Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 550
Copyright (C) HIX
1999-10-31
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Bocsi, talalkozohely (mind)  8 sor     (cikkei)
2 gumifust (mind)  8 sor     (cikkei)
3 Re: talalkozo, gyorsulas (mind)  87 sor     (cikkei)
4 Bienvenue (vagy ahogy a nemet mondja: velka'm) (mind)  14 sor     (cikkei)
5 megszivato szivato (mind)  20 sor     (cikkei)
6 Re: autobehozatal (mind)  5 sor     (cikkei)
7 varosi sebesseg (mind)  32 sor     (cikkei)
8 Vilagitas.. :) (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Opel Astra elmenybeszamolo (mind)  63 sor     (cikkei)
10 Lada-tuning (mind)  46 sor     (cikkei)
11 kiigazitas Trabi es Gumifustoles ugyben (mind)  78 sor     (cikkei)
12 Szabadsaghegy+100 km/h (mind)  24 sor     (cikkei)
13 Goodyear defektmentes... (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Re: generatorzaj (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Miert rangatott a VW Polo??? (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Re: ATF (mind)  46 sor     (cikkei)
17 Re: namilegyenacime (mind)  16 sor     (cikkei)
18 Re: fekvorendor (mind)  24 sor     (cikkei)
19 Gravirozas (mind)  20 sor     (cikkei)
20 IRC, vagy MS Chat (mind)  13 sor     (cikkei)
21 Uj Kresz??? (mind)  30 sor     (cikkei)
22 Orosz rulett (mind)  14 sor     (cikkei)
23 Fogyasztas, SZVSZ (mind)  40 sor     (cikkei)
24 Talalkoztam egy HIX autosal??? (mind)  10 sor     (cikkei)
25 50 (mind)  48 sor     (cikkei)
26 sko valtas, :-) (mind)  18 sor     (cikkei)

+ - Bocsi, talalkozohely (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eloszor is bocs a telefonszamos levelert, a hix mobilra volt celozva. Tegnap
megtekintettem biciklivel vilagosban is a csutortoki talalkozo szinhelyet...
Nem mondom van egy par erdekes guminyom! :) Hagytam egyet en is mellette
bringaval! :)))

Szabo Zoltan, mailto:
+ - gumifust (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Lehet, hogy csak engem zavar az ertelmetlen kornyezetszennyezes?
>Akkor bocs.

Szia, szerintem a kozelben levo finomszesz es elesztoipar valamint a caola
gyara, kabelmuvek, csokoladegyar mellett elegge eltorpul ez a kis esti
poenkodas... Ja es azt is biztos lattad, hogy benzinkut is volt ott...

Szabo Zoltan, mailto:
+ - Re: talalkozo, gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Jani es Adam!

>Oroluk, hogy a vegen megis eljottel Kecskemetrol a talalkozora.
>Remelem igazam lett es nem bantad meg. Szerintem nagyon jo
>hangulat volt, melynek remenyeim szerint Te is a reszeseve
>valtal (legalabbis ugy lattam).

Jol lattad.
Mint a beszamolomban is utaltam ra, jol ereztem magam, es nem
bantam meg. Azert szivesen gyorsultam volna masokkal is, de nem
nagyon volt hozzamvalo ellenfel :-)
Legkozelebb, ha lesz ilyen lehetoseg, egy sportosabb geppel (pl.
Jani - Suzuki, VTI - Honda) azert osszemernem a Trabcsit, persze
csak kivancsisagbol, mennyire maradok le...

>A Trabid pedig diszno modon megy, gratulalok!:-)

Koszi, latszik rajta, hogy nem oregurasan vezetek :-)
Persze kimelem, de ha kell, bizony megkuldom!
Egyebkent ezt is szeria, tuningolatlan moci hajtja.
Ugyhogy Teeby-nek nem tudok segiteni spekeles ugyben :-(

>Ugyan mar, dehogy lincselunk meg... De azert a hokotrolapatot es
>a kocsi tetejere a gepagyut mar folszereltem,
>de amugy nincs harag... :o)

Huha, most megijedtem! :-)))))))
De arrol ugye tudsz, hogy az en kocsimat pancelozott duroplaszt
boritja? Ugyhogy johetsz nekem ilyen gepagyufele mutyurokkel, csak
jot rohogok a lepattano soreteken :-)))))))))))

>Az emlitett peldabol latni, hogy mennyire szamit egy auto sulya.
>A skoda majd masfelszer nehezebb a trabinal, a loero kulonbseg
>nagyjabol ketszeres, es ugy pluszban mivel a trabi ketutemu,
>tehat nagyobb a nyomateka....

Igy igaz. Katalogus szerint a Trabi 26 LE, a 105-os Skoda pedig
48, tehat 1,8-szoros a kulonbseg.

>Ha meg 30-40 meter lett volna, akkor lehagyom...azthiszem...


En is ettol tartok, ugyanis 60-70 felett mar inkabb
a Skoda a nyero.
Meg jo, hogy csak ilyen hosszu volt a palya :-)

>De hat igy kaptam ugy egy ket metert? Vagy mennyit?
>Tudja valaki?

Ugy emlexem, ilyesmi volt a kulonbseg, szoval nem szamottevo.

>Ha jol emlexem, mi is meg lettunk orokitve. Kernem szepen azt a
>listatarsunkat, aki folvett, hogy irjon nekem maganba, ui
>szeretnem atirni magamnak a felvetelt...   Koszi...

Engem is erdekel, sot a tobbi felvetel is!

>Azert a vilagitas fenyerejeben  viszont en nyertem :o)

Utana jutott eszembe, hogy a pilacsokat le kellett volna kapcsolni
a videofelvetel miatt, de mostmar mindegy. Majd legkozelebb...

>> Szoval mi ott meg dumcsiztunk egy sort. Aztan mi is elvaltunk,
>> de csak Adamtol :-)
>
>Ahogy az elmult dolgokat latom, lehet, hoigy nekem is menni
>kellett volna? :o)

Ezt nem egeszen ertem.



Gandalf ) irta:
>Lehet, hogy csak engem zavar az ertelmetlen kornyezetszennyezes?
>Akkor bocs.

Igazad van abban, hogy szennyezi a kornyezetet egy ilyen
megmozdulas. Csak sajnos napjaink kornyezetszennyezese sokkal
durvabb mereteket olt annal, minthogy egy kis gumifust
"szamitana". Persze ez meg nem indokolja azt, hogy nyugodtan
csinaljunk csak barmit. Mindossze arra utalok, hogy
nagysagrendileg csak egy homokszem voltunk a sivatagban.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Bienvenue (vagy ahogy a nemet mondja: velka'm) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Ezuton udvozlom Teebyt a Trabantosok elit taboraban! :-)
Most mar Teeby is hallhatja kozelrol naponta, amikor beinditja az autojat:

RENNN-DET  TEREMTETTEM,  TEREMTETTEM.........

(Gyeng. Kedv.:
2utemu motor beinditasa gazfroccsel; erdemes hangosan olvasni, hangsuly az
elso szotagon!)


udv, deejaytiszy
(Trabi 1,1)
+ - megszivato szivato (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Kasi irta:
>>"En tudom rosszul? A Wartburg 1,3 a Trabant 1,1-hez hasonloan nem
automata
>>szivatos?"
>
>Jol tudod. Pont az benne az idegesito, hogy nem Te dontod
>el, mikor nyomod vissza.
>Az egyik baratom folyton ezzel sziv.
>(Azer' szivato, hogy szivassa az embert, nem? :-) )

Csak beallitas kerdese. Egyebkent nem automata, hanem _felautomata_ a
szivato, tehat hidegben ha nem nyomod padloig indulas elott, nem szabad
bekapcsolnia. Kikapcsolasa pedig egy hatarozott pedal-poccintessel
tortenik. En csak ablakvakaras idejere (3 perc) hasznalom a szivatot, ha
mar megy az auto, nem kell neki. Igy telen egy deciliterrel sem fogyaszt
tobbet az auto, mint nyaron.

udv, deejaytiszy
+ - Re: autobehozatal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igen, a cimet felraktak, a cikket mar nem. Az egesz szambol osszesen 4 cikk
olvashato online :-(

> Ma talaltam egy cikket a fenti temaban az eheti Figyelo-ben.
> Azt hiszem, felraktak a netre, a cim: http://www.figyelo.hu
+ - varosi sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Simon Templar!

Eletemben eddig vezettem :- Lada Combit , Samarat
                                                - Volgat
                                                - Opel Corsat , Combot
                                                - Audi 80-at
                                                - Daciat
                                                - Porsche 944-et
De. Mindegyik gond nelkul ment negyesben otvennel , a nagy resze negyvennel
is. Az , hogy az autok 99%-nak nem felel meg sulyos tevedes. Az autok
fordulatszama negyesben otvennel  kb.1500-2000-ig autotol fuggoen. De meg
otodikben is tobb mint 1000. Egyszer utaztam hosszab ideig Skodaban es az
tenyleg nem szereti .
Egyebkent Europaban mindenhol 50 a varosi sebesseg /a civilizalt helyeken/,
Amerikaban meg 30mph /48kmh/ . Megsem okoz gondot . Nem furcsa ? Es nem
fogjak felemelni ebben biztos lehetsz. Varosban  a gyalogosok es kerekparok
nagy szama miatt fokozott az elutes veszelye. 50-rol nagyon rovid fekut .
Ket auto megy. Az egyik otvennel a masik hatvannal . Egyszerre kezdenek
fekezni egy akadaly elott . Amelyik otvennel jott mar all amikor a hatvanas
auto meg negyvennel megy . Tehat az egyik esetben meg tudsz allni , a masik
esetben meg negyvennel elutod a gyalogost .

>Aztan a masik, hogy nem tesz jot az autonak sem ez a cammogos dolog,
>mert nem szereti, annal hamarabb adja be a derekat.
Ne haragudj meg , de ez baromsag. Megyek otvennel negyesben  1500-2000-es
fordulaton a gazt szinte csak lehelni kell . Keves ennel autokimelobb
vezetest tudok elkepzelni.

Mas tema.
Az Aroban NINCS differecialzar !

sanzi
+ - Vilagitas.. :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Azert a vilagitas fenyerejeben  viszont en nyertem :o)
Ezt nem lehet ketsegbe se vonni. fenyeroben te gyoztel.. :)))))


> > talalkozo legkitartobb resztvevoinek nevsorat, erdekeset
> > tapasztalhattok :-)
> Jellemzo....  :o)
meg en is hamar feladtam, de legalabb talalkoztam veletek, megha 
nem is volt megbeszelve.. marcsak ezert is megerte elmenni. 
kellemes meglepetesek..:))

> Ahogy az elmult dolgokat latom, lehet, hogy nekem is menni kellett
> volna? :o)
Ahh dehogy, hova gondolsz ? :)))
Sajna lepnem kellett, tudod a dolgozo ember ilyenkor is rohan, 
foleg hogy penzt kell gyujteni arra a franya optima aksira.. :)))))))

AntForce
+ - Opel Astra elmenybeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Remelem nem ismetlek senkit, amikor az uj Opel Astrarol adom elo
elmenybeszamolomat. Ha megis ezt tennem - bar igyekeztem utananezni az
Archivumban -, kerlek nezzetek el nekem.

Az elozo modellnek tobb valtozatat ismerem, vezettem, igy ennek fenyeben
fokozott erdeklodessel fordultam ismerosom uj 1,6 16 V, lepcsoshatu Astraja
fele.

Az auto eleje kisertetiesen emlekeztet az elozo szeriabol valo Honda Civic
elejere, de erdekes modon a japan autokba kulonbozo europai (elsosorban
nemet) formai elemeket "belelato" ujsagirok kozul ez senkinek nem tunt fel,
legalabbis az altalam eddig olvasott tesztek nem tartalmaztak erre torteno
utalast.

Az autonak nagy csomagtere, kulturaltan es kellemes hangon csukodo ajtoi
vannak, melyek egyertelmuen mutatjak a haladast az elozo modellhez merten.
Az auto belso tereben eleg igenyes anyagokat hasznaltak fel, melyek
mindenben megfelelnek a a kategoria elvarasainak, de a meretekkel nem voltam
megelegedve. Elol a miniauto kategoriat leszamitva nemigen szoktak
kenyelmetlenek lenni az autok, termeszetesen az Astra sem volt az. Hatul
azonban a helykinalat joforman Suzuki-szinten all, es ezt a kijelentesemet
hajlando vagyok szemelyesen is alatamasztani. En 190 magas es 100 kg vagyok,
tehat az atlagnal termetesebb, a vezetoulest azonban elorebb allitom, mint a
hozzam hasonlo magassagu vezetok, olyan tavolsagra, hogy az enyhen
behajlitott karjaimmal meg tudom fogni a kormany tetejet, mig a hattamla a
"fekvos" es a szogegyenes kozott lehet valahol feluton. Ehhez kepest a hatso
ulesben fel kellett csusznom teljesen, de a terdem meg igy is elerte a
vezetoulest, fejem a tetot, a vallam pontosan az intergralt kozepso fejtamla
kozepeig ert, ami annyit jelentett, hogy egy hozzam hasonlo termeto fickoval
a hatso ulesen eppen osszeernenk. Azt mar el sem tudom kepzelni, hogy egy
harmadik ember hogyan kucorodna kozenk... Termeszetesen tudataban vagyok
annak, hogy termetesebb emberek ritkan ulnek a hatso ulesre, de cegautokent
hasznalva a meretek szukos voltabol adodoan bizony lehetnek
kellemetlensegek. Ezekkel a meretekel az Astra idealis csaladi auto lehet
egy ket-harom gyerekes csalad szamara, de ennel nem tobb.

Az auto motorja halkabb az elodnel, feltehetoen az igenyesebb zajszigetelest
illetoen. Azonban meg ez az eros motor is meglehetosen oregurasan mozgatta
az autot, koszonhetoen a sulygyarapito extraknak, melyekkel csaknem 1300 kg
volt a gep. A futomu javult szerintem a legnagyobbat az elodmodellhez
kepest: a korabbi kisse bizonytalanul lengo auto nagyon jol viselkedett a
kanyarokban es szerintem eppen ennek koszonhetoen javult a fekezhetoseg is.

Az auto fogyasztasa oreguras varosi hasznalat mellett 9,5 liter korul
alakul, ami az europai autok kozott a tomeg es a loerok ismereteben
viszonylag jo erteknek szamit.

Sajnos az autoval - mivel nem az enyem - nem tudtam durvan banni, igy a
veszelyhelyzetekben valo fekezest, kanyarokban valo sodrodast, a durva
terhelesvaltasi reakciokat jobbara csak elkepzelni tudom. Szerintem ezen a
teren sem lehet oka az Astra-tulajoknak panaszra, bar szivesebben
megbizonyosodtam volna errol a gyakorlatban is.

Osszessegeben az uj Astra kellemes csaladi auto, ennek tenyet csupan az
extrakkal telepakolt valtozat 4,2 millio forintos ara rontja el kisse.:-(


Volner Janos


ui: Azert maradok a japanoknal...:-)
+ - Lada-tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg valamit talaltam az #524-ben, melyre, mivel még nem is voltam listatag,
nem tudtam reagalni, bar amint lattam, megtette helyettem Houdek Zoli.
Engedelmevel kiegeszitenem :

>Felado :  [Hungary]

>> egy taxis ismerosom szerint a ladakbol 130LE-t siman ki lehet hozni,
>> ugy hogy meg egy ideig eletben is
>Tobbek kozt bnom apjanak is ilyen ladaja van, olyan 100LE
>kornyeken van a gep.
>Hasznalati utmutato:
>az elso 1000-1500km-en 100 LE- utanna csokken a teljesitmeny,
>4-5000km-enkent general
>Autopalyan 130-nal ugy 15 litert eszik. varosban 14 korul beeri,
>Megy mint a hulye az auto, aztan megis en erek oda hamarabb,
>mert nekem nem kell szerelgetnem utkozben..

>AntForce

Aki jelen volt a csutortoki talalkozon, beszelhetett a baratommal, Furko
Balazzsal, akinek szinten van egy tuning 1200-as Zsigaja, sot meg lathatott
is nemi bemutatot Tole a Suzummal. A srac kb. olyan szinten gyilkolja az
autojat, mint En, ezert ugy hiszem, az autoval szerzett tapasztalatai
mervadoak lehetnek mindannyiunk szamara.

Az autoja az egyszeru Szuromi-tuning nyoman kb. 120 lovas, a gyorsulasi
versenyen egy 192 lovas BMW-tol fel metert kapott mindossze. A motor
kompresszioja 17(!), 312 fokos vezermutengely muzsikal az autoban, 60-as,
negyleomlos rendszer mellett. Az auto iszonyu igenybevetelnek van kiteve,
ennek elenere az elso olajlehuzo gyuruje 55 ezer kilometernel tort el. Akkor
szetszedtek a motort, es szinte nem volt lathato kopas a belsejeben. Az auto
normalis vezetes mellett 10,5 korul fogyaszt, nyomva 14 litert eszik. Az O
autojanal tapasztaltak altalanosak a jobb helyeken, hozzaertoknel tuningolt
Ladaknal, ezert ki kell jelentenem, hogy az Antforce altal leirtak
valoszinuleg a sufni-tuning karos es bosszanto kovetkezmenyei lehetnek.

A Hungaroringre jar ki egy ugyanilyen tuningfogasokkal megepitett Lada 2107,
Delorto karbival, rally valtoval es difivel felszerelve. A srac hozta
magaval a hitelesitett meres eredmenyeit: 152 LE, es 174(!) Nm nyomatek!
Ehhez kepest az o autojanak a motorja is jol birja. Annyira, hogy a
rendszeresen kijaro Maserati Biturbot megveri...

Szoval csak hozzaertohoz vigyuk az autonkat tuningoltatni! Megeri.


Volner Janos
+ - kiigazitas Trabi es Gumifustoles ugyben (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T lista!
I.
A maganban kapott levelek tanusaga szerint nem kizart, hogy megsertettem
a Trabisok erzelmeit. TELJESEN SZANDEKOLATLANUL.
Ad. 1 Bemutatkozasombol kitunik, hogy egy par K-t elkerekeztem magam is
a jo oreg kis Trabimmal anno (bar aposom szerelgette naponta nekem).
Ad. 2 Az a velemeny, hogy minden jogositvany kiadasanak alapkovetelmenye
nehany K trabival megtett ut legyen az a kovetkezokbol alakult ki:
	A trabiban nem csak kozlekedni kell tudni, de vezetni is, igy nem a sofor
		penztarcaja vastagsagat, hanem vezetoi kepesseget fitogtatja.
	A trabi ha vitatjuk is nem a mai kor autoja, (bar nagyon sarmos jarmu)
		es mint ilyen nacceru bevezetest nyujt az autovezetes rejtel-
		meibe, miszerint ahhoz, hogy az ember kozlekedjen, arra is
		figyelmet kell forditania, hogy a jarmu mozgasban maradjon.
	A kedves autos kialakithatja benne a tobbi kozlekedo iranti tolerancia
		,a vezetoi szemelyiseget bekoronazo, kepesseget.
Ad. 3 Tavol alljon tolem, hogy barkit szekaljak autoja kepessegei miatt (ami
	alapvetoen nem lenne fer csak mert a joisten nekem tobbet adott), 
	kiveve azt az esetet, ha valaki az autoja muszaki allapotanak szinten
	tartasat mas karara sporolja meg (lasd BKV busz szeruen fustolo
	dizelek, dobhartya szaggato duborgogepek, beallitatlan fenyszorok,
	rossz fekek stb.) Ez utobbi esetekben alltalaban a magyar reakcio
	a penztarcara vonatkozo utalasok talalasa, holott sehol nincs leirva,
	hogy valaki csak ezereves dizel XXXX--vel jarhat es ezert ennek hasznalt
	arabol nem vehet egy alacsonyabb fentartasi koltsegu (esetenkent uj)
	autot, mert legyen az bar egy 5-os BMV ha 120 eves, csak jobb nala
	egy uj Szuzi (Ez jo vitatema lehet mert ugy latom, hogy az emberek
	kicsinyseguket autojuk meretevel probaljak ellensulyozni, akkor is ha
	egy tiz eves mercedes mar csak annyit er mint egy jobb kiepitesu uj
	Daewoo Lanos.)
	(Visszaterve a Trabira, ha valaki ennyit tud, vagy ennyit
	akar kolteni a helyzetvaltoztatasara es ennek elonyeit es hatranyit is
	hasonloan vallalja, eszerint kozlekedik az utakon, viszonyul masok
	kozlekedesi lehetosegeihez, akkor semmikeppen nem lehet ezert kerdore vonni
	miutan egy trabi arabol nem lehet uj es korszeru autot venni.)
Ad. 4 Tehat ha barki sertonek talalta a velemenyemet fogadja megkovetesem.
	Koszonom.
  
II. Az SZVSZ-re szinten megkaptam maganban a megfejtest de egybol fel lett dobv
a
nehany mas is, mint "IMO megint csak flame-gerjesztesre lesznek jok...", amit
nagyjabol ertek (lasd fent!) de ez az IMO?

III. Dorozsmai Karoly keresere a tovabbiakban jobban torom magam a subjectek
kitalalasa teren.

IV. Gumifustoles temakorben valo megnyilvanulasom messzemenokig nem akart
rosszallo lenni, es  velemenyet reszben osztva bar, belatom
hogy az emberiseg gyakorol meg 1-2 olyan szorakozast ami ennel lenyegesen
szomorubb kornyezetszennyezes (utazgatunk ugye repulogepekkel ide-oda, vagy
megvesszuk a nejlon zacsit amit az oceanon kijukadt tankhajoban maradt olajbol
csinaltak nekunk, hogy hazavigyuk benne a vararolt 1 db fogkefet, nezzuk ugye a
Forma 1-t, ES ezt a sugarzo monitort amit valahol azzal hajtanak hogy elegetik
ami eleg, stb...) 
Annak ellenere, hogy mindenki tehet a kornyezetszennyezes csokkentese erdekeben
es remelhetoleg sokunknak ez mar legalabb egyszer sikerult is (ezutan javaslom
a Gumifustoleseket minden harmadik alkalommal szalonnafustolesre modositani :-)
)
azert ezek a dolgok sajnos nem a kis emberen mulnak, hanem a piacgazdasagnak
nevezett, az emberi faj onzesen alapulo motoron keresztul hajtott alap kornyeze
t-
szennyezesen, es ebben mi kicsik csak egeszen picik vagyunk es mi is csak
emberek... 
Tehat, ha valaki abban latja onbecsulesenek epitesi lehetoseget, hogy
megmereckedik a fenti tevekenysegben, azert az nem olyan nagy bun, de valoban
jobb lenne, ha a verseny targya a versenyzok autoinak CO kibocsatasanak
csokkentese lenne. EZ baromi latvanyos lenne ... :-)

Hogy nem ertekelem e tevekenyseget kelloen annak alapveto oka azonban az,
hogy nem vagyok biztos abban, hogy 130 lovas kedvencemmel ratudnek e verni
egy gyorsulomuveszre 52 lovas skodajaval, bar nem tartom magam antitallentumnak
vezetes teren. Majd kepzem magam a piros lampaknal! :-)

Jo szorakozat es higyjetek el ha valaki durvan is szol a kerekcsikorgatas miatt
,
az ugyan neveletlen, de tenyleg zavarja!

Barosi Mihaly
+ - Szabadsaghegy+100 km/h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Antforce irta:
: Foleg ha a szabadsaghegyrol megyek lefele, es sok a jobbkezes
: utca, 100-ra gyorsitok majd fek a csuszashataron majd 100-ra es
: fek ujra, mindezt jo leejtos utcaban,es az auto a 4-5. ilyen utan is
: ugyanugy megallithato. (csak a fektarcsa csillog napfenyben kekes
: szinben, es felek hogy leolvad a gumi olyan forro a felni).

Aruld el, hogy melyik uton kozlekedsz igy? Kolto? Martonhegyi? Diana?
Galgoczy? Csak hogy tudjam, melyik uton kell tankkal kozlekednem, ha tul
akarom elni a napot... [Aki nem ismeri a kornyeket: tenyleg jobbkezes
minden (50..200 meterenkent keresztezodes) az Istenhegyi ut kivetelevel,
es a jobbrol jovo tobbnyire csak akkor latszik, ha mar betolta az orrat a
keresztezodesbe + helyenkent eleg keskeny az ut (kocsi+szembe teherauto
kozott kb. 20 cm marad)...]

Nekem volt szerencsem megelni a 21-es buszon a Hollos utat 80-nal. Feltem.
Pedig az rendesen sze'les, raadasul egyiranyu. Csakhogy az ut vegen egy
180 fokos kanyar jon (az iv belso sugara ranezesre max. 8 meter), amit
parszor mar sikerult nem bevennie a BKV-nak...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Goodyear defektmentes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

   Nezem a Tv-t (TV3 Sportvalto), bemutatnak egy Goodyear defektmentes
gumit. Nyuzzak a palyan a gumikat, egy N csoportos rallys mondja, milyen jo
is a gumi, nem lehet eszrevenni, hogy nincs benne levego. Emiatt kell hozza
hasznalni legnyomasszondat, mert hat a lapossagrol nem lehet tudni, mikor
nincs benne eleg nyomas.
  Meguti a fulem az arrol valo tajekoztatas:
 "A gumigarnitura egy hasznalt autot araval megegyezo, a normal gumihoz
kepest 25%-al tobb"
Tobbet sehogysem akarnak kimondani, akarhogy faggatja a riporter a csinos
cegvezetot.
 Nagy nehezen kiboki, a 15millios autokhoz kinaljak a gumit...
 Ja, igy mar ertheto, nem 20 eves Skoda105-os arfolyamon adjak.... :-(((
Uff:
      Levente
+ - Re: generatorzaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!
>Egyes velemenyek szerint a generator zaj hallatszik a radioban.
>A generatorban ugyanis csuszogyuru van, ami elvileg nem kelt
>radiofrekvencias (RF) zavarokat, kiveve ha a csuszogyuru kefeje 
>mar nem szen, hanem egy drotdarab

  A kefek gyunyoruen pattognak a helyukon es ivet huznak, ha ovalisra kopik
a csuszugyuru. Nagyon sok esetben emiatt a nevleges teljestimenyt nem tudja
leadni a generator. Felismerheto a kopasnyomoktol.

 levelezotarsunk szerint pedig:
>>Generatorzaj frekvenciaja 1,5-10kHz, gyarilag alkalmazott zavarszuro
>>kondenzator 0,25mikroFarad, altalaban a generatorra szerelve.
>De ez a frekvencia a hallhato hangok tartomanyaba esik,
>Tehat nem RF zaj es nem is zavarhatja a radiovetelt.
  Nem tapzavarszurt radiokban meg magnohallgatas kozben is, mivel nem az
antennan keresztul jut be, hanem a tapkabelon....

 >Bye.
> Laci.
Uff:
     Levente
UI: maganba tudok meresi kepeket kuldeni, mennyire nem sima kijovo
feszultseg, mekkora induktiv feszultseglokesek szabadulnak ki egy
generatorbol fazisvaltaskor.
  Nincs valakinek szabad webhelye ilyen celra???
+ - Miert rangatott a VW Polo??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

   A motorban ahhoz, hogy meggyulladjon a tuzeloanyag keverek, a szikranak
egy bizonyos energiszintet el kell ernie. Ha ezt a szintet nem eri el,
akkor ugyanugy van szikra a gyertya polusai kozott, de nincs eges, igy a
beszivott benzin a kipufogoban gyullad meg. A kimarado utemek miatt a motor
rangat.
  Megszakitos gyujtas eseten a trafotol a gyertyaig meno kabel
max.ellenallasa 15kOhm lehet, kulonben jelentosen csokken a szikra
energiaja. Ezt tetezi az egynel tobbpolusu csodagyertya, vagy zavarszurt
gyertyak hasznalata, ellenallaskebelos autonal.
  Kedvencem az a tulaj, aki a frissen vett, nem az autoba valo gyertyak
miatt jon javitani es orul, hogy amikor kiveszem (amire sokezer Ft-t
koltott!!!), ismet jol megy az autoja....

 Esetleg lehet venni gyujtaserositot is 40 000-100 000 HUF-ert.....
Uff:
      Levente
+ - Re: ATF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> >venni, aztan hagyjak kicsurogni. (A hidraulikus kuplung illetve
> >tarcsai, amit a szerelo kepszeruen csak citromnak hivott, eleg
> >jol tartja az olajat...) A feltoltes a szintezo csonkon at
> >tortenik,

> Ezen elvileg van egy csavar ami le ereszti az olajat.

Lehet, felreertheto voltam... :-( A blokk *tetejen* van nekem 
(Golf I, a valto 010 tipusjelu) egy eleg szeles csor -- 
mindenesetre a nivopalca nem igenyelne ilyen vastagot --, 
ebben van a szintezo palca. Tudtommal ezen a cso"ron at 
lehet/kell feltolteni... Itt -- nalan legalabb is -- csavar nincs...

> >de tobb lepesben. Az automata valto eseteben ugyanis
> >tudtommal a szintezo palca erteke jaro motorra vonatkozik,
> >amikor is a valto olajszivattyuja az olaj egy reszet szerte
 
> A betoltesnel figyelni kell. Amikor X  minusz 1-2 Liter olajat
> beeresztesz egy kicsit "N" vagy 1 be kell tenni a váltot es
> inditani a motort, hogy a hidrokuplung is megteljen.

Igen, ez igy korrekt -- en a rovidseg miatt ezt lefelejtettem :-)

> Utana a palcan van egy HOT/COLD szintjelzes, a hideg es meleg
> allapotra.

Ez viszont azt hiszem, tipusfuggo, az enyemen nincs... Igaz, 
ket jelzes van, de eddig azt hittem, ez a minimum es a 
maximum jele... (Eros erv, hogy a szerelo is igy tudja :-)))

> Nincs tul sok baj a MOL termekekkel csak tudni kell mi menjen bele
> a szeles valasztekbol.

???
Automata valto olajbol tobb MOL termek is van? En csak egyet 
ismerek... A DEXTRON az ugye nem MOL? Vagy nagyon 
melle-tevedek? :-)))

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Re: namilegyenacime (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Nagyon megkerem a T tagsagot mondja meg mi az az SZVSZ? Koszonom.

Szereny Velemenyem Szerint... (Lasd meg: IMO, IMHO)

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs

P.S.: A KUKKER-en eppen most ment le egy kicsiny am 
heves :-(( thread a "targyszeru subject" tartalommal... Lyooo 
lenne itt is "e'les" subject-eket alkalmazni :-)))
+ - Re: fekvorendor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> De azert kozepen
> hagyhatnanak egy 10 cm-es nyilast, hogy
> legalabb bringaval at tudjak suhanni.

Van, ahol hagynak: a Pillango Park-ban (a Pillango ucai metro 
megallotol nem messze) talalkoztam ilyennel... Nem is nagyon 
ertettem, miert van kozepen nyilas? Hogy csak ket kerekkel 
doccenjek? :-)))

> Misi irja (hosszan). NACCERU GONDOLAT! S hogy ez a tudomany
> nagyjainak eszebe nem jut az azert van mert utoljara gyerek
> korukban ultek bringara es a felnottevalas alapveto
> kovetelmenyenek ereztek ennek elfeledeset.

Lasd fentebb... Van ilyen fekvorendor...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://free.netlap.hu/kdorozs
+ - Gravirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szaisztok!

Egy erdekes gondolat jutott eszembe.
Egyre gyakoribb az autok rendszamanak az osszes uvegbe valo begravirozasa.
De mi a helyzet akkor, ha rendszamcserere kerul sor? Az uvegbe bekerul az uj
rendszam is? Vagy a regi valahogy torolheto?

Mas.
A profi autotolvajok tudnak masolni immobilisert is. Azonban ma ezt mar
legalisan is elvegzik. Kulcsmasolas pedig megoldhato ugy is, hogy az eredeti
kulcs semmilyen gepbe nem kerul bele, tehat nincsenek rajta nyomok. Akkor a
biztosito nagyot "kajalhat". Vagy nem?

Udv:
Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - IRC, vagy MS Chat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az jutott az eszembe, hogy kellene egy chatroom nekunk HIX.AUTO-soknak. Ugy
kellene megcsinalni, hogy MS Chatrol is elerheto legyen. Valaki meg tudna
csinalni???

Udv:
Csaba

***        Balesetek, katasztrófák *** http://www.extra.hu/krimi
*** Számítástechnika! *** http://www.extra.hu/denver_2000
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress pénzt netezéssel!! Kattints ide:
***    http://forinternet.hypolit.net/cgi-bin/csatlakozas.cgi?101178
+ - Uj Kresz??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Egy kerdesem lenne a Nagyerdemuhoz: uj Kresz-t vezettek be, amiben
engedelyezik a jobbrol elozest, vagy csak nehany autostarsunk a bunko, de
nagyon? :-))) 
 Tortent ugyanis, hogy ma haromszor is, harom kulonbozo kocsi jobbrol
elozott. A legutolso volt a legdurvabb: 2 savos ut, a kulso savban haladok.
Odaerek egy buszmegallohoz es a mogottem levo Opel Corsas HMCS kivag jobbra
es elmegy mellettem ezerrel. Kicsit felkaptam rajta a vizet! A HMCS
szerencseje az volt, hogy mar csak akkor lattam, hogy eloz, amikor elment
mellettem es bevagott elem. Ugyanis, ha elobb veszem eszre, biztos hogy
feltunes nelkul huzom a kormanyt jobbra...es a kocsim jobb oldala fel van
ujitva. Raadasul a HMCS - nek meg szava sem lehet! Ugyis a farostlemez
alatt mar kezd rohadni! :-)))  
 Egy szoval, kicsit kezd elegem lenni az ilyen uj szokasbol! 
 Na, most jol kidurrogtam magam! Sorry erte, de mar nagyon birizgalta a
csoromet!

 Jo autozast mindenkinek!
 
 Udv:

 Zoli  

 *****************************************

         Zoltan Homoki Nagy                 
    mailto:      
                                                
 ****************************************
+ - Orosz rulett (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

re: 
Tetszett az orosz rulettes osszehasonlitasod.
Pl. ma lattam egy vadi uj tavolsagi Ikarust elozni. Egy kamionnal
probalkozott. Eleg belathatatlan reszen, szepen le is maradtam.
Igazam lett. Jott szembol valaki, Ikarus fekezett. Kozben persze a
kamion moge felzarkozott az elottem levo 2 auto. Hat az Ikarus eleg
ijesztoen jott vissza a hult helyukre (veszettul fekeztek a
szemelyautok). Kicsit emlekeztetett a Carmageddonra,
hokotro a bogarhatu ellen.

Szeva:
 FZ                          mailto:
+ - Fogyasztas, SZVSZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Teeby irta:
"Ugyanis egy dizelmotor toltesi jellege, kis fordulatrol magasra,
fentrol
eso majd emelkedo. Tehat egy dizelmotor 1500-korul eleg keves
uzemanyagot kap. Mig 1000 korul jelentosen tobbet. Mintegy 1/5
resszel."
--
En meg forditva tanultam. A motor fogyasztasi gorbeje a
nyomatekgorbehez hasonlo, igy alacsony fordulatrol emelkedve no a
szallitott mennyiseg a maximalis nyomatek fordulataig, innen folfele a
korrekcios berendezes csokkenti a szallitott mennyiseget a
leszabalyzasig.

"A benzinmotornal is hasonlo a helyzet.
Kis fordulaton tobbet eszik, mar csak azert is mert a kis
fordulatszamu
uzem terhelest jelent (ez a kis fordulat az alapjaratkozeli)."
--
Szerintem osszekevered a fajlagos fogyasztast es az adott utaszakaszon
elfogyasztott uzemanyagot. A motor fajlagos fogyasztasa
(uzemanyag/teljesitmeny) a legnagyobb teljesitmeny fordulatszaman a
legkisebb, adott utszakaszon pedig minel kisebb a fordulatszam, annal
kisebb a fogyasztas (egyenletes haladast feltetelezve). Mas kerdes,
hogy varosban, ha egy kicsit is ugrani akarsz, vagy lassitanod
kellett, rogton vissza kell valtani, es ez noveli a fogyasztast A
tobbivel nagyjabol egyetertek.

Barosi Mihaly irta:
"Nagyon megkerem a T tagsagot mondja meg mi az az SZVSZ? Koszonom."
--
SZereny Velemenyem SZerint.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Talalkoztam egy HIX autosal??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

    Vasarnap 9 ora magasagaban (reggel) a beke ternel pestlorincen
megelozot egy sarga kombi lada. AZ elozest kovetoen hatra fordult a
pilota es kinyujtott ujjakal jelezet.
    Kerdesem a baratnom ingatag lehuzodasat koszonte meg?
Vagy netan HIX autos volt matrica nelkul. Amenyiben egy talakozasrol van
itt szo kerem az illetekes ezt jeleze.

Pertu
+ - 50 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ket napja irtam, hogy en az autommal siman tudok menni 
50-nel otodikben, amikor a fordulatszam 1000 f/perc korul 
van. Azt irtam, hogy szerintem ez az uzemmod kevesbe zajos 
es kornyezetszennyezo. Teeby valasza:

"Szerintem ez nem igaz.

Kezdve azzal, hogy ez nem gazdasagos egyetlen kocsinal sem.
Folytatodik ott, hogy alacsonyfrekvencias hangghullamok
attol meg keletkeznek. Sot alacsony fordulaton jobban. Es
azert ez is karosito, csak nem erzekeljuk."

Ez valoszinuleg nincs igy. A mely hangoknal az emberi ful a 
20Hz alatti hangokat nem hallja. Egy otodikben 50-nel 
halado szemelyautonal szerintem nincs semmi olyan, ami 
ilyen melyfrekvenciaju hangot generalna.

Teeby folytatja: "A masik pedig,
hogy ezen a fordulatszamon azert nem is igazan
kornyezetkimelo egy jarmu. Inkabb az 1700 1/min-os 
fordulat. Ugyanis ott a motornak van erotartaleka, 
idealishoz kozelit a fogyasztas es meg sorolhatnam, 
kisimultabban jar stb."

Az altalam vezetett autok (Favorit, ill. Clio) egeszen 
"kisimultan" jarnak 50-nel otodikben. Nincs rangatas. Igaz, 
gyorsitani sem igazan lehet egyik autoval sem errol a 
fordulatszamrol, csak visszakapcsolassal. A Favorit 
hasznalati utmutatoja azt irja, hogy a legtakarekosabb 
vezetes azon a legalacsonyabb fordulatszamon merheto, 
amikor meg nem rangat a kocsi. Marpedig a legtakarekosabb 
nalam egyenlo a legkornyezetkimelobbel is. Tevedek?

Ujra Teeby: "De azert szerintem realisan gondolkozzunk.
Mert akkor akar mehetnenk 10-el is, es megkevesebb lenne a
balesetek szam. Csak remelhetoleg mindenki tudja, a
kozlekedes veszlyes uzemnek minosul. Ezert hogy ugymondjam a
baleset velejaroja."

Ez az erveles meglehetosen cinikus es aligha vigasztalja 
azokat, akik relativ gyorshajtas miatt szenvedtek sulyos 
balesetet. Es igen, a kozlekedes veszelyes uzem, de 
varosban 50-nel kevesbe veszelyes mint 70-nel. Plane 
100-zal a Szabadsag-hegy jobbkezes utcai kozott, ahogy 
antforce baratunk kozlekedik sajat bevallasa szerint.

Udv
Stevie
+ - sko valtas, :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet!
Szai Teeby!

>Tovabba az szgj-ek 99%-anak az 50 nem idealis, mert az olyan 3-4. kozti

>allapot. (lasd skoda ahol 60-nal jon a 4. mert ott szereti)
Na neeee. A skodri 40-nel roffenes nelkul elmegy 4-ben. Nem gyprsul, de
finom gazkezelessel a varos bejarhato 3-ban. Te hogy valtottal a
skodrival?
Almos stilus: 1-all 2-megmozdult 3-30 4-50
Normal:     2-20 3-40 4-60
Halados: 2-40 3-60 4-80

>Namarmost, keresek olyan emberkeket a listan, akik motorikusan dobtak
>fel trabantot (+++++ + + +  loerok).
Mondtam en, hogy tuningmanias :-)

Fresi BaCSi

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS