Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 399
Copyright (C) HIX
1999-05-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 km ora, skoda, kek izzo (mind)  83 sor     (cikkei)
2 Re:6V=>12V, bizticsekk (mind)  19 sor     (cikkei)
3 Re: skoda es a 130 (mind)  61 sor     (cikkei)
4 Index problema (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Kasznis/fenyezo (mind)  14 sor     (cikkei)
6 Karbi koszonet (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Oreg autok.... (mind)  29 sor     (cikkei)
8 Re: KRESZ a neten (mind)  12 sor     (cikkei)
9 vontatás (mind)  62 sor     (cikkei)
10 sebessegmerok (mind)  12 sor     (cikkei)
11 modell EB (mind)  10 sor     (cikkei)
12 kmora (mind)  21 sor     (cikkei)
13 szakirodalom (mind)  14 sor     (cikkei)
14 Re: lampak (mind)  15 sor     (cikkei)
15 Re: kek lampak + rendorok (mind)  33 sor     (cikkei)
16 Re: Kopes! (mind)  40 sor     (cikkei)
17 Re: Muszaki kerdesek (mind)  45 sor     (cikkei)
18 skoda (mind)  35 sor     (cikkei)

+ - km ora, skoda, kek izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!



> >Azt mondja
> >83-mal. Majdnem elrohogtem magam, hiszen legalabb 10-el tobbel mentem.
>
> >> Tavaly nyaron ket fiatal srac egy 105-os Skodaval a Balaton fele kb 130
> >> -as tempnal elozott meg.
>
> A kilometerorakat talan be kellene allitani rendesen. Az autok
> kilometeroraja mindig tobbet mer, mint amennyivel mesz, atlag 5% elteres
> teljesen hetkoznapi dolog.
>
A km ora mindig tobbet mutat a valodi sebessegnel az osszes kocsiban,
ugyhogy pl az en skodam sem megy igazabol 150-et, amikor azt mutatja, de
mas autok orai is ugyanennyit mutatnak ilyen sebessegnel. En egy Skoda
Favorittal es egy Opel Astraval mertem eddig ossze az oramat, es
ugyanugy mutatott mindegyikonk oraja. (en ugy tudom, pontosan meg van
adva, hogy egy km oranak mennyit kell "csalnia" folfele)


> >Mostanaban eszrevettem, mindenki a skodakat bantja.
> >Nagyon csunya dolog.
>
> De jogos. 1 ev meg nem telt el, es 150K forint ment el a Skodam
> javitgatasara. 14 eves autonal ez kisse sok. Ha leirnam az eddigi hibait,
> ketszer olyan hosszu lenne a HIX. AUTO
>
Jogos? Miert? Azert, mert neked az elozo tulajdonos, aki nem vigyazott a
kocsira, lelakta egy kicsit? Mert a skoda akkor is egy jo kocsi, igaz,
hogy figyelni kell ra, es nem csak allandoan uvegelni... Az enyem 15
eves, en szemelyszerint beleraktam 40000 km-ert, es nem volt vele semmi
extra dolog (hiba), ami egy masik kocsival elo nem fordulhatott volna...
(igaz, elso tulajtol tipp topp allapotban vettem)  Akkor most ez hogy
van? Neked igen, nekem nem?
Az elso kocsim egy trabant volt... fekudtem alatta eleget, koltottem is
ra, megsem szidom. Az enyem egy elegge lestrapalt egyed volt, 5000
forintert vettem, nem csoda, hogy annyi bajom volt vele. De miutan
osszeraktam, mar nem is volt vele semmi gond, elvitt mindenhova. Jo,
hogy a kenyelem nulla volt, de ment.
Szoval minden kocsira lehet vagyonokat kolteni, ha a tulaj nem vigyaz
ra!


> Fejbol nem emlekszem, de szabvany ir elo minden vilagito eszkozt, ami
> a kocsin talalhato. Meg a szinhomerseletet is megadjak. Nos ha valaki
> ettol elter, akkor elvileg megserti a torvenyt, ami (meg ha rossz is)
> szankciokat von maga utan.
>

Igen, pontosan igy van. Multkor a rendor megallitott, es nem tetszett
neki a xenon kupakos fenyszorom. Neztem ra nagy szemekkel, hogy tenyleg
nem szabalyos? De hat akkor az uj Mercik meg az Audi A6-ok hogy hogy
keken vilagitanak? Azt mondta, hogy ez vegulis egy erdekes dolog, mert
hogy a torveny szerint a fenyszorok vagy feherek, vagy pedig
kadmiumsargak lehetnek. Ugyhogy akarcsak a negyes golf indexei...
Elengedett, mondta, hogy azert szerinte csereljem ki, mert ha a kpm-esek
megallitanak, ok leszedik a rendszamot...


> En ugy gondolom, hogy egy kocsi nem akkor hivja fel a figyelmet magara
> ha tele van ragasztva STP matricakkal, ki van herelve a kipufogoja
> (kalyhacso), es telelampazva mint egy karacsonyfa, hanem azzal, hogy
> tiszta. Egy tiszta kocsi ami az eredeti felszereltsegen kivul csak a
> "nagyon szuksegeseket" tartalmazza... szerintem ez hivja fel a figyelmet
> legjobban magara.
>

Igen, a tisztasag egy fontos dolog... lehet barmilyen jo meg szuper meg
szep egy auto, ha egy sartenger, akkor....   a tisztasag az elso jel,
amivek az auto megmutatja, hogy vele igenis torodnek


> Aki ki akar tunni a szeria kocsik soraibol, vegyen meg valami oreg amerikai
> kocsit, hozza rendbe, eredeti allapotba.
>

Nem veszek! Utalom oket! En a skodakat szeretem, ez van! (tudom, lehet,
hogy szerintetek hulye vagyok, de nem erdekel)


Udv........Adam
+ - Re:6V=>12V, bizticsekk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Gondolj csak bele: ugyanakkora teljesitmenyu fogyaszto aramigenye
> >a felere csokken, tehat a vezetekekkel nem lesz baj.
>
> Ohommm. I=U/R. Ha a szamlalo (U) 2x-esere no es a fogyszto ellenallasa
> konstans, akkor a tort erteke (I) is 2x annyi lesz. Vagy rosszul tudom?
>
Jol tudod az Ohm torvenyt. De a fogyaszto ellenallasa nem konstans!!!
Gondold vegig,az izzokat is cserelni kell, tehat mig egy 6V 21W-os izzon
3,5 A aram folyik (1,71 ohm), addig 12V 21W-oson csak 1,75A (6,85 ohm)!! 
(P=U*I,  I=P/U,  R=U/I)
Tehat valoban ugyanakkora teljesitmeny mellet a vezeteken atfolyo aram 
nagysaga pont a felere csokken. Ugyan ez vonatkozik egy auton 
(most tulzasba estem, Trabanton) talahato osszes fogyasztora, az utaster
vilagitastol kezdve az oninditon keresztul a rendszamtabla vilagitasig.
Tehat az osszes fogyasztot cserelni kell, mert kulonben elobb vagy utobb
karosodni fognak pl. ablaktorlomotor forgoresze leeg.

S.Gy. a be'ka, akit nem a megfelelo" ido"ben e's helyen
cso'koltak meg. Eze'rt nem lettem kira'lyfi.
+ - Re: skoda es a 130 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> wrote in message news:...
> Sziasztok!
>
>
>
> > > Tavaly náron két fiatal srác egy 105-ös Skodával a Balaton felé kb 130
> > >> -a tempónáelozött meg.
> > >> Ez azért elég bátor volt....
> > >>
> > >ugyan mar....  ilyet en is szoktam csinalni :o)
> >
> > es meg megy a Skodad ? (105-os motorral ?) -tenyleg bator, de meglehet
> > Balatonig nem ert el.
> >
>
> Szoval en tenyleg szoktam csinalni ilyet...  es joparszor leertem a
> balatonra... es soha nem volt semmi gondom nem volt
>
>
> > De visszaterve, gls hengerfejjel (skoda gyari sport) es popec
> > gyujtassal, akar hiszitek akar nem, 150 Km/h-s vegsebesseg.
> > Tovabbi adatok: 1. sebeség 30, 2. 60, 3. 90, 4. 150.
> > Ugyanis negysebesseges!
> > Akkor mert ne tudott voolna a srac 130-al elozni?
> > Szoval ne szoljatok le a skodat.
> >
> Az enyem 105-os (szeles nyomtavu), elektronikus opto gyujtas, Bosch
> super 4 gyertyak, sport dob (alig van hangosabbra hangolva a gyarinal),
> es a vege kb 150. A 140-es utazo sebesseget siman birja. (szoktak is
> nezni az M7-esen), teny, hogy ilyenkor mar hajlamos emelgetni az elejet,
> ugyhogy oda kell figyelni rendesen. (hiaba, meg kene mar ultetni az
> elejet)
>
> Mellesleg engem sem hagyott ott meg sehol pedig immaron majdnem 4 eve
> nyuzom.
>
> Szoval a skoda egy skodalatso auto :o)
> (en trabantal kezdtem, az sem volt bizonyos szempontbol rossz auto,
> megtanultam rajta vezetni es autot szerelni)
>
> Ma amugy felvetodott bennem egy kerdes...
> A szeles nyomtavu farmotoros skodakban hol van a kurt?
> valahol elo van, de nem talalom :o(
>
> Udv........Adam
>
> Skoda 105 GLS :o)
>

Hali!
Nekem 120GLS-em  van 12 éves 120000 km-el, a motor még nem volt felújítva
(csak kabantartva) tehát 140km/h -val lemegy a Balcsira meg vissza is hoz.
Az olajfogyasztásról ne kérdezzetek...


--
               ISLANDER
             UIN: 26866693
       islander@.matavnet.hu
http://wwp.mirabilis.com/26866693
        "jog-and die healthier"
+ - Index problema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Zoli!

> A problemam az, hogy ha
> felkapcsolom a lampat es indexelni akarok -balra-, akkor nem indexel, csak
> egesz halovanyan "parazslik". Eddig meg tudnam is az okat. De itt jon a fo
> baj: ha nincs bekapcsolva az index, de a tompitott vilagit, akkor a bal
> oldali indexem hhalovanyan "parazslik".

Ilyen akkor szokott elofordulni, ha a lampatest (nem irtad, de sejtem,
hogy a hatso lampakrol van szo) foldelese szakadt meg.

Lattam mar olyan kocsit (asszem Szamara volt), ahol az indexek pont
ellentetes iranyba villogtak, gondolom ott ugy van megoldva, hogy a ket
hatso kombinalt lampatest foldje (hoppa, ez auto, talan test-nek lenne
jobb hivni) egymashoz volt kotve, mig a kocsi testehez csak az egyik
lampatest van bekotve. Na ez a kocsi testehez meno drot szakadthatott el
(a kocsit utcan lattam, igy biztosan nem tudom, de villanyos
tapasztalataim ezt sugalljak).

Udv,
Sanyi
+ - Kasznis/fenyezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.. 

Nagykerdesem lenne.. 
Budapest es kornyeki (talan a kornyeki olcsobb, mint a budapesti, 
ezert videkre is lemegyek) szoval olocs szerelo kellene aki: 
viszonyal kulturaltan kikalapal egy motorhaztetot, lefenyezi (nem 
metalfeny,raadasul nem baj hacsak 1-2 evet bir a fenyezes csak 
szep legyen) es a legjobb az lenne ha lenne valami muanyagos 
kapcsolata a megrepedt lokharito javitasara.. 
Ja igen, ha meg tud valaki valami videki fiat bonto cimet orulnek 
neki mert ket elso lampara is szuksegem lenne.. 
Elore is koszi szepen mindenkitol a segitseget.. 

AntForce
+ - Karbi koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Koszonom mindenkinek aki segitett karbi ugyben, ugy tunik megoldodott a
problema. A legszurom es belul a legszuro hazam volt iszonyu koszos (meg a
beomlo nyilas is csupa ragacs volt) valoszinuleg ez okozta a tulfogyasztast.
Nem teljesen ertem hogy tudott igy elkoszolodni ropke 4500 km alatt a
legszuro de mindenesetre most kicsereltem egy ujra (kemeny 450HUF volt :)))
es kisikaltam a legszurohazat is. A benzinszagot meg azert ereztem mert meg
van torve egy eleg eldugott helyen a benzin-gumicso (az AC elott) es finoman
szivarog onnan a benzin (alkalom adtan ezt is kicserelem).

megegyszer koszi a valaszokat!

B.Gabor
+ - Oreg autok.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Mostanaban eszrevettem, mindenki a skodakat bantja.
>>Nagyon csunya dolog.

>De jogos. 1 ev meg nem telt el, es 150K forint ment el a Skodam
>javitgatasara. 14 eves autonal ez kisse sok.Ha leirnam az eddigi 
>hibait, ketszer olyan hosszu lenne a HIX. AUTO

Tenyleg nem szoktam a Skodakat vedeni :)))) de ez minden oreg autonal
elofordulhat. Van aki szerencses es megvesz egy 10-15 eves gepet evekig
nyuzza es csak olajat cserel benne. --> ergo elfogult lesz a kocsival
kapcsolatban. A masik eset pedig ennek az ellentete. A vetel utan az ember
rakolti a gatyajat a gepre es az igy is allandoan cserben hagyja, lerohad
--> ekkor jon az hogy az ember nagyon elkezdi utalni az adott markat. A
hasznalt auto mindig lutri, foleg 10 ev felett. :(((
En szemely szerint evekig egy XR3-as Fordot akartam venni (oreget persze)
mert egy baratomnak volt egy 15 eves XR3-as Fordja. 2 evig nyuzta es egy
fillert nem kellett pluszban kolteni re, pedig iszonyuan hajtotta a gepet(a
faterja fizette a benzint :)))) Ment mint a golyo es 10-nel nem evett
tobbet. Aztan amikor odaig jutottam hogy van ra penzem, addigra sikerult
nehany masik volt XR3-as tulajjal is beszelnem es kiderult hogy nekik
allando motorikus es valtoproblemaik voltak :(( Nagyon nem ajanlottak a
gepet, igy lett XR3-as helyett egy fiatalabb es jo allapotu Ladam.(nem is
bantam meg egyenlore) Most ugy allok hogy jovore akarok venni egy 2.0i-es 3
ajtos Ford Sierra-t (beleszerettem :))) es ha nem hallok rola sok rosszat
akkor jovore veszek is egy 90-91 -es modellt.  Persze ha sok rosszat fogok
hallani rola akkor ...... :)))

sziasztok,
          Gabor
+ - Re: KRESZ a neten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha valaki tud egy linket, vagy barmi utmutatot, hogy hol talalok a neten
 >KRESZ jogszabalyokat, ossza mar meg velem (es mindenkivel) itt  a forumon!


http://www.b-m.hu/rendvedelem/rendorseg/kozlekedes/kresz_menu.htm


     ..oo.......
   o................Egeer.......     mailto:


===
+ - vontatás (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nemregen kerdezte valaki: hogyan vontathatna el szemelygepkocsijaval
200 km-re, egy forgalmi engedellyel es rendszammal nem rendelkezo,
osszetort szemelygepkocsit ?

Ide masolom az e temara vonatkozo hatalyos KRESZ-szabalyokat:

Elromlott jarmu vontatasa:
57. § (1) Elromlott jarmu vontatasa soran - a 26. § (1) bekezdesenek d)
pontjaban foglalt rendelkezes megtartasan tulmenoen (ez a sebessegre
vonatkozik: maximum 40 km/h lehet)- fokozott ovatossaggal, lehetoleg
kisforgalmu uton es idoszakban kell közlekedni. Autopalyarol es autoutrol az
elromlott jarmuvet vontato jarmuvel a legkozelebbi lehajtasra szolgalo uton,
illetoleg utkeresztezodesben le kell terni.
(2) Elromlott gepjarmuvet, mezogazdasagi vontatot es lassu jarmuvet vontatni
csak olyan jarmuvel szabad, amelynek tenyleges sulya eleri a vontatott jarmu
tenyleges sulyanak a felet; ha azonban az uzemi fekberendezes romlott el,
vontatasra csak olyan jarmuvet szabad hasznalni, amelynek tenyleges sulya
eleri a vontatott jarmu tenyleges sulyat.
(3) Ketkereku motorkerekpart, segedmotoros kerekpart es kerekpart vontatni,
valamint ilyen jarmuvel mas jarmuvet vontatni tilos.
(4) Olyan jarmuvet, amelynek kormanyszerkezete romlott el, csak emelve
szabad vontatni. Emelve vontatasnal a vontatott jarmuvet ugy kell rogziteni,
hogy a megemelt resz oldaliranyban ki ne lenghessen. Jarmuvet emelve ugy
vontatni, hogy a kormanyozott kerekein gorduljon, csak abban az esetben
szabad, ha a kormanyzott kerekeket elfordulas ellen megfeleloen rogzitettek.
(5) A vontatott jarmuvet olyan szemelynek kell vezetnie, aki megfelel a 4.
§-ban foglalt rendelkezéseknek.
(Ide masolom a 4.§-t:
A jarmuvezetes szemelyi feltetelei:
4. § (1) Jarmuvet az vezethet, aki
a) a jarmu vezetesere jogszabalyban meghatarozott, ervenyes engedellyel
rendelkezik, es a jarmu vezetesetol eltiltva nincs;
b) a jarmu biztonsagos vezetesere kepes allapotban van, tovabba
c) a vezetesi kepessegre hatranyosan hato szer befolyasa alatt nem all, es
szervezeteben nincs szeszes ital fogyasztasabol szarmazo alkohol.
(2) A jarmu vezeteset az uzemben tarto nem engedheti meg, illetoleg a vezeto
nem engedheti at olyan szemelynek, aki az (1) bekezdesben meghatarozott
felteteleknek nem felel meg.
(3) Az (1) bekezdesben emlitett engedelyt a vezetonek vezetes kozben maganal
kell tartania.)
Vontatott jarmuvon - a vezeton kivul - szemelyt szallitani tilos; az emelve
vontatott jarmuvon meg vezeto sem utazhat.
 (6) A vontatorudat, illetoleg a vontatokotelet a jarmuveken ugy kell
rogziteni, hogy az le ne szakadhasson. A vontatorudnak, illetoleg a
vontatokotelnek olyan hosszunak kell lennie, hogy a ket jarmu kanyarodas
kozben ossze ne erhessen; nem lehet azonban hosszabb, mint a vontatott
jarmu. Ha a vontatorud, illetoleg a vontatokotel harom meternel hosszabb,
azt feltuno modon (pl. zaszloval, lampaval) meg kell jelolni.
(7) Olyan jármuvet, amelynek uzemi fekberendezese romlott el, vagy amelynek
megengedett legnagyobb ossztomege a 3500 kilogrammot meghaladja, csak - a
huzo- es a nyomoerok felvetelere egyarant alkalmas - merev vontatoruddal
szabad vontatni.
(8) A vontatott jarmu feklampajat es iranyjelzo berendezeset - kiveve ha a
jarmuvet emelve vontatjak - mukodtetni kell, tovabba - ejszaka es
korlatozott latasi viszonyok kozott - a vontatott jarmuvet is ki kell
vilagitani.

Ha nem eleg vilagos, kerdezzetek.

Haliho:    Gabor
+ - sebessegmerok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az utobbi idoben igencsak elszaporodtak a kulonfele autok (kulonosen
Skodak) sebessegevel dicsekvo levelek.
Ugy tunik, sokan mintha nem tudnak: a km-ora alaposan megszepiti
a valosagot, leginkabb epp a skala vege fele!
A jellemzo elteres a skala teljes ertekenek kb. 7-8%-a. Minden
tovabbi nelkul elofordul, hogy pl. ora szerint 170-el szaguld az
auto, mig a valos ertek epp a gyari 155-os vegsebesseg.
Ezt tovabb erositi barmi, ami csokkenti a kerek godulokoret:
- alacsony guminyomas
- kopott gumi (ujra csereled es "lassul" az autod)
- terheles (vki epp azt irta: negyen ultek a fantasztikus eredmenyt
mutato Skodaban)
+ - modell EB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Tudna valaki reszletes informacioval szolgalni a hetvegen Egerben
megrendezendo modell-auto EB-rol?
A legfontosabb pl., hogy helyileg hol lesz. Mar legalabbis Eger varosan
belul hol... Kell-e a versenyre belopojegyet venni, ha kell az mennyibe
kerul.
Elore is kosz!

-= Pry =-
+ - kmora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Azert a pontossaghoz az is hozzatartozik, hogy az emberek
szeretnek kisebb gumit felrakni a kocsira, amitol a
gyorsulas kicsit jobb lesz. Anyamek Alekoja a peres
gumival ugy ment mint a golyo (Moszkvics-motor, 1500).

Logikusan a sebessegmero csak es kizarolag a kerek
fordulatszamabol tud merni. (javitsatok ki, ha nem)
Kisebb kerekatmerovel tobb fordulat kell ugyanakkora
ut megtetelehez.
Innentol kezdve (az en Skodamnal is) az ora kb. 10%-t
siet, ami azt jeleni, hogy 140-et mutat de 125-ot megy.
Sajnos az auto oraja nem olyan mint egy digitalis bicikli
ora, aminel allithato a kerekatmero...

Egyebkent ha ez igaz, akkor a fogyasztas merese is
kicsit problemasabb, mert nagyon jo adatok jonnek ki,
hiszen 10%-al tobb utat mutat a szamlalo.


+ - szakirodalom (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

olyan AUTOs(sors)tars ismeretseget keresem, aki tagja az Orszazgos Muszaki Kony
vtarnak es tud olcson (vagy ingyen) fenymasoltatni. A reszleteket maganban mond
anam el.

Elore is koszi.

Aieeaaa  --  Sok csokit  --  Vásárolj Te is magyar termékeket!
L.
      _Ivicz Laszlo            
    _| H - Budapest    Tel, SMS: +36 (20) 977 1097
  _|   Egyedi lepcso-, korlat- es galeriakeszites fembol, fabol:
_|     http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Re: lampak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> A tul szeles nyomtav emlekeim szerint valami
>> 300 DM koruli osszegbe kerult...
>
>Ezt kulfoldivel is megtehetik?
>

Amikor belepsz 1 orszagba, akkor evvel elfogadod az ottani szabalyokat...

Addig szabadon donthetsz, vagy belepsz vagy nem .... ha igen, tartsd
tiszteletben az o torvenyeiket...

Nem hiszem, hogy elnezobbek lennenek, csak mert te kulfoldi vagy... jogosan
...

HNR
+ - Re: kek lampak + rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ha Teged zavar az, hogy egy karacsonyfa megy mogotted az uton, akkor allj
>felre elole, nem kerte senki, hogy viseld el.

Hat, ez erosen elferdult felfogas.... amikor beulsz az autodba, es
beinditod, akkor
TE vagy az akinek el kell fogadnia az eloirasokat... ha a karacsonyfa nem
fer bele az
eloirasokba, akkor csak otthon a KERTBEN hasznald (pl. karacsonyfa funyiroja
tuti
senkinek nincs...avval legalabb tuti feltunhetsz)

Ha hiszed, ha nem a szabalyok 99,99%-t nem a te bosszantasodra talaltak ki,
hanem
valami celja van... (remelem mindenki van olyan ertelmi szinten, hogy max. 1
orai
gondolkodas utan rajojjon, hogy az autok vilagitasara vonatkozokat miert
talaltak ki)

Lehet, hogy az lesz a kovetkezo, hogy pl. a maganrepulokon is mondjuk csupa
kek feny
fog villogni, csak mert nem akarja, hogy osszetevesszek holmi kommersz masik
geppel...

Vagy mondjuk Egyedivarosban kitalaljak, hogy naluk legyen mas a lampa ne
piros-sarga-zold
(mert az olyan unalmas mar), hanem mondjuk barna-kek-rozsaszin es akkortol
mindenki piszok
buszke lesz ra hogy az o varosaban bizony mas szinuek a lampak...

Akkora egyenisegek akartok lenni, hogy mind ugyanolyanok vagytok ....
rohejesek ...

HNR
+ - Re: Kopes! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote in message ...
> Szevasztok!
>
>>     kellene kopnom. Egyebkent en sem szeretem a rendoroket, de csak azert
>>     mert allandoan szabalytalansagokat kovetek el. Pl a robogom amivel
>
>   A rendorok fogalma alatt nem csak azokat ertem, akik kint
> allnak az utcan, es "meszelnek", hanem - sot: elsosorban - a-
> zokat, akik idiotabbnal idiotabb torvenyeket hoznak. Peldaul
> - mindenfele statisztika _ellenere_ - nem hiszem el, hogy
> jobb lenne a baleseti arany azzal, hogy orrba-szajba - es mint
> a multkor kifejtettem, plane ertelmetlen helyeken - mernek.


Vicces fiu: miota hoznak a rendorok torvenyeket?

Hat tudod, kepzeld iden pl. 20%-kal csokkent tavalyhoz viszonyitva a
balesetek szama...
De nem baj, tudom, a hit mindent legyoz .... :)

>>     van az orszagnak. Kulonben tele lenne az ut kozveszelyes autosokkal
es
>>     alkoholoista emberekkel. Nem tudom ahhoz mondjuk mit szolnal ha
>
>   Hat ez az! Pont azok fogjak lefizetni a rendort, meg ugyis
> azok a nyikhaj selyemfiuk es apuci kedvencei autoznak matt re-
> szegen, ahol apucinak csak egy telefonjaba kerul az egesz. De
> nekem 16ezer Forintom banta, hogy 80-nal mentem at egy hasz-
> nalaton kivuli iparvaganyon...


Kisse antiszocialis felfogas... mindig es mindenhol lesznek olyanok akikkel
kiveteleznek...
csak sajat magad latod karat, ha szerepet tevesztesz, es nem tartod be a
szabalyokat...

Nekem nincs senkim, akire hivatkozhatnek, eddig mar 2 balesetet vertek ram,
amiben
csak felig voltam hibas ... be kell tartani a szabalyokat ... ha nem, viseld
a kovetkezmenyeit
+ - Re: Muszaki kerdesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!


> A most vett autom egy 91-es Ford Escort 1.4
> 1.: Az onindito neha nem indit. A bendix nem huz be
> (meg sem moccan).

Valoszinu kontakthiba az akkumulatornal. Ezt voltmerovel olyankor kitunoen
meg lehet hatarozni hogy hol. Nekem a behuzomagnes erintkezoje volt hibas
evekig, majd a szetszedestol tonkrement (korcolt konstrukcio). A Bardi
autonal lattam behuzomagnest ugy kb. 7-8000 Ft-ert. De ha nem is kattan,
akkor kontakthiba az akkusarunal.

> 2.: Neha langyos motorral nem akar ugrani az auto (neha rangat is)

> Szerintetek hova vigyem az autot?
> A Ford markaszervizbe, vagy a Bosh-hoz?

Igen. :) Szervizbol probalkozz a Szeleczky-nel, ott meg akad egy ket ember
aki latott Ford-ot, a többi szervizzel (nehany eve, az igaz) rossz
tapasztalatom volt. Olyan erdeklodo tekintettel tudtak belenezni a
motorhazba...:-(

> 3.:  Hallok nemi szelephangot a motorbol. Ez a hidrotokoek hibajara utal.
> Meg lehet azt allapitani, hogy melyek a rosszak, vagy celszeru az
> osszeset cserelni? Ez mar huzos osszeg lehet.

Az osszeset kell cserelni, mert utana folyamatosan cserelgetheted oket
hetente. Darabja kb 4-5000 Ft, ugy tudom utangyartott nincsen, csak echte
Ford. Nekem ugy 150.000 km-t tartottak ki, ketszer is.

> 4.: Ha olyan kedve van, akkor a kuplung csusztatasakor ugralni,
> remegni kezd az egesz auto, ilyenkor nagyobb fordulaton kell
> elindulni vele. En a motortarto bakokra gondolok. Velemeny?

Nezd meg, ha el van torve, csere. Egyebkent a torott rugoju
kuplungszerkezet/tarcsa is tud ilyent csinalni. Valakit ultess be (aki tud
kuplungolni is!) es figyeld az elso kereket ahogy indul. Ha remeg, darabosan
megy a kerek, akkor kuplungtarcsa rugo-tores. (Valoszinuleg)

> Koszi, sziasztok...

Szivesen.

Istvan
+ - skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ezt mostmár tényleg nem lehetett szó nélkül hagyni. Szóval tényleg ne
bántsátok a Skodákat.
Az lehet hogy valakinek vannak kellemetlen tapasztalatai vele
kapcsolatban. De tudjátok a Skoda egy olyan a utó, hogy nem csak a
benzint kell bele tankolni, hanem azért néha egy kicsit kell vele
törődni is, de higgyétek el, meghálálja. Apámnak 30 évig volt skodája.
Az S-100 astól egészen a trapézlámpás 120-as ig. Egyikkel sem volt soha
semmi gond. Szerintem az sem igaz , hogy kényelmetlen.
Abban egyetértek, hogy egy kicsit lusta. Viszont az nem igaz, hogy hogy
a második torok nyitását nem lehet megérezni. Ilyenkor teljesen
megváltozik az autó karakterisztikája. Egyszrűen megtáltosodik.
Emelkedőn felfelé (M1-es autópályán) kb 80-ról gyorsítva érezhetően tolt
az ülésbe, és majdnem 110 ig gyorsult. (nem én vezette, hanem az
unokabátyám....)

  kérdésére válaszolva, a kartelgázt ne vezesd ki a
szabadb, mert ennek köze van a motorkompresszióhoz. Csak próbáld ki,
lehúzod a csövet a levegőszűrőről, és egyből lefullad. Az úgy jó ahogy
van azt ne buzeráld!!
Viszont a szárny az jó ötlet. Már én is láttam egyet. Félhold alakú
szárny volt a motorháztetőre szerelve. Elég állatul nézett ki.  Amúgy
van egy csomó féle szárny a Skodákra.
Javaslom, hogy keresd meg a Skoda klubot. A www. extra. hu -n a kekrsőbe
írd be hogy skoda és akkor megtalálod a honlapjukat,szerintemők tudnak
neked mondani helyeket, hogy hol lehet ilyeneket venni.

És még egy. A fogyasztás: a J Andrt féle nagy Skodás könyv szerint:
6,3/100km ( 120-as)  Tavaly a havrommal voltunk Erdélyben. Az ő
skodájukkal mentünk. Kb 2500 Km-t autóztunk. Az átlagos fogyasztás kb
5,9 - 6 L Között volt. De ezt Aladar jobban tudja... Kérdezzétek őt!
Szóval ne szidjátok a Skodákat.
Bocsi,ha hosszú voltam.
Krisztián

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS