Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 388
Copyright (C) HIX
1999-05-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 ask 98-95 (mind)  17 sor     (cikkei)
2 Lezeres sebessegmeres sokadjara (mind)  78 sor     (cikkei)
3 Radar vagy lezerdetektorok (mind)  9 sor     (cikkei)
4 Radarozas ismet (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Skoda fekszervo (mind)  17 sor     (cikkei)
6 AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt, (mind)  15 sor     (cikkei)
7 Legkondicionalo (mind)  35 sor     (cikkei)
8 Re: Funcar (mind)  14 sor     (cikkei)
9 Re:Corsa ablaktorlo elektronika (mind)  8 sor     (cikkei)
10 rendszam (mind)  16 sor     (cikkei)
11 CD a tukron... (mind)  21 sor     (cikkei)
12 vizbefecskendezes (mind)  10 sor     (cikkei)
13 Laser traffipax (mind)  20 sor     (cikkei)
14 Re:Megtortek az automat + olompotlo (#387) (mind)  17 sor     (cikkei)
15 Re: Autoklub + Izzo (#387) (mind)  20 sor     (cikkei)
16 Re: lezer (#387) (mind)  20 sor     (cikkei)
17 veteran autok importja (mind)  23 sor     (cikkei)
18 Radardetektorok (mind)  43 sor     (cikkei)
19 Walter egyeb dolgai (mind)  14 sor     (cikkei)
20 Ismet autohifi (mind)  21 sor     (cikkei)
21 Szamara csorges (mind)  34 sor     (cikkei)
22 Re: CD kontra lezerdetektor (mind)  11 sor     (cikkei)
23 jogd. (mind)  2 sor     (cikkei)
24 autohifi (mind)  55 sor     (cikkei)
25 hifi akkumulator (mind)  63 sor     (cikkei)
26 olompotlo (mind)  19 sor     (cikkei)
27 (nincs tárgy) (mind)  18 sor     (cikkei)
28 Re: Azert ez egy kicsit durva! (mind)  1 sor     (cikkei)
29 Re: Hatasfok, vizbefecsk., beazas ( 53 sor ) AUTO #386 (mind)  31 sor     (cikkei)
30 Re: *** HIX AUTO *** #387 (mind)  10 sor     (cikkei)
31 fordulatszam mero (mind)  19 sor     (cikkei)
32 radar es lezer detektor (mind)  25 sor     (cikkei)
33 Radardetektor (mind)  12 sor     (cikkei)
34 Re.: Izzo (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - ask 98-95 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiuk,

szerintetek kell-e valamit allitani a 95-rol 98-ra attert
szerencsetlen flotasnak az elogyujtason, es/vagy
a porlasztoon-sziivatoon?

Akarmilyen meleg van, mindig -es mindig es mindig csak a
harmadik poccre poccen be, egyszeruen nevetseges.
Egyebkent fordulatszaamra, hangra tokeletes az alapjarat,
csak ugy emlekszem, eredetileg 95-osre lett beallitva
(1400cm3, ARO-10).

Egyebkent csak azert kell a 98, hogy a majd maasfeeltonnas!
kasznit valahogy elvigye... A szerkezet lustasaaga olyan, mintha
egy Ladaban tiz zsaak cementet vinneenk egyfolytaaban :-((((((

Elore is kosz: Mat
+ - Lezeres sebessegmeres sokadjara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>A lezer-detektor mukodesi elverol nincs kedve valakinek irni? Amit nem

	  Multkor irtam. Egyebkent lasd kesobb...

>ertek: a rendorsegi lezernyalab szereny velemenyem szerint <10 mm
>atmeroju. Ki garantalja, hogy a detektoromra esik a fenynyalab, amikor
>bemernek?

	  Ezt is...

>>>A merokocsi viszonylag eros laserfenyt ad ki, hogy
>>>vissza birjon tukrozodni az erkezo kocsirol (doppler eff.).
>
>Akkor most el foglak keseriteni. Igy mukodik. Az infralezeres
>is, meg a radaros Traffipax is. (Nem veletlen a nagybetu, ez
>markanev)

	  Na, akkor ugorjunk neki meg egyszer. Ami ismereteim vannak
	a dologrol, az egy Amerikaban beszerzett radardetektor igen
	kimerito leirasabol valo, ott ternek ki a mukodesi elvre.
	  A radar valoban a Doppler effektus elven mukodik, ott 10
	es 40 GHz kozott, mint ezt mar irtam is, itt 1350 MHz-en.
	  A lezerrel mas a helyzet. Az ameriakiak "kishazajukban"
	gyartott berendezest hasznalnak, ami - mint ezt mar _szinten_
	irtam korabban - a visszaverodo nyalab visszaverodesi ideje-
	bol a tavolsagodat meri, majd egy kis ido utan ezt ujra meg-
	teszi. Ebbol kap egy atlagsebesseget. Magyarorszagon joreszt
	Svedorszagbol beszerzett kutyut hasznalnak, aminek a hullam-
	hossza - nem tudom, ez mennyire veletlen - megegyezik az
	amerikai "pajtasaevel". Ennek a mukodesi elvet nem tudom,
	lehet, hogy szinten a Doppler effektuson alapszik, de a
	merhetoseg szempontjabol ez abszolute lenyegtelen, mert az
	is atlagol. (Legalabbis egyelore a gyakorlat - sajat tapasz-
	talat - is igen erosen ezt tamasztja ala.)
	  A kovetkezokben essek szo a szerintetek 10 mm-es nyalabrol.
	Hangsulyozottan _nem tudom_, mekkora a nyalab atmeroje, de
	a fent mar emlegetett leiras szerint a radaros meres 1 km-es
	tavolsagbol nagyjabol harom savot "fog at", azaz azon belul
	erzekelheto, mig a lezer - szinten 1 km-rol - 1 m-t.
	  Ha a visszapillanto tukorre tett CD visszaver(ne) valamit,
	az csak kulon jo (lenne) a rendoroknek. Edesapam az ilyen-
	re egy szoval csak annyit mond: majometetes.
	  Vegezetul hadd szoljak meg nehany szot arrol, miert van
	eselye a jarmuvezetonek egy jo detektorral elkerulni a bajt.
	Ha egy meroberendezes effektiv tavolsaga, amin belul hite-
	les a meres, x (mondjuk meter, de tok mindegy), akkor az
	azt jelenti, hogy a sugar/radar 2x tavolsagot tesz meg, mert
	egyszer eljut a merendo jarmuig, egyszer meg visszacammog a
	berendezeshez. Na igen am, de ha te 2x tavolsagra vagy a me-
	rohelytol, akkor a hozzad beeso lezer/radar ugyanolyan inten-
	zitasu, mint a merohelytol x tavolsagra levo bemert kocsirol
	visszaerkezo jel. Ami 2x tavolsagrol maszna vissza a mero-
	helyhez, az mar 4x utat tenne meg, amivel a meres mar nem
	hiteles (emlekezzunk vissza, hogy definialtam az elejen az
	x-et). Ha nem lenne vilagos, megprobalok egy kis ASCII abrat
	idevarazsolni.

				Te kocsid	     x		Merohely
				   [] <----------------------------{}
	__________________________o  o---------------------------->{}___
						     x

	Illetve:

	Te kocsid			2x			Merohely
	   [] <----------------------------------------------------{}
	__o  o---------------------------------------------------->{}___
				  2x (nem merik)

	   ^-- ha itt erzekelsz, akkor
	      <----------------------->
			~x
	utad lesz lassitani.
	  Stimmt? Udv:

							Nagyak
+ - Radar vagy lezerdetektorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenkinek, akit a tema erdekel, ennel alaposabb site nem sok
lehet (bar persze elsosorban angliai infokkal):

http://www.geocities.com/MotorCity/2195/speedtrap_bible.html

Kulonosen a lezer-zavaro tetszik: detektalva a bejovo merofenyt,
uabban a spektrumban kezd zavaro jelet kuldeni.

http://www.geocities.com/MotorCity/2195/speedtrap_evasion.html#laserjam
+ - Radarozas ismet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egy nemet site szigoruan illegalis, persze ott is csak elmeleti otletei.
Csak elszornyulkodtetes vegett :-) egy kivonat azoknak, akik nem
boldogulnanak az eredetivel.

http://www.radarfalle.de/tips/illegal.html

- egy telepitett (automata) kamerat felfedezve gyorsan savvaltas
  (ilyen nalunk amugy sincs - este megserulhetne)
- ha nincs mogotted senki, hatalmas fekezes. igy a masodik meres annyira
elter az elsotol, hogy ervenytelen lesz.
(szinten az elobbi, automata merokhoz)

Elso rendszam. Egy-ket betu veletlenul takarasban is lehet:
- hozzacsapodott ujsagpapir, falevel, bevasarlozacsko, rongy
- telen kaphat hogolyot (gyerekektol, persze)
- saros rendszamert buntetest kapni meg mindig sokkal jobb, mint gyorshajtasert
- ha az elso rendszamot ket csavar tartja, a csavar le is eshet.
  Rendszam az ablakban, csak epp oly lapos szogben, hogy egy szembol
  keszitett felvetelen nem olvashato
- esetleg atmenetileg megvaltozhat egy betu/szam (pl. zsirkreta)
- hajlakk, vagy irasvetito-folia olvashatatlanna teheti a  villanofenyes felvet
elt
- CD a visszapillanton szinten villanofeny visszaveresi (es nem lezerelterito!)
   celzattal. sok ertelme nincs.
+ - Skoda fekszervo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Mindenki!

Egy erdekes kerdesem lenne.
Valaki szedett-e mar szet Skoda fekszervot, az enyem ugyanis kampec es nem akar
ok
nekiesni. Eloszor inkabb valami hozzaertot akarok megkerdezni hogy kell ezt. Me
g
nem lenne rossz ha maganba tudnatok leirast vagy rajzot kuldeni rola.
Mert a javitokeszlettel sokkal olcsobban meg lehet csinalni. Csak meg soha nem
csinaltam ilyet.
Elore is koszi minden segitseget!

Meg valami az aralnal az olomhelyttes adalek kb 290.- es 200 L benzinhez eleg.
 

----oO  The Säint   Oo----
 
+ - AUDI 200 Turbo Quattro 2.2 '91-es ELADO. Megkimelt, (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand
this format, some or all of this message may not be legible.

--=_NextPart_Caramail_005797927116019_ID
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

full extraval(ABS,klima,borules,elektr.tukrok stb.)
Erd.:(62)491-567, e-mail.

______________________________________________________
Bo=eete aux lettres - Caramail - http://www.caramail.com


--=_NextPart_Caramail_005797927116019_ID--
+ - Legkondicionalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Sajnos olyan dolog tortent az autommal, amit nem tudok en megjavitani
(torvenybe utkozne az USA-ban). A legkondicionalom nem mukodik (Hyundai
Excel 1990).
Az ugynevezett Dual Pressure Switch (ket nyomasu kapcsolo) allando
kikapcsolt allasban van es mivel sorban van kotve a legkondizionalo
surito pumpa elektronikus kuplungjaval ezert az nem is kapcsol be.
Elvittem egy legkondi szervizbe itt, de kiderult, hogy olyan anyaggal
van feltoltve (propane gaz alapu) amit mar nem hasznalnak es
szerszamjuk  sincs mar hozza (ez egy probalkozas gaz volt kb. ket eve es
nem jott be, mert negyon robbanasveszelyes a neve freeze x ahol az x az
valamilyen szam amire nem emlekszem). Mivel mostanaban R-12-vel illetve
valami mas szarral toltenek ezert meg sem birjak bontani a rendszeremet.
Ha megis sikerulne kiszdedniuk belole a gazt, akkor is ki kene cserelni
a reveiver-dryer-t (szarito-fogado), ami a parologtato elott van
kozvetlenul. (Ha valaki szeretne egy cikket a legkondikrol, tudnek egyet
osszerakni bar a pontos magyar alkatreszneveket nem tudom...) es az
egesz rendszert at kene "mosni" (flush). Ennek csak a laborkoltsege tobb
mint 1000$ lenne, ami a kocsi vetelaraval egyezik, igy hat ettol
eltekintunk. A kerdeseim:
Miert van a kettos nyomas kapcsolo kikapcsolt allapotban, azert mert
elromlott, vagy azert mert annyira lecsokkent a nyomas (szivargas utjan)
a rendszerben?
Tegyuk fel, hogy a gaz eltunik a rendszerbol anelkul, hogy barkinek baja
lenne. Tenyleg ki kell cserelni a szarito-fogadot? Nem tudom alaposan
kitisztitani?
Nem eleg, ha hazilag atfujom az osszes tobbi rendszert?
Tipp? (Ugy nez ki, hogy itt mar senki nem foglalkozik ezzel a gazzal).

Zaruba Gergely - aki meg fog sulni (parolodni?) a nyaron a >40C-ben a
80-90%-os paratartalom mellett.

UI: ha valaszolsz, akkor egy CC-t a maganomba is, mert ugy hamarabb
megjon...
+ - Re: Funcar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Volna egy par kerdesem hozzatok.A kerdes(ek): 
> -Mit tesz a rendor ha elkap jogositvany nelkuli motorozasert -persze B
> re van -

Az en esetemben egy helyszini szigoritott ejnye-bejnye, es hogy toljam
haza. Hozza kell tennem, hogy en csak egy Simsonnal voltam. A 
legdurvabb, amit hallottam, hogy 1100-es Kawasakival lemeszeltek a 
sracot igencsak gyorshajtasert. A vegen helyszini birsag, mert a rendor
tekintettel volt arra, hogy a fiunak 2 het mulva mar meg is lesz a sima 
A ! :)))) Szoval a rendor is ember, es nem tudom Ti hogy vagytok vele,
de csomo rendes rendorrel talalkoztam mar.
Jo motorozast!!!!!!!

Gyusz
+ - Re:Corsa ablaktorlo elektronika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A szakaszos fokozat nekem nem mukodik és ha a gyorsabbrol
> akarom lekapcsolni, akkor ott all meg a lapat, ahol eppen van.

Szerintem a motorban az erintkezo koszos/torott/oxidalt (leallitas utan
onnan kap aramot, hogy a vegallasba visszaterjen).

-- 
Gabor - mailto: - http://www.siofok.com/quattro
+ - rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Rossz hir, hogy hivatalosan sehogy. Ugyanis a rendszam Dr. Majtenyi
adatvedelmi
> biztos allasfoglalasa szerint magantulajdonu gepjarmuvek eseten szemelyes
adat
>nak szamit, igy rendorseg nem adhatja ki csak ugy.

Oszinten szolva en ebben egyetertek Dr. Majtenyival. Jelentosen
megkonnyitene
a lopast, ha barmelyik tolvaj lat egy autot, megtetszik neki aztan mar
mehet
is a lakcimemre ellopni. Tudom, tudom, hogy a bunozoknek ugyis vannak
rendorsegi
informatoraik, de azert ez megsem vonatkozik minden autotolvaj
sudribunkora.

Udv: Afonya
+ - CD a tukron... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na ez az, amitol mindig rohogogorcsot kapok. Valamikor egy Romaniaban,
vagy Ukrajnaban keszult riportban lattam, hogy a meno csavo ezzel akarta
kikuszobolni a radarozast. Persze volt meg mellette rozsafuzere is
(mellesleg meg lehet, hogy ez a leghatasosabb...), meg szoros farok
kulcstarto, illetve hasonlo kb. ugyanannyira hatasos dolgok. A rendorok
maximum azert nem fotoznak le ilyenkor, mert a kameraban meglatott CD-tol
Ok is az arokbafordulnak rohogtukben.
Magyarul a CD loturot nem er a LASER ellen. Ez csak babona. Azert, ha valakit
megnyugtat, tegye csak fel, de engem speciell minden idegesitene, ami a
tukromon log(hat)na.

Mas: Ne irjatok mar le tobbet a "CD lemez" ertelemtlen kifejezest! A CD Compact
Disk-et jelent, tehat teljesen felesleges a lemezt mogerakni. Valahol ez
emlekeztet az "olcso arak" cimu nemzetisegi kikialtasokra. Minek valamit meg
egyszer mondani, ha mar mondtuk mondtuk mondtuk...

Udv mindenkinek, meg jo autoszerelest!

Zaruba Karoly

Budapest
+ - vizbefecskendezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
Mikor alakul gozze a befecskendezett viz? Rogton,
amikor erintkezik a forro dugattyuval es hengerfallal,
vagy a suritesi utem kozben a felforrosodo keverek miatt,
vagy csak amikor kell, a robbanaskor? 
Az elso ket variacio eppen fekezne a motort...
Miert nem ajanljak katalizatoros autohoz a 
vizbefecskendezest? A katalizator keramiabol van, nem?
Mi kart tehet benne a goz?
Udv: Po:li
+ - Laser traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello
   >A fenynel csak a fenysebesseggel osszemerheto
   >sebessegtartomanyban figyelheto meg doppler jelenseg.
   
   Es ha modulaljak a fenyt, akkor sem?

Jo lenne valami autentikus forrasbol kapni errol informaciot.
En ugy tudom, hogy nem a feny hullamhosszanak eltolodasat
figyelik, mert az nagyon kicsi, hanem negyszogjellel modulaljak
a fenyt. A modulalo jel, valamint a visszavert feny demodulalt 
jelebol kikeveredo frekvenciabol szamitjak ki a sebesseget.

    Amit nem ertek: a rendorsegi lezernyalab szereny velemenyem 
    szerint <10 mm atmeroju. Ki garantalja, hogy a detektoromra 
    esik a fenynyalab, amikor bemernek?

Garancia nincs ra, de nezz meg szembol egy laser pointert ugy, 
hogy nem pont a szemedbe vilagitanak vele. Igy is latod, hogy vilagit, 
sot a levegoben lebego porszemek miatt, latod a sugarat is...
Udv: Po:li
+ - Re:Megtortek az automat + olompotlo (#387) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >feljelenteni a holgyet a rendszamaval! Azt szeretnem megkerdezni ezekutan
> >toletek, hogy rendszam alapjan hogyan lehet megtalalni a kocsitulajdonosat
> 
> Rossz hir, hogy hivatalosan sehogy. Ugyanis a rendszam Dr. Majtenyi
> adatvedelmi biztos allasfoglalasa szerint magantulajdonu gepjarmuvek
> eseten szemelyes adat nak szamit, igy rendorseg nem adhatja ki csak
> ugy.

Es nemhivatalosan? Ugyanis egyszer rosszul alltam le, akadalyozva
valakinek a kihajtasat. Masnap vart a cedula a lakasjton, hogy menjek mar
onnan a fenebe! Hogy tudhatta meg az illeto a cimemet?


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: Autoklub + Izzo (#387) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Gondolom sokan vagytok autoklubtagok. Leirnatok, hogy mennyibe kerul evente
> (ha ez szamit, akkor Trabi 601), illetve hogy milyen elonyokkel jar?

Elso evben 4-5000 Ft, utana evi 3-4000. (Midenkinek ugyanannyi, csak
nemtom pontosan az osszeget.) Nagy elonye az ingyenes orszaguti
segelyszolgalat. A muszaki allomasokon lehet vizsgaztatni, zoldkartyazni
az autot, illetve gyakran ingyenes vizsgalatok is vannak. Most peldaul a
mostanaban ujonnan nyilo ujpesti muszaki allomason lesz/van diagnosztika.
Osszel ingyen fekpad, lengescsill.-meres, ill. fenyszorobeallitas volt.
Tovabba par ezer forintert vehetsz hitellevelet, amiben a kitepheto cetlik
szukseg eseten pl. ingyenes autohazaszallitasra jogositanak. Az nem
vilagos, hogy egy ilyen fuzet eddig ervenyes; tudja valaki?
Ja, es havonta kuldik az autoseletet (szines magazin kozepes
informaciotartalommal).


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - Re: lezer (#387) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A lezer-detektor mukodesi elverol nincs kedve valakinek irni? Amit nem
> ertek: a rendorsegi lezernyalab szereny velemenyem szerint <10 mm
> atmeroju. Ki garantalja, hogy a detektoromra esik a fenynyalab, amikor
> bemernek?

Mire az autodra er, a nyalab atmeroje ma'r meteres.


> Azt szeretnem megtudni, hogy valoban igaz-e, hogy a CD lemez visszaveri
> a lezersugarat? Volt mar aki igy meguszta a buntetest?

Az elso kerdesre a valasz igen. De ne orulj, attol, hogy valamerre "vissza
van verve" az a sugar, eleg sok jut vissza a merokeszulekbe. Igy a masodik
kerdesre velemenyem szerint a valasz: nem.


  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - veteran autok importja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

A torvenyi rendelkezeseken felul meg egy kis adalek:

A 30 evnel idosebb autot a Magyar Autoklub 1.sz.
telephelyere kell szallitani (1112 Boldizsár u. 2.
Tel: 310-2963), ahol megvizsgaljak, hogy megfelel-e
az auto annak, hogy fodarabjai 100, az egyeb darabjai
85 %-ban eredetiek, illetve azzal megegyezo utangyartottak.
Ezt kovetoen az Eurotax Classic Car katalogusa alapjan
(tehat meg veletlenul sem nezik a szamlat vagy az adas-
vetelit) meghatarozzak a kocsi arat, melyre kb. 120-140
% kulonfele illetek (vam, AFA, stb.) rakodik.

Mindezt Esztervary Ervin, a MAK veteranauto szak-
bizottsaganak titkara kozolte kerdesemre. Bovebb
felvilagositassal a 06-209-557-716 szamon all
rendelkezesre, azonban engem mar ennyi is elriasztott
a tovabbi probalkozastol.

Remelem segithettem

Laci
+ - Radardetektorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A lezeres traffipaxra keszul a detektor. Etalon is van, ahol kalibralni tudjuk
a muszert.
A detektalas elve egyszeru, majdnem olyan elven mukodik, mint a
katonai detektorok. Csak ennek egy egyszerusitett prizmas valtozata.
A tobbit majd a kiserletek vegen. Idaig ugyan csak akkor szolalt meg a
keszulek prototipusa, mikor mar a sebesseget detektalta a trafi. Ez eleg
egyoldalu dolog, csak akkor hatasos, ha sokan mennek egy kupacban,
es a rendor azt fogja megallitani aki elsonek odaer. Aki lassabban halad,
azt legfeljebb tanukent allitja meg az intezkedes idejere.
Nincs vedelem sajnos a kameraval szaguldozo civilnek alcazott rendorautok
ellen. Ezek kilometereken keresztul kovetik a kiszemelt aldozatot, es minden
sebessegtullepest, elozest, zarovonal erintest rogzitenek, majd kib...ak a teto
re
a kek lampat, es lecsapnak az aldozatra.
A mikrohullamu rendszerekbol a 10 GHz -es az orosz, talan Romaniaban ezt
hasznaljak meg. Nekem van egy ha valakit erdekel, mikrosuto kiszorodas
detektelesara hasznalom. A 21.6 GHz -es a Skoda (COS) traffipax. Erre
mar az orosz nem alkalmas, es azt tudom mondani hogy a draga amerikai
holmik a hatasosak (sajnos)
Es hogy mi a legjobb megoldas a detektor alcazasara ? Nekem a poharmelegitot
nezte az ormester ur detektornak, es majdnem el is kobozta. Mikor a papirokat
kitoltotte, es kozolte hogy feljelent, akkor odaadtam hozza a tartozekot...a
muanyag bevonatos bajonettzaras talpu fekete bogret. Na, ez okozott az
okosoknak fejtorest. Vegul is nem kobozott el semmit...De az anyosules feloli
napellenzo preparalt volt. Abban volt a detektor, csak a karpitos haverommal
kellett varratnom egy cipzaras bortokot, aminek a szine megegyezett az eredeti
napellenzojevel. A formajat egy Hungarocell-kocka adta meg, amibe cekasszal
beleszabtuk a detektort. Napellenzot csak nem koboznak el !!!
Hogy a detektort detektalni tudjak, ez mese. Ugyanis a detektor oszcillatora ne
m
adhat ki akkora jelet, hogy azt kivulrol barki is meghallja. Egyreszt mert az
oszcillator a tartomanyon kivul barhol rezeghet, masreszt a csatolo-tolcser es
a szonda a detektorban nem rezonal abban a tartomanyban. A szimatukkal
erzik meg a rendorok a detektort. Koboztak mar el setalo CD-lejatszot,
szemelyhivot, garazsnyitot, es sok egyeb olyan eszkozt, amelynek semmi
koze a mikrohullamokhoz, csak eppen a "sertett-gyanusitottak" soha nem
boritottak ki a mediaknal a bilit.

Tovabbi ovatos szaguldozast !

Peter.
+ - Walter egyeb dolgai (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A teljesseg igenye nelkul befezem. Ha lesz idom majd meg irok egyeb
>dolgokrol is.
>Udv,
>
>W a l t e r
>mailto:

Nekem teccett az osszes fojtatas, bisztos azer mer lyok voltak. :-)

(Kovetkezo egyeb dolog lehetne esetleg az uzemanyag-fogyasztast csokkento
kulonfele modszerekrol?...)

         TamaS :-)#
    
+ - Ismet autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok

 irta:

>egy teljesen amateur kerdes, ha mar az autohifi felmerult.
>(nekem egy tok szimpla 4-hangszoros filipsz magnom van..)
>ugye jol sejtem, hogy a fejegysegbol az erolkodo(k)be LINE kimenet
>megy ? akkor viszont hogyan szabalyozom a hangerot? a fejegysegbol
>a vegfokba atviszik a hangero-poti allasat is nehany kabellel?

Nem, ez nem igy mukodik. Az erositok alltalaban elofokbol es vegfokbol
allnak. A hangeroszabalyzas (es egyeb pl. hangszin, balansz) az elofok
feladata. Az autokban a kulon erositok csak vegfokok az elofok tovabbra
is az autoradioban marad, csak az autoradio gyengebb vegfokat csereled
le egy profibbra.

Csa

Name:Juhasz Miklos (Mike)
E-mail: 
Phone: (+36) 30/97-91-793
+ - Szamara csorges (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Szakik,
A kovetkezo kerdesekben kernem a segitsegeteket:
1. A szamara megy alapjaraton, olyan a hangja mint egy traktor. Kinyomom a
kuplungot elhallgat, csak normal motor hang. Visszaengedem a kuplungot, ujra
csorges. Ez a csorges hol hangosabb, hol halkabb, de alapjaraton mindig
van. Menetkozben nem hallom, gondolom a magasabb fordulatszam miatt. En
nyeles tengely csapagyra gondolok. Van valakinek esetleg valami otlete?

2. Motorfeknel, vagy erosebb gyorsitasnal enyhe rezonalo zaj hallatszik.
Erre azota figyeltem fel miotta kenytelen voltam kettesben motorfekkel
ereszkedni 50 km-t. Otlet?

3. Alapjaraton fordulatszam neha egy pillanatra leesik. Normal esetben egy
fel masodperc alatt visszaall, rosszabb esetben leall. Emiatt neha ha
lampahoz ugy gurulok oda, akkor leall. Allitolag ez szamara betegseg.
Szerintem beallitasi problema.

4. Az eddigiekbol kovetkezik, hogy egy szamarahoz erto szerelot keresnek
Gyor kornyeken?
Ha valaki esetleg tud megkoszonem.
Elore is koszi.

Egyeb:
 irta:
Nem tudom, hogy lattatok-e olyan pici izzot, aminek nem menetes az alja,
hanem az izzoszal labai vannak kivezetve es az izzotest melle hajtva. Nos
nekem ilyen kellene, de 6V-osban (Trabi fordulatszammerobe).

En ugy tudom rizsizzonak hivjak es elektonikai alkatresz boltban lehet
kapni.
En a mitsum muszerfalan levo kapcsolokban csereltem ilyeneket.

Udv,
Kompis Peter
+ - Re: CD kontra lezerdetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 18 May 1999 03:57:50 EDT,   wrote:

>Azt szeretnem megtudni, hogy valoban igaz-e, hogy a CD lemez visszaveri
>a lezersugarat? Volt mar aki igy meguszta a buntetest?

Hat persze. Ezert lathatsz minden vadaszgep pilotakabinjaban meg a
harckocsik tornyak korbe felfuggesztett CD-lemezeket, mert megvedi
oket a lezeriranyitasu fegyverek meg lezeres tavolsagmeres ellen.

Udv:  Zak

+ - jogd. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

=DCzleti know-how jogd=EDjamat - utaz=E1s miatt - szem=E9lyg=E9pkocsira c=
ser=E9ln=E9m, 400.000 Ft-ig, =E9rt=E9kegyeztet=E9ssel.=
+ - autohifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!



> Tudtad hogy a gyar eleg szerenyen adta meg az erolkodo adatait?
> Kimerve _szinuszban_ 4x55 W vagy hidban 2x145 W !!
>
Igen, igen, tudom, hogy nincs meg a 80 W csatornankent... azert ennyni
penzert nem szabad csodakat varni... de szerintem tenyleg eleg
tisztesseges hangja van, nem?

> A melynyomod aszem 100W korul bir ugyhogy vigyazz ra.
>
Asszem 150 W szinuszban... de a lenyeg, hogy ezt azert tenyleg birja.
Nem szoktam tulhajtani, ha hallom, hogy torzitana vagy melleutne, akkor
mindig visszafogom magam. Egyebkent ez a hangszoro legalabb nagyjabol
igazat mond, amit rairnak, ui regen volt egy Monacorom, ami elvileg 80W
volt szinuszban, ketto volt belole, csatornankent rakotve, es 3 het
alatt meghaltak (kicsit szenne egett a lengotekercs)

> a kalaptarton es szeparalt Magnat 160 Pro elol).
>
Mi a velemenyed errol a hangszororol? Beepitve hogy szol? ui en mar
szemeztem vele...

>  Szerintem tri-modban ne kosd be
> mert akkor nem tudod hasznalni az alulatereszto szurot.
>
De ha berakok a mely utjaba egy tekercset, a kozep magasak utjaba meg
egy kondit?
Habar azert jobb egy uj erosito, a vegen lehet, hogy Daewoo hegyek
lesznek a kocsimban?
:o)


> Meg egy szemelyes velemeny ... szerintem inkabb a melyeket szaporitsd,
> azok a CV
> magasak meg nagyon sok melynyomot elbirnak. (2-300W teljesitmeny 100Hz
> alatt es
> 100W 100Hz felett meg nagyon szepen szol es nem duborog)
>

Az az igazsag, hogy az elol levo CV-k elvileg 13 centisek. Gyakorlatilag
ez a hangszoro kerettel egyutt ertelmezendo, ugyhogy a membran 11 centis
csak. Szinuszban 50W-ot bir, ugy erzem, ezt
tisztesseggel teljhesiti is. Viszont magasabb hangeron mintha mar picit
erolkodnenek... ugyhogy ezert szeretnek elolre egy 16 centis szettet, a
CV-ket pedig sajnalom eladni, nagyon hozzamnottek, es igy legalabb majd
a hatululok sem csak a brumm brummot fogjak hallani. szoval elosszor
azhiszem mindenkeppen egy ujabb melyladat epitek, es aztan majd
meglatom.... sajna csak probalkozom, ui igaz, hogy tanultam valami
ilyesmit, de mindenre leginkabb a sajat kutfejembol jottem ra....
vegulis ezert vetettem fol a kerdest a hixen, hatha megokosodom :o)

Udv.....Adam
+ - hifi akkumulator (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Az autokban altalanosan negy fajta akkumulatort alkalmaznak, ezek:

1. Hagyomanyos savas olomakkumulator

Muanyag hazban higitott kensavba merulnek az olom es olomoxid masszat
tartalmazo lemezek, melyeknek felulete kisuleskor olomszulfatta, majd
feltolteskor ismet olomma es olomoxidda alakul vissza. Ezek az aksikat
mar nagyon regen hasznaltak, elavultak, szerintem manapsag mar nem is
lehet kapni. Rendszeres gondozast igenyelnek, mivel mukodesuk kozben
folyamatosan tavozik az elektrolitnak a desztilalt viz resze. Emiatt 2-4
hetente ellenorizni kell a vizet (kensav + desztviz).
Rosszul viseli a nagy aramcsucsokat, nagy a feszultsegesese.
Kapacitasanak csak kis reszet vehetjuk ki a motorindito kepessegenek
hataraig. Lehullo aktiv anyaga elobb utobb cellazarlatot okoz.
Melykisules eseten csak nagyon lassan, vagy egyaltalan nem toltheto fel.

2. Gondozasszegeny akkumulator

Manapsag az olcsobb akkumulatorok mind ilyenek. Ezeknel az elozonel
tisztabb anyagokbol, kisebb antimontartalommal, kalciumotvozessel
kialakitott lemezszerkezet pozitiv lemezeit polietilen tasakokba
helyezik, kikuszobolve a kozvetlen lemez es iszapzarlatot. A gazlepzodes
is sokkal kisebb, ezert nem kell gyakran ellenorizni a savszintet, hanem
csak fel, egy evente.
A kategoria is rosszulk viseli a nagy aramcsucsokat. Tulzott kapacitas
kivetel itt is hamar inditasi gondot okoz. Melykisutes eseten szinten
csak nagyon lassan toltheto fel.

3. Gondozasmentes akkumulatorok

Ezek az akkumulatorok ket lenyeges kulonbseget tartalmaznak. Az egyik,
hogy az aktiv masszat hordozo olomracs nem ontott, hanem un. expandlat
szerkezetu. Elmaradhatnak az onthetoseg miatt adagolt, akkumokodes
szempontjabolkaros adalekok, igy a lemez anyaga rendkivul tiszta olom. A
masik ujdonsag, hogy a pozitiv lemezeket uvegszovetbol keszitett
"boritekba" zarjak, amely fizikailag teljesen elvalasztja a lemezeket
egymastol, kikuszobolve akar a lemez, akar a fenekzarlatot. Ez a
szeparator itatoskent magaba szivja, megkoti a specialis elektrolitot.
Nincs folyadekveszteseg, hiszen a kepzodott gazok meg a szepartaotban
ujra visszalakulnak nedvessegge, rekomboinalodnak.
Szerkezetuknel fogva lenyegesen nagyobb a hidegindito aramuk. Ezek az
akkumulatorok a teljes elettartamukon belul semmifele karbantartast nem
igenyelnek.

4. Hifi akkumulator

Ezek az akkumulatorok leginkabb a gondozasmentes akkumulatorokhoz
hasonlitanak, a kulonbseg a cellak kialkakitasaban van. A cellak nem
lemezekbol allnak, hanem minden cella ket lemezbol all, amik spiraliisan
fol vannak tekercselve, a ket lemezt specialis uvegszovet szigeteli.
Ennel fogva sokkal nagyobb az aktiv felulete a hagyomanyos
akkumulatorokhoz kepest, es ez az alabbi elonyokkel jar: Szokatlanul
magas inditoaramot kepes leadni. Egeszen kis marado kapacitas eseten is
inditokepes marad.. Nagyon jol birja a melykisuteseket. Lemerules eseten
nagyon gyorsan foltoltheto, 80-100A-es toltoaram sem karositja.

Vannak meg itt szep abraim is, majd valamikor ha osszeszedem magam,
folrakom a netre...
(csak meg a weblapom is meg csak keszulget... :o)

Udv......Adam
+ - olompotlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kukucs!



> Olompotlo adalekrol olvashato a juniusi A2-ben: Az elso kenet cimmel, reszlet
es
>  cikket. Mikor kell, milyen gyartmanyu, evjartu kocsikhoz.
> Betoltesi tanacs. Hetfele adalek osszehasonlitasa, forintositva.
>
> SMTV
>
Megvettem, szerintem jo a cikk. (habar a gyartmanyoknal, hogy mibe kell,
vannak
hibak, legalabbis a skodaknal igen)
En az egeszbol azt szurtem le magamnak, hogy ha az ember allandoan egy
megbizhato
kutnal tankol, akkor nem erdemes ontogetni...

Udv....Adam
+ - (nincs tárgy) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!



> egy teljesen amateur kerdes, ha mar az autohifi felmerult.
> (nekem egy tok szimpla 4-hangszoros filipsz magnom van..)
> ugye jol sejtem, hogy a fejegysegbol az erolkodo(k)be LINE kimenet
> megy ? akkor viszont hogyan szabalyozom a hangerot? a fejegysegbol
> a vegfokba atviszik a hangero-poti allasat is nehany kabellel?
>
Azoknal a radioknak, amiknek van Line Out-juk, az ezen levo feszultseg
valtozik a
hangeroszabalyzo allasatol. Tehat az autos cuccoknal nem olyan a Line
out, mint
az asztali hifinel, hogy allando a feszultsege  (0,775V, 600 Ohm
lezarason)

Udv.....Adam
+ - Re: Azert ez egy kicsit durva! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nekem is kek a helyzetjelzom, de azert nem kodlampaval kozlekedem.
+ - Re: Hatasfok, vizbefecsk., beazas ( 53 sor ) AUTO #386 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Mon, 17 May 1999  wrote:

> Hotan tanarom konkluzioja az volt, hogy keramiamotorral - kulso hutest nem kí> n, korrozio szinten nem gond! -, amennyiben a belső hűtést meg tudod oldani (
vi

Sajnos megint nem ilyen egyszeru a heylzet. Egyeb okokbol kifolyolag meg
kellet emelnunk a dugattyufenek homersekletet, amit egy hosziegelt acel
reteggel oldottunk meg. Igy a felszin homerseklete felment 450-rol 650
C-ra. A hatasfok nem javult szinte semmit, ugyanis a hoatadasi viszonyok
teljesen megvaltoztak. Mereseink es mas irodalmi adatok alapjan amenyiben
a felszin homerseklete 500 C fole megy, az eddig hasznalt hoatadasi
kepletek nem hasznalhatok, eros korrekciora szorulnak.

A keramiat ma mar inkabb mint vedobevonat hasznaljak (kipufogo csatorna,
stb).

> sig ami beragodast, illetve tomitetlenseget okozna - joval 50% folé lehet tor
na
> szni az effektiv hatasfoka't (42% nagyon keves dizelbol jon ki pl. PSA HDI op
ti

Ma mar tobb (kozvetlen befecskendezeses turbodiesel) motor dologzik 50-52%
-os hatasfokkal _bizonyos_ uzemallapotokban.

Udv,
-=Lajbi=--------------------------------------------------------------------
 LAJBER Zoltan                     http://jht.gau.hu/~lajbi
 GATE Jarmu- es Hotechnika Tanszek                        http://jht.gau.hu
 A member of HuLUG                           http://mlf.linux.rulez.org/mlf
+ - Re: *** HIX AUTO *** #387 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> egy teljesen amateur kerdes, ha mar az autohifi felmerult.
> (nekem egy tok szimpla 4-hangszoros filipsz magnom van..)
> ugye jol sejtem, hogy a fejegysegbol az erolkodo(k)be LINE kimenet
> megy ? akkor viszont hogyan szabalyozom a hangerot? a fejegysegbol a
> vegfokba atviszik a hangero-poti allasat is nehany kabelle ?
Az erosito fix-en erosit es a kimeno jel valtozik.. 
Egyszerubb megoldas mint atvinni az allasokat, raadasul 
megneznem azt a potit mely tobb mint 40A-t kibir.. :))

AntForce
+ - fordulatszam mero (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Tenyallas: VW Golf II GTD. Fordulatszammeros muszerfal. Kb. egy hete jelentke
ze
> tt, hogy az ora elkezdett ingadozni, +-1000F/perc kozott, majd nem merte a te
lj
> es fordulatot (5250-nel szabalyoz le az adagolo). Most mar egyaltalan nem mer

A Golf fordulatszam merojet  nem ismerem, de a Ford-et igen. 
Hol mer, hol nem. Tokos forrasztas (tobb helyen) a nyomtatott 
aramkori lapjan. (nagy orom - haromszor ki es be a muszerfal)
Kijavitva. Majd honapokkal kesobb hol jo, hol kevesebbet mer. 
Kontakthibas trimmer potenciometer megint csak a paneljen. 
Kioperaltam, es beraktam helyette egy fix ellenallast.
Autovillamossagi szerelok csak huztak a szajukat, nem vallaltak.

Igy szantam ra magam. A muszerfal kiszedesetol faztam csak.
Mara 1 orarol  2 percre csokkent a szintidom.
--
Meszaros Geza
87'-es Escort
+ - radar es lezer detektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mindenfele acsarkodas nelkul jegyzem meg - reagalva egy
szerdan olvasott mondatra, ami igy hangzott:

" Ha valaki epitene o bizony vevo lenne ra. 
Szerintem sokan masok is. 
Aki sokat autokazik annak szuksege lehet ra."

Ez sokat autozom es arra lenne szuksegem, hogy a renitenseket
kikapjak a rendorok a sorbol es ott helyben adjanak egy beontest neki.
Szeretek epsegben hazaerni.

Egy masik - szinten szerdan olvasott kerdes
> Azt szeretnem megtudni, hogy valoban igaz-e, hogy a 
> CD lemez visszaveri a lezersugarat? 

Igaz ! Igaz ! Igaz !
Barmelyik, ezzel a temaval foglalkozo szakkonyv igazolja ezt az allitast.
A CD lemez visszaveri a lezersugarat. Nemelyik pontja, pedig szet is szorja.
Ez letenek ertelme. Aki MAST mond az nem ert hozza !


--
Meszaros Geza (47 es 6/12)
ui: Azert ki ne akaszd a tukorre, mert ott nem mukodik. 
Dicseretes, hogy Te legalabb utana erdeklodtel.
+ - Radardetektor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Mar annyi szo esett a detektorokrol, hogy elovettem a tiz
ev elott Kanadabol hozott szerkentyumet, es megprobalom
megint hasznalni.Annak idejen nem nagyon mukodott, ezert
egy "hozzaerto" szetszedte, piszkalgatta, de nem hozott
eredmenyt, Fultron a neve, zold, sarga es piros LED-ek
vannak rajta, lehet kapcsolni varosi es orszaguti erzekelest,
es a hangero is szabalyozhato.Ha volna valaki aki meg tudna
nezni, hogy jo-e egyaltalan, az kiraly lenne...

Pocogo
+ - Re.: Izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!
Ez egy olyan izzo, melynek az egesz teste uveg, az aljabol
ket csupasz drot log ki, ami vissza van hajtva? Ezt kell egy
foglalatba bedugni. Ha ilyent keresel, megnyugtatlak.
Nekem Opel Kadettem van, es ket hete csereltem ki
benne par szakadt izzot a muszerfalvilagitasnal. Pont ilyenek
vannak benne! ;o))

Egy OMV benzinkutnal vettem az izzokat, mert eppen ott jutott
az eszembe. Szerintem mas kutaknal is lehet kapni.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS