Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 116
Copyright (C) HIX
1998-08-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Rendszam (mind)  20 sor     (cikkei)
2 Legkondi (mind)  30 sor     (cikkei)
3 Skodas talaklozo (mind)  9 sor     (cikkei)
4 re: autogumi (mind)  21 sor     (cikkei)
5 RE:RE Wankel tema ( 27 sor ) AUTO #96 (mind)  47 sor     (cikkei)
6 Fordulatszam korlatozas (volt :Re: *** HIX AUTO *** ) (mind)  32 sor     (cikkei)
7 Re: Loketterfogat - fogyasztas ( 25 sor ) AUTO #101 (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Re: Valtozo vezerles ( 77 sor ) AUTO #103 (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Re: Meg mindig automata ( 42 sor ) AUTO #103 (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Re: Szivotorok es fogyasztas ( 17 sor ) AUTO #104 (mind)  23 sor     (cikkei)
11 Re: felautomata valto ( 14 sor ) AUTO #111 (mind)  14 sor     (cikkei)
12 Dacia agyas SPORTKORMANY ELADO ! (mind)  8 sor     (cikkei)
13 onindito segitseg (mind)  14 sor     (cikkei)
14 twingo (mind)  4 sor     (cikkei)
15 Re: *** HIX AUTO *** #115 (mind)  49 sor     (cikkei)
16 Rolls-Royce (mind)  36 sor     (cikkei)
17 fiat regata 1.7d (mind)  28 sor     (cikkei)

+ - Re: Rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

>Ehhez nem kell rendor! A rendszamtabla olyasmi mint a szig. Fizetsz erte, de
>nem a tied! A szig-be nyilvan nem irunk be (alltalaban :-)  )
>telefonszamokat. Igy a rendszamtablat sem ragasztgatjuk ossze (alltalaban).
>Vannak pl. olyanok akik a magyar zaszlot EU zaszloval helyettesitik. A
>rendor ennek altalaban nem orul es min 1000 Ft kifizettetesevel fejezi ki
>banatat.

A rendszamtabla csak regen volt az allam tulajdona, ma mar
magantulajdon.
Ettol azonban meg buntethetnek, ha valaki ragasztgat, ezt nem tudom.

Egy kerdes: ha egy ceg vesz 2-3 rendszamtablat, ami a ceg neve, pl.
GXY-001, GXY-002, GXY-003, akkor amikor az osztas ideer, a GXY-004-et
kiadjak, vagy automatikusan felre teszik, hatha vesz meg a ceg kesobb.
Ha felretesznek, akkor mennyit. Vagy esetleg foglalni lehet kesobbi
hasznalatra ?

Bessenyei Zsolt
+ - Legkondi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A legkondicionalorol annyit, hogy a teljesitmeny 5-6 kW, ami loerobe
atszamolva 8-9 LE -et vesz le a motorbol.
Szerencsesebb az uj generacios legkondicionalo berendezesek energia
igenye, mert a csavarkompresszor kisebb energiat emeszt fel mint a
regi dugattyus kompresszorok. Dugattyus kompresszort ugy tudom mar
10 eve nem szerelnek szemelyautok legkondijaba.
Ha egy 50 loeros kocsiba kivan valaki legkondit epittetni, akkor szamolnia
kell azzal, hogy a kocsi nem viseli problemamentesen a terhelest, es
szamithat
arra, hogy az a 8-9 loero hianyozni fog, ha a magneses kuplung bekapcsolja
a
kompresszort.

Egy emlekezetes es tanulsagos eset a legkondi teljesitmenyerol...

Dunaujvaros mellett egy kozsegben ket nepper, egy torott hatulju gyonyoru
Audi 100 kombit rakott rendbe. A motorja eleg gyenge volt, a vizet
felforralta ha a legkondi bekapcsolt. Ugy dontott a ket uriember,
egyszerubben el tudjak adni a kocsit, ha a legkondit egyszeruen kiberhelik
a kocsibol. A motorhoz nem nyultak, mert akkor oda a "haszon".
En csak azert nem vettem meg toluk a kocsit, mert a legkondi nem volt
benne. Sokaig piacoltak, mig az automatas nagy kocsit el tudtak sutni. Es
ha a legkondi bent maradt volna, megkeptak volna az arat annak ellenere,
hogy a motorja oda volt... Igy nem vettem Audit.

Sziasztok !

Peter.
+ - Skodas talaklozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok! es Skodasok vagy ez irnt erdeklodoknek.

A het elejen beszeltem a Skoda klub elnokevel es azt sugta nekem hogy a
multkor kicsire sikeredett osszejovetel ezen hetvegen vasarnap A Csepel
hollandi vizitelepen megrendezesre kerul.

			Ennyi Hello!
									ARI Balazs
								
+ - re: autogumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zak:
> Esetleg tudtok ajanlani valamit, ami jobban illik a
> Bravahoz es nem extrem draga?

Ugy altalaban, ha nem letfontossagu, hogy a gumi NEVE
jo legyen: a jonevu es megfeleloen gazdag nyugati gumigyarak
altalaban vettek maguknak (privatizacio) egy-ket keleti markat
es ezen markanevek is alatt forgalmazzak a kozepkategorias
termekeiket, kb 50-70%-os aron (a hetterben valamifele EU-s
piacszabalyozas all, aminek koszonhetoen csak az EU-n kivuli
markak eseten tudnak komolyabb arversenyt folytatni). Gondolom,
a Brava belefer a fenti kategoriaba. Szoval, be kell menni egy 
fuggetlen (nem markahoz kotott) kereskedohoz es meg kell 
kerdezni, hogy o mit ajanl. Az emlitett 17000 Ft-ert mar igen jo 
gumit lehet venni, ha nem ragaszkodsz a nevhez. En mult telen
8-9000 Ft-ert vettem korszeru, prima teligumikat, azota vagyok
ennyire kikepezve :)

Tisztelettel

Csussz
+ - RE:RE Wankel tema ( 27 sor ) AUTO #96 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Wed, 29 Jul 1998  wrote:

> >> Ha esetleg van 20ezer dolcsink, akkor vehetunk egy 20B-s motort (3
> >> tarcsas) ami alapbol 300-400LE korul van, es elerheti akar
> 
> >Es 120e FF-ert (kb 24e $) mar van Ford Sierra Cosworth, 4x4, 2.4-es
> >turbos motorral 470 Le fekpadon, es ha szolidan hasznalod utcan, akkor
> >10l/100km (37 mph/gall), igaz, 50 km ilyen uzem erdemes kicsit
> meghajtani,
> >hogy kitisztuljon. Es ez szepen huz mar 1500-tol, 4000-tol meg nagyon
> >megy.
> 
> Azert nemtudom hol van egy Cosworth 1/4 merfoldon....de tuti nem a 10
> sec-es kategoriaban....

Nem tudom mennyi az 1/4 merfold ;-). De komolyra forditva a szot: A
gyorsulas ket dologtol fugg: az erotol, meg a tomegtol (a = F/m). Tehat ha
egy auto teljesitmeny tomeg aranyat megnezzuk, megkapjuk a gyursolasat.
A 0-rol indulo dolgokat kicsit bonyolitja, hogy nagy teljesitmenyt neha
nehez levinni az utra, de ebben egy jo elektronika sokat segithet.
Az ominozus Ford Sierra ugy 1200 kg es 470 Le, tehat 2.55 kg/Le, ami
szerintem mar kellemes adrenalin novelo hatasu ertek.

> Mondjuk az is biztos, hogy nem fog az neked SOHA 10litert enni
> 100Km-en...

kb 2 eve megy, van benne 50e km, es _ha_nem_taposod_ neki, akkor megall
9 liter kurol 100 km-re.
A titok: a turbonyomas a gazpedal allas _es_ annak valtozasi
sebessegenek fuggvenyeben szabalyozott. Ha nem ugralsz a pedalon, es nem
nyomod felutnal tovabb, akkor a toltonyomas nem megy 0.5-0.6 bar fole.
Ha hirtelen padlogazt adsz, akkor viszont akkar 1.6 bar (tulnyomas!) is
lehet.

> Masreszt mit gondolsz miert tiltottak ki a GT es IMSA futamokrol eloszor
> a 3 tarcsas, majd kesobb az OSSZES wankel motort?
> >:]

Mert valakinek az uzleti erdekei ugy kivantak :(.
 
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Fordulatszam korlatozas (volt :Re: *** HIX AUTO *** ) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Fri, 31 Jul 1998  wrote:

> >> Ha nem lejton "toltad", akkor elvielg nem lehet baja, az elektronikanak
> >> kutya kotelessege lekorlatozni a fordulatszamot.
> >
> >Mar ha van ilyen funkcioja. Ami megint csak nem kotelezo, es tudtommala
> Suzukin
> >ak nem sajatja.
> Mivel hogy a suzukinak a elektronikaja csak a benzinbefecskendezest
> felugyeli, a gyujtast nem, ezert szerintem nincs is benne.Nem ez a valos
> indok, de ez olyan jol hangzik :)  Lehetne csak azzal is, de akkor az mar

Tenyleg nem indok.  Ha katalizator van, akkor a fordulatszam korlatozast a
befecskendezessel kell megoldani, kulonben tonkremehet a katalizator.
Ok, a fejletteb elektronikak csokkentik az elogyutjast, es ugy veszik el a
befecskendezest, hogy ne legyen lokesszeru a ki/be kapcsolas.

> Nem probaltam ki, de mitol van ilyenkor az, hogy csokken a motorfek hatasa,
> legalabbis szerintem?

A motorfekezo nyomateka nagyjabol ket reszbol tevodik ossze: sajat
hajtasigenye (surlodas, szivattyuk, stb), tovabba a szivattyuzasi
vesztesseg. Ezert ha kisebb elenallasu a legszurod, vagy nyitvahagyod a
pillangoszelepet, csokken a motorfek hatas.

Udv, 
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Loketterfogat - fogyasztas ( 25 sor ) AUTO #101 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Tue, 4 Aug 1998, Vida Gabor wrote:

> En - pusztan kivancsisagbol - azt kerdeznem meg, hogy vajon mi a helyzet
> fekpadon?

Teljesen kulonbozo dolog a motor fogyasztasa fekpadon, es autoba szerelve.
Otto motort nem sokat fekeztem, de: A fordulatszam onmagaban nem
meghatarozo, kell hozza a nyomatek is. 
Azonos fordulatszamo es nyomatekon az a motor fogyaszt kevesebbet,
amelyiknek jobb a hatasfoka, tehat a keverkepzese, gyujtasa, kisebb
surlodasuak az alkatreszei.
 
> Kerdesem teljesen elmeleti jellegu, mivel autoban hasznalva a motort egy
> csomo muszaki (hajtasattelek, a jarmu tomege, legellenallasa stb), forgalmi
> (autopalya, varosi dugo stb.) es emberi (milyen nehez a sofor laba, milyen
> gyakran szeret kapcsolgatni, mennyire kedveli az uveghangot stb.) tenyezo
> is befolyasolja a fogyasztast.

Ezert is tetszett, amikor egy 1.3-as kadett-et egy 1.6-os Ford Sierraval
hasonlitott ossze valaki. PErsze, hogy szegeny 1.6-os motor szenved a
sierraban, es az 1.3-as jo volt a kadettbe.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Valtozo vezerles ( 77 sor ) AUTO #103 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Thu, 6 Aug 1998  wrote:

> manipulalasat celozza. Minel hosszabb a szivocso, annal nagyobb a
> motor nyomateka alacsony fordulaton. Egy hatarertek felett
> viszont a (tul) hosszu szivocso akadallya valik. Magas fordulat
> eleresehez ugyanis kis ellenallasu, rovid szivocsore van szukseg.

Nem csak ez az oka. A bearamlo levego a motor szivohatasara felgyorsul.
Mivel tomege is van, tehetetlensege is lesz. Ezt leeht kihasznalni a
kesobbi szelepzarassal is, de meg egy modon is:
Amikor a mozgo levego a zart szelepnek utkozik, nyomashullam indul
visszafele (nem a levego indul vissza, csak a torlodas), ami a
cso masik vegen is beleutkozik valamibe, es visszaindul. Ha akkor er
vissza, amikor nyitva van a szelep, ezzel plusz toltes erheto el.
A levegoben ezek a hullamok hangsebesseggel terjednek, tehat egy adott
csohossz csak egy szuk fordulatszam tartomanyban lehet megfelelo.

> Voltak kiserletek a LeMans-i autok egyenes szivocsoveinek
> hosszvaltoztatasara, de a szerkezet tul bonyolultnak minosult. A

A Seymaz-Honda forma 3-as motorok a mai napig iylen vezerlessel vannak
ellatva. Itt a szivocso kb fel meter hosszu, de a dobozba nyulo vegen egy
resz 47mm-t tolhato, 256 lepesben. Termeszetesen elektronika vezerli.
Ugyan ez a megoldas kerult egy Honda RC45-os motorkerekpar motorjara (24
oras megbizhatosagi verseny). Ez a motor  750ccm-es, 180Le-t
adott le 14800-as fordulatszamon, de mar 8000-tol jol huzott. 

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Meg mindig automata ( 42 sor ) AUTO #103 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 6 Aug 1998  wrote:

> Az automata pont a lenyeget veszi el: a gaz-kuplung-valtokar-fek
> negyes preciz, osszehangolt mukodtetesenek eredmenyekeppen letrejovo
> hang-latvany-gyorsulas egyuttes hatasabol fakado, mar-mar esztetikai
> sikon mozgo mamoros erzesbol szarmazo katharzist. :)))) (Miert is nem
> mentem kritikusnak!)

Mondod mindezt addig, mig ki nem probalsz egy nagyon jo felautomata
valtot, amelyik tizedmasodperc alatt kapcsol, oda ahova te mondod.
Ezt kulonosen akkor ertekeled, ha egy mellevaltason jo sok penzt lehet
bukni (pl egy versenyzo elveszit helyezest, igy sponzort, stb)

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: Szivotorok es fogyasztas ( 17 sor ) AUTO #104 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

On Fri, 7 Aug 1998  wrote:

>  Az autoszerelom szerint erdemes az automon (Lada) a masodik szivotorkot
> lezarni mivel szerinte ezzel fogyasztascsokkenest lehet elerni. Szerinte
> az auto teljesitmenye nem fog csokkeni, csak a vegsebessege 130-ra.(most
> 160km/h korul van a vege). Mivel 98%-ban varosban hasznalom ezert ez meg

Hulyeseg lezarni. Nem botfulu ember siman meghalja, mikor nyit ki a
masodik torok (4.-ben, sik uton kb 90-110 kozott), igy ekkor ne nyomja
tovabb. Amit esetleg megfontolando, az a ket pillangoszelep
kozotti mechanikus kapcsolat megszuntetese, es pneumatikus vezerlesre
cserelni. A lada mechanikaja bizonyos gazpedal allasnal nyitja a masodik
torkot, ha kell, ha nem. Pl a regi nagypolskinal volt egy membran, amit a
szivocsoben levo vakuum mozgatott, es ez nyitotta a masodik torkot. Ez
esetben csak akkor nyit ki, ha tenyleg kell.

Udv, 
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Re: felautomata valto ( 14 sor ) AUTO #111 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 13 Aug 1998  wrote:

> Fogolmam sincs mi az Twingo! Ugyanakkor ez a fajta valto mar vagy
> husz eve van piacon, tegyem hozza vegyes sikerrel. Amit en tudok

Azert az ilyen trabant hycomatt megoldasokat inkabb automata kuplungnak,
mint felautomata valtonak neveznem. Ha ez felautomata, akkor mi a
triptronic?

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                  http://www.cab.u-szeged.hu/local/linux/
+ - Dacia agyas SPORTKORMANY ELADO ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado 
egy Dacia-hoz valo aggyal sportkormany. (minosegi tanusitvany)
Mas kocsihoz is jo mivel a kormanyagyat lehet cserelni.
Az arban megegyezunk.

Udv
Balogh Adam
E-mail:        Tel: 06-23-367-611
+ - onindito segitseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gyerekek,
     
     Mar nem tudom hova forduljak. Az oninditomat mar 8-szor csereltem, de 
     meg mindig ha meleg a motor, nem mindig indit. A rele' behuz, de nem 
     fordul. Jo par pockolodes, esetleg par perc, azutan fordul. Minden 
     kabel, akku, stb. uj, az utolso 3 csere a gyari onindito. Par honapig 
     jo lehet, azutan kezdi megint, egyre surubben, most mar megint majd 
     minden nap. Persze reggel es este munkaba es haza en nem veszem eszre, 
     csak ha munka utan kell menni valahova. Mar hulyet csinalok magambol 
     valahanyszor visszaviszem a boltba, ott nezik es persze hogy jo. Na 
     meg a ki-beszereleset is csak egy kezzel lehet hozzaferni...
     Van benne egy ho erzekelo kapcsolo? A rele' az oninditoban van benne.
     
     Koszi minden segitseget.
+ - twingo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

A baratod nem biztos, hogy belefer!
Jancso
+ - Re: *** HIX AUTO *** #115 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A Rolls-Royce markanev nem az ove, hanem egy Rolls-Royce plc nevu cegtol
> berli (igy alakult...), amely stabilmotorokat gyart (funyirotol tankig
> mindenhez) es meg sok mast.

Sugarhajtomuveket repcsikhez.

> Nem tudom megallni, hogy vedelmembe ne vegyem a
> Land Rovert - kulonosen a Nivaval szemben :) ...
> bocsassatok meg elfogultsagomat, de a jo oreg
> (1968-as evjarat) Series IIA-mat eddig meg csak
> sajat hulyesegem miatt kellet kihuzni a
> dagonyabol. Igazan szeretnek latni egy Nivat,
> amelyik 30 evesen

Csak vard ki, mig a Niva is eleri a 30-at....:). Az araert kulonben baromi jo
terepjaro,es ha Afrikazni nem is jo, (mert nem birja el a nyolcezer liter vizet
,
stb.), ejropaba
igenis megfelel. Itt azert a legtobb helyen van elet toled max. 100km-re, viszo
nt
uttalan utak is akadnak jocskan. Es a Niva olcsosaga ellenere (azota biztos
dragabb, de
90-92 korul 13.000DEM volt, amikor a Merci G230 85.000.) allando 4x4, kapcsolha
to
difizar jar hozza. A 2 auto terepjaro tulajdonsagai osszevethetoek. Csak a Niva
bol
hianyzik a pluss belso, ami azert baj, mert igy csak a mubort keni ossze a lelo
tt
szarvas.:)
Szoval vilagga menni tenyleg LR kell, lehetoleg Range Rover, esetleg Defender, 
de
aki  szuk korben akar ut nelkul mozogni, annak a Niva idealis megoldas
"nevetsegesen" olcson.

> Na meg az sem biztos,
> hogy szivesen cserelnek feltengelyt a Nivaban a

Az oroszok ugy megmereteztek, hogy elobb fogja letepni a gumit a felnirol, mint
a
feltengelyt megolni....:)

Udv
Fogash

--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Rolls-Royce (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Hadd ragozzam kicsit tovabb ezt, a minden hetkoznapi autost husbavagoan
erinto temat :-)

Fogash:
>Jol ertetted, a VW csak Bentleyt gyarthat ez ido alatt. De szerintem egy
>VW-Rolls a kutyanak sem fog kelleni meg 2003 utan sem....

Mert Ferrarit es Maseratit sem vesznek miota a Fiat megvette oket, illetve
a Jaguart es az Aston Martint is ugy kell ratukmalni a vevokre miota a Ford
tulajdonaba kerultek... :-)

Szerintem altalanossagban az, hogy melyik ceg milyen autokat gyart, az nem
a neven mulik, hanem a szandekan. Mas kerdes, hogy el tudja-e adni. A nev
inkabb ehhez kell. Biztosra veszem, hogy X nepautogyar is tud(na) Rolls
minosegu, meretu es felszereltsegu autot gyartani, de azt Rolls aron
kellene arulnia, hogy megerje neki. X nevvel, viszont valoban a kutya nem
venne ennyi penzert autot, de olcsobban sem, hiszen oda a
"latod-en-milyen-gazdag-vagyok-meg-ilyen-autot-is-tudok-venni" hatas. Meg
lehet nezni a 80-as evek vegenek japan szuperkupeinak palyafutasat
Europaban es Amerikaban. Lehet, hogy technikailag, a felszereltseget
tekintve, sot formailag voltak olyan szinten (ne kovezzetek meg: lehet,
hogy voltak jobbak is) mint a Ferrari vagy a Porsche, megis csak mersekelt
sikert arattak. Igaz olcsobbak is voltak. (Honda/Acura NSX, Toyota Supra,
stb.) En is Ferrari rajongo vagyok, es sohasem tudnek rajongani egy
X-nepautogyar-markanev alatt futo kocsiert. Ha a VW majd epit egy Bentley
fazonu Audi A8-as technikaju szuperluxusjarganyt, amit Bentley aron arul,
akkor biztos megveszik legalabb annyian, mint ahanyan most vesznek
Bentleyt, es valoszinuleg jobb AUTO lesz, mind barmelyik korabbi Bentley.
(Bar szerintem a BMW-RR csak jobb lesz ennel; BMW rajongo is vagyok :-)

Johet a flame a RR-rajongoktol.

udv,
     Hammer of ExSch
+ - fiat regata 1.7d (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok!

Nemreg ota olvasom ezt a HIX lapot, tetszik. Ugy latom, vannak itt nagy
szakik. En nem tartozom kozejuk, viszont lenne kerdesem.

A kozeljovoben szeretnek egy olcso hasznalt kocsit venni, 300eFt alatt.
Van is a lathataron a subjectben emlitett fajta, errol szeretnek tobbet
tudni. Mindent, ami szoba johet, tehat megbizhatosag, tipushibak,
tapasztalatok. A kocsi egyebkent 12 eves, allitolag 5 korul fogyaszt a
dizelbol. Meg nem lattam, ezert abban is segithetnetek, mire figyeljek.
Egyebkent frissen lesz vizsgaztatva.

Amire nekem kene a kocsi, ugy altalaban: kisebb varosi fuvarok, nagyobb
utak kevesbe. Amolyan hetvegi jarmu. Fontos, hogy ne keruljon sokba a
fenntartasa. A fogyasztast tekintve ugy nez ki, ez teljesul, de mi van a
tobbivel? A kozterhekkel, nomeg a szervizzel? Mennyire draga ehhez a
fajtahoz az alkatresz, es konnyen beszerezheto-e?
Jo lenne, ha meg nehany evig futna a jargany, neadjisten meg el is
lehetne adni, legalabb ne a bontoba. Erre mekkora eselyem van?
Vagy inkabb valasszak masik autot? Eddig a negyutemu trabikra hajtottam
(erre is szevesen veszem a tanacsokat, kritikat), de az ritka, mint a
feher hollo.

Elore is kosz a segitokesz valaszokat, remelem minel tobb lesz.

udv,
-- 
Boca -=> http://winnie.obuda.kando.hu/~boca/ <=- Bo'cz Pe'ter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS