Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 515
Copyright (C) HIX
1999-09-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 elvakitas, reteg az ablakon, rendoros tortenet (mind)  24 sor     (cikkei)
2 Olajos legszuro, ablakpara (mind)  35 sor     (cikkei)
3 biztosito (mind)  11 sor     (cikkei)
4 Re. Zoldkartya 2000 + keres (mind)  25 sor     (cikkei)
5 Folia... (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Megint MAV (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Behuzassal meg indithato (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Mi a fene az a Velorex? (mind)  8 sor     (cikkei)
9 H2-uzemu motor (mind)  20 sor     (cikkei)
10 picistati (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Ajanlo Lista (mind)  51 sor     (cikkei)
12 Olajos tema (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Re: lon vilagossag (mind)  46 sor     (cikkei)
14 Piezo szirena beszerelese... (mind)  6 sor     (cikkei)
15 Auto-behozatal...mi minosul oreg autonak ? (mind)  31 sor     (cikkei)
16 Re: [HIRDETES] Ford Escort 1.6i (mind)  13 sor     (cikkei)
17 Re: Trabant kerdes (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Nissan Toyota , behozatal (mind)  17 sor     (cikkei)
19 Lakatos (mind)  14 sor     (cikkei)
20 moszkvics (mind)  35 sor     (cikkei)
21 Zaporozsec sztori (mind)  27 sor     (cikkei)
22 Re: Fiat Boldizsar (mind)  21 sor     (cikkei)
23 Kispolski cabrio WANTED (mind)  8 sor     (cikkei)
24 Moszkvics sztori! (mind)  49 sor     (cikkei)
25 Re: Talalkozo programjavaslat (mind)  28 sor     (cikkei)
26 Talalkozo programjavaslat (mind)  48 sor     (cikkei)
27 Trabant hatso ov (mind)  63 sor     (cikkei)

+ - elvakitas, reteg az ablakon, rendoros tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

elvakitas ellen en az ut szelet szoktam nezni, igy a legnagyobb fenyesseg
nem az eleslatas helyere esik a retinan.  Igy esely van egy kivilagitatlan
biciklis arnykepenek eszrevetelere is az ut szelen.

A fenytoro reteg a szelvedon parasodas eseten lehet akar valami
csodasampon, vagy paramentesito kendo mellekhatasa. Vagy a sokak altal
hasznalt szilikon spray. Ilyenkor a WU2-s lemosas segithet:-). Vagy
valamilyen alkoholos ablaktisztito. Ha az ablakon pl parataszito reteg van
belulrol, azert elofordulhat, hogy megis para csapodik ra, ilyenkor hiaba
toroljuk, csak rosszabb lesz. Legjobb zsirmentesre mosni az ablakot, es
a parat lefuvatni, addig mig el nem tunik az ablakot lehuzni. Ne
torolgessuk az ablakot belulrol kezzel, nedves ronggyal, vagy a
papirszalvetalval amibe a zsiroskenyerunket csomagoltuk:-)

Rendoros sztori:
Egy ismerosomet megbuntettek, mert lampa nelkul kozlekedett, delben, jo
latasi viszonyok kozott, lakott teruleten. Amikor reklamalt kiderult, hogy
a rendoroket reggel kuldtek ki birsagolni, akkor ugyanis kod volt. Aztan
a kod eloszlott, de ezt nem mondtak meg a rendoroknek, ok meg nem vettek
eszre maguktol.:-)))

Kzoli
+ - Olajos legszuro, ablakpara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Olajos legszuro:
Legjobb tudomasom szerint az legszuro tulzott olajosodasanak lehet oka
az is oregebb autoknal, hogy a kopott hengerfal es dugattyugyuruk
kozott megnovekedett hezag mellett atfujogat a motor, es ez vihat
magaval olajat a kartergazelszivo fele, ami a vegen a legszuroben
csapodik le, illetve egy resze megy tovabb a karburatorba.

Para az ablakon kivul:
A legvaloszinubb oka, hogy ablaktorlesnel a viz nagy reszet ugyan
leviszi az ablaktorlo, de egy nagyon kis (elenyeszo) resze a gumi es
az uveg kozott marad. Amikor a torlogumi elhalad ezen a kis
vizretegen, a hirtelen feluleti nyomas miatt elparolog, es lecsapodik
az uveg feluleten. Altalaban masodpercek alatt elmulik, de folyamatos
ablaktorles eseten kellemetlen tud lenni a folyton megujulo para.

Para az ablakon belul:
Trabant eseteben tudom a valaszt, de nem tudom, ez mennyire ultetheto
at mas tipusokra is kis modositassal. Trabantnal akkor fordul nalam
elo, ha huvosebb reggeleken hasznalom a futest. Mivel a reggeli para
lerakodik a kipufogorendszeren is, a melegedo kipufogorol a kocsiba
fujva a paras meleg levegot, az lecsapodik a szelvedon. A jelenseg
megszunik, mikor a motorter es a kipufogo rendszer teljesen
atmelegedett, es elparolgott rola a viz. Persze ezekutan kulon elmeny,
amikor az ember belehajt egy pocsolyaba. Ilyenkor mintha fuggonyt
huznanak a szelvedore. Nem tudom, mas autoban le tud-e rakodni para a
futesrendszerben valahol, amit a legfuvo egyenesen a szelvedore lehel.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - biztosito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallom, a 2.3 millios Astrara 1.7-et akartak fizetni... Nekem a 
Favoritomat loptak el majdnem (Pragaban, mellesleg), csak 
nekikoccantak egy masik autonak, es inkabb otthagytak. Na mindegy, a 
biztositos ember azt mondta, hogy erdekes, nemreg elloptak egy 
ugyanilyen idos, ugyanilyen Silver Line-t. Kerdem, mennyit fizettek a 
tulajnak. Utananezett. 430 ezret.

Az auto piaci erteke 800e korul van. 

Udv
Stevie
+ - Re. Zoldkartya 2000 + keres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok
Szia Csaba

>Sot, matrica fog a rendszamra kerulni. En meg ezt olvastam valahol.

Melyik a HIX - es?? :-D)))

Szeretnek egy kis segitseget kerni autostarsaimtol. A szomszedom megkert,
hogy talaljak neki olyan szakit aki kromozni tud. Ugyanis lekromoztatna a
Trabantjan levo fenyszoro keretet. Ha tud valaki ilyet, kerlek benneteket :
nev, cim, telefonszam.

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.


Hatso ablak futoszaljavito kaphato.
  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 pousu gyertya kaphato
+ - Folia... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Olvasgatom itt a kocsi foliazasrol a leveleket es eszembe jutott valami:

Autom mar nem  leven  robogoval  jarok  dolgozni,  meg rovidebb (3-50km)
utakra.  Ehhez kotelezo egy sisak  (meg  egyebkent  sem  art).   Kedvenc
bukomon a plexi rondan karcosodott par  honap  alatt  (jopar  cserebogar
szembe  jott  velem).  Ugyan le tudom polirozni, de nem tul kellemes igy
jarni vele, meg a polirozas is elegge hosszadalmas muvelet.

A kocsik ablakan hasznalhato foliak eleg jol birjak a behatasokat, ahogy
latom,  nem  nagyon  karcosodnak.   Arra  gondoltam,  hgyo  valami egesz
vilagos (van ami csak hovisszavero folia, szinte alig latszik)  foliaval
athuzom a plecit.  Ehhez kellene egy olyan 3 tenyernyi darab.  Hol lehet
ilyen  venni,  ilyen  kis tetelben.  Az uj, karcmentes plexi (ha letezik
egyaltalan a sisakomhoz) tobbezer Ft lenne.

Akinek gyakorlati tapasztalata van foliaval:  jol gondolom, hgyo birja a
kikepzest, vagy nem?

--
Koszi                                           SaGa
  , 
  SANDOR Gabor, A Magyar TeamOS/2 tagja
+ - Megint MAV (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemreg irta  , hogy meg a feher jelzesnel is figyelni
kell(ene) a sineken valo athaladaskor. Ezzel en is egyetertek, es alkalmazom
is, bar meg ilyen dologgal nem talalkoztam, de edesanyammal megtortent.
Nevezetesen megy az atjaro fele, a lampa feheren villog, en a hatso ulesen
(pici voltam). Meg szerencse, hogy benezett a sinekre (jol belathato a
palyaszakasz Tapiogyorgyenel), igy meg tudott allni meg idoben. Atsuhant
elotte a gyorsvonat, mar kezdett indulni, mire a tavolban eszrevett egy
eszeveszetten futo vasutast, aki figyelmeztetni akarta, hogy elromlott a
jelzoberendezes. Meg ha egy MIG-29-esnek is kepzelte volna magat, akkor sem
ert volna oda idoben.

Üdv: Bálint

+ - Behuzassal meg indithato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>> En ezt ugy oldottam meg, hogy az inditomotor relejehez vezeto kabelt
>> szakitottam meg.
>Ettol me'g betolassal vagy behuzassal beindithato a motor!

Hooopsz! Erre nem is gondoltam. Na, majd kitalalok vmit ez ellen is.

Üdv: Bálint

+ - Mi a fene az a Velorex? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tobbszor is olvasom, hogy Velorex igy, Velorex ugy. Csak tudnam, hogy az
milyen fajta gepsarkany. Lehet, hogy mar lattam, csak nem tudtam, hogy az
az? Biztos bennem van a hiba, tul fiatal vagyok.

Üdv: Bálint

+ - H2-uzemu motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Bajor Energiamuvek kiserletezett "igazi" H2-uzemu motorral a BMW-vel
kozosen (tehat nem uzemanyagcella -- bar ilyennel is nyomultak). Eredmeny:
egy fel csomagtartonyi H2-tartaly kb. 300 km-es hatosugarat biztosit,
viszont leereszt kb. 4 het alatt. A cseppfolyos hidrogen ugyanis
'felenged' es hogy a keletkezo gaz ne robbantsa szet a tartalyt, van egy
tulnyomas-leengedo szelep rajta. A tartaly egyebkent duplafalu, es valami
speci anyag van benne, amitol 5 cm falvastagsag eleg. A tankolast is
megoldottak, 2 perc 36 sec. alatt megtoltik a tartalyt ugy, hogy nem kell
hozza szkafander. A nagy trukk az egeszben, hogy felig ures tartalyt is
meg lehet tolteni, nem kell teljesen kiuriteni elotte. A motor egyebkent
egy 535i modositott motorja volt. A project per pillanat jegelve van,
Muenchenben a repteren kozlekednek csak H2-uzemu buszok (de ez lehet, hogy
uzemanyagcellas, ezt nem tudom). Amikor iden aprilisban a kiserleti
telepen jartam, 1 DM-ert felajanlottak az egyetemnek az egeszet
(H2-tartalyok, "benzin"kut, stb.), "csak" a szallitasi koltsegeket kellett
volna allnunk. Az ev vegeig vagy elajandekozzak valami muzeumnak, vagy
letaroljak. :-(

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a megkuldott statisztikai adatokat,
ezuttal eppen:




 neki az ajanlast is !

kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - Ajanlo Lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Fejlodik az Ajanlo Lista, mint a pupos gyerek a pres alatt.
Meg a forro nyar sem akadalyozott meg benneteket, hogy fel
ne fedezzetek ujabb ajanlhato (es persze, nem ajanlott)
cegeket, cimeket. Ezert koszonet minden ajanlonak !
Az uj cimeket ma megkuldom MyChroLesLie baratunknak, aki
bizonyara nemsokara feldolgozza azokat a honlapjara. Azok
reszere, akik tolem kernek cimeket, mar az uj, teljesebb
Ajanlo Lista megfelelo reszeibol kuldok kivonatot.
A Lista mai allapotat az alabbi tablazat tukrozi, ha az OE
nem keveri meg nagyon az eddig szep, rendes tablazatot:



Itt az Ajanlo Lista file tartalmi
darabszamait tuntetem fel, idonkent
-----------------------------------
                nem      utolso
     ajanlott  ajanlott  bejegyzes
----------------------------------
automata:  2             99.08.26
benzkut:   2  ebbol -1   99.08.26
bolt:     13             99.09.26
bonto:     7             99.09.11
diesel:    1             99.08.26
eredetv:   1  ebbol -1   99.08.29
fellni:    2             99.09.26
futomu:    2             99.09.06
gepmunka:  2             99.09.06
gumis:     6             99.09.11
hasznaut:  1  ebbol -1   99.08.26
karbur:    2             99.08.26
kardan:    3             99.09.26
kipufogo:  1             99.08.29
lakatos:   7  ebbol -2   99.09.26
lgcsill:   1             99.08.29
riaszto:   2             99.09.11
rugos:     1             99.08.29
szerelo:  19  ebbol -6   99.09.11
ujauto:    1             99.09.26
uvegjav:   1             99.08.26
villamos : 5             99.08.26
vizpumpa:  2             99.08.26
z-kartya:  1             99.08.29
----------------------------------
Ossz:     85   (-11)     99.08.29

udvozlettel

Oldboy
+ - Olajos tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok,

mindenfele olajos kerdeseim lennenek:

1. Vettem 5 liter Mobil motorolajat (10W-40 API CD). Tud errol valaki
valamit? En abszolut nem ismerem, csak azert vettem meg ezt, mert ezen volt
feltuntetve, hogy jo turbodieselhez.
2. Viszont 5.5 liter kellene, de kisebb kiszereles nem volt. Van darabban
OMV olajam (10W-40 API CF), abbol tudnek potolni, de lehet-e?
3. A teljesitmenyszint jelzese nagy vonalakban mit jelent? Mert neztem a
tobbit, volt sima C-s (BP), korabban ilyen volt benne. Aztan lattam olyat,
hogy SF. Egyaltalan, milyen iranyban "jobb" az olaj? A CD, vagy a CF a jobb?
Es akkor az SF mindegyiket veri?
4. A kocsimban (Opel Rekord 23TD) ket helyen is van olajszuro,  van a normal
es van egy a turbo mellett. A turbonal levo mit csinal? Ugyanannyi a
csereperiodusa, mint a masike? Mi tortenik, ha azt nem cserelem, csak a
masikat?

Udvozlettel:
pJ

Ui.: Ha jol emlekszem, kb fel eve volt egy jo iras a listan az olajak
jeloleserol, de nem talaltam. Ha valakinek keznel van, megkoszonnem, ha
elkuldene.
+ - Re: lon vilagossag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>En a gyonyoruszep napfenyes időben való tompított fényszóró használat
>>kötelezőségének ésszerűségét kérdőjeleztem meg. (hu, micsoda mondat,

>>Hogy szemuveggel, esetleg az oregek mennyire latnak jobban valakit
>>tompitottal kivilagitva, hat azt nem tudom.
>>Mindenesetre kotelezo a dolog, en csak a hasznossagat vitatom.

>Pont az benne a jo, hogy kotelezo. Amig nem volt kotelezo, addig a pl. a
>jonepre volt bizva, hogy a szubjektiv megitelese szerint dontse el, hogy
>mar szurkul-e vagy sem, eleg kodos vagy borult-e az ido, ahhoz, hogy
>bekapcsolja a lampat vagy sem.

Ebben igazad van. Ilyesmit eredetileg en is irtam az autohoz irt
levelembe, de a sorlimit aldozataul esett. Pontosabban en gyomlaltam
ki a szovegbol, hogy beleferjek a 99 sorba. Mert ugye miert beszeljek
annyit magam ellen, eleg ehhez a szemuvegesek, oregek mondatom is.
:-))
Kulonben, ha a legfelso sorra nezel, latszik, hogy nem kodre, kezdodo
szurkuletre, hanem, megegyszer: verofenyes napsutesre gondoltam. Naja,
ezt lehet szubjektivan is kezelni, ezert esetleg csatolhatok rola
kepet, szerintem milyen.  :-)

>A lampa szerepe kettos, es a magabiztosak ugyan hatarozottan el tudjak
>donteni, hogy ok eppen jol latnak-e az adott helyzetben lampa nelkul,
> de
>azt, hogy masok jol latjak-e oket
Pontosan a masok miatt hasznalom. Azok miatt akik esetleg jobban latnak, azok
miatt akik, hiszik, hogy jobban latnak. OK, befejeztem a
velemenykutatasomat. Osszegzeskeppen megallapitom, hogy masok tobben
vannak a listan, mint en.  :-)
>, azt csak a nagyon nagykepuek donthetik
>el teljes bizonyosaggal, akarmilyen legyen is az ido. (Ld.fent: a cikk
>iroja
Ez szerenysegem, bar hogy cikknek nevezed, hizlalja a nagykepusegemet.
 :-)

> sem tudja, hogy egyesek jol latnak-e vagy sem)
>Persze ha a szemuvegeseket es az oregeket kitiltjuk az utakrol, az mas.....
Dehogyis. Errol egy szot sem ejtettem a levelemben. (Csak az elozo
sorban, dehat azt te irtad.  :-))

Bocs a sok poenkodasert, csak jokedvemben vagyok. Tehat a vegere
valami szomorut.  :-(

Szeva:
 fz                          mailto:
+ - Piezo szirena beszerelese... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Rudi !

Ha a nevleges aramfelvetel 150mA, akkor elegendo a 200 mA -es
biztositek.

Peter.
+ - Auto-behozatal...mi minosul oreg autonak ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Tudomasom szerint a gyarilag beepitett szabalyzott katalizator
a feltetele, hogy behozhato legyen a kocsi. Az pedig nem sokkal
tobb eletkorban, mint a negy ev...

Nehany napja egyik Hollandiaban elo ismerosom meselte, hogy
igen nagy divatja van az "oreg" autoknak. Nem a 25-30 eves
"putri-zsiguli", hanem a megovott, vagy rendbe rakott nevesebb
autogyarak termekei. Termeszetesen nem a 123-mas
putri-Merdzsok, hanem az igenyesen rendben tartott, es megovott
kocsik.
Az USA-ban sem divat mar, hogy a kocsikat kupacokba dobjak,
hisz az autosoknak mar orr sincs sok penzuk.
Csak hazankban hiszik azt az okosok, hogy a jarmuparkot csak
uj kocsikkal lehet megfiatalitani. Ez termeszetesen lehetetlen.
Kulonben is, nemelyik 10 eves auto, tobbet er mint egy manapsag
divatos magyar gyartmanyu kiskocsi.
Persze ennek a kinlodasnak egyetlen oka van: az alacsony berek.
Ha az europai arak melle europai berek is parosulnanak, akkor az
egesz gazdasag fellendulne, aki dolgozik vehetne 5 evesnel
fiatalabb autot, epithetne maganak hazat, es megelhetne mint egy
europai orszagban illene.
Akkor talan a 200 Ft-os benzint sem sokallnank, es nem lenne gond
a 2000 ccm feletti levegoado (kotelezo biztositas).

Csakhogy a kedvenc valasztott vezetoink birkanak neznek minket,
es rakenyszeritik a letminimum alatt elo autotulajdonost, hogy
muszakilag nem megfelelo jarmuvel kozlekedjen.

Peter.
+ - Re: [HIRDETES] Ford Escort 1.6i (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> 11 eves metalszurke 3-ajtos Escort 1.6i (90 loeros) elado, eleg
> friss.....
> .....Inyenceknek: ugyanaz az tipus mint az XRi, csak a turbofeltolto
> helyen
> a mela uresseg tatong. Biztos ra lehet barkacsolni egy bontott turbot.

Az XR3i-ben soha nem volt turbo.

Istvan
+ - Re: Trabant kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Sziasztok!
>
> Ketutemu, 1986-os evjaratu Trabim van. Szeretnek gyermekules vegett hatso
> biztonsagi ovet
> beszereltetni/beszerelni. Gyarilag nincs kialakitva megfelelo csavarozasi
> pont. Megoldhato ez a problema
> valahogy, latott vagy birtokol valaki valami megoldast?
> Minden otletre kivancsi vagyok!
>
> Balage

Nekem sikerult mar, hatul van egy bazi nagy keresztrudazat (az ules mogott a
csomagterben), ahhoz lehet applikalni megfelelo gurtnit, celszeruen regi
biztonsagi ovbol keszultet. (De ne karambolos legyen, mert az mar megnyult!)

Istvan
+ - Nissan Toyota , behozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenkinek !

Lenne egy ket kerdesem olyan tapasztalt holgyekhez ,urakhoz ,akiknek van
tapasztalata Nissan 200 SX ,Nissan 300 ZX vagy Toyota MR 2 sprt kocsikkal.
Az a  helyzet ,hogy gepet szeretnek venni max. 6 evesig  es valami - finomra
-vagyom .
Kerlek benneteket ,hogy mindent irjatok le ezekkel a markakkal kapcsolatban!
Elore is koszi !!!
Tenyleg lehet ismet behozni -hasznalt-kocsikat korhatar nelkul.De ne oruljunk
elore ,ugyanis a kivalasztott autonkat a hataron azonnal bevizsgaljak. A
zajszintre es a karosanyag kibocsatasra mennek ra eleg kemenyen.Ha nem felel 
meg
akkor csinalhatsz a geppel azt amit akarsz be nem hozod az tuti!
Tehat hozhatsz be autot ,de ha nem felel meg ,akkor kenytelen leszel
visszavinni,vagy a hatarnal levo roncstelepre viheted,
jo penzert be is veszik .Valoszinuleg nem lesz szemet behozva.Ezt valaki okos
jol kitalalta!!!
+ - Lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Na elhoztam a  gepet a lakatostol...   Sarvedojavitoivet csereltek
rajta.  Hát nem tudom....Szerintem kicsit baromira elcsesztek, a
javitoiv és a lemez nehány hejen baromira nincsen sikban. Allitolag szar
volt a javitoiv... ha szar, akkor miert nem hivott fel, hogy rosszat
vettem? Hogy vigyek ujat, vagy pedig hogy o vesz ujat?  :o(

Ja, mellesleg a foszer ott sem volt, a batyjatol vettem at a kocsit...

Szoval azthiszem lesz egy nagy nemajanlasom Oldboy listajaba :o(


Üdv....Adam
+ - moszkvics (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A boldogemleku 70-es evekben a mi csaladunk ugyan
Skodas volt, de szomszedunk, aki nem engedhetett meg
maganak uj autot (Skoda S100 = 62.000Ft), vett egy
mar akkor is igen oreg Moszkvicsot. A tipusat nem
tudom, de az a nagyon ronda, regebbi tipus.
Hat ezt szerelte honapokig, nagy szakertelemmel es
oromteljes varakozassal az udvaron. Mi gyerekek
tatott szajjal neztuk egesz nyaron a fickot, aki amugy
ertett az autokhoz. A motorfelujitas vegen a koronat
a munkara a "kalyhaezust" felhordasa tette fel. Nagyon
alaposan mindent atfestett hoallo kalyhaezusttel. Olyan
szepet azota sem lattam, neha meg ma is almodok rola
(komoly). Olyan volt mint karacsonykor az ezustre,
aranyra festett tobozok a fan. Azota ezerfele autoban
ultem es vezettem, ha tehetem mindig felnyitom a
motorhaztetot, de ilyen szepet azota sem lattam.

Egyebkent a jargany nem volt valami megbizhato, ha
jol emlekszem legmesszebbre az Arpad hidig jutottak
vele (az Iparmuszeteti Muzeumtol), onnan kellett
haza vontatni. Azert mindenki orult neki es nagyon
buszke volt ra.

Ha mar itt tartunk, akkor gyerekkorom egyik
legemlekezetesebb konyve az Oktavia 100-al megy
cimu cseh gyerekkonyv volt, amit negyedik osztalyban
(Prater utcai altalanos) kaptam kivalo tanulmanyi
eredmenyem elismereseul. Meg ma is a konyvespolcom
legfobb helyen talalhato.

Na ennyit nosztalgiakent, jo lenne ujra latni nehany
szepen felujitott Oktaviat, Volgat, Warszavat, Csajkat
"szappantarto" Wartburgot stb.

Kiralyfalvi Gyorgy
+ - Zaporozsec sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok autosok!

Ha mar igy belemelegedtunk a temaba, en is meselnek errol a csoda
jarganyrol.
Abban a szerencses helyzetben nottem fel ,hogy a mi csaladunkban harom (!)
Zaporjozsi is volt,igy en is
ezen a csoda auton tanultam meg vezetni(reszvet nyilvanitast maganba : ))
,sot meg meg sem kaptam a jogsim,mar megvettem a sajatomat.
Nekem nem voltak igazan rossz tapasztalataim,egyszer sem hagyott ott
sehol,csunyasaga es hangja ellenere megbizhato auto volt.
Nekem legjobban a legbeomlo kopoltyuk tetszettek benne,persze masoknak
is,ugyanis akkoriban egy
iskola mellett parkoltam es minden delutanra telepakoltak a nebulok az
aznapi uzsival...: )
Ha szar volt a kaja sok dolgom akadt...
Egyszer ujaszulettem benne,ugyanis kilukadt a benzincsovem s a naftat a
motorra lokte.
Gyanus volt hogy allandoan le akar allni ezert nyomtam  a gazt neki
rendesen.Mivel farmotoros volt,meg leghuteses,igy szagot nem ereztem,csak
otthon mikor kiszalltam,akkor viszont kishijjan kigyulladt.
Amugy keveske szerelesi tudasomat ezeknek az autoknak koszonhetem,ugyanis a
kuplungcseretol
a fekgeneralig mindent otthon csinaltunk.Ezek a szerelesek igazi csaladi
osszejovetelek voltak,en
nosztalgiaval gondolok vissza a boldog bekeidokre.
Bocs, ha hosszu volt.
Kucs Zsolt  Moszkvics 2140
+ - Re: Fiat Boldizsar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Nem ajanlo lista - FIAT Boldizsar ( 30 sor )

>Szevasztok, ime egy ujabb elrettento tortenet kis hazankbol. Ez tegnap
tortent:

Szaboze tapasztalatait maximalisan ala tudom tamasztani. Sokeves Fiatos
palyafutasom alapjan nagy minuszpontokat kapott tolem a Boldizsar.
Vasarolni uj autot nem rossz toluk, mert nagyok, es minden van, de ennyi. A
Fiat Obuda mar jobb egy fokkal, de nekem legvegul a Fiat Autorako nevu kis
hely valt be. Amin meg az Obuda is elvacakolt volna kb. egy hetig es nekem
kellett volna alkatreszt beszerezni, azt az Autorako meg ugyanaznap
delutanra keszre szerelte. Nem tul bizalomgerjeszto kornyeken van, a
Kalvaria ter mogotti Kalvaria utcaban (Fiumei uttal parhuzamos), de eddig
korrektek, segitokeszek es relativ gyorsak voltak, akar csak egy
disztarcsaert, akar lengescsillapito-csereert mentem. Holnapra megnezem a
pontos cimuket, ha erdekel valakit, most nincs kedvem lemenni erte a
kocsiba... ;-)

Udv: Zak

+ - Kispolski cabrio WANTED (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

    Ha valakinek van valami tudomása arról, hogy a fenti $SUBJECT$-ben leírt
autót hogyan lehet előállítani (leginkább egy terv kellene, meg hogy a
közlekedésfelügyeletnek mit kell adni), az please dobjon meg egy e-maillel!


                                                            mkg
+ - Moszkvics sztori! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki kerte kozuletek a moszvics sztorit, ime:


Egyszer tortent, hogy eppen auto nelkul maradtam es mar nagyon santikaltam 
bal labra, mert nem volt alatta gazpedal. Volt 40 ezer petakom es azt hitten,
 hogy megvaltom vele a vilagot.
Oreg 100-as skodat keresve kaptan 1 cimet, ahol egy moszkito kellette magat 
eladasra egy Oregurnal. A tanacsadoim 2 taborra szakadta:
-szinte mindenki lebeszelt a moszkitorol mondvan, hogy sokat fogyaszt
-volt 2 ismeros, aki azt mondta, hogy nagyon ha'la's joszag, nyugodtan vegyem
 meg.
Elmentem az oreghez es majd leesett az a'llam:
16 eves, elso tulaj 40!ezer km, eredeti feny.
Megalkudtam 70 ezer petakra  (koszonet apamnak a kolcsonert) es feszitettem 
vele, mint pok a lucernasba.
Egybol MOL kut, tele tank, majd irany haza.
Oromben az urom: az osszes gombfejet es hatso csapagyakat le kellett 
cserelni, mert az allas vasfoga belejuk harapot.
Masodik tankolas:  hoppa!!! 8,5l/100 km csak varos. Nem rossz!!! Akkor mit 
irogatnak 12-13 literrol?
Hat megtudtam.
Idokozben az AC is felmondta a szolgalatot  (folyt a kifolyo csonk mellett a 
benzin).
Uj olasz AC . Beszerelem, majd megrokonyodes:
Beindul, majd leallas utan omlik a karbi belso falan a benzin.
9 tomites az ac ala es egy jol zaro uszohaz tuszeleppel megoldodott a 
problema.
A kocsi 13 sec alatt szazon, vege 185 korul es a fogyi:varosban 8,5-10 liter 
(nyar-tel)   80-nal 6,2     120-nal 7,8    >150-nel 13 liter szaz 
kilometeren.
Lehet,hogy errol beszeltek.
Idokozben kapott katalizatort(sajnos).
A 38000 km alatt a tankolason kivul nincs mas gond, mivel 50 liter az kb 
9500-10000 forint.
8000 kmerenkent motorolaj csere, minden masodik periodusban sebvalto olaj 
csere.
Akarki akarmit is mond: A moszkito ELNYUHETETLEN.
Olyan mint egy T34  :-)))
Na roviden ennyit a moszkvicsrol
Udv mindenkinet
Pitecus
Skoda 105 GL(S)





___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - Re: Talalkozo programjavaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>Fulcsi ) vetett fel egy
>erdekes programjavaslatot a talalkozora vonatkozoan.
>
>James Bond teszt.
>
>A talalkozon reszt vevo autok rendszama fecnire irva belekerul
>egy kalapba. A versenyzonek bekotjuk a szemet. Huz egy fecnit.
>A "segitok" keulo uton, jol megkeverve odavezetik a kihuzott
>rendszamu autohoz. Mennyi ido alatt ismeri fel az auto tipusat
>(marka+tipus, pl. VW Golf II, Skoda Favorit, stb.)?
>Nyilvan csak tapintas utjan.


Az otlet szerintem nagyon jo! En reszemrol tamogatom!

>Amit ki kellene talalni, az az, hogy reszt
>vegyenek-e a versenyben az olyan jarganyok, mint pl. Trabant.
>Merthogy az annyira egyedi, hogy tenyleg egy-ket pillanat alatt
>kitalalhato. Vagy megsem?

Szerintem nem kellene kizarni, ugyanis ebben az esetben a jatekosnak mazlija
van, hogy konnyu feladatot kapott!


Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
+ - Talalkozo programjavaslat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fulcsi ) vetett fel egy 
erdekes programjavaslatot a talalkozora vonatkozoan.

James Bond teszt.

A talalkozon reszt vevo autok rendszama fecnire irva belekerul
egy kalapba. A versenyzonek bekotjuk a szemet. Huz egy fecnit.
A "segitok" keulo uton, jol megkeverve odavezetik a kihuzott
rendszamu autohoz. Mennyi ido alatt ismeri fel az auto tipusat
(marka+tipus, pl. VW Golf II, Skoda Favorit, stb.)?
Nyilvan csak tapintas utjan. 

Stoppert, papirt, tollat es kalapot tudok biztositani. Felteve,
ha tetszik az otlet. Amit ki kellene talalni, az az, hogy reszt
vegyenek-e a versenyben az olyan jarganyok, mint pl. Trabant.
Merthogy az annyira egyedi, hogy tenyleg egy-ket pillanat alatt
kitalalhato. Vagy megsem?

Na, mit szoltok? Jo az otlet?

Egy masik, egyszerubb otletunk is tamadt: kotelhuzas.
Mint verbeli autosok, termeszetesen vontatokotellel...


Ha valaki(k) venne(k) a faradtsagot, hogy konyvekbol
osszeollozzanak egy Kresz (esetleg muszaki, elsosegely) teszt
feladatsort, az is nagyon hasznos lehetne.


Az utbaigazito leirashoz annyit fuznek hozza, hogy a koruton
haladva a varos deli vegen a feluljaro elott van egy
korforgalom, ami a Praktiker aruhaz parkolojaba is vezet. De
nektek a feluljarora kell felmenni. Utana kb. egy kilometerre
van a szelmalom, ott kell jobbra kanyarodni.

Ma a palyan verseny volt. Szep kis tomeg gyult ossze.
Amikor kinn voltam, epp a Kadett osztaly versenyzett pici
ropsulyos gepekkel. Ahhoz kepest teptek rendesen,
az elboly par kor utan lekorozte a sereghajtokat.
Jo ido volt rajuk, olyan meleg volt, mint nyaron szokas.
Csak meg egy hetig maradjon is igy!!!

Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Trabant hatso ov (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Balage!

>Ketutemu, 1986-os evjaratu Trabim van. Szeretnek gyermekules
>vegett hatso biztonsagi ovet beszereltetni/beszerelni.
Gyarilag
>nincs kialakitva megfelelo csavarozasi pont. Megoldhato ez a
>problema valahogy, latott vagy birtokol valaki valami
megoldast?

Nos, en szereltem a Trabikamba hatso ovet. Megpedig az
eredetileg 
elol levoket tettem hatra. Elore pedig automatakat szereltem.

Rogzitesi pontok (csak ugy, emlekezetbol):
- A kalaptarto alatt a merevitolemezen (ami parhuzamos a hatso
ulestamla vonalaval) van egy bazi nagy lyuk. Ezen vezettem at
az
ovet. Van egy kisebb is, ide fogattam az ov felso veget egy
12-es 
csavar+2 db faalatet (kb 4-5 centi atmeruju!)+onzaro anya 
kombinacioval.

Ez eddig tiszta sor, a bonyolultabb az also rogzites.
- Az ules mogott a tengelyvonal felett az aljlemezben vannak 
lyukak. Kb. a kozepvonaltol 20 centire talaltam olyan lyukat, 
amit fel tudtam hasznalni a celjaimra. Megfelelo meretu, es egy

masik lyukon keresztul hozza is lehet ferni az also reszehez. 
Ehhez a lyukhoz rogzitettem az ov also veget, illetve a
harmadik 
pontot. Ezt nem tudom, hogy nevezik szaknyelven, az a "palca", 
amit az alvazra csavaroznak es az ov zaroszerkezete van a
vegen. 
Tovabbiakban palca. Szoval a palca es az ov also vege egy
ponton 
rogzul. Szinten 12-es csavarral, meg kormos alatettel, szoval 
izombol. A palcat atvezettem az ulestamla alatt, persze
rendesen 
meg is kellett hajlitgatni. Az ovet pedig az ules ket oldalanal

vezettem el.

Ezzel a megoldassal nem kellett furnom. Ez nagyon fontos
szempont 
nalam, igyekszem mindent a legkevesebb beleturassal megoldani. 
Esetleges undo eseten nem marad felesleges lyuk.
Mondjuk az automata antenna beszereleset nehez lett volna 
megoldani kasznifuras nelkul :-)

Az ules mogott, alul levo ovszakasz hossza miatt csak vekonyabb

embereknek jo. Nem tudom, a gyermekules meg belefer-e? Mas 
rogzitesi pont kialakitasaval lehet varialni.

Ismetlem, emlekezetbol irtam, apro elteresek elofordulhatnak!

Ha bovebben erdekel a dolog, keress meg maganban,
es akkor megnezem pontosan!

Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS