Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 984
Copyright (C) HIX
2001-01-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 TO: Astra javitas jogorvoslati lehetosege (mind)  117 sor     (cikkei)
2 Emberek kesz az OPEL (mind)  8 sor     (cikkei)
3 TV-musor (mind)  23 sor     (cikkei)
4 ezerhatos suzuki (mind)  10 sor     (cikkei)
5 ventillatorok (mind)  18 sor     (cikkei)
6 laguna szelvedofutes (mind)  15 sor     (cikkei)
7 uj lopas (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Elado Lada (mind)  10 sor     (cikkei)
9 Honda Civic, a kis huncut (mind)  20 sor     (cikkei)
10 Re: *** HIX AUTO *** #983 (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Ez eleg gyer vot! (mind)  12 sor     (cikkei)
12 Marea gratula (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Nyulfarknyi HIXAuto + Thalia banner + Eljenek az (mind)  41 sor     (cikkei)
14 Wartburg elso ules (mind)  8 sor     (cikkei)
15 Egy tortenet a Casco-biztositasrol... (mind)  101 sor     (cikkei)
16 tenyleg ez van? (mind)  8 sor     (cikkei)
17 banocziz@freemail.hu (mind)  17 sor     (cikkei)
18 VAM (mind)  7 sor     (cikkei)
19 Kispolszkivasarlas (mind)  39 sor     (cikkei)
20 Hirdetes (mind)  5 sor     (cikkei)
21 Londoni utazas (mind)  9 sor     (cikkei)
22 Opel kipufogo zaja (mind)  14 sor     (cikkei)
23 Uj auto allt a hazhoz (mind)  27 sor     (cikkei)
24 Erdelyi kirandulas (mind)  64 sor     (cikkei)
25 Re: Favorit kapcsolo (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - TO: Astra javitas jogorvoslati lehetosege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jogász kollegam ) valasza az altalam tovabbitott levelre
(bocs az ekezetekert):



> Ez a legnagyobb rákfenéje az astráknak, azaz a vezérműszíj; de a feszítő
> görgő is megér egy misét.Apám astráján elment a feszítő görgő visszahúzó
> rugója, ezért lepattant a vezérműszíj.Szelepeknek annyi (96e ft. volt
> '98-ban).
> A levélíró téved, ugyanis a szolgáltatási tevékenységre is van jótállás;
> ha 5e ft-ot meghalad a javítás költsége, akkor 10.000 km. a jótállás,
> azaz, ha ez alatt megy ki valami a cserélt alkatrészek közül, akkor azt
> ingyen kell cserélni.Üdv:E.
> 
> 16/1976. (VI. 4.) MT rendelet
> a javító-karbantartó szolgáltatások minőségvédelméről
> 6. § (1) A vállalkozó a szolgáltatás elvégzése után köteles a
> megrendelőnek számlát adni, ha a szolgáltatás díja az 1000 forintot eléri
> vagy meghaladja; 1000 forint alatt is, ha a megrendelő jogi személy vagy
> ha a megrendelő számlát kér.
> (2) A számlában röviden, közérthetően fel kell tüntetni az elvégzett
> munkát, személygépkocsi, motorkerékpár és segédmotoros kerékpár
> javításánál a kilométeróra állását a vállalkozónak történő átadás
> időpontjában, a felhasznált alkatrészeket és anyagokat, a szolgáltatás
> díjának összegét, és tanúsítani kell, hogy az elvégzett munka megfelelő, a
> felhasznált anyag és alkatrész rendeltetésszerű használatra alkalmas. Ha a
> díjat jelentős mértékben a munkával töltött idő határozza meg, a számlán
> fel kell tüntetni ezt az időt is.
> (3) Ha a szolgáltatás díja az 1000 forintot nem éri el, a vállalkozó a
> megrendelőnek nyugtát (blokkot, kísérőjegyzéket) köteles adni, amelyen fel
> kell tüntetni az elvégzett munkát és a díj összegét. Jogszabály 1000
> forinton alul is előírhat számlaadási kötelezettséget, ha a vállalkozó
> jogi személy.
> 2. számú melléklet a 16/1976. (VI. 4.) MT rendelet 8. §-ának (2)
> bekezdéséhez
> b) Közúti jármű javítása esetén a jótállás időtartama:
>  	 	
>  Javítási, karbantartási művelet megnevezése	 A jótállás legkisebb
> mértéke	
>  	 	
>  I. Személygépkocsi	 	
>  	 	
>  1. A személygépkocsi fő- és részegységeinek beszabályozása, illetve gyári
> paramétereinek visszaállítása	 	
>  - a működést befolyásoló alkatrészek cseréje nélkül	 3 hónap, de ezen
> belül 3000 km	
>  - a működést befolyásoló alkatrészek cseréjével	 6 hónap, de ezen
> belül 6000 km	
>  	 	
>  2. Szerkezeti hiba miatt üzemképtelen személygépkocsi javítása a hibás
> alkatrészek javítása vagy cseréje után	 	
>  - 500 Ft javítási díj alatt	 3000 km	
>  - 500-5000 Ft javítási díj között	 6000 km	
>  - 5000 Ft javítási díj felett	 10 000 km	
>  	 	
>  3. Sérült, de korróziós károsodástól mentes személygépkocsik
> helyreállítása a sérült elemek és alkatrészek javítása vagy cseréje után
> 
>  - 500-5000 Ft javítási díj között	 6 hónap, de ezen belül 6000 km	
>  - 5000 Ft javítási díj felett	 12 hónap, de ezen belül 10 000 km
> 
>  	 	
>  4. Korróziós károsodású személygépkocsik javítása, a korrodált részek
> pótlása, illetve cseréje után 	 	
>  - 500-5000 Ft javítási díj között	 3 hónap	
>  - 5000-10 000 Ft javítási díj között	 6 hónap	
>  - 10 000 Ft javítási díj felett	 12 hónap	
>  	 	
>  5. Személygépkocsik részleges vagy teljes újrafényezése	 	
>  - 500-5000 Ft javítási díj között	 6 hónap	
>  - 5000 Ft javítási díj felett	 12 hónap	
>  	 	
>  II. Motorkerékpároknál és segédmotoros kerékpároknál	 	
>  	 	
>  1. 50 cm3 hengerűrtartalmú és annál nagyobb motorkerékpárok javítása
> 
>  - 500 Ft javítási díj alatt	 3 hónap, de ezen belül 2500 km	
>  - 500-2 000 Ft javítási díj között	 6 hónap, de ezen belül 5000 km	
>  - 2000 Ft javítási díj felett	 10 hónap, de ezen belül 8000 km
> 
> 
> Felado : This is a multi-part message in MIME format.
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Re: Jogorvoslatot keresek, avagy Opel a megbizhato.  ( 27 sor )
> Idopont: Sat Dec 30 06:13:08 CET 2000 AUTO #974
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> A AUTO 0972-ban irta KOVACS-F. Peter, 
> >:
> >
> >Sziasztok!
> >
> >Olyan hatalmas keressel fordulnek a T. Listatagokhoz, hogy
> >ma magyarorszagon melyik az a jogorvoslat, amivel az autos
> >erdekeit meg lehet vedeni.
> >
> >Konkretan arrol van szo, hogy egy allandoan szervizelt, tehat nem
> 
> Sziasztok!
> 
> Sajnos azt hiszem nem nagyon fogsz tudni valmit intezni, mert az Opelekre
> 1 ev garancia km korlat nelkul es + 2 ev meltanyossagi jotallas van, amit
> egy szijszakadasnal dijmentesen javitanak, a valtot pedig szetszedes utan
> eldonti a az Opel Magyarorszag teruleti igazgatoja. Egy 4 eves autonal nem
> lehet meltanyossagban javitan. meg egy relet sem DE ha a szijat 1 even
> belul csereltek, vagy a vizpumpat, vagy a gorgoket, es be tudod
> bizonyitani, hogy ezek miatt szakadt el a szij akkor egy bizonyos
> szazakekat kifizetik. ( olyan 50 %). Amugy az Opelek szerintem jo autok,
> csak minden 5-iknek ido elott elszakad a szija, illik 45.000 -nél, de
> legkésöbb 60.000 nél cserélni.
> 
> Sziasztok!
> 
> Akos
> 
> 
>
+ - Emberek kesz az OPEL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Átment,működik majdnem mindene,nevemre irattam.
Tavaly december közepén meglett a műszaki az auton.
A következő talira má ezzel megyek.
Üdv
Barna István
1972 OPEL Rekord 'C  1,9

Ui:Épül nemsoká a brutál Trabim is.A kombi adja az alkatrészeket.
+ - TV-musor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tegnap estefele a DSF adon egy tok jo autosmusorra
>bukkantam. Autoscout24 asszem a cime es ugy meghajtottak
>egy AMG Mercit egy szlalompalyan, hogy orom volt nezni.
>Mindig ilyenkor van ez a musor? Van aki szokta ezt nezni?
>VTI

Maj'nem. Az autoscout24.de egy hasznaltauto-kereso internetes oldal, a musor
fo szponzora. maga a musor a Motorvision. Van meg egy rendes: a VOX-on
vasarnap delutanonkent auto motor und sport TV.
A ketto kozul vmelyikben (asszem a vox) van egy standard palya, amin minden
kocsit meghajszolnak. Az idomeres alapjan:
1. Mitsu Carisma Evo 6 (7?)
2. Porsche Carrera GT3
3. Subaru Impreza (istennyila verzio)

Ami erdekes: nem csak pataki tibor (erteell klub automanija) gurigaz
10km/h-val, hanem megmerik a max gyorsulast 0-100, a 100rol fekezes
uthosszat hidegen/melegen, meg a tesztkort. Amiert a Porschet is sikerult
lenyomni 2-3 tizeddel: rovid a palya, az uttartas es a dinamika fontosabb,
mint a vegsebesseg. Amugy azert a P911 egy picit jobb...
Udv

http://auto.origo.hu
+ - ezerhatos suzuki (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Nem tudja valaki, hogy az 1.6-os suzuki motornak mi a
>> vegsebessege?
>A tippem 280 km/h :)


Keves... Az 1.3-as Hayabusa is 304 km/h-t tud, az 1.6-osnak akkor tobbet
kell. :)
Udv

http://auto.origo.hu
+ - ventillatorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nem nem. A Vectranal elektronika forgatja, nem a fotengely.

A villanymotort azert picit tulzas elektronikanak nevezni. Kb annyira, mint
a husdaralot precizios mechanikanak...

A fotengelyrol (vagy inkabb a vizpumpa tengelyerol) fixen hajtott ventilator
regen kihalt. A nyugati tipusokon ha a motor keresztben all (ld. pl.
Vectra), csak villanymotor hajthatja. Ha a motor hosszaban all, lehetoseg
van a villanymotoros hajtasra, illetve az ekszijhajtasra. Az ekszijasoknal
NEM csapagysurlodas hajt, hanem az agyba be van epitve egy visco-kuplung.
SZilikonolajjal feltoltve, ami hideg motornal folyik, vagyis a ventillator
nem, vagy csak egesz lassan forog. A motor melegedesevel az olaj
viszkozitasa no, csokken a szlip, vagyis a ventilator egyre inkabb
megkozeliti a motor fordulatszamat. Ez az elem idonkent , ilyenkor
fixkent viselkedik.
Udv

http://auto.origo.hu
+ - laguna szelvedofutes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Van egy Renault Laguna 1.8 RN tipusu kocsim, és kapcsolasi rajzot keresek
>hozza. /nem mukodik a hatso ablak futes/

Vegulis ez dukal. (tobb)millios autot buzeraljunk otthon batran. Nehogy
szerelohoz vigyuk!
A kapcsolasi rajz helyett erdemes lenne a biztositekot megnezni, meg magat a
kapcsolot, hogy nem-e az ment tonkre. Jozan paraszt esz: futoszalnal van
aram? A kapcsolo utan van aram? A kapcsolo elott van aram? Rele elott/utan?
A biztositek utan van aram? Elotte van aram? Innet bonyolodik, otthon
csekely az eselye, hogy megcsinald. A sufnizashoz meg nem rajz kell, akkor
huzz egy direkt aramot oda, ahol elveszett...

Fogash

http://auto.origo.hu
+ - uj lopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Irok a listara, habar megint valami baja van a HIX-nek mert a tegnapi
leveleim mind visszajottek azzal, hogy:

Ismetelt cikk: MINDEN peldany torolve!!! (egy cikket csak egy helyre)

de megis megprobalok irni.

Most lattam a TV-ben egy riportot arrol, hogy ujabban mar a szelvedoket is
lopjak, elegge egyszeruen: kessel korbevagjak az ablakkedert es szepen
kiemelik a szelvedot. Egyelore a Dacia es Tico szelvedok a
legkeresettebbek, tudniillik ezekbol van a legtobb errefele, nagy reszuk
taxi igy nagyon konnyu ertekesiteni a lopott cuccot.

-- 
Minden jót, Fekete Zoltán

Powered by RedHat 7
+ - Elado Lada (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szegeden elso tulajdonostol elado az alabbi jargany:
1985-os Lada 21013 (1200S), szine: korallpiros (forgalmi szerint
barnasvoros 34),  121e km-t futott, a 100 ezer km-nel szokasos
motorfelujitason tul van. Kaszni felujitva, uj uleshuzat,
vonohorog, zoldkartya 2001.05.02-ig, muszaki 2002.05.02-ig.
Futott garazsban tartott. Hirtelen ennyi jut eszembe rola.
Iranyar: 300ezer Ft.
Akit erdekel, dobjon meg egy emillel: 

Csussz
+ - Honda Civic, a kis huncut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogas kérdés: mitôl lehet hogy az autó akksija 1 nap alatt lemerül?
Honda Civic 1.5 (1984-es).

1. jelenség: indítózáskor csak kattogást lehet hallani, míg
   kb. 20-30 próbálkozás után végre bepöccen a motor.
   (nyilván indítómotor probléma, de mi?)
2. jelenség: gyújtást ráadva és a világítást felkapcsolva egyéb
   fények (pl. digit.óra) elhalványulnak.
3. jelenség: teljesen feltöltött akksi 1 nap alatt meghal...

Gondolom valahol valami zárlatos lehet, de talán van valami tipikus
hibajelenség ezeknél az autóknál amit érdemes elôször megnézni...

Aki tud, kérem segítsen mert leendô anyósom kezd ferde szemmel
nézni rám (ti. én néztem ki neki az autót) :)))

Elôre is köszönöm
Ropi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #983 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akos, elmondhatod magadrol, hogy kitettel egy egesz hixautot egymagad! :) Ev
eleji alvas van?

Mas.
Tudtok ajanlani boltot es beszerelomuhelyeket riaszto es kozpontizar ugyben?
Szerintem en is be tudom epiteni a cuccost, tehat csak bolt is erdekelne.
Szerintetek mennyi ma egy alapcucc? 2 ajtora kellene kpz.

SzaboZE
+ - Ez eleg gyer vot! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajj!

Mindenkinek ilyen nudli volt a 983?
Ez most csak veletlen, vagy senki nem tudott
tegnapelott billentyut ragadni?

A kormanyok legyenek velunk, Udv!

 ************************
*        A.i.: Peace bye Gyimi        *
*  mailto:  *
 ************************
+ - Marea gratula (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Laci irta:
>>>
Vegul ugy dontottem, hogy megveszem a Mareat.
Ez 2 ?ves 40 000km-es 4 ajtos, SX-es. Remelem
deejaytiszy altal felsorolt betegsegek kozul minel kevesebb
fog elofordulni nala. A klimakompresszorral semmi
gond nem lesz , mert az nincs benne :-).


Gratula az autohoz!
Mit kertek a gepert?

Kivanom Neked en is, hogy a Fiat-bajok kozul egy se jojjon ki rajta!!


udv, deejaytiszy
+ - Nyulfarknyi HIXAuto + Thalia banner + Eljenek az (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



1) vidam hosszusagu volt az utolso HIXAuto!! 9k!!



2) mit szoltok a Thalia net-kampanyahoz? Felkelti az erdeklodeseteket?
A tesztvezetes ajanlatom a jovo hetre mar aktualis. Ha a seggfej onkormanyzati
okmanyirodak kepesek lesznek tisztessegesen forgalomba helyezni autokat,
akkor a tesztautoink is mukodni fognak.



3) Vidam historia:
** elfelejtettek elegendo 2004-es cimket gyartani (ez kerul a hatso frsz kozepe
re).
Van minden mas, ez nincs. Jaaa...

** a 2000-es rendorsegi 1/2 - 1 napos atfutas helyett 3 napra hajlandoak
dolgozni. Tipikus tanacsi beidegzodesek: minek siet? A tobbiek tudnak
varni... kerem szepen, ebbe nekunk bele kell tanulnunk!! (megjegyzem 
z allomany 80%-a a zsernyakoktol ult at hozzajuk... Raadasul mar nem
kezzel irjak, hanem geppel a forgalmikat, ez is oriasi dolog lenne ...
...lenne, ha tudnanak elni vele. Csakhat 55 eves Icuska es 57 eves
Gizuska a nyugdij elott szarik arra... ...20 evvel ezelott is tojt ra.

Raadasul bevezettek a jarmukisero lapot (IGEN!!! MEG EGY
BORT AZ AUTOSOKROL), amit meg kell venni (1250 Ft). Es persze
ok elvarjak a ponots adatokat, de masolni mar nem tudnak. Itt nalunk
 a keruletben (XI.) a legtobb autot mi helyezzuk forgalomba meg a
Porsche Buda. Na, mind2 ugyintezonek kihullott mar az osszes haja... :-)


Szoval ne akarjatok tulzottan autot venni mostansag (hasznaltat se!!)
Varjatok jan kozepeig. Ez a helyzet itt, Pesten.


udv, deejaytiszy
Renault
+ - Wartburg elso ules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Tropa az elso ulesem az 1.3-as wartburgban. Nem tudtok valami helyet ahol
lehet ilyet szerezni olcson, de jo minosegben? Ha lehet akkor a cimemre is
kuldjetek a valaszt, mert nem biztos, hogy lesz idom hix-et bongeszni

Koszi
L:
+ - Egy tortenet a Casco-biztositasrol... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Osszetuzesbe keveredtem egy biztositoval. Kivancsi vagyok a
velemenyetekre, illetve vigyazzatok, nehogy ti is ilyen helyzetbe
keruljetek. Bocs az ekezetekert, nincs kedvem ujragepelni a
levelet.
- Idezet on:
Generali˙Providencia Biztosító RT XYrészére
Tisztelt Uram!
Önöknél biztosítottam XXX-xxx frsz-ú Suzuki Wagon R+ típusú
személygépkocsimat, s a 2000. november 9-én történt káreseményem
rendezésekor vitába keveredtem a kár rendezését végző Opel
Di-Fer-rel. Problémám a következő.
Autómat szalonban vásároltam újonnan, s még átvétel előtt -
többek között - extraként beszereltettem egy Clarion ARB 1370E
típusú rádiómagnót. Az autóval kapcsolatos biztosításaimat - mint
mindig, most is - Önökkel kívántam megkötni. Így 2000. május 9-én
Casco biztosítási ajánlatot tettem Önöknek. Ebben az alábbiak is
szerepeltek:
"Elektroakusztikus berendezés típusa: CLARION ARB 1370E, értéke:
60.000 Ft." Az extra besorolás ez alapján lett kiszámítva, így
évi 6.000 Ft-ba került a rádió-magnó biztosítása.
Az ajánlat elküldésre került, s a Generali˙Providencia Biztosító
RT azt változatlan formában elfogadta, így a szerződés érvényesen
létrejött.
2000. november 9-én hajnalban az autót feltörték, az utasoldali
ablakot beütve ellopták a rádió-magnót. Feljelentést tettem
ismeretlen tettes ellen, a rendőrség az eljárást 30 nap után
megszűntette. Amikor a megszűntető határozatot bevittem a
kárrendezést végző Opel Di-Fer-be, és érdeklődtem a kár
kifizetésének dátumáról, meglepetésemre közölték, hogy vegyek egy
rádiós-magnót, kérjek számlát, s azt fizeti a biztosító. Némi
telefonálgatás után kiderült az is, hogy a biztosító szerint ez a
típusú rádió-magnó jelenleg kb. 29.000 Ft, ennek a részlopásra
érvényes 10% önrésszel csökkentett összegét hajlandók kifizetni.
Kérdéseim és felvetéseim:
1. A biztosítási ajánlat 60.000 Ft-ról szólt, ezt a biztosító nem
kifogásolta, elfogadta. Ennek megfelelően állapította meg az éves
díjat, melyet mindig pontosan fizettem.
2. Az ügyfélszolgálatos hölgy szerint itt túlbiztosítás történt,
ezért nem jogos kérésem. Szerintem én jóhiszeműen jártam el, a
biztosítási ajánlatban konkrétan megjelöltem a rádió-magnó
típusát és a kereskedésben megadott értékét. Ezt a biztosítónak
módjában állt volna nem elfogadni, megváltoztatni, ha szerinte ez
nem a valós érték. Ezt nem tette, a szerződés 60.000 Ft értékű
elektroakusztikai berendezésről szól.
3. Érvként elhangzott az is, hogy az elektroakusztikai berendezés
kategóriába beletartoznak a hangszórók is. Ennek ellentmond, hogy
eddigi Casco szerződéseimben a hangszórók külön, tételesen
felsorolva szerepeltek a biztosításban. A jelen szerződésben nem
szerepelnek a hangszórók, a saját költségemen beszereltetett
Pioneer hangszórókat nem kívántam biztosítani.
4. Azt is megtudtam, hogy ha az adott rádió-magnó ára időközben
emelkedett volna, akkor a biztosító állítólag az aktuális
újrabeszerzési árat, tehát a kötvényben szereplőnél magasabbat
fizetne. Ezt kétkedéssel fogadtam. Felvetettem azt is, hogy ha a
biztosító álláspontját elfogadva a mindenkori árat vizsgáljuk
(ami műszaki cikk esetében az esetek döntő többségében folyamatos
árcsökkenést jelent), akkor miért nem csökkenti a biztosításban
szereplő biztosítási értéket és ezzel együtt a rá eső biztosítási
díjat is (például évfordulókor), hisz így a készülékek egyre
inkább túl vannak biztosítva. Adott esetben például egy
változtatás nélkül futó Casco szerződés alapján a biztosított a
szerződéskötés után folyamatosan a beszerzéskori érték után
fizeti a biztosítási díjat, a biztosító tudatában van az egyre
fokozódó mértékű túlbiztosításnak, de mégis változtatás nélkül
szedi az összeget, s csak egy esetleges káresemény
bekövetkeztekor közlik a károsulttal e tényt.
5. Furcsállom, hogy a biztosító mindaddig nem emelt kifogást a
60.000 Ft-os érték meghatározása ellen, amíg az ez után járó
biztosítási díj beszedéséről volt szó. Akkor került elő a
túlbiztosítás fogalma, amikor a megtörtént káresemény után a
szerződésben vállalt kötelezettségének kéne eleget tennie. Sem
biztosítási szakember, sem műszaki cikk eladó nem vagyok, nem
kötelességem a rádió-magnók értékének pontos ismerete. Én
elfogadtam a szalonban mondott összeget, s ezt írtuk a
biztosítási ajánlatba is, amit a biztosítónak lehetősége lett
volna megváltoztatni, de változatlan feltételekkel elfogadta azt
( ld. 2. pont).
6. Mivel ezt a típusú rádió-magnót a jelek szerint igen könnyedén
kiszedték, nem áll szándékomban ugyanilyen típusút beszereltetni,
ez sem nekem, sem a biztosítónak nem lehet érdeke, tekintettel az
ismétlődő esetleges káreseményre.
7. Úgy gondolom, a biztosító nem határozhatja meg, milyen típust
válasszak, s számlás kárrendezést sem kívánok. A részlopásra eső
10% levonással terhelt 60.000 Ft-ból saját mérlegelésem alapján
kívánom az új rádió-magnót megvásárolni. Természetesen
fokozottabban figyelembe veszem a készülék lopásbiztonságát, s ha
a választott készülék a biztosítási összegnél többe kerülne,
tudomásul veszem, hogy a különbözetet saját erőből kell
kifizetnem.
A fentiekből kitűnik, hogy álláspontom szerint a biztosító az
általa elfogadott ajánlat alapján létrejött szerződésben vállalt
biztosítási kötelezettségét köteles teljesíteni, az abban
szereplőket egyoldalúan visszamenőleges semmilyen indokkal nem
módosíthatja.
Kérem Önt, hogy a fenti felvetéseimre írásban válaszoljon.
Kedvező válaszát érdeklődéssel várva,      Tisztelettel: XYZ
- Idezet off
Nos?
Udv, Bazsi.

+ - tenyleg ez van? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Lehetseges az, hogy a 983# HIX AUTO mindossze egy
uzenetbol allt? Vagy hozzam nem erkezett meg a tobbi resze?

Ajajaj, ha az elso fele igaz. Meg akkor is, ha a masodik:)

Udv Mindenkinek -Dani-
+ - banocziz@freemail.hu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

:
>Edesnyam Favoritjaban nem mukszik a belso ventillator 1. es 2. fokozata,
>csak a 3.
:
>En ugy tudom, hogy a futomotor ellenallasa szokott tonkremenni, ha csak az
>utolso fokozatban mukodik. Ez meg a futomotorba van beepitve ( vagy melle a
>burkolat alatt).  legalabb is az Opelekbe 

Igen, az ellenallasok a szellozo motor hazaban vannak, de van meg mellette a
tulmelegedest megakadalyozo bimetal is. Lehet, hogy csak ennek erintkezoje
egett/oxidos, emiatt nem mennek az alacsonyabb fordulatok. Ezt kellene
eloszor megnezni, ide csatlakoznak a kapcsolorol jovo vezetekek, a muszerfal
szetszedese nelkul is meg lehet merni a kapcsolot igy.

Peter
+ - VAM (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Most hallom a tv-be, hogy vammentesen lehet behozni kocsikat.
Tud valaki valamit errol, vagy van valami jo cim ahol ezeket meg tudnam nezni?
Elore is kosz!

Richard.
+ - Kispolszkivasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

	  Baratnom szeretne venni egy kifejezetten olcso autot elso
	menetben tanulasi celokra. (Jogsija van, csak gyakorlata nincs.)
	Meg munkaba jarni. A ket legolcsobb kozul (Trabant, Kispolszki)
	a Trabant a kormanyvaltoja miatt kiesett, bar azt javasoltak
	tobben. Az egyik munkatarsam eladna a kispolszkijat, amit mar
	masfel eve be sem inditott, az udvaron all.
	  Ezugyben lenne feletek egy rakat kerdesem, szeretnem, ha se-
	gitenetek. (Ha tudtok.) Allitolag az auto nem sokkal a "lealli-
	tasa" elott volt motorgeneralozva, viszont kisebb hibai vannak.
	(A kezifek nem akad be, valami kis pocok letort valahol, a
	sebessegmero nem mukodik egyaltalan, a gumik tokre leeresztet-
	tek, de egyebkent is "tukorradial" mind a negy.) Nameg mivel
	masfel eve az udvaron all, valoszinuleg a fekek is be vannak
	allva, nem beszelve az akkumulatorrol, ami ugyan szinte vado-
	nat uj volt, mikor a kispolszkit elkezdtek elhanyagolni, de
	ennyi ido utan felek, mar tolthetetlen. Ja, es raadasul dina-
	mos, tehat at kellene epittetnem generatorossa.
	  Kerdesek: erdemes-e vele foglalkozni? (Mivel a motorja alli-
	tolag tok jo.) Hogyan lehet szervizbe vinni, ha nincs rajta
	muszaki? (Vontatni sem lehet, mert amennyire en tudom, a vonta-
	tott jarmunek is rendelkeznie kell ervenyes forgalmi engedely-
	lyel. Meg akkor meg ott van a fekek problemaja: mi van, ha annyi-
	ra rosszak, hogy ellehetetlenitik a vontatast?) Megkerdeztem
	egy ismeros szerelot, aki azt mondta, hogy ne foglalkozzak kis-
	polszkival egyaltalan, ha nem akarom, hogy kethetente csorogjon
	a telefon, miszerint itt akadtam el, ott robbantam le. Azt is
	mondta, hogy latatlanba megmondja, hogy 40ezer alatt nem uszom
	meg a "restauralast", ha masfel eve be sem volt inditva. Plusz
	20 rugo a generatoroztatas. Tovabbi kerdes: tudtok-e szerelot,
	aki nem kuld el a jo francba, ha kispolszkit akarok nala javit-
	tatni? (Merthogy egy olyan auto szereleseert, ami maga nem er
	50ezret sem, nem lehet tul sokat kerni, tehat a szerelo szamara
	kinezo haszon a befektetett munkahoz kepest elenyeszo.)
	  Szoval ... nem tudom. Segiccsetek man! Please! Kosz elore is,
	udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - Hirdetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Mazda 626, 2 ajtos, 2000 ccm, el. ablakok,
el. teto, kozpontizar, riaszto, '83-as (83-89 modell), 
160.000 km  iranyar: 270.000 Ft
Po:lo:s Attila
  mh: 210-4568, otthon: 280-1176
+ - Londoni utazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenki,

Londonba keszulok autoval februar elso hetvegejen, ket emberke befer.
Viszont
szeretnek egy kis utazasi hozzajarulast kerni.

udv

Tibor
+ - Opel kipufogo zaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

:

en mar raktam ossze (Opel Kadetten) leomlocsovet es a kovetkezo kipuf tagot
(=cso). Mivel tetu nehez hazilag a ket rugos csavart a tuzkarikaval egyutt
jol feltenni, ezert a tuzkarika nem is kerult jol kozepre. Hallatszott is
utana.

Vagyis nezd meg jol a tuzkarika kornyeket (is). Mindenesetre nem lotyoghet
semmi (csak maga a csorendszer, mely a tuzkarikatol hatrafele fuggesztve
van).

Udv,

Henrik
+ - Uj auto allt a hazhoz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Regen nem irtam mar a listara, talan a regiek meg emlekeznek ram...
:-)))

A kecskemeti HIX-Auto talalkozon ott voltam a regi autommal, egy piros
VW Polo-val. Ezzel a kocsival voltam Soma'val Hamburgban is. Na mindegy.
Elorebocsatom, hogy nemetauto-barat vagyok... :-)))

Orommel olvasom a listan, hogy egyre-masra cserelitek le az autoitokat.
Ez a gondolat mar bennem is felmerult egy-ket honapja, igy hat
meghirdettem a kocsim. Miutan eladtam a kis kedvencemet, megvettem a
kivalasztott utodot, egy '97-es VW Passatot. Sokat talpaltam miatta, de
megerte.
Ezustmetal, 1.8 T 20V, bo"r, xenon. Mivel en 196cm magas vagyok, most
erzem igazan, hogy ezt az autot ram szabtak. :-)))

Karacsonyi auto leven, januarban mar az onkormanyzatnal irattam at a
kocsit. Mondanom se kell, hogy egy teljes napot kellett sorban allnom az
ugy erdekeben. :-(((

Mindenkinek tovabbi kellemes, balesetmentes autozast kivanok,
Udv,
Fülcsi (alias Zoli ex VW Polo IV.)

U.i.: Szilveszterkor a Passat Soma Trabijaval sokat ment egyutt. Igaz
Soma?
+ - Erdelyi kirandulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nos a mai szam nem igazan volt olvasmanyos, mi tortent?

Az elmult heten ertem haza egy erdelyi turarol, ennek tennem kozze a
tortenetet:
Marosvasarhelyi barataimtol meghivast kaptam egy szilveszterrel, sielessel
osszekotott korutra.
Elkezdtem a tervezgetest, hogyan hova mivel. Lehetett volna busszal,
vonattal menni, de ezt a lehetoseget a jegyarak, meg a sifelszereles miatt
hamar kizartam. 
Maradt a csalad kedvence egy nyugdijazott, bevasarlasra+igavonasra hasznalt
4T trabi. 10 ev 100e km. Csakhogy szegeny amiota masodsorba kerult nem
igazan kapta meg a szukseges karbantartast, hogy enyhen fogalmazzak. Igy
maradt egy hetem, hogy felkeszitsem az autot a turara. A muszakija is
lejart, ugyhogy ez pont kapora is jott. A munkat nagyban nehezitette, az a
karacsony elotti hideghullam mikor kemeny minuszok voltak es csak nehany
orat  tudtam egyszerre a geppel foglalkozni.
Elso nap: Nagymosas. Kivul belul, alvaz, motor. A gozborotva utan az
elektromos hibak helyreallitasa (de a kontakt spray-t kesobb is magamnal
tartom)

Masodik nap: Fekek felfuggesztes, jobb hatso fekmunkahenger csere, hatso
lengescsillapitok csere, alvazvedelem.

Harmadik nap: Hutoszivargas megszuntetese, AC pumpa csere, a gozborotva utan
latszik, hogy kivan az egyik fotengelyszimering. Szimering csere. A motor
tele van olajsarral. Motor belulrol torteno mosasa, olajszuro + olajcsere.
Motorter korrozio elleni vedelme. Megerkezett a Major Frigyestol rendelt, s
varva vart militec (ez most reklam?!). 
Este egy 80 km-es probaut. Megy az auto mint ahogyan mar regen nem ment.
Kint -12 fok a futes remek. Jo auto ez kerem...euforia. Egy emelkedohoz erve
ahol mindig 110-el kihuzott megtrefalva ezzel sok mas autot, most zuhan a
sebesseg rangat a motor, megijedek...elszallt egy henger vagy mi a fene
lehet ez? Alapjarat nincs, max 40-et tud a trabi. Tuljutva az emelkedon
begurulok Miskolcig mint akadaly...a Shell kut elotti piros lampanal
vezenyszora megall. (Mint a regi jo fuvaros lovak a kocsma elott...ennek az
autonak lelke van) Betolom a kuthoz, vegiggondolom mi is tortent. A tunetek
nagyon olyanok voltak mint amikor elfogy a benzin, ugyanis a motor menet
kozben majdnem teljesen kihult. Ekkor beugrott! - vizes volt a benzin
(MOL-nal tankoltam regota) es megfagyott valahol egy vizcsepp. Gondoltam nem
tudok ugysem tenni semmit csak remenykedtem van annyi meleg az autoban, hogy
felolvassza ezt az elzarodast. Kb 5 perc mulva inditoztam es beindult.
Odaaltam egy kutfejhez, na lassuk mit tud a V-Power. 22 liter bele is ment,
ugyhogy a tankban max 6 liter lehetett. Utana meg kapkodott egy keveset de
kb 10 perc mulva teljesen rendbejott.

Muszaki vizsga: Reggel koran erkeztem en voltam az elso, gyorsan ment.
Razopad rendben, fek rendben, fenyszorok rendben, karosanyag messze messze a
megengedett hatarertek alatt. De csak hogy ok is belepiszkaljanak
beallitottak az alapjatatot 850-re es az egyik ulest meghuztak (ezt a
takaritas utan elfelejtettem). Kész!

Eltelt a karacsony, kozben tanulmanyoztam a terkepeket, szamoltam a
tavolsagokat, meg a benzinpenzt. Kikertem a nemzetkozi zoldkartyat,
biztositast kotottem esetleges sibalesetre. Eljott december 28 az indulas
napja. Mivel Szerencsrol indultunk (a baratnommel mint navigatorral) a
hatart Csengersimanal leptuk at, a
Szatmarnemeti-Zilah-Torda-Kolozsvar-Marosvasarhely utvonalat valasztottam. 

Folyt. kov. Csak hat a sorlimit ugyebar.

	Udv!
		Takacs Laszlo
+ - Re: Favorit kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>m tudom hogy jutok hozza a
>  >kapcsolohoz. Mit/hol kell leszerelni, hogy hozzaferjek a kapcsolohoz?
>>Ugy tunik, hogy csak valami szokasos kontaktiba adodott.
>>   Elore is kosz!
>>
>>    Banoczi Zoltan
>>
>
>Sziasztok!
>En ugy tudom, hogy a futomotor ellenallasa szokott tonkremenni, ha csak az
>utolso fokozatban mukodik. Ez meg a futomotorba van beepitve ( vagy melle a
>burkolat alatt).  legalabb is az Opelekbe
>Bocs ha nincs igazam.

En is igy tudom. Valamikor Jettam volt es amikor a futo/huto 
ventillatornak mar csak egy fokozata mukodott a szerelo valami 
"so:nt"-ellenallasokat cserelt ki a kis villanymotornal es utana ujra 
minden fokozat jo volt. Nem is kerult sokba a javitas.
Udv
Barnabas

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS