Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 283
Copyright (C) HIX
1999-02-04
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 akku toltes (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Off topic (mind)  9 sor     (cikkei)
3 BMW&Mitsubishi kerdes (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: audi 100 (mind)  19 sor     (cikkei)
5 abcug barmok (mind)  19 sor     (cikkei)
6 Golf II D-t veszek (mind)  6 sor     (cikkei)
7 MotorUp koszonet (mind)  15 sor     (cikkei)
8 Re: Ford Granada, erdekes problema (mind)  34 sor     (cikkei)
9 Turbos kocsik (mind)  57 sor     (cikkei)
10 Re: kuplung (#282) (mind)  19 sor     (cikkei)
11 RE:ply (mind)  19 sor     (cikkei)
12 gyujtas (mind)  12 sor     (cikkei)
13 1500-as Polski kipufogo (mind)  12 sor     (cikkei)
14 Ford, nem melegszik a viz (mind)  27 sor     (cikkei)
15 RE: *** HIX AUTO *** #282 (mind)  81 sor     (cikkei)
16 Gyertya (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Koszonom a valaszokat (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Re: Klima & teljesitmeny ( 31 sor ) AUTO #282 (mind)  21 sor     (cikkei)
19 Re: Re:HIX AUTO #278: akku telen ( 10 sor ) AUTO #282 (mind)  20 sor     (cikkei)
20 Re: turbo, gumifustoles ( 26 sor ) AUTO #282 (mind)  21 sor     (cikkei)
21 gumifustoles (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - akku toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Akku toltes ugyben ugy latom sok informacio jelent meg.
Eddig nem gondoltam vegig, csak most (mintegy 15 ev autozas utan :-) )
Mennyi ido (km) alatt toltodik fel egy lemerult akku? Mennyi a toltoaram 
menet kozben?
A fesz.szabalyzo csak a 14V eleresekor szabalyoz vissza, (a regiek ugy emleksze
m
ezt tettek) vagy az uj elektronikusak ettol tobbet is tudnak?
(A toltes feszultseg vagy aramgeneratoros jellegu?)
Betartva a "kapacitas tizedresze" toltoaramot, egy lemerult akku feltoltesehez
legalabb 10 ora (500-1000km) kell.
Egy ilyen esetem volt eddig evekkel ezelott, akkor azt tanacsoltak a szakik,
hogy 100-150 km utan mar fel lesz toltve.
Akkor most hogy is van ez, en nem tudok szamolni, vagy rosszul modellezem a jel
enseget,
es megsem ennyi arammal toltodik menet kozben az akku. A ment kozben hasznalt 
nagyfogyasztok mennyire befolyasoljak a tenyleges toltoaramot, illetve eleg int
elligensek-e
a szabalyozok hogy ezt kompenzaljak.
A savas akkuk toltesi karakterisztikajat, meg ilyeneket nem ismerem, csak nagyj
abol
szeretnem erteni a jelenseget.
A kerdes nem szuksegessegbol fakad, csak kivancsisagbol.

Szivesen vennem ha valaki vilagossagot gyujtana a fejemben.

Koszi

G.Laci
+ - Off topic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Csak azt kerdeznem, hogy masnal is elofordul-e, hogy a lista kozeperol
nehany (nehanyszor tiz)  sor hianyzik
pl a 282 szamban  utani level elso fele hianyzik.
Csak szeretnem tudni a freemail nyeli el valamiert ezt vagy mas is igy kapja...

Koszi
G.Laci
+ - BMW&Mitsubishi kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Szakik,
Van 2 kerdesem, remelem talan valaki tud ra valaszolni.
1. A baratomnak egy 91-es BMW 524 td-je van. A problema a kovetkezo az auto
nem indul el. A szakik szerint a befecskendezes vezerlo (Diesel Digital
Electronic) csak az inditas utani 3 masodpercben ad jelet az adagolonak,
utana nema csend reszerol. Ezert keresunk valakit aki ert ehhez az
elektronikahoz, vagy rendelkezik rola kapcsolasi rajzzal, esetleg ismer
valakit aki hallott mar olyanrol aki ert hozza. :)))

2. Egy diesel Mitsubishi Lancer motorfeknel kidobja uresbe sebessegbol a
valtot. Szerintem a szinkron gyuruk a bunosok. Erdekelne masok tapasztalata
is, hogy mi okozhatja ezt. Ja, a kuplung is elegge csuszik (hatha fontos
lehet ez is, bar nem valoszinu).

Elore is koszi:
Joe

mailto:
+ - Re: audi 100 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Vennek Audi 100-ast (szivart) ketezres (turbo)dizelt,
> klimaval es minel tobb extraval.
> Es szivesen vennek minden pro- es kontra ervet is az autorol.

Nekem volt ilyen (2000D).

Pro: hatalmas, kenyelmes, biztonsagos. Nemet minoseg, alkatresz is van
hozza szinte mindenhol.

Kontra: ekkora karosszeriahoz eleg keves a 2000-es motor (talan a turbo
jobb, de az meg hajlamos hengerfejrepedesre), alul van meretezve a fek,
a huto is.
Az M7-esen az erdi dombra csak ugy ment fol 5.-ben, ha a klimat
kikapcsoltam...

Ha lehet, a sullyesztett kilincses verziot keresd, az '87 utani.

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - abcug barmok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Elneezeest, hogy - esetleg - maasok szaamaara egyeertelmu dolgokat
>>keerdeztem,de nagyon-nagyon uj vagyok az autozaasban...
>>
>>Koszonom
>>
>>Matho
>>
>
>Azert egy kicsit utanajarhatnal a dolgoknak, mielott ekkora nagy baromsagot
>kerdezel (automata kuplung)
>
>Udv: Kope
>

Szerintem pont azt csinalta a srac, es hol mashol jarhatna utana, ha nem itt?
De kar volt elore megkoszonnie a segitokesz valaszodat.... 
Valahogy ugy illik, ahogy GaborZS csinalta.

andor
+ - Golf II D-t veszek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Keresek fiatalabb evjaratu (91-92-es) Golf II. D-t (esetleg 
GTD-t) megvetelre. Csak jo allapotu, igazolt eredetu 
erdekel. Ajanlatokat erre az E-mail cimre kerek.
Berija
+ - MotorUp koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Auto-sok!

Ezuton koszonom mindenkinek a MotorUp-temaban kuldott eszreveteleit,
tapasztalatait. Igen tanulsagos volt (a Faterom biztosan nem veszi
meg).

Remekul meggyoztetek az Oregemet, hogy nincsenek "csodaszerek". Nekem
nem sikerult, ezert adtam fel a kerdest a listan. Ez hatott!

Udv&Koszi
Csehi Zoltan, Suzuki Swift 1.3 GC
(Vezettem: Renault 19 D, Audi 80 1.6 ('82), Suzuki Swift 1.0 (e harmat
hosszabb ideig, a kov-ket csak parszasz km-t), Opel Astra A 1.4 16V,
Lada 1.2, Dacia, Ford Mondeo 1.8 16V, Opel Omega B 2.0 16V, Toyota
Carina E, BMW 318i)
+ - Re: Ford Granada, erdekes problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

Na, most mar megy a Fordom.
A problema nagy valoszinuseggel a benzinszurovel volt. Ugyanis amikor
levettem, a karburator feloli csovon egyszeruen nem folyt ki semmi.
Azutan atfujni se igen lehetett rajta. Nekialltam, kimostam, kifujtam. 
Utana csak berantassal lehetett elinditani (gondolom vizes lett a benzin
+ gyertyak jol be voltak kopve + akku ures :) ). Masnap reggel is
megprobaltam elinditani, elsore bekopte a gyertyakat (nem jol kezeltem a
gazpedalt), aztan 4-et megtisztitottam, azutan elindult. Ma reggel mar
siman indult, illetve a 3-4. inditozasra. 
Szerintetek ennek az autonak poccre kell reggel indulnia?
Ha igen, akkor hol keressem a tovabbi hibat?
Ugy vettem eszre, hogy a szivatonak "segiteni kell" a gazpedallal. Mert
pl. az alapjarat ha elinditom, akkor tok jol hallhatoan ingadozik, aztan
beszabalyozza egy ertekre, es ugy marad. Viszont ahogy melegszik, szepen
megy fel az alapjarat. Ha ekkor megpoccentem a gazpedalt, rogton leesik
egy stabil, alacsonyabb ertekre. 
Ugyhogy most tulajdonkeppen meg vagyok elegedve a kocsival, megy
nagyjabol normalisan.
Szerintetek erdemes utanamenni a problemanak?
Masik kerdesem: kicsit csorognek a szelepek. Erdemes elvinni
beallittatni, kockaztatva hogy ?
Mert en mar nem bizok az autoszerelokben. Eddig 1 kivetellel mindig csak
rontottak a kocsijaimon.


Udv:

-- 
GA'BRIEL, A'kos ) Office fax:   (+36-1) 4312-977 |
Home fax:   (+36-20) 9295-894
UNIX & Internet consultant             Office phone: (+36-1) 4312-979 |
Home phone: (+36-20) 9278-894
+ - Turbos kocsik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

A turbos kocsikkal nekem is van egy kis tapasztalatom.
Edesapamnak van egy 10 eves VW Golf 1.6TD-je. 500ekm van benne, viszont
o az elso tulajdonos, es mindig osztrak szervizben javittatja. A kocsi
kotta, megy mint a gep, legnagyobb baja, hogy ki vannak ulve az ulesei
:)
Es iszonyu jo a menetteljesitmenye, amellett fogyaszt 5-6 litereket.

Nekem meg van egy Renault 5 Alpine Turbo-m. En ezt tok tropa motorral
vettem, mindent kicsereltettem benne, csak a turbo felujitasa (teljes
belso csere, a kulseje az eredeti) volt 100ezer Ft. Az, hogy
iszonyatosan megy, az nem kifejezes. Kettesben ugy 60-nal kezd el erobol
kaparni. Negyesben olyan 120-130-ig lehet autozni, en eddig max. 170-et
mentem vele, de az meg nagyon az 5. alja volt,szoval szerintem 200
folott a vege. Mindehhez 120-as atlagnal eszik olyan 7 litert. Varosban
nagyon normalisan vezetve lehetett vele 8 koruli fogyasztast merni.
Szoval nagyon allat a gep, csak hidegen nagyon osszevissza megy, es
nagyon pici. Persze 840kg-ra 100LE, alazza a 2litereseket rendesen.

Ezek utan felmerul a kerdes, miert is vettem en masik autot. Hat azert,
mert rengeteg baj van vele. Ezek egy resze a konstrukcio miatt, masik
resze meg a bena szerelok miatt van. Aki azt hiszi, hogy ez egy Dacia,
az nagyon teved. 

Teljesen felujittattan. Dugo, huvely, gyuru, hajtokar, blokk csere.
Vezermutengely, fotengely felujitva. Belevalo gyertyak (8800 Ft ... ).
Jo is volt egy darabig. Csak iszonyuan melegedett, dugoban eletveszelyes
volt. Maig nem tudom miert. Lehet a turbo miatt (merthogy az nagyon
meleg), vagy nem jo az olajhutese vagy a vizhutese?

Elkezdett fustolni egy kicsit. Na, szedjuk szet a hengerfejet.
Szetszedik, a szelepek tok feketek, de ciki.
Mondtak, szelepek rosszak, lehet szelepvezeto rossz. Elviszem
hengerfejeshez, aszongya, szelepek rosszak. Nosza, uj szelep.
Renault Baumgartner megkerdez, aszongyak, 8 szelep 110ezer. Huhh...
Legyen utangyartott szelep.
Utangyartottak, 11ezer Ft, berakjak, most csattog mint a barom.
Szerintem szetcincalta a motor a gagyi szelepeket. Viszont a regi
szelepek szerintem nem _olyan_ rosszak. 
Van valakinek tippje mit tegyek? 

Egy szelepvezeto csere mibe kerulhet? Es erdemes gyari szelepeket venni?
Az oke, hogy utana az 100 evig szelep, nade 100e nagyon nagyon sok egy
ilyen akcioert. Es nyilvan nem kapok annyival tobbet ezert a kocsiert ha
eladom.

Meg valami. Szoktam Nemetorszagba jarni, munkaugyben. Szerintetek
erdemes ott kerdezni, nezegetni?

Minden tippet elore is koszonok, es bocs ha hosszu lett...

-- 
GA'BRIEL, A'kos ) Office fax:   (+36-1) 4312-977 |
Home fax:   (+36-20) 9295-894
UNIX & Internet consultant             Office phone: (+36-1) 4312-979 |
Home phone: (+36-20) 9278-894
+ - Re: kuplung (#282) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2 Feb 1999  wrote:

> Azert egy kicsit utanajarhatnal a dolgoknak, mielott ekkora nagy baromsagot
> kerdezel (automata kuplung)

Azert egy kicsit odafigyelhetnel a stilusra! Egyebkent meg fogsz lepodni,
automatanal is lehet kuplung: "a hidrodinamikus nyomatekvalto athidalasara
a valtomuvekbe egy tengelykapcsolot is beepitenek." "A fekpedal benyomott
helyzeteben a vezerles oldja a hidrodinamikus nyomatekvaltot athidalo
tengelykapcsolot, mert enelkul a hajtott kerekek esetleges blokkolasakor a
motor lefulladna."

Forras: Dr. Hodvogner Laszlo: Autoelektonika, Muszaki Konyvkiado, 1995.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - RE:ply (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 65 -os Octavia [...]
> Az akkori anyagminoseg jobb volt ?

ez egy koltoi kerdes.
ha az anyag szerkezetileg (pl otvozet minosege) nem is, 
de az osszeszereles *enszerintem* biztosan.

---

>> nem tudja valaki a cimet ennek a konyvnek?
>
>Az iroja Fekete Kalman, valamikor '70-esekben o is
>rallye-zott. Ket konyve van ha jol emlexem:
>1. 300 meter zuhanas   2. A szaguldas mamora

nagybetus Koszonom! :)

udv,
zoli
+ - gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Orommel latom, hogy vannak Skodasok is a listan.
Mi a fenetol lehet, hogy a rendessen beallitott
gyujtasom max 1-2honap alatt elallitodik.
Pontosabban meglazul a megszakito.
Hiaba van meghuzva, pedig jo a menete...

Hasznal valaki elektronikus gyujtast???

F. Tibor
79/SKODA 105S
+ - 1500-as Polski kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Orokoltem egy topicban emlitett autot.
Arra lennek kivancsi, hogy Budapesten lehet-e valahol kipufogot venni hozza, va
gy esetleg valamelyik mas tipusu auto 
kipufogo rendszere kompatibilis-e ra.
Ha lenne valakinek felesleges kezelesi utmutatoja hozza, (kolcsonbe is jo, lema
solom es visszakuldom) azt is szivesen 
vennem.

Koszi
		
+ - Ford, nem melegszik a viz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
„A hutoviz az istennek sem eri el a normal homersekletet.Eddig tobb Ford szervi
zben probalkozott es mindenutt azt az okos tanacsot adtak, hogy csereljen termo
sztatot.Ket ev alatt most tart a negyediknel, de a helyzet nem javult.”
Nekem hasonlo problemam volt egy 86-os Escort-tal. Szinten termosztat csere – m
int kiderult nem is kellett volna, mert edenyben tuzhelyen leellenoriztem - (88
 fokosra, a ventillator kapcsolo 94 fokos volt benne). Aztan nagyon egyszeru vo
lt a hiba, amit nem is javitattam meg.:) A muszer volt a „rossz”. Allandoan a n
ormal mezo aljan volt, idegesitett is egy darabig, hogy miert nem „melegszik” v
íz. Aztan mikor ugy gondoltam, most mar uzem meleg, szepen kiszalltam az autobo
l. Erzekszervi uton meggyozodtem rola (kezemmel:)), a huto teteje es alja jo me
leg volt, tehat a termosztat kinyitott, mivel elvileg 70 fok felett az ember ke
ze mar nem nagyon birja a forrosagot, megnyugodva ultem vissza az autoba. A mot
or elerte az uzemi hofokot, a termosztat kinyitott, innentol kezdve csak szokas
 kerdese, hogy az ember elfogadja amit a Ford muszere mutat. Meg annyit ehhez a
 temahoz, tobb baratomnak ugyanez a problema elofordult (tipus hiba?), ok elvit
tek a muszerfalat szerelohoz, aki egy par s!
zaz forintos alkatresz cserevel megszuntette fenti „jelenseget”.



 Kovács Attila
     (Atti)
+3630 9747-962

___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - RE: *** HIX AUTO *** #282 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kope irta:
---------------

> Na most a felsoroltak valoban tobb 100E Ft. koltseget jelentenek,
> ugyhogy
> valoban nem erdemes ilyen atalakitassal foglalkozni. Ha mindearon
> combositani szeretned a gepet, akkor maradja a "hagyomanyos"
> modszereknel
> (konnyitesek, vezerlesmodositas, stb...) ebben szivesen latlak el
> tanaccsal
> 
Ne csak ot, mi is varjuk!

Hovi irta:
-------------

> Az enyem 1,6 -os chip tuninggal van ellatva.
> Ezt az az emberke csinalta es epitette uja a motort aki
> 8-evig versenyzet ilyen autoval ( rally).
> A fogyasztas szempontjabol nem tanacsolom senkinek ezt
> a muveletett mert 10-12 l lett az etvagya.
> Igaz ezt 4000 fordulaton ill felette.
> Valaki kerdezte mennyit megy az auto 4000 fordulatnal
> annak uzenem 125 km/h
> 
125? Nem keves ez egy kicsit? Az en 1.6-os Tipom injektorrol, tuningrol
meg soha nem hallott, de 3000 fordulatnal 110 km/h, 4000 korul 135 ha
ketten ulunk benne. Ezt azert mondom, mert a Tipokat mindenki szidja
a gyenge motorjuk miatt... Igaz a maximum 171, de 140-tol tobbel soha
nem jarok. Ja es a fogyasztas 7.3 l.

> Elmondasok alapjan most olyan 115-120 LE korul mozog a motor
> teljesitmeny ami 9
> 00 kg kasznire jutt. Szerintem nem rossz!!
> 
A Tipom gyari adatok szerint 81 LE.

> Persze belul a muanyagok mar csuncsognek, de nem veszesen.
> 
Sajnos ez nalam is elofordul

sb irta:

> En itt azt latom (Finnorszag), hogy a parkolokban minden parkolohely
> elott van 
> egy konnektor, ahova bedugjak a kocsikat, gondolom az aksit toltik.
> Sot azt hal
> lottam, hogy pl. Kanadaban taviranyitoval be lehet inditani a kocsikat
> a lakasb
> ol par perccel indulas elott. Igazabol en meg nem lattam olyan kocsit
> itt, amin
> ek jart volna a motra, de nem ult benne senki...
Norvegiaba jartam, ott is ugy mukodik. A taviranyitos inditast
Szlovakiaban is
aruljak, 150-250.000 Ft tipustol fuggoen. Kis segedmotorrol van szo,
amely
minimalis uzemanyag-fogyasztas mellett (ha jol emlekszem 0,8 l / 1 ora)
kivaloan
elomelegiti a kocsit (hutoviz, interier...)


> Ford Orion nem melegszik:
> > Tud valaki valami hasznalhatobb tanacsot adni,
> > mint a termosztatcsere?
> Vizhomero csere.
> 
erintkezesek hibaja, ha keveset mutat, de valojaban meleg
ha jol mutat, akkor valamelyik csovel lehet problema
nem ertem, miert csereltel termosztatot, ha nem az volt a hiba,
vagyis ha az ujjal sem melegedett...

Zoli irta:
> Olyan cimeket keresek amelyen az autok alvazszama vagy 
> barmilyen mas azonositoja alapjan le lehet kerdezni a 
> pontos gyartasi idopontot, ill minnel tobb gyartassal 
> kapcsolatos adatot.
> 
en is.


Csaba
+ - Gyertya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

a minap olvastam, hogy a gyertyak mar 15 hideg inditas utan
elromolhatnak!
nem tudom megitelni, mennyire volt reklam ize a dolognak, de azt irjak,
hogy a Bosch SUPER 4 gyertya ezt a hatart 48-ra "tornaszta fel".

Van valakinek tapasztalata az emlitett gyertyakkal? A multkor nezegettem
is
az uzletben, de nem talaltam utalast, erdemes-e oregebb gepbe berakni.

Allitolag megvaltozott a skala, egy fajta tobb regi fajtat is
helyettesit,
osszesen 17 fajta az eddigi kb. 110 helyett, ami az autok 93%-at
jelenti.

Az elettartama allitolag 60e km.

Szerintetek erdemes kiprobalni?

Csaba
+ - Koszonom a valaszokat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonom a valaszokat, es

bocs, bar most az influenzabol kifolyolag 38 fokos
lazam van, BIZTOS, hogy nem "automata kuplung"-rol
irtam, felreolvasas lehetett az egyik valaszolo
Kollega reszerol. E masik Kollegatol mar tudom,
hogy az automata valto eseten "nincs kopas". 

A lenyeg: nagyon koszonom a kimerito valaszt, boldogga
tesz a tudat, hogy egy tokeletes szerkezetet a "sportos" 
teljesitmeny miatt hanyagolunk (itt Europaban) :-(((...

Automata valto: valoszinu, hogy a gyengebbeknek
konnyebben kezelheto, es lehetseges, hogy a "rendes" valtonak
esetleges nem korrekt kezelese miatt (pl. veszhelyzetben)
tobb a baleset Europa utjain, mint a States-ben;
vagy ez mas, "kulturalis" okok miatt van?


Udv, Kosz: Matho
+ - Re: Klima & teljesitmeny ( 31 sor ) AUTO #282 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2 Feb 1999, Antal Attila wrote:

> Haho !
> 
> :> Nekem eddig volt egy 1.5-os (88LE) Esperom es most van
> :> egy Astra 1.4 (90LE) klimaval. Egyiknel sem erezheto, hogy
> :> visszaesne a motor teljesitmenye, ha bekapcsolom a klimat.
> 
> Naaaa !!!  Ezen azert egy kicsit tamaskodnek...

Valoszinu azert nem erzi, mert a klimakompreszort a motorelektronika
kapcsolja. Igy ha a motor nem jar 100% terhelesen, akkor az elektronika
elobb noveli a motor teljesitmenyet, aztan kapcsolja a kompreszort, es
vissza.
Bar az opelbol nem nezek ki ilyen kulturalt motorvezerlest ;-).

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Re:HIX AUTO #278: akku telen ( 10 sor ) AUTO #282 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2 Feb 1999  wrote:

> En itt azt latom (Finnorszag), hogy a parkolokban minden parkolohely elott va
n
> egy konnektor, ahova bedugjak a kocsikat, gondolom az aksit toltik. Sot azt h
al
> lottam, hogy pl. Kanadaban taviranyitoval be lehet inditani a kocsikat a laka
sb
> ol par perccel indulas elott. Igazabol en meg nem lattam olyan kocsit itt, am
in
> ek jart volna a motra, de nem ult benne senki...

Nem, nem aksi toltes. Futoszal van a motor hutokorebe,es elofutik a
hutovizet, sokkal konnyeben indul a motor.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: turbo, gumifustoles ( 26 sor ) AUTO #282 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 2 Feb 1999  wrote:

> alacsony fordulatra -pl.kb1500/perc a fotengelyen-  merteznenk egy
> _hagyomanyos_ turbot, teljes gazon szetrepulne az egesz ) Nekem (pusztan
> elvileg) ugy tunik, hogy a turbo fele'ledese attol fugg, hogy a motor mikor s
za
> llit
> megfelelo tomegaramu kipufogogazt. Akkor most ketsegek kozott gyotrodom!

Ez a jo megoldas. A turbonal a leg nehezebb dolog a turbo es a motor
illesztese. Ezt tobbfele keppen el lehet vegezni, tobbnyire kompromiszumok
aran. Az egyik megoldas az, amit leirtal.
Igenyesebb megoldasoknal nem csak a bypass-t, de a raomles szoget
is lehet allitani (peldaul a Peugeout 405Ti16). Az eredmeny egy nagyon jol
autozhato, eros jarmu.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - gumifustoles (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>Egyebkent azok a gumik, amiket igy lehet fustoltetni,
igencsak kopott allapotuak, igy egy egyszeru padlogazadasnal is kepes hosszu
masodpercekig allni a kocsi fustolo gumikkal egyhelyben, a V8-as motor 3-400
kozotti nyomatek pedig eleg ahhoz, hogy a rossz gumi tapadasat legyurje.<<

Mibol gondolod, hogy szaraz aszfalton a kopott gumi tapadasa roszabb?
Cs.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS