Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 950
Copyright (C) HIX
2000-12-06
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rangato auto (mind)  15 sor     (cikkei)
2 bejaratas (mind)  27 sor     (cikkei)
3 0,5 R (mind)  15 sor     (cikkei)
4 Re: Ellenallashalo (mind)  41 sor     (cikkei)
5 Km-szamlalo hibaja (?) (mind)  26 sor     (cikkei)
6 Re: OT -- Ellenallashalo (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Olajcsere bejaratas alatt (mind)  30 sor     (cikkei)
8 re:holanc (mind)  15 sor     (cikkei)
9 Lakotelep, ellenallashalo (mind)  31 sor     (cikkei)
10 ellenallashalo-OT,zarnyitas,uj honda (mind)  25 sor     (cikkei)
11 R halo OT (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Automata ov (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Wagon R- (mind)  24 sor     (cikkei)
14 Prius vs Octavia masodszor (mind)  50 sor     (cikkei)
15 Opel Astra 5. sebesseg kidobalas (mind)  32 sor     (cikkei)
16 Re: Motorok meg autok (volt: Kodlampa) (mind)  15 sor     (cikkei)
17 Re: Bogaras vagyok :-)) (mind)  26 sor     (cikkei)
18 Halvany Kadett (mind)  28 sor     (cikkei)
19 Sulyado (mind)  7 sor     (cikkei)
20 tolteslampa (mind)  39 sor     (cikkei)
21 hatsziasztok! (mind)  39 sor     (cikkei)
22 Olajcsere allandoan (mind)  39 sor     (cikkei)
23 eredo ellenallas (offtopic) (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Autohirdetesek.. (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - rangato auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Baratomnak van egy kulonleges autoja.(renault alpine A310)
Kb.fel eve jelentkezett egy kulonos hiba, neha-neha rantott az auto gyorsitasko
r.
Ez a dolog azota fokozodott es nem tudjuk olyan szakemberhez vinni aki legalabb
 gyakorlati szinten hozza tudna szolni.
Komputer hiba kizarva !
Ugy tapasztaltuk, hogy leginkabb 2000-es fordulatszam kornyeken gyakori.
Nincs valami tipp ?
Esetleg cim ahova fordulhatnank ?

Udv:

 06 20 337-1666
+ - bejaratas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Azert minden esetre en ugy gondolom, hogy az elso 1000, aztan a
>2500-dik, aztan 5000-dik km-en cserelni kellene az olajat. Utana meg
>0.000-nel, es a kocsi biztosan be lett jaratva. Nem a minosege miatt,

Atani biztosan nem art, de szvsz mar tulzas.
Esetleg lenne ertelme, ha az egesz motor ki lenne mosatva...
Az Alfakon 20e kilometerenkent van olajcsere, ez a szerviz specialisan
megcsinalja 3000 utan is (elso evben persze minden ingyen :))))
Sokak szerint ez is folosleges, egy greenpeaces a fejem is le akarta
tepni, hogy 4-5 liter olajjal tobb lesz kinn :)))

Szoval elso csere 3000 utan, masodik 20000, ... 40000, 60000...
Most 1998 km van, az olaj gyonyoru sarga, a szennyezodes meg
mar ugyis lerakodott az aljara :(   (ha van szennyezodes...)

> Mar nem azok az idok jarnak, mikor 1000 km-ig megadott 
> stilusban aztan ujabb 1500-ig megint igy-ugy...

En is ezt vallom, de azert egyelore kerulom a magas 
fordulatokat (>5500) es 1000 km-ig max. 4000 fordulat
volt, inkabb 3500. Hogy miert pont annyi? Mert a redline
7000-nel van, a 3500 meg annak a fele :)

Cs.
AR146
+ - 0,5 R (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista, szia Laci!

>Nekem is 0.5R a sejtesem, de bizonyitani nem tudom.
>Laci
>(...)
>Any views expressed in this message are those of  
>the  individual sender,  except  where  the sender 
>specifically states them to be the views of Reuters Ltd.

Arra tehat meg varni kell... :)

nme1


"Know your enemy"
+ - Re: Ellenallashalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A banatba! veletlenul a Guru-ba kuldtem eloszor...

szommera irta, 2000. 12. 06, 08:38:23 +0100-kor kelt leveleben:

> >Ha jol sejtem, ez a felallas:
> Nem jol sejted.
> 
> Egy vegtelen halo es nem egyik iranyban vegtelen letra.

Bocs, ez vlahogy elkerulte a figyelmemet. Marmint a "vegtelen". Ezert
is nem ertettem, hogy miert is nem jott egzakt valasz...

> A keplet rekurziv lesz:
> 
> 1/ReN=1/R+1/(R+R+ReN-1)
> 
> ReN Eredo ellenallas az N. letrafok utan.
> ReN-1 Eredo ellenallas az elozo letrafokban.
> 
> Re0=0,75R (amit te szamoltal)
> Re1=0,7333R
> Re2=0,732R
> 
> Igy tovabb. Lehet hatarerteket szamolni.
> De sajnos ez csak egy egyszerusitett feladat megoldasa lesz.

Igen, sot meg ennel is bonyolultabb egy kicsit, mert mar az R sem R,
hanem egy ilyen halo van az ellenkezo iranyban is, es annak az eredoje
lesz... Ma'rha a halo vegtelen. Es minden ellenallas egy-egy hasonlo
eredoje.

Ha vegtelen letra, akkor a ha jol szamoltam, 0.73R-hez konvergal, de
mivel mindegyik  R-bol egy-egy ilyen vegtelen letra startol, azok is a
0.73R-hez tartanak.  Ebbol kifolyolag a vizsgalt R negyzet durvan 0.73R
meretu ellenallasok negyzetenek tekintheto. Igy meg valamivel 0.5R
folotti hatarertekhez kozelit egy-egy negyzet eredoje, felulrol. Csak
ugy 10 lepesig szamolgattam ki, a hatarertek szamitast rahagynam a
matematikus autosokra.

-- 
				SaGa
+ - Km-szamlalo hibaja (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!

Ma teljesen megdobbentem. 

Vegre kicsereltem a nyari gumikat teli mintazatura. 
Eddig azt hittem, hogy azert pontatlan a km.ora es a 
szamlalo, mert a hivatalos 13"-os felni helyett 
14"-osra van szerelve a nyari gumi. Igy az ora olyan 
eltereseket mutat, hogy 35km/h-t mutat az ora, kozban 
az auto 50 km/h-val halad. Kulonbozo 
sebessegtartomanyban ezek az ertekek a kovetkezok: 
35/50, 40/60, 60/80, 80/100, 100/120. A szamlalo 10 
km megtetele utan 7.2 km futast regisztral. 
Azt hittem, hogy a 13"-os felni megoldja a valos es a 
mért sebesseg kozotti problemat. Am megdobbenve 
vettem eszre, hogy a kisebb felnin futva is az elobb 
emlitett elteresek tapasztalhatok.

Ezek utan a kerdes onmagatol adodik: Hol a 
problema???
Üdvözlettel:
   Ipike
(alias Tamás)

> --------------------------------------------------
 Mi az Ön MailBox címe? - http://mailbox.hu
+ - Re: OT -- Ellenallashalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Regi ravasz kerdes ez az ellenallasos, csak tudnam mit csinal az
AUTO-n...
  A trukk az, hogy az ember eszreveszi, hogy a Kirchoff torvenyek
linearisak. Az ember eloszor egy ponton 'beenged' 1A aramerosseget
es kiszamolja, hogy a szomszed ponton hany voltot mer relative. Mivel
az elrendezes korkorosen szimetrikus, ez R*0.25A. Most az ember
*kivezet* ugyanigy egy ampert a masik, szomszedos ponton, ami szinten
R*0.25A feszultsegkulonbseget eredmenyez. Van ket megoldasunk. Ha
a kettot osszeadjuk (linearis egyenletek), akkor az is megoldas lesz,
raadasul pont a keresett: egyik csomoponton be, masikon ki 1A aram.
Feszultsegkulonbseg 0.25A*R+0.25A*R=0.5A*R. Innen az eredo ellenallas 
R'=U/I=0.5A * R / 1 A = R/2

Gyula
+ - Olajcsere bejaratas alatt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tiszy

>Igazsag szerint ez egy tipikus szocialista beigdegzodes - de nagyon
>jol elnek belole a markaszervizek (nalunk olajtol fuggoen, ami minimum
>reszszintetikus, 16 000 Ft korul van a csere szurovel)

A tobbit nem irom inkabb hosszu lenne a level.
Szoval a lenyeg: szerintem nem az.

mert hiaba jaratjak a motorokat a gyarban, ha megis szukseg van
bejaratasi periodusra. Amibol az kovetkezik, hogy valszeg azert megis
van koptato igenybevetel a motorban, es nem is kicsi. Ami nem csak a
hengerekre gyurukre stb-re vonatkozik. Hanem barmely surlodo mechanikus
alkatreszre.
A kopas soran levalo anyag egy resze lebeg a kenoolajban, ezt hivjuk
kavitacionak. Amig ez jelentosen megfigyelheteo, addig bejaratos a
motor. Mert utana elmeletileg az alkatreszek osszekoptak, nem lesz ujabb
jelentos anyaglevalas, es minden mehet ahogyan jolesik.
Ezert is gondolom ugy, hogy a bejaratas alatt fontos a mindig tiszta
kenoanyag. Persze ezt szakszervizes kotelezettseg eseten eleg nehez
megoldani. Mint erre utaltam is.

Persze mas megkozelitesbol is vizsgalhatjuk a dolgot.
Pl. a gyar jaratja a motort, majd kiadja kereskedelmi forgalomba. A
vasarlo megveszi, hasznalja. Mivel ugyis bejaratas alatt van, nem is
hajthatja. Ha pedig nem hajtja a bejaratas alatt szennyezodott kenoanyag
nem is lehet olyan artalmas hatasu a motor epseget tekintve. Utana meg
olajcsere aztan hadd menjen.

Teeby
+ - re:holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Tudtok ezekrol valamit? Van ugyan egy holancunk, de nem vagyok biztos
>  abban, hogy tenyleg fel tudnank tenni, ha kellene :-))
Kedves Anna, en ezt ugy szoktam csinalni, hogy szobahomersekleten
gyakorolom nehanyszor a fel es leszerelest. Ha utazunk, akkor a
potkerekre mar otthon felrakom az egyik holancot. Havas, latyakos
idoben konnyebb (nekem legalabbis) kereket cserelni, mint a jeghideg
holancot babralni. Ha nagyon messzire megyunk beszerzek meg egy
potkereket es mindkettore felrakom a lancot.
Jo utat!



csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - Lakotelep, ellenallashalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

>>is eldobtak) pusztan azert mert valaki mas "megszokott" helyere
>>alltam. Lakotelepek (szerintem tipikus) esete.
>>lakohelyekent K.megyer, Pa'colo utcat. Ott is eleg gyakran uvoltoznek
>>egymassal emiatt, meg persze mashol is.)
>Erdekes, ilyesmit nem lattam a "Szomszedok" sorozatban...
>Onnan miert hagytak ki?   Az nem a valo vilagrol szolt...?  :-((

Nem biz'a! Bar lehet hogy Gazdagreten masmilyenek az emberek.:-)
Az idezett esetek R.kereszturon estek meg, ott nem kiabaltak egymassal,
ott cselekedtek!
K.megyeren kiabalnak, de (eddig meg) nem cselekedtek...
Igaz lehet, hogy amelyik kutya ugat az nem harap?

Ellenallashalo:

Emlekszem a feladatra, nagyon regen nekem is volt szerencsem hozza (ugy
is, hogy a negyzet ket atellenes csucsa kozott kerdeztek)
A megoldasra mar nem emlekszem, de az biztos, hogy a szimmetria, es az
ekvipotencialis pontok korul forgott a dolog (az ekvipotencialis pontok
osszekothetoek egymassal...), s igy kellett a halozatot
leegyszerusiteni.
Valami peldatarban volt, ha hetvegeig nem oldja meg senki, s meg
aktualis, lehet hogy meglelem...

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - ellenallashalo-OT,zarnyitas,uj honda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok,Saga!
Aljunk meg egy kicsinyeg.Azert szvsz ez nem ilyen egyszeru.
Az oke, hogy soros es parhuzamos ellik eredoje;de gyakorlatilag rengeteg
szamu es variacioju hurkokat lehet felrajzolni mindket "oldalra".Az is
oke ,hogy 
a kulso hurkok egyre jobban elhanyagolhatok.
Szerintem ehhez valami elmeletet kell gyartani, de mindenkeppen valami
felsobb matematika(fizika)szukseges.Az en szavazatom is kb 0.5R lenne...
Mar csak egy kerdesem lenne: milyen iskola milyen osztalyaba jar az a
lany akinek ezt feladtak? :-o
Ha van biztos eredmeny , mindenkeppen kozlest kerek ide a listara is :-)
Jah, meg egy kerdes: az automban igen huje a kp zar.Alt csak a ket elso
zarpecket
huzza le zaraskor,vagy esetleg az egyik hatso ajtoet is.Nyitaskor
viszont nyilik mind ahogy kell.Probaltam mar zarolajozni a zarpecek
felol,de semmi javulas.Amire meg gondolok:szetszed, kipucol.Csak meg
vadaszni kell torx szerszamot(francia auto rulez :-(  )De ha van otlet ,
tapasztalat szivesen olvasnam.
Lattam en is az uj Honda Civicet egy ujsagban; szerintem olyan mint egy 
"rancfelvarrott" Suzuki Sedan. Nem semmi.
Allando olajnyomast mindenkibe:
KZG

Kiss Zoltan	

+ - R halo OT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok.
Kozben latom a maiban(tegnapiban), hogy MGeza kollega sokkal
prappansabban megfogalmazta. :-))))
Geza!
Mi lenne velunk az irasaid nelkul...  :-))))
Ihaj
KZG  

Kiss Zoltan	

+ - Automata ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kerdessel fordulok hozzatok: apukam ketutemu Trabijaban ki szeretnem 
csereltetni a gyari oveket automatara. Mennyibe kerul ma egy par 
automata ov, barmelyik autosboltban beszerezheto-e, es ami a 
legfontosabb, be lehet-e szereltetni egyaltalan a Trabiba, es ha 
igen, mennyire egyszeru/bonyolult mindez?

Koszi a tippeket elore is, udv,
Viktor
+ - Wagon R- (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ahhoz nincs kedvem, hogy gumicsikkal korberagasszam az autot,
>olyan lenne, mint egy dodzsem :-)

Igy is olyan... :( Amugy esztelen nagy baromsagnak tartom a gallytoro racsot
VW T5-on, MB Viton, Wagon R+ on, es minden mas nem terepjaro auton. Sot, a
sok muanyag-dzsipen is. Marha meno modon nez ki, ha rajta van, de:
1. az elso altipus a gagyi dekor, sz.rra se jo, majdnem lotyog, 2db M6os
csavar fogja. Utkozesnel leszakad, az egyenes csovek dardakent jonnek-mennek
mindenfele.
2. a masodik tipus igazi, de kromozott, metalfenyes, plussbelseju kocsin
van, amivel meg az utpadkara sem mennek le, nemhogy terepre
3. A klasszikus terepjarokon (Land Rover 90, 110, Defender, MB G-Klasse)
egyaltalan nincs ilyen szarsag. Volt szerencsem Camel Trophy-s Land Rovert
vezetni (Discovery 2,5TD), azon volt, de az talan ertheto. Viszont ORKAN
uleshuzat volt benne, slaggal moshato az egesz belseje, es lattam videot,
ahol a szelvedo kozepeig ero vizben gazoltak vele...

Namost egy ilyennel rokonitani (vagy akar csak erre utalni is) sertes az
igazi terepes terepjarok szamara es rohejes a nem Suzuki-tulajdonosok
szemeben. Inkabb vegyel pluss dobokockat a visszapillantora...

Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Prius vs Octavia masodszor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Akkor mire is jo ez? Skoda Octavia 1.9TDi, 1896cm3 turbodiesel, 110LE,
>
>Szerintem lenyegesen kulonbozo a ket auto.
Ebben egyetertunk

>A kerdes melyiknek mekkora futasteljesitmenye van egy tank uzemanyaggal.
>Tovabba az egyik Otto, a masik Dizel uzemu.
Ha visszaolvasod, a Skodanak nominalisan (szamszeruleg) is kisebb a 100km-re
eso fogyasztasa, vagyis 100km megtetelevel kevesbe terheled a kornyezetet a
"regi" konstrukcioval, mint a bonyolult hibriddel. Raadasul jobb
menetteljesitmenyei vannak, aminek az aktiv biztonsag teren igen komoly
szerepe van.

>Az egyik 1.9 a masik 1.5, kulonbozo kategoriak.
Igen, de a nagyobb a takarekosabb!

>Eleve ne varjunk egy kozepesen meretes autotol 1.5-os motorral kis
>fogyasztast, de mindemellett ott van benne a villaymotor. Elegendo
>kisebb tank az uzemanyag tarolashoz. Kevesbe kornyezetszennyezo a
>megtett kilometerek viszonylatban.

Nem igy van! 100km megtetelehez benzinre van szuksege, 0,5-1 literrel
tobbre, mint amennyi gazolajat a dupla akkora nyomateku diesel az olcsobb
(=konnyebben eloallithato) gazolajbol ker.

>a 44 Le-bol kihozott 115 Nm pedig nagyon kecsegtetoen hangzik. Ami ugye a
villamos eroforrasok >egyik jellegzetes tulajdonsagat is tukrozi.
Feltehetoleg az eroforrasok, meg
>ha kulonboznek is, kulon kulon szerves egyseget alkotnak. Mert egy db
>bonyolult csucsmotorban, ami a regi hagyomanyokat koveti, rengeteg apro
>kellek van, ami potencialis hibaforrast jelent.
Egy otto-motor osszehangolasa egy elektromos hajtassal az meg ket csavar
kerdese, igaz?! Ahhoz, hogy a ketto kulturaltan egyutt tudjon mukodni, tobb
"kacat" kell, mint amennyi egy hiper-dieselben van.

Szoval:
1. A Prius tobbet fogyaszt (PR: 4,6/5,9/5  --> OCT:3,8/5,1/5,6)
2. A Prius gyengebb (nyomatek, teljesitmeny, gyorsulas, vegsebesseg)
3. A Prius tele van homalyos elektronikakkal, amit senki nem tud javitani
4. A Prius elektromos hajtasanak karb. igenye tobblet a tisztan otto v.
diesel autokehoz kepest
5. A Prius kisebb, kevesebb helyet (=kenyelmet+biztonsagot) nyujt a benn
uloknek.
6. A Prius dragabb

Akkor mondja mar meg valaki, hogy miben jobb?!

Fogash

http://auto.origo.hu
+ - Opel Astra 5. sebesseg kidobalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy honapja kb. feltettem a koltoi kerdest, mi okozhatja az
Astra Caravan 5. fokozat "kidobalasat".
A szerviz elso reakcioja, hogy allitottak a rudazaton. Ez csak
az elso kidobalasig volt hatasos :-((( A szerviz elhagyasatol
szamitott 5 pecig, amikor a forgalomban hasznalni lehetett az
otodiket.
A kovetkezo lepes a valto szetszerelese. Emlekeztetoul, a
kocsi negy eves, es 107 ezer km-t futott.
A megdobbento az volt, hogy az 5. fokozaton az 5 mm-es
kapcsolodo felulet helyett, alig 1...1,5 mm-en latszottak a
kapcsolodo fogak nyomai, es nem akadt ossze rendesen a
ket fogaskerek.
A hibas alkatreszeket kicsereltek (130 e HUF-ert), es most a
valto, tokeletes. De a hibat nem ismerik el gyari hibanak.
Igaz, lejart a "garancia", de egy negy eves auto, amely minden
szervizen precizen atnezve, nem hanyag kezelessel hasznalva,
nem szetzavarva, ilyen hibakkal kuszkodjon...

Egy dolog biztos. En annak idejen ovva intettem edesapamat,
hogy uj autot vegyen. Az utolso domping volt, amikor az Opel
a lizingszabalyok megvaltozasa miatt 1996 ev vegen nagyon
sok "osszelapatolt" autot dobott piacra. A minosege olyan,
mint egykor a Daciake. Csak eppen ez husszor annyiba kerult.
:-(((
Egy biztos. Sokat toprengtem, hogy erdemes volna -e belevagnom
egy hasznalt Astra megvasarlasaba, de letettem rola.
Tul sok hibat feltetelezek, es irdatlan magasak az alkatreszarak.


Peter.
+ - Re: Motorok meg autok (volt: Kodlampa) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

Somogyi Istvan wrote:

> Meg az egyensuly tartasaval kapcsolatban is igazad van. De
> akkor mondhatjuk azt, hogy a kocsinak meg a konturjait nehez
> erezni. Mi ezekre a kozos valasz? Aki nem erzi a kocsit/motort,
> az ne vezesse. Igazam van?

Persze, hogy igazad van, de ezt sokan nem ertik meg.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Re: Bogaras vagyok :-)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok,

 wrote:

> Valoszinu a kerekdoleseddel lehet a problema oka. Sok sikert a Bogarkahoz,
> elvezd a motor dohogo hangjat. 

Mar alig varom, hogy meginduljak vele. A fekeket szetkaptam, az elsokbe jok a
Dacia tomitesek, de nem kapok szelloztetot mert M6-os kell bele. A hatsokba
kisebb tomitesek jarnak, kaptam is de meregdraga, nem vettem meg mivel azon
gondolkozom, hogy csereljem ki Daciara. Ket tomites ara 59 ezer lej, egy Dacia
fekhenger ara tomitessel egyutt 70-80 ezer lej korul van.
Akkut meg nem tudtam venni, mert kigyulladt az erdo, es a szomszed erdesz bacsi
keson jon haza minden nap, igy nincsen aki elhozza (az o kocsijara akarom
megcsinalni a garanciat is, mivel nekem meg nincsen mire).

>Es remelem mar jovo nyaron mint autos
> hazigazda fogadod autostarsaidat az erdelyi HAT - on :-)

Szivbol remelem, hogy sikerulni fog, es joparan el fogtok jonni Anna napjan a
Szent Anna tohoz.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Halvany Kadett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajj!

Szoval azert engem meg mindig idegesit ez a halvanyulo Kadett.
Azt gondolom, hogy bizonyos mertekben normalis , hogy magasabb
fordulaton erosebben vilagit a lampa, de en ezt regebben nem tapasztaltam.
Regen is figyeletem es egesz minimalis volt az alapjarati es a magasabb
fordulat kozotti kulonbseg.
Most viszont eleg erosen latszik a kulonbseg. Nem azt mondom, hogy 
alapjaraton alig pislakol a tompitott, mert vilagit az rendesen, de egy
gazadasra
lathato ahogy kivirul.
Milyen okai lehetnek ennek?
Akksi?
Generatoron belul?
Ekszij? Na jo ezt en is meg tudom nezni, ha laza, akkor fesziteni kell egy
kicsit,
ennek meg utananezek, bar nemreg neztem es jonak tunt.
Szoval?
Esetleg Aldo?

Megeccer koszi, a kormanyok legyenek velunk, Udv!
Ja es bodog Mikulast Mindenkibe! (igy utolag)


 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Sulyado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

nem tudjatok veletlenul, hogy amennyiben a gepjarmu uzembentartoja es
tulajdonosa nem ugyanaz, a sulyadot melyikuknek kell fizetnie?

koszi,
udv:Akos
+ - tolteslampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Roviden a feszultsegszabalyzo mukodesenek egy reszerol:
A toltesjelzo lampaval van atkotve a feszultsegszabalyzo erosaramu
erintkezoje. Magyarul a lampa rovidre van zarva az erintkezo altal. Ha zar
ez az erintkezo , toltoaram indul meg a generatorbol a kocsi elektromos
rendszerebe akkor, ha a feszultsege magasabb mint az ott levo feszultseg.
Ekkor a lampan nem tud aram folyni, mert az aram elmegy az erintkezon
keresztul, a lampa sotet marad. Ebbol lathato ha a lampa parazslik, akkor az
erintkezo nem zar tokeletesen. Miert nem zarhat? Alapveto indok,hogy a
generator feszultsege nem elegendoen nagyobb az akku feszultsegenel, vagy
akkora atmeneti ellenallasa van ennek az erosaramu erintkezonek, hogy egy
keves aramot athajt a tolteslampan is. Ekkor "parazslo" fennyel vilagit a
toltesjelzo lampa. Vegyuk kette a problemat:
Feszultsegkulonbseg kicsi: a,   generator nem ad eleget : alacsony a
fordulat

rossz a generator

kontakt hibak, stb

                                                b,  akku nagyon jol
feltoltott--- ritkan elofordulo dolog

Erintkezo hiba, megnovekedett atmeneti ellenallas--- a regebbi mechanikus
fesz.szabalyzoknal szokott elofordulni.  A felvezetos fesz.szab-nal a
kapcsolo tranzisztor mukodesi hibaja is szokott ilyet produkalni.
Vegezetul a leggyakrabb ilyenkor a kontakthiba a kabelcsatlakozokon. En
eloszor ott kezdenem a fesz.merovel a generator kivezetesen, majd sorban az
osszes csatlakozo sarut megtisztitanam, es megmernem a rajtuk eso
feszultseget.
14.5 voltot illik termelnie a generatornak, ebbol 13.8 V akku tolto
kapocsfeszultseg kell hogy jusson.
Nagyon leegyszerusitettem a dolgot, remelem azert ertheto voltam az
elmeletet illetoen.Ennel melyebben mar csak a konkret hibakeresesnel erdemes
belemenni, mert rengeteg oka lehet ezeken a dolgokon belul.

Dodo
+ - hatsziasztok! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit, sokcsokit, sokcsokit!!!

Udvozlom magamat ujra a korotokben!

Hamarosan behozom a lemaradast, mar csak 18 hix.autot kell elolvasnom.

Tortentek: Beka elkezdett atesni a karosszerias beavatkozasokon. Ami eddig
elkeszult: bal elso sarvedo elejenek es hatuljanak csereje (ami a kerek elott
es mogott van), kotenylemez csereje, jobb hatso kerekiv csereje. Ami meh
hatravan: bal hatso kerekiv csereje, ket elso sarvedo tetejenek csereje.
Gitteles, festes. Nem keves buszkeseggel tolt el, hogy sajat kezem munkaja
altal szepul Beka. Ja, allitolag (egy kozuti ellenorzes soran tudtam meg)
"esztetikai okokbol" ki lehet vonni autot a forgalombol. Mit tudunk errol?

Mas. Mostanaban kod van. Nalunk is. Este is. Megyunk 60-nal egymas utan
szepen, csendben. Jo hosszu sor, en vagyok a harmadik. Elozni a kod es a
kanyargos, belathatatlan ut miatt horror lenne. De azert van, aki megis.
Ketto. KAMION. Egymas utan. Hatha nem jonnek szembe... Jottek. Nem tortent
vegul semmi baj, de a kamizson csunyan ramhuzta a kormanyt, mert epp akkor ert
oda mindenki. Raadasul a holttereben lehettem, ugyhogy valszeg foggalma sem
volt, mikor jon nekem. Fekezes ezerrel (kepzelhetitek: nyalkas uton
utanfutoval!), lehuzodas. Kamizson ezutan sopor tovabb, mintha mise tortent
volna. Na, akkor nagyon megijedtem. Szerencsere PocokNenike ataludta az egeszet
.

Mas. Volna valaki olyan ba'jos es elkuldene nekem a 875, 924-929-es szamokat?
Koszi.

AM-rol nem feledkeztem meg, csak net, meg ido, meg miegymas...

Sziasztok es
s.cs.

L.

*** IVICZ Laszlo    
*** Tel, SMS:       +36 (20) 977 1097
*** SMS :                  (subj.-be max. 136 karakter)
*** Egyedi lepcso-, korlat-, kapu-, ajto- es ablakracs, stb. keszitese
+ - Olajcsere allandoan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Teeby irta:
>>>
Azert minden esetre en ugy gondolom, hogy az elso 1000, aztan a
2500-dik, aztan 5000-dik km-en cserelni kellene az olajat. Utana meg
10.000-nel, es a kocsi biztosan be lett jaratva. Nem a minosege miatt,
hanem a levalo kavitacios roncsolast okozo szennyezodes miatt.
Persze ez az en velemenyem, masoke ettol eltero is lehet.

Mindenesetre
en nem biznam a veletlenre. Igaz utobb gondolva eleg koltseges mindezt
szakszerviz kotelezettseg mellett veghez vinni. Pedig az auto biztosan
meghalalna.
>>>



Igazsag szerint ez egy tipikus szocialista beigdegzodes - de nagyon
jol elnek belole a markaszervizek (nalunk olajtol fuggoen, ami minimum
reszszintetikus, 16 000 Ft korul van a csere szurovel)

Ny-Europaban (Fro, Nemeto) ez teljesen ismeretlen szokas, kizarolag
nehany megrogzott csinaltatja csak (NDK... :-).  A motorokat egy
kezdo olajjal kabe 12 orat jaratjak a gyarban, aztan olajcsere.
Ennyi erovel cserelhetnenk rendszeresen olajat 3000 km-kent,
meg fekfolyadekot is kethetente, a sarfogogumik havonta
lecsereleserol  nem is beszelve!!!! :-))))

Valahol meg kell huzni a hatarvonalat az esszeru elhasznalodas
es a minden szeltol ovas kozott... Vegulis ha veszunk egy autot ujonan,
azt a vevok 90%-a eladja 3-6 eves kora kozott. 10 eves korara pedig
altalaban mar a harmadik-negyedik tulaj hasznalja!! Az autot nem akarom
tonkretenni, de nem erdekel, hogy mukodni fog-e meg 25 eves koraban is...


udv, deejaytiszy
Renault
+ - eredo ellenallas (offtopic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A halo eredo ellenallasa szerintem vegtelen. Konkret matematikai
levezetest en sem tudok, en abbol indulok ki, hogy ha egy sik vezeto
ellenallasat akarom tudni 2 pont kozott, akkor ezt is vegtelen halora
osztom fel, _de_ az egyes ellenallasok R helyett dR erteket vesznek fel,
azaz 2 csomopont kozti ellenallas tart a nullahoz. Csak igy lehet veges
eredmenyt kapni.

Mellesleg nehany szimulacios eredmeny (ha nem toltam el semmit):
5x5-os negyzetracs: 2,1348*R
10x10-es racs: 2,9087*R
20x20-as racs: 3,7328*R


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Autohirdetesek.. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 10:44 PM 12/5/2000 -0500, you wrote:
>, garazsirozott, 1. tulajdonostol,

Ezek a kifejezesek annyira tetsznek mindig elrohogom magam..
garazsirozott, komoly zene, nagyhifi, sibeda, fullextrakiveve blablabla...

Ant

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS