Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1073
Copyright (C) HIX
2001-04-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 rezonancia (mind)  10 sor     (cikkei)
2 :)) (mind)  6 sor     (cikkei)
3 Lambda szonda (mind)  20 sor     (cikkei)
4 fogyasztasi adatok (mind)  13 sor     (cikkei)
5 Koreai autok (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Fika? (mind)  15 sor     (cikkei)
7 koreai (mind)  8 sor     (cikkei)
8 Re: kavics (mind)  13 sor     (cikkei)
9 Fw: Gazuzem (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Fw: gaz fogyasztas Warnyu 1.3 (mind)  12 sor     (cikkei)
11 HIX rendszam (mind)  9 sor     (cikkei)
12 va: kavics (mind)  14 sor     (cikkei)
13 va: ABS kerdes (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Re: ABS kerdes ujra (mind)  65 sor     (cikkei)
15 Re: M5 (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Top Gear (mind)  45 sor     (cikkei)
17 Re: ABS kerdes ujra (mind)  21 sor     (cikkei)
18 M7 (mind)  44 sor     (cikkei)
19 Autoradio bekotes (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Ablkakemelo kapcsolo (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Fogyasztascsokkento eszkozok (mind)  30 sor     (cikkei)
22 Sziasztok , (mind)  77 sor     (cikkei)
23 kavicsfelverodes (mind)  17 sor     (cikkei)
24 [HIRDETES:ELADO] Suzuki Alto (mind)  8 sor     (cikkei)
25 gokarugyi fejlemenyek (mind)  24 sor     (cikkei)
26 re: R/C (mind)  25 sor     (cikkei)
27 uthibak (mind)  17 sor     (cikkei)
28 taxi a buszsavban (mind)  19 sor     (cikkei)
29 RE: ABS kerdes ujra (mind)  21 sor     (cikkei)
30 gokart (mind)  9 sor     (cikkei)
31 Akciok (mind)  104 sor     (cikkei)

+ - rezonancia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok


Eloszor irok az oldalra a nevem Projko Attila. Atis  Egy kerdessel
fordulnék a nagyrabecsult tarsasaghoz. Mi oka lehet annak ha fekezes közben
egy bizonyos sebesseg tartomanyban berezonal  a kormany? Mindig ugyanannal
a sebessegnel 70-60 kozott  :fek ,lengescsillap,csapagy,vagy mi?Elore is
koszi !

Az ero legyen veletek!
+ - :)) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kozottetek, de ez kicsit zartta is teszi a kozosseget. A fordulatszam
>esessel jaro gyorsulast mar piszokul kitargyaltatok, a 9 eves lanyom mar
>megertette.
Helyes, ez volt a cel hogy mindenki megertse.. :)

Ant
+ - Lambda szonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujabb kerdesek.. :)

Autom elvolt muszaki vizsgan, kiderult a lambda ertek  nagyon magas,  es 
valami masik ertek ami 250-nek kellene lennie is nagyon sok.
Ugy tunik a hibas  a lambda szonda lesz..

a kerdesem:

ez MIERT megy tonkre egy eppenhogy most 3 eves,  nagyon nagyon 
megbizhatonak tartott  60e km-t futott auton ?
letezik hogy ettol eszik 12-17 liter kozott igencsak "takarekos" 1.8-as 
szivomotor ?
Miota beteg vagyok nem ulhetek autoba, parszor paratnom hasznalta, 
hetvegen, budapesten, ugy hogy nem hajtja 11-11.5 liter kozott fogyasztott.

Valaki vilagositson fel, mert ertetlenul allok a dolgok felett, es egyre 
kevesbe hiszem el hogy van aki 100e km-t futott autoval kepes akar 10e km-t 
ugy megtenni hogy valami hiba ne jojjon ki rajta..

Ant, aki utalja az autojat..
+ - fogyasztasi adatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Golf VR-6
autouton teligumival ..................9,5L atlag ( hoban csuszkalva )
fele autopalya fele varos........12,5L atlag ( ami a csovon kifer )
Nyari gumis klimas adatokat talan a jovo heten.

by Buciba
-- 

company: varazsceruza kft
acont: tel/fax: +36(23)334365
mobil: +36(20)9617550
+ - Koreai autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> fogalmam sincs miert kostolgatjak
:> Sokan a Korejaji kocsikat.

Bar nem vagyok nagy Daewoo imado, azt el kell ismerni, hogy nem
lehet egy kalap ala venni az osszes Koreabol szarmazo autot.
A teljesen mezei Lanos-hoz kepes a Leganza mar normalisabbnak
tunik, csak annyi penzert mar ertekallo autot is lehet venni.
A Kia egy kicsit igenyesebbnek tuno autofajta, egyik ismeros azzal
jott siturara, ott nezegettem meg, nekem kifinomultabbnak tunt
a Daewoo-nal, olyan Toyota-s hangulatu inkabb.
Az uj Kia Shuma hatso resze pedig egesz klassz amerikai stilusu !


:> A fordulatszam esessel jaro gyorsulast mar piszokul 
:> kitargyaltatok, a 9 eves lanyom mar megertette.

Hat, igen...  :-)))


Szep napokat: Antal Attila
(Seat Leon 1.6 aut)
+ - Fika? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sracok!

>>Szerintem is sok Magyar ember ennyit var a kocsijatol, 
ezert fogalmam
>>sincs miert kostolgatjak Sokan a Korejaji kocsikat.
>>Udv:Zsolt (Honda Civic 1.4)

>Kedves Zsolt!
>Buszke lehetsz a Honda kocsidra, de a hozzaszolasodra 
kevesbbe. Legy

Je! En ugy ertettem, hogy nem erti miert baszogatjak a 
koreai kocsikat...
Nem errol van szo?
VTI
+ - koreai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> >Szerintem is sok Magyar ember ennyit var a kocsijatol, ezert fogalmam
> >sincs miert kostolgatjak sokan a Korejaji kocsikat.
> Buszke lehetsz a Honda kocsidra, de a hozzaszolasodra kevesbbe.

Miert? Szerintem eppenhogy a koreai kocsik mellett allt ki vele...

Z.
+ - Re: kavics (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: kavics ( 18 sor )

> Altalaban benzikutaknal, parkolokban szoktak lenni ilyen vallalkozok.

....neeee! A nagyreszuk kokanyolo szemetlada, megcsinalja igen
hitvany modon, aztan orok eletre cseszheted. Csak olyanhoz vidd,
akit valaki kiprobalt es NAGYON meg volt elegedve.

Z.

- Násfay Zoltán | Relax! Szórakoztató Kulturális Magazin | http://www.relax.hu 
-
+ - Fw: Gazuzem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A majom norveg szerver valamiert nem postolta :( Kozben meg eszembe jutott,
hogy masik hatranya  a gaznak, hogy (elvileg) nem allhatsz be melygarazsba.

Udv
L:

"Vlad(x)" > wrote in message news:...
> > uzemanyag, kisebb kopas. Hatranynak lehetne nevezni a veszelyt (elegge
> > kizart a robbanas) es a gazszagot a kocsiban valamint a csomagtartoban
> Ha gazszagot erzel az vagy kintrol jon vagy lukas valamelyik csoved. Jol
> szigetelt gazrendszernek nincsen szaga
> 
> Udv
> Vlad(x)
> 
> 
>
+ - Fw: gaz fogyasztas Warnyu 1.3 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Kepzeljetek hihetetlen modon meg mindig a 10 eves 1.3-as Warnyumat nyuzom
> gazzal! Azert ezt nem hittem volna fel evvel ezelott:) Ami meg
hihetetlenebb
> az az, hogy mostansag (kopp-kopp) semmig komoly gaz nincs vele, meg ossze
se
> tortem :)  Egyetlen kerdesem volna vele kapcsolatban. Szerintetek 9,5
liter
> fogyasztas gazbol orszagut intenziv hasznalatnal elfogadhato szint ennel a
> kocsinal?
> 
> Koszi
> Vlad(x)
+ - HIX rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ma lattam HIX rencamot! A 11-es uton ment elottem Szentendre 
> fele egy feher Megane HIX-063 rendszammal.

Az Alfa topicban van egy sarga 145 HIX rendszammal.
A gazdaja ide is szokott irogatni :))

Cs.
+ - va: kavics (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Margit hid budai hidfonel a parkoloban szoktam latni
Ahogy az ott all - nem lenne hozza bizalmam.
> Kb 1500-2000 ft lehet az ara. 
Meg megegyszer annyi es meg egy kicsi.
Valamivel olcsobb es klasszisokkal jobb az alabbi, mar
tobbszor ajanlott cim. (se kutyam, se macskam, csak
elegedett voltam vele)
Kopp & Kopp Bt. 1164 Bp Mu"ko" utca 9.
tel: (30) 415 124
Ugyanitt graviroznak (vegyi uton) olyan grafikat az uvegbe, 
amilyet akarsz. Het nyelven beszel.

--
Meszaros Geza
+ - va: ABS kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az egyik barátom, tekintelyes szaklapban arrol olvasott, hogy az
> ABS szaraz uton hatranyosabb mint a hagyomanyos fekszerkezet...
> de nem hiszem hogy ez az esetek 4-5 %-tol tobbre lehetne ezt ravasalni.
> Szeretnem errol a velemenyeteket kikerni, mert mar kimerultem az esz
> ervekböl.

Igen. Szaraz, pormentes, jo e'rdes uttesten, alulmeretezett fektarcsak
eseten lehet, hogy a gumi csuszo surlodasa hatasosabb mint a
fekezes.
Hol van ilyen ut ? Kar ezt ragozni.
A lenyeg - tudd, hogy fekezeskor mit varhatsz az autodtol !
Uttol, idojarastol fuggoen.
A nagy tobbseg "gaz" eseten nyom egy padlot es esetleg meg elcsavarja
a kormanyt is. Az ABS-el szerelt kocsi hajlando ezt a ket dolgot kezelni.
Azutan a (sok esetben a mostohagyerekkent kezelt) lengescsillapito eldonti,
hogy megallunk-e idoben, vagy csattanunk.
--
Meszaros Geza
+ - Re: ABS kerdes ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Szelac irta:
>Nemreg kerdeztem a velemenyeteket arrol az allitasrol, ami egy
>szaklapban jelent meg,(Autoselet) miszerint az ABS- el ellatott 
>fekrendszer csak csuszos uton jobb mint a hagyomanyos. A szaraz uton 
>nagyobb a fekutja a normal fektol.
En csak a sajat velemenyemet tudom megosztani, ami sajat
tapasztalataimon, sajat mereseimen alapul:
Ameddig ezt a fenti allitast valaki nem bizonyitja meresi
eredmenyekkel, addig meg csak vitatkozni se nagyon erdemes rola. Mint
mar parszor paran kifejtettek, az ABS-nek egyetlen helyzetben lehet
rosszabb a fekhatasa, amikor a kerekek tu'rni/tolni tudjak a talajt
(jelentosebb vastagsagu ho, sar). Ezert epitettek be anno (lehet, hogy
ma is letezik) az ABS-ekbe egy kulon programot, es egy un.
terepkapcsoloval atvaltva az ABS ritkabban szabalyzott, engedte
'hosszabban' csuszni a kerekeket, ezzel javitva a hatasat.

Szarazon sem tudsz ABS nelkul jobb fekutat csinalni mint vele, espedig
azert nem, mert:
1. A labaddal nem tudsz olyan jol jatszani, hogy mindig tapadashataron
tartsd a kerekeket. (Foleg veszhelyzetben nem)
2. Ha tudnal is, a negy kerek sohasem egyszerre eri el tapadasi hatart
(illetve minden terhelesi allapotban van egyetlen egy olyan lassulasi
ertek, amikor kozel egyszerre, de ez minden terhelesi allapotban mas
es mas), mert egyreszt az egytengelyen levo kerekek kozott is van
fekero kulonbseg, de a lenyegesebb, hogy fekezes kozben a dinamikus
tengelyatterhelodes miatt mindig valtozik a tengelyeken elvileg
atviheto fekero. Az elso tengelyen egyre tobbet, a hatson egyre
kevesebbet tudsz atvinni. A fekeroszabalyzok segitenek valamit, hogy
ne legyen nagyon tulfekezett a hatso tengely es nagyon alulfekezett az
elso, de meg ez sem eleg ahhoz, hogy mind a ket tengelyt egy adott
pedalallasnal es lassulasnal egyenletesen tapadasi hataron tartsa.
Erre csak az ABS kepes. A negy kerekbol eleg, ha csak egy megcsuszik,
es maris erezhetoen romlik a fekhatas. Ha van kedved meg idod hozza
(meg van egy olyan hely, ahol a madar sem jar) Te is kiprobalhatod,
bar nemigazan ajanlom. Fabrikalj egy pedalutkozot, amivel fokozatosan
tudod allitani azt, hogy mennyire nyomod be a pedalt. Kezdj el mondjuk
80 km/h-rol fekezgetni ugy, hogy minden fekezes utan allitasz az
utkozon, hogy tobbet tudjal nyomni rajta (fekkorbe szerelt nyomasado
nelkul mondjuk eleg maceras, mert nem tudod, milyen finoman allitsal
rajta, de ha par millimeterenkent haladsz, akkor akar jo is lehet).
Akkor erzed a leglatvanyosabban a kerekek megcsuszasat, ha csak a
fekezes vege fele (40 km/h alatt) csuszik meg. Erezni, ahogy bolint
elore a kocsi, majd amikor megcsuszik valamelyik kerek, mintha egy
kicsit meglodulna az auto. En (es korabbi kollegaim) ezt nem egyszer
megcsinaltam mar kulonbozo szemelyautokon es buszokon, es megcsuszo
kerekekkel mindig rosszabb a fekhatas. Ha nem csuszik meg, hanem
kijatszuk azt a pedalallast, amikor meg eppen nem csusznak meg a
kerekek, akkor is van par meter (sebessegtol fuggoen) elony az ABS
javara. Ugyhogy szerintem az ABS-sel szarazon is jobb, mint anelkul.

Ilyen es ehhez hasonlo temakban osztom sok kollega velemenyet, hogy a
legtobb autos ujsagiro 'szakvelemenyet' fenntartasokkal kell kezelni.
Seggre-szemre nem lehet lassulast 'merni'. Lassulas meresere alkalmas
muszert meg nem hiszem, hogy sok ujsag tartana, ugyanis 7jegyu az ara.

>Ugy gondolom a levelek alapjan, hogy sokat tapasztalt levelezok
>vannak kozottetek, de ez kicsit zartta is teszi a kozosseget. A 
>fordulatszam esessel jaro gyorsulast mar piszokul kitargyaltatok, a 9 
>eves lanyom mar megertette.
Mar megerte! (:-)

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
+ - Re: M5 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!
nme kerdezte:
>Azt irod, 5-ben 272-t megy az M5. Ha jol emlexem,
>a tied gyari, nem tuningolt peldany, annak nem 250
>a vegsebessege? (Vagy ez az "M" szeriara nem vonatkozik?)

Gyarilag annyi lenne, de rutinosan ki lett veve a leszabalyzo. Mondjuk en
mar igy vettem, igy azt sem tudom mi szabalyzott le. Chippel 280 korul
menne, mert az meg a 7250-es leszabalyzast is feljebbtolja 8000-re.

Udv,
Vaddiszno
+ - Top Gear (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ujra szevasztok!
Ha valakinek van sok felesleges ideje, vagy ceges internetje, amin emberi
sebesseggel jonnek az adatok, akkor az alabbi cimen megtalalhatja a BBC Top
Gear cimu fenomenalis musoranak autotesztjeit letoltheto formaban. En mar
vagy 300 Mb-t letoltottem, es nagyon kiraly. Tobbekkozott uj M5, Porsche
996-os Turbo, McLaren F1, Ferrari, Aston Martin, Mitsu EVO6-7, Subaru
Impreza WRXSTi,  Lamborghini, Audi RS4 tesztek vannak fent, de nem RTLKlub
Automania stilusban, hanem amit az auto bir stilusban. A Porscheval pl.
ugrat is az urge (Tiff Needell) az angol utak valamelyiken. Az egyik mondata
kozben kb. igy hangzik (szabadforditasban, emlekezetbol): A Porsche
szelepvezerles rendszere nagyon jol dolgozik, alacsony fordulatszamon sok
nyomatek, magason meg jol engedi porogni. Ehhez kepest a Honda VTEC
rendszere csak olyan, mint egy "on-off switch" azaz egy ki-be kapcsolo.
Nalam ez a stilus azert bejon. De pl. a Subarut, meg a Mitsubishit nagyon
dicserik. Van pl. egy verseny, ahol a Mitsu EVO 6-os versenyez egy 1983-as
Audi Sport Quattro Turbo-val. Ketseges, hogy ki lesz a nyero, de a vegen a
Mitsu megelozi az Audit az egyenesben, de csak kb. 1 mp-cel. De azert a Tiff
benyogi a vegen, hogy valoszinuleg a Mitsu ma nem lenne itt, ha az Audi nem
kezdi el a 4 kerekhajtast fejleszteni _20 eve_. Szoval megeri nagyon
megnezni egy parat. Ezt mutogatnak inkabb az RTL klubbon, ahhelyett, hogy
egy 60 eves "autos ujsagiro" azt taglalja minden musorban ujabban, hogy
milyen szep a muszerfal, meg hogy az 1.4-es auto hogy huz 30-50-ig, meg hogy
milyen jol is lehet ezekkel 50-nel menni es hogy ez vilagszinvonalu. Az a
problema szerintem, hogy hianyzik a jo, es a nagyobb retegek altal
megfizethetetlen autok tesztelese. Honda Civicet meg Toyota Rav4-et,
Freelandert es hasonlokat az ember sokat lat az utcan, ismerosoknek is van,
ha ilyet szeretnek, biztos nem az automania alapjan dontenek, hanem
megkerdeznem az ismerosoket, vagy a HIX autot, hogy mi a tapasztalat, vagy
berelnek egyet egy tesztvezetesre. De Astont, Turbo Porschet, M5-ost az
ember ritkabban lat, es engem pl. sokkal jobban erdekelne, hogy az mit tud,
csak a miheztartasvegett. Pl. meg sem emlitik, hogy milyen az osszerakas,
mert mondjuk az alap, vagy a fogyasztast. De erdekes, hogy 20-40-100++
millios autokat csak ugy siman odaadnak, hogy szapuljak oket, helyben
porges, 360 fokos fordulas, vegsebessegmeres, stb., mig itthon az 5-10
millios autokat is csak messzirol nezhetjuk, meg a riporter neha mar bele is
ulhet. Tudom hogy mi meg nem engedhetjuk meg magunknak az ilyen fajta
autosmusorokat (bar azert talan lehetne, ha masnem megvenni es szinkronnal
leadni), de azert erezni a kulonbseget. Kicsit el vagyunk maradva, de
szerencsere azert legalabb meg tudjuk nezni.

Udv,
Vaddiszno


http://www.taner.net/movies/topgear/
+ - Re: ABS kerdes ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

szelac:
> A fordulatszam
> esessel jaro gyorsulast mar piszokul kitargyaltatok, a 9 eves lanyom mar
> megertette.

Most..., akkor..., ertsem ugy, hogy en nem erem el egy 9 eves szinvonalat,
vagy a lanyod sokkal okosabb a korahoz kepest, vagy mindketto?  ;-))
Az ABS-es megallas egyebkent ugyanugy fizika, mint az elobbi, de igerem,
ebben nem foglalok allast :-)
Viszont en is nagyon kivancsi lennek a labor(szeru) meresekre (azonos
feltetelek, reprodukalhato korulmenyek stb), az hogy ugy erzem, mintha nem
akarna megallni jeges uton, nem biztos hogy jo eredmenyt ad. /Lehet, hogy
az okoskodas sem ;-) /

G.Laci


---
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - M7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok!

......Gondolatok az M7-esen.....

Aki jart arra mostanaban tapasztalhatta hogy gozerovel
elkezdtek az M7-es rekonstrukciojat.
Ugy tunik hogy a Szfehervar > Bp oldalon kialakitanak
egy 3.savot, az elvalaszto zoldsavbol.
Azt meg nem tudni hogy a masik (zotyogos) oldal kap-e
+savot, mert arra a zoldsavbol mar -nemfutja- .
Az adott szakaszon ballagva 60-al, elgondolkodtam
hogy mi is lesz ennek a bovitesnek a kovetkezmenye?
- Mondjuk nyaron, vasarnap delutan, nem Erden,
hanem Martonvasarnal kezdodik a dugo!! 
 Azt hallottam a radioban (szinten a M7-en 60-nal szaguldva)
hogy az M3-ason 5.xx miliardert megepitett kapukat,
2.xx miliardert tervezik lebontani !! (merthogy ez gyorsitana
az ateresztokepesseget ).
Hat igen......
Az illetekeseknek eszukbe se jutna olyasmi hogy a szuk
keresztmetszetet nem az autopalyak ateresztokepessege
jelenti, hanem az evszazadok alatt kialakitott *vizfej*
struktura.     (minden ut a fovarosba vezet).
Igy aztan a videki azert sziv mert olykor 1,5 oraba telik
atvergodni a fovaroson, a fovarosi meg azert mert helyben
vergodik,+sziv a levegovel egyutt mast is . :-o
Ha rajtam mulna, en egy meter autopalyat nem epitenek
ADDIG , amig el nem keszulne a fovarost elkerulo 
korgyuru min. 2x3 savval+ 2 hiddal
Az M7epulo 3.savjanak + az M3 kapu-epites-lebontas-anak az 
arabol  rovidre lehetne zarni az M0-t legalabb
egy hiddal a Dunan.
Csak hat ugye akik ezeket a donteseket meghozzak,
azok mindig kek villogos autoval kozlekednek, rendorsgi
felvezetessel. :-(
Nnna nem mergelodok tovabb.....

Bocsanat ha faraszto voltam.

Dago

Ps: Irhattam volna a HIX VITA-ra is, de ott nem
      vagyok a listan, itt meg megis csak autosok
      vannak. :-)
+ - Autoradio bekotes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> 12V (ill. 3V van rajta, ha kikapcsolt gyujtasnal felkapcsolom a
>> lampat, de ez gondolom csak vmi vissza'ram)
>Allj ! Ez nem tisztesseges. Ebbe ne nyugodj bele.
>Igy autot nem terveznek sehol.

Az 5. szal az autoradio elolap vilagitasanak vezerlese.
Ha bekapcsolod a lampat, vilagit a radio is, hogy megtalald
a gombjait.
Ezen a szalon nem csak 0/12V lehet, hanem potival
allithato muszerfal fenyero eseten egyeb koztes ertek is.
Ez a bemenet az autoradion belul gyakorlatilag
kozvetlenul (diodan keresztul) a kis izzokra van kotve.
En ilyen bemenetet csak regebbi autoradiokon lattam.


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Ablkakemelo kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Volna egy nagy keresem/kerdesem:
>keresek ket darab elektromos-ablakemelokapcsolot

Mi arulunk tobb fajtat is (van vilagitos is)
Arak es cimek a: www.trioda.hu oldalon.

>Lehetoleg ujat szeretnek, mivel a masodik gondom az
>lenne, hogy melyik erintkezore mit kossek, de ezt egy bontottnal eleg nehez
>lenne kibogozni..
1 perc alatt kimerheto :)

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Fogyasztascsokkento eszkozok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

Tobben kerdeztek mit tudok a magneses fogyasztascsokkentokrol.
En a kovetkezo eszkozokrol tudok, amik jelenleg is elerhetok m.o.-on:
1. Az Okonet Kft. altal forgalmazott "Turbo Booster" nevu, 2 fele meretben
es tipusban, es arban ( kb. 5-8 eFt ) forgalmazzak. Szerintem a hatasfoka kiseb
b,
mivel gyurus tipusu, amit a benzinvezetekre kell felcsatlakoztatni (2 perc)
max. 10 cm-re az elso injektortol/karicsektol. En az erosebbikkel ertem el
kb. 6%-os megtakaritast egy uj kocsinal ( Ford Focus 1.6 )
2. Szerintem jobb a hatasfoka a benzinvezetek megszakitasaval, es
az eszkoz kozbeiktatasaval mukodonek. En mar 5 eve vettem. De
olvastam rola, hogy hasonlot forgalmaznak: a neve ECO Quick
1124. Bp. Sashegyi ut 9., Tel: 319 74 89, vagy 319 74 90, ,
www.cbc.hu 
Ok 10%-os uzemanyag fogyasztas es kornyezetszennyezes csokkentest,
es motor teljesitmeny novekedest igerenek. Mindezt kb. netto 16 eFt-ert.
Tapasztalatom (12 eves Alfa75 2.0-val) is ezt a 10%-ot mutatja.
3. Van meg egy: Tavaly jartam utana az interneten es vegulis sikerult
behozatnom Koreabol a mostani kedvencemet. Ugy hivjak, hogy Turbo Zet.
www.turbozet.com
Hat, nem volt olcso a nagyobbik (Double) verzioja. Most nekem osszesen kb.
120 eFt-ba van. Szivom is a fogam. Meg nem tettem be a Focusba, mert 
megvarom az 1 eves garancia idot, addig is jojjon ki a motornak minden hibaja,
majd utana teszem be, hogy ne legyen belole harag a szervizben. Hat, ez iger
mindent, tobbek kozott max. 25%-os fogyi csokkenest is. Majd beszamolok
az eredmenyekrol nemsokara. (juniusban)

Udv nektek.
EmPeti
+ - Sziasztok , (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az elmult jelentkezesem utan sok levelet kaptam maganba is, 
illetve itt a listan is, hogy folytassam a megkezdett 
beszamolot.
Ennek megfeleloen folytatnam. 
Tehat:
adott az exportrendszam, melyet 1 ora alatt teljes 
egeszeben elinteztek. Ezt kovetoen indulas vegre haza!
Az ismeros Honda Civic-je elol, utana en az uj 
szerzemennyel. A tempo a mar reszletezett 90-110km/h. Eleg 
nehez volt tartani, de egy darabig birtam, majd ugy 2 ora 
elteltevel elkezdtem autozni a sajat tempomat.( addig a 
fogyasztas igen idealis volt:6-7 l/km.)
A tempo fokozasaval a fogyasztas is emelkedett, de 
meglepoen jo ertekeket mutatott igy is. 200km/h folott sem 
ment a fogyasztas 16 liter fole. Ez meglepo volt szamomra, 
mivel az utobbi idoben egy Suzuki Sedanom volt(van is, csak 
most mar a nejem hasznalja), mert ezt a tempot 4 eve nem 
ismerem, csakugy mint ezt a fogyasztast, mert a kiskocsi 
elott egy regi Opel Monzam volt, amely a 16 literes 
fogyasztast 120-as sebkonal produkalta. Gondoltam is ,hogy 
csak erzeki csalodas aldozata vagyok, de a tankolasnal 
bebizonyosodott, hogy tenyleg jo ertekeket mutat a computer.
Siegen-Debrecen viszonylatban 10 literes atlag jott ki, 160 
km/h-s atlagsebessegnel!
Az ut tovabbi resze esemenytelen volt, kiveve a hatar 
elotti varakozast. Ezt szerencsemre egyik baratom otthonrol 
rendezte, igy a hatarnal mar vart egy ember, aki az 
ugyintezes gondjait levette a vallamrol, igy faradtan nem 
nekem kellett ezzel foglalkoznom. Nem mellekes teny, hogy 
igy akar 1 teljes napi sorbanallast megsporoltam.
A hatar atlepese utan nem sokkal mar rendori igazoltatasba 
botlottam. A formasagok utan rakerdezet a fiatalabb rendor, 
hogy milyen aron lehet egy ilyen autot behozni, de sajnos 
nem tudtam neki valaszolni, mivel meg en sem tudom mennyi 
lesz a tenyleges vetelar. Az idosebb kollegaja pedig 
reszletezte, hogy pont ilyen auto mentette meg elozo 
miniszterelnokunk eletet... hozzafuzott meg egy kommertart, 
amit a politikamentesseg megorzese erdekeben nem 
reszletezek.
Az M1- re raterve este leven lehetett adni ujra az 
erzesnek, de azt az udvariassagot, mint kint tapasztaltam a 
nagy autokkal szemben, itt mar nyomokban sem lehetett 
felfedezni.( erre megint nem terek ki, mert mar leragott 
csont a listan).

Tehat summazva eletem elso kinti autovasarlasat, nem volt 
erdektelen, mert sokat tapasztaltam, s talan sporoltam is a 
vetelaran az autonak.
A technikai adatok:
Motor: 2290 kobcm. Benzines turbos.
Teljesitmeny: 170 LE (PS)
Felszereltseg:- digit klima,
              - borkarpit (fekete, csakugy, mint a auto 
szine).
              - Elekrtomos ablakok ( 4 db.)
              - Elektromos napfenyteto
              - Manualis valto
              - Ulesfutes... stb.


Volt a telephelyen egy meg nagyobb Saab 9000, ami az AERO 
valtozat volt(nagy turbo, 225 LE), de annak az arat mar meg 
sem mertem kerdezni ('97-es evjaratu).

Rovidre fogva ennyi tortent a 4 nap alatt, de sok 
reszletrol nem is erdemes szot ejteni. 


Amennyiben szakforditasi gondjaitok vannak, abban tudok 
segiteni, mert forditoirodaban dolgozom(nem reklam, 
komolyan gondolom, mivel az autok teren nem biztos, hogy 
erdemi segitsegetekre lehetnek.)

Koszonom a turelmeteket:

Ori
Saab 9000 CS
+ - kavicsfelverodes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok! Szia Peter!

 irta:
> sajnos felpattantott az elottem meno auto egy kovet a 
szelvedomre es az egy
> 2 Ft-osnyi kis izet okozott a szelvedouvegemen,...

Valamikor regebben meg - ha jol emlekszem - Meszaros Geza 
ajanlotta az alabbi ceget, ahol a fenti problemadat 
orvosolni tudjak, allitolag szakszeruen (nekem meg nem 
sikerult eljutnom hozzajuk, bar egy apro kis repedes ott 
figyel mar egy ideje a szelvedomon). A cim tehat:
Kop es Tsa Bt. XIV. ker. Muko u. 9. tel: 400-3178 (Godolloi 
es Csomori HEV elagazasanal)

Udv:
Bence
+ - [HIRDETES:ELADO] Suzuki Alto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szuzuki Alto '83-as, augusztusig vizsgáztatva, 120.000.-Ft-ért. Megtekinthető: 
Suzuki Óbuda parkolójában.
Érdeklődni lehet: Ambrózy Lőrinc, 06-30/996-72-62, illetve Tanay Krisztinánál a
 Suzuki Óbuda értékesítési részlegén.
Az autónak rendezettek a papírjai, és megy.
Állapota korának megfelelő, mint az ára.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: guest1.aszi.sztaki.hu)
+ - gokarugyi fejlemenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Bocsanatot kerek, akiknek nem valaszoltam, de egy kedves virus megette a
vinyomat .-(( Ne toltsetek le a HIX MOBIL-on ajanlott SMS kuldo
progit.......bar azota ezt mar ott is megbeszeltek.


Szoval gokartra az eddigi jelentkezok:
Lovas Peter
Lantos Tibor
Toth Balazs
Papp Akos
Udvardy Balazs
DJ Tiszy
Szabo Krisztian

A majus 6-i vasarnap szinte mindenkinek jo volt, de ha gondoljatok lehet
5-en szombaton is(ezt egyvalaki kerte). Mindenkeppen delutan kene menni,
mert a palya nem nyit valami koran.
Az elofutam es az abban mert legjobb koridok alapjan osszeallo dontok ellen
sem volt kifogas. meg azt nem tudom, mi lesz a dija a gyoztesnek, de addig
kitalalunk valamit.
Egyenlore ennyi, gyertek minel tobben, jo bulinak nez ki !!
Udv : Laci
+ - re: R/C (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok !

>>Hétvégén Pécsen kerül megrendezésre az R/C autós
>>bajnokság elso futama. Aki még nem hallott volna az autósport
>>ezen ágáról, annak elmondanám hogy a leggyorsabb kategóriában
>>1.8s alatt vannak 100 on az autók. Harminc perces a dönto
>>és 5 percenként tankolás a boxban. Fordulatszám 40.000 ........

>Meseljen mar valaki errol az utosportrol ....

Olyan mint az igazi csak keveset hallasz róla.
3.5cccm es dízel motorral mennek. Metil-olaj-és nitró az üzemanyag.
A www.teamserpent.com címen mindent megtalálsz.

Ha bővebben érdekel a dolog, akkor a modellező listán várunk szeretettel.

 http://modellezes.listbot.com/
 Ezen a lapon lehet jelentkezni WEB es formában.

 Jelentkezés után fogtok kapni egy üdvözlő
 levelet, amit vissza kell küldeni a feladónak.

 A  ra lehet irogatni.

Üdv: András
+ - uthibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
> Van egy jo hir mindenkinek, aki hasonloan jar: erdemes
> reklamalni! Lehet hogy Gabor Te mar elkestel, igy hogy
> megcsinaltattad, de mas is jarhat elobb-utobb igy!
>
> protko, es osszekottetes nelkul is be lehet vasalni az
> uthiba miatti kart az illetekeseken. (Legalabbis Bp-n)

Legalabbis. Pest megyeben a Kozutkezelo csak akkor _gondolkodik_el_
a karteritesen, ha a serulest a helyszinen lefenykepezted es rendort is
hivtal a hivatalos jegyzokonyv felvetelehez. (Az 5-oson Dabas es 
Alsonemedi kozott a kivalyusodott, telen tonkrement utat felmartak,
most akkora katyuk vannak benne, hogy a Suzuki belefer! Arrol nem 
is beszelve, hogy milyen vicces lenne, ha emiatt az amugy sem kicsi 
forgalmat par orara feltartanam...)

Dani
+ - taxi a buszsavban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Lantos Tibi:
> Tenyleg, a taxi mehet mar nalunk is a buszsavban?
A mult heten kezembe kerult 1999-es KRESZ konyv szerint mehet.

Apropo, majus 1-tol nem csak a sebesseghatarok valtoznak!
Egy kis izelito:
-3,5 t-nal kisebb megeng.ossztomegu teherautok is mehetnek
lakott teru-n belul 50-nel gyorsabban, ha azt tabla engedi;
-3,5 t-nal kisebb meg. osszt. jarmuvel, tavolsagi es gyorsjaratu
autobusszal lehet folyamatosan a belso savban haladni, ha ezzel
a mogotte gyorsabban -de szabalyosan!- halado jarmuveket 
nem zavarja;
-3,5 t-nal nagyobb teherautokon lehet a rakfeluleten is szemelyt 
szallitani (kiveve billenos), egy ember=68kg terhelessel szamolva.
-Lakott teruleten belul szgk hatso ulesen is kotelezo a bizti ov (ha
van)
Meg meg egy rakas aprosag, ami foleg az EU-csatlakozashoz kell.

Dani
+ - RE: ABS kerdes ujra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

szelac irta:
>az ABS- el ellatott fekrendszer csak csuszos uton jobb mint a
hagyomanyos. A szaraz uton nagyobb a fekutja a normal fektol.

Elmeletileg elofordulhat, csak eppen szerintem az esetek 1-2%-aban. Soha
nincsen tokeletes aszfalt, a soforok igen csekely %-a tud tokeletesen
fekezni, sok balesetet eppen a kikerulessel lehet elkerulni.
Egy amerikai lapban (Car&Driver - kicsit "szakmaibb", mint az Autoselet) 2
eve csinaltak egy tuti tesztet:
Kulonbozo autokat felgyorsitottak 100mph-ra (kb. 160), azutan vissza 0-ra.
Szerepelt egy mezei Porsche Turbo 408LE es egy Porsche szuper tuning
600LE. A hipi-szupi-tuning csoda 2mp-el lenyomta a gyorsulasnal a mezeit,
azutan az ossz eredmenyben pedig csak 0.3 mp-el elozte meg. A
versenypalya, ahol teszteltek idealis korulmenyeket biztositott. A 600
loeros csodaban nem volt ABS... 

ToBa
PS: szeretnek egy autot, amelyik 14mp alatt felgyorsul 160-ra es meg is
all!!!
+ - gokart (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Laci!

Engem is erdekelne eza gokart dolog, csak nem biztos hogy raerek. Kerdes
mekkora a placc ahol megy a szaguldozas es megis mire kepesek ezek az
izek.
(sajnos meg nem voltam arrafele)
koszi

Shake
+ - Akciok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Majus 25. -eig 10% - al olcsobban kaphato.
TECHNOCAR szuro es DOLZ vizpumpa.
................................................................
Majus 16. -aig a CIFAM fekhidraulika ara is csokkent.

Ford Cortina , Escort, Taunus, Orion
Regi ar: 2093    Uj ar: 1883
Atmero: 17,80 mm
----------------------------
Audi, VW altalanos
Regi ar: 1800    Uj ar: 1700
Atmero: 17,40 mm
---------------------------
Ford altalanos
Regi ar: 2295    Uj ar: 2065
Atmero: 20,64
---------------------------
Audi, VW altalanos
Regi ar: 1812    Uj ar: 1700
Atmero:   14,20 mm
---------------------------
Opel, Vauxhall altalanos
Regi ar: 1945    Uj ar:1700
Atmero: 17,40 mm
--------------------------
Peugeot, Talbot
Regi ar: 2363    Uj ar: 2126
Atmero: 20,60 mm
--------------------------
Peugeot, Talbot
Regi ar: 2766    Uj ar: 2488
Atmero: 22,20
-------------------------
Opel, Vauxhall
regi ar: 2130    Uj ar: 1910
Atmero: 14,20 mm
---------------------------
Fiat Ducato, Renault Master
Regi ar: 2875    Uj ar: 2586
Atmero: 25,40 mm
--------------------------
Mazda
Regi ar: 2975    Uj ar: 2675
Atmero: 19,00 mm
--------------------------
Opel altalanos
Regi ar: 2330    Uj ar: 2000
Atmero: 19,05 mm
---------------------------
Opel
Regi ar: 2365    Uj ar: 2120
Atmero: 19,00 mm
-------------------------
Ford
Regi ar: 2661    Uj ar: 2394
Atmero: 17,46
-------------------------
Renault
Regi ar: 2363    Uj ar: 2126
Atmero: 22,00 mm
-------------------------
VW Regi ar: 3415  Uj ar: 3070
Atmero: 25,40 mm
-------------------------
Renault , Citroen
Regi ar: 7675    Uj ar: 6900
Atmero: 20,64
----------------------
VW Transporter T4 hatso
Regi ar: 4421    Uj ar: 4000
Atmero: 20,64 mm
-------------------
Fiat, Seat
Regi ar: 4825    Uj ar: 4340
Atmero: 19,05 mm
-----------------
Audi, VW hatfuratos
Regi ar: 11110    Uj ar: 10000
Atmero: 20,64 mm
------------------
Citroen, Peugeot, Renault altalanos
Regi ar: 9742    Uj ar: 8767
Atmero: 19,05 mm
...................................
Aprilis 3. -atol ket honapon keresztul AJUSA tomites es Hidrotoke akcio
15% - al a tobbi 2800 cikkszam arat pedig 20% -al olcsobban lehet kapni.
Junius 3. -aig.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L
 
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS