Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 215
Copyright (C) HIX
1998-11-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 LLaci baratja (mind)  21 sor     (cikkei)
2 Lopott jargany... (mind)  26 sor     (cikkei)
3 ABS, rendorok (mind)  31 sor     (cikkei)
4 Elektronikus gyujtas, radio zavar (mind)  28 sor     (cikkei)
5 LADA (mind)  22 sor     (cikkei)
6 Toltes, aksi (mind)  59 sor     (cikkei)
7 Re: Veszvillogo magatol? (#212) (#214) (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Blokkolo vagy nem blokkolo fekezes + egyebek (mind)  93 sor     (cikkei)

+ - LLaci baratja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>LLaci irta:
>> Mikor ennek lejart a lizingje, hazahozta es eladta, persze az uj
>> tulaj ma is ugy tudja, hogy csak 130ekm volt benne. ;-)
>En inkabb :-((( alaku szmajlit irtam volna ide!!!
>Egyaltalan nem tartom viccesnek. Mi a velemenyetek errol?
>
>Udv: Karoly

Igen, igy visszaolvasva durvanak tunik a dolog, mert nem ismered 
az embert. Mint irtam, azota is tartjak a kapcsolatot, es 70-80 
ekm-t ment vele, gond nelkul. Ezen kivul az autot mindenfele haszon 
nelkul, kapta meg, olcsobban, mintha tenyleg csak 130ekm lett volna 
benne, ugyanis neki lett hazahozva, es a lenyeg: ha barmilyen 
alkatreszre volt szuksege hozza, ingyen kapta meg. 

Ezt csak azert irtam le, mert itt nem kupeckodasrol volt szo, hanem 
mert soha nem lehetett volna megmagyarazni az emberkenek, hogy a 
huszoneves Ladaja utan, ez 230ekm utan is jo lesz. Es ugy tunik, a 
gyakorlat igazolta az elkepzelest. 

Udv: LLaci
+ - Lopott jargany... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Kerdeseim inkabb illenenek a , de mivel
ilyen nincs, itt probalkozom...
 
 Nov 24-rol Nov 25-re virrado ejjel elloptak az 1987-es evjaratu
Skodankat a lakotelep parkolojabol. (piros, kockalampas, 120L, 
DHL-260, feltunobb ismertetojel az elso szelvedon levo levakarhatatlan 
92-es svajci autosztrada matrica...)
 Persze rendorseg, ismerosok ertesitese stb., de hat igy se sokkal
nagyobb az esely arra, hogy valaha viszontlatjuk.
 Ezert inkabb azzal probalkoznek, hogy mi a francnak kell egy ilyen
oreg tragacsot lenyulni?
 Regebben volt egy olyan "trend", hogy a kockalampas Ladakat 
"visszaimportaltak" a FAK-ba... Lehet, hogy most a Skodakon a sor?
Vagy egyszeruen megerte alkatresznek?
 Esetleg az a poen benne, hogy valaki tudta, hogy _annyira_ azert
nincs rossz allapotban? 
 Nemreg jart szerelonel, esetleg oda jarhat be valaki kulcsot
masolni? 

 Ha barmi otletetek van a dologgal kapcsolatban, ami novelne annak
az eselyet, hogy legalabb reszben megtalaljuk, kerlek irjatok
maganlevelet.

Elore is koszi: Balala
+ - ABS, rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Orom volt nezni a 245-os gumikkal felszerelt 740-es BMW-t, ahogy
><30km/h sebesseggel, ABS ellenere nem tudott adott tavolsagon belul
>megallni. A 255-os gumikkal szerelt 230-as CLK hasonlokeppen.
>Altalaban 40-45 km/h (csak viszonyitaskeppen irom) volt az a sebesseg,
>amit a tarsasag nagy resze kozonseges autokkal produkalt.

Szerintem azok a nagy bohom ABS-es BMW-k meg Mercik azert nem tudtak ugy
megallni mint az ABS nelkuli atlagautok mert kb. ketszer olyan nehezek...
Fizika.

>>110 km/h-nal elveszik a helyszinen a jogsid. Olvass utana. Lakott
>>teruleten 50 helyett 75nel, autopalyan pedig 120 helyett 150nel. Ez alatt
>>azt ertem, hogy a _helyszinen_ elveszik.
>Ez lehet, hogy igy van leirva a torvenyben, de a gyakorlat egeszen mas.
>Ismeroseim beszamoloi alapjan minden kozlekedesi rendor
>"megvesztegetheto".
>Szinten mindent meg lehet uszni 2000 Ft-al, ha jol tudsz sirni/konyorogni
>1000-el.

jogsit helyszinen nem veheti el a rendor semmilyen esetben sem. Ha az autod
allapota nagyon nem megfelelo levehetetheti a rendszamot, ha nem vagy olyan
allapotban hogy vezess (pl.reszeg vagy) akkor kotelezhet arra hogy gyalog
folytasd az utadat de a jogsidat SOHA nem veheti el. Feljelenthet, es a
feljelentese alapjan kesobb veheti el a hatosag a jogsidat. Persze ez ellen
lehet fellebbezni. Megvesztegetni a rendort pedig nem mindig lehet, (ezt
sajnos tapasztalatbol tudom) de azert erdemes probalkozni, baj nem lehet
belole :))) Van ra kb. 60% eselyed hogy sikerul.


udv,
  Gabor
+ - Elektronikus gyujtas, radio zavar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem minndenkinek!

>tudna valaki irni nehany sort az utolag beszerelheto elektronikus
>gyujtasrol? elonyei, mukodesi elv stb... koszi! :-)
Nem leszek tul szakszeru, de nemi informacioval szolgalhatok, annal is
inkabb, mivel en is epitettem ilyet, es be is szereltem a Ladaba
(1200S).  Az elv a kovetkezo: a hagyomanyos gyutasnal a megszakito
kalapacs kozvetlenul a gyujtotrafo kisfeszultsegu tekercsenek aramkoret
szaggatja meg.  Ebbol kovetkezik, hogy ha egy gyujtoszikrat nezunk,
akkor annak amplitudoja, es hossza (magassaga es szelessege) a
megszakito allapotatol erosen fugg, es a fordulatszam novekedesevel
egyre rovidebb lesz.  Az elektronikus gyujtasnal viszont a megszakito
egy monostabil multivibratorral eloallit egy fix szelessegu es magassagu
negyszogjelet, ami kelloen nagy gyujtoszikrat ad a magasabb
fordulatszamtartomanyban is. Ez a jel megy csak ra a trafora.  Ennyit az
elmeletrol.  A gyakorlat alapjan a 2,5 - 3 ezer folotti tartomanyban
egeszen jol huzott az auto, es szepen, egyenletesen ment.  A gyertya is
mindig szep o"zbarna volt.  A fogyasztasra nem tudok pontos adatokat, de
szerintem egy kicsit javit rajta.

   A masodik egy kerdes lenne, felig mashova tartozik, de hatha van
valakinek tapasztalata:  a mostani gepben (E Kadett) van egy antenna a
teto hatso felen kozepen (csavart rovid antenna, Hirschmann erositos) es
van (eleg kozel hozza) egy elegge rossz hatso ablakfutes (3-4 szal
mukodik meg rajta).  Namost amikor bekapcsolom az ablakfutest, akkor a
radio erzekenysege erosen lecsokken (FM).  Olyan, mintha hirtlenen 50-60
km-rel messzebb kerulnek az adotol.  Ez az ablakfutes miatt lehet, es
normalis, vagy amiatt, hogy rossz az ablakfutes?
+ - LADA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

>*  vagy  *
>Nekem is szuksegem lenne egy echte LADA markaszervizre, mivel a hengereim
>megertek a felfurasra, es valami minosegi helyet keresek, ha mar kiadom azt
>a 100 ezret. Szoval orulnek egy-ket bp.-i cimnek!

Ha markaszervizt keresel, akkor erdeklodj a HungaroLada-nal. Azt hiszem 
javitanak is, nem csak importalnak. www.lada.hu

 [United States]
>mi tortenik korben az autoval, mert bizonyos helyzetekben csak igy kerulheto e
l
> a baleset (pl: motor hirtelen 120-nal beall, leesik a kardan (zsiguli betegse
g) s

Miert, akkor mi tortenik? Ha utolag tudom meg, gondolom mar keso.

--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Toltes, aksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Nekem az 1.3-as Wartburgommal voltak toltes-gondok, meghozza a
kovetkezo:
ezeken a jarganyokon van egy olyan, hogy karburator futes. Nem tudom,
mire jo, hol van, mit csinal -gondolom futi a karbit- de az biztos,
hogy jo sokat fogyaszt. Mivel az autot egy jo ideig csak rovid
tavokon hasznaltam, nem melegedett fel a motor, allandoan ment ez a
bizonyos karb. futes. Szep lassan lemerult az akkumlator: a hofokjelzo
es az uzemanyagszint-jelzo elkezdett egy diszko-fenyhez hasonlitani:
ossze-vissza ugralt, a vilagitas fenyereje valtozott. A szerelo nem
talalta a hibat, az akksi meg tonkrement. Ujat vettunk, de egy ido
utan (2 honap!!) az is feladta. A megoldas vegul sok meres utan a
kovetkezo lett: 1.lekotottuk a karb. futest (semmit, de semmit nem
lehetet erezni belole: nem nott a fogyasztas, nem rangatott, ugyanugy
indult hidegen); 2. Az akkumlator sarujait ujakra csereltuk;
3. a generatort "kitakaritottak", megtisztitottak a belsejet;
4. az akkumlator vezetekeit kicsreltek, mert egy helyen meg volt
torve, ami rengeteget fogyasztott (ezt mertuk is).
Ha nem szamitjuk az uj akkumlator arat, akkor az egesz megvolt 2.500-
bol. Es azota rendesen mukodott.

> Ujabban tapasztalom, ha a hatso ablakfutest bekapcsolom, gyengen elkezd
> vilagitani a toltesvisszajelzo, viszont csak ennel a fogyasztonal. Tehat
> ha a
> reflektort kapcsolom csak be - ami szinten nagy fogyaszto - akkor nem
> vilagit.
> Mi a banat baja lehet?
Szoval, nalunk is igy kezdodott.


> Tegnapelott halottam a hirt, hogy _nagyon_ nem ajanlott
> GATES vezermuszijat venni!
> Nem tudom mennyire altalanos a problema, de egy autoszerelo
> havertol szarmazik az info, miszerint ezek a szijak 1000, nem
> tevedes ezer km utan ugy megnyulnak, hogy atugorhat a vezerles.
> :o O Ez azert egy kicsit keves nem???!!!
> A szoban forgo szerelo a 13. ilyen szijat rakta fel a beteg autokba,
> amikor az elso mar jott is vissza.
> Nem is hasznalja azota es nem is fogja.
> Valljatok be oszinten, hogy 5000 km utan is meggondoljatok a
> vezermuszij cserejet. NA DE 1000 km. Uhhh.
> Erre aztan senki nem szamitana, nem?
> Utana kellene nezni ennek a problemanak, hogy pont 13 selejtes
> szijat fogott ki, vagy tenyleg ilyen sz@r a termek.
Ugyanez vonatkozik a regi, keleti autok mindenfele Pneumant gyartmanyu
szijaira es csoveire. Amint lehet, egybol ki kell cserelni oket.
Egyebkent nekem volt Gates szijam, es nem volt vele gond. (A mostani
markajat nem ismerem.)



Udv:Csaba

**************
ICQ15794138
http://www.fzlk.com/capak/csaba_t/motor.htm
mailto:
*******************************************
+ - Re: Veszvillogo magatol? (#212) (#214) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Ez nem lehet megoldas, mert sem riaszto, sem villamos tapszivattyu nincs
> >az autoban...
> 
> eddig ugyesen eltitkoltad, milyen autod van. :-)

Akkor most kenytelen vagyok elarulni: D-Kadett. Elektronika nem nagyon
van benne.


 Ed

   A > cimem megszunt. Maganlevelet ugy irhatsz,
   ha felcsereled az >-ban a 'c' betut es a '3'-as szamot.
+ - Blokkolo vagy nem blokkolo fekezes + egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tegnap olvastam az alabbiakat. Mindet mas irta.

> A taktika egyebkent egyszeru volt: tokig fek, blokkolo kerek.
> Akarmit mond az elmelet, ez a leghatekonyabb modszer ABS-nelkuli
> megallasra. A problema nem a csuszassal, hanem a kormanyozhatatlan-
> saggal van...(asszem az elmelet is a blokkolo kerek mellett van).
Itt tobb elmelet is van. Ezek kozul nehany:

1. Fizikaora, kiserlet. Rugos eromero segitsegevel huzunk az
asztalon egy teglatestet. A meginditasahoz joval nagyobb ero kell,
mint a mozgasban tartashoz. Vagyis a tapadasi surlodasi ero
nagyobb, mint a csuszasi. => Nem szabad blokkolva fekezni !

2. Hideg ido, szaraz uttest, nyari gumik. A gumi dermedt, kemeny.
Ha blokkolva fekezel a gumi uttal erintkezo felulete felmelegszik
esetleg tobb szaz fokra. Kilagyul es megno a surlodasi ero.
( Forma 1 -ben a bemelegitokor nem a motornak, hanem a 
gumiknak kell ! Ezert kacsaznak a kocsival. )
=> Blokkova kell fekezni ! Mit is irtam 7 sorral feljebb ? :-)

Persze mindezt lehet kombinalni.
3. Vizes ut, mar nem uj gumik. Ha eleg nagy a sebesseg
akkor felfutsz a vizre. Surlodas megszunik egy vagy tobb kerek eseten.
Az auto elkezd lassulni. Valamelyik kerek alol biztosan hamarabb 
fogy el a viz. Mondjuk azert, mert vegeter a pocsolya.
Az a kerek, ami eddig is allt mar, utat fog. A tobbi meg szo:rfo:zik
a viz tetejen. Ha az utat fogott kerek valamelyik elso, akkor sebessegtol
fuggoen kb 1 masodperced marad, mielott talalkozol az utszelen jobb, 
vagy a balra talalhato fa'val.
En nem ismerem az ABS mukodesi algoritmusat.
Mit csinal ilyen esetben az ABS ? 

4. Havas ut, de alatta jegmentes uttest. Jobb, ha blokkolsz, mert a 
kerekek elott osszetorlodott ho eleg nagy fekezohatast ad, ami 
kiegesziti az ut es a gumi kozotti fekezoerot. Ezen kivul a gumi is 
felmelegszik, mint azt a 2. pontban.

5. Ha ugyanezen uton jegre futsz, akkor mar mas a helyzet, mert
a kerek es a jeg kozott szinte nincs surlodas, csak a ho fekez.
Ebben az esetben jobb lehet, ha a ho tetejen probalsz meg fekezni.
Itt jobb lehet az ABS.

Na most akkor azt mondom, hogy legjobb, ha fekezes elott kiszallsz
az autobol, eloremesz es megnezed, hogy milyen az uttest. :-)
Ha ezt nem tudod megtenni, akkor kenytelen vagy menet kozben
korrigalni. Ha tudsz es van idod.

Regesreg, a Delta cimu TVmusorban lattam egy, ha jol emlekszem
ausztral talalmanyt. A kamionok veszfekezeset valamelyik kerek ala
gordulo szonyeggel segitettek. Igy nem fordult keresztbe, mint a
masik amelyiken nem volt ilyen szonyeg. Lasd fenti 2. pont.

Egyik baratom mondta aki valamikor versenyzett is. Ha nagyon
gyorsan akarok megallni, akkor villamgyorsan visszavaltok 4-3-2.
A kerek csuszik is meg porog is. Ugyanis a motor nem engedi
megallni a kereket. 
Huuuu ! Most jutott eszembe, hogy en nem is vagyok
versenyzo. Mennyi ido alatt tudok visszavaltani ?

Na ennyit az elmeletrol. A puding probaja, hogy megkostoljuk.
A vitat elinditottam. Kerem a velemenyeket pro es kontra !

Mas:
> Tegnapelott halottam a hirt, hogy _nagyon_ nem ajanlott
> GATES vezermuszijat venni!
Na jol nezunk ki ! Bill Gates mar az autoipar fele is elindult ? :-)
Akkor mindenki vegyen gyorsan ujabb autot! Nehany ev mulva
az akkori ujak mar hasznalhatatlanok lesznek. :-)
:-)

Mas:
> - a hatso kodlampa _csak_ az elso kodfenyszoro bekapcsolt allapotaban
> mukodhet
Akkor nekem nem is szabad bekapcsolnom, mert csak hatso
van. :-o :-(   Gyarilag van beepitve.

Mas:
> Ha a problema marad, nyil egyenesen egy vezetekkel kosd ra a tapot az
> ablakfutesre kivulrol, jaro motornal.
Ezzel ovatosan kiserletezz, mert a haverom meselte a kovetkezoket:
Az ismerose bekapcsolta a talan Honda tipusu ( nem biztos ! )
auto hatso ablakfuteset es az nemsokara hatalmas durranassal
felrobbant. Oka, hogy elromlott az az elektronika, ami lassan,
szabalyozva engedte az aramot a hatso ablakra. Rogton megkapta
a futes a teljes akkumulator feszultseget es az uveg nem birta
a hirtelen hotagulast.
Egy biztos. A volt Trabantomban nem volt ilyen elektonika.
( Egy huszeves japan mopedben tizszerannyi elektronika van, mint
a 90-es Trabantokban.)

Udv. Tibi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS