Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 594
Copyright (C) HIX
1999-12-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Renault Baumgartner (mind)  17 sor     (cikkei)
2 gyors index (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Szentendrei ut - fel az Arpad hidra (mind)  26 sor     (cikkei)
4 Renault Baumgartner (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Favorit - jo vetel??? (mind)  67 sor     (cikkei)
6 Ajanlo-N.ajanlo lista FOLYTATODIK! (mind)  20 sor     (cikkei)
7 Automata/szivató (mind)  13 sor     (cikkei)
8 Re: Olajnyomas (mind)  32 sor     (cikkei)
9 Re: Ragalas, skoda (mind)  36 sor     (cikkei)
10 Twingo lampa (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Uj behozatali szabalyok a hasznalt autokrol (mind)  13 sor     (cikkei)
12 Re: Ja vaslat: AZ EVEZRED AUTOJAnak megvalasztasa (mind)  15 sor     (cikkei)
13 Peugeot index (mind)  18 sor     (cikkei)
14 Km ora allasa (mind)  56 sor     (cikkei)
15 Skoda gyorsulas (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Re. Szapora index villogas (mind)  50 sor     (cikkei)
17 Astra vs Daewoo (mind)  20 sor     (cikkei)
18 Olaj tobblet (mind)  9 sor     (cikkei)
19 hoppa (mind)  11 sor     (cikkei)
20 Segedanyag? (mind)  54 sor     (cikkei)
21 Millenium car (mind)  22 sor     (cikkei)
22 Autok ellustulasa (mind)  82 sor     (cikkei)
23 Nexia muszaki vizsgaja (mind)  17 sor     (cikkei)
24 Re: immobilizer/lopasgatlo (mind)  38 sor     (cikkei)
25 Re: Tuning Skoda (mind)  9 sor     (cikkei)
26 Baumgartnerek 218 Ft+afaja (mind)  15 sor     (cikkei)
27 Car of the Century szavazas (mind)  12 sor     (cikkei)
28 mire jo a torzskonyv? (mind)  24 sor     (cikkei)
29 Opel Manta visszapillanto es Old Timer. (mind)  15 sor     (cikkei)
30 RE: Car of the Century (#593) (mind)  7 sor     (cikkei)
31 Re: jajdejo + gyorsan villogo index (#593) (mind)  7 sor     (cikkei)
32 Evszazad-evezred autoja; Skoda motor (mind)  38 sor     (cikkei)
33 Re: sper diffi (mind)  21 sor     (cikkei)
34 Re: skoda es az urhajo (mind)  60 sor     (cikkei)
35 CUV 710 kerestetik (mind)  16 sor     (cikkei)
36 MB123 olajnyomas (mind)  11 sor     (cikkei)
37 daewoo kontra opel (mind)  48 sor     (cikkei)
38 Ex-lampaim (mind)  19 sor     (cikkei)
39 Ex-lampaim (mind)  6 sor     (cikkei)
40 Skoda (mind)  6 sor     (cikkei)
41 Audi 100 vasarlas (mind)  14 sor     (cikkei)

+ - Renault Baumgartner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kukk,
deejaytiszy ) irta:
* tokeletesen erdektelen, hogy mennyit hagyott az ugyfel a szervizben...
* a rendszer teljesen lekovethetoen mukodik...
 * Ki nem kuszobolheto modon amit az ugyfel a Szerviz Munkalapra irat ra egyeb 
butik-termeket, arra is kalkulal a rendszer 2% seg-any-felh.-t. (Ugyanis sok ug
y fel nem akar meg egy alkatresszamlat is.) 
----------
 Ehhez az utolso ponthoz lenne annyi eszrevetelem, hogy ha egy szamlazo rendsze
r "ki nem kuszobolheto modon" plusz 2%-ot kalkulal, akkor ez a rendszer baja, e
s nem az ugyfelekkel kellene megfizettetni a hibat. Kulonben van egy kis tapasz
talatom a konyvelo es szamlazo programokkal, irtam mar egyet-kettot, es nem tud
om elkepzelni ezt a ki nem kuszobolheto modot. Ha tenyleg ez a helyzet, akkor j
avaslom, dobjatok el es vegyetek egy rendeset programot. 
 Egyebkent a lojalitasodat tiszteletre meltonak tartom.
Haho,
   Rezso
+ - gyors index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Gandalf irta:
>Mostanaban viszont, ha jobbra indexelek es fekezek is egyben,
gyorsabban >kezd el villogni az indexlampa. Ez mitol lehet?
Ultess valakit a kocsiba, aki nyomja a feket, mikozben megy az index,
es nezd meg, hogy mit csinalnak a lampaid elol-hatul. Az index elvileg
akkor szokott gyorsabban villogni, ha valamelyik indexizzo kiegett
(illetve nem mukodik). Ha csak fekezes kozben csinalja, lehet hogy
valami zarlat van pl. a hatso lampatestben, es fekezeskor nem mukodik
benne az iranyjelzo, mert letestel. De az is lehet, hogy tevedek, es
valakinek jobb otlete van!(:-)

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
+ - Szentendrei ut - fel az Arpad hidra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Par napja latom, hogy 40 meter hosszan  gyermekfejnyi 
dudorokat (mint a koruton) raktak a hidra meno savok es
a lent marado savok koze, mintegy meghosszabbitva a hid
feljaro kezdetet. Az a resz amugy is a forgalom elol elzart
terulet volt, (lekopott, sraffozott vonalakkal) tehat joval 
elotte be kellett sorolni a valasztott iranyba.
Nap mint nap akadt olyan autos aki az utolso utani pillanatra
hagyta a besorolast, atgazolva a lezart teruleten, bevagodva a
mar kialakult konvojba.
Ezt sokan most is meg fogjak tenni, figyelmen kivul hagyva
a bogyokat, vagy eppen megfeledkezve roluk.
Szerintem 80-100 korul nehany szerencsetlen el fog szallni,
a bekesen autozo karara.
Az a kerek haladasi iranyt jelzo tabla, amin 8 ora es 4 ora 
iranyaban ket nyil jelzi az elagazast valtozatlanul a regi helyen 
a bogyok utan, a szalagkorlatok kezdetenel maradt.
Aki arra autozik figyeljen erre, mert balesetveszelyes.
A javulas jojjon arra, aki igy kitalalta.

Aki szamara ismeretlen a helyszin, annak mondanam, hogy
olyan, mint ha az M1-M7 elagazasa elott tobb szaz meter
hosszan "felbogyoznak" az utat kozepen. 
Egy ido utan lenne kint koszoru - szep szammal.

--
Meszaros Geza
+ - Renault Baumgartner (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Baumgartner szervizrol nekem is vannak erdekes 
torteneteim. A Megane hatuljhat megtortek egy kicsit. Nem 
volt latvanyos a horpadas: 3 ujjnyi szeles es 1 mely az 5. 
ajto alatt. Azert a kar jelentos, mert sarvedo+hjatso 
lemez+lampa, ajto csere.
Maszek buheralo karosszerias: 200 eFt-ert megcsinalta volna
(anyagcsere nelkul ugyan).
 Hat, kellett nekem a SZAKSZERVIZ, ugyis a biztosito 
fizeti! 500 eFt + AFA lett a vegosszeg. Vegulis: 
SZAKSZERVIZ.
DE: elhagytam az egyik Baumgartner feliratu sarfogo gumimat 
meg elotte. Ezt nem is mondtam a biztositonak. Hogy oldotta 
meg a kerdest a SZAKSZERVIZ? Leszerelte a masikat es 
belelokte a csomagtartoba. Jo mi? (most meg orulok is neki, 
hogy nem szamitottak fel leszerelesi anyaghasznalati es 
mechanikus elforditasi dijat)
Elmentem egy masik keruleti szervizbe: ott 278Ft+AFA aron 
fel is szereltek egyet. Ekkora a kulonbseg szerviz es 
szerviz kozott. 
Ugyanitt a 60 000km-es nagyszervizt 30 eFt + AFA aron el is 
vegeztek. Szerintem ez korrekt.

Nagy Barnabas
+ - Favorit - jo vetel??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  Hello,
>  
>  Bano 1 irta:
>  >Nezd, ebben az arban ilyen koru kocsit nem kapsz mas tipusut. 
>  >Ha szamodra nem ciki egy Skoda - miert is lenne az? - 
>  >akkor nem csinalsz rossz vetelt a Favorittal
>  Stevie irta:
>  >Osszefoglalva: SZVSZ nagyon jo vasart csinal a 41e km-es, 
>  >94-es GLX Favorittal 800-ert (de azert erdemes ellenorizni, nincs-e
>  turpissag 
>  >a dologban). 
>  
>  nos, ezzel nem ertek egyet. Peldaul:
>  Daewoo Espero 1500 DOHC 16V, 1996, 110000 km, 890.400 Ft
>  Daewoo Racer 1.5i, 1995, 879.200 Ft
>  Ford Fiesta 1.1, 1994, 778.400 Ft
>  Ford Sierra 2.0i, 1992, 828.800 Ft
>  Ford Sierra GL 2.0, 1992, 767.200 Ft
>  Ford Fiesta 1.4d, 1994, 812.000 Ft
>  Honda Civic 1.5i 16V, 1995, 991.200 Ft
>  Mazda 626 1.8, 1992, 960.000 Ft
>  Mercedes Benz 260 3.8i, 1988, 778.400 Ft
>  Mitsubishi Galant 2.0, 16V, turbo, 1992, 834.400 Ft
>  Mitsubishi Galant 1.8d, 1992, 722.400 Ft
>  Opel Corsa 1.4i, 1994, 944.000 Ft
>  Opel Corsa 1.2i, 1996!!!!!, 78e km, 868.000 Ft
>  Peugeot 106 1.1i, 1992, 588.000 Ft
>  Peugeot 605 3.0i, 1991, 868.000 Ft
>  Peugeot 405 GRD 1.8, 1993, 974.400 Ft
>  Renault 19 TXE, 1.8i, 1992, 666.400 Ft
>  Renault 25 GTI, 3.0i, 1992, 688.800 Ft
>  Seat Toledo 2.0, 1992, 890.400 Ft
>  Seat Ibiza 1.4i, 1996, 946.400 Ft
>  Skoda Felicia 1.3 Mpi, 1996, 974.400 Ft
>  VW Passat 1.9d, 1992, 834.400 Ft
>  VW Golf 1.4GTi, 1992, 834.400 Ft.
>  
>  Nem tudom, ki mit ert autozas alatt, kinek mi a fontos, ki hogyan all
>  a dolgokhoz, de favoritot venni 800e Ft-ert... 
>  Furge, kicsi kell? Corsa 1.2 1996-bol... Ibiza...
>  Nagy, dogos kell? Peugeot 605 3.0... nem kell tuning sem...
>  Ragaszkodsz a Skodahoz? ott a felicia 1996-os. megsem favorit.
>  Ugy latszik, mindenki dicseri a vetelt - akkor bennem van a hiba. De ha
>  valasztas ele allitanak, szo nelkul viszem a 2 evvel oregebb 626-os 
>  mazdat.
>  
>  Szoval... 
>  
>  ---------------------------------
>  
>  >Frigyes emlitette a hiper-szuper villanyos kormanyzarat, ami jol 
>  >odaporkol a rosszgonosz csunyabacsiknak. Csak az arat felejtette el 
>  >megirni: (betuvel irom, nehogy azt higgyetek, hogy elgepeltem) 
>  >hetvenotzezer (75) jo magyar forint. 
>  Nem tudom, ugyanarrol beszelunk-e. Egy kormanyra erositheto vacak,
>  kinyulassal a radio fele, igy megfelelo beallitassal letakarja a radiot.
>  Ha elesitve van, es hozzaersz, paralizator funkcioja van, vagyis par
>  ezer voltot ereszt beled. Nos. kb egy eve irtam rola az Auto-ba, akkor
>  volt reklamaron 11.000 = tizenegyezer forint.
>  
>  Csaba
>  
>  PS: utoljara 588-as HIX Autot kaptam. Ki lettem utalva????
>  
>  
>  
>
+ - Ajanlo-N.ajanlo lista FOLYTATODIK! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv a Nagyerdemunek!

Orommel jelenthetem be, hogy az Ajanlo/Nem Ajanlo lista januartol
folytatodik. Igaz a tovabbiakban nem Oldboy szerkeszti (egyeb okok miatt
sajnos nem tudja vallalni a "rovat" tovabbi szerkeszteset), hanem egyik
kedves listatarsunk, Kaczmarek Edvard. Ezentul kerek mindenkit, hogy az
ajanlo/nem ajanlo adatokat Edvard-nak kuldjetek, DE fontos, hogy CSAK januar
1-tol kuldjetet, mert ekkor veszi at Edvard a listak szerkeszteset,
szortirozasat.
Szoval CSAK JANUAR 1.-tol!!
Ime a cim, ahova majd lehet kuldeni az adatokat: 
Oldboynak meg nagyon szepen koszonom eddigi segitokeszseget es hasznos
munkajat, es bizom benne, hogy a jovoben is segitsegunkre tud lenni egyeb
ugyekben.

Balesetmentes kozlekedest.
Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
HiX-Auto homepage:: http://auto.hix.com (official HiX-Auto site)
Ekezet & HTML-ready!
+ - Automata/szivató (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenki!
A langyos ATF et pozitiv reakcionak szantam.
Eleg keveset tudok az OPEL valtojarol,minden
infot szivesen veszek.
Ugyanezen a kocsin a szivato automata.
Hogy kell ennek rendben mukodni?
Normalis dolog,hogy hidegen uvolt a motor,meg ijenkor nem lehet
megfogni az autot,ha beteszem Dbe rugja a kavicsot a hatulja.

Szoval csak igy tovabb''Automata Guruk''...

Udv
Barna Istvan
+ - Re: Olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tibi,

> Felado : Pasztor Tibor
>
> [...]
> netelt), kb. 60 fokig folyamatosan 3-on all a muszer, 90 fok kornyeken
> 1,5 ala megy. Mindez csak akkor, ha megallok, vagy uresben gurulok,
> ha nyomom a gazt, akkor visszamegy 3-ra.

Szerintem ez igy teljesen hibatlan. En ugy tudom, hogy amig merheto
erteket mutat az olajnyomasmero, addig minden rendben.

> A hutoviznel sem tudom eldonteni, hogy jo, vagy sem, de varosi hasz-
> nalatban nem megy 80 fok fole, folyamatos 120-as tempoval is csak
> kb. 90-ig emelkedik. Eddigi emlekeim szerint 90-95 a normal homer-
> seklet, bar ebben sem vagyok biztos, mert ez az elso diesel autom,
> a Trabiban nem volt hutoviz 8-), a Clioban meg muszer, ami a homer-
> sekletet mutatta volna..

Itt sem lehet nagy gaz... teljesen normalisnak tunik a sajat tapasztalataim
alapjan. Opel Vectra dizelnel kb. ugyanigy mukodott a dolog, gondolom
a Mercinel sem lehet nagyon maskepp. :) Bizz a stuttgartiakban, (akkor meg)
tudtak, mit csinalnak... :)

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Re: Ragalas, skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> >Te most viccelsz??? Az a csigas kormanymu ugy egy nagy rakas
> >sz*r, ahogy van. A fogasleces minden szempontbol magasan veri.
> >(Vagy neked attol direkt egy kormanymu, hogy izombol kell tekerni?)
> Nem viccelek, hanem majdnem elszurtam egy kanyart, mert az enyem 2.5-ot
> fordul, mig a fogasleces 3.5-ot. Szerinted melyik kozvetlenebb? Amugy en
> meg ebbe sem szakadok bele, pedig 175/70-es gumik vannak rajta. Ja Zsiga
> utan ez feludules.

Oke, az igaz, hogy maga az attetelezes direktebb utkapcsolatra utal, de
szerintem meg ezzel egyutt is nagysagrendekkel rosszabb. Nagyobb a
holtjateka, hamarabb elkopik. De ami miatt igazan balesetveszelyes,
az az, hogy nem mindig van kedve visszaporogni, kulonosen a huzosabb
kanyarokban, pedig erre epp ott lenne szukseg igazan. Ha a fogaslecest
ilyen helyzetben elengeded, pontosan es egyenletesen visszaporog, onmagat
stabilizalja. A csigas meg megy amerre jardat lat... :) Az, hogy majdnem
elhibaztal egy kanyart, szerintem inkabb annak tudhato be, hogy teljesen
hozza voltal szokva a sajatodhoz.

Az 1000 MB-ben mutatkozott be 1964-ben, akkor nem is erte kritika, de
S100-as idejen (1969-76) mar nagyon elavultnak szamitott. Sot, az
1000 MB-ben valamilyen oknal fogva meg konnyebben is jart, nem igazan
ertem, kesobb miert nehezitettek rajta - talan hogy az egyenesfutas
biztosabb legyen? Inkabb passzolok... :) Nem veletlenul vezettek be
'83-ban a fogaslecest, ami nyugati mercevel merve is teljesen korszeru
volt. Nekem mindenesetre volt 1000 MB-m, meg utolso szerias 120-asom is.

Udv,
Zoli

+++++++++++++++++++++++++++++
+ Nasfay Zoltan             +
+ E-Mail:  +
+ Peace and Kim Wilde rules +
+++++++++++++++++++++++++++++
+ - Twingo lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Meg mindig nagyon kellene egy Twingo bal hatso lampa! Meg az UNIX
Trade-nek sincs. 8-( Help valaki!

Tibi
icq: 37929652
+ - Uj behozatali szabalyok a hasznalt autokrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

 Valaki tudna felvilagositast adi a hasznalt autok
behozatalaval kapcsolatban tortent jogszabalyok modositasarol.
Ha lehet ne internet cimet kuldjetek,mert nincs internet eleresem.
Elore is koszonom.

Sziasztok.

Jo utat!
Gabor

E-mail: 
+ - Re: Ja vaslat: AZ EVEZRED AUTOJAnak megvalasztasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>A "nem netesek" kedveert leirom mind a 27 jeloltet (az adatok magukert
>beszelnek), a lista hossza kb. 2 PgDn:
Nem is elfogult a lista! Azok a hulye Japanok egy ertelmes kocsit sem
gyartottak, az Amerikaiak sem tul sokat. Sportkocsikbol sincs tul sok,
pedig szerintem ezek az autok az autogyartas csucsai. A regi Mercedes
az akkori idok legjobbja volt, a mostaniak mind roncsok? Egy par
kimaradt auto: Datsun 280ZX, Nissan 300ZX, MacLaren F1, Ferrari F50,
Ford Capri, Mitsubishi 3000, Lamborghini, Lotus stb... Es ezek csak a
sportkocsik. A listan szereplo autok kozul szoba sem
johet a legjobb, ami szerintem a MacLaren F1. Annyira jo, hogy
tobb ilyen gep nem is keszulhet, mert nem kapja meg az engedelyt
az utcai arusitasra. A Trabant is boven befert volna a listaba. Ezt a
szavazast veletlenul nem a Franciak/Angolok/Nemetek csinaljak?

+ - Peugeot index (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>91-es Peugeot 405GL, mint a golyo. Mostanaban viszont, ha jobbra indexelek
>es fekezek is egyben, gyorsabban kezd el villogni az indexlampa. Ez mitol
>lehet?

Az en kocsimon akkor villog gyorsabban az index, ha kiegett az izzo, vagy
ugy
erzekeli, hogy kiegett. Probald ki allo kocsinal, hogy lenyomott feknel
kapcsold
be a veszvillogot, ha minden izzo vilagit, akkor tevedtem.

Csa.


____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/
+ - Km ora allasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>vagyok, ott láttam egy 1992-es Favoritot 700 000-
>ért. Tipp-topp állapotban és 35 000 km-rel. Ja és

>41.000 km volt benne es 1994-es...

>Elado Skoda 120 GL 53.000 km, piros...


Emberek, csak en vagyok ennyire gyanakvo?
Szinte hihetetlen, hogy meg manapsag is mindenki a
km ora allasat nezi, mint fo ervet a kocsi ellen/mellett.
Itt Pozsonyban a kocsitol fuggoen 300-1000 Sk az
ora allitasa, ami 1800-6000 Ft. 

Azt irod, hogy a Favorit tip-topp allapotban van, 
evi 4300 km lett belerakva, vagyis havi 365 km.
A mai ujsagban olvastam egy ilyen tip-topp Favoritrol,
mindossze 17e km-rel, gyartasi ev 1990. Am legyen...

Minden esetre ha majd elado lesz a kocsim, szoljatok,
mit akartok a km oran latni, meg a 100 metereket is
beallitom.

Ha egy km oran 150e km alatt van az allas es 8-10 eves
a kocsi, 80%-os a gyanu, hogy piszkalva volt. Nyakam ra!

Peldaul a cegkocsink. Octavia, 1998 dec a gyartas, 
1999 jan vegen lett megveve. Nincs rajta karcolas, tip-topp,
extrakkal tuzdelt, es.... es.... tegnap vittek 120.000 km-es
nagyszervizre. A motorter tiszta, olajfolt sehol, uj gumik,
meg egy profit is meg lehetne vele etetni.
Egy kis csavargatas, es 5-600000 Ft-al dragabban adhatnank
el. 

Ezen kivul a mai arak mellett aki autot hajt, az hajtja is,
mert sokszor ebbol el, vagy egyszeruen olcsobb, mint a 
tomegkozlekedes, ha 5 ember osszedob a benzinre. Ennek
jo peldaja Szlovakia, ahol a tomegkozlekedes dragulasa
kovetkezteben tele vannak az utak oreg 40-50000 Ft-ert
varosrol felvasarolt skodakkal, amik 50-60 km/h sebesseggel
fustolve repesztenek reggel munkaba, es ha melle erek,
elszornyedve latom, ahogy 5-6 ember nyomorog benne.

Summa summarum, a km ora allasanal van millio fontosabb
dolog is. 

Csa.

PS: Elnezest azoktol, akik szerint megint csak az ujjam koptattam


____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/
+ - Skoda gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> es legyorsultam vele eleg sok autot: Skoda >Favoritot, 1,2-es Corsat,
> Zsigulit... Ok, nem Ferrarit, de nekem eleg.

Akkor nyugodtan ird a trofeaid koze az 1.6-os Fiat Tipomat is (88-90 LE), mert 
en bizony nagyon megszenvedtem az 1.2-os Corsaval (12V), sot, ha nem huzom a re
dline-ig, le is hagyott volna, sot mindketten huztuk 170-ig, aztan visszasorolt
am. Az a Corsa nem tudja mi az a tuning, minden elismeresem, ha tenyleg legyosu
ltad.

Csa.
____________________________________
P. S. V. P. U.
http://www.pobox.sk/
+ - Re. Szapora index villogas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.
 Szia Gandalf.

>Csak nagyon roviden szeretnem elmeselni, hogy megcselekedtem eletem elso,
>autohoz kotodo "szereleset", es nem rontottam el! Nagyon rosszak voltak az
>ablaktorlo gumijai, es itt ez ugye eleg fontos:-). Bementem egy boltba,
>kertem Pogihoz ablaktorlot, es egyedul ki tudtam cserelni a lapatot.
>Jovanna, tudom, ez semmi, de nekem nagy sikerelmeny volt.
Gratulalok neked a sikerelmenyhez. Kis lepesekkel ha ki tudod javitani az
aprobb hibakat a sikerelmenyed es a bizalmad erosodni fog. :-)))
>. Mostanaban viszont, ha jobbra indexelek
>es fekezek is egyben, gyorsabban kezd el villogni az indexlampa. Ez mitol
>lehet?
Az ujabb sikerelmenyedhez bizom benne, hogy ezt is meg tudod csinalni. Szvsz
ket dolog lehetseges. Allo helyzetben is gyorsabb a lampa villogasa ?

1, Valamelyik index izzo kiegesenel az index rele szaporabban kapcsol.
2, Testproblema. Nezd meg az elso es a hatso index burabol jovo
testvezeteket, hogy a lemezre kotott kabelszem nem oxidalodott - e. Megoldas
bontod a rogzitest testet es a kabelszemet csiszpapirral femtisztara
csiszolod, majd akku saruzsirral bekened. Visszacsvarozva a problema
megoldast nyer.

>Elso (provisional) jogositvany megszerzesehez sem kellett semmi, csak
>egy igazolas az orvostol, hogy latsz, ket fenykep es 15 font. 8 napon belul
>kezedben is volt a kis zold papir, amivel vezethetsz, csak autopalyara nem
>szabad menni vele. Ez nem nagy megkotes, ugyanis kb. 50 km autopalya van az
>egesz orszagban, az is 30 reszletben. Ha valakit erdekel egy itteni muszaki
>vizsga
Persze, hogy erdekel a muszaki, de legjobban az erdekel engem talan a listat
is, hogy ott Dublin - ban milyen a vezetesi moral az ilyen jogositvannyal
rendelkezo vezetoknek. Ha lehetne reszletes beszamolot kernek / nenk / toled
:-))
Es kerlek egy oromteli valaszt az ujabb sikerelmenyhez, hogy meg tudtad
javitani az indexet.


  Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.    Tel: 214-39-50
   Uri u. 24.   Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
             A - MajorKa Bt.
           Skoda 120 L

  HIX  autos matrica kaphato.
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato
Elso ajtora legterelo kaphato
+ - Astra vs Daewoo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Gyimesi Gabor
>E-mail :  [Hungary]
>Temakor: Acelfelni Wanted; teszt;  ( 70 sor )
>Idopont: Mon Dec 13 10:28:29 EST 1999 AUTO #593
>- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
>Volt szerencsem! :o)
>Sogor eladta az Astrat es vett egy 2 eves DAEWOO Nubirat.
>1.5-os 16 szelepes automata, klima, ABS, szervo, all elektronica!
>Ezek mit be nem raknak egy autoba....
>Szoval a teszt:

Szoval nem rossz amit leirtal es biztos igy is van, de erdekes lenne
megcsinalni a
tesztet mindket kocsival 200.000 km megtetele utan, valamint megnezni, hogy
mennyit
kellett rakolteni ezalatt. Egyebkent Astraba is lehet kapni hasonlo
felszereltsegut, de sajnos dragabban.


szlaci
+ - Olaj tobblet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Lehet abbol problemam, ha a kocsiba veletlenul tobb olaj van,
mint amint a meropalca max jele jelol. kb. 7-8mm a max jel felett.
egyebkent Opel Vectra 91' 
Milyen baja lehet ettol, illetve hol lehet leengedni kb. 1/3 litert.


koszi SzLaci
+ - hoppa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

>>Nincs veszodseg, nem kell megbontani a motort, de celszeru a kasznit
>>szigszalaggal kisse jobban az alvazra erositeni :)
>
>szerintem a kispénzü emberek a szigszalagot tixoval is
helyettesíthetik.

Bocs, de  a skoda onhordo vazzal keszul, nincs alvaza :-)

Fresi BaCSi
+ - Segedanyag? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Erdekes dolog ez a segedanyag kalkulacio.
Szerintem ez inkabb azert van, mert igy konnyebb penzt megtakaritani a
cegnek az aprosagokon.

Szamoljunk csak utana.
Egy nap megfordul min. 30 auto egy szervizben. Rairnak segedanyagot.
Ami min. 2% ha jol vettem ki a sorokbol. Mert a munkalapra egyszerubb
rairni.
218+afa => egy segedanyag(100%)brutto 13625 Ft.
Ez vajon egy zsirzospray? Vagy egy kg zsir, vagy egy L olaj....?
Talan valahol olajozni kellett...2%...egy L olaj mondjuk 1625
Ft...tiszta haszon 12000 Ft......

Szamoljunk csak konkretabban!
Ha egy nap bejon 30 autos, es van akire tobb %-ot is lehet irni, akkor
vegulis egy nap a semmibol tutira megvan a cegnek a 13625 Ft-ja.
Ezt beszorozva a 25 munkanappal = 340625 Ft.
Ha vesszuk, hogy ok olcsoban kapjak sokkal, akkor biztos meg mindig
marad 300.000 tiszta haszon. Termeszetesen a semmibol. Ja es lehet, hogy
nem is adokoteles?! Arrol nem is beszelve, hogy a segedanyagok a
szervizmunkadijba bele vannak kalkulalva. Pl. nem irhat fel 272,5 Ft-ot
mert a szorulo csavart meg kellett zsirozni. Vagy a koszos kezet
megtorolni a szerelonek egy ronggyal. 

Ezzel kapcsolatban.
Ahova szoktuk vinni apam Favoritjat (Thermin kft. Gyor Somos u.), nem
szamitanak fel segedanyagot. A Loctite tomitoragasztot sem szamoltak
fel, amit hasznaltak a tomiteshez. Sot a zarban levo muanyag bizbaszt
sem, mikor megjavittattuk a zarat, mert egy kis muanyag pocok eltort.
Arrol nem is beszelve, hogy kicsereltetuk a 2. sebessegnel a
szinkrongyurut. Erre megkerdeztek, hogy cserelhetik-e az egeszet, mert
ugy logikus. Nehogy ket honap mulva megint menjunk mondjuk a 3.
sebesseggel. Es ugyanannyi munkaora volt az egesze, mint csak a 2-e.
Mivel szet kellett buritani a valtot. Es nezegettem a munkaorakat,
nagyon korrekt!

Ja es ma reggel megint voltunk megnezetni a gyujtaskapcsolo betetet, a
manyus elso kerdese:
- Valto jo lett? Jol uzemel? Es a motor? (vezermulanc csere is volt)

Hat ez a nem mindegy am, es az a 2% amit kizsebelnek az emberektol. 

Udv
Tibi
Ui: Mi lenne ha az orszag minden lakosa csak! 1 Ft-ot adna nekem? Hat
milliomos lennek! (nem 218+afa-t)
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Millenium car (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halika!

Es a Trabant? A karrierje vetekszik a bogareval. A vilag minden tajan
ismerik. A kisemberek kocsija mar pedig a kisemberek vannak tobben! :-)

>Sziasztok !
>
>En a kovetkezore szavazok.
>Ford Model T  (15 millio pld)
>
>Megpedig azert, mert a semmibol csinalt divatot, mitoszt.
>
>A tobbiek mar csak meglovagoltak ennek az eredmenyet.
>Ugy konnyu volt.

Udv. Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Autok ellustulasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Tegnap Padi kerdezett az utok ellustulasarol.

Egy nagyon egyszeru magyarazattal szeretnek szolgalni.
De mindezek mellett szeretnem logikusan erthetoen leirni.
Remelem sikerul. :-)

Tehat, a belsoegesu motorok mukodese koolaj szarmazekokkal tortenik, ami
mint tudjuk szenhidrogeneket tartalmaz. Ezeket dusitjak kulonbozo
adalekokkal.
Az elegetes soran keletkezik bizonyos mennyisegu egestermek. Az adalekok
es a szen egyuttesebol kialakul az eges soran a koksz.
A koksz hajlamos lerakodni minden teruletre amivel kapcsolatba kerul.
Igy az egester, a leomlesek, a kipufogocsovek es meg rengeteg hely
(szeleptanyer, dugattyuteto stb.).
A lerakodott koksz hatranyai.
A szivo utemnel a motorterbe bearamlo uzemanyag levego keverek elkezd
bizonyos mozgast produkalni (orvenyles stb.), erre azert van szukseg,
mert igy az eges tokeletesebb. A hengerfejben larakodott koksz viszont
megtori az aramlast igy a keveredes-eloszlas nem idealis. Az eredmenye
teljesitmenyvesztes.
Kovetkezo szakasz a leomles es kipuffogo szakasz. Ahol is az eltavozni
kivano gazok nem tudnak olyan jellegu aramlast produkalni, ami az
idealis mukodeshez szukseges. Toresek vannak az aramlas hangolasaban.
Okai lehetnek a keresztmetszetvaltozas, a feluleti egyenetlensegek, az
aramlast terito akadalyok. Ezeket pedig tobbnyire a koksz okozza.

Arrol nem is beszelve, hogy a motorterben levo (szelepek, egester-teto,
dugattyuteto) levo koksz a benzin egy reszet magba szivja (szivacsos
szerkezete miatt).

Tehat a kokszosodas eredmenyei:
- uzemanyagbevitel csokkenese
- aramlasi vesztesegek
- befolyas az egesfolyamatra
Konkretabban es osszegezve teljesitmenyvesztes.
Mivel a motor tenyleges es pontosan hangolt mukodesebe szol bele.

Miert van kokszososdas?
A kis fordulaton hasznalt motorokban hajlamos jelentos mertekben
elofordulni ez a dolog. Mivel a kis fordulatu uzemeltetesnel nincs
akkora hoterheles es aramlasi ero, ami kepes lenne uriteni a kokszot,
vagy annak egy reszet.
Tehat egy porgetett motorban a dugotetorol a hirtelen sok eges
felszakitja  kokszot, majd a novekedett gazcsere es aramlas kiuriti,
ugyanez jatszodik le a kipufogocsoben csak ott a gaz homerseklete es a
sebessege vegzi ezt.

Ugyanakkor ez befolyasolja  motor kopasat is.
Mer a kokszosodas kihat a hengerfalra is. Vakony retegekben oda is
lerakodhat, amit persze  gyuruk tisztitanak. Viszont a koksz nagyon
kemeny anyag, igy a gyuruket jelentos mertekben koptatja, nem beszelve,
az olajrol, amibe a gyuruk belehuzzak. Igy a motorban levo kenoolaj
elettartamat is roviditik. Persze a kopasbol mar a kovetkezo problema is
felmerul. A hengerfalra felvitt kenoanyag (olaj) nem uritheto le onnan
teljas mertekben, igy az eges soran szinten odakokszosodik. Eredmenyt
lasd fentebb.(akar gyurutoreshez is vezethet)

Ezert aki azt mondja, hogy a jarmuve kis fordulaton kevesebbet eszik az
hazudik. Sot a motornak sem tesz ezzel jot.
Eredmenyek osszegezve:
- fogyasztasnovekedes
- teljesitmenycsokkenes (szoros kapcsolatban az elozovel)
- novekedett amortizacio.

Itt szeretnek kiterni a Shell V-Power nevu uzemanyagara, ami
koksztisztito adalekot tartalmaz. Azert megy tole jobban az auto. Es
azert vagta haza a regi oreg skoda AC-met. Ki volt repedezve a membran
es a repedesekben levo koszt kimosta, igy nem volt ami tartat adjon a
membrannak es nem szallitott.

Remelem tanulsagos volt, es ertheto.

Udv
Tibi
-- 
 
 Elado: - skoda 120L hengerfej kompletten
	- egyeb motoralkatreszek
	
	mailto:
+ - Nexia muszaki vizsgaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Anno megigertem, hogy megirom a Nexiam muszaki vizsgajaval
kapcsolatos esemenyeket.
30 ezer van benne, ugyhogy a kotelezo szervizre is
vinnem kellett -> egyben oldottam meg a problemat.
Muszakilag annyi gond volt vele, hogy fekbetetet
kellett cserelni, mert igencsak elkoptak. Igy aztan
gyorsan at is ment a vizsgan. Me'g zoldkartyat kell
ujitani a heten, mert az is lejar, de tegnap mar nem volt
ido erre. (bezart a meroallomas, mire kesz lett
a KPM vizsga)

Egyszoval komolyabb gond nelkul megusztam.

Udv:
	mato
+ - Re: immobilizer/lopasgatlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Ha mar lopasgatlo, akkor van otletem. A fovarosban a parkolohelyeken
egysegesen lebetonozni egy bazi nagy vas horgot. Az autora felhegeszteni egy
bazi nagy vashorgot... Beall az auto osszeakasztjak a ket cuccot, aztan
lehet probalkozni. A parkolohely mondjuk orankent 20-30Ft-tal dragabb lenne.
Ezek a horgok kialakitasuknal fogva nem akadalyozzak sem a parkolast, sem az
auto menettulajdonsagait nem valtoztatjak meg. (problema a kapcsolodas
elektromos megoldasa, mivel senki nem akar az auto ala fekudni parkolasok
elott-utan)

SzaboZE

> wrote in message news:...
> Szia Csendi, sziasztok Autosok.
>
> A legjobb vedekezes az autotolvajok ellen, SZVSZ, a
> kombinalt vedekezes. A nem-gyari immo jo otlet, esetleg egy
> riaszto (ket szirenaval: egy kifele, egy befele az
> utasterbe -- eleg szep hangnyomast bir csinalni!) es egy
> sebessegvaltozar. (Az uj Clionkban, biztos ami biztos,
> meg egy AutoLok kormanyzar is van, tudjatok, az a nagy
> sarga tepsi UFO-szeru, ami az egesz kormanyt befedi.) Igy
> osszessegeben nem olcso a mulatsag, es a megallas/elindulas
> is eltart egy ideig ;-) de legalabb van ne'mi esely a
> csunyabacsik ellen.
>
> A Mul-T-Lock sebessegvaltozarat mi a MediaMarkt (Kispest)
> beszerelomuhelyeben vettuk. AFA nelkuli ara 52e volt. Nem
> olcso, de tenyleg massziv, otletes szerkezet. Az Autoklub
> Boldizsar utcai muhelyeben egy hasonlo szerkezetet
> szerelnek be, a'sszem Construct a neve. Az valamivel
> olcsobb, de az AFA-t ki kell fizetni, es akkor mar nem nagy
> a kulonbseg.
>
> Udv,
> Stevie
>
+ - Re: Tuning Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>hogy 160-al eloztem vissza az M3-on

Nekem csak egy kerdesem van a temaban: Mennyit
porog a Skoda 120-as 160-nal?

Köszi
Balazs
+ - Baumgartnerek 218 Ft+afaja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

>A szervizrendszer a ki nem szamlazhato anyagokra
>kalkulal 2% segedanyag (pl. zsir, spray, stb) felhasznalast.
>Igy a sajat konyvelesunkben is megvan a segedanyag-
>vasarlas ellenpontja (kiszamlazas).

A fotolaborban ahol dolgozom nincs olyan tetel a filmki-
dolgozas szamlajan hogy filmragaszto, duplaszam, foto-
vegyszer, fotopapir, tasak. Filkidolgozas van rairva. Es
mindezt tartalmazza. Nem hiszem hogy az Xezer forintos
oradij nem bir el teszem azt fel marok zsirt.

Üdv
Balazs
+ - Car of the Century szavazas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok

Eddig 5 szavazat jott.

Az elso a trabantra :-)
2 Citroen DS
2 Volkswagen Beetle

Csak igy tovabb!

Üdv
Balazs
+ - mire jo a torzskonyv? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elerkezett az ideje, hogy a sajat kerdesemet 
megvalaszoljam, mert utanajartam es megtudtam, mit kell.

A torzskonyv a az ez ev ota (?) atiratott gepjarmuveknel
keletkezik, a rendorseg allitja ki. Korulbelul ket het 
alatt keszul el. Postan kuldik el ajanlva ( es ha jol 
ertettem, akkor) csak szemelyesen veheto at. Ha nem veszed 
at, akkor egy ideig a postan orzik, majd elkuldik a 
rendorsegre. ( az en esetemben, a keruleti kapitanysagra ).
Ezek utan a kiallitastol szamitott egy even keresztul orzik,
ha nem jelentkezel erte ez ido alatt, akkor bezuzzak. 
A rendorsegen csak szemelyesen vagy kozjegyzo elott keszitett
meghatalmazassal lehet atvenni.
Ha bezuzzak, akkor sincs gond ( persze, csak akkor ha van
folosleges idod es penzed ) ugyanis lehet csinaltatni 
meg egyet, csak ehhez persze ujra be kell fizetni, meg sorban
kell allni.


_Ha jol ertettem_, akkor van ra szukseg, ha igazolni akarod, 
hogy tied az auto. Pl. auto eladasnal.


Raki
+ - Opel Manta visszapillanto es Old Timer. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyon kellene egy Opel Manta visszapillanto tukor szaar!
A z a bizonyos csepp formaju tukornek a tove kellene, amibe
belepattinthato a tukor gombje. A jobb oldalrol lenne szo, a tukor
megvan. Opel bonto cimek is johetnenek. Segitseeeeeg!

Mikortol Old Timer egy auto es mik a feltetelek? Elveznek-e 
valami  kedvezmenyt? (Ado, biztositas, stb...)

Udv!
OliApa
lllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllI
+ - RE: Car of the Century (#593) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyebirant feltetelezem hogy a VW tipusanal eliras van. A Beetle
> tipust tavaly(?) ota gyartjak de meg nem tartanak 22 millional. :-) De

Nem. Az a New Beetle. Angol nyelvteruleten a Beetle a (regi) Bogarat
jelenti (persze a szotarban is).

  Ed
+ - Re: jajdejo + gyorsan villogo index (#593) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 91-es Peugeot 405GL, mint a golyo. Mostanaban viszont, ha jobbra indexelek
> es fekezek is egyben, gyorsabban kezd el villogni az indexlampa. Ez mitol

Testelesi problema. Esetleg segithet a lampatest csatlakozojanak
megigazitasa, kontakttisztitasa.

  Ed
+ - Evszazad-evezred autoja; Skoda motor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

1.
En is a Trabantra szavazok!!! 

Kepzeljuk csak el, mi lett volna, ha... 
a nyugati oldalon gyartjak (vagy legalabb nyugati minosegben), 
es legalabb annyit fejlesztenek rajta, mint a Bogaron.

Utobbirol valahol olvastam, hogy az evtizedek alatt a forma 
ugyan megmaradt, de az _osszes_ alkatresz valtozott. 
Ismerosomnek volt olyan Bogara, amiben bowdenes volt a fek. 
Nem a kezi!

Tudtatok, hogy a Bogarnak rosszabb a legellenallasi tenyezoje 
(0,46)  mint a Trabantnak (0,44)?


2.
Valaki irta, hogy a Fabia motorja meg mindig a Skoda 100-as 
(vagy MB 1000-es) motoron alapul. Okositsatok ki, hogy ez 
pontosan mit jelent, mert en csak a kulonbsegeket latom:

- 40% loketterfogat-elteres azert nem keves
- a porlaszto helyett befecskendezes van (vagy a hengerfej a rajta 
levo dolgokkal nem szamit?
- gondolom, a 3 fotengelycsapagy idokozben megszaporodott

OK, gondolom, OHV maradt, de attol meg nem ugyanaz.

Ja, es meg egy buta kerdes: ha a Favorit motorja a regi 
Skoda-motor, akkor hova tunt a Skoda-hang? Csak a kipufogotol 
fugg a dolog?


Udv!

Padi
+ - Re: sper diffi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Nem akarok meghalni addig amig nem tudom, hogy mi az a
> sperdiffi!!!

Volt mar a dologrol szo itt az AUTO-n, igaz, nem egy gyakori 
tema... Legutobb az #502-es AUTO-ban kerdezte ezt valaki. 
Akkor elokerestem es osszavagtam az idei AUTO-kbol az erre 
vonatkozo reszeket, ezt maganban Neked is elkuldom. (Listara 
nem, mert mind listan jelent meg :-)))

Sok sikert!



--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Re: skoda es az urhajo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Gyorsan atragtam magam ugy 5-6 hixauton.

Elosszor is mindenkit sok szeretettel meghivok a vasarnap rendezendo
Skoda klub altal szervezett talakara. December 19, 9:00 A cim: Ulloi ut
807., volt orosz laktanya, a Suzuki Varro kereskedessel szemben.

Skodat tuningolni meg igenis jo! Egyreszt nemely emberben kialakul nemi
kotodes a kocsija irant, es ekkor mar nem is akar, csak skodat. Masreszt
jo erzes megmutatni, hogy egy sokak altal lenezett autobol is lehet
urhajot epiteni, meghozza nem is akarmilyet. Az elettartamban pedig a jo
minosegu alkatreszek, es a gondos, ponos szakszeru szereles szamit. Meg
pl hoyg az ember ne nyomja neki hidegen, csereljen olajat meg
egyebek...  Ja, es ne akassza ki a fordulatszammerot :o)  Mer hogy
azaert ilyet is lehet csinalni, a Favorit Sprint szett pl 7000 kornyeken
meg remekul erzi magat, de a Vajvoda csinalt mar maganak olyan motort
is, ami 10000 porgott!!!  Azert az mar durva :o)

A Vajvoda tuningrol: nagyjabol leirta a dolgo Fresi bacsi, csak annyit
tennek hozza a dologhoz, ami minden tuningra vegulis ervenyes: a kapott
loeronovekedes attol fugg, hogy milyen fotengelyt es milyen
vezermutengelyt rakunk be. Minnel nagyobb furdulokoru a fotengely, es
minnel tobb fokos a vezermutengely (ehat nagyobb a nyitvatartasi
idoszaka), annal inkabb lesz anti-felhasznalobarat a motor. Van egy
kompromisszum, egy szint, ami felett a motornak rohamosan csokken a
vezethetosege, ez a magas alapjaratban es a porgetesben nyilvanul meg.
Es persze egy nagyon tuningolt motor mar joval tobb odafigyelest
igenyel.  De pl Vajvodanak a Favorit Sprint szettje, ami 90 pacis, utcai
hasznalatra teljesen alkamas, es birja is a gyurodest. Nekem is valami
ilyesmi lesz az auomban.

A skodi mocira allitolag siman fol lehet cuppantani az R5 turbojat. Csak
hoyg a gep stabilan menjen, ajanlott hozza egy 5 helyen csapagyaztott
favorit motor, es csak kivalo minosegu alkatreszek beepitese. De igy egy
nagyon nagyon durva autot lehetne csinalni....


> A listan ajanlanam figyelmedbe  elvtarsat, aki fanatikus i
lyen
> teren. Esetleg zargasd meg ot, vagy nezz el az indexre (Ott is o az
> alapitoja a topicnak :)
>

En fanatikus? Ugyan mar... Az Indexes topikot meg sajna nem en
nyitottam, de azert koszi :o)

Van a honlapomon nehany kep a multkori szlalomrallyrol, sajna a
minoseguk eleg gyer, de nemsokara font lesznek kulonfele videok is.  Pl
egy 100-as skoda lazan otthagy egy Ford RS 2000-et...   De lehet
gyonyorkodni meg egy szep fekete M3-as bomosbenm es harom
listatarsunkban is :o)

A cim: http://web.interware.hu/lszadam  vagy
htp://www.extra.hu/lszadam

A videok valamikor a heten folkerulnek!

Udv....Adam
+ - CUV 710 kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Ma bekesen bandukolok nagy almossagomban a Hungaria krt.-n, es bambulom
az elottem levo zold asszem 340-es Volvot...  Valami furcsa....  Es
aztan leesett!  Hix Auto matjica volt rajta!  Elkezdtem villogni, majd
dudalni, mikozben az ot ujjal szettart kezemmel hadonasztam mint az
orult. Szegeny szerintem nagyon nem tudta, mit akarok...  Megelozni nem
akartam, ugyanis eleg sokan jottek szembe, es meg elajul...  Aztan
befordult a Rona uccan, ott meg sajna pont zold lett a lampa, en menetm
egyenesen tovabb, o meg befordult a Tokolyre...

Szoval ki voltal?  :o)


Udv...Adam
+ - MB123 olajnyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Tibi !

Az olajnyomas tulajdonkeppen a motor allapotara is enged
nemikepp kovetkeztetni.
A muszert sajnos jelatalakito nelkul konstrualtak a rendszerbe,
igy a kilometerora kiszereles, feledekeny osszeszereles eseten
a motorolaj egyenesen a nadragra....
Egyebkent ezek a muszerek az egyszeruseguk miatt soha nem
romlanak el.

Peter.
+ - daewoo kontra opel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia ! ( Sziasztok ! )

Csak egy-ket hozzafuzesem lenne:

Az Opel ( Astra- regi , Kadett - ill. az uj Omega is !!! ) semmivel sem jobb au
to, mint a Daewoo Nubira, Leganza, Lanos trio.
Sajna az Opel a fenti jarganyok fejlesztesenel ( es itt foleg az Ecotec motorok
ra gondolok ) a legkevesbe a tartossagot vette figyelembe - aki ezzel nem ert e
gyet az szerintem vagy mazlista es jo jarganyt fogott ki, vagy nem ment vele el
eget...
A Daewooknal az elsodleges gondot az alkatreszek csillagaszati arai ( es a szer
vizhatter silanysaga ) illetve a magas ertekvesztese jelenti - minosegben szeri
ntem kb. egyeznek az Oplellel - mondjuk kb. valamivel az atlag alatt vannak ( u
gy a Franciak ala sorolnam oket ).
Mielott belem kotnetek a sporolos fejlesztesek elott ( Corsa, Kadett - de sajna
 nem mind ) es utan ( uj Astra ) az Opel azert lenyegesen minosegibb, tartosabb
 jarganyokat gyartott, gyart.
Illetve nem mellekes, hogy Opel szerviz szinte minden sarkon van es van nem egy
 ami azert eleg turheto szakertelemmel rendelkezik valamint az alkatreszeket be
 lehet szerezni mas forrasokbol is - lenyegesen olcsobban mint a Daewooknal.

Tehat szerintem erdemes gondolkozni a cseren mivel az Opelt a valos erteke fele
tt lehet eladni hasznaltan, mig a Daewoot viszonylag olcson lehet megvenni, len
yegesen jobb felszereltseggel, kozel azonos minosegben - bar menet kozben azert
 jocskan bukik rajta az ember a szervizben es az eladasnal.

A regebbi Daewooktol tartozkodnek ( Racer es tarsai ), mivel ezek a sporolos Op
el korszak atvedlett darabjai, gondolom semmivel sem jobb minosegben mint anno 
a Fiat - Lada paros volt ( egy-ket rancfelvarras - esteleg elbaszas a konstrukc
ion - es silany minoseg ).

Az automata kerdese szerintem teljesen egyeni izles dolga - mind a kettonek van
nak elonyei illetve hatranyai.
Ha foleg varosban ( es itt foleg Bp.-re gondolok ) hasznalod es nem szeretsz sz
aguldozni illetve raszanod azt az 1-2 liter plusz benzint 100 km-kent ( ami mos
tanaban mar eleg szep summa ) akkor az automata fele billen a merleg, ha nem ak
kor...
( vagy ha esetleg uj tipusu elektronikus valto van benne min. 4 sebesseggel az 
mar jobban hangzik )
De pl. egy amerikai atlag autot nehezen tudnek automata nelkul elkebzelni - sze
rintem ott lenyegesen jobb valtokat gyartanak mint barhol a vilagon ( volt idel
yuk megtanulni ).

Bocsi a hosszu voltam,

hali,

Andras
+ - Ex-lampaim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Merhetetlen duhomet es bosszusagomat szeretnem megosztani veletek, bar
enyhiteni nem tudjatok, de legalabb kiirom magambol.
Nehany napja nem mukodik a kozvilagitas a haz elott. Ilyen mashol is
elofordul, plusz ejjel kulonosen sotet volt. Na ennek az lett az eredmenye,
amit reggel jegkaparas kozben vettem eszre, hogy az utolag altalam
felszerelt 1 par kodlampanak es 1 par szuroreflektornak a tartoi
elvesztettek tartanivaloikat. Szerintem ongyilkosok lettek. Szakszeruen,
roncsolas nelkul, a vezeteket elcsipve izzostul a semmibe vetettek magukat.

Erdemes ehhez kommentart fuzni? Igen: A JO KURVA ANYJAT AZ ILYENNEK! Meg az
enyemnek is, hogy ra mertem kolteni egy kis extrat az automra, meg olyan
csoro vagyok, hogy nem telik garazsra.

Ertekben nem nagy a veszteseg, de rohadtul bosszanto. Tortenik mindez nap
mint nap a XX. szazad vegen, Europa fele haladva.

Szilard
+ - Ex-lampaim (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bocsi, az elozo levelembol az indulataim miatt kimaradt!

Meguresedett tartoimra lopasbol szarmazo kodlampat es szuroreflektort
izzokkal ingyen es bermentve atvennek... :-)))

Szilard
+ - Skoda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Orommel olvasom a kulturalt hangvetelu ujjaeledo Skodas hozzaszolasokat.

Az en velemenyem: szar auto a Skoda. Hagyta magarol lelopni a lampakat...
:-)))

Szilard
+ - Audi 100 vasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A tanacsotokat szeretnem kerni autovasarlas ugyeben. Kineztem magamnak egy
Audi 100-ast (szivar). 88-as, 2.3-as, 580e-ert akarja adni egy kereskedo.
Kivulrol jo allapotban van, quattro :-)), alufelni, nem rozsdas stb.
Kilometert nem tudom, de egy ilyen korunal mar nem szamit, ugyis vissza van
tekerve. Vannak tipushibai ? Ha igen, kerlek irjatok meg. Az egyik volt
kollegamnak van egy, 84-es evjarat, nagyon dicseri, bar nem ritka vendeg a
szervizben es sokat zabal. Viszont kenyelmes es amelyik nem torott, az nem
korrodal. Jelenleg egy Lada 21043-asom van, a hocipom tele van mar vele, bar
csak 6 eves.
Elore is koszi a segitsegeteket.

Udv, Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS