Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 750
Copyright (C) HIX
2000-05-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Gyors dizel (mind)  30 sor     (cikkei)
2 Re. Gyertya Heeelp !!!!!! (mind)  69 sor     (cikkei)
3 Re. Utangyartott (mind)  65 sor     (cikkei)
4 traffipax lista (mind)  9 sor     (cikkei)
5 corolla kuplungallitas (mind)  9 sor     (cikkei)
6 traffipax (mind)  21 sor     (cikkei)
7 Alfa... (mind)  18 sor     (cikkei)
8 helyesiras (off topic) (mind)  24 sor     (cikkei)
9 Manta tukor (mind)  9 sor     (cikkei)
10 Re: traffipax lista (#749) (mind)  10 sor     (cikkei)
11 gocpont (mind)  28 sor     (cikkei)
12 kereset (mind)  23 sor     (cikkei)
13 traffipax lista... (mind)  82 sor     (cikkei)
14 meg mindig traffipax... (mind)  30 sor     (cikkei)
15 Re:Re: savvaltas jobbra, tukrok (mind)  34 sor     (cikkei)
16 Re:RE: Baltaarcu szekrenyek (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Uti beszamolo (mind)  112 sor     (cikkei)
18 Re: Skoda Felicia crash teszt (mind)  19 sor     (cikkei)
19 Re: lengescsillapito vizsgalata (mind)  20 sor     (cikkei)
20 Nemzetkozi jogcsi (mind)  12 sor     (cikkei)
21 A Kadett melegen nem indul (mind)  47 sor     (cikkei)
22 Nyilt hetvege (mind)  19 sor     (cikkei)
23 Re: traffipax lista (mind)  6 sor     (cikkei)
24 Re: aprosagok (mind)  84 sor     (cikkei)
25 sebessegvaltas (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Karosszerialakatos (mind)  19 sor     (cikkei)
27 polirozas (mind)  8 sor     (cikkei)
28 RE: APEH a pech ! ...vagy megsem ? (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Gyors dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

>figyelmedbe ajanlom a BMW 3901 kobcentis dizel motorjat, amely
>8 hengeres, 4 szelepes, 180 kW/4000, 560 Nm/1750!!!!!!, 8,4 alatt van
>szazon, 9,8 litert zabal 100 kilometerre es a vege 242 km/h.

Van ennel is gyorsabb. BMW Alpina D10 Biturbo. A 2000-es autokatalogus
szerint ez a jelenlegi leggyorsabb dizel szeriaauto. Legalabb 250-et megy,
gyorsulasa es atlagfogyasztasa is kedvezobb a 740d-nel. A vegsebesseg - ha
jol tudom - mindkettonel leszabalyzassal adodik, ha rosszul tudom,
javitsatok ki.

>A rego 8 szelepes 6500-on ment 220-at.

Nem kotekedeskeppen mondom, de 115 lovas Lagunanak a 220 km/h nagyon sok.
Itt alighanem bejatszik egy kis meresi hiba is. [Vagy lejto :-)] 

U:dv,
Gyo:rgy


> -----------------------------------------------------------
This Mail has been checked for Viruses
Attention: Encrypted Mails can NOT be checked !

***

Diese Mail wurde auf Viren ueberprueft
Hinweis: Verschluesselte Mails koennen NICHT geprueft werden!
> ------------------------------------------------------------
+ - Re. Gyertya Heeelp !!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok , szia Csaba .

>tegnap eszrevettem, hogy rossz hoerteku gyertyakat tettek
>a kocsimba. Mindig 7-est vasaroltam, most 9-es van benne.
Lehetoleg minnel surgosebben csereld vissza a normalis hoertekre , mert ez
igen meleg ( nem buzi :-))))  ) gyertya. Amit muvelni tud, hogy uzemi
allaptban elolvadhat a rez betet es belecsoppenhet a hengerbe az olvadek. A
magas hoertek viszont azert nem jo , mert uzemi hofok eseteben sem tud
ontisztulni a gyertya es egy kis ido mulva az elektroda bekokszosodik es
elvesziteheti szikravezeto kepesseget.

Megprobalom leirni a hoertek tablazatot :

                        Hoertek
Magyas ( hideg )    Alacsony ( meleg )
0    1    2    3    4   5   6   7   8   9

Jelolesek:

C : Rezbetetes
PL Platinabetetes

F = Kislaptavu, laptav 16 mm lapos ulek
R = Rezisztiv ( zavarszuros )
CS = Lancfuresz laptav 19 mm
LM = Funyiro  laptav 21 mm

Menet :

4 = 14 mm
8= 18 mm

Elektroda:

C = 2,85 mm

                                 Jeloles                Menethossz
                                Laptav 16
Lapos ulek                -                            12,7 mm
                                  L                            19,0 mm
Kupos ulek              T                             11,2 mm
                                 LT                           17,5 mm

                             Laptav 21
Lapos ulek               -                             9,5 mm
                                  L                            11,1 mm
                                  F                            12,7 mm
                                XL                            19,0 mm

SX Jelentese
S= Kiallo szigetelocsucs
X= Nagyhezagu  ( 1,1 mm - es )
> -----------------------------------------------------


Udvozlettel : Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Re. Utangyartott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

>:   wrote irta.
>Felhivnam a T. lista figyelmet, hogy az UTANGYARTOTT es a FELUJITOTT szavak
>nem ugyanazt jelentik.
Ez valoban szinigaz keddves Fogash. Es gyakran osszekeverik ezeket a
fogalmakat.
>Utangyartott pl. egy Monroe, vagy Lipmesa lengescsillapito, ami sok esetben
>annyiban kulonbozik a  Renault, vagy Mercedes gyari "original"
>lengescsillapitotol, hogy a Monroe ill. Lipmesa gyarban nem rombuszos, vagy
>csillagos dobozba csomagoltak ugyanazt a telot.

>Szvsz erdemesebb keresni a markas
>utangyartottat (Bardi Auto, Q1, es tarsai, Frigyes egeszits ki!), mint a
>felujitottakat.
Ha nem haragszol akar most kiegeszitelek.
Milyen alkatreszeket ismerunk ?
1, Gyari
2, Gyari - beszallitott
3, Utangyartott
4, Felujitott alkatreszeket.
De!!!!!
Az 1;2;es a 3 -as pont gyakran keveredik egymassal ugymond.
Peldakat sorolok fel ha hibaznek igazitsatok ki legyszives.

VALEO
Francia gyartasu termek ami lampat, hutot, es egyeb kiegeszito alkatreszeket
takar. A Francia autok leggnagyobb reszeben az eredeti csomagolas alatt las
csodat VALEO lampa - huto lapul dragabb aron, de ha utangyartottkent veszed
akkor lenyegesen olcsobban jottok ki. Es ez miert van ? Azert mert ez a ceg
gyari beszallitottalkatreszeket allit elo es a kapacitasuk meglegyen ezert
minden nyugati es Japan autohoz gyart lampa es huto alkatreszeket.Igy van a
gyertyanal is pl. az NGK ez a leggtobb Japan autokhoz gyari beszallitott
alkatreszkent szerepel, viszont utangyartottban keleti - nyugati tipusu
gepjarmuvekbe egyarant kivalloan muxik.
>Utangyartott pl. egy Monroe, vagy Lipmesa lengescsillapito.......
A Lipmesa lengescsillapito gyartasi jogat atvette Spanyolorszag es mint LiP
markaneven fut tovabb, de a minosegi specifikacio megegyezik az Angol -
eval, folyamatos ellenorzes vegett, viszont ez a csillapito marka olcsobb
referencia mint a MONROE, SACHS, KONI, KAJABA stb. Nem tudom bizonyitani de
nem lehetetlen az hogy a Seat markaju autokban LiP lengescsillapito figyel,
persze mas markajelzessel hiszen a ceg mint gyari beszallito szerepel az
alkatresz piacon.
HELLA alltalaban a Nemet automarkakban gyari felszereltseg, de
mintutangyartottkent majdnem minden nyugati - Japan autokhoz kaphato.
Viszont a gyri beepiteset kovetoen mint Hella markanev ugyanugy megmarad.
Igaz meg van sok nagyon jo minosegu utangyartott alkatresz Pl: QH ;
Intermotor , Facet , Lobro , Spidan , Sbs, Sidem, Textar, Mintex, Facet,
Frap, Klokkerholm ...... stb. Majd a keszulgeto honlapomon megglatjatok
mennyi alkatresszel foglalkozom is valojaban :-)))))

4, Felujitott alkatreszek.
Erre is szukseg van, espedig a kifutott vagy a nagyon dragava valt keleti
autoalkatreszeknel. Egy pelda.  Vegyuk a Trabant kormanymuvet. Ujonan igen
draga, de a felujitottert eleg olcson juthat hozza az ember espedig a regit
a kocsijabol kiszerdve elmegy az autosboltba es kicsereli a kormanymuvet egy
felujitottra. Viszont itt is eleg lutri, hogy melyik muhelyben milyen modon
ujitottak fel az alkatreszt. Ugyanis a korrekt modon felujitott kormanymu
evekig meg kiszolgalja az auto uzembentartojat.


Udvozlettel: Frigyes
+ - traffipax lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

szanom-banom bunomet, hogy elkudtem a traffipax listat 
az AUTO-ra.

Mindenki 1etertett abban, hogy hulyeseg.

Udv,
Tibor
+ - corolla kuplungallitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Le tudna-e nekem valaki pontosan irni, hogy 
hogyan kell beallitani egy 93-as corollanak a
kuplungjat?
Az a problemam vele, hogy nagyon hirtelen fog,
igy neha eleg darabosra sikerul egy-egy kuplungozas :-)

raki
+ - traffipax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Remelem a traffipax nagy gyuloloi azokrol az esetekrol is hallanak, amikor
egy hazasparnak mindket gyermeket egyszerre gazolja halalra egy gyorshajto.
Nemreg mintha ujra lett volna ilyen. Nekem van egy 1.5 eves lanyom, es
kicsinalom azt a barmot aki gyosrhajtas vagy alkohol miatt akar csak meg is
karcolja. A traffipax jo eszkoz arra, hogy  visszfogja azt a rengeteg
elementalis tahot, aki jogositvanyt kap. Legalabbis jobb mintha nem lenne.
Az orszaguti traffipaxokat feleslegesnek tartom, inkabb a varosban kellene
hasznalni oket, mert ott erre kenyes vagyok. Az mas kerdes hogy a
sebessegkorlatozasokat is lehet barom modon meghatarozni (termesztesen nem
az ilyen esetekkel van bajom).

Szoval akkor is legyetek vaganyak, amikor majd a rokonotokat temetitek.

Henrik

> -------------------------------------------------------------------
Henrik Somogyi
Tel: +36-1-4377202, Fax: +36-1-4377792

+ - Alfa... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

> Ha meg 1x le mersz irni olyat, hogy Te masfel 
> millaert kinalt 146-on is csak "gondolkodsz",
> de nem viszed el azonnal, rad kuldom a barataim 
> lesotetitett terepjaroit (Mosad-1; -2; -3; n+1;).

A gondolkodas abbol allt, hogy megtudjam, mennyire
megbizhato/kenyes konstrukcio a boxer motor. Mivel
meg csak nem is tudtam, hogy a 146-os is kapott 
ilyen mocit (igaz, csak az elso szeria), meg kellett
tudnom mik a gyengei. Es mire az index.hu-n megtudtam,
elvittek. Meg egyszer nem fordul elo :)))

Most megint lattam egy 146-ost, 2.2 milka, 1997-es,
de 1.4 TS motorral... Es KP kell fizetni, annyi meg nincs.

Cs.
+ - helyesiras (off topic) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

- off topic -

Nekem nagyon bantja a szemem 1-2 allandoan visszatero helyesirasi
hiba, es itt nem a felreutesekrol van szo, hanem tipikusan a
kovetkezorol:
> olyant, ahol
vagy,
> ... ez miatt
vagy,
> muszaly; folytas

Neha amit en irok az se fenekig tejfel :) pl:
> A hotterben,
ez nyilvan holtter akart lenni :))
> forgolodassal, de amikor savot valtassz, akkor melled van...
vagy melletted van, de igy se rossz :))))

Figyeljunk oda mindannyian!

Joey
mailto:
ICQ:47279634
+ - Manta tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nagyon kellene 1 db Opel Manta tukor! Bontott is jo lenne!

Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - Re: traffipax lista (#749) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Martirok utja jonehany (lassan 10) eve nem letezik, ugy hivjak: Margit
> korut. A Reitter Ferenc utca is gyanus...

R.F. a kezenfekvovel ellentetben nem komenista hos, hanem mult szazadi
varostervezo volt. Pedig tenyleg olyan a neve...

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - gocpont (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A helyszin Budapest II. kerulet U:ro:mi utca.
Lejtos ut, csupa szep, nagy es sietos autoval.
Az egyik sarkon naponta fel tucat fekcsikorgas es
hetente egy csattanas. 
A szenvedo alanyok nagy szamban holgyek.
(itt nagy vitaban vagyunk kollegaimmal, mert helyes 
megelozo viselkedessel szerintem elkerulheto lenne 
a baleset)

Gurulnak lefele temposan konvojban. Az egyik
kocsi fekez, majd a sarok elott kirakja az indexet
balra es kanyarodik, mikozben a mogotte jovo mar
a feklampa felvillanasakor elmebegbeteg modon 
elozni kezdi.
Csaptak mar el tuzcsapot, vagtak rendet parkolo autok 
kozott. Mindezt, egy bekesnek tuno budai mellekutcaban.

Mashol, maskent mukodnek a dolgok, de itt csak
ugy lehet tulelni a manovert, ha jo elore bekapcsolom
az indexet es a tukorben jol megnezem, hogy a mogottem
levo vette-e az adast. Majd csak utana kezdek fekezni.
Megjegyzem volt itt mar olyan baleset is, hogy a harmadik
kezdett elozesbe.

Csikorgas, csattanas. Kollegam kinez az ablakon.
- Megint ugyanaz - legyinti es visszaul dolgozni :-(
--
Meszaros Geza
+ - kereset (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

[...]
> > Jut eszembe, miert beszelunk megint ilyesmirol a Hix auton?
> 
> A fizetesnek semmi koze a hasznossaghoz vagy a munka ertekehez,
> a szepseghez, megbizhatosaghoz, stb. (Sajnos)
[...]
> Hogy mert beszelunk a listan errol?
> Mert a jelek szerint van akit megis erdekel es mashol nem
> valaszolnak neki.

Engem csak azert zavar, mert mindig idegesse valok kisse, amikor
errol olvasok. Nem vagyok sem kulonosebben kvalifikalt, es nem is
fizetnek veszesen alul, de duhbe jovok annak tudatatol, hogy van, aki
az en tudasommal 10x ennyit megkeres. Es szarul vagyok attol, hogy
ezt meg a Hix Auton is az orrom ala dorgolik, meg ha nem is rossz-
szandekkal.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan ---  --- www.kimwilde.com ]
+ - traffipax lista... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Tibor irta...

>Sziasztok,
>a fonokomtol kaptam ezt a listat szerdan, nem tudom mi a valsagalapja,
>de jobb fe'lni...


Mint autentikus hang mondom en semmi :))) Kamu az egesz...

>Idezem:

>Az alábbi lista tuti, mivel a felszerelo cégtol jött:

Melyik ceg ez???? Kivancsi lennek ra de nagyon!!!
Ha valakinek tudomasara jut, megirhatna nekem, mert utananezek
szakmai berkeken belul...

>Automata traffipaxokat szereltek az alábbiakban felsorolt
>helyeken lévo közlekedési jelzolámpákba Budapest területén.


Szoval ma Budapesten EGYETLEN EGY ilyen berendezes van, ami
automatan meri a sebesseget, de az is itt van lenn nalunk a muhelyben,
nincs felszerelve. Egy rovid ideig volt az M3-Szerencs u. csomo-
pontjaban felszerelve, de uzemeltetesi gondok miatt le lett szerelve.
Nincs Budapesten (sem) ilyen keszulek, nyugodjatok meg! :)))
En is kerdeztem itt benn a fiukat, aztan ugy kirohogtek, hogy nem
igaz... Ezt szandekosan terjesztik, megfelemlitven az autosokat...
En a BM-es ismerosomtol kaptam ezt a listat, ami beturol beture
megegyezik ezzel, erdekes, hogy nem most, hanem mar tobb mint
1 eve!!!

>Róbert Károly krt-on a Róbert Károly krt. és Reitter Ferenc utca
>sarok után következo elso lámpasor.
>Ferenc krt - Ülloi út sarok
>Rákoczi tér , József krt / Nyugati felé /
>Szamuely u . - Petofi híd felhajtónál
>Attila u. -  Alagút sarok
>Hegyalja út - Jagelló út sarok
>Fehérvári úti piacnál
>Budafoki út
>Mártirok útja - Bimbó utca sarok
>Moszkva tér
>Kobányi út / Egészségháznál /
>Kobányai út - Könyves Kálmán krt
>Szentendrei út felüljáró + minden lámpasor Csillaghegyi elágazásig
>Flórián tértol a Tímár u irányában három lámpasor
>Az automata traffipax lényege , hogy piros lámpánál lefotózza a tilos
>jelzésen áthaladó jármuvet, zöld jelzésnél pedig a keresztezodésen (mért
>szakaszon) az áthaladási sebességet.A sebességméro muszer három fotót
>készít és rögzít a keresztezodésben


Ahhoz, hogy a piros lampan athaladast sikerrel bizonyitsa, kell 3 foto,
megpedig 1. rajta a piros lampaval, es te a lampa elot vagy. 2. meg
mindig piros a lampa, es eppen a vonalon mesz keresztul, majd 3.
mikor meg mindig piros a lampa es a keresztezodesben vagy. Kerdesem:
Ha ez a lampaban van benne, hogy a francba tud ugy fenykepezni, hogy
a piros lampa is rajta legyen????? Itt is latszik, hogy kamu az egesz!!!!

>Vege.

>Hallottatok errol valamit?


Igen, de nem kell az ilyeneknek bedolni... :))))))

Udv, azert nem kell 100-zal menni a varosban, mert nem fotoznak :))))))

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömroi út 120.
+36 1 4313 997 saját fovonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - meg mindig traffipax... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv az Autos kollegaknak!

Mivel a tegnapi Autora ma reggel kuldtem valaszt es csak
ezutan olvastam a mait, igy kiegeszitenem irasomat.
A Szerencs u.-M3 csomopontban nincs semmilyen
sebessegmero, ami fotozna, csupan 2 db hurokdetektor,
es ez villog rad, ha az 50-et tobb, mint 10 %-al tulleped.
A traffipax, mert mint irtam van ilyen, de CSAKIS ES
KIZAROLAG 1 DB!!!, s az is kozepre volt felszerelve... Ez
most itt van a muhelyben, ha valaki nagyon kivancsi ra,
irjon, azt bejohet es megnezheti :)))) Szoval egyelore nem
kell az ilyenektol majrezni, inkabb a zold, bordo es egyeb
szinu favoritoktol :(((( foleg COS-... rendszammal...

Ja, hol tart a Domboris talakozo???? Informaljatok mar,
semmikeppen sem szeretnek lemaradni!!! THX :)))

Mara ennyit, vezesstek ovatosan!!!

Chip

Szabó Krisztián
Vilati Signalbau Huber forgalomtechnika Kft.
1103 Budapest, Gyömrői út 120.
+36 1 4313 997 saját fővonal
+36 1 4313 979
+36 1 4313 960 fax
+36 20 9778 430 mobil


+ - Re:Re: savvaltas jobbra, tukrok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0747-ban irta Lantos Tibor >:
[...]
>mondjuk az elso 50000km nagyjat egy skoda pickupon hajtottam
>le, igy aztan inkabb a nem kell a belso, csak a ket kulso tukor
>felallashoz voltam szokva.

Nalam a tukorhasznalat ugy nez ki, hogy a bal kulso az, amibe
igen gyakran belepislantok. A fejem nem is mozditom, csak a
szememet. Ez eleg jo tampontot (ta'mpontot) ad arrol, hogy mi
tortenik mogottem.

A belso tukor ugy van beallitva, hogy a bal oldalan latom a
hatso szelvedo kozepet. Igy a C oszlop, illetve a jobb hatso
oldaluveg egy resze is benne van a latomezoben.

Jobb kulso tukrom nincs is, a Trabi siktukre ilyen tavolsagbol
szamomra nem sokat mond. Egyebkent kiprobaltam, ilyen
beallitassal a belso tukor is fed majdnem annyit, mintha lenne
kulso is. Savvaltasnal kulonben is odanezek...


>Amugy a jobbra savvaltas az ilyen nagy holtteru autokkal nagyon
>poenos tud lenni. Ugyanis olyan allati jol elfer a holtterben
>egy auto, hogy csak akkor veszed eszre, ha mar dudal.

Csodalom a kamion- es furgonsoforoket meg azokat, akik tudnak
tukorbol tolatni. En is szeretnek megtanulni...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:RE: Baltaarcu szekrenyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0747-ban irta :
>SZVSZ beszereznek egy rendorsapkat es feltunoen elhelyeznem
>a kalaptarton. Ezert meg a rendor sem szolhat; pl. mondhatod,
>hogy amator szinjatszo vagy es este proba.

Ez jo otlet :-)))

>Baltaarcu szekrenyek 80%-ara hatni fog.

Naja. Persze az se artana, ha nem olyan kulsovel rendelkezne'k,
amirol leri, hogy paros labbal rugnanak ki a rendorkepzobol...
:-)

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Uti beszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Az alabbiakban egy 3 napos utazas elmenyei kovetkeznek, amelynek
fovednoke Fulcsi volt. Maga a kirandulas mar regen tortent
(aprilis eleje), de csak mostanra keszult el a beszamolo. Az
alanyok keverednek benne, van hogy ram, van hogy Fulcsire
vonatkozik az egyes szam elso szemely.

Szoval: Latogatas az Eszaki messzesegbe. Avagy Irany Hamburg!
Avagy hogy
vannak az eszkimok?

Csutortokon delutan 5-kor indultunk Pestrol, az Auchanban
bavasaroltunk, es teptunk kifele. Becs - Regensburg - Nurnberg -
Hamburg - Molln (a celallomas) utvonalon.
Linznel egy orat vesztegeltunk egy dugoban, mert letereltek
mindenkit az autopalyarol.
Ott allt a kocsisor ejjel, sik uton, es az elottunk levo kitartoan
nyomta a feket. Kesz szolarium volt! Meguntuk, az elso adando
alkalommal elorebb ugrottunk. De megszivtuk, ott is pont egy ilyen
fekmanias moge kerultunk.

Hirtelen egy bekotoutat hagytunk el jobbrol. Hatranezunk,
mogottunk lemaradva egy kamion vesztegel. Nosza tolatas vissza,
hogy befordulhassunk. Mindez ejjel. Hirtelen utes hallatszik a
kocsi teteje felol. Hamarosan koveti a tobbi is... Lehuzom az
ablakot, es mar majdnem mondom, hogy mi a f@sz esett rank, amikor
megpillantok egy osztrak zsarut. Valami pattanasos suhanc a
kozlekedesiektol. Belemfagyott a szo.
Magyaraz kegyetlenul, hogy mit kepzelunk, hogy csak ugy
tolatgatunk az orszaguton. Mondom neki, elvetettuk a leagazast es
szeretnek visszamenni 7 metert, hogy befordulhassunk. Tilos?
Na erre bepoccent. Kiabal, mint a faba szorult fereg. Erre
odanyulok az ablakemelo gombjahoz es huzom fel az orra elott az
ablakot.
Hatramenet, padlogaz, majd ezerrel elhuz a bekotouton. Zsernyak
csak nez, gondolom sejti, hogy gyalog nem sokra megy velunk
szemben...

Hamarosan ujra kiertunk az autopalyara, es folytathattuk utunkat.
Passau utan iszonyatos hoviharba kerultunk, igy elegge
lelassultunk, de legalabb minden kocsit izombol le tudtunk hagyni.
Kiskocsi virsli teligumival rulez...:-))

Ahogy elhagytuk Hannovert, furcsa volt, hogy a munkaba igyekvo
nemetek megbamultak a rendszamunkat majd minket is. Nem hiszem,
hogy egy ilyen kis magyar jargannyal gyakran talalkoznak itt. :-))

Vegul reggel 10-re ertunk Mollnbe. 1400 km ut utan.
Majdnem vegig esoben, sot, eleg hosszu szakaszon hoesesben!
Felvaltva vezettunk, kb. 2 orankent valtottunk. Bar a kocsiban
valo alvas nem valami pihenteto, de azert birtuk.

A hivatalos ill. folyo ugyek elintezese utan gondoltuk elmegyunk a
tengerhez is, ha mar ilyen kozel jarunk. Ott teljes komolysaggal
szogesztuk le:
Jartunk az eszaki picsaban is!
Azaz en eletemben eloszor lattam a Balcsinal nagyobb vizet! Meg is
kostoltam a Balti tenger vizet, tenyleg sos...
Fenykepeztem is sokat, bar az ido nem volt valami kolosszalis.

Ezutan Voros Hadsereget jatszottunk. Elindultunk Berlin fele
(piros VW Poloval voltunk), azzal, hogy majd utkozben megszallunk
valahol. De ismet csak Mollnig jutottunk, mert mindketten faradtak
voltunk. 70 makiert kaptunk szobat, ami minden eddigi szallasaim
kozt a legkulturaltabb volt. Le is fekudtunk (marmint nem
egymassal, hanem aludni ;-)))), delutan 5-kor.

Masnap reggel 5-kor vizcsozugasra ebredtunk. Illetve azt hittunk,
hogy a vizcso zug. De nem. Valami barbar allat 5 orara allitotta a
radios ebresztot, de az nem fogott adot, csak suhogott :-(((
Na mindegy, ha mar felkeltunk, akkor menjunk is tovabb.

6-kor indultunk, 9-re Berlinbe ertunk. Megneztuk az Alexander
Platz-ot, felmentunk a TV torony kilatojaba, atmentunk a
Brandenburgi kapun, megsasoltuk a Reichstagot, es ettunk egy
Pizzat a Romantika Pizzeriaban. Egyebkent be voltunk tojva, hogy
majd buzinak neznek minket, de nem volt senki a pizzeriaban. A
kovetkezo paros ket no volt. Na, OK minden, egalban vagyunk :-)))
Aztan egy maganyos kinai jott be. Szoval nem igazan latszott a fo
profil :-)))

1-kor indultunk tovabb Becsbe, Zoli baratnojet felvenni.
Megintcsak esoben jottunk, de a honak szerencsere mar csak a
nyomait lattuk. Este 11-kor ertunk Velm-be, ahol Eszter lakik
(Becs alatt). Epp ejfelkor ertunk a hatarra, Esztert hazavittuk
(Gyorbe), es vegul 3-kor ertunk Pestre, Zolihoz.

A merleg: 58 ora, 3100 km, 53 km/ora teljes atlagsebesseg.
A kocsi jol birta, mindossze a bal hatso kerekcspagy adta be a
kulcsot (7k).
A fogysztas 180 liter 95-os benzin volt, ami kb. 5.8l/100km-nek
felel meg. Nem rossz, de nem is vilagbajnok. :-)) A teljes
utikoltseg 55kHUF volt.

Utkozben neha talalkoztunk magyarokkal. Jeleztunk is nekik, de
altalaban csak a kamionosok vettek a lapot. Sokan (nemetek) meg is
bamultak minket...

A nemet es osztrak autopalyakon jol mukodtek azok a szabalyok,
amiket a HIX Auton olvashattunk. Max. 120-szal mentunk, megsem
villogtak le egyszer sem. Viszont a balra indexeleses kozeledest
tobbszor is tapasztaltuk. Ami kulonosen tetszett, a ketszer harom
savos palyan a kulso savban haladva, balra indexelve a kozepso
savban haladok ha lehetett, attertek a belsobe.

4-kor lefekudtunk (ismet csak alvasi celzattal ;-)))), 10-kor
keltunk, aztan negyed 2-kor ertem haza Kecskemetre. Elegge faradt
voltam, de megerte.

Fulop Zoltan (Fulcsi)
Somogyi Istvan (Soma)
+ - Re: Skoda Felicia crash teszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello !

Koszonom a listara ill. maganba kuldott forditasokat.

-----

>>A biztonsagi parameterek szempontjabol a Skoda megkozeliti
>>a VW Polot.

>Olyan nehez manapsag tajekozodni....
>Megis, ez most jo hir vagy rossz?
>Melyik Skoda?
>Es mennyire kozeliti meg a VW Polo a Megane-t?

Skoda Feliciarol volt szo, es a korabbi VW Polohoz hasonlitottak.
A Megane-hoz kepest biztos rossz, de az arahoz es korahoz kepest 
jonak mondhato.

Bessenyei Zsolt
+ - Re: lengescsillapito vizsgalata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

A honap elejen a Suvegesnel Opel napok voltak.
Nehany dolgot ingyenesen csinaltak.
Mivel zoldkartara most nincs szuksegem, en csak a fekeket es a
lengescsillapitokat merettem meg.
Az elsok 1 eve is kb 60-70 %-osak voltak.
Azt mondtak, hogy jo.
A hatsokat tavaly csereltettem es iden 50%-osak voltak,
de azt mondtak, hogy ures kocsinal ez megfelelo, mert terhelesnek
jobb lesz. Tavaly imbolygott a kocsi, de a csere ota nem.
A fekpad kimutatta, hogy a bal hatso 27%-al kevesbe fog, mint
a jobb oldali parja. Eddig volt ingyen a dolog.
Nehany nap mulva szetszedettem veluk a feket es lass csodat a
fekmunkahenger eresztette a fekfolyadekot.
1 het mulva csere es ujra fekpad. Most mar jo a labfek, de
most a kezifek fog asszimetrikusan. Ezzel mar megvarom a muszaki
vizsgat.

Udv. Tibi
+ - Nemzetkozi jogcsi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zsolt :
,Az elso kerdesed a nemzetkozi jogcsirol volt: 
Igy all a helyzet,Be kell menned a redorbacsiknak a kapitanysagaba,tavly ota 
van egy szabaly,hogy csak akkor adnak nemzetk.jogcsit,ha te mar 2 eve vezetsz
karambol mentesen.
  Ha viszont egyszer megkapod,akkor mar kulfoldon csak akkor kerik a zsaruk 
toled,ha valami  "hibat" csinaltal.

   Udvozollek  New Yorkbol


        Jozsi
+ - A Kadett melegen nem indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Zsolt :
  A masodik kerdesed a Kadettel volt,hogyha meleg akkor nem akar indulni.
  Az tortenik,hogy miutan a motort leallitod,az sokkal jobban 
felmelegszik,egy rovid ideig,mint jaro helyzetben..Leall a vizpumpa,nem 
cirkulal a hutto viz.
 A forro motortol a benzincso is atforrosodikami hozza a benzint,mindjart a 
karburator elott.
 Mivel a motorod csak egy-ket perc utan vacakol,ez arra vall,hogy a csoben  
"felforr" a
benzin,vagy hat elvesziti a termeszetes folyekonysagat.Ha ezalatt az ido 
alatt akarsz indulni, az A/C pumpa nyomja a benzint,de amig ezek a levego 
bugyborekok ki nem mennek a csobol es a rendes huvosebb benzin 
megerkezik,csak akkor fog a motor be
indulni.
 Azert nincsen problemad inditani,mikor  lehul vagy hideg a motor.
Egyellore ne szedd szejjel se a karburatort se a hengerfejet. Inkabb csinald 
a kovetkezot :
kkeresd meg azt a femcsovet a karb elott ami hozza a benzint.A legszurot le 
kell venned.
Probalj arra valamilyen vastagabb gumi csovet ra huzni,(vagjad el a gumi 
csovet hosszaban)vagy barmifele mas inzulatort is ra huzhatsz,vagy ra 
tekerhetsz. A fontos az
hogy a cso ne melegedjen fel annyira.
 Azt is jo lenne tudnom,hogy ez a problemad hogy kezdodott ? Egyik naprol a 
masikra ?
Mert akkor en az okat keresnem meg,hogy miert melegul a motor jobban mint ez 
elott !
  1. Van eleg hutto viz a radiatorban ?
  2. Nagyon hasznalt,kiszaradt vagy laza a vizpumpa szijja ?
  3.Milyen allapotban van az also radiator cso,esetleg regi es puha(melegen 
meg puhabb l   
     lesz) ilyenkor neha a cso ossze szukul/lapos lesz,es nem tud eleg hutto 
viz atfolyni
     rajta.
  4.Valami miatt elallitodott a gyujtas es most elogyujtassal megy a motor es 
melegszik.
   De legeloszor a karb csovet szigeteld le,ez lesz a baj !!
   A Fekete Zoli is hozza szolt a temahoz,de probald meg eloszor amit en 
ajanlok,ha 
sikerul,ez lesz a legolcsobb megoldas.
Ha meg segithetek,szoljal vissza maganba.
     Valami zsirosodasrol is emlitettel a leveledben,ezt inkabb hagyjad a 100 
kilos nyugdijasholgyeknek !!!!!!!
        Merre fele  kalandozol otthon ?
       Udvozollek New Yorkbol,
                 
                  Jozsi
+ - Nyilt hetvege (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

csak finoman teszem kozze:

nyilt hetvege van nalunk, a Renault Baumgartnernel,
minden egysegunkben. (Remek kamatmentes akcio, meg
egyeb kereskedelmi nyalanksagok, de nem ez a fontos.)

A lenyeg:
KAISERt csapolunk, vendegem mindenki 1 (2-3-4-5...)
korsora! Lehet tesztvezetni is, meg velem talalkozni
vasarnap (tudom, ez a legkevesbe vonzo... :-))

Cim: Budaorsi ut 121. (ahol osztya a penko)

Szoval, serre fel! (asszonyt hozzatok, hogy legyen, aki hazavezet!)

udv, deejaytiszy
(civilben Tiszay Arpad)
+ - Re: traffipax lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Viszont a Petofi hid budai hidfonel vigyazni.
> Kedvelt helyuk altalaban keso delutan.

meg vasarnap del korul...

jts
+ - Re: aprosagok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

fogash wrote:

> 1. ha figyelnel olvasas kozben, rajohettel volna, hogy egy 98majusi
> iromanyt ideztem be vagatlan formaban.

OK nem voltam elegge figyelmes.

> 2. Ha nem akarod kihasznalni a parasztvakito 100 lovat, akkor tenyleg nem
> kell forgatni, de tobben is elismertek mar ezen a listan, hogy egyreszt ha
> nem forgatod, akkor nem megy, masreszt a kocsi jellege miatt nehez
> megallni, hogy ne forgasd.

Hat en mostansag meg a skodrinak sem nyomok padlot. Esetleg nezd meg kedves
alkatresszel kereskedo markatarsam, aki szinten nyugisan vezet :)

> kenyelmes egy nyomatekos motor, hiszen nekem eleg csak a kuplungot
> felengedni az eloregurulashoz amig te gazt adsz, hogy le ne fulladjon a
> Sko.

Hat 1. fokozatban meg elindul, de feljebb nem tudok valtani, ebben igazad van.

> >mas: Nagy motor nagy elvezet. A nyomatekot fetisizaloknak mondanam, hogy
> >egy sebesseg eleresehez teljesitmeny kell. A gyorsulashoz is az kell,
> >csak valamit felreertelmeztetek.
>
> A teljesitmeny viszont = nyomatek szorozva fordulatszammal (P=Mxn). Vagyis
> a nagyobb sebesseg eleresehez egy konstans nyomatekot kell tartani a
> fordulatszamot pedig novelni. A nagyobb sebesseg adodhat, ha ugyanazzal az
> attetellel es nyomatekkal magasabb fordulatra kepes a motor, vagy ha adott
> fordulatszamon hosszabb attetelt is elbir, mivel nagyobb a nyomateka.

Szerintem mar megint felrevezetoen gondolkozol:
Mivel a mozgasi energia megvaltozasabol kell kiindulni. Ez pedig befektetett
munkat igenyel. Ha ugy lenne, ahogy mondod, akkor nyomatekra hegyeznek a
versenymotorokat is. A kereken nezzuk a forgatonyomatekot. Tehat azt mondod,
hogy a P=f*M
namost, akkor ha egy attetelt rakok be, idealis esetben (valtomurol beszelek),
akkor ugyanaz a teljesitmeny megy be, mint ami a kerekre kimaszik. Ha egy
porgos motort megfeleloen attetelezel, akkor nagyobb lesz a nyomateka, mivel az
f megeyezik, P nagyobb, tehat a forgatonyomatekod nagyobb a kereken.

> >Mas:Nem kell mindenkinek nagy motor. Szerinted egy tanari fizubol hogy
> >fizetnem ki a kotelezot? Szoval nagy moci az elvezkedeshez kell. Kis
> >motor eleg a varosban futo apro autokhoz.
>
> agresszio ON:
> Ha megegyszer elohozod a tanari fizut, megpofozlak. Elegem van a sok kocsog
> sirosszaju szegeny elnyomott pedagogusbol. Ez folyik minden csapbol.
> Ezugyben mar lement par flame, nincs kedvem ujra kezdeni.
> agresszio OFF:

Akkor maganba, de ne agressziozz,mert neked jol megy.
A fenntartasi koltsegeket attol nezhetjuk. Tehat egy par aprosag miatt luxus a
nagy moci egy _atlagos_ csaladnak. Ha csak 10%-al kissebb a fogyasztas, az mar
sokat szamithat.

> >Mas: Ibiza vs. suzuki. Az Ibiza tobbet eszik biza, mivel kb 150-200 kg a
> >sulykulonbseg. Az 1 lityos Ibi nem egy sebessegrekorder, de legalabb
> >lenne kivel gyorsuljon a Skodrim :) Ezzel szemben nagyobb (kb 1/2
> >kategoriaval), kenyelmesebb, szebb, minosegibb, nem tucat. Szuzi elonye:
> >furgebb, kevesebbet eszik.
>
> ezres motorral mindegyik egy alulmotorizalt szar.

Nincs tulmotorizalva, de varosban eleg. Mint irtam, nem versenygep, de
kozlekedni lehet vele. Orszaguton az elozesekhez mar keves, akarcsak a Skodrim.

> autojat. A kozlekedok 80%-nak fejeben az "uj nyugati kocsi" es a "gyors
> auto" fogalma 1az1ben helyettesitheti egymast. TEVESZME!!! Suzukiban
> 1.3ast, Ibizaban 1.4est minimum. Egyik sem eszik tobbet az 1litereseknel,
> (fel liter az nem tobbletfogyasztas) de nem csokken a 2/3-ara a
> vegsebesseg, ha ketten ulnek benne.

Ez igaz, es utalom, mikor egy Szuzis, Matizos ...  le akar tolni a kb 150
kg-mal konnyebb autojaval, ami motorikusan jobb, de en nem cattannek vele. En
tisztaban vagyok avval, hogy a verdam egy csiga, de nekem eleg. Nem kell
_mindenkinek_ nagy motor, nagy kasztni. Bar neha elviselnem, de egy ujabb autot
nem tudnek magam szerelgetni es minden penzem rakoltenem.

Bye

Fresi BaCSi
+ - sebessegvaltas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Szoban eleg nehez osszefoglalni, de kocsitipusonkent valtozik, hogy mit

>szeret.

Errol mindenki leirhatna, hogy a verdaja milyen sebesseget szeret es
milyen fokozatban.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Karosszerialakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > Mas: kotsog leszek. Valaki mondja meg annak a Pomazi uton talalhato
> > karosszerialakatosnak a telefonszamat, aki olcson es jol dolgozik!
> 
> Nem erdemes. A pasas elment egy ceghez, es mar nem vallal munkat. Engem 
> is cserbenhagyott.

Itt valami felreertes lesz: a listan egy _pomazi_ (es nem Pomazi uti)
karosszerialaktost ajanlottak azzal, hogy olcson es jol. Tekintve, hogy
eppen ma reggel voltam nala, maximalisan meg tudom erositeni az
ajanlast.

Adatok: Vig Robert, Pomaz, Levendula u. 10., 20/929-4592 (Az ajanlast
eredetileg kuldte: ; en is ez alapjan mentem a taghoz)

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     H-1143 Budapest, Hungaria krt. 128. / 3.401
                        Tel.: (+36-1) 471-3281, Fax: (+36-1) 471-3002
+ - polirozas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, 

Szerintetek lehet/erdemes hazilag polirozni egy 
(metalfenyezesu) autot? (mondjuk kezi furogepbe 
fogott rongykoronggal) Ha igen, hogy csinaljam, 
mi kell hozza? 

Udvozlettel, Nemeth Zoli, Szegedrol
+ - RE: APEH a pech ! ...vagy megsem ? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [International]
>
>Tortenetem a kovetkezo :.Az egyik "neves " benzinkutnal  tankoltam a
>napokban....
Kedves  ! Mar 600x leirtam:
nevesitsuk a sz@r cegeket! Vagy annyira szegyelled, hogy betertel
hozzajuk?
--Udv: szm

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS