriumot, virust vihet be az orszagba... :(((

Ja. Ez tenyleg az erosebb kutya esete, a franciak meg a sajtjaikat is meg 
tudtak vedeni, pedig azokban (a nyers tejbol keszult valtozatokban) aztan 
van mindenfele eloleny :-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: melegites (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 29 July 2004 02:44, Hunter wrote:
> Mar probaltam utalni ra, de nemigen reagaltatok: a valto nem melegszik?
> Dehogynem. Es az mibol van es hany kilo? Na meg az olaj benne...

A valto melegedeset a mechanikai energiava alakult, majd surlodaskent 
elveszo, hove alakulo energia okozza, es az nincs benne a hutorendszer 
altal elvezetett hoben. Van ra kulon 1% veszteseg (nem csak a valtoe hanem 
egyeb surlodasok is, nincs jobban lebontott adatom).

-- 
Udv, Sandor
+ - Re: Merci Sprinter, tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thursday 29 July 2004 02:44, Hunter wrote:
>  > utan? Ott figyegett a tanksapka a kis akaszton :-(
>
> Ezt nem nagyon ertem. Hogy tankol az ember? Sapka kinyit, valahova
> letesz, tokmindegy hova. Megtankol. Pisztoly visszatesz. Ezutan hogy
> lehet elfelejteni visszacsukni a tanksapkat? Hmmm..

Ugy hogy nem en vezettem :-)

Sapka kinyit, akasztora feltesz, kulcsot sofornek odaad, megtankol, 
pisztoly visszatesz, mint aki jol vegezte dolgat, autoba visszaul. Ez 
persze az en hibam, de a "kulcsot sofornek odaad" mozzanat az en automon 
lehetetlen dolog, vagy legalabbis kulon odafigyelest igenyel (tanksapkat 
bezarni hogy a kulcsot kivehessem), igy megakadalyozta volna a 
hulyesegemet. Valoszinuleg azert is felejtettem el mert nekem mihelyt a 
kulcs nincs a sapkaban azt jelenti hogy a sapka vissza van teve a helyere. 
:-)

-- 
Udv, Sandor
+ - Valasz: autopalya, Golf*** HIX AUTO *** #2257 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: autopalya, Golf ( 60 sor )
> Idopont: Wed Jul 28 08:12:42 CEST 2004 AUTO #2257
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>...
Nem az idezett cikkre valaszolok, csak ugy altalaban, de errol jutott az
eszembe: kedvenc es orokke emlegetett szakaszom ugye a Pozsony-
Roma tavolsag, amit az elmult 4-5 evben kb. 10x megtettem. Egy ilyen
utnal az atlagos idom 12 ora korul mozog es 110 korul van az
atlagsebessegem. Ez azt jelenti, hogy autopalyan 160 korul megyek,
ahol csak lehet. Minden 10 km/h a sebessegbol kb. 1 ora kesest jelent.
...<<<<<<<<<<<<<<

12 ora, 110 km --> a tura ezek szerint ~1320 km.

Azt mondod, hogy ahol lehet, 160-nal mesz, igy jon ki a 110-es atlag. Ez
viszont pontosan azt jelenti, hogy a 160-as sebesseged vajmi keveset nyom
az atlagodban! Vagy sokszor allsz meg (tankolas, akarmi), vagy sok helyen
van orszagut, vagy dugo. Persze az is lehet, hogy mesz 8 oran at 160-nal,
utana 4 oran at 10-zel, akkor valoban all az, amit irtal. Kellene egy
sebesseg-ido gorbe, de mar az is eleg, ha parod stopperrel lemeri, hogy
osszesen mennyit tudtal menni 160-nal :-)

udv, Akos
+ - Valasz: autopalya, Golf*** HIX AUTO *** #2257 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: autopalya, Golf ( 60 sor )
> Idopont: Wed Jul 28 08:12:42 CEST 2004 AUTO #2257
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>>>>>>>>>>>>>...
peldanyba. A Golf 3-at sem ismerem, a 4-est annal inkabb, cegautokent
van nalunk vagy 50 darab, 1.4 75LE es 1.6 100 LE. Aki azt mondja,
hogy barmiben (ertsd barmilyen menettulajdonsagban, stabilitasban,
futomuben, fogyasztasban, illetve ezek kombinaciojaban) jobb a Golf 4,
mint az Alfam volt, egyszeruen fullent. Sot, meg azt is megkockaztatom,
hogy szervizigenyessegben is osszehasonlithatok, annak ellenere,
hogy volt egy anyaghibas valtom. Golfban viszont volt mas hiba, es
sokkal nagyobbak (is), mint az en reccseno valtom. Az 50 autonkbol -
ami ugye elegge reprezentativ minta - 50-60000 km utan talan mar egy
sincs, amelyik ne lett volna kenyszerszabadsagon a szervizben. Amiben
...<<<<<<<<<<<<<

Azert ne felejtsd el, hogy egy (jo ertelemben ertsd) "autobuzi" autoja,
amit a legaprobb rezzenessel is azonnal szerelohoz viszel, egeszen mas
kategoria, mint az usd-vagd cegautok, amiknek a tulajdonosai/hasznaloi
(tisztelet a kivetelnek) leginkabb akkor veszik eszre a problemakat, amikor
kigurul az auto alol a kerek, vagy egyszeruen megall az auto. Jomultkor
egyszer vezetnem kellett a fonokom ceges Bravajat, folyamatosan +/- 2-3
percet rangatozott a kormany, az elso 10 meteren "kiszurtam", varosi
temponal (max. 70) majd megbolondultam tole azon a szumma ~2 x 10
kilometeren, kerdezem tole, hogy ezzel meg mi tortent, azt mondja miert,
van valami baja?

Akos
+ - RE: *** HIX AUTO *** #2257 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


> >Ausztria fele viszont igen. Ugyanis a matricakoteles szakasz mar
> > az elso meternel kezdodik. Vagyis ahogy atleptel a vamon
> >, mar az elso 1 m-ben matricad kellene legyen. 
> Ezzel nagyon nem tudok egyet erteni. Eddig tobbszazszor leptem at Hegyeshalom
ba

Ez teljesen maganugy, hogy egyetertesz vagy sem, de _ez_van_! Kisse erdekes, ho
gy A. fele en sem lattam a tablat kiteve, hogy matricakoteles, de visszafele az
 utolso felhajtonal ki van teve a tabla, hogy matricakoteles!!! Fuggetlenul, ho
gy egyet ertesz vagy sem. Legkozelebb nezz szet figyelmesebben!

> n a hatart, minden alkalommal a hatar utan kb 500 meterre levo elso (Shell) b
en
> zinkut parkolojaban allo bodeban vettem matricat, es elotte soha nem is piszk
al
> t erte senki. A kut utan van az elso kijarat, vagyis aki HH kozuti hataratkel
on
> megy at Ausztriaba, lehetosege sincs kikerulni az adott 500 meteres szakaszt.
 

Errol beszeltem en is!

> ll be egy feher Omega kombi (oldalan Gendarmerie felirattal) radarozni. Vagyi
s 
> valoban az adott szakaszon buntetnek, csak a masik iranyban es nem a matrica 
hi
> anya miatt...

Mondom, nem engem buntettek!

Mondom, a mult heten cikkezett errol a Kisalfold.

+ - Penztaros, VW, gumigaranciaVÁLASZ Feladó: akos.nagy_uh.scinorteg

Na gyorsan fejezzetek mar be ezt a _nagyon_ OFF penztaros temat! Ugy sincs senk
inek igaza a masikkal szemben!

+ - re:re:matricaVÁLASZ Feladó: kekesi_uh.vatam.ith.xul

> Ha valaki tudja, hogy kell neki az osztrak matrica es meg is akarja venni, bo
ve
> n megteheti magyar oldalon is.
> Persze azt nem tudom, hogy a hatar tuloldalan mennyit kell fizetni erte, de a
 2
> xxx ft-hoz kepest biztosan nem ezres nagysagrendu az esetleges megtakaritas!

Ha nem tevedek, 7 Euro. Ha tevedek, kijavitanak.

Fülöp István
http://www.palffy.hu/vajk
+ - Rendor Boszniaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Boszniaban (vagy Montenegro, mar nem emlekszem pontosan) lattam egy -
gondolom -
fenyites hatalya alatt allo rendort.
Egy 3 labu allvanyra szerelt keszulekkel merte a sebessegeket. Eddig ugye
semmi szokatlan.
Am a keszulek kb 50 cm magasra volt szerelve, igy a szerencsetlen muki eros
guggolasban
ellenorizte a muszert.
Es nem, nem tette ra az autojara, ott roskadozott a keszuleke mellett :-)
+ - Airbag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vitaindító kérdés következik. 
Jelenleg a Porsche Pestnél vagyok tanuló, ahová ma délután behoztak egy rommá
tört kék Seat Leon-t. Állítólag álló helyzetből kapta el balról egy
elszabadult pótkocsi, ami szinte felgyűrte a járdaszegélyre a kocsit (a jobb
oldali küszöb az anyósülés alatt volt, a jobb hátsó kerék meg a tank alatt). A
bal hátsó kerék kb. 10 centire kijött a kasztni alól. A pótkocsi a kasztnit a
kormány közepének vonaláig nyomta be, a műszerfaltól egészen a hátsó ülés
háttámlájáig. A kocsit behozó autómentős szerint a kocsiban egy nő ült, meg
hátul egy gyerek, de mind a ketten túlélték.
A szerelők azonnal odagyültek, és egy dolgon nem tudtak megegyezni: miért
nyíltak ki a légzsákok? Ezt kérdem én is. Volt, aki azt mondta, hogy csak
30km/h felett nyílnak ki, de szerintem álló helyzetben is ki kéne nyilniuk. Az
biztos, hogy járt a motor, és egyesben volt a váltó, mert a fordszámmérő
3000-ren akadt ki (talán megpróbált elmenekülni a nő, de már késő volt).

Köszönöm a válaszokat,
RZoltan
+ - Golf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> viszont anyukamnak full fapad '94-es III-asa van.(...) alig
> akad olyan kategoriatarsa, ami felvenne vele a versenyt kidolgozasi
> minosegben, uttartasban, kenyelemben, zajszintben.
: Azt is hozzaneztetek anyukaddal, hogy a 94es fullfapad GIII araert 2
evvel fiat
: alabb, jol felszerelt barmi mast kapna? Otezerszer leirtam, de csak a 
te
kedved
: ert otezeregyedszer:
: a Golffal ket bajom van: egyreszt erosen tul van arazva a 
kepessegeihez
kepest
: (= ar/ertek aranya szornyu), masreszt kokorszaki elavult technikak
intezmenyes
: gyujtemenye, amit halalosan modernnek reklamoznak (es hisznek a 
tulajok,
akik b
: uszek ra, hogy milyen f*sza autojuk van).

Anyukam nem "buszke ra" (o nem az autojara veri), csak a kezdeti
idegenkedes utan megszerette. En is. Mondd el, mit kapok egy '94-es
minimalgolf araert. Hatha igazad van. Azok is ilyen minoseguek, 
ilyen az uttartasuk, ilyen kenyelmesek, es ilyen csendesek?

"Kokorszaki technikak intezmenyes gyujtemenye"... haaat, ez biztos,
hogy egy gusztustalanul nagy tulzas, de amugy szerinted meghat
engem egy high-tech csillivilli jatekszer, ha az a "kokorszaki" (kac-kac)
egyszeruen JOBB?

> "Koltoi tulzas"... ezt mar par alkalommal elsutotted. Nem kene
> egyszer-egyszer elgondolkodni, hatha tenyleg baromsagot
> irtal es ugy is gondoltad?
: Nem irtam baromsagot! Nezz meg egy Golf arlistat, keress benne egy
minimum 120
: loeros, benzinmotoros peldanyt, hat legzsakkal, automata
klimaberendezessel, ot
: ajtos karosszeriaval, elektromos ablak- es tukormozgatassal, kpi 
zarral.
Mennyi
: be kerul? (a hozzaszolasod tobbi reszere maganban reagaltam)

Mi a toknek keressek? Most abban akarsz tapicskolni, hogy egy fullos
Golf milyen draga? Micsoda meglepi. Nem kell megint csusztatni, ronda
szokas. En az 5 millios tekeros Golfrol beszelek. Meg hogy a Golf az
idiotak autoja. Ezek nem baromsagok?

Z.
+ - Golf dva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado : 
> minosegben, uttartasban, kenyelemben, zajszintben. Astra, Escort,
> Alfa 145, R19? Ugyan mar. A Golfhoz kepest mind a negy komikus. Ja,
> hogy az Alfa-filing, az nincs meg a Golfban, az csak egy szurke
> igaslo... o,  istenem. Tenyleg az. De legalabb kulturalt. Ha a Golf IV
> csak alulrol verdesi a III-as szinvonalat, mar nem egy rossz vetel.

: Sok mindenben igazad van/lehet, sok mindenben nincs. A felsoroltak
: kozul ugyan csak az Alfat ismerem, 4 ev alatt 100000 km-t tettem 2
: peldanyba. A Golf 3-at sem ismerem, a 4-est annal inkabb, 
cegautokent
: van nalunk vagy 50 darab, 1.4 75LE es 1.6 100 LE. Aki azt mondja,
: hogy barmiben (ertsd barmilyen menettulajdonsagban, stabilitasban,
: futomuben, fogyasztasban, illetve ezek kombinaciojaban) jobb a Golf 
4,
: mint az Alfam volt, egyszeruen fullent. Sot, meg azt is 
megkockaztatom,

Fogalmam sincs, milyen a Golf 4. Feltetelezem, a 3-asnal sokkal 
rosszabb 
nem lehet. A 3-ast hasonlitottam az Alfa 145-hoz (tobbek kozott). Ez
szerintem igy korrekt, mert nagyjabol ezek hasonlo koruak.
Stabilitasban kb. egalnak tunt nekem a ket auto, de elkepzelheto, hogy
szelsoseges helyzetben az Alfa meg jobb, mint a mar eleve _nagyon 
jo_ Golf.
Rugozasban viszont ossze sem hasonlithato a ketto. A Golf sokkal 
finomabb.
Ez nem "fullentes", hanem teny. A fogyasztasrol fogalmam sincs, de egy
'94-es
Alfa 145-osben szerintem boxermotor van, ami allitolag sokat eszik. 
Lehet,
hogy ez nem igaz. De ha all, es ez a "sok" tobb, mint a Golfnal, akkor ez
sem "fullentes".

: hogy szervizigenyessegben is osszehasonlithatok, annak ellenere,
: hogy volt egy anyaghibas valtom. Golfban viszont volt mas hiba, es
: sokkal nagyobbak (is), mint az en reccseno valtom. Az 50 autonkbol -
: ami ugye elegge reprezentativ minta - 50-60000 km utan talan mar 
egy
: sincs, amelyik ne lett volna kenyszerszabadsagon a szervizben. 
Amiben

Szervizigenyessegrol nem ejtettem szot, de en sokkal jobban 
megbizom egy
Golf-ban, mint egy 145-osben. Golf III-nal en nem hallottam olyan vad
hibakrol, mint amilyen pl. a te valtoproblemad volt (az nekem eleg nagy
utes volt, es termeszetesen beepult a fejemben vezetett statisztikaba).
A Golf megbizhatosagrol es az Alfak (olasz autok) megbizhatalansagarol
szolo legendak nyilvan tulzoak, de azert abban nagyon nem tudok hinni,
hogy a Golf 3 ne lenne megbizhatobb a 145-osnel.

: elismerem az elonyet, az a minosegerzet, de ez nem is csoda, az Alfa
: egy par evvel kesobbi konstrukcio, a Golf IV-et inkabb a 147-el kene
: hasonlitani, az viszont sokkal dragabb, igy az se lenne fair. Ezen kivul
: sokkal, de sokkal kenyelmetlenebb a Golf, viszont sokkal jobb a
: hangszigetelese. Ezzel talan el is mondtam minden elonyet,

Kenyelmet sem emlitettem, bar en kifejezetten kenyelmesnek talalom a
III-ast (amiben komoly resze van a finom rugozasnak es a 
csendessegnek IS).

: barmennyire is keresem az ujabbakat. Tehat vagy Te nem ismered a
: 145/146 testvereket, vagy a Golf 3 sokkal jobb auto volt, mint a Golf 4.

A 146-ost nem ismerem, csak annyit tudok rola, amennyi nyilvanvalo.
A 145-ost igen, a boxert is, a Twin Sparkot is. 
Lehet, hogy jobb volt a Golf 3, nem ismerem a 4-est, mint mar mondtam.

: Mit jelent, hogy a 145 nem kulturalt? Ne erts felre, most nem
: bizonygatni akarok, sem gyozkodni, sok eve ismerlek es erdekel, miert
: irtad a fentieket.

Nem ertelek felre.
Nem olyan jo a minosegerzete, mint a Golfnak; sokkal kenyelmetlenebb 
a
rugozasa; zorog; hangosabb a motor; a futomu is sokkal zajosabb. 
Hozzateszem, a zorgest leszamitva a tobbi nem zavaro, de Golf III-bol 
atulve, hmmm... nem tunik annyira csodasnak.
Nalam a kulturaltsag az, hogy az auto nem terhel zajokkal, 
kopogasokkal,
kemeny rugozassal. A legtobb olasz kocsi ezt megteszi. Nem mindegyik.
Nem tartom egyaltalan rossz kocsinak a 145-ost, nincsenek kirivo hibai, 
olaszok kozott jo, baratsagos a
formavilaga, a minosegerzet is jobb, mint az olasz kocsikban altalaban, 
de
azert inkabb egy jobban hangszigetelt, lagyan rugozo, stresszmentes 
autoba
ulok be, meg akkor is, ha dragabb. Ezek az en fo szempontjaim, ezert 
vettem SAAB-ot meg BMW-t. Ennyi. Nekem oriasi flash, hogy 
belemegyek egy godorbe, es nem zorren meg semmi, meg hogy 90-nel 
is sutyorogva lehet beszelgetni, olyan csend van belul. De akinek az 
Alfa-filing kell, 
vegyen azt, eszembe sem jut leidiotazni erte. Amit nehezen
viselek, azok a verprimitiv, lesarkitott es vegletesen elfogult nezetek, 
elvtelen dicseretek es fikazasok, lasd idiota
Golfosok, az olasz a kiraly mindenben, es igenis van olyan jo minosegu,
mint
az a szar VW (hogy ezt mit kell annyit bizonygatni, a tokomet se 
erdekeli), a francia az meg szimplan fos, megbizhatatlan, csak gyakorlo 
elmebetegek vesznek XM-et stbstbstb., asszem az
intelligensebbje, koztuk veled pontosan erti, hogy mirol beszelek.

Z.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS