1. |
Re: *** HIX AZSIA *** #612 (mind) |
16 sor |
(cikkei) |
2. |
kinai nyelvtanfolyam, autoval Pekingbe, Kung fu (mind) |
35 sor |
(cikkei) |
3. |
autoval Kinaba (mind) |
19 sor |
(cikkei) |
4. |
Nyelvtanfolyam+autougy (mind) |
29 sor |
(cikkei) |
5. |
Sugarzunk ... (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
|
+ - | Re: *** HIX AZSIA *** #612 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Kedves Anti!
A Szingapur-Magyarorszag motoros tura problemas resze szerintem Burma
(Myanmar). Iran szerintem teljesen biztonsagos, es Pakisztan is a
Pakisztan-Iran
hataravideket leszamitva. Miert nem probalod meg Kina fele?
Tudtommal Burma-India szarazfoldi hatar zarva van, Indianak aBurmaval
hataros videkei nem biztonsagosak. Altalaban Burmaba hivatalosan
nem lehet szarazfoldon bejutni, a kishatarforgalmat leszamitva. Nekem
el is vettek a hataron az utlevelem.
Pakisztanrol nekem csak kellemes emlekeim vannak (leszamitva
Karachit). Iranrol is eddig csak jot hallottam (turista szempntbol).
India
sem lehet problemas beljebb.
Sokkal jarhatobbnak tunik a Thaifold-Laosz-Vietnam-
Kina- Kazahsztan-Oroszorszag utvonal. Persze joval hosszabb lenne.
Udv Gyuri
|
+ - | kinai nyelvtanfolyam, autoval Pekingbe, Kung fu (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Azt szeretnem tudni, hogy hol talalok
>Budapesten kinai nyelvtanfolyamot?
Kedves Sanyi, es akit meg erdekel a kinai nyelvtanulas!
Igen kedves baratomnal, P. Szabo Sandornal ( ) tudsz erdeklo
dni, hogy pontosan mikor es hol indul az altala szervezett tanfolyam.
>indulhatna mondjuk errol az oldalrol arra a
>partra egy kisebb karavan a fentebb emlitett jargany, nehany
>Beijing-dzsip, esetleg Cherokee, satobbi fokozott igenybevetelevel.
Guczo!
Jo, es hogy a Peking Budapest karavanutnak megis legyen valami Hangzhou-i kotod
ese, javaslom a Nagy-csatorna beiktatasat. Masik meg nem valosult 5letem ugyani
s a Nagy-csatornan valo kajakozas/kenuzas. A Nyugati totol indulhatnank es a Ti
an An Men teren erne veget a setahajozas (itt ulhetnenk be a dzsipekbe). Ha jol
emlekszem, nem sokkal tobb, mint 1600 km a csatorna. Ha nem tantorit el a tavo
lsag, no meg csatorna helyenkent ketes tisztasaga, segithetnel szponzort talaln
i...
>Tudnatok nekem segiteni Kung Fu temaban? Ugy altalaban, es
>leginkabb a Shaolin agaban.
Gabor!
Mivel nem derult ki, hogy pontosan mit is szeretnel kerdezni, azt javaslom tedd
fel a kerdest, van ra esely, hogy tud valaki valaszolni. Az index.hu-n levo To
rzsasztalon egyebkent fut egy harcmuveszet cimu topic, ott is probalkozhatsz.
Udv,
Balazs
|
+ - | autoval Kinaba (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Sziasztok !
Kedves Schal !
Ugy latszik nekem jut az unnepronto szerep. Ha valahogy el is jutnal
Kina hataraig ott kinai rendszamot kellene csinaltatnod, amit oszinten
szolva nem tudom hogy lehet elintezni.
Hacsaknem valami nagyobb (orszagos szintu) rendezveny kereteben
kepzeled a dolgot es akkor a rendezok elinteznek neked mindent elore.
Kantonban latni HK-i autokat ketfele remdszamtablaval felszerelve,
egyeb helyen nem lattam semmi ilyesmit.
Nehany heten belul utazom fel az orosz hatarhoz, ha eszembe jut
korbekerdezek ezugyben.
Ha a fentiekbol eddig nem derult ki, akkor egyszeruen arrol van szo,
hogy itt nem letezik kulfoldrol jott autos turizmus. Tudom, nehez
elkepzelni egy europai eszevel a dolgot, de ez van.
ShaReRe
|
+ - | Nyelvtanfolyam+autougy (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Szervusztok!
Sanyinak:
Az ELTE BTK Kinai Tanszeken hamarosan indul kinai nyelvtanfolyam es
felveteli elokeszito, erdeklodni a 2663432-es telefonszamon tudsz (vagy
nalam ezen a mail cimen).
Mas:
Igaza van Guczonak, autoval Kinaba menni - a helyi szakkifejezessel elve-
tenyleg nagyon "mafan" (ertsd: korulmenyes). Ugy tudom, meg ervenyben van
az a szabaly, hogy az idegen rendszamu autokra a hataron valo athaladaskor
meglehetosen nagy osszegu vamletetet kell fizetni, amit csak az orszag
elhagyasakor lehet visszaigenyelni, korlatozando az autocsempeszetet, amely
tekintettel a kinai autoarakra, minden bizonnyal igen nagy haszonnal jaro
uzletag. Egy idoben divat volt csak azert alapitani kinai-kulfoldi
vegyesvallalatokat, mert az ilyen cegek vammentesen behozhattak egy-ket
kocsit, amit ertekesitve nagy profitra lehetett szert tenni. Persze nem
lehetetlenseg Kinaba autoval bejutni, tudok pl. egy nemet hazasparrol, akik
tavaly elott egy dzsippel eljutottak Ujguriaba. Szerencsetlensegukre
azonban a kocsi lerobbant, es ott kellett hagyniuk. Ez persze nem szabad,
hogy barkit is eltantoritson egy ilyen kalandtol. Meg talan erdemes lenne
nehany informaciot szerezni arrol, milyen korlatozasokkal hasznalhatoak a
kulfoldi jogositvanyok Kinaban. Errol szerintem a mi Shandongi Remete
baratunk, Feri sokat tudna meselni :-).
Udv Mindenkinek:
P. Szabo Sandor
(Pace, Pej San)
|
+ - | Sugarzunk ... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
.... az oromtol, hogy nem tortent nagyobb baj.
Mint bizonyara mindenki tudja, az elmult heten csutortokon balaset
tortent a Tokai-i uranfeldolgozo uzemben, ami tolunk 15 km-re van.
(Tokaimura-bol a "mura" falut jelent.) Kicsit tobb urant kevergettek a
munkasok a kelletenel es beindult a lancreakcio.
Kb. 1 napig folytatodott is, mig vegul sikerult leallitaniuk. Ha nem
sikerult volna, akkor valoszinuleg tenyleg nagy baj lett volna.
Igy azonban szerencsere jelentektelennek lehet nevezni a
kovetkezmenyeket.
A Tokai atomeromu kutato intezeteben dolgozik egy magyar fizikus is, igy
tole nemileg hitelesebb informacioink vannak. Egyebkent o a csaladjaval
3.5 km-re laknak a helyszintol. A kutatointezet sajat meresi
eredmenyeihez is hozzafert.
Ugy tunik, hogy a baleset soran jelentos mennyisegu _sugarzo anyag_ nem
jutott ki a szabadba, mint pl. Csernobilban. Itt csak a sugarzas jott ki
es az is csak kis tavolsagra es osszessegeben kis dozis. Pl. 3 km-re az
egy napi szokasos hattersugarzas 2-szerese. Mellesleg a hattarsugarzas
pl. a 15km-re levo Mitoban eleve 2-szeres, tehat olyan volt, mintha
valaki 1 napra elmegy Mitoba.
Rovid idoszakokra valoban volt nagyobb sugarzas, de az ossz dozis kicsi
volt.
Gyula
--
Katona Gyula Y.
Ibaraki University, Faculty of Engineering, 12-1 Nakanarusawa 4 chome
Hitachi, Ibaraki, 316-8511 Japan
Phone: (81) 294 38 5140
|
|