Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 274
Copyright (C) HIX
1999-01-25
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elado VW Derby (mind)  18 sor     (cikkei)
2 Re: Skoda es Peugeot !! (mind)  15 sor     (cikkei)
3 Re: levegoszuro,immobiliser (mind)  18 sor     (cikkei)
4 Re: Ablakfolia (mind)  14 sor     (cikkei)
5 Rendorkanyar (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Re: *** HIX AUTO *** #273 / Skoda toltes (mind)  70 sor     (cikkei)
7 Autofolia (mind)  34 sor     (cikkei)
8 opel kerdesek? etc... (mind)  27 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #273 (mind)  23 sor     (cikkei)
10 Skoda toltes (mind)  24 sor     (cikkei)
11 Skoda nemtoltes (mind)  18 sor     (cikkei)
12 A HIX AUTO (mind)  16 sor     (cikkei)
13 Fagyallo szelvedomoso (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Fenyszoro izzo (mind)  25 sor     (cikkei)
15 autok Torino (mind)  5 sor     (cikkei)
16 sport legszuro (mind)  34 sor     (cikkei)
17 Re: katonai jargany brdm-2 ( 11 sor ) AUTO #255 (mind)  22 sor     (cikkei)
18 Kerdesek (mind)  27 sor     (cikkei)
19 Re:Ablak folia (mind)  5 sor     (cikkei)
20 re:"Akcioban a rendorseg" (mind)  9 sor     (cikkei)
21 ujra: autofolia (mind)  19 sor     (cikkei)
22 Sebesseg valto problema (mind)  22 sor     (cikkei)
23 Re: Ablakfolia (mind)  37 sor     (cikkei)

+ - Elado VW Derby (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi mindenki!
     
     Kulfoldre szakadas miatt kenyszerulok eladni Volkswagen Derby - 
     1978-as, 1.1 l-es jarganyomat.
     A motorja most lett felujitva, 170.000km van benne, szepen megy eros a 
     motorja, csak egy fenyezes (meg csiszolgatas) elkelne neki (arany 
     szinu).
     Zodkartya `99. 07.09-ig, muszaki 2000. 07.09-ig van.
     Nemet nyelvu kezikonyv-masolatot adhatok hozza (Zaruba Gergely 
     jovoltabol, ezer koszonet neki!).
     
     Ianyar: 150.000.-
     
     Valaszokat maganba:
     
     
     
     Hollay Frigyes
+ - Re: Skoda es Peugeot !! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 22 Jan 1999 12:16:29 EST,   wrote:

>- Ok szerintem egy kulon faj az autosok kozott ( tisztelet a kivetelnek mert a
z
>ert vannak )

Na szerintem meg ugyanez ervenyes a Suzukisokra is, tisztelet a
kivetelnek. Vagy agresszív, tul gyors vezetok vagy Trabant-utanerzeses
figyelmetlen benak.

Zak [volt Skodas]


u.i.: amugy meg nem a tipustol fugg, csak bosszantott a Skodasokra
vonatkozo megjegyzesed
+ - Re: levegoszuro,immobiliser (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Fri, 22 Jan 1999 16:11:24 EST,   wrote:

>>az immobilizerhez csak  az  egyik  kis  kutyu  van meg, amit a kulcs
>melle kell tenni, es csak egy kulcs.
>a  "kulcs"  egy  kb
>-es  mua30x10x5mmnyag  "rud" a felirat rajta:TEC-TUS.
>
>Az a rud valoszinu ,hogy egy magnes ami egy reed relet mukodtet. Ha igy van
>akkor nem nagy cucc a javitas ha esetleg tonkre megy.

Nem a... :-) passziv jelado, ami akkor ad vissza egy kodsorozatot,
amikor a az inmobiliser beepitett, aktiv reszenek a kozelebe kerul, es
eleg eros a radiosugarzasa, hogy a passziv resz mukodesbe lepjen tole
es kiadja a kodot. Ezt a kodot ertelmezi az immobiliser - ha stimmel,
akkor indithatsz.

Udv:  Zak

+ - Re: Ablakfolia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 23 Jan 1999 17:46:47 EST,   wrote:

>Ablakra ragaszthato sotet foliakrol tudakozodnek. Van valakinek ilyen az
>autojan? Sotetben mennyire latni ki? A rendor nem buntet erte?
>Es vizsgan atmegy-e az auto?

Ugy tudom, KPM-engedely kell hozza, amit be kell iratni a forgalmiba.
Ha olyan ceghez viszed, akinek erre megvan a jogosultsaga, akkor ok be
is irjak, es nem kothet bele a rendor. Utananezek, mert en is meg
akarom csinaltatni, hogy ne kapjon nyaron hogutat meg napszurast hatul
a gyerekulesben a kolyok.

Udv:  Zak

+ - Rendorkanyar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> U.i.: a Ladásoktól csak a rendorkanyarokat irígylem - de azt
>> nagyon.
>Bocs, de mi az? (Nem a Lada :-))) a rendorkanyar... :-))))

Hat en ugy tudom -legalabbis mifelenk igy neveztek-, hogy az olyasmi, mint a
kezifekes megfordulas, csak nem kezifekkel csinaljak, hanem hatsokerek
hajtasu autoval - gazfroccsel, kiporgo kerekekkel. Persze ehhez megfelelo
nyomatek kell, vagy konnyu far.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #273 / Skoda toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: skoda toltes ( 20 sor )
>
>nagy prolemam van mar kb. 1 honapja: a Skodanknak allandoan lemerul az
aksija.
>Az, hogy az aksi rossz ki van zarva mert csak max 2 eves, es mas jelek
(kesobb)
> sem erre utalnak........
>
0. Ha még nincs, vegyél egy egyszerű, műszert magadnak. 4-5 eFt-ért már
egész elfogadhatókat lehet venni és egy javítgató autósnak ez mindig jól
jön.

1. Töltés ellenőrzése
1.1.Szólj a Frigyesnek, hogy segítsen, mert egyedül nem megy.
1.2.Indítsd be a motort, kapcsold be a tompított világítást. Közepes
fordulaton járó motornál emeld le az akkuról a + sarut és a +, - saruk
között mérd meg a feszültséget. 14-15 V közötti értéket kell mérned, az
ideális 14,5 V (generátornál). Ha a motort jobban megpörgeted, a 16 V-ot
akkor se érheti el.
Ha 14 V alatti értéket mérsz, az azt jelenti, hogy téli időszakban (főleg
városi menetben) gyakorlatilag állandóan kimerült akkuval jársz.
1.3.Hozzáértő villamossági szerelő a hasonló mérést elvégezve a szabályzó
deklijét levéve 30 másodperc alatt megmondja, hogy a generátor, vagy a
szabályzó a rossz. Ha a mérést bekötött akkunál végzi, vidd a kocsit másik
szerelőhöz!

Figyelem! A világítás a mérés alatt végig legyen bekapcsolva! A + sarura
általában legalább még egy vezeték csatlakozik, ez a + saruval akkor is
legyen összekötve, ha azt az akkuról leemelted! Vigyázz, hogy ne okozz
zárlatot, az akku + kapcsát ill. a leemelt + sarut véletlenül se érintsd a
kocsi fém részeihez, mert ezzel akár le is égetheted a járgányt!
1.4.Ha a mért érték 14-15 V között van akkor a töltéssel nagy hiba nem
lehet.

2. Akku ellenőrzése (két éves aksi már vidáman lehet halott)
2.1. Töltés
2.1.1. Vedd ki az akkut a kocsiból és alaposan csutakold le tiszta vízzel.
Ügyelj, hogy közben víz ne kerüljön se az akkuba, se a ruhádra, se a
szemedbe, mert egyiknek sem használ.
2.1.2. Szerezz egy akku-töltőt amelyiken leolvasható a töltőáram pillanatnyi
értéke. Lehetőleg 18-20 fokos hőmérsékleten tedd fel az akkut tölteni. A
cellák dugóit tekerd ki, hogy szellőzni tudjon, de hagyd rajta a lyukon,
hogy ne fröccsenjen ki belőle semmi. A töltőáramot állítsd be 3,5-4 A-ra
(Skoda 35 Ah-s akkunál). 1/2-1 óranként ellenőrizd.
2.1.3. Az ellenőrzéskor a megváltozott töltőáramot állítsd be újra. A
dugókat leemelve nézdd meg, hogy az egyes cellák pezsegnek-e és egyformán
pezsegnek -e? Az akku feszültségét mérve 14 V körül a cellákban elkezdődik a
buborék képződés, de a pezsgés igazából 14,5 V körül kezdődik. Ekkor hagyd
abba a töltést, mert az akkud 14.5 V-nál  70-80%-ban feltöltődött. Ha 12 óra
alatt sem érte el a 14,5 V-ot akkor is hagy abba a töltést.

2.2. Kisütés
2.2.1.Köss az akkura egy 12V 45 W-os izzót (bilux tompított fele) és hagyd
világítani. Amikor el kezd világítani nézd meg az órádat.
2.2.2. Időnként mérd meg az akku feszültségét és ha elérte a 10-11 V-ot
kapcsold ki és nézd meg az órád.
2.2.3. Ha legalább 5 órát világított, akkor az akku elfogadható állapotban
van, ha kevesebbet, akkor télen már ne számíts rá.

3. Konklúzió
3.1. Ha a töltés is jó, akku is jó, nézd át az összes szóba jöhető kábelt és
csatlakozást.
3.2.A fent leírtakon kívül ezerféle dolgot tapasztalhatsz, de hát a gépjármű
villamossági szerelő külön szakma a maga millió hibalehetőségével. Az
akkuknak is külön lelkiviláguk van, valaha a akummulátor szerelő is külön
szakma volt. Akkoriban még az égből hulló csepp desztillált víznek
számított, ma ólmos-kormos, savas eső.

Talán valamit segítettem, üdv : Szú
+ - Autofolia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Guriga es autosokk!

>Ablakra ragaszthato sotet foliakrol tudakozodnek. Van valakinek ilyen az
>autojan? Sotetben mennyire latni ki? A rendor nem buntet erte?
>Es vizsgan atmegy-e az auto?

Nekem van rajta. Velemenyem szerint, erdemes olyan helyen 
csinaltatni, ahol ertenek hozza (nem erdemes piacon megvenni 
gyenge minosegu foliat es otthon felimadkozni az uvegre). Olyan 
foliat valassz inkabb ami kivulrol jobban tukrozodik. Ami nekem van 
az olyan, hogy kivulrol csak a bennulok korvonala latszik (nem vak 
sotet) kekes arnyalata van (jol megy a kobalt kek Suzimhoz :-))), 
es jol kilatni belole meg este is. Nekem azt mondtak, hogy ugy 
lehet kiprobalni, hogy milyen lehet folias hatso szelvedon kilatni, 
hogy atforditod ejszakai allasra a belso visszapillantotukrot (ami a 
szelvedon van), szerintem ez tulzas, legalabbis az en foliam ennel 
vilagosabb, ezert jobban is latok vele sotetben. Szerintem nem 
balesetveszelyes! Rendori ellenorzesem meg nem volt, de "ugy 
tudom" nem erdekli oket. Viszont ha teljesen korbe foliazod, akkor 
biztos hogy nem megy at a vizsgan, mert van egy olyan feltetel, 
hogy az auton kivulrol at kell latni... A foliazok szerint a korbe 
foliazas azt jelenti, hogy kiveve az elso szelvedot. Nekem az elso 
szelvedore, mondvan az mar balesetveszelyes, csak ugy lettek 
volna hajlandoak tenni, hogy kifizetem a foliat, es felrakom 
magamnak.... A felrakashoz vizes technologiat hasznalnak, ezert 
fagyban amig ki nem szarad a viz erdemes futheto garazsrol 
gondoskodni (kb. 2-3 nap), ha nem akarod, hogy felpupulykasodjon 
a folia. Miskolci cimeket es telefonszamokat tudok irni barkinek, 
ha kell. Nekem egy 3 ajtos Suzu Swift-re 13e Ft volt, elso szelvedo 
nelkul, 98 novembereben.
Barmi info kell meg irj, ha tudok valaszolok.

Udv.: Tata (23)
http://www.extra.hu/arvaig
+ - opel kerdesek? etc... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi kormanyforgatok!

Infokat szeretnek kerni elsosorban Omegarol (A), masodsorban Vectrarol (A).
Foleg objektiv fogyasztasi adatok erdekelnenek, ill.
minden jo es rossz tulajdonsaguk.
(1.8i,  2.0i es 2.3td ill 1.7td 1.6, 1.8, 20. motorokrol
szerintetek melyik miert jobb, melyik gazdasagosab)
Esetleg ha tudtok vmi hasonlo eladot az is erdekelne,
minel tobb extraval, de mindenkeppel klimaval.
(a tobbi masodlagos)

Most egy Kadett E 1.6D-m van mar 4 eve es idaig meg vagyok vele elegedve.
Elotte volt Skodam, kisPolskim.
Vezettem mindenfele mercit, foleg
A160; W210 -C180; W124 -200D, 230E; W210 -300TD;
sajnos egyik sem volt sajat.

Laci
aki mindig indexel es nem szereti a nemindexeloket es
a belso savan 50-el docogoket ezt igyekszik
is a tudtukra adni. (Soroksari ut)
(Lehet, hogy kicsit agressziv vagyok?!,
tudom jatszak a carmageddonnal.)
Meg egy gondolat az alazasokhoz:
Legnagyobb elemenyem az volt amikor egy MB
Sprinterrel egy versenyszellemu ezerotos ladat
szinte allva hagytam.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #273 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Heller,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: KARC ( 8 sor )
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> A KARC rendszerrol szeretnek vmi kozelebbit megtudni, ha vki talalkozott mar
> vele... (belepesi dij, havi dij?, ellenorzo allomasok szama?,stb.)

Belepesi, havi es egyeb dijakrol erdemesebb oket kerdezni, elfogulatlan
tapasztalatot tudok mondani. Maga a rendszer szerintem nagy otlet es
meg akar mukodhetne is, ha mindenki komolyan venne, mint aki kitalalta.
Tortenet: egy haverommal mentunk ki A-ba es a hataron bucsuzaskor a
vamos csak annyit mondott, hogy ugyan kapcsoljuk mar ki a KARC-ot,
mert jelez a muszeruk (akkor meg kezi kapcsolasuak voltak).

Udv, sok csokit!
L.

       _Ivicz Laszlo		
     _|	H - Budapest	Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
   _|	Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
 _|	http://www.angelfire.com/il/lepcso
|	Attacs: pls. nur Word6, Excel5 vagy TXT! + ékezet
+ - Skoda toltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary] irta:

 HA> nagy prolemam van mar kb. 1 honapja: a Skodanknak allandoan lemerul az
 HA> aksija. Az, hogy az aksi rossz ki van zarva mert csak max 2 eves, es mas
[..] (Problemaleiras a tegnapi szamban...)
 HA> voltam...udv:  Feri

Nem 100% de mintha  hasonlo  hibaval  talakoztam  volna jo reg:  a Skoda
generatoraban van 3x3 db dioda.  Ebbol 2x3 a tolotaram egyeinranyitasat,
1x3  meg  (talan)  a  gerjeszto  aram  egyenrangatasat  vegzi  (a  Skoda
generatora ongerjeszto, vagyis ha leveszed  az aksit, akkor is jarokepes
marad a motor).  Na ezek kozul 1-2 darab  pukkadhatott  ki.   Emiatt  ha
alacsony  a fordulat (kicsi a toltoaram) az egesz kepes visszaszivarogni
es elveszni.  Sajna  csak  szetszedes  utan  allapithato  meg  biztosan:
generator  szetkap, diodahidak le (3-3 db van bepreselve egy-egy hidba),
egyenkent ellenallasmerovel  lemer,  mindket  iranyba.   Amelyik mindket
allasban vezet, az rossz.  Azt nem  tudom,  kulon  kaphato-e  dioda,  de
komplett  hid  valoszinuleg.   Es  meg  mindig  sokkal olcsobb, mint egy
teljes generatorcsere.

--
Hali                                                SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Skoda nemtoltes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egyszeru a problema: Diodasor hiba...
Ki kell meregetni egyenkent, mert ott lesz a gond.
Egy valamire valo autovillamossagi muszeresznek (illik tudni) hogy nem
szabad csereberelni a generator fodarabjait, vagy a fesz.szabalyzot, de
az ohmmero vagy barmilyen egyszerubb multimeter bonyolultabb szerkezet
a probalampanal, igy sokan nem hasznaljak, csak ravagjak hogy "uj kell
bele".
15 eve foglalkozom jarmuelektronikaval, es nagyon sok meghokkento ugymondd
"mekkmester" megoldast kellett rendbe hoznom, mert ugy gondolta az a
"szaki"
aki belenyult, hogy "ugy jo lesz". Es nem lett jo.
Peldakat is felsorolhatok, de a generator csereje elott a diodasort
merjetek ki,
mert ott van a "kutya" elasva.

Peter.
+ - A HIX AUTO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A gepjarmuvek tanszek honlapjanak

http:/www.gjt.bme.hu

"AUTOMOBILIZMUS A MAGYAR MEDIABAN"
c. oldalan masodik helyen szerepel a "HIX auto"
osszesen 43 autos szaklap tarsasagaban.

Lezo

LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
LL
LL     e-posta:  mailto:
LL     http://www.gjt.bme.hu/~lezo
LL
LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
+ - Fagyallo szelvedomoso (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

a cimben emlitett temahoz sok okos hozzaszolas erkezett. Papramorgopalinka,
spiritusz, tiszta alkohol, vodka, mososzerek... Ha lefozod a palyinkat,
inkabb add el 1000-ert literjet, abbol jo sok szelvedomosot tudsz venni.
Spirituszt nyaron probaltam venni - nem kaptam sehol sem, valami Farmerfeny
fantazianevu "vilagito folyadek" van helyette, kb. 400 Ft literje.
A METRO-ban 130 Ft 1 liter -19C-ig jo szelvedomoso. Azt hiszem Prevent. Ha
minusz 10-15 fokosra kevered kb. 70-100 Ft egy liter. Szerintem ezert nem
erdemes kavarni mindenfelet. 
Szoval, ne a Shellnel vegyel 4 literes kiszerelesu mosofolyadekot
1600-ert...

Koli
+ - Fenyszoro izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok hozzaertok!


Valaki meg tudja mondani, hogy milyen elso izzot
erdemes venni ma Magyarorszagon (ar talan
nem is lenyeges)?

Az auto egy Citroen Xsara 1.4i.

Jelenleg 100w-os Halogen izzok vannak benne, de
kivancsi vagyok, hogy milyen ennel jobb izzok leteznek,
es hol lehet oket megvasarolni.
Gondolok itt nagyobb fenyerore (xenon izzok?), meg minden
masra.

Erdekelnek tovabba a kibocsajtott feny szinei is (sarga, feher,
kek, normal?). Melyik miben jobb a masiknal.

Szoval minden ami az izzokkal kapcsolatos.

Kerlek benneteket, hogy valaszaitokat az alabbi
cimre is kuldjetek el: 

Koszonettel:
Nagy Gabor (eNGine)
+ - autok Torino (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

akit erdekel , friss bomba autoarak Torinobol/italia-->plusz lehet venni is



Gabor/Torino
+ - sport legszuro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A sport legszurovel kapcsolatos tapasztalataimat szeretnem leirni,mert
latom hogy paran erdeklodnek a dolog irant.
Naszoval kezdjuk azzal hogy amikor a szakikat kerdezgettem mind azt
mondta hogy NE rakassam fel, mert a gyari legszuro doboz (airbox) sokal
jobb.
Miutan mar 3-4 ember is ezt mondta, megkerdeztem nehany olyan embert,
aki felrakta a kocsijara, es csodak csodaja mindegyik csak jot mondott
rola.
Na erre en is nosza, hajra az egyik ceghez. 25 rugo volt, 10 perc alatt
felraktak.

Tapasztalatok:
A sport szuro nelkul 160 folott mar nem annyira huzott a kocsi, mig
azzal erezhetoen jobban ment, 210-ig probaltam, utana is huzott csak nem
akaram elvesziteni a szarnyat :)
Foleg hideg nyari ejszakakon / reggeleken eszmeletlen a hatasa.
Egyebkent azt mondjak hogy nem loeroben hanem nyomatekban szamit inkabb.
Fogyasztasrol nem tudok nyilatkozni, mert azt nem nezem (15 korul mar
ugyis tokmindegy :)  ).
En csak javasolni tudom, mert eleg sokat szamit!-igaz, 160-tol volt
kiugro a kulonbseg nalam.

JA, el ne felejtsem: NEM KELL CSODAT VARNI! A kocsim elotte is igen jol
ment, de ezzel tenyleg jobb.
Szerintem csak porgos gepekre erdemes felrakni, nem az atlagos kocsikra.


Mindenkinek minden jot!
Kovacs Gyorgy
ami volt: BMW728i,Peugeot205GTi 1.6
amit probaltam:sokminden
most: Mazda RX-7 '86
+ - Re: katonai jargany brdm-2 ( 11 sor ) AUTO #255 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 6 Jan 1999  wrote:

> sziasztok!
> 
> van valakinek otlete, hol lehet beszerezni brdm-2 tipusu pancelozott
> szallitojarmuvet?
> egyaltalan: ez a dog 7 tonna, 4 gumikereke van. le lehet vizsgaztatni
> kozutra, es lehet mondjuk 'c' jogsival vezetni?

Valahol Cinkotan van az MH kozponti telepe, civilek
onnan tudnak gepet venni toluk.

De biztos, hogy brdm-et akarsz? Az redete V8-as benzines, bar kesobb let
dieselesitett is, csakhogy az meg harmatgyenge motor ehhez a gephez.
A kilatas eleg rosz, es lehet, hogy 80l/100km-bol megvan a fogyasztas.

 
Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Le tudna irni nekem valaki azokat a jelzeseket amelyek a gepjarmuveze-
tok hasznalnak? Ilyesmikre gondolok:
- Ket villantas az elakadasjelzovel = koszonom
- Kamion elottem jobbra indexel = Mehetsz oreg, szabad az ut

Tudjatok, egy ujszulottnek minden... (a "rendor elorejelzeseket" se 
hagyjatok ki :)

A masik kerdesem az lenne, hogy mit jelent az alul- ill. a
tulkormanyzott 
kifejezes? Azt tudom, hogy a fekeroegyensulyra utal (elol vagy hatul 
fog erosebben), de a gyakorlatban ez mit jelent? Mit erzek ha kanyarban 
fekezek?

Mas..
Decemberben volt egy kellemetlen elmenyem. Reggel volt egy kis kod es
mint utolag kiderult frankon lejegesedett tole az ut. Errol sajnos csak
akkor szereztem tudomast, amikor egy godor kikerulese utan megpordultem, 
meghozza eleg alaposan. Lecsusztam az utrol es felszantottam a padkat.
Porges kozben meg voltam gyozodve rola, hogy most fel fogok borulni.
Szerencsere semmi baj nem tortent, csak egy kisse saros lett a kocsi
oldala (VW Polo rulez :) 
Nos, az lenne a kerdesem, hogy ha mar megpordult a kocsi, lehet-e
valamit csinalni? (persze azonkivul, hogy lehasalok az ulesre :)

Andreas
+ - Re:Ablak folia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En szemely szerint nem ajanlom, ceges automon volt - utaltam mint a
sza*t, sotetben max. a fenyszorot lattad egy kis pontkent, az utat,
autot abszolute nem. Suzukin a hatso ablakokon volt, kis szogu
kikanyarodaskor hatranezni keptelenseg volt.
Bunny
+ - re:"Akcioban a rendorseg" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szoktatok nezni az "Akcioban a rendorseg" sorozatot?
> Nem tudom ki hogy van vele, de en majdnem mindig a menekulonek 
> szurkolok.

Akkor is, amikor a szaguldozo tizenevest megallito, es szabalyosan
igazoltato rendort mellbe lotte a kis f*szfej ? Vagy a kabitoszert
csempeszoknek ? Esetleg a sorban autokat toro agyatlannak is
drukkoltal ? En nem.
Bunny
+ - ujra: autofolia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

> Ablakra ragaszthato sotet foliakrol tudakozodnek....


en ugy tudom, hogy belulrol kifele a fenyatereszto kepesseget nem ronthatja job
ban mint 14 szazalek. ezt merik es ha 14 szazalek alatt van akkor hatosagilag e
ngedelyezett. kivulrol az ateresztesi kepesseg (hogy mennyire latni be) nem erd
ekes..

Ha ma'r szeretnel sotet uveget akkor ajanlanam inkabb a bevonatot ez ugy keszul
 hogy a kiszerelt uveget bekenik filmszeruen egy anyaggal (osszeteteltol fugg a
 szin es a sotetites) majd kemenceben kiegetik, ez azert jobb szeintem mert nem
 lesz karcos lehuzhatos ablaknal hogy mennyivel dragabb nem tudom, de egy haver
om csinaltatott sotetitest, es azt mondta, hogy nem sokkal dragabb, de sokkal j
obb (ha komolyan erdekel megprobalhatok telefonszamot kerni). Meg valami, ami f
ontos barmilyet csinaltatsz ugyelj arra hogy kapjal rola papirt, hogy engedelye
s, mert igazoltataskor is rakerdezhetnek...
udv:						Ferike
+ - Sebesseg valto problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok !

Egy 10 eves Ford Escort sebesseg valtoja neha a kovetkezo
jelenseget produkalja: egyszeruen nem lehet semmelyik fokozatba 
sem rakni. Nagyon eros ellenallasba utkozik a kar. Az eddigi 2-3 
alkalom szinte mindig egy lampanal valo megallas utan tortent.

Nem egyszeruen arrol van szo, hogy nem veszi e sebesseget,
azt csak a hatramenet csinalja, es plusz egy kuplungolas utan
menni szokott.
Attol is kulonbozik, amikor hidegen csak kisse nehezebben,
de azert veszi a sebesseget.

Valaki azt mondta nekem, hogy esetleg valamelyik motortarto 
bak lehet rossz, es elmozdul a valto.
Mit lehet az ok, es mit lehet tenni ellene ?

Bessenyei Zsolt 
(Ford Escort, 1988-as)

Tipushiba gyujtemeny:
http://www.flexum.hu/hospnet/auto.htm
+ - Re: Ablakfolia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez egyertelmuen folia fuggo

Az eloirasok szerint a fenyatereszto kepessegnek a kovetkezonek kell lennie:

hatso szelvedo : 30%
hatso oldalablakok : 50%
elso oldalablakok : 70%
elso szelvedore sotetito folia nem ragaszthato

Mindenkeppen elvesz valamennyit a kilatasbol, hogy mennyit az a sotetites
fokatol fugg

Jobb helyeken bizonylatot adnak a foliarol (ill. be kell vizsgaltatni az
autot a KPM-nel?), igy  szabalyos, nem buntet meg a rendor

Nekem 3 tapasztalatom van folia ugyben:

a., volt 1 toyotam, ami istentudja milyen ateresztokepessegu folia volt,
egyszer sem allitottak meg, kicsit zavaro volt, hogy sotetitett

b., voltunk balatonon 1 ismeros 90%osan sotetitett BMW-jevel. Az mar
eletveszelyes, annyira le volt sotetitve, hogy a kulso
visszapillantotukorbol nem lehetett hatralatni, ill. a tukornek is csak a
korvonalait lehetett latni (a belsorol nem is beszelbe). Nemcsak hogy
eletveszelyes, de nagyon faraszto is teljesen sotet autoban utazni....
A srac debreceni, ott nem szolt erte senki, Balatonon sem, Bp.n viszont
kemenyen megbuntette a rendor

c., a mostani Galant-unkon van bevizsgalt sotetito folia, elol enyhebben,
hatul erosebben sotetit: egeszen kicsit zavaro, arra jo, hogy a klima nyaron
ne dolgozza ki a belet es ne egesse az embert a nap, es megis biztonsagos
maradjon ezek mellett az auto... mondjuk a 3 kozul csak a Mitsubishin van
markas folia....

>Ablakra ragaszthato sotet foliakrol tudakozodnek. Van valakinek ilyen az
>autojan? Sotetben mennyire latni ki? A rendor nem buntet erte?
>Es vizsgan atmegy-e az auto?

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS