Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1027
Copyright (C) HIX
2001-02-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Autos CD-t es internet oldalakat keresek (mind)  9 sor     (cikkei)
2 Uj auto awender-nek (mind)  30 sor     (cikkei)
3 rendorseg (mind)  12 sor     (cikkei)
4 ETZ 251 (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Re: igenytelenseg (mind)  54 sor     (cikkei)
6 va:elsobbseg (mind)  13 sor     (cikkei)
7 re: szelvedo (mind)  11 sor     (cikkei)
8 Fiat (mind)  41 sor     (cikkei)
9 Gyorsulas (mind)  11 sor     (cikkei)
10 a szlovak nyelv rejtelmei (mind)  8 sor     (cikkei)
11 Nubira (mind)  16 sor     (cikkei)
12 Marea II (mind)  36 sor     (cikkei)
13 Marea III (mind)  36 sor     (cikkei)
14 Jelentes (mind)  28 sor     (cikkei)
15 Asus P2B/PII-400 nem jo :-((( (mind)  16 sor     (cikkei)
16 Radar lista (mind)  7 sor     (cikkei)
17 Re: igenytelenseg (mind)  43 sor     (cikkei)
18 Re: Skodassag (mind)  129 sor     (cikkei)
19 Re: Daewoo Nubira Wagon (mind)  32 sor     (cikkei)
20 The Ultimate Internet Marketing Software 3865 (mind)  4 sor     (cikkei)
21 The Ultimate Internet Marketing Software 1915 (mind)  4 sor     (cikkei)
22 karesemeny AFA-ja (mind)  21 sor     (cikkei)
23 The Ultimate Internet Marketing Software 6834 (mind)  4 sor     (cikkei)
24 kozuti elozekenyseg (kezfeltartas) (mind)  40 sor     (cikkei)
25 Skoda + egyebek (mind)  29 sor     (cikkei)
26 Mechanikus klima (mind)  12 sor     (cikkei)
27 re: rossz ibiza (mind)  12 sor     (cikkei)
28 CD matrica + magyar rendszam (mind)  13 sor     (cikkei)
29 re: gyorshajta (mind)  16 sor     (cikkei)
30 gyorshajtas (mind)  36 sor     (cikkei)
31 Hirdetes! (mind)  10 sor     (cikkei)
32 Re : elsobbseg, kezfeltartas (mind)  11 sor     (cikkei)
33 Gyorshajtas, lakott terulet (mind)  18 sor     (cikkei)
34 karbi,ultetes (mind)  6 sor     (cikkei)

+ - Re: Autos CD-t es internet oldalakat keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>AUTODATA 2000-es lemez magyar nyelven
>CD1 Tesztertekek 2000+Dizel leiras.

Nem vagyok benne biztos, hogy ez ugyanaz a CD, de talan hasznos lehet:
http://www.celtia.hu/ladaklub/hirek.html   (2001-02-18)

Udv. Pali
+ - Uj auto awender-nek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia awender, szia HA!

Huhuhuhuuu, valaki nagyobb lamer, mint en!  :)
Szoval: az Almera az Nissan, nem Toyota, az MPV
az Mazda, nem Nissan... (azt is furcsallnam, ha csak
Bp-en lenne Nissan-dealer...)

Szoval: megbocsass, de amit egy fel mondatban leirsz
az egyes automarkakrol(!), azok, nos, ha't, hogyan
fogalmazzak... blodsegek minimum. Szvsz felejtsd el
oket, sokkal tobbre mesz, ha:
1. Eldontod, mennyi penzt szansz autora
2. Megnezed, ezert mi kaphato abban a kategoriaban,
   amit keresel (ha jol ertem, csaladi auto)
3. Beulsz minden fennmarado tipusba. Megfogod a kormanyt,
   kapcsolgatod a kapcsolokat, tekered a tekeroket,
   nezegetsz elore-oldalt-hatra, ekozben elobb-utobb
   kialakul benned egy szubjektiv, de meghatarozo erzes
   az autoval szemben.
4. Amelyik tetszik, azzal lehetoseg szerint menj el egy 
   probautra. A markakrol alkotott velemenyed alapjan
   ugyanis nem lepodnek meg, ha a mostani valasztasod
   a kovetkezo autoid is meghatarozna, ugyhogy alaposan
   keszulj fel, mert a dontesed esetleg hosszabb tavra szol,
   mint most gondolod...

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - rendorseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia HA!

Delelott elzuzott ket rendorsegi Astra es egy
 mikorobusz szirenazva a haz elott. Mindket Astra
rendszamtablaja le volt ragasztva valami ke'kkel.
Kik voltak ezek, ke'mek? Tud erre vki magyarazatot?
(Benn amugy keszenletisek ultek.)

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - ETZ 251 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek !

Segítséget kérnék egy számomra megoldhatatlannak tuno probléma 
megoldására elsosorban a motorozás szerelmeseitol , akik esetleg
találkoztak már ETZ 251-es mocival. Kérdésem a következo : hogyan
lehet alapjáratot beállítani ? Laikusok számára a kérdés hülyén hang-
zik , de a probléma nem olyan egyszeru , mivel a karburátoron nincs
alapjáratállító csavar , csak levegoszabályzó. A szivató alapállásban
van ( a bowdennek holtjátéka van ) , az alapjárat-közeli fordulatszámot
a karburátor tetején lévo bowdenfeszíto csavarral állítottam be , de ez
nem stabil , mert a kormány elfordításakor megfeszül a bowden és a
motor felpörög. Van egy másik probléma is , ami együtt jelentkezik az
elozovel , mégpedig az , hogy a motor melegen is csak akkor indul , 
ha elotte egyszer gyújtás nélkül, szivatóval , a gázkar meghúzása 
nélkül "be van rúgva". Ha valakinek van valami igazán hasznos ötlete ,
kérem írjon ! Elore is köszi .

Üdv.: Ati
+ - Re: igenytelenseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >legyszives ne szidd az S100-as Skodakat se, amiert szelben jobbra-
> >balra kovalyognak elotted az uton es nem kepesek 60 fole gyorsitani,
> >hiszen azok sem "rosszak" csak "masok"... :))))
> 
> Azert ne essunk tulzasokba: envelem a Skoda nem kovalyog semerre
> szelben sem (igaz 50 kilo suly van az elso csomitartoban es 110 kilo
> a vezetoulesben) valamint akkor megy 60-al amikor kb. negyedgazzal
> cammogok 4-esben. (vagy felgazzal hegynek fol, szinten 4-esben)
> Az igaz, nem S100, hanem 120L.


Na errôl van szó. Mellesleg nyilvánvaló hogy még egy S100-as sem fog
keresztbefordulni az úton a legvadabb orkánban sem, és persze hogy
nem hatvan a végsebessége, de ha ezt tényleg 100% komolyan vetted,
akkor most tudd meg :))) hogy csupán egy ironikusnak szánt és
szándékosan szélsôséges példaként hoztam fel (némi valóságalappal), hogy 
érzékeltessem a "rossz" és "más" közötti jelentéskülönbséget. (Csak
éppen nem olyan precíz és vérkomoly módon, mint azt Te tetted lejjebb.)

> A skoda egy igenytelen de abban az igenytelen kategoriaban jo auto.
> Egy finnyasabb nyugati mar reg kihalt volna enalattam, figyelembe
> veve vezetesi stilusomat es karbantartasi (nem)szokasaimat.

Egy finnyásabb nyugati igen. Viszont felmerül a kérdés, hogy van-e
finnyásabb nyugati? :)) (Persze, biztos van, de most ne szedjük elô
az elmúlt harminc év legvacakabb autóit...)

> Probaljuk inkabb definialni, mi a "rossz" es "mas" 
[...]
> Ha megnezed a Skoda mit tud az arahoz kepest -majdnem
> annyit mint egy auto-  bizony nem rossz, es ha egy legujabb
> fejlesztesu 5 millas kocsihoz viszonyitod, az nem korrekt.
> Sot, ha egy 0.8-1 millas 8-10 ev koruli nyugati kozepkategorias
> kocsihoz hasonlitod az sem korrekt, mert negyedannyiba se
> kerul.

A definíciód még egy dühöngô precizionista szemével nézve is
lenyűgôzô. Teljes mértékben egyetértünk. Ezek után remélem
nem lepôdsz meg azon, hogy egy pillanatig sem állt szándékomban
a Skodát semmilyen drágább autóhoz hasonlítgatni, mint ahogy
nem is tettem.
Hidd el, ha valaki, én aztán igazán nem akarok Skoda-flameket gyártani,
különösen, mivel nekem is van egy '87-es darab amit továbbra is autónak
tartok. Igy csak annyit tennék hozzá, hogy az 1969 és 1983 között
gyártott farmotoros Skodák szerintem már akkor elavultak voltak,
amikor kigördültek a gyárkapun, és abban az idôben jócskán akadt
jobb alternatíva, mint egy ilyen nehezen kezelhetô, bizonytalan úttartású,
kényelmetlen rugózású négykerekű valami. Azt hiszem, ha a Lada vagy
a Zastava szót említem, akkor nem is kell olyan messzire mennünk. :)
Ez nem flame, hanem tapasztalati tény, amit persze nem muszáj elfogadni.

Z.

= Nasfay Zoltan - www.relax.hu -  =
+ - va:elsobbseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Idopont: Mon Feb 19 09:03:21 CET 2001 AUTO #1024

> En tovabbra sem koszongetek azert, ami a normalis haladashoz 
> szukseges es en is barmikor lemondok ilyen esetben az elsobbsegemrol. 

A napokban volt szerencsem egy elhagyatott videki keskeny uton 
felreallni a szembol szaguldó tuzoltoauto elol, es olyan emberi volt,
hogy a pilota koszonetkeppen felemelte a kezet, pedig nekem 
elengedni kotelessegem, neki meg nem az koszongetni, 
megis  megtette. Ilyen is van. Legyen reszed hasonloban, 
talan valtozik a velemenyed.  

Feri
+ - re: szelvedo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Viktor. Ha budapesti vagy a Pilkongton Kft-t tudnam jo
szivvel ajanlani. 1215 Bp. Tanacshaz u. 81, T: 277 17 23. Kivalo, gyors
munka, dobbenetes raktarkeszlet, szerintem korrekt ar, 2 ev garancia a
szerelesre. A BX-hez 5 fele szelvedobol valaszthattam a helyszinen - nem
katalogusbol. A szamla vege 26825 Ft volt afaval, trefaval, jo erzessel
egyutt. (Egyetlen dolog hibadzott: a varo nagyon hideg volt s autohoz
szokott modon nem voltam agyonoltozve. Majd megfagytam. De a szelvedo
tokeletes lett.)
Udv
Ssandor
BX 17 TD
+ - Fiat (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Nasfay Zoli irta:
> Na, na, na. Nem ugy van az :) En nem tudok rola, hogy a
> Fiat barmelyik reklamkampanyaban egyszer is elhangzott volna,
> hogy a nyomatektalan motor es a zorgo muszerfal szeriatartozek.
> Szerintem eppen az az igenytelenseg, hogy a gyarban ez ellen
> nem tesznek. Ettol egy kocsi nem "mas", hanem inkabb "rossz".
> Szep dolog a politikailag korrekt hozzaallas, de az autokra azert
> ne terjesszuk ki. Vagy ha a tisztesseges nyomatekkarakterisztika
> es zorgesmentes belso ter nem varhato el egy olasz autotol, akkor
> legyszives ne szidd az S100-as Skodakat se, amiert szelben jobbra-

Zoli,
nem tudom fejbol a Marea nyomatekat, de gondolkodtam egy uj
Marean, es biztosan nem azert nem vettem meg, meg nyomatek-
szegeny. Tessek kulonbseget tenni a _nyomatekszegeny_ es a
_porgos_ motor kozt. Nem szukseges a gyari katalogusba irni, hogy
porgos a motor, eleg ranezni, hogy hol a redline, es nagyjabol
tudod is a karakterisztikat. 
Nyomatekszegeny kocsi pl. a kis Felicia < 100 Nm-el.
Ha egy kocsi alapjarat-2500 fordulat kozt nem huz, aztan meg
lead 150-180 Nm-t, az egyaltalan nem rossz karakterisztika,
hanem egyszeruen porgos motor. Persze en is orulnek olyan
motornak, ami alapjarattol 7000-ig a nyomatek 100%-at adja le,
de ilyet meg nem talaltak ki.
A zorgesmentes belso no comment, a ketto dolog nem veheto
egy kalap ala (a 147 mar nem zorog, probaltam :)))).
Eppugy, ahogy nem veheto egy kalap ala, amit Te leirtal. 
Mivel rossz a kedvem, le is irom, hogy szamarsag :)
A 100-as Skoda libegese eletveszelyes, espedig a kozlekedes
minden resztvevoje szamara, mig a porgosseg szvsz egy kivalo
tulajdonsag, csak kis terfogat eseten sok valtast jelent(het).

Tovabbra is fenntartom, aki nem szereti a porgos motrokat,
vegyen TDI-t vagy olyan benzinhajtasu autot, amely 4500-nal
mar letilt, de 1500-nal mar leadja a nyomateka 75-80%-at.
Mert ellenkezo esetben nem sok orome lesz az autojabol.

Cs.
AR 146
+ - Gyorsulas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello

> Hogy (melyik fokozatban) szoktak merni egy auto 0-100km/h-ig tarto
> gyorsulasat? 2.-ban huzatjak 100-ig (ha a birja) vagy feljebb is
kapcsolnak?

Feljebb kapcsolas = minimum 1-1,5 mp keses!!!!!
Minel kevesebb valtassal :)))

Cs.
AR 146
+ - a szlovak nyelv rejtelmei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

jokat rohogok a cseh-lengyel-szlovak probalkozasokon,
ha van igeny, ingyen nyelvlecket adhatok a HIX Auto kereten
belul :-)

Cs.
AR 146
+ - Nubira (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A Nubira-t 100.000 km-en keresztul hajtottak napi 24 oraban, megallas 
> nelkul. A teszt 57 napig tartott. 10.000 km-enkent olajcsere es 
> 60.000 km-nel kerekcsere volt. Atlagos fogyasztas 15.53 km-enkent 
> egy liter diesel volt.

1. azannyat... olajcsere es kerekcsere menet kozben, ez igen!
2. gazolajat akartal mondani, nemde?
3. nem is tudtam, hogy van dizel Daewoo
4. az atlagsebesseg ezek szerint 73 km/h volt
5. az atlagfogyi ezek szerint 6,44 liter volt
6. hasonlo atlagsebesseg mellett a dizel Octaviak 3 liter ala mennek

Cs.
AR 146
+ - Marea II (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> A velemenyeddel kapcsolatban csak annyit jegyeznek meg
> csendesen, hogy a Marea Weekend kozel 4 millioba kerul
> Magyarorszagon. Nekem ennyiert ne zorogjon egy auto a
> XXI. szazadban, meg akkor sem ha olasz. 

Az Alfam is annyiba kerult es engem egy picit sem
zavart, hogy zorog. Tudod miert?
1. zorgott a muszerfal (bontottak a riaszto miatt)
2. zorgott az olvasolampa (laza csavar, meghuztam)
3. zorgott a jobb elso ajto (hangfal miatt bontottak)
4. nyikorog az ules (megkenem, ha lesz ido)
5. zorog a radio (utolag szerelve)

Tehat az ulest kiveve mindennek megvan az oka.
Ha teljesen szuz lenne, szvsz nem nyikorogna.
De ha igen, akkor sem zavarna, mert 3 masodperc
alatt alaragasztok egy filccsikot es szia.
Nem ertem milyen osszefuggesben van ez a kocsi
araval. A cegunkben az osszes szek francia gyartmany,
az ara kb. 60000 Ft es mind nyikorog. Egytol egyik.
Ha hatradolok, visszhangzik az iroda. A monitorom
360000 Ft volt, ha elforditom, nyikorog. 
A mobilom anno 160000 Ft volt (Nokia 7110) es az
is nyikorog. A muanyag azert muanyag, hogy 
nyikorogjon. Aztan vagy osszekopik, vagy filccsikot
kap. Ennyi.
De orulok, hogy ennyire igenyesek vagytok. Csak 
tudnam, hogy ezek utan hogy orultok a kis dolgoknak.
Elfelejteni a remek futomuvet, jo motrot, kenyelmes
uleseket, kivalo ergonomiat mert valami bizbaz
nyikorog. Na mindegy, nem vagyunk egyformak.

Cs.
AR 146
+ - Marea III (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello, szia ToBa,

> Na ennyi, azert legkozelebb olvasd mar at alaposan, mielott felkapod a
> vizet.

Hat ez az, elolvastam.
Ha leirod, hogy zorog, akkor ird le, hogy mi zorog, es azt, hogy a
szervizben
5 perc alatt ingyen megcsinaljak. Esetleg azt, hogy nem a kocsi hibaja,
hanem valami utolag beszerelt kutyu zorgott.
Olyannak tunt a beszolas, mint a Tempras haverome, aki szidta az olasz
kocsikat, mert zorognek, aztan 1 honap mulva megtalalta a zaj forrasat -
a kesztyutartoban felejtett 2 CD tokot.
A magyar utakon egyebkent is minden autoban megszolal valami. Ha nem,
akkor a fogsorom. Szlovakia detto.

A nyomateknal pedig igy nez ki a korrekt beszolas:
Az 1.8-as Marea motor az 1.6-os Hondahoz kepest lusta, ami a suly-
kulonbsegbol (is) adodhat. Na meg abbol, hogy sportos Honda vs. csaladi
kombi. Ez igy igaz lesz es nem lehet belekotni.
A Marea 1.8 113 LE-s motorja (5800 ford.) es 154 Nm-es (4400 ford.)
valoban nem egy sarkany, de 9,9-es gyorsulasa, 195 km/h-s vegsebessege
8,4 literes atlagfogyi mellett szvsz nem rossz. 430 literes csomagteretol
a Volvo V70 csomagtere sem sokkal nagyobb.

Tehat Veled ellentetben en csak ajanlani tudom a Mareat.

Ha meg nem tetszik a porgos motor, csak egy picitvel dragabb az 
1.9 JTD 100 lovas motorja, mely mar 2200-as fordulatnal leadja a
maximalis 200 Nm-es nyomatekat. 11.2 alatt van szazon, 180 a vege
es mindezt 6,7 literes atlagfogyi mellett.

Raadasul az alapfelszereltseg is kivalo.

Csaba
AR 146 (aki Mareat akart venni, de Alfa lett belole :)))
+ - Jelentes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

jol kiMareaztam magam, most elpanaszkodhatom mi volt tegnap.
Szoval a pozsonyi rendorseg tegnap elhatarozta, hogy az osszes
60-as tablahoz trafipaxot rak. Egyebkent is megeskudtem volna,
hogy 80 a max...

Ennek koszonhetoen eletemben eloszor (10 ev, utolso 4 evben
120000 km) lekattintottak. Es mindjart 3x

A mert ertekek:
- hidrol le 93 km/h (+ 33 km/h)
- hidon 117 km/h (+ 57 km/h)
- hidrol le kanyarban 87 km/h (+ 27 km/h)

90 km/h felett elveszik a jogositvanyt (+ 30 km/h)
Szerencsere par nappal a fizetes elott mindenkivel meg lehet
egyezni, foleg ha maga ajanlja fel...
Igy 3000 + 3000 + 1800 Ft-nyi koronam banta a "picit" gyorsabb
vezetesi modom. Ejjel 2-kor a hidon megint 150 folott mentem,
de a rendorsegi Felicia nem birt utanam jonni, igy 4. eset nem
lett a dologbol. 18 ora munka utan ugysem alltam volna mar 
meg...
Most ket napja nagyjabol betartom a sebesseghatarokat, aminek
koszonhetoen ujra 7,5 alatt eszik az Alfa :-)

Csaba
AR 146 (aki most 1 tanknyi benzinnel szegenyebb)
+ - Asus P2B/PII-400 nem jo :-((( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvicsek!

 Nem, nem tevesztettem el a cimet, az Autoba akartam eredetileg is
kuldeni levelem.
Vettem 1 Bosch KTS-500C bovitokartyat a PC-mbe, ma jott ki a
Bosch-szerviz beuzemelni. :-((( Nem teszik neki a PC, feltelepul, de nem
megy.  Hetfon masik PC utazik BP-re, beuzemelesre.

 Azt hittem oromhirt kozolhetek veletek este, hogy az uj szerzemeny mily
takaros, fess(az araert adnanak 1 Opel Omega-A combit,
konnyufemfelnivel, B-Omega ulesekkel), akinek gondja van autoszerviz es
ECU teren, johet Dujv.ba. Na azert nincs elkeskenyedni semmi ok,
hamarosan menni fog a dolog. :-)))
--
 Udv
  Levente
+ - Radar lista (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tessek mondani, mi a  jo egy ilyen radar lista?

Van aki csak rendszam alapjan ismeri fel a meroautot?
Akkor mar nem keso?

  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Re: igenytelenseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>legyszives ne szidd az S100-as Skodakat se, amiert szelben jobbra-
>balra kovalyognak elotted az uton es nem kepesek 60 fole gyorsitani,
>hiszen azok sem "rosszak" csak "masok"... :))))

Azert ne essunk tulzasokba: envelem a Skoda nem kovalyog semerre
szelben sem (igaz 50 kilo suly van az elso csomitartoban es 110 kilo
a vezetoulesben) valamint akkor megy 60-al amikor kb. negyedgazzal
cammogok 4-esben. (vagy felgazzal hegynek fol, szinten 4-esben)
Az igaz, nem S100, hanem 120L.

A skoda egy igenytelen de abban az igenytelen kategoriaban jo auto.
Egy finnyasabb nyugati mar reg kihalt volna enalattam, figyelembe
veve vezetesi stilusomat es karbantartasi (nem)szokasaimat.

Probaljuk inkabb definialni, mi a "rossz" es "mas" 

<flame>
"Mas" az, ami nem szokvanyos, nem a standard izlesvilagot,
ertekrendet tukrozi, hanem extravagans elvarasoknak akar
megfelelni, akar folfele, akar lefele. Pl. a Rollys-Royce is mas, a
Bentley is mas, a klasszikus Landrover is mas, a Lada Niva is
mas (nem rossz), a VW bogar is mas.
"Rossz" az, ami a sajat normajat nem tudja hozni: pl. arkategoria
eseten az ehhez tartozo minosegi, kenyelmi szintet (pl. Suzuki,
uj Lada), terepjaro eseten a terepjarosag valodi ismerveit -pl. a
valodi terepjarokra csak messzirol hasonlito po:cs utanzatok.

Ha megnezed a Skoda mit tud az arahoz kepest -majdnem
annyit mint egy auto-  bizony nem rossz, es ha egy legujabb
fejlesztesu 5 millas kocsihoz viszonyitod, az nem korrekt.
Sot, ha egy 0.8-1 millas 8-10 ev koruli nyugati kozepkategorias
kocsihoz hasonlitod az sem korrekt, mert negyedannyiba se
kerul.
Egy 100-200 eFt-os kocsinal olyan konstrukcios hibak mint
hogy sz@r megoldasu a hutorendszer es tul farnehez az
egesz, vagy lehetne 10LE-vel erosebb a moci, benne vannak
a pakliban. Akinek ez szamit, az vegyen 700 ezres kocsit, a
kovetkezo kategoria ott kezdodik.
IMHO ezert utaljak sokan a Skodat: "ilyen olcson autot fenntartani
mar pofatlansag"
</flame>

udv: VAti
+ - Re: Skodassag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>De ha a Skodaba beulunk, megsem all a mellkasunkba rut
>bakelitkormany, nem sipcsontkozepig nyomodik fol a
>gaz, nem verjuk a terdunket kapcsolokba, nem kell
>feltetlenul lehuznunk az ablakot, hogy elferjen a
>konyokunk, a muszerfal helyen is valami
>muszerfalfe`leseg van, nem pedig gusztustalan kaosz
>vagy tankbelsohatasu felkatonai elrettentes. A Skodaba
>ulo ember talan nem talalkozik azzal a kimeletlen
>prosztosaggal, mint a tobbi klasszikus szocialista
>tipusnal. Mintha tervezok terveztek volna, csak aztan
>beleszolt az uzemi negyszog meg a nemzetkozi helyzet.
>A letezo szocializmusban vagyunk, a vege fele,
>Ebben a tarsadalmi kozegben
>kelllene elhelyeznunk a Skodat.

Telitalalat...!

Annyit tennek hozza, hogy a Skodat kenyelmes vezetni,
puha a rugozasa. Semmi Lada feeling, es nem kell
komoly eronlet a kormanytekereshez allo helyzetben.

>A Skodas csak ugy van. Fu alatt. Vagyis aszfalt
>alatt. Megturik az uton. Skodas moge nem allnak a
>pirosnal, mert biztos, hogy beragad.
> A skodas nincs benne a jatekban. Nem er a
>neve. Meg a Clark Adam teren is beengedik neha: Gyere
>mar, hulye Mazsola!

Ezek Uj Peter szemelyisegproblemai, nem a Skodae, egy
onbizalomnovelo pszichoterapia talan segithet. :-)
En a Buzukiban ulo kancsal oregurakat meg holgyemenyeket
szoktam Mazsolanak nezni, es tobbnyire beigazolodik sejtesem.

>A skodas nem megszallottja a sebessegnek, vagy ha
>megis, az sulyos kudarcelmenyeket, sot onertekelesi
>problemakat okozhat. A skodas nem az aszfalt ordoge.

Haaat, ebben sem nem ismerek magamra! 
Akkor ezek szerint nekem nem Skodam van.....:-)

Ismeroseim szerint eleg agressziven es sportosan vezetek,
taposom rendesen a gazpedalt, gyakran jogsihatar
kozeleben. A Skodanak jo fekjei vannak (csak ranezek a
fekre, mar blokkol mind a 4 kerek) ha valaki tudja vezetni
es mindig erzekeli hogy adott helyzetben mennyi a
fektavolsag, az ilyen szempontbol biztonsagosan mehet
vele varosban ugy ahogy en.

Varoson kivul, persze irany a kulso sav es 95 koruli tempo.
Ez is hozzatartozik a Skodahoz.

>Megis, a megfeleloen magas szinten uzott skodazas
>bamulatos kepessegeket fejleszt a skodasban. A
>skodasnak erzekenysegre, intuiciora van szuksege. Nem
>tud sebessegbol, erobol megoldasokat talalni,
>mashogyan kell probalkoznia. A skodasnak peldaul meg
>kell tanulnia gyorsulas nelkul elozni. A jovobe kell
>latnia. (Vajon mikor lesz otperces szunet a

Ezt ugy hivjak intelligencia. Nem haszontalan dolog, ismet
csak tipusfuggetlenul, es ezek szerint a Skodas nagy 
valoszinuseggel intelligensebb vezeto mint a kopasz gyerek
a merdzsoban. :-))

>A hideg motorral, telen indulo skodas tud egyszerre
>fekezni es gazt adni, keze laba jar, hogy nehogy
>lefulladjon. A skodas igy is lefullad, a keresztezodes
:-)
Uj Peternek valoszinuleg egy atlagnal sokkal rosszabb Skoda
jutott osztalyreszul, vagy csak szimplan nem tud vezetni.
A hideg motorral indulast is meg lehet tanulni. Vagy meg
lehet tanulni a szivato hasznalatat.

>kozepen, mert a Skoda gazfroccsre fullad, de a skodas
:-))
lamersag! Gepjarmuvezetes gyakorlati oktatas 1. ora.
Elindulas es megallas.

>megoldja (vagy elpusztul). (A skodas, ha mas autoba
>ul, leegeti a kuplungot.)

Nem kell uj kocsi hozza a Skodaet is le lehet, ha az
ember hozzaszokik egy szar a motorhoz.
Jo motornal, rutinos-technikas vezetonel nem gond.

>A skodas hoallo, nyaron is max. futessel jar, hogy fol
>ne forrjon a hutoviz.(Legszebb a macskas-kutyas skodas
>esete, aki tovig folhuzott ablakkal - allatkak nehogy
>kiugorjanak -, csontra tekert futessel nyomatta deli
:-)
ismet csak muszaki lamersag! 
be lehet kotni egy kapcsolot, ami a ventillatort kapcsolja
a futestol fuggetlenul, es maris meg van oldva a problema.
Ha kint meleg van, inditas utan automatikusan folkapcs.

>negyven fokban a Balatonra.) A skodas egyik szeme
>mindig a vizhofokmeron. A skodas szorgalmas,
???
Ha rossz a hutorendszer, akkor meg kell csinaltatni.
Ha meleg van ventillatort bekapcsolni. Varosban allandoan.

Ha jo a hutorendszer, jo a motor akkor soha nem forr
a viz. Akokr meg minek allandoan sasolni a homerot?
Ha megis folforrna a viz, ugyis meghallja.

>ontevekeny: kionti a lokharitot betonnal, hogy
>nehezebb legyen a kocsi eleje. Ezzel a tololappal
>aztan rettenetes pusztitásokat végez.
Nem egyszerubb 1-2 nagydarab huszas lemez a 
csomitartoba? Hely is marad, de suly is lesz rendesen.

>Egy evtizedes skodazas utan a skodas kibekul a
>Skodaval, a vilaggal, csodalatos evolucios es
>jellemfejlodesi palya vegen mar a leallosavjaban, 
...
>kepes megorizni tokeletes belso nyugalmat. Tud rohogni
>sajat magan.

Ez megint nem Skodafuggo :-)

Apropo, leallas: csinalni kellene egy statisztikat, hogy 
milyen tipusok robbannak le utkozben leggyakrabban:
annyi kell hozza hogy mindenki figyeli egy honapig hogy
hany lerobbant kocsit lat utkozben, es ezek tipus szerint
hogy oszlanak meg.
Az en tapasztalatom szerint a kispolszki es a Lada
toronymagasan vezetnek.

udv: VAti
+ - Re: Daewoo Nubira Wagon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


> irta:
> Szoval ennyi penzert mar rendes autot is lehet venni, ami
> igaz, hogy mondjuk 500 ezerrel dragabb ujonan,
>...
Na jo, de milyet?


Te, ha jol emlexem, 4,5 millios autorol irtal. A Daewoo Nubira W 3
Mft-ert mar van ugyan.

Otleteim hasonlo arban:
** Citroen Xsara Kombi (szep vonal)
** Renault Megane Break (oriasi rakter!) - es mar 2 HIXAutosnak is
van!!
** Fiat Marea Weekend (meretben ez a legnagyobb)
** Hyundai Lantra Wagon (ha mar koreai, ez legalabb nem gany munka)
** Peugeot 306 Break (kifuto szeria - biztos van ra akcio valami, bar
ez tunik a legkisebbnek)
** Skoda Octavia Kombi - ez tenyleg nagy, es minosegi benyomast kelt

Ne felejtsd el, hogy a Daewoo (es altalaban a koreaiak, sot a japanok
is) szeretnek koztes kategoriaju autokat gyartani. Pl. a Lanost ok a
Golf-kategoriaba soroljak (hehehe), pedig alig nagyobb a Polonal.
Ugyanez vonatkozik a Nubirara is. Tehat a konkurenseket sem a magasabb
kategoriabol erdemes keresni. Azert, mert beletolnak egy 2,0-es
blokkot, meg nem lesz nagyauto.


udv, deejaytiszy
+ - The Ultimate Internet Marketing Software 3865 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CLICK HERE To find the software that will enable you to find thousands of custo
mers every hour!
http://freespace.virgin.net/phil.gahan/home_business_cdrom.html
ribocmrpjnhbidlvidqdkphbfqcemzmttjjoclgthtkblljjgfugfslco
+ - The Ultimate Internet Marketing Software 1915 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CLICK HERE To find the software that will enable you to find thousands of custo
mers every hour!
http://freespace.virgin.net/phil.gahan/home_business_cdrom.html
ccshywisesqnpioyugifzfcjidxeectqyctffduuksnnw
+ - karesemeny AFA-ja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


CASCO-s koccanasos esetem tortent meg januarban, a kocsi papiron ceges
es "szemelyi hasznalatu cegauto".

Egyertelmu hogy az onreszt bevasaljak rajtam, eddig nincs is gond. De
azt nem ertem, hogy a biztosíto az AFA-t miert akarja velem teljes
egeszeben kifizettetni, hollott en azt nem igenyelhetem vissza...

Ebben a felallasban azen ertelmezesem szerint nem a rogzitett onreszt
fizetnem, hanem 25%-kal tobbet...

Letezik az, hogy ehhez a biztositonak van joga? (Benne lenne esetleg
valahol apro betuvel a csacoszerzodesben ez? Illetve diszkriminalhat-e
egy biztosito egy ceget ilyen modon a maganszemelyekhez kepest?)

Van jogasz vagy adoszakerto HIXes aki tudna tanacsot adni mit tegyek?


EuG
+ - The Ultimate Internet Marketing Software 6834 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

CLICK HERE To find the software that will enable you to find thousands of custo
mers every hour!
http://freespace.virgin.net/phil.gahan/home_business_cdrom.html
rkmjenuojvggoqtbikufbublzfgtjdsvqzwfkmsfxmevpzbxfvwqnqmfhiwugoxssrkzysbzk
+ - kozuti elozekenyseg (kezfeltartas) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A zipzar-elv ertelemszeruen csak kis/kozepes sebessegeknel mukodik, mert
nem tul egeszseges pl. egy nemet autopalyat sebessegkorlatozas nelkul
egysavosra szukiteni. :-) Ilyenkor pedig tenyleg szepen mukodik errefele.
A nem zavaro savvaltasnal felemasan viselkednek a germanok. Ha pl.
autopalyan elottem kisteherauto, en 140-nel kiallok megelozni ugy, hogy
latom, hogy mogottem kb. 250 meterrel valaki jon 150-nel a belso savban,
akkor kimegyek ele, mert be tudom fejezni az elozest anelkul, hogy a
pofanak le kellene vennie a labat a gazpedalrol. Megis, az esetek
1-2%-aban azonnal levillognak (a hetvegen pl. egy Nexia).

Nagyon erdekes jelenseg, ha az ember egy Porscheval akad ossze az
autopalyan. En hegynek fel ugyebar a 60 LE-vel lenduletbol autozom, tehat
teljesen felesleges villognia, ha kamiont elozok, mert amikor elkezdtem,
meg nem volt senki mogottem a latohataron belul. Egyszeruen leveszi a
labat a gazpedalrol, hagy 50-100 m kovetesi tavolsagot (amikor
visszasorolok, akkor sincs a csomagtartomban), utana meg ad egy
gazfroccsot es arkon-bokron tul van. Egy 500-as Merci vagy 7-es BMW
eseteben sokkal nagyobb a levillogas eselye. Biztos azert, mert nem hagyom
oket a sportos autojuk sportos elvezeteben, a hulye Porsche 911-sofor meg
nem tudja, hogy sportautoja van. :-)) [Mar ne haragudj, Vaddiszno, de ez
ritka lo:ko:tt erv volt. Sportos autoval vadulni kozforgalom elol elzart
teruleten illik.]

A masik ilyen, ha "kamionverseny" van. Ha az elozo hatulja kb. 2
meterrel a megelozott eleje elott van, akkor az utobbi villant, hogy
vissza lehet sorolni. Ezt az elozo altalaban veszvillogoval koszoni meg --
amitol is legeloszor fraszt kaptam, hogy ez most megint ki akar jonni,
mert ugye a jobboldali indexe meg takarasban volt. :)

Varosban egy kicsit mas a helyzet, betorkollo savoknal az emberek vagy
gyorsitanak vagy lassitanak, hogy mogejuk/elejuk beferjen a masik, a
kezfeltartas szokasos. Felsav lezarasanal pedig azonnal dugo van, ahol az
araszolasnal tokmindegy, hogy 1 autoval tobb vagy kevesebb van valaki
elott, tehat zipzar (ennek dacara a tobbseg koszonget -- legalabbis itt
keleten).

Udv,
marky
+ - Skoda + egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

 Skoda-temahoz szolnek hozza: Szuleimnek van ' 86-os kiadasu
 S120L. Eddig egyszer volt vele problem, kb. ket eve. Augusztusi
 csucsforgalom, Pest alatt 40-50 km-el: termosztat meghalt, homero
 meghalt, viz elfott. Eredmeny: hatul dudakoncert, hatranezes, nagy 
 fekete fust. Leallosav, motorter nyit, oltokeszulek beuzemel. 
 Vonzatok: henger-hengerfejcsere, motorter ujrafestes, osszeegett
 kabelek csereje. Pech! Ettol fuggetlenul nem igazan szok vele
 gond lenni, megbizhato gepezet. 
   Amugy amit a Skodakra irtatok, majdnem mind igaz a kispolkara
 is. (Nekem ez van.) El lehet vele totyogni, de nem versenyauto. Ez
 van, nekem jo. Ja, igen: ha valakinek lenne elektromos rajza ehhez
 a lengyel csodahoz, azt megkoszonnem. Ha lehet kepfile-ba, maganba.
 (Ja: ' 81-es kiadas, dinamos)
   Ez meg itt a reklam helye: Debrecen es kornyeki kispolkasok 
 figyelmebe ajanlanam a Huszar Gal utcai autosboltot. Kispolka 
 klubbot mukodtetnek. Forgalmi alapjan regisztralnak, tagdij nincs,
 egy evig ervenyes a tagsag, utana lehet hoszabbitani. Ha mar beje-
 lentkeztel, minden kispolka alkatreszt annyi % kedvezmennyel 
 kapsz meg, amennyi eves a kocsid. Tagsagi kartya sincs, vasarlaskor
 szolni kell, hogy tag vagy. Ennyi.
  Meg egy dolog a traffipax-listahoz : Debrecenben van egy zold
 Felicia is, ami szeret fenykepezni. A rendszamat - egyelore - nem
 tudom, de ki lesz deritve.

 Jo utat mindenkinek !

 N.Jozsi P126
+ - Mechanikus klima (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En ugy szoktam a bearamlo levego homersekletet szabalyozni, hogy
_ra'fu''to¨k_!!!
Aki minden nyaron tudogyuszit kap, annak ugy kell...

>Nekem a mechanikus klima nagyon kellemetlen, mert nem lehet
>rendesen huteni vele. (...) Szoval a cegnel nyaron sokan esnek
influenzaba...

Udv, Bazsi.

+ - re: rossz ibiza (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

> 3)az index neha mukodik, neha nem.
Erdekes, az en indexeim is mind ezt csinaltak :0

Bocs
ADios

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - CD matrica + magyar rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nemregiben volt a kerdesek kozt egy ilyen parositas. Mintha a 
multkor a hiradoban azt a vadparaszt hazelnokot lattam volna egy 
ilyen kombinacioju jarganyba beszallni. Szoval ezek is a mieink, 
hogy a gorcs essen belejuk.

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - re: gyorshajta (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nekem 2 eve volt egy 79-es fotom a mogyorodin (elaludtam :(
A foto meg megvan. Akkor bementem, megneztem, telleg en., 
irtam kerelmet, hogy jaj ne buntessenek meg nagyon, igy ltt 10k.

Jogsirol nem volt szo. Igaz, tiszta volt a lapom. Most mondjuk mar 
elevult, szoval megint az.
Adios
Tibor


Lantos, Tibor                           
 | http://www.lantos.net    
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


Az utolso megjegyzesedre reagalva csak azt tudnam mondani, hogy majd amikor
a gyerekedet uti el lakott teruleten egy a sebesseget jelentosen tullepo
allat, akkor valoszinuleg nem a jogsijat akarod majd bevonatni, hanem inkabb
fobe loned.
En se tartom be maradektalanul a szabalyokat, ahogy senki ebben az
orszagban, de lakott teruleten jelentosen soha nem lepem tul a
sebesseghatart. Nem a rendorseg miatti felelmeim miatt, hanem azert, mert
egy esetleges balesetnel meg ha vetlen is lennek, nem tudnek elszamolni a
lelkiismeretemmel.

Uvdozlettel,
  Gyula


Kicsit pontositanam a dolgot, marmint amit az elozo levelemben irtam.
Nem arrol van szo hogy lako-piheno ovezetben, vagy iskolak korul  80-al
szaguldozok (Gergo vagyok, nem allat:))
hanem arrol, hogy vannak bizonyos helyek-korulmenyek, amik a jelenlegi
megengedettnel bizony magasabb sebesseget is 
megengednenek, meg a biztonsagos kozlekedes keretein belul.
Gondolok itt pl. olyanra, hogy mesz rendesen valami fouton 90-100-al, aztan
hirtelen beersz valami tanyara, ami 2 pajta, meg 
1 itato miatt lakott teruletnek minosul es odavagnak egy 50-es tablat.
Az en estemben (enyhe tulzassal)  valami ilyenrol van szo.Itt mertek be.
Es az ilyenre mondom azt, hogy baromsag.
Es ezt igy is gondolom :)
Amugy most nezem csak az email cimedet :)))
Szeva Mondhur :))
Hat itt is osszefutunk??:) Mar sose szabadulok meg toled? :)))

Udv,

    K.G.  

-- Mondhur, neked csak kgycs---  :)))
+ - Hirdetes! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

ELADO HONDA PRELUDE! '94-es!

Elejen serulten, extrakkal, tovabbi infoert hivj!
Tel.: 06209691874
Robi


http://www.tar.hu/atis-netmania/
http://www.nexus.hu/netmania/
ICQ: 36624559
+ - Re : elsobbseg, kezfeltartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: va:elsobbseg, kezfeltartas  ( 26 sor )

>Zsolt ! Remelem tudod, hogy nem egymast marjuk, csak beszelgetunk.


Geza !

En ezt fel sem teteleztem Rolad ! Mi nem erre hasznaljuk a listat ! ;-)

Zsolt
+ - Gyorshajtas, lakott terulet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Az utolso megjegyzesedre reagalva csak azt tudnam mondani, hogy
> majd amikor a gyerekedet uti el lakott teruleten egy a sebesseget
> jelentosen tullepo allat, akkor valoszinuleg nem a jogsijat
> akarod majd bevonatni, hanem inkabb fobe loned.

Ez nagyon szeles latokoru eszrevetel volt, buszke lehetsz magadra.
Kar, hogy ma Magyarorszagon a mereseket nem a panelok kozott vegzik,
hanem a 70-es zonak vege utan 1 meterrel, hogy aztan a vegen meg en
legyek boldog mert 80-nal nem lonek fobe "csak" jol megbuntetnek.

> ..., de lakott teruleten jelentosen soha nem lepem tul a
> sebesseghatart.

Vasuti atjaro? 30-as "kintfelejtett" tablak? M1-M7 kozos bevezeto bp-i
szakaszai?

Krisz
+ - karbi,ultetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Listatagok.

    Van 2 duplatorku karbim,vizszintes elhelyezesuek.
Solex tipusuak.Letezik,hogy lehet ezekre turbot rakni?
    Mas:Tud valaki weboldalt,vagy cimet,ahol ultetorugot lehet venni?
        (Pug 106-hoz kellene)Koszi.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS