Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1607
Copyright (C) HIX
2002-10-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re[2]: gazolas (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Re[2]: a japan, na az a tokely (mind)  8 sor     (cikkei)
3 "egy?! az osszes!" (mind)  43 sor     (cikkei)
4 Suziki vedelmeben (mind)  38 sor     (cikkei)
5 re : swift (mind)  24 sor     (cikkei)
6 tuning :) (mind)  23 sor     (cikkei)
7 Kis ccm autok (mind)  18 sor     (cikkei)
8 Fiat Punto hibak (mind)  122 sor     (cikkei)
9 Re: gazolas (mind)  12 sor     (cikkei)
10 Re: Milyen auto ez? (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Re: Re Suzuki > Alfa (mind)  25 sor     (cikkei)
12 re: gazolas (mind)  28 sor     (cikkei)
13 8 legjobb mondat gepjarmuoktatoktol (mind)  20 sor     (cikkei)
14 Gratulalok (mind)  18 sor     (cikkei)
15 Re: a japan, na az a tokely (mind)  19 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #1604 (mind)  18 sor     (cikkei)
17 Eloz (mind)  36 sor     (cikkei)
18 RE: Suzuki merevsege (mind)  24 sor     (cikkei)
19 mtibor a tokely (mind)  41 sor     (cikkei)
20 Hideginditas (mind)  23 sor     (cikkei)

+ - Re[2]: gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A #1606. HIX AUTO-ban irta :

>>-A vezeto egy 19 eves suhanc volt, par honapos jogsival. Az
>>alkoholszonda negativ
>Nem tudom pontosan az uj vizsgarendszer szabalyait, de olyat hallottam,
hogy
>elso evben csak vmifele ideiglenes jogsit adnak, es azzal csak ugy lehet
>kozlekedni, ha ul mellette valaki ervenyes jogsival rendelkezo. Hogy is
van
>ez? Es mi tortenik, ha ilyen "frissjogositvanyost" egyedul vezetve allit
meg
>a rendor?

Ez butasag :) Illetve olyan feles :)
Valoban van olyan, hogy kezdo vezetoi engedely, ket evig tart, de nem
errol szol, amit irtal. Tulajdonkeppen csak annyi a megkotes, hogy nem
vontathat vele semmit, es balesetnel, vagy egyeb kihagasnal hajlamosabbak
elvenni. Valamint 18 ev alatt ilyennel nem lehet kulfoldre menni. Mas
talan nincs. Ha van, majd kiegeszit valaki, a lenyeges kulonbseg ez
(mintha lenne valami tomeg korlat is, de ez nagyon nem tuti :). Egyebkent
ez nem kulon kartya, egyszeruen csak a kiallitastol szamitott 2 evig
kezdo vezetoi engedely, utana atvaltozik mintegy varazsutesre normalla. 

--
Windisch Gergely -  - ICQ: 16688379
"A vereb tud repulni, megis mennyit ul az agon! "
HIX-Editor 1.15beta10
+ - Re[2]: a japan, na az a tokely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Szoval a legszebb almaban is lehet kukac. Mellesleg most olvastam egy Fiat
>Punto tesztet, az osszegzes annyi volt, hogy a hibaival egyutt lehet elni.
>Vegulis ma ez a trend egy olasz autonal? A HIBAIVAL EGYUTT LEHET ELNI.
:) Olyan mint az MSoft. Lehet a hibaival elni. :)

Arpad
+ - "egy?! az osszes!" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ela!

ezt (talan iras-terapia jelleggel) muszaj vagyok elmeselni, ugyanis a
legrosszabb hetkoznapi remalmom valt (csaknem) valora:
ido: tegnap du, hely: kispest, kisfaludy-hunyadi sarok.
hunyadi vedett ut az ady e. es az ulloi ut kozott, jelzett
keresztezodes feluton van a ket nagyforgalmu ut kozott. helyzete
annyiban specialis hogy a keresztezodestol az ady e. ut fele
egyiranyu, a masik iranyba ketiranyu.
kisfaludyrol erkezem, es balra kanyarodnek, az ady e. fele vivo,
egyiranyu szakaszra. kinezek jobbra-semmi. szembol-semmi. no akkor
dzsavesz! kitolom az orrat, mikor a szemem sarkabol latom hogy vmi
sarga veszedelem ront kis autom gyenge testere! (igen, igen, szembe a
forgalommal!) megallok, a hazaja legjobb kamikaze hagyomanyainak
jegyeben epsegunkre toro suzuki is satuzik. ahogy ott allunk, jogos
felhaborodassal, megis aranylag higgadtan, bal kezemmel mutatva is,
jol artikulalva oktatom a kopaszt hogy: EGY-I-RA-NYU- UT. talan
hozzatettem azt is hogy b+. ekozben arra leszek figyelmes, hogy o is
jeleket ad. figyelni kezedek, mit akarhat.. hat a ket mutatoujjaval
forditott haromszoget mintaz!!!
ez volt az a pillanat mikor a sz@r egyetlen nagy fortyanassal ellepte
az agyamat, izmaim megfeszultek, keszen arra hogy a ket szelvedon
keresztul torve repitsek testemet a bunos fele, hogy ott fogaimat a
torkaba melyeszthessem es ne eresszem addig mig szuszog, am az
eloirasszeruen becsatolt biztonsagi ov az ulesben tartott. nagy
svunggal melle kanyarodtam es leeresztettem az ablakot, keszen arra
hogy lenduletesen tovabb magyarazzak. az emberemben lathatoan
tudatosult az egyiranyusagrol szolo figyelmeztetesem, mert mar
megszeppentnek latszott, de ahelyett hogy osszement es megalazkodott
volna, a kovetkezot birta mondani: "ez ketiranyu utca"
az adekvat eljaras termeszeresen az lett volna ha a ket hatalmas
"behajtani tilos", es a "kotelezo haladasi irany" tablakba felvaltva
utogetem a fejet, vagy legalabbis felnyalatom vele az utburkolati
jeleket, de ereztem hogy minden vele toltott masodperc komolyan
veszelyezteti az egeszsegemet, ezert aztan csak annyit rikkantottam a
hulyenek "Sohhha!!!" es nagy gazzal tovabbmentem hogy a husito
szembeszelbe tarthassam lukteto halantekomat!

elnezest a hosszu, vertolulasos beszamoloert, yo utat testverek!

Astra Classic 1.4
porvai tibor
http://www.hunvolley.hu/magazin/magfoold3.htm
+ - Suziki vedelmeben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok,

irok egy par gondolatot a fenti markarol es teljesitmenyerol,
meg amugy a gondolataimat az autozas tempojarol!

Sokszor utaztam egy 1.3 as szedannal, 1.0-as swift-tel, jelenleg
pedig egy 1.3-as Wagon R+-szot (is) vezetek.

Egyik esetben sem volt gond a teljesitmennyel, nagyon kevesen
eloznek meg orszaguton. Ha elozni kellet akkor biztonsagosan
lehetet. Ebbol a szempontbol kulonosen jo a Wagon R+, talan
azert mert magas, es jol lehet megitelni a tavolsagokat.

Ugy veszem eszre, hogy az autosok nagy tobbsegenek csak a
szaja jar, de autojuk teljesitmenyenek csak toredeket merik es
tudjak kihasznalni! 
Ha egy 2 literes motort vagy egy dizelt csak 3000-ig kell porgetni,
az alapbol marha jo, de az 1 literesbol is ki lehet hozni ugyanakkora
teljesitmenyt, csak nem kell szivbajosnak lenni.

Modom mindezt azutan, hogy tobb nagyobb teljesitmenyu autot is
vezettem mar, a sajat autom pedig 290 pacis osszkerekes.

Az mondjuk ketsegtelen, hogy az utazas komfortjaban a suzuki
messze lemarad. Szel-, futomu-, motorzaj megfelelo mennyisegben.
Erezni benne a sebesseget. Ez azonban nem feltetlenul baj! Sokan
elszallnak, amikor egy komfortos, csendes autoban azt hiszik, hogy
160 feletti tempoban ugyanugy lehet kozlekedni, mint 120 szal.
En ha gyorsan megyek, kanyargos videki utakon, akkor szandekosan
lehuzom az ablakokat, hogy duborogjon a szel, es haljam a gumi
csikorgasat. Ez nagyon fontos visszajelzest ad a kocsi allapotarol.

Jo vezetest,
   amely elvezet is lehet, kell legyen
          (akinek nem, azt sajnalni sem erdemes,
           ugysem erti).

Tamas
+ - re : swift (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> JEZUSOM! A hajam ugyan nem tepem, de +kerdeznem: probaltal 
> mar valamikor 20 mp-en belul gyorsulni 100-ra? Tudom, hogy 
> ez nem fontos, meg ilyesmi, csak ugy erdekessegkepp...
Meg anno a 155-os gumikkal mertem, akkor 16-17 kornyeken volt a 100-
re gyorsulas. Hogy oszinte legyek, 195-ossel meg nem mertem. De majd 
megteszem.

A klima ertelemszeruen a koruton araszolas / autopalyan kenyelmesen 
130-al valo haladas mellett hasznalhato, intenziv gyorsitas idejere 
erdemes kikapcsolni.

Viszont ha mar merek, van most itt nalunk egy ilyen gepezet :
Nissan Sentra (made in USA).
1.6i, automata (3 seb). Legkozelebb megnezem, mit gyorsul.
Vezettem mar tobbszor, megallapitottam, hogy 120 korul valt 3.-ba 
(persze vegigpadlogaznal) es amikor 160-nal vege van az orajanak, 
akkor meg gyorsul. De mivel se fordulatszammero, se hivatalos adat, 
hogy mi a vege, nem mertem tovabb nyomni.
Amugy vagy masfel tonna, es 90 valahany loero.

ADios
TLantos
+ - tuning :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2002. 10. 04. +0000, you wrote:
>Hi, eddigi hozzaszolasaim alapjan tudhatod, hogy soha nem
>fikaztam a Suzikat, sot az ok nelkul fikazoknak be is szoltam, de
>mar ne is  haragudj, a rohogogorcs jon ram, mikor egy ilyen
>Suzukit latok. Mert vagy van valakinek penze, vagy nincs. De ha
>tobb szazezres tuningra van, akkor mar tenyleg vehetett volna egy
>jobb autot. Bar valamelyik nap lattam egy Trabantot alufelnikkel,
>sport kipufogoval, spoilerrel..... de nem, meg az sem volt olyan
>rohejes (inkabb vicces), mert az legalabb eredeti otlet volt.

Naazért ne hasonlítsuk.. mert az 1.0-s suzukin azalufelni és gumi értéke az 
autó értékének a tizede, míg a trabantnál a 2-3x-osa. azért arányaiban 
nézve nem mind1 ám a dolog..
Es jobb akanyarban az autó tőle meg meg is áll.. szóval 
biztonságtechnikailag is van értelme ennek a cserének.  Arrol nem is 
beszelve hogy akkor ha a suzuki arara 150-200e ftot radob meg nem biztos 
hogy abbol a penzbol jobb autot vehetne.
Az mindenesetre mar nevetseges hogy 1.0s suzuki ultetve, 17es felnikkel 
:DD, hangos kipuffal, meg ilyesmivel mar nevetseges. De ha egy suzukira 
normalis kerekeket tesznek az nem gaz sot orulok, hogy nem o lesz az aki 
kov nap hatulrol belemjon mert nem tud megallni a gyari vacak gumikkal..

Ant
+ - Kis ccm autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok,

ez a mostani 1.0 Szuzi meg egyeb kis ccm-es auto gyalazas
nem nagyon tetszik. Minden autoval lehet a jelenlegi 
sebesseghatarokon belul dinamikusan kozlekedni. Aki meg nem
tudna annak elarulom, hogy a kulcsszo a SEBESSEGVALTO!
Kulonosen igaz ez a kis ccm-es autokra. Ha valaki benazik
az _nem_ az auto hibaja, hanem aze aki a pedalokat kezeli...

Beszelhetnenk nagyautosokrol, akik mivel ugy tudjak, hogy
a popojuk alatt ott lapul a 1xx loero nekik mar eleg csak
a gazzal jatszani. Aztan amikor elmegy mellette egy kisebb
auto akkor meg bedurran az agya. Az ilyeneket nem birom, 
vagy menjen valaki lassan, vagy gyorsan de azt folyamatosan 
tegye!

Jo autozast!
 Gabor
+ - Fiat Punto hibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

--0-430761481-1033722557=:18568
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii


SzaboZe irta:
Szoval a legszebb almaban is lehet kukac. Mellesleg most olvastam egy Fiat Punt
o tesztet, az osszegzes annyi volt, hogy a hibaival egyutt lehet elni. Vegulis 
ma ez a trend egy olasz autonal? A HIBAIVAL EGYUTT LEHET ELNI. Koszonom inkabb 
veszek mast. 

A trendet a nemet autoknal az uzenetedben levo szamok is mutatjak, ha mar ilyen
 kovetkezteteseket vonunk le.

Egyebkent a ket rossz kozul jobb az olyan, amivel egyutt lehet elni.:)

Milyen hibaival kell egyuttelni a Punto-nak?

Az enyemnek pl. az a baja, hogy a BX utan kicsi.:)

27 honapja megvan es meg szeretnek a jelenlegi hibaival megmaradni, hadd ehezze
nek a szervizek.

58e-et ment, es a kotelezon kivul nem szervizeltem. Bocs', elfelejtettem a kieg
ett fenyszoroizzot.

A tesztekben olvasott hibak:

- kicsi nyomateka a motornak (Mihez kepest? Az 1,2 16V, 82 LE, 114 Nm, szerinte
m az egyik legjobb a kategoriaban. 11,4 alatt van szazon)

- kicsi a tukor (nekem nem). A nagy tukrot is sokan ugy allitjak be, hogy az au
to oldalat latja benne, pedig azt tudni, hogy ott van, nem ugy, mint a masik sa
vban esetleg kozeledo autot.

- zajos a futomu (ez igaz). 100 korul egy bugast lehet hallani, de sem 90-nel s
em 110-nel nem jelentkezik

- kicsi a csomagtarto (ez az auto nem egy limuzin). A 298l szerintem a mezony e
len van a kategoriaban.

Mar tobbszor megbeszeltuk, hogy az elhasznalodas nagymertekben a vezetotol fugg
. Nekem meg nem kellett fekbetetet cserelnem (a torbo-dizel utan nehez volt a k
issebb motorfek hatast megszokni, de mar megy :)). A gumiimrol sem lehet a futa
st leolvasni. Az ablakmoson kivul semmit nem kell toltenem bele. Minden nap meg
yek vele legalabb 30 km-t (joreszt orszaguton, a melohelyre), 100-al megyek az 
orszaguton, es 120-al az autopalyan. Ennyi. Bp-en hasznaltam masfel evig, es so
k szempontbol az egyik legjoban vezetheto varosi autonak tunik (ha valami artot
t neki az a bp-i utak voltak).

Mas nem is jut eszembe.

Csak mosolygok a haveromon, akeinek a 30 honapos Golfjan nemreg csereltek blokk
ot, mert LETORT a generator (nem utkozestol).

Ezzel a hibaval en sem szeretnek egyuttelni.

Mas:

Hetvegen megyek a Hungaroringre a tanpalyara. Mar voltam egyszer ket evvel ezel
ott, de akkor egy ceges Honda Civic-el, es most ugy dontottem, hogy a Puntoval 
megyek, mert ezt vezetem a legtobbet. Kivancsi vagyok, mit tud a kicsike. Majd 
megirom.

Mano Punto II HLX

(aki nem megszallott olaszautos, de nem szereti, az elhamarkodottan levont kove
tkezteteseket)



---------------------------------
Do you Yahoo!?
New DSL Internet Access from SBC & Yahoo!
--0-430761481-1033722557=:18568
Content-Type: text/html; charset=us-ascii

<P>SzaboZe irta:<BR>Szoval a legszebb almaban is lehet kukac. Mellesleg most ol
vastam egy Fiat Punto tesztet, az osszegzes annyi volt, hogy a hibaival egyutt 
lehet elni. Vegulis ma ez a trend egy olasz autonal? A HIBAIVAL EGYUTT LEHET EL
NI. Koszonom inkabb veszek mast. </P>
<P>A trendet a nemet autoknal az uzenetedben levo szamok is mutatjak, ha mar il
yen kovetkezteteseket vonunk le.</P>
<P>Egyebkent a ket rossz kozul jobb az olyan, amivel egyutt lehet elni.:)</P>
<P>Milyen hibaival kell egyuttelni a Punto-nak?</P>
<P>Az enyemnek pl. az a baja, hogy a BX utan kicsi.:)</P>
<P>27 honapja megvan es meg szeretnek a jelenlegi hibaival megmaradni, hadd ehe
zzenek a szervizek.</P>
<P>58e-et ment, es a kotelezon kivul nem szervizeltem. Bocs', elfelejtettem a k
iegett fenyszoroizzot.</P>
<P>A tesztekben olvasott hibak:</P>
<P>- kicsi nyomateka a motornak (Mihez kepest? Az 1,2 16V, 82 LE, 114 Nm, szeri
ntem az egyik legjobb a kategoriaban. 11,4 alatt van szazon)</P>
<P>- kicsi a tukor (nekem nem). A nagy tukrot is sokan ugy allitjak be, hogy az
 auto oldalat latja benne, pedig azt tudni, hogy ott van, nem ugy, mint a masik
 savban esetleg kozeledo autot.</P>
<P>- zajos a futomu (ez igaz). 100 korul egy bugast lehet hallani, de sem 90-ne
l sem 110-nel nem jelentkezik</P>
<P>- kicsi a csomagtarto (ez az auto nem egy limuzin). A 298l szerintem a mezon
y elen van a kategoriaban.</P>
<P>Mar tobbszor megbeszeltuk, hogy az elhasznalodas nagymertekben a vezetotol f
ugg. Nekem meg nem kellett fekbetetet cserelnem (a torbo-dizel utan nehez volt 
a kissebb motorfek hatast megszokni, de mar megy :)). A gumiimrol sem lehet a f
utast leolvasni. Az ablakmoson kivul semmit nem kell toltenem bele. Minden nap 
megyek vele legalabb 30 km-t (joreszt orszaguton, a melohelyre), 100-al megyek 
az orszaguton, es 120-al az autopalyan. Ennyi. Bp-en hasznaltam masfel evig, es
 sok szempontbol az egyik legjoban vezetheto varosi autonak tunik (ha valami ar
tott neki az a bp-i utak voltak).</P>
<P>Mas nem is jut eszembe.</P>
<P>Csak mosolygok a haveromon, akeinek a 30 honapos Golfjan nemreg csereltek bl
okkot, mert LETORT a generator (nem utkozestol).</P>
<P>Ezzel a hibaval en sem szeretnek egyuttelni.</P>
<P>Mas:</P>
<P>Hetvegen megyek a Hungaroringre a tanpalyara. Mar voltam egyszer ket evvel e
zelott, de akkor egy ceges Honda Civic-el, es most ugy dontottem, hogy a Puntov
al megyek, mert ezt vezetem a legtobbet. Kivancsi vagyok, mit tud a kicsike. Ma
jd megirom.</P>
<P>Mano Punto II HLX</P>
<P>(aki nem megszallott olaszautos, de nem szereti, az elhamarkodottan levont k
ovetkezteteseket)</P><p><br><hr size=1>Do you Yahoo!?<br>
New <a href="http://rd.yahoo.com/evt=1207/*http://sbc.yahoo.com/">DSL Internet 
Access</a> from SBC & Yahoo!</a>
--0-430761481-1033722557=:18568--
+ - Re: gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem tudom pontosan az uj vizsgarendszer szabalyait, de olyat hallottam, hogy
> elso evben csak vmifele ideiglenes jogsit adnak, es azzal csak ugy lehet
> kozlekedni, ha ul mellette valaki ervenyes jogsival rendelkezo. Hogy is van
> ez? Es mi tortenik, ha ilyen "frissjogositvanyost" egyedul vezetve allit meg
> a rendor?

Szerencsere elfelejtettek ezt a hulyeseget. Annyi a korlatozas, hogy az
elso 2 evben nem vontathatsz. Persze ez is marhasag, baratnomnek kerek 0
kilometer van az 5 eves jogsijaban. Az meg mit szoljon, aki 2 ev alatt
100000km-t megy, es megsem vontathat?

Gumo
+ - Re: Milyen auto ez? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Reggel a Danubiusban olyan noi autosokrol mondott nem igazan kedvezo
> velemenyt egy no, amelyeknek puder (vagy ruzs?) es kremszine van.
> Milyen auto ez? Mert azt nem mondta...

Multkor a Bogdanfi Odon uton vart az ut mellett egy metalbugyirozsaszin
Renault, RR rendszammal :) Mindenki gondoljon, amit akar :)

Gumo
+ - Re: Re Suzuki > Alfa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>    a menetszel meg egy kicsit meg is fogja, -vissza nem
>    valt, csak elkezdi nyomni a gazpedalt. Mire
>    felgyorsul az elozeshez szukseges sebessegre,

BMW-vel nem muveszet elozni.
Elmondom akkor, hogyan kell ezt csinalni Skodaval :)

1. Ha legalabb 80-nal halad az elottunk levo, legtobbszor nem erdemes
forszirozni a dolgot. Nagyon jo lesz nekunk az a tempo.
2. Ha megsem: lemaradunk 100-150 meterre.
3. Amikor latjuk, hogy hosszabb idore el fog fogyni a szembejovo kocsisor,
gyorsitunk, es felzarkozunk az elottunk haladohoz. Ekkorra elerhetjuk akar
a 100-110-es hajmereszto tempot is :)
4. Ha ekkor azt latjuk, hogy szembol legalabb fel percig nem jon senki
(=nincs auto a lathataron), es megsem kezdett el elozni a mogottunk
jovo, akkor index ki, balra ki.
5. Hirtelen szembeszel helybol -10km/h, gyorsulas 0. Visszavaltani
_nincs hova_, ahhoz olyan auto kene, ami 3-asban is komalja a 100-110-et.
(Vagy egy orult motorgyilkos tuningskodas :)
6. Elvanszorgunk az elozendo mellett (ha nem gyorsit kozben a nyomorult,
akkor 10-20 masodperc alatt meg is van), aztan visszaterunk az elozesbol.

Hat igy.

Gumo
+ - re: gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

Kevered az amerikai filmekkel :)

Kezdovezetoi jogositvany. Kiadas utan 2 evig. (Utana marad ugyanaz a
jogsi csak mar nem kezdovezetoi, a datum bele van irva a "hivatalos
feljegyzesek" reszbe.)

Osszesen ket korlatozassal jar a dolog:
1. Nem mehetsz kulfoldre
2. Nem vontathatsz
Ennyi az egesz.
Motor eseten pedig nem vihetsz utast.

Udv: Feri

> =======================================================
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: re: gazolas ( 11 sor )
> Idopont: Thu Oct  3 10:23:49 CEST 2002 AUTO #1606
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>>-A vezeto egy 19 eves suhanc volt, par honapos jogsival. Az
>>alkoholszonda negativ
> Nem tudom pontosan az uj vizsgarendszer szabalyait, de olyat hallottam, hogy
> elso evben csak vmifele ideiglenes jogsit adnak, es azzal csak ugy lehet
> kozlekedni, ha ul mellette valaki ervenyes jogsival rendelkezo. Hogy is van
> ez? Es mi tortenik, ha ilyen "frissjogositvanyost" egyedul vezetve allit meg
> a rendor?
+ - 8 legjobb mondat gepjarmuoktatoktol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1. Indulas elott legkozelebb gyozodjon meg rola, hogy bent ulok-e a
kocsiban. 2. A frontalis utkozes nincs benne az anyagban.  3. Kerem,
tolatasnal ne terdeljen fel az ulesre.  4. A bekanyarodasi szandekat
legkozelebb ne a hatso ablaktorlovel jelezze! 5. Mivel KIT nem tudott
eljonni, igy ma is maganak kell vezetnie.  6. Az elozesnek nem az a
lenyege, hogy kikeruli az On mellett allo autot, aztan a szembejovok
oszinte megdobbenesere hosszan egymas mellett  haladnak.  7. Nagyon jol
latja, hogy a sebessegvalto feladata az, hogy a motor ne  12000-es
fordulatszamon mukodjon, mint az elmult husz percen. De ezt jo lenne a
gyakorlatban is bemutatni.  8. A STOP tabla nem javaslat, hanem parancs.

:-))) Udv

Hook




________________________________________________
http://mailbox.hu - Már SMS értesítéssel is!
+ - Gratulalok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA, szia djtiszy!

>Helyesen:
>"Sic transit gloria munDI."
>Errare humanum est. :-))
>
>djtiszy
>Alfus Romulus 145
Az utobbi napok HA-termesebol szamomra ez a volt
a legvidamabb reszlet.




Piece:
nme1

>>Know your enemy<<
+ - Re: a japan, na az a tokely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-10-03 at 10:33, readnews--freemail.hu wrote:
> "A BMW 280 000 autot hiv szervizeibe, mert az Auto Zeitung BMW 316i
> tesztautojanak a fekje teljesen uzemkeptelenne valt. Idokozben egy masik

A (foleg nemet) folyoiratok tesztjeinek a befolyasarol nem csak pozitiv
dolgokat hallani... Peldaul az egyik magazin (meg nem tudom mondani
melyik) a feket olyan korulmenyek kozott teszteli amivel a felhasznalo
_soha_ nem talalkozik (hegyen rallizva olyan terhelesnek teszik ki a
feket amilyennel tenyleg csak rally eseten talalkozna). Az eredmeny
peldaul az volt hogy egyes autok egyebkent rendesen meretezett fekje
tulmelegedik es igy persze kevesbe fog. Am mivel az ujsag azt irja hogy
"gyenge a fek", senki nem veszi meg az autot. A gyarto kenytelen
tuldimenzionalni a feket, ami senkinek sem jo (a vevonek sem, mivel o
kell kifizesse azt amit soha nem fog felhasznalni).

A Twingo is igy jart, es ma a nemetorszagi twingok feke jobb mint az
ugyanott eladott Clioke...

Udv, Sandor
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1604 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 2002-10-03 at 09:23, mtibor--elender.hu wrote:
> En klimaparti vagyok...vezettem klimas 1.3 -ast, a klimaja jo volt, 
> igaz, egyenletes temponal is eszre lehetett venni hogy megfogja, 
> beljebb kellett nyomni a pedalt ha bekapcsolt. Klimaval elozni 
> vegkepp nem lehetett (klima nelkul sem volt egy taltos), a 

Errol meg az jut eszembe hogy jo tudni: nagy kulonbseg van a regebbi,
fix terfogatu kompresszoros klimak es az ujabb, valtozo terfogatuak
kozott. Az utobbiak csak annyira mennek amennyire a hutes igenyli (az
elsok pedig vagy mennek vagy nem), es igy 0.5l/100km benzint takaritanak
meg a masik kategoriahoz kepest. Az mar csak spekulacio a reszemrol hogy
akkor a motort is kevesbe fogja meg.

A csoda tudja hogy miert nem jutott eszebe senkinek sem eladasi ervet
faragni ebbol, szerintem nagyon jol lehetne mert sokan ezt a ket dolgot
rojak fel a klimanak.

Udv, Sandor
+ - Eloz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amikor 105-os Skodam volt, es az elottem halado potkocsis teherautot kellett
elozni, ket fele modszert alkalmaztam. Az egyik a klasszikus vadaszgeppel
torteno tamadast, masik pedig az anyahajorol valo felszallast idezi, ebbol
is latszik, milyen jo auto a Skoda.
Az elso modszer lenyege, hogy magassagi folenyre tegyunk szert. Ezt ugy
ertem el, hogy addig kovettem a kiszemelt aldozatot, amig hosszu lejtohoz
nem ertunk. Ahogy a teherauto megkezdte a sullyedest, en
visszaharompadlogazzal (tamado sebesseg eleresehez) a magasabb poziciobol
elegansan elhuztam mellette. A masodik modszert akkor alkalmaztam, ha esely
sem latszott arra hogy a dog fole keruljek, mint pl. az Alfoldon. Ilyenkor
50-100m-rol kovettem a nagy allatot, majd hooooosszu egyeneshez erve
atvaltottam az elobbi tamado sebessegre, es a teherauto moge erve mar
90-100km/h-s elkepzelhetetlen sebesseggel rongyoltam el mellette. Persze
mindezen manovereket megatalkodott szembejovok ill. mogulem elozok meg
tudtak akadalyozni, hogy a fene ette volna le a kipufogojukat, amiert eppen
akkor kellett ott lennieuk!!! Ilyenkor aztan gazelvetel, takarasban maradas
es az ujabb tamadas elokeszitese kovetkezett...
Es ha mar itt tartunk, nalam most ez vezeti a listat:
Egy hatalmas katonai C130-as teherszallito repulogepet kiser ket vadaszgep.
A pilotak radion keresztul beszelgetnek egymassal unalomuzeskent. A
vadaszpilotak elkezdenek mindenfele murepulo gyakorlatokat vegezni. Egyikuk
atszol a teherszallito gep pilotajanak:
- Latod, pupak, mire jok ezek a kis madarak?
A nagy gep pilotaja visszaszol:
- Ugyan mar, ez semmi. Most en jovok, ezt biztos nem tudjatok utanam
csinalni!
 A ket vadaszgep hatrebb huzodik, varjak a mutatvanyt, de a nagy gep
renduletlenul repul tovabb nyilegyenesen. Ot perc mulva a C130-as pilotaja
beleszol az eterbe:
- Na, lattatok?
- Nem lattunk semmit. Ugyan mit csinaltal?
- Lassuk csak: felalltam, kinyujtoztattam a labaimat, csinaltam egy kavet,
aztan meg hatramentem a klotyoba...

Udv joe
XM 2.1TD
+ - RE: Suzuki merevsege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Ezt nem hiszem el :)
:> http://www.suzukiklub.hu/su_teszt.htm

:> A Suzuki-Peugeot torestesztnel kell nezni, az "Ez maradt a
:> Peugeot-ból" feliratnal lehet hangosan felrohogni :)


Megneztem a kepet, de nem tudtam eldonteni hol van
a Peugeot es ez melyik resze ?
Muanyag karosszerias volt es teljesen leegett ? 
Vagy hova tunt ?

Megneztem a hivatkozott anyagot is, ahol az egyik kepen latszik
a Peugeot ep hatso resze. A fotok alapjan valahogy nem tunt 
partatlannak a tajekoztatas... :-)
Ilyen iranyitott fotoalbumot en is tudnek csinalni a Leon es egy
Raba-Steiger talalkozasarol. Mondjuk a Seaton 5-6 karcolas, a
traktor pedig a felismerhetetlensegig osszesve az arokban... :-)


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - mtibor a tokely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> De legalabb visszahivjak....
> Itt olyanok jutnak eszembe, mikor egy ismerosom 3 eves 
> Astrajaval ment a szervizbe, hogy folyik az olaj. 
> Megneztek, "ja, ott?", legyintes, es rogton tudtak mit 
> kell cserelni. Na, oket nem hivtak vissza....

Termeszetesen en is nagy dolognak tartom, hogy egy gyarto 
ez vallalja.

> A japan, na az a tokely subjectrol meg olyan kocsik 
> jutnak eszembe, amelyek uj letukre csak a masodik 
> inditozasra indulnak el rendesen, es 3 eves koruk elott 
> mar ki kell cserelni a sebvaltot...  :-). 

Meg rakj 40 smileyt, jol tokon rugod az embert, aztan meg 
rohogsz is rajta. Erzed egyaltalan, mit irtal? En leirtam,
hogy a Toyota, mely minden megbizhatosagi statisztikat 
vezet amiota az eszem tudom, is kepes extrem korulmenyek 
kozott hibazni, illetve egy alkatreszt relative feluletesen
megtervezni. Erre jossz te es leirod, igen igen de a tied 
meg szarabb. Mutass egy irast, ahol leirtam, hogy az Alfa 
Romeo egy szuper megbizhato auto! A nemet 1995-os 
statisztikak szerint az Alfa 155 20%-a gyari hibaval
kerult ki a gyarbol. Az autommal (mivel autozasban nem 
ismerek pardont) >40x voltam szervizben 2 ev alatt, igaz, 4 
hibarol volt csak szo, de az egyiket 10x javitottak 
(hideginditas), a masikat >10x (valto), a harmadikat nem 
tudtak megcsinalni, megcsinaltam en (beazas - apro hulyeseg 
volt) es a 4. hibat a szerviz csinalta, mikor a 3-at 
javitotta - a futes fedelet ugy raktak vissza, hogy 
osszecsiptek a huzalkoteget es osszeegett par huzal, aminek 
az volt a kovetkezmenye, hogy az autot nem lehetett 
leallitani, csak lefullasztani (kihuztam a kulcsot, a motor 
jart tovabb). Ezen kivul volt par kotelezo. De ismetlem:
Soha nem allitottam, hogy tokeletes es szuper megbizhato 
minden alkatresze. Szallj picit magadba.

Cs.
AR 146 1.6 TSpark, Punto II
+ - Hideginditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg valami:

> jutnak eszembe, amelyek uj letukre csak a masodik 
> inditozasra indulnak el rendesen, es 3 eves koruk elott 

Annak ellenere, hogy a markaszervizben mar latni sem 
akarnak, en meg nem adtam fel. Ugyanis 2 hete - a reggeli 
hidegek ota ismet minden tokeletes. Tovabbra is meg vagyok 
rola gyozodve, hogy valamelyik homersekletfuggo szenzort 
kell cserelni, de keptelen vagyok hozza szervizt talalni. 
Vagyis olyan szervizt talalni, aki garancialisan kepes 
volna javitani. A cegben ugyanezt produkalja par Laguna is, 
de senkit nem zavar, ugyhogy egyelore engem sem zavar, ha 
majd fog, akkor ujra belefogok es penzert mar biztosan 
kicserelnek par alkatreszt. Sajnos a Motronic tokig van 
erzekelokkel, legalabb 6-7 gyanus alkatreszt ki tudok 
szurni... Ezt egyebkent soha nem tudtam az auto hibajanak 
szamolni, valahogy mindig a szervizt hibaztatom erte, bar 
kozvetlenul a szervizt is a gyarat minositi, igy a kor 
bezarul. 

Cs.
AR 146 1.6 TSpark, Punto II 1.2 8V

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS