Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1212
Copyright (C) HIX
2001-08-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 BMW kodok (mind)  34 sor     (cikkei)
2 Jellasics (off) (mind)  54 sor     (cikkei)
3 Szeptember. 1 (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Autos napok a hungaroringen !!! (mind)  9 sor     (cikkei)
5 3000 GT fenntartasi koltsegei (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Billego valtokar (mind)  42 sor     (cikkei)
7 mp3/cd-s autoradio (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Punto II tapasztalatok (mind)  75 sor     (cikkei)
9 Adalek (mind)  11 sor     (cikkei)
10 Fiat Punto (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Re: pozso sebvalto (mind)  8 sor     (cikkei)
12 alvazszam rohad (mind)  18 sor     (cikkei)
13 punto kerek nyikorgas (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Aldo, adalek (mind)  24 sor     (cikkei)
15 Autos musor (mind)  27 sor     (cikkei)
16 Re: Ecclestone (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re: Benzin (mind)  22 sor     (cikkei)
18 zoldkartya + trabant (mind)  28 sor     (cikkei)
19 svajci flame (mind)  37 sor     (cikkei)
20 Re: Monaco (mind)  32 sor     (cikkei)
21 parkolas, hix (mind)  45 sor     (cikkei)

+ - BMW kodok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Latom a BMW-vel kapcsolatban nem annyira van otthon a 
tarsasag igy itt van egy ket kod kronologiai sorrendben.
2002 
• 3 Series (E21) 
• 3 Series (E30) 
• 3 Series (E36) 
• 3 Series (E46) 
• M3 ( E30)
• M3 (E36) 
• M3 (E46) 
• X5 (E53) 
• 5 Series (E12) 
• 5 Series (E28) 
• 5 Series (E34) 
• 5 Series (E39) 
• M5 (E28) 
• M5 (E34) 
• M5 (E39) 
• 6 Series (E24) 
• Sr. Six (E3) 
• CS (E9) 
• 7 Series (E23) 
• 7 Series (E32) 
• 7 Series (E38) 
• 7 Series (E65) 
• 8 Series (E31) 
• Z3 
• Z3 
• Z8 


Udv,
 Clajos
+ - Jellasics (off) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

„Mert az sem eppen barati gesztus, hogy a legfobb nemzeti 
hosuk (aki az osszes foteren helyet kapott, aki rajta van 
egy bankjegyen, akirol sort is neveztek el...) eppen 
Jelasics.”

Jo tema ! Vajon a zagrabi foteren allo szobra kivont kardja 
merre mutatott? Veletlenül Budapest fele… 

Illetve a tortenelemszemlelet: ott nemzeti hos. Nalunk 
osztrak tabornok, a becsi udvar lakaja, a magyar szabadsag, 
fuggetlenseg és polgari atalakulas ellensege. Ott 
gyozedelmes hadvezer, Budapest meghoditoja (mindegy, hogy 
Budapest, mint olyan, akkor meg nem letezett); mi ugy 
tudjuk, hogy amikor Windischgratz tulereju osztrak serege 
(harc nelkul) bevonult Pestre, o volt az egyik 
hadtestparancsnok. Ja, meg persze a 35 ezer katonajaval a 
17 ezer fonyi kikepzetlen es rosszul felfegyverzett magyar 
seregtol Pakozdnal vereseget szenvedo, majd eroltetett 
menetben Becs fele „elvonulo” osztrak tiszt -- „Fut Bécs 
felé Jellasics, a gyáva ...” (Petőfi).

1849 tavaszan szinten annak a Windischgratz-nek az egyik 
beosztott parancsnoka volt, akinek (erosebb) haderejet 
Gorgey peppe verte, majd kiuzte az orszagbol. Jellasics a 
tobbiekkel egyutt a kozos orosz-osztrak invazio soran tert 
vissza magyar foldre.

Arrol nem beszelve, hogy szolgalatai jutalmakent mit ert el 
a horvatoknak a becsi udvarnal? Kb semmit, mint mondjuk 
Avram Iancu a romanoknak. Kapott kituntetest, cimet, 
eloleptetest.

„Arról ne is beszéljünk, hogy a 90-es évek elején, amikor 
kezdtek feltörni a nacionalista erôk, a legtöbbet 
bömböltetett "népdal" refrénje kb. a
következô volt: "Hédervári felhúzta a magyar zászlókat... 
Kellj fel
Jelasics bán!" ”

Mintha mi maskepp neznenk oket, mint forditva. Egy 
magyarnak a horvatokrol pl a Zrinyiek (Zrinski) jutnak 
eszebe, mint pozitiv pelda, forditva Hedervari (ki volt o 
es milyen kulcsszerepet jatszott?), mint negativ es persze 
Jellasics (Jelacic), aki hosiesen leverte a magyarokat, 
mint vak a poharat. Pedig pont a 90-es evek elejen a 
magyaroktol eleg sok segitseget kaptak mind diplomaciai, 
mind katonai teren. Ugy, hogy vannak ugye vajdasagi 
magyarok, meg a szerb hadsereg picit erosebb a magyarnal. 
Emlekezzenek inkabb pl Eszek es Szentlaszlo vedelmere.

K malac
Ford Mondeo V6 Ghia
+ - Szeptember. 1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Mivel nem volt semmi reakcio a zoldkartyas temara
 vehetem ugy nincs is szeptember. 1-tol valtozas???
  
 Jo lenne valami konkretumot tudni ebben a temaban.
 Ha esetleg tud valaki valamit ne kimelje a listat !!!

  Üdv: Bazsi
+ - Autos napok a hungaroringen !!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok

Eyuton is szeretnem minden erdeklodo figzelmet felhivni 
arra, hogy augusztus 29./en (szerda) lesz az elso nyilt nap 
a hungaroringen! 

En mindenkeppen ott leszek a 3000GT-vel >:)

Tamas
+ - 3000 GT fenntartasi koltsegei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy korabbi szamban kerdezte valaki hogy hogyan is 
alakulnak egy ilyen kocsi fenntartasi koltsegei.

Eddigi tapsztalataim alapjan:
- fogyasztas : 17 - 20
- elso szerviz (olajok, hidrotoketisztitas, vezermuszily, 
vizpumpa, lampaautomatika, fotengelyszimeringek) ~340eFt
- fekpofa, fektarcsa es vezetek (femhalos) -csere ~180
- uj, hella lampak ~15

Ami jon meg:
- turbofelujitas (~150)
- elso lengokarok csereje (~420)
- elektromos spoilerek csereje ill potlasa (~200)
- festes (~350)

Ehhez persze hozza kell tenni hogy ez egy 10 eves elegge 
lelakott (de nem tort) darab. A celom hogy minden felujitas 
utan egy biztonsagos es kulturalt "masodik" autom legyen, 
amit sok/sok evig hasznalhatok (az ertekvesztese 
gyakorlatilag mar 0).

Kb 5 M lesz a vegosszeg, de ennyiert meg egy fele ilyen 
jo "ujautot" sem kaptam volna . . .

Tamas
+ - Billego valtokar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


vartam, hogy egy autogepesz megmagyarazza:

>>>
Nos mentem egy "UJ" Renault Megan 1,6 Classic-al
 fel eves, meg uj szaga van.
 ...a valtokarnak hatalmas mozgasa van.
 ... arra kovetkeztetesre jutottam a motor- es
valtobakok igen gyengek, nagyot tud igy mozdulni egyben
az egesz eroatvitelirendszer. 



Ugyebar a valtokar altalaban 2fajtakepp kapcsolodik a 
valtohoz: rudazatos vagy kabeles. Ez utobbi megoldasnal a 
rangatas kizarva.

A rudazatos megoldasnal a karosszeriahoz rogzitesnel van 
(IMO) 2 megoldas. Az egyiket kovetik a franciak, 
ott "nagyon" egyben van a blokk meg a valto. Sajnos azt mar 
nem  tudom, technikailag ez hogy nez ki, talan valaki 
elmagyarazza!!

Mindnesetre az en Cinque-m a masik tipusba tartozik,  
teljesen mozdulatlan karral.




>>>
Irhatnam azt is "gyerekbetegseg" de ebben nem vagyok
 100% biztos. 


Ez egy elete vegen jaro tipusnal ugye annalis kevesbe 
valoszinu :)



udv, deejaytiszy
+ - mp3/cd-s autoradio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Tudja-e valaki, hogy az USA-ban vasarolt autosradio siman (=minden vagy 
minimalis atalakitas nelkul) beszerelheto-e europai autoba? Ott ui. az 
mp3-at is lejatszo keszulekek joval olcsobbak...

Elore is kosz,
Bence

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp
+ - Punto II tapasztalatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Kb egy eve nem irtam a listara, de ugy latszik ez most a "visszateresek"
kora.:-)
Lehet, hogy paran meg emlekeztek ram, mert kb a 280-ik szamtol olvasom, es
neha irom a HIX autot. Voltam az elso HAT-on is Kecskemeten. Akkor egy
sotetkek Citroen BX TZD-m volt. Mult ev juliusaban vettem egy Punto II
HLX-et, es azota azzal jarok.

Aug 24-en Zoli ) irta

"Akinek van, legyszi ossza meg a tapasztalatait
az uj Puntorol. Most egy ilyenbe sikerult beleulni.
Eddig nagyreszt kellemes erzesekrol szamolhatok be,
de biztos vannak hibai.Foleg ezek erdekelnenek."

Szia Zoli. Ime az en autom:
Nehany alapadat:
- 1242 ccm, 16V, 82LE, 114Nm, 180km/h, 0-100: 11.4 sec
- HLX felszereltseg: ABS, manualis klima, ket legzsak, immobilizer, kozponti
zar, el. elso ablakok, pluss karpit, kodlampa
- Extrak: metalfeny, 6 hangszoros Blaupunkt radiosmagno, oldalvedeo csik!!!
:-)))

Az elmult 13 honap alatt 34.5e km-t mentem vele. Az elejen furcsa volt, mert
a turbodizel BX utan meg kellett szoknom, hogy mas stilusban kell vezetni,
és azt is, hogy nem egy hidropneumatikus felfuggesztes ringat. Ma mar
hozzaszoktam, és az adottsagait ismerve jol tudok vele menni. Varosban
nagyon jol, dinamukusan vezetheto, autopalyan viszont nem erdemes emberkedni
(120 korul jarok). Az elso 20-25e km utan beallt a fogyasztas 5.3-5.5 koze
(30% Bp, 70% autopalya). Klimaval 6 kore felmehet a fogyi.
A kezeloszervek finomak, es konnyen mukodtethetoek, sot egyesek panaszkodnak
a konnyu (elektromosan hajtott szervos) kormány miatt, de ma mar megszoktam,
es az a furcsa, ha egy "normal" szervos autot vezetek, mert nehez a kormany
:-).
Az auto meretehez kepest eleg nagy a hely benne (jomagam 182 cm magas
vagyok), és nem az az erzesem, hogy egy gokartban ulok Ez valoszinuleg a
muszerfal kialakitasanak és az igenyes karpitnak koszonheto. Az ulesek nekem
megfelelnek (minden iranyban allithato vezetoules). A csomagtarto is nagy az
auto merethez kepest (300 l), de elmarad egy kozepkategorias autojetol. A
hatso ulesek 60-40% ban donthetoek.
Pozitivumok, avagy amiert az autot megvettem:
- uj autot akartam venni, ami fel van cuccolva, es meg ki is tudom fizetni
- haromtagu kis csaladunknak ez a meret meg OK
- gazdasagosan uzemeltetheto
- ceges autora aspiralok, es akkor ez az asszonypajtasnak jo lesz
- kellemes meglepetes volt az 1.2-es motor
- sok hasznos aprosag van benne
- 20e-es szervizperiodus (az eslo 28e HUF volt)

Negativumok, ill. nalam elofordult hibak:
- a BX utan razosnak erzem. Persze ez annak is betudhato, hogy egy kis
autorol van szo, ahol a sajat tomeg es a terrhelhetoseg aranya nem egy nagy
autojeval egyenlo
- el tudnek kepzelni nagyobb autot a csaladnak :-) (a babakocsi es utazo
kisagy melle mar szinte semmi nem fer a csomagtartoba)
- 20e-es szerviznel szimeringet csereltek a fotengely vezerlesi oldalan,
mert szivargott az olaj, de kesobb kiderult, hogy nem is az, hanem a
vezermutengely tomitese szivargott, igy azt is ki kellett cserelni (nem
kellett utana tolteni olajat, de engem zavart). Viszont vezermuszijat is
ujat kapott, mert a szerelesi technologia eloirja.
- a kezifek karja kotyogott. Fogott, de a rossz utakon nagyon zavart a
kopogas (azt mondtak, hogy sorozathiba volt, de orvosoltak)
- a kuplung nyikorgott (kenes utan most csendes)
- a muszerfalban egy rele kotyogott (rossz uton idegesitoen ciripelt), de
azt is rogzitettek.

Szoval kb. ennyi. Alapvetoen egy noknek kitalalt cuccosabb varosi autorol
van szo, igy azzal is szoktam viccelodni, hogy ideiglenesen a felesegem
autojaval jarok.:-)
Bizom benne, hogy meg sokat fog szolgalni. Igyekszem vigyazni ra. Nem
gyilkolom, es a godroket is megprobalom elkerulni. :-)

Üdv.,
Manó
+ - Adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az ugynevezett MotorUp kapcsan jutott eszembe,
nem szeretnek flame-et inditani az olajadalekokrol
az egyetemi gepelemek professzorunk (es nem az en sajat)
velemenyem, hogy "vannak ezek az adalekok, amiket 
ugy reklamoznak, nem kell olajat cserelni akar 60 - 80 
ezer kilometeren at sem szemelyautoban - s itt jon a 
tanar ur velemenye - aztan mar azert nem kell, mert beall a 
motor es komplett motort kell cserelni... :-))))))))
szamomra pl a MotorUp reklamja nem mas mint parasztvakitas
a beepitett emberekkel, es a csodalatosan elegedett, 
es ertelmes (amerikai) vevokkel...
+ - Fiat Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Egy uj Fiat Punto tulajdonostol lenne egy kerdesem. Akinek ilyen autoja van, me
gdobna egy levellel?

Udv,
   Attila
+ - Re: pozso sebvalto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihó!

> A ceges Laguna is csinalt ilyet, de ugy emlekszem minden
>> sebessegfokozatban. Lehet, hogy francia betegseg?
  A mi Citroenünk is csinál ilyet... :)))
-- 
Frank O'Yanco - Auth Gábor -=- Mobil/SMS +36203494743 /+36303687792
Age of The Penguin -=- SuSE Linux 7.1 -=- http://andromeda.rgstudio.hu
+ - alvazszam rohad (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van egy 90-es Uno-m. Sehol nem rozsdasodik,csak
> az alvazszamnal !!!! A rohadek...!!!!

Ugytunik minden UNO-nak szetrohad az alvazszama. 
Az enyemnek is.

> Szerintetek mit tegyek???????Adjam el...
> igen, de lehet, hogy megbukna az eredetvizsgan.

En ugy vettem, hogy szet volt rohadva az alvazszamnal.
Az eredetiseg vizsgan azt irtak, hogy alvazszam korrodalt,
nehezen olvashato. A rendorsegen az atiratas elott kellett
kerni alvazszam levedesi engedelyt, ami 1 honap mulva jott
meg. Ezzel el kellett menni a Mozaik utcaba, ahol beutottek
az alvazszamot mashova. A rendorsegen beirtak a forgalmiba
az uj szamot ami egyebkent a regi szam, csak AF-el kezdodik 
es vegzodik. Kozben mindenfele illetekeket kellett perkalni.
Udv: Po:li
+ - punto kerek nyikorgas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A kereknyikorgasrol:
>Nekem is nyikorognak az elso gumik.

Az elozo autom kerekei elegge nyikorgosak voltak
amikor megvettem a kocsit. Utana a Matador gumikat
kicsereltem Michelinre, oszt megszunt a nyikorgas.
Neked milyen gumijaid vannak ? (meret, tipus)

Zotya
+ - Aldo, adalek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Zsolt,
>tudnal megadni szamlaszamo(ka)t, ahova utalhatnam a penzt ?
>Nekem egyszerubb, kenyelmesebb, tan meg olcsobb is.
Egyetertek ! Ha nem akarod a listan kozzetenni, johet akar
maganban is.
A temetesre nem valoszinu hogy el tudok menni, (szerda !!!)
de a koszoruhoz szivesen hozzajarulnek.


>Nem az alapbol adalekolt benyokra gondolok elsosorban, hanem ha veszek
>"Engine Restorer" vagy "Moto Up" adalekot, mennyire igazak a beharangozott
>dolgok?
>Ha csak 10%-uk igaz, engem mar az is erdekelne, de az agyam azt mondja, hogy
>inkabb bajt csinal, mint hasznot.

Idezek toled:
"de az agyam azt mondja, hogy inkabb bajt csinal, mint hasznot."
En is igy gondolom. A fentiek egyiket reklamozzak ugy, hogy a
"kezeles" utan olaj helyett homokot ontenek a motorba ugye ? :)))
Meg hogy a verseny elso koreben elfolyik az olaj az autobol,
de vegig birja a versenyt ? Ha-ha-ha ! :)))))))

Udv,
     Zotya
+ - Autos musor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

tegnap a Vox-on az volt egy autos musor, sajna nem lattam
az egeszet, de volt egy hegyi teszt benne, ahol az alpokban
lefele jottek xx km-t es mertek a fekek homersekletet, a tarcsa/betet
kopasat, a vegen meg fekprobaztak. Sajna egy kicsit elnagyoltak
a reszletek ismerteteset, (engem reszletesebben erdekelt volna),
de azert valami ilyesmit szurtem le az eredmenybol (ha valaki a
nemetesek kozul latta javitson ki pliiiz!) Eleg vegyes autopark volt.
Eloszor lefele jottek oregurasan, aztan meg sportosan. A vegeredmenyt
kozoltek csak, egy Porsche lett az elso, aztan Merci C osztaly, BMW
valami, Mondeo kombi, (ez volt az utolso, ami nagyon jo ertekelest
kapott) aztan Audi A3, valami terepjaro, Alfa 147, aztan meg volt jopar
marka. Szamomra megdobbento volt, hogy jo kozelrol mutattak hogy
az Alfanak 5 centis langgal egtek a fekjei. Azert szerintem ez durva.
(no flame pliz)


Ant,
Azert az uj dieselek mar sokkal-de-sokkal jobbak mint a regebbiek,
es szerintem melto tarsai az utakon a benzineseknek. Ha kell egy kis
nyomatek, akkor jobb valasztas egy diesel, mint egy lenyegesen
nagyobb ccm-es benzines. (fogyiban foleg) Ha teheted probalj ki
a 2.0-s diesel Mondeot!

Udv
 Gabor
+ - Re: Ecclestone (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Bluebird irta:
"amirol szerintem minden f1 erdeklodo
hallott mar valamilyen szinten, hogy a vezeto autogyarak dobbantani
akarnak a Bernie-fele utazocirkuszbol,"

Hat, lehet, hogy en csak megnezni szoktam a F1-kozvetiteseket, es ettol
meg nem vagyok (komoly) F1-erdeklodo, de en sem hallottam errol a
temarol. Viszont engem is erdekelne, hogy akkor most mi is van a
hatterben? Mi bajuk van Ecclestone-nal? Talan tul penzsovar...? Ki nem?

- Gabor -
+ - Re: Benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
A #1210-ben irta Ant:

"Soha nem tudnak meg, hogy kitol jott a rossz benzin,"
Biztos vagy benne, hogy nem tudjak meg? Ha valakivel ezt megjatsszak
(vagy hasonlot), masodszorra biztos ovatosabb lesz. Nem tudom hogyan, de
akiket erint, biztos tudjak, hogy kell ellenorizni celiranyosan a
benzint; nincs-e benne cukor, nem vizezett-e, stb. Es mi van, ha akkor
ejszaka csak egy autobol lopnak bengat? Akkor aztan rendszam alapjan -
ma mar penzert minden megoldhato :(( - meg azt is megtudhatjak rolad
pillanatok alatt, hogy mikor mesz WC-re.
Es mi van, ha _nem is akarja megtudni_, kitol jott a rossz benzin?
Szerintem ezeket az embereket nem gatolja meg semmiben, hogy nem tudjak,
ki is cseszett ki veluk. Ha 5 autobol loptak akkor ejjel bengat, akkor
azt az 5-ot kell felgyujtani, ha 6-bol, akkor azt a 6-ot :((
Es akkor meg nem beszeltem arrol, hogy mi van, ha ok is olvassak az
AUTO-t? Nem tudhatjuk...

- Gabor -

P.S. Ha trabirol van szo, felmerul meg 1 problema, o ui. ejtotankos. A
tanknak magasabban kell lennie a karburatornal...
+ - zoldkartya + trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Soma irta:
"Hiszen pont a
kornyezetbaratabb kocsiknak kellene alacsonyabb dijakat szabni!
Hiszen pont a
kornyezetbaratabb kocsiknak kellene alacsonyabb dijakat szabni!"

Most nem emlekszem, hogy a szab. katalizatoros, 6 evesnel nem oregebb
autoknal a zoldkartya 4500 vagy 6000 penz, de lagalabb harom evig ervenyes
lesz. Most egy zoldkartya beszerzes tuti, hogy 2 rongy folott van. Igy azert
nem olyan rossz a helyzet.

Trabik: Az meg azert nem lehet mentseg, hogy miert nem az oreg zsigakat
nezik, meg a szar kamazokat, azok sokkal nagyobb kornyezetszennyezok. Az a
helyzet, hogy valamennyire civilizalt allanba elunk, europaban, mindenki
(legalabb is legtobbunk) itt el, ide varja a gyermeket is, szoval lepni kell
_minden_, a mai elerheto technika mellett a kornyezetre szennyezobbnek
minosulo jarmu "ellen" (ebben benne van a koromokado kamaz, a zilek, a
lestrapalt buszok, a szakadt lada, a hiperbudos barkasok meg a leharcolt
opelfordmazdatoyotamerdzsoakarmi, es a trabi is.).
Az persze igaz, hogy konnyebb megfogni az egy darab trabantost, mint
anagyobb lobbysta arufuvarozokat. De azert rajuk is szigorodni fog a dolog
(nagy dizelek, kortol fuggo ervenyesseg stb.).

Ja: Automania annyira rossz, hogy mar jo...
Udv,

Biomernok
'99 Corolla 1.3 aut
+ - svajci flame (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>(((Svajc: valami olyat hallottam, hogy a "gazdagsag" 80%-a valami 20%-nal
>van, ergo rabszolgatartas. Mi visszakoltoztunk  a csaladdal a DDR-be, mert
>Europa legjobb helye ez, minden szempontbol...tudok tapasztalatot adni
>maganba, cimszavakban (pl. nem vagyok hajlando egy gyerekre 1000 markat
>fizetni egy honapra az ovodaert, ha van egyaltalan hely..., es a 2 markas
>liter tejukkel is menjenek a picsaba.). Svajc egy undorito hely, es sosem
>lattam az elterjedt gazdagsagot, a szurkeseget annal inkabb...)))

Szerintem Magyarorszagon ez az arany kb 95% - 5% lehet.

A sanyaru rabszolgak Svajcban fizetik talan a legkevesebb adot (Monacot nem
szamitva), a netto fizetes negyedeert lehet normalis lakast berelni, 5 honap
utan sikerult venni egy kozepkategorias autot, emellett lettek megtakaritasaink
itt is meg odahaza is egyetlen keresetbol.

Azt hiszem en csak monochrome vagyok, ha ezt a nagy szurkeseget szinesnek
latom. Koszonom a felvilagositast, ha mar ketten mondjatok bizonyara kicsiny,
egysiku, es nemcsak neveben szurke allomanyom altal elkepzelt vilagnezetem
teves.

Laci

U.i. En azt gondolom, hogy az ember a kornyezeteben sajat lelkivilaganak
szinesseget latja. En elveztem es elvezem itt tartozkodasunk minden napjat,
es oszinten sajnalom, hogy nektek ez nem sikerult.




---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - Re: Monaco (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>> Szerintem EU legrendezetebb allama Monaco.
>Bocs, de Monaco nem EU-tagallam. Nem vagyok
>teljesen tisztaban a statuszaval, ill. kozigazgatasi
>viszonyaival (asszem onallo "nagyhercegseg"), de ha
>neadjisten _resze_ is az EUnak, akkor vmelyik tagallam
>fennhatosaga ala kell tartoznia. Ilyenrol nem tudok.

Bocs, ketertelmu voltam, merthogy en itt foldrajzi Europara
gondoltam, csak igy sikeredett a rovidites. Minthogy Svajc
sem az, es en vele hasonlitottam ossze.

Monaco egyebkent teljes vam- es penzugyi unioban van
Franciaorszaggal, a hivatalos penznem jelenleg a francia
frank es a monacoi frank, ami meretre megegyezik a francia
valtozattal csak, a felirat mas. Nekem a nyaron visszajarokent
adtak ket db 10 monacoi frankot, tavolrol eszre nem venni
a kulonbseget. Pontosan nem tudom, de valoszinusitheto, hogy
az euro keszpenzforgalomba valo bevezetese soran Monacoban
is az euro lesz a fizetoeszkoz.

Laci



---
        Visit our Internet site at http://www.reuters.com

Any views expressed in this message are those of  the  individual
sender,  except  where  the sender specifically states them to be
the views of Reuters Ltd.
+ - parkolas, hix (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok AutoSokk!!!

Tennap, vasarnap, ket elmenyben volt reszem:

Az 1-so: Hoztam Pestre a hugomat koleszba. A volt Mechwart Andras
Vasutgepeszeti Szakkozepiskola koleszaban, a volt Osztyapenkonal (Hogy ezt
hogy irtak eredetileg, mar emlexik a fene), a Budaorsi utnal.
Namost megalltam egy helyen az autoval, ahol nemi (ne'mi :-)))))) arnyek is
volt. Meg ki sem szalltunk az autobol, mar jott is annak az
autokereskedesnek az oreg, rosszarcu ejjeliore, ami mellett alltunk.
Hogyaszonygya: "ezitt nem lesz jo ez a parkolas!!!!" Mondok, meenem,
szerintem itt nem tiltja semmi, hogy megalljak, na, erre meg lettem
fenyegetve, hogy veletlenul ki lesznek szurodva a gumijajim, meg a
szelvedovel is tortenik valami, meg egyebek, mire visszajovok. Ja, telleg az
arcomat is szetveri a míg nem vagyok ott. Hehe. Mondvan, hogy ezt a reszt ok
betonoztak le, es ezert ez az o helyuk, meg majd kapok en, ha megjon a
fonoke. Mikor elindultam fele, hogy ezt azert szeretnem ha megbeszelnenk,
akkor elindult es elovette a gumibotjat, vagy hogyhivjak ezt mostanaban, es
fenyegetozott, hogy kihívja a rendoroket. Vegul en hivtam ki oket. Kb 10
perc mulva jott egy rendorsegi Transit egy rendorrel (120 kilos manus volt
hehe), es egy rendornovel. Rendor beallt az autokereskedes bejarojaba az
autoval es kiszallt. Elmondtam neki, hogy mi tortent, akkor bement
beszelgetett az oreggel, mikor kijott, mondta, hogy teljesen igazam van, az
oreg megegy nyugalmazott rendor es teljesen dilis. Ugyhogy allhatok itt
nyugodtan, es ha valami tortenik, akkor tehetek feljelentest. Vagy, hagyjuk
beken rosszarcukamat, oszt masszak arreb. Dontsem el. Arrebballtam. Levonva
a konzekvenciat, rendorok igen-igen gyorsan ott voltak, korrektul,
humorosan, korultekintoen megoldottak a kerdest. Hmmm ilyent ritkan latni.
Koszonom.

Masodik: DGX-560 rendszamu Trabi tulaja jelentkezz, BrecoBreco!!! En szurke
Passat kombi tulaja lenni vetel!!!!
Tennap lattam az elso HIX-autos matricas autot (Bocs Gyimi, a tiedet nem
szamolom). A Budaorsi uton magamele engedtem egy Trabit. Mar mentunk mogotte
egy ideje, mikor a baratnom megmutatta a matricat a Trabi hatso ablakan.
Vissza 3-ba index jobbra, hatranezes, senki, kovergaz att a kulsobe Trabi
melle, integetes, letekert ablakon kijaballas, Trabibol butan nezes. Aztan,
nekem meg kellett allnom az elottem levo hatalmas Ikarus hatso miatt, ami
elottem tornyosult. Kesobb lattam szegeny autostarsamat nem messze allt az
út szelen, rendorokkel korulveve.
Csak nem miattam csinaltal valamit, amiert megallítottak???? Vagy csak ugy
leellenoriztek???

Tsa
Mikulx

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS