Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 141
Copyright (C) HIX
1998-09-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Metabond ! (mind)  5 sor     (cikkei)
2 Elado Lancia Delta 1.6 GT (mind)  9 sor     (cikkei)
3 katalizatorrol altalaban (mind)  10 sor     (cikkei)
4 matrica (mind)  18 sor     (cikkei)
5 mindenfele (mind)  60 sor     (cikkei)
6 tores+biztosito, V8, jelzesek (mind)  54 sor     (cikkei)
7 Re: *** HIX AUTO *** #140 (mind)  15 sor     (cikkei)
8 RE:zartores (mind)  33 sor     (cikkei)
9 Re: *** HIX AUTO *** #138 (mind)  43 sor     (cikkei)
10 Re2: *** HIX AUTO *** #139 (mind)  17 sor     (cikkei)
11 Re: *** HIX AUTO *** #140 (mind)  36 sor     (cikkei)
12 Ujra ablaktorlo (mind)  21 sor     (cikkei)
13 Jobbkormany (mind)  22 sor     (cikkei)
14 Re: Metabondos kiserlet, Iratlan jelzesek (mind)  46 sor     (cikkei)
15 Javaslat ! (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Re: autolopas (mind)  11 sor     (cikkei)
17 Kulonbozo vegtermekek (mind)  14 sor     (cikkei)
18 zarnyitas (mind)  47 sor     (cikkei)
19 koszonet, german szokasok, Corsa (mind)  87 sor     (cikkei)

+ - Metabond ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tudja valaki ,hogy Bp környékén hol lehet Metebondot kapni ?

Hovi
+ - Elado Lancia Delta 1.6 GT (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali mindenkinek!

Az ocsemnek elado a subjectben jelzett autoja. '84-es evjaratu, 5 ajtos,
szepen karban tartva, kivul-belul tip-top a kocsi (na ja o nem munkara
hasznalja a gepet). Ha valakit erdekel maganba irjon, vagy hivjon a
06/30/93-78-549 es szamon.


Poco
+ - katalizatorrol altalaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

Fogash autos honlapjai igazan erdekesek es forrasertekunek
tartom a hozzaszolasait is. A -sorozgetes kozbeni katalizatorrol
valo beszelgetes- megjegyzes, csak feluletes fogalmazas volt 
reszemrol.
Azt akartam irni, hogy nem elegge reszletebe meno. (ami igaz 
is) Valoban, ez auto es nem a "tudomany" hixlista.

Udvozlettel: Andras
+ - matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallo!

Segitsetek, mert az orulet hatarara kergetett egy  matrica, illetve a
leszedese utan ott maradt szmotyi.

A matrica gyari volt (markajelzes), a kocsi metal fenyezesu, eddig meg
semmi nem oldotta fol a dzsuvat - szerencsere a fenyezest sem, bar a
szivacs mar sikeresen osszekaristolta homalyosra :(((((( -. A denaturalt
szesz mukodott a legbiztatobban, de az is csak egy kicsit megtaknyositotta
az anyagot, ami meg keves ahhoz, hogy egy rongy vagy papir magaba szivja.

Mivel jon le ???!!!

Es utana hogyan lehet a homalyt eltuntetni a fenyezesrol - 5x5cm ? De ebben
mar nem is remenykedem.

koszi
andor
+ - mindenfele (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Egyebkent szerintem azert kevereg sok amerikai indexu auto, mert a penz
>beszel, a kutya ugat, a rendorok, pedig orulnek ha nem lovik le oket,
>amikor egy ilyen autot igazoltatnak.

Szokas az, hogy kicserelt lampakkal levizsgaztatjak a kocsit,
majd vizsga utan mindent visszacsinalnak. A masik pedig, amit a
rendorokrol irtal. Penteken sorozni voltunk, utana haza, egy
baratom vitt el minket. 530-as haromeves kombi BMW, leultetve,
hatalmas konnyufem felnik, nagyon peres gumik, maffia-fekete
ablakok. Rendor leallit, sotet ablak felig le, rendor benez,
borgarnitura, fakormany, a vezetot kiveve mindenki holtreszeg.
A vezetonel nem volt se szig, se jogsi, csak egyszal forgalmi.
Az egyik srac meg ki is kiabalt, hogy neki bezzeg van jogsija,
ketto is :-) Ezek utan egy pillanat alatt szo nelkul tovabbengedtek
minket! Utana mondta a sofor csaj, hogy ezzel a kocsival mindig
ez van, a rendorok egyszeruen beszarnak, ha ilyen kocsit
allitanak meg. En le voltam dobbenve.

> 3., A lusta. Nalunk par eve terjedt el, mint koszonesi forma. Marmint
> megkoszonesi. Ha valaki beenged maga ele, akkor benyomom, villantok
> egyet-kettot-harmat es meg van koszonve.

En akkor szoktam igy megkoszonni, ha nem latna az intesemet,
pl. teherauto, busz.

>Es ha tolvajok is olvassak...?            :)

Szerintem a tolvajok amugy is ismerik ezeket, viszont masok
figyelmet felhivva ezekre talan tudnak vedekezni, pl. tanksapka
zar lecsereles stb.

>> hogy konkretan hogyan nyilik ki, azt nem tudom, ilyen fogalom van,
>> hogy "zartores"...
>A panellakasoknal. Akit erdekel, megirom neki maganban, de nem
>akarom kozze tenni, ahhoz tul nyitott a forum.

Annyit mindenkeppen erdemes tudni, hogy pl. lakotelepi racsbol a
zarhenger ne logjon ki 2 millimeternel jobban, ha igen, a lakatos
hegesszen kore femgyurut.

>Mint kiderult egy 150 - el szaguldozo orult elhagyta a tetore rogzitett
>(?) 4 db kerekpart.

Egy baratomnak olyan kerekpartartoja volt, aminel az elso kerek mogul
45 fokban feljovo femkar fogta meg a vazat. Ezt a tartot sikerult
a kocsira rossz iranyban felraknia, igy a menetszel nem
leszoritotta a bicajt a rogzito femkar forgaspontjanal, hanem epp
ellenkezoleg. El is szallt neki 100-nal.

> Persze ellenpelda is van, mert a 3ajtos D-Kadettben utaztunk mar 7-en.
> De 8 szemelyes. Eloszor 6+1 a csomagtartoban volt, aztan 7 az
> utasterben. Ekkor a csomagtarto meg ures volt. Igaz az ablakot le
> kellett tekerni. Ujev reggelen...

Nekunk a rekord 6 volt egy kispolszkiban: elol ket 190 centis, hatul
negy 160-180 centis srac.

BGabor
+ - tores+biztosito, V8, jelzesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

"A munkafelveteli lapra 150 lepedo volt megtippelve, de szoban 160-170-et
igertek. A szamlan a vegosszeg rovatban viszont 226000 szerepel"

nem kell meglepodni. oldalrol nekemgurult egy holgy, aki ugy ertelmezte
az elsobbsegadast, hogy ha a kulso savban elengedik, akkor mehet, a 
belso sav is el fogja engedni. :-) Lenyeg az, hogy a zsigulim bal hatso
ajtajat meghuzta, a sarvedo-iven egy lyukat ejtett, es a lokharitot elhajlitott
a.
Fenyezessel egyull 76E Ft lett a vegosszeg ! (A sarvedo nem lett lecserelve.)
En egy, a Hungariaval szerzodott lakatoshoz vittem, aki a Hungarianak 
kuld egy szamlat a munkarol, es ok azt kifizetik. 
Igy nem volt papirmunkam, nem kellett szaladgalnom a biztositohoz, 
es nem kellett penzt kiadnom. Nulla forintba kerult, es jattot sem 
fogadott el a mester. (esetemben a MABISZ fizetett, mert a holgynek 
biztositasa sem volt.)

Ez utobbihoz egy adalek: a javitas utan egy hettel felhiv a lakatos, hogy
76 ezer forint lett, es mivel nem volt biztositasa a nonek, a MABISZ fizet.
A MABISZ viszont kimondottan a karosultnak fizet, a szerelonek (meg ha
szerzodott is), nem. Ezert vigyek neki gyorsan 76 rugot, es majd megkapom
a penzt a MABISZtol 2-3 honap mulva. Namost, en vittem volna neki, amilyen
vagyok, de lattam a ha'zat, a kertet, meg a kocsijat, es tudtam, hogy nem
ettol fugg a gyermekeinek a reggelije. Inkabb elkezdtem telefonalni. Megnyug-
tattak, hogy a MABISZ is a szerelonek fizet, es mar el is kezdtek intezkedni.
Telefonon rendszeresen erdeklodtem, es 3 honap elteltevel at is utaltak
a penzt a sracnak. Automatikusan, kozbenjaras nelkul. Igy majdnem 2x76E Ft
lett a bevetele :-) (mar ha fizettem volna).

--------

"Van egy nagyon-nagyon idetlen kerdesem:
Mitol van egy amerikai autonak olyan hangja, mint amilyen?"

attol, hogy egy _olyan_ amerikai kocsinak tobb, mint 2-3(-4)-szer 
akkora a hengerurtartalma, es 2x-ese a hengerek szama is, mint egy
olyan kocsinak, amivel itt mar nagyoskodni lehet. Eleve, a V-motor,
egy (ke't) o:blo:s kipufogoval mar olyan szepen "beszel"... es ehhez jo:n
az automata valto: egy allando bombolest hallasz, a kocsi meg gyorsul.

Javallat: http://www.extra.hu/v8cars/

--------

fenyek:

Autopalyan olyat is lattam, hogy akinek nem volt elakadasjelzoje,
az ugy koszonte meg a segitseget elozesnel, hogy egyet-egyet 
indexelt jobbra-balra-jobbra. A visszajelzes fenykurttel 
tortent (szivesen).

sziasztok,
Zoli
+ - Re: *** HIX AUTO *** #140 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, AUTO !

A Philips Premium izzokrol irottak hatasara teljesen raizgultam a dologra.
A szombat delelottom azzal telt, hogy vegigjartam az autosboltokat, es
Tungsram markaboltokat. Sok boltban sajnos nem volt beszerezheto, de
az eladok megeskudtek, hogy a naluk kaphato Osram izzo a Philips aranak
feleert, ill. Tungsram izzo a Philips araval megegyezo aron pontosan olyan
parameterekkel rendelkezik, mint a Philips. Mindket izzo dobozara ra volt
irva, hogy +30% fenyeronovekedest "okoz", a Tungsramot ki is bontottam,
a buraja olyan kekes-lilas-sargasan tukrozodott, mint nehany UV-szuros
szemuveg. (mindket izzo 60/55W-os volt)
Az lenne a kerdesem a T. lis-ta-goktol, hogy talalkozott-e mar valaki ezek-
kel az izokkal, tud-e rola valaki bovebb felvilagositast adni?

Udv.: Z.O.L.I.
+ - RE:zartores (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Balazs wrote:

Egyszer szetfureszeltem egy biztonsagi zarat, abban pl a kulcsnak 6 kis
hengert kellett a megfelelo magassagba tolnia ahhoz, hogy el lehessen
forditani a cilindert. Ennek a kulcs nelkuli kinyitasahoz szerintem
legalabb
egy olyan kutyu kell, ami 6 helyen valtoztatja az alakjat, belefer a
zarba,
kivulrol allithato, a 6 valami megfelelo tavolsagban van, es meg igy is
meg
kell talalni a jo kombinaciot. Minden autotolvajnak van ilyenje? Ha en
rarakok egy ismeretlen markaju seprunyelet a kormanyomra, akkor az o
alkulcsa biztos belefer a kulcslyukba, a valamik jo tavolsagra vannak
benne?

Nekem epp most volt egy kis zar kalandom (sikeresen kizartam magam a
lakasbol). Szoval kihivtam a manust aki megnezte a zarat majd elkezdet
nyavalyogni, hogy milyen jo zaram van mert hat hengeres, es ezt milyen
szenvedes kinyitni a normal othengereshez hasonlitva. Na ehhez kepest kb
10-15 perc alatt megtalalta a megoldast. En persze guvadtam, mert nem
mindennap lat profit az ember munkaban. Szoval ugy nez ki, hogy mindket
kezeben egy-egy kis pocok van. Az egyikkel allitgatja a hengereket,
amasikkal meg a mar uresbe allitott hengereket tartja, hogy ne forogjanak
el amig a tobbivel vacakol. Szoval kb ket perc egy henger, de azt mondta,
hogy minel kevesebb a henger annal konnyebb a dolog mert tobb a hely
vacakolni. Szoval ami a lenyeg szerintem kizart, hogy a seprunyelben
hathengeres biztonsagi zar legyen (mar csak a merete miatt is). Arrol nem
is beszelve, hogy aligha kapsz egy jo biztonsagi zarat a seprunyel araert.

Sziasztok: Zsolt

'86 Polski Fiat 126, '75 Lincoln Continental Mark IV, Erdekesseg a ket
kocsi motorja kozt 12-szeres kulonbseg van.
+ - Re: *** HIX AUTO *** #138 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Fogash ervelese szerint a kopottabb gumi _altalaban_ konnyebben megcsuszik.
> Szerintem ez tevedes.
>
> A kopottabb mintazatu gumi jobban tapad szaraz uton, viszont a
> vizkiszoritasi kepessege csokken, tehat vizes uton nagyon hamar eleri a
> tapadokepessegenek a hatarat.
>
> Szaraz uton a tapadas a gumikeverektol es az uttal erintkezo felulet
> nagysagatol fugg,

A gumikeverek egyertelmu. Az osszes fizikakonyv szerint viszont a surlodasiero 
= a
surlodo feluleteket osszeszorito ero szorozva a surlodasi tenyezovel.
A surlodasi tenyezo az anyagminosegek fuggvenye. Az aszfaltot nem tudjuk
valtoztatni, a gumit igen. Az osszeszorito ero viszont a jarmu sulyabol adodik,
tehat csak leszorito szarnyakkal varialhato. Ennek ellenere jobb a szeles gumi,
nem vitatom. Szerintem viszont azert, (ez innet most csak az en teoriam), mert
amikor a gumi csuszik (a kuszas mar annak minosul nalam), az inkabb a gumi
forgacsolasaval modellezheto, es nem ket egymason csuszo felulettel. Ebben az
esetben viszont szamit a forgacsolt keresztmetszet, ami egyenesen aranyos a
gumi szelessegevel.

> ezert tapad jobban a kopott gumi: kevesebb rajta a minta,
> nagyobb a felfekvo felulet.

Attol hogy a barazdak melysege kisebb, az uttal meg nem erintkezik nagyobbfelul
et!
Ha ugy kopna, hogy hirtelen eltunne egy-egy arok, az persze mas lenne,
de azt a gumit meg nem talaltak fel...    :) Szoval szaraz uton kulonbseg (azon
os
gumikevereket, nyomast, szelesseget feltetelezve) csak a mintas es a minta nelk
uli
gumi kozott van, a kopott mintaju es a nem kopott mintaju kozott nincs.
Ami elojohet: a nagy mintaju teli, ill. terepjaro gumik jobban kusznak, mert a
nagyobb "gumikockak" jobban elhajlanak, es a gumi oldalra "lepeget". De ez nem
azonosithato a kopott es uj gumik osszevetesevel.

Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Re2: *** HIX AUTO *** #139 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Eger ervelesehez annyit hogy az akkor all csak fonn ha a Gumi vagyis a
> tapado felulet ugyanolyan tapadasi felteteleket kap mind ket esetben.
> Mivel az utak allandoan porosak vagy valami kosz van rajtuk igy egy sima
> Slick gumi teljes feluleten a gyengebb tapadasi mertekkel tapad de a meg
> mintas gumi valoszinu magan semit mert a mintak szele mint ha egy
> ablaktortlo eltoljak a prot a gumi tapadasi felulete elol igy a tapado
> felulet igay kissebb de nagyobb tapadasi egyutthatoval tudja celjat
> biztositani.
> Ezt megcafolni lehet ,varom oket!

Ez aztan mondatszerkesztes!    :) De ha valaki kibogozza, van igazsagtartalma.F
ogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Re: *** HIX AUTO *** #140 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van egy nagyon-nagyon idetlen kerdesem:
> Mitol van egy amerikai autonak olyan hangja, mint amilyen?

Tenyleg eleg idetlen...1. Loketterfogat. Bazi nagy, sok levego mozog a csovon
kifele, ezert oly szep a hangja.
2. V8 sok henger, gyakoribb kipufogas, ettol bugyog. Alapjarat 550-600 ford./pe
rc.
Ezt hallod normalisnak.
3. Nagy atmeroju kip.cso. Oblosen szol. Persze ha elotte egy funyiro nyekereg,
attol nem lesz oblos hang. De egy 5.0-V8-ban 8 darab 10 cm atmeroju dugo maszka
l
fel-le.
4. Nem ritkan ures a cso, hogy jol kijojjon rajta a hang. Ki is jon. Normal uze
mben
halk, mert a motor is alig forog (a 4.3-as Chevy MonteCarlo pl.20- 25 mph-nal r
akja
a harmadikat!), de ha odanyomsz neki...

> Annak idejen kaptam az autohoz a regi tulajtol szoges Vredenstein gumikat.
> Mikor szabad hasznalnom oket ?

Amikor kulfoldon ho van. Magyarorszagon a szoges gumi hasznalata TILOS. Mellesl
eg
ha nem havon mesz, akkor1. nagyon hamar tonkremegy.
2. ellovoldozi a szogeket hatrafele, aminek orul a mogotted jovo.

> Mas. Valaki latott mar Octavia torestesztrol cikket? Erdekelne!

Olvass el egy Audi A3, vagy Golf IV. torestesztet, es tudod ami erdekel.

Fogash
--
mailto:
http://www.tande.com/auto
http://www.auto.bdtf.hu/
http://hal2000.elte.hu/auto
+ - Ujra ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En panaszkodtam a Kadett ablaktorlore
>Ez ugy latszik nem Kadett tipushiba mert nekem egy Peugeot-m van es ugyan
>ezt az ugralast muveli, mondjuk csak 80-100 km/h kozotti temponal. :-))
>alatta es felette tokeletes. Probaltam felcserelni, forgatni, megolajoztam
a
>rudazatot de semmi valtozas. A vegen annak tudtam be, hogy a gyari 45
cm-es
>lapatok helyett en 51 cm-est hasznalok es biztos a menetszel annal a

Szerencsere elraktam a regi GM feliratu ablaktorloket.
Ujra felraktam es kiprobaltam oket. 
Tokeletesen ugralas es csik nelkul torolnek.
Na a BOSCH ablaktorlok abban a pillanatban a kukaban landoltak is.

Ujra egy bizonyitek arra, hogy meg egy ilyen jelentektelen
alkatresznel is mennyit szamit, hogy gyarit vagy nagynevu
utangyartott holmit vesz az ember.

************************************
    Akos   
************************************
+ - Jobbkormany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
     
     Egy idoben azon gondolkodtam, hogy milyen jo lenne jobbkormanyos 
     autoval hencegni az utakon. Sott! Egyszer vezettem egy jobbkormanyosra 
     atfuseralt ladat (meg lehet csinalni, de inkabb takolmany a 
     vegeredmeny). Aztan felvetodott a problema, hogy hogyan elozol 
     jobbkormanyos autoval Magyarorszagon.
     Es tenyleg jobbkormantos autoval igen nehez elozni! Lehet egyaltalan? 
     Vajon lehet olyan helyre tukrot szerelni, ahol "elorepillanto" 
     tukorkent szolgalhat? Nincs valakinek otlete?
     
     Mostanaban ujra felmerult a biztonsagi ov szuksegessege.
     En kezdo vezeto vagyok (csak  eves a jogsim) es szerencsere csak 
     egyszer volt szuksegem ra. Forma 1-be illo gumikkal kb. 10 km/h -val 
     nekicsusztam egy oszlopnak en be voltam kotve, de mellettem a 
     munkatarsnom eleg szepen lefejelte a szelvedot. Elotte persze en is 
     azt hittem, hogy majd a labammal tamasztom magap, de ez teves 
     elkepzeles, meg 10 -nel is ereztem, hogy milyen tehetetlen vagyok!
     
     Szasztok,
     
     Chucky /mAX/
+ - Re: Metabondos kiserlet, Iratlan jelzesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> 1.motorolajat ontenek a surl. feluletek koze. Az aramfelvetel csokken, de
a
> terhelest novelve (kezzel ranyomva) a motor megallasig fekezheto

En nem lattam ilyen kiserletet, de gorgot utana igen.
Ellenorizte valaki, hogy amit odaontenek az biztosan motorolaj ?
Ott bontjak fel a motorolajat a gyari csomagolasbol ?

Vagy esetleg citromos tea a szine miatt vagy akacmez a viszkozitas
miatt ? Esetleg a ketto kevereke ?
 :-))))

A kiserlet csak akkor kiserlet, ha minden befolyasolo tenyezot
elore pontosan rogzitunk es ellenorzunk.

Ha a feluleti kristalyszerkezet atalakul, akkor a felulet hotagulasa nem
valtozik ? Nem okoz ez a hotagulas valtozas kezobb kristalykozi
korroziot ?

Egy persely - dugannyugyuru kapcsolat azert kicsit mas mint
a Metabondos kiserlet.
Mas anyagok, mas osszeszorito erok, mas homerseklet ( ahogy Fogash
irta ), mas osszetetelu olaj, mas szennyezoanyagok az olajban.

Ha mar vizsgaljuk, akkor pontosan vizsgaljuk !
A makroszkopikus vizsgalattol a mikromeretekig mindenhol !

Attol, hogy az autogyarak nem alkalmazzak, meg lehet, hogy
csodaanyag !
Valamikor olvastam, hogy nem eri meg 10 000 uzemorat kibiro
villanykortet gyartani, holott az ipar kepes lenne ra, hiszen
akkor nehany ev mulva erosen lecsokkenne a kereslet es
tonkremennenek az izzogyarak.

A multkor amikor elottem egy faval irdatlanul megrakott potkocsis
teherauto nyogatt, a parkolobol valaki intett neki. A jelzes a kovetkezo 
volt: A ket kezen az ujjai nyujtva, a tenyerei lefele neztek es
amig az egyiket felefele mozgatta, addig a masikat felfele. Mindezt
ciklikusan.
2 km-re arrebb rajottem a jelentesere. A kovetkezo parkoloban ott
voltak a kozlekedesfelugyelet emberei a _merleggel_ !
Vagyis a merleget jelkepezte a kezmozgas.

Udv. Tibi
+ - Javaslat ! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A multkor egeszen szep gyujtemeny jott ossze a tipushibakbol.

Javaslatom, hogy most gyujtsunk ossze olyan dolgokat ami tetszik
az altalunk ismert, valamikor hasznalt autokon.

Odarakna valaki a tipushibak melle ?

Nekem nagyon tetszik az Opel Asraban, hogy a gyujtast leveve
minden elektromos fogyaszto kikapcsolodik. A feklampa is. 
Ez alol a vilagitas kivetel, de hangjelzes figyelmeztet ra.
A belso vilagitas is kevetel.

Sajnos a belso vilagitast kikapcsolni nem lehet, csak az ajto
becsukasaval. Mivel nekem gyakran van nyitva a csomagtarto
ajtaja orakig, ezert egy Z alaku aluminium lemezzel oldottam meg
a kapcsolo allando reteszeleset.

Udv. Tibi
+ - Re: autolopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kovacs Peter irta:
> NE KERESS RADIOT, MERT A HAVEROD MAR ELVITTE !
Errol jutott eszembe, hogy egy ismerosom a kovetkezot talalta ki
autolopas ellen:
Betesz a szelvedo ala egy kezzel irott fecnit, amelyen a kovetkezo
szoveget irja egy kepzeletbeli "feleseg" a ferjenek:
- Gyuszi, reggel ne inditsd el, mert az este hazafele jovet elfolyt
a hutoviz!

Persze, ez is csak humor, az "igazi" haramiak ettol nem riadnak el!
Udv: Karoly
+ - Kulonbozo vegtermekek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: szarert-hugyert vehetsz Citroent ( 4 sor )
>Idopont: Sun Sep 13 07:10:00 EDT 1998 AUTO #140
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Elado egy ( jovoig ervenyes) muszakilag holt fos, de karosszerialisan nem
>szakadt Cirtoen 19D 1986-os kiadas.
>Ara: szarert-hugyert-bagoert adom.
>Ha erdekel, irj: 

Ember ! Ezt csak IGY lehetett ?????????????????? Gratulalok.......
Gondolom igy hamarabb elkel :-)

HA
+ - zarnyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Majdnem jo, csak nem ket drot kell hozza, hanem egy drot es egy lapos,
eros valami, pl. bicska kisebbik pengeje. Ennek a hegyet megprobaljuk
beleeroltetni a zarba; egy par mm-t be is fog csuszni. (Azert nem
tobbet, mert ugye nem olyan az alakja mint a kulcsnak.) Ezutan elkedjuk
fesziteni a zarat (megprobaljuk elforditani, mint ha kulccsal nyitnank).
Most bedugjuk az eros aceldrotot alul, tehet a zarres aljan, es
elkezdjuk a lamellakat lefele nyomkodni, sorban kivulrol befele haladva,
szepen turelmesen. Ha elegge megfeszitettuk a zarat, erzni fogunk egy
enyhe kattanast a lamellan, amikor a helyes pozicioba nyomtuk. Mivel meg
mindig feszitjuk a zarat, a lamella nem ugrik fel, mert a feszules miatt
surlodik, es a rugo nem tudja visszanyomni. Ez igy vigigcsinaljuk minden
lamellan, es hopp egyszercsak a bicska forgatja a zarat. Voila!
A muvelet nagyon sok gyakorlast igenyel, mert az elejen nehez megerezni
a pici kattanast, de meg lehet tanulni. A legfontosabb: ha egy
pillanattra is megszunik a feszites, az osszes lamella abban a
pillanatban visszaugrik a helyere, es kezdhetjuk ujbol.
Ja, es hogy en ezt honnan tudom? Van egy ismerosom, aki kulcsmasolonal
dolgozik, es meselte, hogy naluk van egy rendorsegi engedellyel
rendelkezo zarfelnyito. O a sima "Elzett" zarat 12 mp alatt nyitja ket
"femdarabbal", a srac lemerte! Azt mondta, neki megmutatta, es most mar
o is meg tudja csinalni. Persze en nem hittem el, hogy ilyen egyszeru,
erre o megmutatta. Bicska, aceldrot, tokolt 3 percet es kinyitotta a
lakasajtomat!!!!! Azota vettem uj zarat, ez mar savallo, furasallo,
vizallo, tuzallo, istallo :-)
Na, megprobaltam en is, 3 napig tartott, de sikerult. Kicsit
gyakoroltam, es eljutottam odaig, hogy kb. ot perc alatt meg tudom
csinalni. Akkor kepzeljuk el meddig tart annak, aki evek kocsikat tor
fel...

Mike

PS: A kedelyek megnyugtatasara elmondom, meg sosem tortem fel kocsit (es
nem is tervezem)


> Felado :  [Hungary]
> 
> A gyors zarnyitast ugynevezett "zarfesu" -vel csinaljak. Ez ket
> aceldrot,
> az egyikkel a lamellakat piszkalja, a masikkal elforditja. Nem tudom
> hogyan
> lehet nyitni, nekem az 5 lamellas ELZETT zarat 5 oras probalkozas utan
> sem
> sikerult "kipiszkalnom" Igy maradt a furogep, hogy be tudjak jutni
> sajat
> lakasom
> ajtajan.
+ - koszonet, german szokasok, Corsa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is koszonom mindenkinek a jobbkormanyos magyar rendszamot. Itt 
Germaniaban is jobbkormanyosak pl. az utcasepro-kocsik (amik max. 40 
km/h-val mennek; ha sepernek, akkor olyan 5-6 km/h-val), de ezeken 
allandoan sarga villogo mukodik.

###

A nemet autopalyakrol annyit meg, hogy a dugonal a veszvillogast hosszas 
huzavona utan vegre jogszabalyba foglaltak iden (mivel nem voltal muszaki 
hibas ezert nem hasznalhattad -- a rendor azert persze nem buntetett). 
Egyebkent szerintem veszvillogjon mindenki, egyszer szurkuletben autokaztam 
egy haromsavos autopalyan, eszmeletlen messzirol latszott, hogy 3 savban 200 
meter hosszan villog a sor (utana lejto volt). A savban az utolso auto 
szerintem nem eleg itt (ahol ha 200-zal mesz a belso savban, akkor is 
levillognak).

A nemeteknel 4 eletveszelyes dolog van: 

1) a gyalogos a zebranal nem futovad, mint Magyarorszagon, hanem lelep, 
es szep komotosan atsetal. Az autovezetok pedig akkor is megallnak, ha 
elotte 80-nal autokaztak a varosban az 50 helyett, es a gyalogos meg 1 
meterre van a jardaszegelytol.

2) szurkuletben, esoben, stb. nem akarodzik nekik a tompitottat
bekapcsolni. 70 % kivilagitatlan, 5 % 8 fenyszoroval, elso-hatso
kodlampaval kozlekedik, 5 % helyzetjelzovel (amit szembol nem latni, csak
hatulrol), a maradek korrekt. Itt Brandenburgban szinte minden orszagutat
fasor szegelyez, a fak kb. 15 meterenkent kovetkeznek, nappal is marha
sotet van, nagyon konnyu a tenylegesnel sokkal messzebbre becsulni
elozeskor a szembeforgalmat, ha nincs kivilagitva. 500 meternel messzebb
levo kivilagitatlan autot mar csak telepatikusan lehet eszlelni, kamion
elozesenel sokszor soroltam vissza a kamion moge 'ez [a szembejovo] meg 
honnan a fenebol kerult ide?!' felkialtassal.

3) kodben, jegesoben, talajmenti fagyok idejen nyugati autopalyan
kozlekedni. Ha 'esemeny' van, akkor a soha be nem tartott kovetesi
tavolsag miatt azonnal 20-30 auto csuszik egymasba, rosszabb esetben 2
kamion kozott palacsinta lesz az autobol. Keleten meg nagyon sok
sebessegkorlatozas van, Berlin es Drezda kozott eleg nagy szakaszokon
120-nal szetesik alattam a Corsa (Trabant mar 90-nel), olyan pocsek az ut.
Ezert ki vannak teve a 60-as tablak (ami 100-as tempot jelent, ill. ezzel
ekvivalens 3..400 DM-et, 1 honap eltiltast es x buntetopontot). 

4) Brandenburgban pentekrol szombatra ill. szombatrol vasarnapra 
virradoan autokazni. Az utak hemzsegnek a reszeg diszkopatkanyoktol, akik 
130-cal szaguldoznak, te pedig a fasor miatt meg az arokba sem tudsz 
menekulni. Hetvegenkent 4-5 halott a szokasos kvota emiatt, bar tobbnyire 
nem a szembejovot talaljak el, hanem a sajat oldalukon a fat.

###

Corsa: Fogash, a cuccokkal mi is tetriseztunk; a hatso ulesen a
delikvensek 1,75 ill. 1,85 m magasak voltak, elol en 1,75, a masik szinten
1,85; ertelemszeruen atlosan ultunk meret szerint. A 7 nap 2200 km-et jol
birtuk. Megjegyzem, a hatso ulesen a hatizsak nagyobbik reszet sorosuvegek
toltottek ki. :-)

Az eredeti kerdezonek meg annyit, hogy ha varosi hasznalatra veszi a
Corsat, akkor felejtse el, 10,2 meteres a forduloive. 2 auto kozul
hosszaban kiallni 1 meter manoverezesi hellyel kb. 4. nekifutasra lehet, a
beallast en 2 m hely alatt meg sem kiserelem; ha nagyon muszaj, akkor 3.
kiserletre sikerul +1,5 meternel beallnom (ketszeri kiszallassal, hogy
elferek-e). A Trabant ilyen szempontbol ehhez kepest egy orommamor!

Jut eszembe, mindenkepp vedd le a 4 kerekrol a disztarcsakat! A hatso
tengelycsonkokra az Opel ugyan tesz porvedo sapkat, de az elsokre
valamiert nem (nehany kereskedo viszont igen). Ha trehany a szerviz, akkor
ezek nincsenek lezsirozva, es rozsdasodnak.

Egy masik dolog a 2. airbag szamlajara irhato. Emiatt sipcsont magassagaba
koltozott egy polc. Ettol az ulest nem lehet nagyon elore huzni, ha ul
valaki rajta, masreszt a polc hatul lukas (bar van egy pereme). Az
uleseket egyebkent sem erdemes nagyon elore huzni, mert nem lehet oket
elore hajtani teljesen kihuzott fejtamlakkal. 

A kulso tukrok behajthatoak ugyan, de az ember fel, hogy kozben eltori
oket. Nekem egyszer letortek a jobb oldali tukrot es a kocsi ala dobtak.
Az uveget csereltem, viszont kihajtott allapotban egy 5 mm vastag muanyag
H-betu formaju vacak tartja az egeszet. Nos, ezt is sikerult eltorniuk.
Ilyet extra nem lehet kapni, ragasztani stb. nem is erdemes probalkozni
(tul kicsi felulet), csak komplett tukor-belsot lehet venni, az uveghez
kepest haromszoros aron. :(

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS