Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 159
Copyright (C) HIX
1998-10-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elektromos biszbaszok (mind)  72 sor     (cikkei)
2 Matrica, benzinkut (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Re: Olommentes/olmozott *** HIX AUTO *** #158 (mind)  138 sor     (cikkei)
4 Matrica (mind)  16 sor     (cikkei)
5 Ketutemu es olommentes. (mind)  30 sor     (cikkei)
6 Re: Nyomatek, szervesolaj ( 27 sor ) AUTO #158 (mind)  26 sor     (cikkei)
7 re: novenyi "dizel" ( 18 sor ) AUTO #158 (mind)  28 sor     (cikkei)
8 Re: Tankoljunk napraforgoolajat! ( 15 sor ) AUTO #157 (mind)  23 sor     (cikkei)
9 Re: dizel (mind)  26 sor     (cikkei)
10 Re: Normal lampaba milyen izzot? (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Izzo szinezese? (mind)  8 sor     (cikkei)
12 Matrica (mind)  12 sor     (cikkei)
13 Magneskartya??? (mind)  28 sor     (cikkei)
14 mi van? (mind)  39 sor     (cikkei)
15 Kutak!! (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #158 (mind)  101 sor     (cikkei)
17 Re: nagyobb felni (mind)  19 sor     (cikkei)
18 Re: Benzinkut (mind)  63 sor     (cikkei)
19 Ford Sierra 1.8 TD (mind)  8 sor     (cikkei)
20 elektromania (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Voros MOL (mind)  14 sor     (cikkei)
22 Re:elektromos ketyerek (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Elektromos biszbaszok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
  >Temakor: elektromos ketyerek ( 28 sor )
  >Lehet kicsit megbotrankoztato leszek, de van egy kerdesem: miert jo az
  >elektromos ablakemelo, tetoablak, kozponti zar stb.?
Mert kenyelmes es meno.
  >A kozponti zarat meg meg tudom erteni, de ezzel is tudok vitatkozni: ha
  >egyedul megyek, akkor minek nyissam ki az osszes letezo bejaratot, ha
meg
Ugy is meg lehet oldani, hogy alapertelmezesben a taviranyito
csak a bal elsot nyitja.
  >massal utazom, akkor illik neki kinyitni elore az ajtot es csak utana
  >magamnak. Ezt ugye nem tudom megtenni ha minden ajto egyszerre nyilik
(ez
Van aki nem olyan lovagias mint Te es nem szereti korberohangalni az autot
beszallaskor. A szokas az, hogy a sofor beul es kulonfele
tornamutatvanyokat
vegrehajtva nyitja a tobbi ajtot. Ennel a kozpontizar elegansabb.
A kozpontizar biztonsagosabb is, mert nem felejted nyitva egyik ajtot
sem, es nem kell korbejarni az ajtokat rangatva.
  >persze nem letfontossagu kerdes, de megis...). Vagy miert jo az, ha 20
  >meterrol ki tudom nyitni az ajtokat a taviranyitoval. Ha odaerek akkor
is
Van aki azert szereti a taviranyitos kozpontizarat, mert a kulcslyuk
kornyeken igy nem karistolja ossze a fenyezest
Neked egyebkent otthon miert taviranyitos a TV-d? :)
Komolyan, a riaszto hasznos -> a riasztot az auton kivulrol
kell kikapcsolni -> taviranyito kell -> nem lehet pont 3 meterre
beallitani a hatotavolsagot. A riasztoknal nem cel a minel
nagyobb hatotavolsag, egyszeruen a legegyszerubb kapcsolasok
ennyit tudnak. Ha valaki ezt arra hasznalja, hogy 20 meterrol
nyitja az autot: kedves egeszsegere.
Okosabb riasztoknal egyebkent hasznos lehet ha a lakas ablakabol
is tudod vezerelni.
  >meg fogom tudni tenni es ha tele van a kezem, akkor is le kell pakolnom,
  >hogy a kilincset kezelhessem. Szoval?
1-2 szatyorral a kezben a kilincs meg konnyen kezelheto, a
kulccsal a zarban matatas mar nem
  >Az elektromos kutyuk meg joreszt csak a sulyt novelik -> ezzel a
  >fogyasztast (meg az elromlas veszelyet). Vagy van valamilyen elfogadhato
Ezert nincs is a F-1 autokban kozpontizar, ott minden deka szamit:)
Te egy jo ebed utan be se ulsz az autoba, nehogy nojon a fogyasztas?
Oreg gepeszmernokok ervelnek mindig azzal, hogy az elektronika
meghibasodik, de az a jol megmeretezett duzni az nem.
Ezek szerint ne vegyuk meg a legujabb BMW-t mert tele van 
eletronikaval tehat tonkremegy, jarjunk inkabb csucsmegbizhatosagu
Trabanttal.
  >szerepuk azon tul, hogy nem tekerem, hanem nyomom?
Te el tudod kepzelni egy A8-as Audi vezetojet, amint enyhen
eloredolt felsotesttel kurblizza az ablakot? :)
Kozlekedesbiztonsagi szempontbol is sokkal jobb az elektromos
ablakemelo: 1. Nem kell testhelyzetet valtoztatni 2. Hatul
ulo gyerekek nem tudjak letekerni az ablakot es kinyulni.
Te mit csinalsz, ha egyedul autozol a nyari melegben es
le akarod tekerni a jobb elso ablakot vagy allitani a tukrot? 
En meg menet kozben nem tudom megcsinalni, allo helyzetben mar megy.

Ezek a kutyuk elobb utobb teljesen termeszetesse valnak.
Ha valakinek nem tetszik, hat ne hasznalja. Nalunk meg
egyelore senki nem jelentkezett kezi hajtasu ablakemeloert
a foloslegesse valt elektromos helyett.

 >Mas kicsit komolyabb tema: szerintetek mi lesz a mostani kompjuteres
 >motorvezerlesekkel 20-30 ev mulva? 
Mivel az elektronika egyaltalan nem kopik es annyira nem is oregszik,
gondolom dunat lehet majd rekeszteni a bontott kompjuterekbol.
De 30 ev mulva a nagycsoportos ovisok az elektromos epitojatekbol
siman osszeraknak egy chiptuningos valtozatot.:)
Lampat biztosan nehezebb lesz majd talalni.

************************************
    Ákos   
************************************
+ - Matrica, benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali !

Matrica:
- tamogatom, johetnek a konkret javaslatok !

Benzinkut:
- en 100 esetbol 99-szer MOL-nal tankolok. Mindenhol tudok kartyaval
fizetni, van kave automata, ugyan az a kinalat.
(Meg csokit is adnak, ill. megadjak a nyeres lehetosegenek illuziojat)
Egyebkent a zold szin nyugtat.
Negativ eloiteleteim csak a JET-el kapcsolatban vannak. Nem messze a regi
lakohelyemtol volt egy ilyen kut
(akkor meg INTERJET-nek hivtak). Annak a helyi kiskiraly volt a tulaja, es
igen csuf dolgokat lehetett rola hallani.
(Tobb volt mint szobeszed.)

Zotya
+ - Re: Olommentes/olmozott *** HIX AUTO *** #158 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Ólommentes/ólmozott ( 56 sor )
> Idopont: Thu Oct  1 04:03:37 EDT 1998 AUTO #158

> Sziasztok!

> Pár gondolat az ólmos benzin parancsra kiírtásához.


> Nyugaton úgy történt az ólmozott kivonása, hogy felmérték a járműparkot,
...
> tulajdonosaik még sokáig használni szeretnék)

> Na, nézzük meg, hogy mi a helyzet itthon.
> Az adatokat a Népszabinak az online változatából sikerült beszerezni:
> Összes autó: 2297964
> Lada: 400 000
> Trabi:300 000
> Wartburg: 200 000

> Az összes autóhoz viszonyítva tehát ezen három márka aránya 40%.
> Tehát ennyi autó biztosan alkalmatlan arra, hogy ólommentessel
> üzemeltessék (a
> Szamarát nem tudom, hogy mennyi van, ezeket le kéne vonni, meg azt a pár
> négyütemű Varnyút és Trabit is).

Na, es a ketutemueknek miert kell az olom szerinted, a szelepfenek kenesehez
:-B ? Szoval az osszes trabi es wartburg ebbol eleve lejon. Asszem az 1989
utan gyartott zsigak is. Es ott az olompotlo adalek, ami nyugaton bevalt.
Nem biztos, hogy veszmadarkodni kell.

> Ne feledjétek, a Skodákról nincs adatom és ugyanígy nincs az 1982 előtt
...
> alkalmatlan az ólommentessel üzemeltetésre, mint amennyi alkalmas!

> A másik gond a körmyezetvédelem.
> Az ólom kétség kívül mérgező. Azonban vannak olyan kutatások, amelyek
> szerint a
> vérben lévő ólomtartalom inkább a vízvezetékcsövektől függ, és kevésbé a

Ezeknek a kutatasoknak kb. annyi az alapja, mint annak, hogy a ketutemueknek
kell olom. Az olom vizben meglehetosen rosszul oldodik. A szallo
kipufogogazokkal belelegezni egy kicsit konnyebb.

Nyugaton divatosak az ilyen jellegu "kutatasok". Az azbeszttartalmu
vizcsoveket is panikszeruen lecsereltek, amikor az azbeszt rakkelto hatasa
bebizonyosodott. Csak azt felejtette mindenki el, hogy az azbesztszalak
kizarolag a tudobe belelegezve tudjak kifejteni karos hatasukat. Csak
nyugaton (foleg az amcsik) vevo a nep minden ilyen hulyesegre.

> motorizációtól, mivel a motorban kiégetett ólmot a szervezet nehezen építi
> be...
> Természetesen helyesnek tartom az ólomtartalom csökkentését a benzinben,
...
> tökéletlen égéséből felszabaduló égéstermékek pl. irritáló hatásúak. Az
ólom legalább
> leült a porba, míg ezek az égéstermékek a levegőben maradnak, így
könnyedén
> belélegezhetőek.

Az olom meg leul a porba, es boldogan pihen, amig meg nem hal. Pont a porral
egyutt belelegezheto anyagok a legveszelyesebbek, mert sokkal nagyobb dozis
tud a tudobe kerulni a szilard allapotu por feluleten megkapaszkodva, mint
gazkent; ha jartal mar Pesten, azert jarnak a locsolokocsik a
legszennyezettebb utvonalakon, hogy a szallo port legalabb a foldon tartsak
sarkent. Ami persze megint nem old meg semmit tartosan. Budapest k...a poros
varos!

> A propaganda persze pont az ellenkezőjét szajkózza az embereknek, védd a
> környezetet, tankolj ólommentest.

Mert ez az esszeru. Az olom nagyon veszelyes a szervezetre.

> A környezetvédelem másik oldala persze az, amikor egy teljes (800 kg)
> autót kell
> majd eldobni azért, mert nincs benne literenként 0.15 g ólom a
> benzinjében...
Ez szinten nagyon valoszinu, ugye?

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: elektromos ketyerek ( 28 sor )
> Idopont: Thu Oct  1 09:11:52 EDT 1998 AUTO #158

> Haliho!

> Lehet kicsit megbotrankoztato leszek, de van egy kerdesem: miert jo az
> elektromos ablakemelo, tetoablak, kozponti zar stb.?

> A kozponti zarat meg meg tudom erteni, de ezzel is tudok vitatkozni: ha
Nem hagysz nyitva soha ajtot, a riaszto be tud zarni mindent, ha negyen
mentek az autoval, nem kell belul korberopkodni kinyitni a negy ajtot stb.

> Az elektromos kutyuk meg joreszt csak a sulyt novelik -> ezzel a
> fogyasztast (meg az elromlas veszelyet). Vagy van valamilyen elfogadhato
> szerepuk azon tul, hogy nem tekerem, hanem nyomom?
Ezzel az erovel arra is figyelni kellene, hogy konnyu taskat vigyel a
kocsiba, es mindig kakiljal autozas elott, mert az is lehet vagy 2 kilo. A
fogyasztast az aramfelhasznalasuk miatt tenyleg novelik, a sulykerdes nem
igazan jelentos egy-egy kutyu eseteben. A negy el. ablak+ kozpont zar+ egyeb
extra kutyuk osszes pluszsulay nem tobb 20-30 kg-nal. Ez a mai autok
eseteben nem suly.

Az alapfelfogas egyebkent az, hogy ezek mind a biztonsagot javitjak, es
valahol ez igaz is, mert mondjuk ha egy tizmasodperces ablakkurblizast egy
klikkelessel kivaltasz, vagy a jobb oldali tukrot meg nem atnyulva, hanem a
kezed ugyeben levo kis bizbasszal allitod (tovabba telen futheted is), az
mind-mind azt jelenti, hogy tobb figyelmet tudsz a vezetesre forditani.

Tetoablak: nagyon kiraly, mert huzat nelkul szelloztet.


> Felado :  [Netherlands]
> Temakor: Nyomatek, szervesolaj ( 27 sor )
> Idopont: Thu Oct  1 03:04:36 EDT 1998 AUTO #158
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

> Kis kesessel, de koszonom az ulesekre, Skoda-arakra es az LPG-re vonatkozo
> valaszokat.

> Jo, hogy annyit irtok a nyomatekrol!
> Tudna valaki mondjuk egy tablazatot kesziteni, hogy adott teljesitmenyu
> benzines motoroknal mekkora nyomatek az elvarhato minimum, a jo atlag es a
> maximum?

> Tudniillik megakadt a szemem a Honda 1.5i VTEC-E motorjan a 115 LE es az
> 5.7 literes orszaguti fogyasztas miatt (varosban 8.8 liter).
> A nyomateka viszont 134Nm / 5400. Az altalam kinezett Civic Aero Deck
Hat igen, kutyabol nem lesz szalonna. Viszont sokan csak a loerot nezik,
megveszik, aztan csodalkoznak, hogy miert nem megy. Illetve, ha megy, miert
bo"g annyira. A loketterfogatot nehez potolni.

>> A szerves olajoknal gondolom a termeszetes romlas (gyantasodas stb.)
> ^^^^^^^^^^^^^^^^
> Bocsanat, en meg ugy tanultam, hogy a szenhidrogen is mind szerves. Vagy
> mar tul regen volt? :-)

igy igaz, a novenyi vagy termeszetes olaj kifejezes jobb lett volna.
Akos
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Olyasmit tudnek elkepzelni azonositaskeppen, mint
>egy HIX-es matrica. Sajnos a kivitelezesehez nincs
>megfelelo eszkozom, meg egyenlore csak felvetes a
>dolog.
>Kinek mi a velemenye? :-)))))

En benne vagyok! De akkor kellene valamilyen egyezmenyes jel,
amivel jelezni tudunk egymasnak. Mert az OK, hogy te mogottem
latod, hogy HIX-es vagyok, de en nem tudom rolad.

--
Minden jot:
Redei Balint
E-mail: 
+ - Ketutemu es olommentes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tegnap irta valaki, hogy a Trabant es a Wartburg alkalmatlan az olommentes
benzin hasznalatara.

Ezt most cafolom !
Minden_ketutemu_motor_alkalmas_az_olommentes_benzin_hasznalatara.
Sajat Trabantommal kb 30 000 km-t mentem csak olommentes benzinnel.
Amig nem volt olommentes keverek, akkor en raktam bele az olajat.

> A környezetvédelem másik oldala persze az, amikor egy teljes (800 kg)
autót
>  kell majd eldobni azért, mert nincs benne literenként 0.15 g ólom a 
> benzinjében...

Ebben van valami !

Viszont azert megjegyeznek valamit. Ha en forgalmaznam a benzint, akkor
az olommentesbe nem raknek olomhelyettesito adalekot. Csupan 
koltsegtakarekossag miatt. Az Avantinal sem minden egyes kuton lattam
a feliratot, hogy olomhelyettesito adalekkal ellatva.

Szerintem kulon forgalmazzak az olommentest es az adalekkal ellatottat.

Ha a tegnapi irasom nem lett volna egyertelmu, akkor most
hangsulyozom, hogy a nyomatek szempontjabol hasonloak
( ha jol tudom ) a hosszu loketu amerikai autok es a diesel
autok.

Udv. Tibi
+ - Re: Nyomatek, szervesolaj ( 27 sor ) AUTO #158 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 1 Oct 1998  wrote:

> Tudna valaki mondjuk egy tablazatot kesziteni, hogy adott teljesitmenyu
> benzines motoroknal mekkora nyomatek az elvarhato minimum, a jo atlag es a
> maximum?

Nehez ezt igy leirni. Okolszabalykent talan azt, hogy egy nem rosz motor 
kobcentiben mert loketterfogat tizedet adja nyomatekban, de egyreszt ez
okolszabaly, masreszt meg nem sokat mond a motor viselkedeserol.

> > A szerves olajoknal gondolom a termeszetes romlas (gyantasodas stb.)
> ^^^^^^^^^^^^^^^^

A tarolas tenyleg gond, de pl az osztrak hadsereg altal vegzett meresek
alapjan ki lehet jelenteni, hogy _megfelelo_ minosegu repce metil
eszter 4-5 evig eltarolhato.

Nagyobb gondot jelent az ,hogy nagyon szigoru gyartastechnologia melett is
valtozo a minoseg, mert eleg sokat valtozhatnak a termes jellemzoi.
(szarmazasi heyl, idojaras, fajta,stb)

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - re: novenyi "dizel" ( 18 sor ) AUTO #158 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Thu, 1 Oct 1998  wrote:

> > mezogazdasag sem mentes a kornyezeti karoktol (mutragya,
> > monokultura) es a jelenlegi muvelheto foldterulet / olajfelhasz-
> > nalas arany csak egy erdekes kiserlet szintjeig tudja ezt realizalni
> 
> Jonehany evvel ezelott lattam egy filmet, amiben roppant kornyezetvedo
> modon mutogattak, hogy a dizeles buszok milyen jol mennek repce-
> olajjal (emlekeim szerint Braziliaban) es milyen mokas dolog, ahogy a
> varost belengi a porkolt mogyorora emlekezteto szag. Aztan buszken
> bemutattak a termoteruletet is: tobb tucat hektar esoerdot irtottak ki,

A novenyi olaj sem csodaszer, ugyan ugy, ahogy nem a trabant az okozojaa
budapesti rosz levegonek. Sem az "elvetemult" zoldeknek, sem az
asvanyolajat vedoknek nem lehet igazuk.
Nagyon bonyolult es osszetett kerdes, amit lehetoleg politikai ervek
nelkul kell(ene) vizsgalni.

Mervado becslesek szerint az europai Diesel motorok mintegy 10%-a fog
novenyi olaj alapu hatoanyagot hasznalni, foleg a mezogazdasagban
dolgozok. Ezzel egyreszt csokkentheto a mezogazdasagi tultermelesi
valtsag, masreszt javithato az orszag CO2 merlege.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: Tankoljunk napraforgoolajat! ( 15 sor ) AUTO #157 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Wed, 30 Sep 1998  wrote:

> Tenyleg valamikor volt a Felkinalom musorban volt egy ember,
> aki csinalt valami kis kukoricadaralo meretu presgepet, ami
> napraforgobol olajat sajtolt. Nem hallottatok errol valamit,
> kaphato ez valahol? Mert ha igen, lehet hogy ultettetek
> apammal napraforgot!:))

A hidegen sajtolt novenyi olaj eleg nyigosen alkalmazhato Diesel motorban.
Egy kis vegyi "tuningal" (ami nem vegezheto el hazilag :(, eleg jo
minosegu hajtoanyagot lehet kapni. Ezt az eljaras hivjak eszterezesnek, az
eredmenye pl repce-metileszter, azaz RME. Ezzel modositas nelkul elmegy
minden Diesel motor, csak a "gumi" csoveket kell lecserelni megfelelore.

A tiszta novenyi olaj korultekintessel hasznalhato osztott egesteru
motorokban, de kozvetlen befecskendezesueknol csomo gondot okoz, foleg kis
terhelesen. LEsz egy kis idom, kirakok web-re egy errol szolo iromanyomat.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szep dolog az osszehasonlitas, szerintem is sokkal hosszabb a zsiraf, mint
amilyen sarga a villamos.

A dizel es benzines autok osszehasonlitasanal azert be kene tartani egy ket
szabalyt:

azonos kategoriaju motorokat es azonos tomegu autokat vessunk ossze!

Nem erdekel, hogy hogyan viszonyul az egytonnas auto menetdinamikaja a
masfel tonnasehoz, a hatvan loeros nyomateka a kilencven loerosehez, a
Boeing fogyasztasa a sarkanyrepuloehez.

Azonos teljesitmenyu dizel es benzines eseten a fogyasztas egyertelmuen a
dizelnel SOKKAL alacsonyabb, a szivodizel nyomateka kb. azonos a
benzinesevel, a turbodizele 30-100%-kal magasabb.

Ettol meg vannak nagyon jo benzines autok is, es egyaltalan nem zavar, ha
masoknak mas no vagy mas auto tetszik.



    ..oo.......
  o................Egeer.......     mailto:


===
+ - Re: Normal lampaba milyen izzot? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar eleg regen kerdezte valaki, hogy a hagyomanyos fenyszorojaba milyen
jobb izzot tehetne. A Philips csomagolasan lattam, hogy a hagyomanyos
R2-esen (gomb alaku bura) van R2 VISIO fantazianevu modellje is, ami
minden bizonnyal ugyanolyan foglalatba valo, de a buraja rajza ugy nez ki,
mint a halogeneke. Talan ezt kellene kiprobalnod.


 Ed 
    
A fenti cimem megszunik. Szemelyes valaszt az  cimre irhatsz.
+ - Izzo szinezese? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeretnenm kekre szinezni a helyzetjelzo-izzoimat. Mivel lehetne ezt
megtenni ugy, hogy a vele kozos lampatestben levo halogenizzo ho"je'to"l
azert ne gozologjon ra a fenyszoro foncsorara a szinezoanyag?


 Ed 
    
A fenti cimem megszunik. Szemelyes valaszt az  cimre irhatsz.
+ - Matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

HIX-Auto matrica?
OK!

Udv:
L.

Ivicz László
H - Budapest

http://www.angelfire.com/il/lepcso
+ - Magneskartya??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallottatok? Most ujabb hulyeseget akarnak csinalni autopalya
dij ugyben!
A matrica allitolag "nem jo", mert biztonsagi papir, stb, a jofene
tudja, milyen kifogasok miatt. (Svajcban, Ausztriaban es meg sok
helyen "jo"?)
Magneskartyat akarnak! Na, ennek nagyobb hulyeseget meg nem hal-
lottam! Nyugaton mar kezdik lecserelni a magneskartyakat csip-
kartyakra, mert a magneskartyak borzasztoan erzekenyek!!!
Peldak:
1. magneses lakaskulcs,
2. mobiltelefon eros terereje,
3. eros ho (kintfelejti az autos a szelvedo modott),
4. TV eros terereje (hazamegy a szivar, s a penztarcajat esetleg
rateszi a TV tetejere).
Sorolni lehet a karos hatasokat, amelyek tonkretehetik a kartyat,
es akkor johet a reklamacio, stb.
Nalunk a Siemens-nel a dolgozok igazolvanya, az etterem hasznala-
tanak engedelyezo-kartyaja jelenleg magneskartya, de a kozeljovoben
fogjak lecserelni csipkartyara...
Mi mar megint okosabbak akarunk lenni!
Eleg baj az, hogy a bankkartyak is (meg) ilyenek. A felesegemnek a
multkor tonkre is ment, s hetekig tartott, mire potoltak, es akkor
raadasul UJ kulcsszamot adnak. (Tanuld meg ujra...)
Ennek az autopalya-magneskartya ugynek olyan szaga van, legalabbis
szamomra, hogy valaki borzaszto nagy zsozsot akar leszakitani ezen
a bizniszen.

Udv: Karoly
+ - mi van? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!


Kedves Karoly!


En meg nem ertem mit nem ertesz!  A levelemmel en arra
akartam ravillagitani, hogy kezd a tema egy kicsit eltolodni, mivel 
szerintem a diesel auto haszonjarmuben, vagy esetleg nagyon takarekos 
szemelyautoban nez ki odaillonek, de nem sportos!!!!!!!!
Amikor olyat irnak, hogy a mostani dieselek meghaladjak az otto
motorok teljesitmenyet szerintem egy picit tulzas, es megvillagitom, hogy
talan nincs igaza. 
Miert szerinted en nem tartom tiszteletben masok velemenyet?????
Milyen eltero szempontokat mostam ossze??????? 
Tisztazando: en nem egy osszefoglalast irtam, hanem a sajat,
pivat velemenyemet! Azt, hogy a diesel nem biztos, hogy olyan jo mint 
mondjak ...

Azt, ha neked egy 1.6 D autod, van es megsertodtel, mert ugy erzed leszoltam
azzal, hogy valos tenyeket tettem koze arrol nem tehetek, nem ez volt a
szandekom. 
Ez egy vita forum, mindenki elmondja a velemenyet anelkul, hogy megsertodne
ha nem egyezik a reagalo fel velemenyevel. En megprobaltam tenyszeruen
ravilagitani arra, ami nekem nem tetszik. 
Ha meg nem vetted eszre TE voltal az aki indoklas nelkul nekem ugrottal !!!! 


Fustologni csak a diesel szokott 
A kamion meg azert dieseles mert kevesebbet, fogyaszt. 


A benzin-diesel  arakkal  kapcsolatban tevedtem. Bocs!


Ciao	


									Balazs
+ - Kutak!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

Kutproblema:
Nos en szemely szerint a Shell ill. Aral kutakat reszesitem elonyben.
De szerintem ,ki hova megy tankolni az szubjektiv es nagyban
befolyasolja
a szemelyes tapasztalat.
Van egy par kut amit kifejezetten ruhelek. pl: Jet,es a Mol
Az elobbit azert mert ket kulonbozo kutnal sikerult vizes Diesel
tankolni.Az utobbi az prozai bunko a kiszolgalas es az unot pofak
hat erre nem vagyok kivancsi.
Nalam nem szamit ,hogy a shop-ban mi olcso vagy draga csak az
uzemanyag legyen megfelelo.

Udv ' Hovi
+ - Re: *** HIX AUTO *** #158 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: elektromos ketyerek ( 28 sor )

>Lehet kicsit megbotrankoztato leszek, de van egy kerdesem: miert jo az
>elektromos ablakemelo, tetoablak, kozponti zar stb.?
egyszeru a valasz: uzletpolitika
ha tobb vacak van benne, akor dragabban lehet eladni. De azert valdd be,
hogy a vezetoulesben ulve sokkal kenyelmesebb az elektr. ablak, ha a
jobboldali ablakot akaord letekerni :) 
Vagy a futheto, elektromos tukor :) Nem kell lehuznod az ablakot, lekaparni
rola a jeget es beallitani telen. (kivetel persze a belulrol allithato tukor)
Vagy a tobb ules poziciiot is megjegyezni kepes elektromos ules. Igy
gombnyomasra beallitodik, ha a csalad tobb eltero meretu tagja is hasznalja
az autot :)


>persze nem letfontossagu kerdes, de megis...). Vagy miert jo az, ha 20
>meterrol ki tudom nyitni az ajtokat a taviranyitoval. Ha odaerek akkor is

mert az autotolvaj csak megall a kocsi mellett es raer probalkozni feltunes
nelkul :))))


>=======================================================
>Felado :  [Netherlands]
>Temakor: Nyomatek, szervesolaj ( 27 sor )
>Idopont: Thu Oct  1 03:04:36 EDT 1998 AUTO #158
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>Jo, hogy annyit irtok a nyomatekrol!
egyetertel :)

>Tudna valaki mondjuk egy tablazatot kesziteni, hogy adott teljesitmenyu
>benzines motoroknal mekkora nyomatek az elvarhato minimum, a jo atlag es a
>maximum?
>Tudniillik megakadt a szemem a Honda 1.5i VTEC-E motorjan a 115 LE es az
>5.7 literes orszaguti fogyasztas miatt (varosban 8.8 liter).
>A nyomateka viszont 134Nm / 5400. Az altalam kinezett Civic Aero Deck sulya

pelda:
Hondak egyik legsportosabb motorja:
 1798 cm^3, Vtec II, PGM FI
kompreszio: 11.1:1
teljesitemeny: 190LE/8000 f/perc (csak europaban, japanban 205LE-ig van
beallitva a kipufogaz osszetetel szabalyok miatt...)
nyomatek: 178 Nm/7300 f/perc
sajat tomeg/max tomeg: 1130/1500 kg
gyorsulasa 0-100 km/h -ra: 6.7 sec



>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Avanti ( 23 sor )

>Bela!
>
>Daihatsu Charade GtTi 1 literes 100 LE
>Fiat Punto Gt 1.3 literes 135 LE
>Mindketto gyari, es turbos.

koszi a felhomalyositast :) 


>=======================================================
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: HIX AUTO CLUB ( 11 sor )

>  "Olyasmit tudnek elkepzelni azonositaskeppen, mint
>   egy HIX-es matrica. Sajnos a kivitelezesehez nincs
>   megfelelo eszkozom, meg egyenlore csak felvetes a
>   dolog.
>   Kinek mi a velemenye? :-)))))"

csatlakozom. Jo otlet. 
Kellene szerezni egy grafikust, aki megtervezi. Allo autosor felett
atrepulo auto, amint langnyelvek csapnak ki belole...


>=======================================================
>Felado :  [United States]
>Temakor: Magyar auto ( 7 sor )

>ki latta a tv2 mult vasarnapi Naplojat, amiben allitolag a magyar autorol
volt
>szo?

Nem lattam a musort, de van "magyar" auto, a Alma :))
Vagy tele voltak regen az ujsagok egy magyar sraccal, aki egy  egesz pofas
autot tervezett es epitett(epit) meg. 


Csao
   Bela

************************************************
*    mailto:       UIN: 14966664    *
*       URL: http://www.irisz.hu/~rb      v4.03*
************************************************
+ - Re: nagyobb felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


Oli nagyobb felnit szeretne a Daihatsujara.
Nem javaslom, de ha megis, az alabbi dolgokra figyelj:
A felerosito csavarok lyukkore azonos legyen. Nem eleg, ha ra tudod
tenni, a csavar a furat kozepen legyen!

Nem mindegy, hogy hol van kozpontositva a kerek. A csavaroknal, vagy a
kozepso peremen, esetleg kozpontosito tuskeken. Ezt feltetlenul nezd
meg.

Udv, Attila

--

> -------------------------------------------------------------------
        "Úton lenni az élet, megérkezni a halál"
> -------------------------------------------------------------------
+ - Re: Benzinkut (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Csaba ) javasolta, hogy targyaljuk ki a
benzinkutakat.

Csaba preferalta az ESSO-t es a JET-et, es gyulolte (o irta igy) a
MOL-t.

Reszemrol:

ESSO, JET kut nincs a kozelben.

TOTAL:
nem szeretem igazan oket, bar tudni kell, hogy egesz JAPANba csak ez az
egyfele olajtarsasag szallit. Ugy gondolom, hogy a magyarorszagi fonok
nem koveteli meg az udvariassagot, mert a legtobb bajom azzal van, hogy
nem figyelnek az emberre.
A bolt felszereltsege eleg jo, ha autos kutyut akarok venni (elem,
ablaktorlo, feklampa visszajelzo, stb. akkor ide jovok.
Amelyikrol tapasztalatom van, ott hianyzik a kezmoso csap es nehezkes a
gumik felfujasa, mert a muszer a falon van.
Van viz, keztorlo, muanyag kesztyu, stb.

ARAL:
Olyan szep...
Meg vagyok veluk elegedve, bar az olajaik dragak, NINCS veszelyes
hulladek tarolo es a gumikat hordozhato szerkezettel tudom felfujni, ami
egy rossz szelepnel, vagy tul lapos kereknel lehetetlen, mert mindig
kiurul.

OMV:
Nem szeretem hogy elemiszerbolt van beepitve.

MOL:
Ahova en jarok.
Kedvesek az emberrel, megkerdezik, hogy segitsenek-e, mielott leveszik a
tanksapkat.
Van minden, keztorlo, muanyag kesztyu, szelvedomoso, sot, amit mas
kutnal nem lattam van kulon mosdo az autotisztito helyen, folyekony
szappannal, keztorlovel, stb., valamint automata gumiszonyegmoso.
Van veszelyes hulladek tarolo.

Viszont: A falon van a nyomasmero, amit nem szeretek. Mindig zarva van a
WC es a kulcsot ugy kell elkerni, de ez inkabb az autosokat jellemzi.

A MOL olajok egyebkent nagyon jok, a Super Diesel pedig megkapta a
Mercedes 228.3-as minositest, ami azt jelenti, hogy Merci motorba, Merci
szerviz mellett 60 000 km-ig ajanljak.


A benzin pedig ugyanaz az osszes kutnal.

Meg valami. Legyunk, mar annyira nacionalistak (szerintem ez a minimum),
hogy ha meg vagyunk elegedve tobb kuttal is, akkor mennyunk a MOLhoz,
mert megiscsak magyar. Sajat magad is tamogatod ezzel.

Udv,  Attila

--

> -------------------------------------------------------------------
        "Úton lenni az élet, megérkezni a halál"
> -------------------------------------------------------------------
+ - Ford Sierra 1.8 TD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Van valakinek uzemeltetesi tapasztalata a fent emlitett tipussal? Meg talan 
a 2.3D is erdekelne, csak a kotelezo biztositas miatt az 1.8 kedvezobb...
Mar regota vagyok egy ilyen tipusra (kombi valtozatban), de kivancsi lennek 
a gyakorlati tapasztalatokra. A turbo mennyire befolyasolja a motor 
elettartamat? Hany km-t bir ki egy ilyen motor atlagos hasznalattal?
Koszonom.
Udv:  Peter
+ - elektromania (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lehet kicsit megbotrankoztato leszek, de van egy kerdesem: miert jo az
>elektromos ablakemelo, tetoablak, kozponti zar stb.?

Ezek kenyelmi felszerelesek, amiket vagy ertekel az ember, vagy
nem. En szeretem a kozponti zarat, mert nem kell tornaznom
a kocsiban, hogy kinyissam az ajtokat. Nyaron egy mozdulattal
leengedem az osszes ablakot, es gyorsan kiszellozik a kocsi.
Hasznaltam kezi es elektromos tetot is, a kezit nem szerettem
kurblizni. Amiert meg jok ezek, mert vezetes kozben sokkal
kevesebb figyelmet vonnak el, kevesebb ideig engeded el a
volant. A plusz suly meg minimalis a tonnas sulyhoz kepest.
Az elromlasban viszont egyetertek: tobb minden tud meghibasodni.
A kocsimban minden van amit felsoroltal, de nem ez volt a
szempont a kivalasztasanal :-)

BGabor
+ - Voros MOL (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 billentyujebol esett ki:
> Kezdem is. En az ESSO-t es foleg a JET-et reszesitem elonyben. Jo a
> kiszolgalas, mindig vannak jo akciok, es itt a legjobbak a mosogepek is! A
> MOL-t kifejezetten gyulolom. 100-bol max. 1x tankolok ott, de csak ha
> muszaj. Regi kommunista kut!!

1) A MOL-ban csak a haromszog voros, a tobbi (MDF) zold. (:-)

2) Csak regen volt kommunista, most polgari.... akarom mondani 
   allami tulajdonu. --> a profitja az orszagban marad ..
[Ez az egesz termeszetesen nem ide valo, es nem kerek reagalasokat.]

Ga'cs Lajos
(Ford Orion, dizel, 160ekm)
+ - Re:elektromos ketyerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Attila ) a kozponti zar feleslegessegerol. Ezzel 
kapcsolatban egy realis veszelyre hivnam fel a figyelmet.
Egyre jobban a gepjarmu-bunozesnek az a valfaja, amikor az autot vagy az 
autobol az ertekeket, ugy raboljak el, hogy   piros lampanal feltepik 
nyitott anyosules oldali ajtot, pisztolyt vagy kest nyomnak az oldalba stb. 
Akinek kozponti zarja van beszallaskor kinyilik az osszes ajto es 
valoszinuleg igy is marad az utazas vegeig!
Egyik baratomtol hallottam, hogy Amerikaban erre a problemanak a 
megoldasara olyan kozponti zarakat szerelnek be, amik ha a delikvens 15 
mph- nal lassabban megy, akkor azonnal lezarja osszes ajtot, ha felgyorsul, 
akkor meg kinyitja (Hogy ennek mi ertelme van, meg nem jottem ra :)) )
Az lenne a kerdesem, hogy ismertek-e olyan muhelyeket, amelyek ilyen 
zarakat szerelnek be. (Bar szemelyesen nem vagyok erintve az ugyben, a 
Skodamba ez luxus lenne :)) ).
 Udv
    Szilagyi Jozsef

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS