Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1982
Copyright (C) HIX
2003-10-21
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Teli gumi, izzo, rendszam (mind)  61 sor     (cikkei)
2 re: Teligumi! (mind)  6 sor     (cikkei)
3 re: Re:Termosztat hogy mukodik? (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Re: Fiat-robbantott kepek (mind)  5 sor     (cikkei)
5 mondeo fogyasztasok (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Re: Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat ker (mind)  4 sor     (cikkei)
7 re: Re: Skodas ebreszto - HELP!!! (mind)  22 sor     (cikkei)
8 re: Wankel belso attetel (mind)  30 sor     (cikkei)
9 Re: Kodfenyszoro (#1978) (mind)  20 sor     (cikkei)
10 Re: teli ido (#1981) (mind)  10 sor     (cikkei)
11 jajajj! (mind)  23 sor     (cikkei)
12 Re: Tahok (mind)  26 sor     (cikkei)
13 zoldhullam (mind)  29 sor     (cikkei)
14 RE: Skodas ebreszto (mind)  29 sor     (cikkei)
15 Re: A jovo uzemanyaga (mind)  55 sor     (cikkei)
16 re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re: Fiat 127 (mind)  3 sor     (cikkei)
18 Re. Skodas ebreszto - HELP!!! (mind)  51 sor     (cikkei)
19 Re. Termosztat hogy mukodik? (mind)  58 sor     (cikkei)
20 Re. Teli gumi Vs Buntetes (mind)  51 sor     (cikkei)
21 Felelotlen barom (mind)  21 sor     (cikkei)
22 Re: A jovo uzemanyaga (mind)  88 sor     (cikkei)

+ - Teli gumi, izzo, rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> CSAVAROZZATOK FEL A RENDSZAMOTOKAT! Sikerult elhagynom 
> (sztem inkabb lenyultak) a hatso rdsz-omat.

Szlovakiaban megbuntetnek erte, mert a rendszam nem az en 
tulajdonom, vagyis nem furhatom, faraghatom...

> Sziasztok listatarsak, a tanacsotokat szeretnem kerni az alabbi 
> esetben: Minden nap, kora reggel 1/4 7kor egy Skodas illeto 
> rettenetes hangon turaztatja az autojat (mintha mindig le akarna 
> allni a motor). 

Egy furcsa otlet: odamenni hozza esetleg egy uveg borral es 
elbeszelgetni... Ez a mai vilagban a gond, mindenki mindent meg akar 
oldani, kozben hianyzik az alap kommunikacio...

> Lehet, hogy ezzel most en fogok flame-t inditani, de nem erdekel :)
> En igenis kotelezove tennem a teli-gumit (Vagy minimum 4 evszakost)
> valahogy ugy mint a holancot. 

Szlovakiaban a Malcharek (Porsche Cup-ban versenyzett) kepviselo ur, 
aki annak idejen nagyon okosan elerte, hogy legalabb okt. 15- marcius 
15. kozott kotelezo legyen a vilagitas nappal is, kitalalta, hogy o bizony 
megoldja a teligumi dolgot is. Egy dolgot azonban elfelejtett, illetve 
csunyan . Ugy csinalta meg a tervezetet, hogy nov. 15-marc. 
15-ig kotelezo a teli gumi. A parlament el is fogadta a torvenyt, egyszer 
csak jottek a mentosok, teherszallitok, tomegkozlekedesi vallalatok a 
kivetel miatt, az autosok meg az idetlen korlatozas miatt, hisz marcius 
eleje mar sokszor 10-15 fok, oktober vegen meg siman vannak fagyok. 
Aztan a regionalis kulonbsegek - egyszeruen orultseg idoben 
karlatozni. Mikor aztan jottek a rendorok, hogy nincsenek felkeszulve 
az ellenorzesre es a buntetesre, betelt a pohar es megprobaltak 
visszacsinalni az egeszet. Sikerult is, januar 1-i hatallyal megszunik 
kotelezo teli gumi torveny, ami meg nem is letezik, de senki szamara 
nem vilagos, hogy most akkor mi lesz nov. 15 es jan 1. kozott, mikor 
elmeletileg el a torveny. Szerintem is jo lenne torvennyel szabalyozni, 
bar az az embereknek mindig budos, inkabb bonusszal oldanam meg a 
dolgot, akinek van, kedvezmenyes biztositast kapna, esetleg 
bonusznak beallitott ajanlatokkal (nem fizetne a teli gumis kevesebbet, 
hanem a nyari gumis tobbet, balesetben a nyari gumis automatikusan 
20-30% hibas lenne, stb.)

Apropo vilagitas... Hiaba kotelezo, sokan tesznek ra, pedig a hiradoban 
is bejelentettek a rendorok, hogy 2000 Sk a buntetes (12000 Ft). 
Altalaban az oregebb autok es par luxusautos feledkezik meg 
magarol... Ami miatt viszont irok, az farmotoros Skodasok szamara egy 
kerdes: hogy a fenebe erik el, hogy olyan halvanyan vilagitson a hatso 
lampa? Tegnap este 3x majdnem leszedtem az autopalyarol egy-egy 
ilyen Skodrit, a hatso lampa 30-40 meterrol mar nem latszik :((( nem 
volt tuningolt auto, tehat nem sotitett uvegrol van szo, csak ugy siman 
nem latszik. A Lada detto... Reg ultem Ladaban (1997?), de nem 
emlekszem, hogy mas izzo lett volna benne, esetleg valami mas 
korulmeny ami miatt halvanyabban kellene vilagitania...

Triznyak,
koszonom a javitast, termeszetesen fekfolyadek, nem fekolaj, ahogy a 
koznyelv hasznalja.

Cs.
www.cuoresportivo.sk
+ - re: Teligumi! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Erdemes korbenezni, mert sokan adnak most 25% kedvezmenyt. Obudan
a   Becsigumi-nal   vettem   es   szereltettem   szombat  delben.
Folyamatosan  jottek  a kuncsaftok, de 10 perc (1 auto) varakozas
volt osszesen.
--
Meszaros Geza
+ - re: Re:Termosztat hogy mukodik? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elmeletileg a termosztaton van egy kicsi luk, hogy a viz
>azert egy kicsit tudjon aramolni
Eddigi tapasztalataim alapjan a termosztat mellett, az ontvenyben
van  a  kerulo  jarat  es  nem  a  termosztaton.  Ez  a  jarat  a
termosztatot  megkerulve,  annak  ket  oldalat  koti ossze. Igy a
termosztat   csak   az   atengedheto   viz   cca  80-90%-t  tudja
szabalyozni. 10-20% mindig folyok a kerulo jaraton.

A termosztat, tipustol fuggo hofok alatt zarva van. Adott hofokot
elerve  +  3...5  fok  melegedes  alatt  folyamatosan nyit (egyre
nagyobb erovel rugo ellenebe feszul), majd ha meg magasabb hofoku
vizet kap, akkor nyitva is marad.
Ha  akad, (marpedig vizkotol akadhat zarva, felig nyitva, barhol)
akkor  a  vizhofok  emelkedesevel csak no a feszito ereje, de nem
mozdul.  Majd  x erot osszegyujtve legyozi az akadast es teljesen
nyitott  allapotba  ugrik. Ilyen eset magyarazat lehet a hirtelen
hofokesesre. Ha az eddig jol viselkedo hofokmutato darabosan kezd
viselkedni, akkor ennek oka a termosztatnal keresendo.
Az  ujat  (amiben  meg  hiszel)  belogatod  egy hoallo edenybe es
felrakod a rezsora (viz is kell az edenybe). Odatolod a hokkedlit
es sasolod erosen. Meglatod hogyan mukodik. Ha a regit kiszereled
es  azt  is  meg akarod igy nezni, akkor ugy banj vele mint himes
tojassal, mert lehet, hogy kezben lelokod rola az akadas okat.
--
Meszaros Geza
+ - Re: Fiat-robbantott kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha tudnál és lehetséges lenne nekem is küldenél egy példányt a fiatos robbantot
t képekből?
Plz !Nagyon örülnék neki! köszi

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 212.105.230.254)
+ - mondeo fogyasztasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

sziasztok

fogyasztasi tapasztalatokat szeretnek kerdezni toletek: 1.8 TD, 1.8i es 
2.0i motoroknal, lehetoleg mk2-ben, varos / 90 / 130-160, klima nelkul 
(hogy egyseges legyen).
ha vkinek a fenti motor 1ike van, segitsen lecci.

koszi: lukit
+ - Re: Autobontok listaja es Talbot Samba markatasakat ker (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia. Nekem japan vagy nissan bonto cimre vagy tel.sz. kellene. Előre is k
öszi. Üdv Tibi.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: m028.szolnok.pool.eol.hu)
+ - re: Re: Skodas ebreszto - HELP!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

1980-ban irta hgabor1_uh.liameerf
> az a baj, nem hiszem, hogy jogszeru-uton meg lehet >oldani a 
> problemat... Vagy megis??? Help! (Ja, a rendszamot felirtam es
> van rendor-ismeros, aki kikeresi a tulajt, ha megkerem...)
--------
1. Jogszeru megoldas:
A rendor-ismerossel korlatoztasd le a "zoldkartyajat", 15 napra. 
A lekorlatozott kornyezetvedelmi igazololapot csak a Mozaik 
utcaban lehet meghosszabitani, onnan viszont lyukas kipuval 
elhajtjak.( A zaj is kornyezetszennyezes, a kornyezetvedelmi 
igazololap kiallitasanak alapfeltetele az eloiras szerinti 
kipufogo rendszer.)

2. "Hazilagos" megoldas:
Nitrohigitos ronggyal mosd le a rendszamtablajarol a vizsga es a 
zoldkartya matricat. Ezek hianyara a rendorok eloszeretettel 
vadasznak, elobb-utobb valamelyiknek feltunik a nagy hang is.
(Akkor pedig bekuldi a Mozaik utcaba....)

Udv,  Triznyak
+ - re: Wankel belso attetel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

> A tobbek altal ir 1:3-as Wankel belso attetelt tovabbra sem 
> tudom elfogadni. Ezert raszantam nehany orat, es eddig a 
> kovetkezore jutottam: 1. Megneztem azt a 2 konyvemet ami ir a
> temarol, mindketto 2:3-as attetelt irt. Azonban egyik esetben
> sem volt egyertelmu hogy ez a szam a peldanak felhozott 
> motorra vonatkozik, vagy altalanos ervenyu. 2. A weben talalt 
> anyagok kozott talaltam 1:3-at es 2:3-at is. Viszont ezek 
> kulonbozo "komolysagu" irasok voltak. A szerintem legjobb az 
> RX7 club honlapja. (http://www.tar.hu/rx-7club/) Itt
> egyertelmuen 2:3 van!
------
Hoho!!! Kezdem erteni a problemat. A mai "wankelek" 
bolygodugattyusok, szenben az eredeti forgodugattyussal. A 
bolygodugattyus motor belso attetelenek semmi koze sincs a motor 
fordulatszamahoz! A belso fogaskerek ( amelyiken kivul vannak a 
fogak) a hazhoz rogzitve fixen all!! Az egesz fogaskerek attetel 
a  dugattyu palyan tartasahoz szukseges. Ennel a megoldasnal az 
attetel szigoruan kotott 2:3-as. A fotengely a dugattyuhoz 
excentercsappal csatlakozik, aminek kozeppontja megeggyezik a 
dugattyu kozeppontjaval. Mivel a dugattyu kozeppontja korpalyan 
mozog, forgatja az excentercsapos fotengelyt, aminek forgaspontja 
a kulsofogazasu fogaskerek kozeppontjaban van. 
www.auto2.hu/wankel/alkatreszekn.jpg  itt jol lathato az 
excenteres tengely, es a fogaskerek a rogzito karimaval.

Ergo: a dugattyu es a fotengely fordulatszama azonos! (1:1)

Udv,  Triznyak
+ - Re: Kodfenyszoro (#1978) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >"Tompitott   vagy   tavolsagi   fenyszoro  helyett  vagy  mellett...
>
> Feltetelezem a helyett szo egyetlen eshetosegre vonatkozik. amikor a

Ez azt jelenti, amit olvasol. Megengedett kombinációk, ha a látási
viszonyok olyanok: csak ködfényszóró, tompított + köd, távolsági + köd
(bár ez utóbbinak nincs gyakorlati értelme). Természetesen csak a
helyzetjelzők bekapcsolt állapotában.

> >lennie,  hogy  e  fenyszoro csak a helyzetjelzo lampakkal egyutt,
> >illetoleg  akkor legyen bekapcsolhato, ha a helyzetjelzo lampakat
> >mar bekapcsoltak.
>
> Ez pedig gyanitom nem azt jelenti, amit egyebkent sokat latok az utakon.
> Helyzetjelzo + kodfenyszoro.

Mentem én már olyan ködben, amikor a tompított rontott a helyzeten.
Nélküle jobb volt.

Ed
+ - Re: teli ido (#1981) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Nem tudom arrafele hogy van, de itt van egy tureshatar (a kerulet 2.5%a),
> ha annal nagyobb a kulonbseg, szabalysertes, buntetes.
>
> Ha jol kerestem ra es egy 195/60R15-os gumi jo az Astra G-re, akkor a
> 175/65R14-es atmeroje tobb mint 5%al elter, amivel itt semmikepp sem
> csusznal at egy ellenorzesen.

Az ellenőrök minden típus gyári méretét ismerik?

Ed
+ - jajajj! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Szoval _szerintem_ a belso attetel 2:3-hoz. Aki talal infot "biztos"
>forrasbol, az irja meg plese. Kifurja az oldalam a kivancsisag.
>
>Udv,
>Zotya

1:3, noverem mondta!
;)))
===============
>Citroenitisz: 
>...
> XM megadja ezt az erzest...
>
>Udv.,
>Zoli
>'93 XM V6

Magyarazhatod ezt egy Opelosnak, aki BMW-be vagyik :))))

Udv joe
XM 2.1TD

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pxy1.dsl.net.pk)
+ - Re: Tahok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Emlekeztek meg a BETONVOLGAra?!!! :-)
>
>Mert nekem az ilyen szitukban szinte mindig az jut 
eszembe..

Nana hogy emlekszunk! Speciel nekem is eleg gyakran 
eszembe jut...

Ma peldaul kedvenc garazda-tarsulatom, a Food 
Express
egyik kocsija idezte fel a nagybecsu gepjarmuvet. A
mellettem jobbra levo savbol akart atjonni ugy, hogy
az en orrom legalabb egy meterrel az o hata elott
volt. Mar korabban lattam hogy mire szamithatok
(mogulem sorolt at hogy elozzon), ugyhogy teljesen
felkeszult voltam. Egy jol iranyzott szuros nezessel, 
meg nehany kedves szoval jutalmaztam a 
produkciojat. 

Ugyanezen ceg ket jeles kepviseloje a multkor a
jardan (!!!) elozte a sort, legalabb 60-nal teperve,
egymas seggeben. Hat konyorogom, nooormalis???

Udv: Soma
+ - zoldhullam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Tarsak!

Nem tudom ti, hogy vagytok az ertelmetlen varakozasal, de engem baromira
duhit, ha emiatt nem erek el idoben egy helyre vagy csak ertelmetlenul
pofekelek el par lityi benzint!
Arrol lenne szo, hogy nemregiben szerintem atallitotttak a lampakat, ahol
lakom. (Kecskemet)
Eddig egy, max ket piros kozepette 10-15 perc volt, mig beertem dolgozni,
kozben tobbnyire  az atlagom 6,5liter/100km ala ment mire a munkahelyre
ertem. Szoval nem volt vesz. De mostanaban 5-nel kevesebb pirossal nem uszom
meg! Van, hogy latom a kovetkezo lampat, amikor ott allok az elozonel, hogy
amikor indulhatnek, mar pirosra is valt. Igy a menetido felugrott 20-25
percre es a fogyasztast is eleg nehez 7 liter ala vinni. Tobbnyire nem is
sikerul. Szerintem valami marha atalitotta a zoldhullamot pirosra, csak
fogalmam sincs miert????????
Igazabol az erdekelne, hogy KI (az a barom), aki ezert felelos, mert nagyon
elbeszelgetnek vele!!! (kivinnem a hora, az biztos)
Azert se latom ertelmet, mert a varos korul nincs teljes elkerulo szakasz,
igy csomo kamion, meg mit tudom en mi is atszeli a varost. Hat ezeknek
egy-egy indulas tobbe kerul, mint nekem egy egesz heti autozas. Az ott
lakoknak se jo, ha joval szennyezettebb levegot kell szivni, meg
valoszinuleg mindenki anyazik - velem egyutt-, aki arra jar.
Tehat, ha valaki esetleg szemelyesen ismeri a csokat, vagy csak tudja, hogy
ilyenkor milyen szervet (BM, kozlekedesi felugyelet, rendorseg, stb) kell
segbekurni, az kozolje mar velem, mert van erre alkalmas eszkozom!

Kosz elore is!

Jockey
+ - RE: Skodas ebreszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia


>En is hasonlo cipoben jarok, csak engem egy trabantos szivat. (Ez nemcsak 
>hangos, budos is.)
Beszeltel vele mar errol? Biztos, hogy szivatni akar esetleg lehet, hogy egy
suket, aki nem hallja az autoja hangjat (sajnos van ilyene) vagy csak azt 
gondolja, hogy mast ugysem zavar. Kulonben ha erzed a lakasodban a szagat,
akkor az ablakszigetelessel lehet a gond :-))). 


> Vegul az lett a megoldas, hogy veszek gyogyszertarban 
>havonta egy fuldugot (76 hUF) es zart ablaknal, fuldugoval alszom. 
Szerintem keves ilyen ember van ma Magyarorszagon, mint Te
(sajnos), aki nem az ablakon kiuvoltve kuldene el a .....-ba
az illetot a 3. napon.

> Meg varom 
>a 2005-os evet, hogy vonjak mar ki a forgalombol azt a rohadekot.
A tulajt nem fogjak 2005-ben kivonni a forgalombol (hacsak nem intezted el,
akkor meg miert ilyen hosszu a hatarido :-)), es szerintem a kovetkezo
autojaval sem lesz belatobb. Remenykedj, hogy nem ZIL-re csereli le.
Rosszul karbantartott auto gondatlan tulajdonossal minden esetben
kepes a kornyezetet terrorizalni.


Udv

Ketutem
+ - Re: A jovo uzemanyaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sandor irta:
>Az uzemanyagcella jo dolog, hatekonyabb mint a belsoegesu motorok, a 
>kornyezetszennyezesben is vannak elonyei, de attol meg nem megoldas 
>amennyiben benzinnel vagy szenhidrogenbol eloallitott hidrogennel (ez a 
>jelenlegi fo hidrogeneloallitasi mod) mukodik. Ha az _energiaforras_ 
>kerdesere nem talalunk valaszt, az uzemanyagcella kifejlesztese csak 
>elodazza (es nem sokkal) a problemat.

A tuzeloanyag-cella egyik legnagyobb elonye, hogy hidrogen es oxigen kell
a mukodesehez. De hogy mibol allitod elo a hidrogent, oly mindegy neki.
Vagyis eloallithatod szenhidrogenekbol (foldgaz, biogaz, metanol, etanol,
benzin, stb.), melyek konnyen tarolhatok, vagy eloallithatod vizbol
desztilacio utjan es tiszta formaban tarolod (a hidrogen tarolasahoz
nagynyomas szukseges).

A masik nagy elonye, hogy hidrogen es oxigen katalizatorban valo egyesulese
soran viz(goz) keletkezik villamos es hoenergia termelodese mellett. Ehhez
mar csak egy villanymotort kell kapcsolni, es mar meg is van a kornyezetbarat
kozlekedesi jarmu. Szenhidrogenek eseten (a folyamatban energiatermelesi
szempontbol foloslegesen resztvevo) szen az oxigennel egyutt szendioxidda
alakul. Az alacsony homerseklet miatt egyebb karos anyag nem keletkezik.

Jelenleg mar tobb kiserleti eromu is uzemel az USA-ban ezzel a
technologiaval, es a szenhidrogen alapu primer energiaforras ellenere is
sokkal kisebb a karosanyag kibocsatasa, mint a hagyomanyos gazturbinas vagy
szeneromuveknek (mindenfele szurokkel megspekelve).

Ha meg vegre sikerulne atterni tiszta hidrogenre, akkor a kornyezetszennyezes
nullara redukalodna. A hidrogent a viz desztilaciojaval megujulo energia-
forrasokkal (pl. szel, vizi, naperomuvek altal termelt energia
felhasznalasaval) lehetne megtermeltetni, amelyek helyhez kotottek es a
hidrogent nagynyomasu tartalyokban lehetne szallitani, tarolni. A BMW-nek
maris van olyan uzemanyag-kutja, ahol tiszta hidrogent tarolnak, es a
hagyomanyos benzinpumpahoz kulsoleg hasonlito berendezessel par perc alatt
meg lehet tolteni az autot.

Igy mar ki is alakult egy olyan korfolyamat, mely soran szennyezodes
keletkezese nelkul helyettesiteni tudnank a benzint/gazolajat az autokban.
Hiaba szerettek volna mar sokan regebben is atterni a villamos arammal
mukodo autokra, ha egyszeruen nem volt olyan akkumlator, ami biztositani
tudta volna a szukseges villamos energiat akar 1000 km-re, es gyorsan
feltoltheto (par perc) lett volna. Igy a tuzeloanyag-cellas meghajtas rovid
tavon fel tudja valtani a jelenlegi robbanomotorokat, es villamos motorra
lehet atterni. Hosszabb tavon a szenhidrogenek fogyasaval at lehet terni
vizalapu tuzeloanyag-cellas meghajtasra.

Ja, es a hatekonysag. Jelenlegi eromuvek es technologiak 40 - 70%-os
hatasfokkal uzemelnek, de javulas meg varhato. Ez a robbanomotoros
meghajtassal szemben maris nagyon jo ertek (25-45%).

Tehat mindent osszegezve a tuzeloanyag-cellas technologia elott szep jovo
all a nulla kornyezetszennyezes es a vegtelen energiaforras (viz, nap)
rendelkezesre allasa miatt. De ehhez evtizedekre lesz majd szukseg :(

udv: Aleox
+ - re: Ford Mondeo 1.8 TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Hali!: 
> Na, toled sem vennek FORD-ot hasznaltan :-o 
> Udv! 
> GERI 
Hello! 
A nevedbol itélve te semmilyen fordot se vennél! :-)
Furcsa volt olvasni a 3 éves 70e km-et ment skoda diesel megállását !!!
Egyébként a mondeoba most is kb 14000-nál tart az olaj , de még 3 hetet
várnia kell az újra!

Sok LE-t, még több NM-t mindenkinek !
	
	Üdv: Ákos
+ - Re: Fiat 127 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Fiat 127 900cc teljesen felujitva, kifogastalan allapotban 150.000 km-rel

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 71.5-182-adsl-pool.axelero.hu)
+ - Re. Skodas ebreszto - HELP!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Skodalatos jonapot kivanok autosok :-)

>Minden nap, kora reggel 1/4 7kor egy Skodas
illeto rettenetes
>hangon turaztatja az autojat (mintha mindig le
akarna allni a motor).
>Lehet, hogy ki van furva, lehet, hogy egyszeruen
ilyen a hangja (regi
>skoda, nem a legujabb tipus), de rettenetes,
joval hangosabb, mint a
>Skodak altalaban.

Valoszinu, hogy 320 as vezermutengely + C himbasor
+ spekelve egy kereszt kipufogodobbal :-) Ugye ?
Nos ez a konfig valoban nagyobb szivatot igenyel,
hisz hideg motornal leall a motor, viszont egy kis
szivato jatekkal elkerulheto az amit reggelente
neheztelsz erte. Legjobb lenne a szelvedojere egy
kedves szavakkal teleirt keresed, hogy pihenesed
zavarja es probaljon meg halkabban indulni. Vagy
hivatkozz ram, hogy iratkozzon fel a Skoda listara
:-)

>Mit lehet tenni ilyenkor szerintetek?

:-))))
Vegyel te is egy faros Skodat ;-))) !
En viszont nem szoktam turaztatni, hanem finoman
visszatolva a szivatot nem bog a motor. Ezt a
motorbogest en szivbol utalom.

Multheten  voltam az autoszalonon.
Ami nagyon tetszett es sokat idoztem :-)
Alfa Romeo 166 gyonyorok gyonyore az az auto !
Japan autok is tetszettek ! Viszont sajnalom, hogy
a Fo'cwagen es a Skoda nem volt jelen :-(

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, Militec, BRISK tunning
gyertya, E- gyujti kaphato
http://kep.tar.hu/budaivar
+ - Re. Termosztat hogy mukodik? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

Soma irta :-))
>Nem akarok tulsagosan tudatlannak latszani,
:-))))
>A leheto
>legreszletesebben erdekel, ugyanis erdekes
>jelenseget tapasztalok. Hatulhutos Wartburg
353-rol
>van szo.
>Egy ideje azt csinalja, hogy hidegen inditva a
motort,
>a homero mutatoja,szep lassan elkezd kuszni
felfele,
>majdnem egeszen a piros zonaig, amikor is fogja
>magat, es villamgyorsan (par masodperc alatt)
>visszazuhan a kek zonaba. Onnan aztan ismet
elkezd
>emelkedni, de valahol a kek es feher zona hataran
>megall es ott is marad.

Latom, hogy amiota a jo kockas pledet masra
hasznalod autod rendetlenkedik ;-)

Soma !! Termosztat csere !!!

Ugyanis bemelegedesnel a hutofolyadek viszonylag
gyorsan bemelegszik ( mint a Skodanal ), majd nyit
a termosztat es a mutato a kek skala szelen kell
hogy legyen. Eztutan a mutato a feher mezo kozepen
kellene lennie egy kis kilengesekkel tarkitva.
Valoszinuleg a termosztatod hirtelen nyitas utan
nem zar teljesen hanem nyitva marad. Ez a
magyarazata, hogy a mutato a kek feher zona
hataran van. Fogyasztasod nem emelkedett ?
Javallanam a jobb minosegi Vahler -Wernet
termosztat stb beszereleset es meg vegy tomitest
is hozza!

>De en meg egyetlen
>vizes autoban sem tapasztaltam ilyen hirtelen
>visszaeseses dolgot, sot, azelott ebben az
autoban
>sem.

Skodamnal pont igy viselkedik. uzemi hofok
eleresehez a mutato eloszor felmegy 90 fokig, majd
visszaesik a mutato 70 fok korulire es kesobb
beall 80 - 90 fok koze kisebb nagyobb
kilengesekkel.

Udv: Frigyes

         S 120 L

+ - Re. Teli gumi Vs Buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>: gergo.kelemen_morcos.aloevera.com  irta :-)
>Lehet, hogy ezzel most en fogok flame-t inditani,
de nem erdekel :)

Fel is cseszted az idegemet rendesen :-) Ime a
valaszom.

>En igenis kotelezove tennem a teli-gumit (Vagy
minimum 4 evszakost)
>valahogy ugy mint a holancot.
>Aki telen mondjuk -5 fokban, hoban-fagyban nyari
gumival (plane ha meg
>kopott is) csuszkal, azt igenis szigoruan
>megbuntetnem (kapna mondjuk egy 10.000 Ft -os
csekket, meg lehetne haza
>trailerezni az autot) mert on es kozveszelyes!

Bocsika :-) 1981 - tol van jogsim, mindig nyarival
jartam telen is soha senkinek nem okoztam soha
semmilyen kart, pedig neha telen onos eso utan is
feljovok nyari gumival a Varba es le. Ez reszedrol
egy kicsit durva volt.

Amugy is sokan irjak itt a listan, hogy a teli
gumi a hoban er tobbet, mint a nyari. Jegen + egy
kalap sz@r . Ugyanugy csuszik, mint a nyari.

Bar igaz en is tervezem a teli gumi megvasarlasat,
ugyanis vettem uj felniket. Azon most a nyari
gumik vannak. Regieket le kell csiszoljam, hogy a
rozsda lejojjon es tu"beles telit vegyek raja.

>>megbuntetnem (kapna mondjuk egy 10.000 Ft -os
csekket, meg lehetne haza
>trailerezni az autot) mert on es kozveszelyes!

En ezt nyarra is bevezetnem aki a megengedettnel
tobbel megy, sot a jogsi is ugrana melle ! Ugyis
mostanaban annyi a halalos baleset, mert nem
tudjak elfogadni, hogy a legujabb autokra is
ugyanugy vonatkozik a fizika torvenyei.

Udv: Frigyes

        S 120 L

+ - Felelotlen barom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tobbnyire passziv olvaso vagyok, mert azt hiszem, a tobbseghez kepest keveset v
ezetek (evi 15000 km-t, foleg Bp-en), es nem is tartom magam nagy szakertonek, 
viszont itt, a listan rengeteget tanulok. De most (behozva kb. egy honapja el n
em olvasott HIX AUTO-t) ugy gondoltam, hogy talaltam egy eselyest a nem letezo 
LEGFELELOTLENEBB AUTOS dijra.

Az eset meg a jo idoben tortent, orszaguton (Bp-Esztergom). Nagy volt a forgalo
m, a sor kb. 60-nal haladt, amikor egy kedves uriember (uriasszony?) nekiallt k
b. 80-nal elozni a tobbi autot -- az ilyet mar fel sem veszem. A kocsi tipusara
 nem emlekszem, nem is lenyeges. Egy biztos: tetoablaka volt neki, mivel ott EG
Y GYEREK FEJE LOGOTT KI, pont nyakig. A kissrac kozepen allt az ulesek kozott, 
es vigyorogva (meg a sebesseg miatt hunyorogva) bamult a magasbol. Amikor ezt m
eglattam, majdnem remegni kezdtem az idegessegtol (3 gyerekem van, szo nelkul c
satoljak be magukat, s szamukra termeszetes a gyerekules is.) Sokaig gondolkozt
am megfelelo hasonlaton, aztan rajottem: olyan volt, mintha valaki berakna a gy
ereke nyakat egy guillotine ala, majd elkezdene nyiszatolni a kotelet. Ember az
 ilyen?  

Udv: Apaf3j
+ - Re: A jovo uzemanyaga (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 19 October 2003 14:33, Triznyak wrote:
> > Az uzemanyagcella egy "motortipus", nem energiaforras. Annak
[snip]
> Megha idezojelek kozott van is, akkor sem motortipus. Inkabb

Hat igen, a nagy igyekezetemben (arra koncentraltam hogy azt emeljem ki 
hogy _nem_ energiaforras, onmagaban _nem_ valasz az olajproblemara) olyan 
szot hasznaltam ra ami szinten nem igaz... Valoban, a motor szot csak 
akkor foghatnam ra ha a kimenete mozgasi energia lenne, de nem az.

> A Mercedes odaig jutott a fejlesztessel, hogy az A-osztalyba a
> padlolemezbe epitve 50Kw-ot ad le a cella. 

A mercedes koszoni szepen elbujik a toyota, honda, GM mogott ezen a teren:) 
Meg talan ford is jobban all nala, marpedig a fordnak is csak a 
prototipusaival jar a lepenylesoje ebben a temaban:)

> Legnagyobb gondjuk a
> gazadas es a teljesitmeny leadas kozott eltelo hosszu ido, ami
> mostansag kb. 1masodperc. 

Ez nem lenne tul nagy baj (egy tamponkent mukodo akku megoldana). Viszont a 
mai technologia tul rovid eletu, tul megbizhatatlan, az uzemanyag 
szennyezodeseit nagyon rosszul biro, a legigeretesebb fajta tul alacsony 
homersekleten mukodo (hatalmas huto kell emiatt hozza mert a hot azt meg 
termeli), hogy csak azokat a problemakat mondjam amik eszembe jutnak, 
persze az aron kivul.

Annyira gyerekcipoben jar meg a technologia es a tomeges elterjedese 
annyira tavol van hogy peldaul amiatt sem faj nagyon a feje senkinek hogy 
a jelenlegi technologia platinaigenye olyan magas, hogy a fold keszlete 
mintegy 50 millio autos uzemanyagcellara elegendo (700-800 millio auto van 
a foldon es novekszik). Mire kiforrik a dolog remelhetoen le fog csokkeni 
a platina es egyeb nemesfemigenye is:)

> A kornyezetszennyezese annyira
> alacsony, hogy szinte elhanyagolhato. ( metanolt hasznalnak)

Haat... Attol fugg mit ertesz kornyezetszennyezes alatt. Valoban, a 
szen-monoxid, nitrogen-oxid, reszecske kibocsatasa kisebb mint a benzines 
vagy diesel motoroke. Viszont nem igazan ez a baj. (Ha ez lenne a baj, 
akkor gyakorlatilag elegendo lenne lecserelni az autoparkot uj kocsikra 
[egy 15 eves auto annyit ilyen gezemuzet bocsat ki mint 100 uj].)

Szen-dioxidot viszont a te cuccod is bocsat ki - hiszen a metanolt aloszor 
reformaljak hidrogenne es szen-dioxidda, a hidrogent az uzemanyagcella 
felhasznalja elektromos energia termelesere, a szen-dioxidot meg kiengedi, 
mast nem csinalhat vele. Van olyan valtozat is amely a metanolt egybol 
(reformalas nelkul) felhasznalja, de az eredmeny ugyanaz: az anyag nem 
alagul at, a benne levo szennel lesz valami: szendioxid.

[Most nezem, a mercedes cucca hidrogent kajal. Hat igen, igy tenyleg csak 
vizet bocsat ki, a hozzavalo szendioxidot kibocsatja az az uzem amely 
eloallitja a foldgazbol a hidrogent:) Ja, es kicsit csodalkoztam hogy 
mikent tudott a mercedes kihozni egy mukodo autot: ellenorzes utan 
kiderult hogy ugy hogy a rendszer lelket cakkumpakk a Ballard-tol, a vilag 
vezeto uzemanyagcella gyartojatol veszik, nem sajat fejlesztes.]

Szoval az uzemanyagcella szendioxid-kibocsatasa (es 
szenhidrogen-felhasznalasa) csak annyival kisebb amennyivel a cucc maga 
hatekonyabb a klasszikus motoroknal. Talan 20-30%ot lehet nyerni, ami szep 
es jo, de nem valtja meg a vilagot, attol az olaj es a foldgaz el fog 
fogyni, esetleg nehany evvel kesobb. A vilagmegvaltashoz az is kell hogy:
- vagy a felhasznalt uzemanyag teljes egeszeben (friss:) biologiai eredetu 
legyen, ami azt jelentene hogy a termeszet kepes minden evben ujratermelni 
(napenergia segitsegevel) a szukseges uzemanyagot es eltuntetni a 
keletkezo szend-dioxidot
- vagy egyeb, szendioxidot nem termelo (vagy azt visszaforgato) modon 
tudjunk eloallitani hidrogent.

Mint irtam, nagyon komoly ketsegeim vannak az elso lehetoseget illetoen. A 
masodik igeretesebb, bar a jelenlegi probalkozasok (pl napenergia 
kozvetlen felhasznalasa viz elbontasara) meg kevesse hatekonyak, nem 
hasznaljak ki a feny megfelelo spektrumat, a hasznalt katalizatorok 
tulsagosan dragak es bomlekonyak. Tehat sok gond van itt is, de nem latok 
olyan elemi ereju akadalyt mint a teljes flotta novenyi eredetu 
hajtasanal.

Mindez _nem_ az uzemanyagcella ocsarlasa. Sok-sok elonye van, pl az 
emlitetteken kivul a zaj csokkentese, a szennyezes nem varosokban torteno 
kibocsatasa, az auto architekturajanak szabadabba tetele stb stb. Viszont 
nem is valasz mindenre, es vegkepp nem az uzemanyagkrizisre.

-- 
Udv, Sandor
Ui. Elnezest ha tobb helyen tul sommas megallapitast tettem, amelyik nem 
tetszik, visszaterhetunk ra. Nehez par sorban osszefoglalni mindent, mar 
igy is a limit kozeleben jarok:-(

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS