Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 324
Copyright (C) HIX
1999-03-16
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: kinek az igaza??? (mind)  17 sor     (cikkei)
2 kotelezo bizti (mind)  8 sor     (cikkei)
3 LADA1200 (mind)  20 sor     (cikkei)
4 Matiz (mind)  4 sor     (cikkei)
5 Fw: Gazuzem (mind)  21 sor     (cikkei)
6 automata sebvalto (mind)  13 sor     (cikkei)
7 evjarat (mind)  26 sor     (cikkei)
8 Suzuki (mind)  6 sor     (cikkei)
9 Koszonet es kerdes (mind)  13 sor     (cikkei)
10 megegyszer a maganimportrol (mind)  16 sor     (cikkei)
11 re: 2400 km 17 eves autoval (mind)  10 sor     (cikkei)
12 Re:82-es Ford Granada (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Automata valto es motorfek (mind)  25 sor     (cikkei)
14 Szemelygk. - Tehergk. (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Elado Trabi (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Egyiranyu utca (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - RE: kinek az igaza??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
   >A Hatar uti metro megallo kozeleben, van egy nagy ures
   >terulet, nagyresze aszfaltozva van, kisebb resze fold. Minden
   >oldalrol autout hatarolja. Ezen szoktak parkolni, akik metroval
   >mennek tovabb. Kozben ilyen "kozterulet felugyelok" bunteto
   >cedulakat helyeznek el az autokon. Milyen alapon?

   Sajnos, azon az alapon, hogyha nincs tabla arra, hogy felallva
   parokolni lehet, akkor mint kozteruletet onkenyesen elfoglalo 
   egyed vagy.

Itt valami nem stimmel. A KRESZ nem tiltja az utpadkan torteno
parkolast. Ez azt jelenti, hogy felulbiralva a KRESZ-t, mindenhol 
megbuntethetnek, ahol kulon tabla nem jelzi, hogy nakerem, itt 
lehet parkolni? Es ha mar felulbiraljak a KRESZ-t, akkor mert
vennek figyelembe az engedelyezo tablat ugye...
Udv: Po:li
+ - kotelezo bizti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Skaccok, igaz az, hogy teherautok eseteben nincs bonus/malus, tehat
akarhanyszor ad a teherautos betetlepot, hogy az o hibajabol tortent a
koccanas, akkor sem ugrik sehova a kotelezo biztositasanak a dija...?

[nincs valakinek egy baratsagos teherautos haverja...? ;-)  ]

Udv:  Zak

+ - LADA1200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

     Nehany kerdest szeretnek feltenni LADA-val(VAZ 2101)
     kapcsolatban,amelyekre korabban -kulonbozo forrasokbol- ellentmondasos
     valaszokat kaptam. Eloszor is lehet-e bele olommentes,
     olomhelyettesitovel nem adalekolt benzint tolteni? Gyujtas:mekkora az
     alapelogyujtas es a zarasszög gyakorlatilag optimalis erteke? Muszerek
     hianyaban lampaval hova erdemes allitani az elogyujtast (mennyire
     "pofazik"bele az alapelogyujtasba az elogyujtasszabalyozo,ugy ertem ha
     lampaval mondjuk 7-fokra allitom,nem növekszik-e meg ez az ertek mar
     kis fordulatszamon pl.alapjaraton?).Motorolaj: milyen olajat
     "szeretnek" a LADA-k? Egyesek szerint egy jo LADA motorba a gyarilag
     megadott 15W50-es multiszuper tul suru,ezert higabbat javasolnak,
     masok szerint pedig higabb olajnal megno az olajfogyasztas. Hol itt az
     igazsag? Egyenlore ennyi,elore is koszonet mindennemu tanacsert es
     hozzaszolasert.

     Udv.

     Sarosi Tamas
+ - Matiz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi, 
Van valakinek tapasztalata errol a kocsirol?mire eleg a 850 kcm?
Vagy inkabb egy Suzukit?
udv.Con
+ - Fw: Gazuzem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Pb gaz a legtisztabb uzemanyag. Egese soran szendioxid es viz keletkezik.
Masik nagy elonye, a benzinnel szemben, hogy nem oldja le a motor falara,
szeleptanyerjara, akar goz formajaban felkerult olajreteget. Pontosan ez a
tulajdonsag eredmenyezi a hosszabb elettartamot.
Ezert lehet buntetlenul atterni gazuzemre, a motor semmilyen karosodast nem
szenved.

Viszont a gaz alacsonyabb egeshoje miatt csokken a motor teljesitmenye, ami
kisebb gk.-nal eleg tragikus lehet. (pl. Skoda)
Ha Pb palackrol "tankol" valaki, kb. 50%-ot is megtakarit, de a lebukas, es
felrobbanas veszelyet magaban foglalja. Ha ennek ellenere valaki megis
ilyenre vetemedik, mindenkeppen az atfejtest szellos, nem zart helyen
kovesse el, szakszeru csatlakozokkal. (A robbanasveszelyt csokkenti a
legnemu halmazallapot, ugyanis, amig a benzin tocsaban osszegyulhet, addig
a gazt a legkisebb szello is szetoszlatja.)
Ezt mind nem kellene leirnom, ha Mo.-n annyiba kerulne a benzin, mint
mondjuk USA-ban. Nem beszelve arrol, ha a fizetes is megegyezne. 
Ennyit diohejban az olcso autozasrol.

Üdv. mindenkinek:
Atom Anti
+ - automata sebvalto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az automata válto teljesen maskep müködik, mint a hagyomanyos. Az
energiaatvitel hidraulika olajon keresztül törtenik. A müködeshez szükseges
olajat a motor altal meghajtott szivattyu adja. Tehat, amig a motor all,
nincs olaj, nincs kapcsolat a fötengely es a difi között. Ebböl következik,
hogy betolni sem lehet, mert barmilyen sebvalto allasban ugy viselkedik,
mintha üresben lenne. Huzamosabb ideig vontatni sem szabad, ugyanis
ilyenkor a valtoban kenes nelkül futnak az alkatreszek. Csak "bikazassal"
lehet eletet lehelni az agg koru jarganyba.Viszont sose kell kuplungtarcsat
cserelni.

Üdv. mindenkinek:


+ - evjarat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SZiasztok autosok!
Szia Gabriel (vagy Akos?)!

nem tudom, hogy mas atoknal hogy van, de a skodanal (es ha annal igen akkor
a 
tobbinel miert ne?)ugy lehet az evjaratot a legkonnyebben megallapitani,
hogy a
motorszam tartalmazza a gyarasi evet (a skodanal ez pl betujel...). 
Szerintem, ha bemesz egy Ford markakereskedesbe (inkabb szervizbe)ott
biztos megmondjak a motorszam alapjan...

masik:
nyugati kocsiknal a biztonsagi ov legvegebe belenyomtatjak, vagy valahogy
belevarjak 
az evjaratot (sok auto atheggeszto ezen bukik le... :))

remelem okosakat irtam...

ha meg belefer: a motor nem-leallassal kapcsoltaban: meg nem neztem meg, de
a legszuro tarom eltorott igy egy csomo ideig szuro nemkul jartam... most
ezt javitom ki. Köszi az otleteket... 
es meg valami: meg mindig nem jelentkezett az a ket 105-s skodaval (egy
sima, meg egy rapid) rendelkezo srac akivel levelezem a feher orak miatt...
ha olvassa legszi irjal...
udv: 
					Feri
+ - Suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A suzukisok sajat listajan mar megjelent a hir, de gondolom 
sokan nincsenek feliratkozva, ugyhogy itt is kozlom a szuper
hirt:
1997. marcius 1. utan forgalomba helyezett suzukikra a kotelezo
szerviz 15e km, vagy 1 ev !!!!! Yess !
Bunny
+ - Koszonet es kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Koszonom a kerdesemre adott valaszokat es a bonto cimet is !

Most masik munkatarsamnak van gondja.
A kipufogo gaz a hutovizen keresztul is tavozik. :-(
Azon tori a fejet, hogy ha nagy gond van a motorral, akkor
esetleg inkabb kicserelteti a motort 4 utemure.
Milyen motort ajanlotok ?

Elore is koszonom a segitseget !

Udv. Tibi
+ - megegyszer a maganimportrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocs minden megtevesztett embertol, el voltam maradva.

De mostmar autentikus forrasbol, az egyik helyi vamudvarbol
szarmazo info:
Nem kereskedelmi forgalomban az 50 ccm-nel kisebb robogo

15% vam
2% vamkezelesi illetek
az egeszre 25% AFA

osszesen szuk 50%, amit helyben a behozatalkor, a hataron is
lehet rendezni.

Tisztelettel

Csussz
+ - re: 2400 km 17 eves autoval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hosszu (2400 km) es ut elott hol es mit kellene atnezetni a kocsin?
Olaj, fekfolyadek, huto (termosztat), gumik (potkerek is), futomu, 
elektromos rendszer, ajtozarak, gyujtaskapcsolo, vezermulanc, ekszij,
gyertyak. Ezek jo reszet magad is ellenorizni tudod.
Es iratkozz be az Autoklubba, a benzinkoltseghez kepest semmibe 
nem fog kerulni.

Tisztelettel

Csussz
+ - Re:82-es Ford Granada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A valaszok szerintem:
1.>hogy tenyleg hanyas  lehet-e rugatni erte az elozo tulajt?
Az europai gyartasu kocsik 1980-tol betuvel vannak megjelolve az
alvazszamban, ez altalaban a 11.-ik karakter/pl:a 80"-as A;81"-es B;82"-es C
betu stb./Ha nincs betu az alvazszamban az tenyleg 1980" elotti gyartas.Nem
annyira biztos megallapitast eredmenyeznek a kovetkezo modszerek:az
ablakokon korbe, a levegoszuro tetejen, a hamutarto aljan is szokott
szerepelni a gyartasi ev.
Tapasztalatbol tudom Magyarorszagon behajtani valamit torvenyesen szinte
lehetetlen.
2.3.>Mit tehet velem ill. a kocsival/rendszammal a rendor
Mivel a rendorok is emberek,rendore valogatja/legrosszabb esetben elviteti a
kocsit, amig a tulajdonviszonyok nem tisztazodnak/.
4.>mit kellene atnezetni a kocsin
Olajszint,vizszint,szelvedomoso-motor,gumik,gumi-harangok,tartozekok,olajszi
vargas,
fekfolyadek,hutoventilator-gomba,lampak.
Udvozlet:
Bocso Zoltan-telepvezeto
DEME_AUTO/keszpenzes gepkocsiatvetel/
1037.Bp.Becsi 240
06-309-597-347
+ - Automata valto es motorfek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Elso legfontosabb muszaki alapelv : Az automata valto csak akkor
mukodik, ha van olajnyomas a rendszerben. Ha nincs olajnyomas,
akkor a tartos vontatas olyan karokat okozhat az eroatviteli berendezes
kenest igenylo feluletein, hogy a valtot vegervenyesen tonkre teheti.
A motorfek mukodik az automatanal, mas kerdes hogy ha meredek
lejton kell lefele menni, akkor kezzel vissza kell kapcsolni egy vagy ket
fokozatot, hogy a motor megemelkedett alapjarata miatt a valto ne
kapcsoljon feljebb. Ez vezetestechnika, amitol az europai emberek
szandekosan tudat alatt irtoznak.
A betolas megint mas kerdes. A kerek-fotengely kozotti kapcsolat
a hidrodinamikus csuszas "sleeping" miatt nem allando. Tehat ha a
valto olaj nelkul marad allo motornal, es valaki tologatni is akarja, a
viszko-turbina nem tudja azt a nyomatekot atadni.
Meg lehet probalkozni a behuzassal is, de azt mar tipusonkent
maskepp irja a kezelesi utmutato. Altalaban tiltjak a vontatas
ilyen formajat. Igy peldaul az automatas Ford Tranzit elejen nincs is
karabiner, ahova a vontato kotelet be lehetne akasztani. Ellenben a
manualis valtosoktol, melyekre szerelnek elore is ilyet.
En minden esetre bikazo kabelt rendszeresitettem, es ugyelek arra
hogy felesleges fogyasztokat nem felejtsek bekapcsolva allo motornal.
Behuzassal meg veletlenul sem probalkoztam.

Peter.
+ - Szemelygk. - Tehergk. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Milyen szemelygepkocsikat lehet tehergekocsikent (haszongepjarmukent)
megvasarolni?
Valahol le van ez irva?
Ha valaki tudja, legyen szives tajekoztasson!
Koszi elore is!
--
Laci

+ - Elado Trabi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado

egy 1990-es ketutemu Trabant kombi. Muszaki ervenyes 2000 szeptemberig.
Iranyar: 180 000 Ft

Erdeklodni:

Ridly Tamas
mailto:
Phone: 00-36-1-460-4196
+ - Egyiranyu utca (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>
A KRESZ szerint egyiranyu utcaban csak a jobb oldalon lehet
parkolni, tovabba ami a KRESZ szerint tilos, azt nem erositik
meg tablaval. Ezert nincs baloldalt tabla.
<<<

Amikor en tanultam a KRESZ-t akkor meg az egyiranyu utca
mindket oldalan lehetett parkolni.

A tilto tablat ezeken a helyeken mindket oldalon elhelyezik.
Az egyik oldalon elhelyezett tabla csak arra az oldalra vonatkozik.

Nekem igy remlik, de ha biztosat akarsz tudni, keress elo
egy KRESZ konyvet.

Zotya

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS