Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 518
Copyright (C) HIX
1999-09-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Alkatresz elado (mind)  5 sor     (cikkei)
2 Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind)  7 sor     (cikkei)
3 Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind)  2 sor     (cikkei)
4 Re: Talalkozo! (mind)  23 sor     (cikkei)
5 Talalkozo (mind)  73 sor     (cikkei)
6 Koszonet a tippekert (mind)  9 sor     (cikkei)
7 Re: Fenntartas (mind)  22 sor     (cikkei)
8 Re: Matrica a rendszamon (mind)  9 sor     (cikkei)
9 Re: Vectrak (mind)  13 sor     (cikkei)
10 Talalkozo - floppy (mind)  15 sor     (cikkei)
11 ujra mukodik a www.hix-auto.ini.hu cim! (mind)  5 sor     (cikkei)
12 Donekonak es Madisonnak (mind)  66 sor     (cikkei)
13 Talalkozo (mind)  13 sor     (cikkei)
14 Re: regi autok otletei (mind)  27 sor     (cikkei)
15 BMW Hajtasok (mind)  35 sor     (cikkei)
16 Micsoda??? (mind)  25 sor     (cikkei)
17 nappfenyben tompitott (Nemetorszag) (mind)  43 sor     (cikkei)
18 napfenyben tompitott 2. (mind)  8 sor     (cikkei)
19 Re: kezdo Skodas (120l) kerdesei (mind)  24 sor     (cikkei)
20 Re: oreg diesel hidegben nem indul (mind)  27 sor     (cikkei)
21 benzinkutas atveresek (mind)  142 sor     (cikkei)
22 renault (mind)  9 sor     (cikkei)
23 HIX AUTO talalkozo.... (mind)  47 sor     (cikkei)
24 MAV jelzolampa... (mind)  42 sor     (cikkei)
25 Vezermuszij. (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Zoldkartya #517 (mind)  27 sor     (cikkei)
27 wartburg alkatreszeket keresek (mind)  55 sor     (cikkei)
28 Warbesz help (mind)  15 sor     (cikkei)
29 Berrego zizego (mind)  12 sor     (cikkei)
30 hajtas (mind)  39 sor     (cikkei)
31 oregebb auto behozatala (mind)  16 sor     (cikkei)
32 Re:regi autok "otletei" (mind)  15 sor     (cikkei)
33 Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind)  27 sor     (cikkei)
34 picistati (mind)  14 sor     (cikkei)
35 Re: busz-sav-zold bunti (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Re: re: Anglia (mind)  5 sor     (cikkei)
37 Moszkvics sztori utoljára (mind)  41 sor     (cikkei)
38 Tompika (mind)  10 sor     (cikkei)
39 Lada vezermuszij (mind)  18 sor     (cikkei)
40 Vectrasok (mind)  16 sor     (cikkei)
41 Konvoj fixalas elott (mind)  23 sor     (cikkei)
42 Olaj (mind)  10 sor     (cikkei)
43 Re: Szoci autos sztorik (mind)  15 sor     (cikkei)
44 Re: Ravasz reklam.... (mind)  24 sor     (cikkei)
45 Skoda olaj, 1000MB (mind)  39 sor     (cikkei)
46 Re: Ravasz reklam.... (mind)  37 sor     (cikkei)
47 Re: Folia, regi autok "otletei", fustmentes futes... (mind)  11 sor     (cikkei)
48 Re: Nagy kunszt, matrica, folia, atiras (mind)  45 sor     (cikkei)
49 Re: Skoda olajscere (mind)  34 sor     (cikkei)
50 Radio - gyujtas (mind)  14 sor     (cikkei)
51 Hatso kerek (mind)  48 sor     (cikkei)
52 M5 kiskapuk + digit terkep (mind)  34 sor     (cikkei)
53 Berrego zizego + polo + Talalkozo + kamera (mind)  60 sor     (cikkei)
54 Re: ravasz reklam (mind)  9 sor     (cikkei)
55 RE: Olajos tema (mind)  36 sor     (cikkei)

+ - Alkatresz elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

1972-es ketajtos Ford Taunushoz eladok alkatreszek.
Pl.:Uvegek, ajtok, motorhazteto, csomagtartofedel stb.
Ha valakit erdekel emil.

Johnny
+ - Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ma reggel jovok dolgozni a hungaria koruton. Van ugye 3 sav. Kulsoben ket
motorosrendor. Eddig semmi gond. Csakhogy egymas mellett mentek,
beszelgettek es kb 40-nel mentek a 70-es tablanal. Persze az emberek
kerulgetik, nem eleg a reggeli dugo... Kerdes: ket motoros kresz szerint
mehet-e egymas mellett egy savban? Arrol nem beszelve, hogy miattuk volt a
reggeli dugo , mert ugye 7-kor meg lehetne menni, ha nincs ez a ket
!+%/!+%!+.
+ - Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezt nem nagyon ertettem. A koruton fordultal meg? Az tenyleg huzos. Ettol
fuggetlenul nem vehetik el ezert a jogsidat.
+ - Re: Talalkozo! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

9-re en is szivesen befutnek pestre, de nincs szivem korabban kirugdosni
az agybol a paromat...:o)
Ha igy dontotok, boldogan allnek a sor vegere... apropo,
mennyivel megy a leglassabb kocsi a konvojban??

Üdv. Dolnay Norbert
Legyszi. maganba is!    (06-30 921-4620)

ui: Kedves Frigyes!!!  Elnezesedet kerem, de nem tudtalak megkeresni
a matrica miatt. Ha lehetseges, hozzal magaddal 2db-ot reszemre.



Gyimesi Gabor wrote:

> Megint!
>
> Pesti konvoj ugyben szeretnem kerni, hogy mi lenne ha azt a
> durva hajnali 7-8 orat :o) 9-re tennenk. Nem mondom, hogy nem
> tudok felkelni elobb, de nehezen szokott sikerulni. :o)
>
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>>>Nyilvan csak tapintas utjan.
>>Az otlet szerintem nagyon jo! En reszemrol tamogatom!
>
>Ez nekem is tetszik! De szerintem azzal a kikotessel kellene
>jatszani, hogy
>se elol, se hatul nem lehet a markajelzest kitapintani.

Igen, errol is beszeltunk Fulcsivel, aztan ugy dontottunk, hogy
nem dontottunk. Mindenesetre futo erintest engedelyezne'nk, de
a hosszas tapizast nem. Foleg a hatso feliratoknal.


>Meg egy programajanlat reszemrol: abroncshajitas.
>Gyengebbeknek kispolakeval,
>erosebbeknek ikaruszeval :-))))

Jobb otletem van. Mindenki a sajat potkereket dobalja :-)

Tudjatok mit? Viszek egy szimpla gumit (145-os), meg egy
komplett Trabi kereket. Azokat nyugodtan hajigalhatjuk.
Sot, akar tavgurito versenyt is rendezhetunk!


Zsivanov Sandor ) kerdezte:

>	... ha 50-60, tegyuk fel 100
>	majdnem vadidegen ember talalkozik egymassal,
>	nem lesz egy kicsit merevebb a hangulat?

Velemenyem szerint nem lesz ilyen gond. Eddigi tapasztalataim
alapjan (DJTiszyvel telefonon beszeltem, Homoki Nagy Zolival
szemelyesen talalkoztam mar tobbszor is) jo hangulatra
szamithatunk.

>	Nem lesz bennem az az erzes, hogy hulyenek neztek,
>	mikor egyik-masik listatagunk kocsijat meg szeretnem
>	nezni kozelebbrol, esetleg ne adj' Isten meg
>	belekukkantanek a motorhazteto ala is???

Szerintem nem. Aki el akarja zarni a kocsijat masok tekintete
elol, az ugysem megy el autos talalkozora. En speciel szivesen
megmutatok barmit, a motortertol kezdve az utasteren at a
csomitartoig. Ugyanis buszke vagyok az altalam vegzett
modositasokra. Van egy par.
A motorteremet pedig (igeretemhez hiven) kimosattam, igy az is
ragyog, mint a Salamon to:ke :-)

>	Vagy valami bargyusagot kerdezek barkitol???

SZVSZ a lista reagalasi intelligenciaja alapjan ilyesmitol sem
kell felni. Itt a segito szandek a jellemzo, masok
leszolasa szerencsere nem divat.


Az ablakba teendo A/4-es lapomat mar elkeszitettem. Remelem,
nektek is tetszeni fog :-)


Ivicz Laszlonak ):
Lesz talalkozo, megpedig Kecskemeten, a gokart palyan oktober
2-an 9 oratol amig birjuk. Eddig kb. 45 jelentkezonk van.
Ha kell Kecskemet terkep utleirassal, dobj egy mail-t, es
kuldok. Vagy ha teheted, nezd meg az Auto-s honlapot:
http://www.tar.hu/mediavox, esetleg http://www.hix-auto.ini.hu
Itt megtalalhatsz minden fontos informaciot a talalkozoval
kapcsolatban, es meg sok mas erdekesseget is!

Udv:
                     Soma
          
                Jöhet ékezet!
+ - Koszonet a tippekert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves autosok!

Sok levelet kaptam a hirtelen megnott fogyasztassal kapcsolatban, koszonom
mindenkinek a tanacsokat.
Hogy ezek kozul melyik lesz az igazi, meg nem tudom.

Udv.

Peter
+ - Re: Fenntartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Zsivanov Sandor irta : 

> Megpedig az, hogy ha 50-60, tegyuk fel 100
> majdnem vadidegen ember talalkozik egymassal,
> nem lesz egy kicsit merevebb a hangulat? Nem
> lesz bennem az az erzes, hogy hulyenek neztek,
> mikor egyik-masik listatagunk kocsijat meg szeretnem
> nezni kozelebbrol, esetleg ne adj' Isten meg
> belekukkantanek a motorhazteto ala is???
> Vagy valami bargyusagot kerdezek barkitol???

Ez termeszetes, de nem kerdeztel bargyusagot. Szerintem azert annyira nem
vagyunk egymasnak vadidegenek, hisz nap mint nap irogatunk egymasnak,
valaszolgatunk, olvassuk egymas iromanyait stb. Igaz meg a legtobben nem
lattuk egymast, de en legalabbis ugy erzem, mintha haverok lennenk, igy nem
hinnem hogy valaki is hulyenek fog nezni. Ezert is javasoltuk tobben hogy
mindenki irja ki a kocsijara a nevet, becenevet, hogy konnyebb legyen. Amugy
eleg erdekesnek tartom majd azt, illetve kivancsi leszek arra, hogy ki
milyen kepet festett a masikrol, illetve ez a kep mennyire fog megfelelni az
elkepzelesenek. :-)
+ - Re: Matrica a rendszamon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Redei Balint irta: 

>Szoval lattam az autokon, hogy ujabban vmi kerek matricat ragasztanak a
>rendszamokra a kotojel fole. Ezek mi celt szolgalnak, illetve mit
jelentenek
>a kulonbozo szinek?

A muszaki vizsgat jelzi. Peldul akik iden vizsgaztak azoknak 2001-be jar le
a muszakijuk. Az idei vizsgak szine kek. (nekem is ez van)
+ - Re: Vectrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Mivel eleg uj (szamomra) a Vectra, minden ezzel kapcsolatos
>> leiras, foleg site, kep erdekel.
>> Vagyunk itt Vectrasok paran ?

>A listan nev szerint egyedul MyChroLeslie-rol tudok,
>neki is epp' ugyanolyan koru dizelje van jelenleg.
>Ha kerdesed van, tedd fel batran, az evek alatt volt alkalmam
>kiismerni a Vectrakat... :)

Igy igaz, en is egy 90-es 1,7D Vectrat hajtok, igy ha kerdes van, irj
batran. Amugy van hozza egy jo vaskos kezikonyvem (szervizkonyv) is, minden
infoval kapcsolasi rajzokkal is. Igaz nemet nyelvu, de ha barmi kell szolj,
tudok szkennelni.
+ - Talalkozo - floppy (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mint azt a multkor is irtam, akinek kell a HiX-Auto oldal vagy az archivum
(HIX-AUTO regebni szamok), az hozzon magaval nehany floppy lemezt a
talalkara, viszem a laptopom, ott mindenkinek aki keri szivsesen lemasolom.
A HiX-Auto oldal onkicsomagolos EXE-be tomoritve 2 db 1,44-es lemez,
Az archivum szinten igy betomoritve is 2 db 1,44-es lemez. Ez utobbi
tartalmazza a kov. szamokat.: 0-200-ig (egy-ket szam hianyzik), es 382-tol a
mai napig mind. Termeszetesen ha ez az archivum idokozben no, akkor a
lemezek szama is addig nohet (a penteken megjeleno szamban pontosan
megmondom).


Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
Home Page: http://www.tar.hu/mediavox (HIX-auto)
Ekezet & HTML-ready!
+ - ujra mukodik a www.hix-auto.ini.hu cim! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A subjectben van a lenyeg. ismet megy a regi cim!

Minden jot, udvozlettel:     MyChroLesLie (MCLL)
mailto:
Home Page: http://www.hix-auto.ini.hu (HIX-auto)
+ - Donekonak es Madisonnak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Doneko irta:
"Az auto erejet es gyorsulasat mi hatarozza meg leginkabb, a nyomatek
vagy a loero?"
--
Nem tudom, pontosan mit ertesz ereje alatt, de a legnagyobb sebesseget
a motor teljesitmenye, illetve annak jelleggorbeje es a kocsi
legellenallasa hatarozza meg. A gyorsulasat es a dinamikai
tulajdonsagait a nyomatek es a teljesitmeny nagysaga, jellegorbeje,
illetve a fordulatszam- es a nyomatekrugalmassag hatarozza meg. Ha
bovebben erdekel, maganba irhatok rola (bar tul sokat nem tudok me'g
mondani, csak reszletezni).

"Mi a V6-os motor elonye es hatranya a sima 6 hengeressel szemben?"
--
Igy kapasbol hatranyat csak annyit tudok mondani, hogy nemileg
bonyolultabb a vezerles a dupla mennyisegu vezertengely miatt. Elonye
az egyenletesebb jaras, a kulonbozo tengelyek (vezermu- es fotengely)
kedvezobb terhelesviszonyai es emiatt a hosszabb elettartama, kisebb
helyett foglal a motor (nem kell hajonyi hosszunak lennie a
motorhaznak). Mindezek miatt elvileg kisebbek a vesztesegi
teljesitmenyek, ergo a hasznos teljesitmeny no" (ugyanakkora
loketterfogat es furat/loket arany mellett).

"Miert hatsokerek-megajtasuak altalaban az erosebb autok? Mi a
hetsokerek-meghajtas elonye es hatranya?"
--
Mellsokerek-hajtas eseten a kihajtas es a kerek forgastengelye nem
esik egybe, kanyarmenetben pedig megcsak nem is parhuzamosak, es ez
egyszeru kardanmegoldassal nem oldhato meg, mert akkor lukteto lesz a
fordulatszam a meghajtott kerekeken -> nem lesz egyenletes a vonoero.
Ezert kulonbozo fajtaju un. homokinetikus csuklokat hasznalnak, ami
ezt a luktetest kiegyenliti. Ezek a csuklopontok a hajtas egyik
legkenyesebb pontjai. Nagyobb teljesitmenynel tul robosztusra kellene
ezeket csinalni, hogy a mellso kereket lehessen hajtani, de akkor meg
a sulya okozna problemat. Ennel sokkal strapabirobb a
hatsokerek-hajtasnal alkalmazott merev hatso hid, vagy az
homokinetikus csukloknal erosebbre tervezheto kardankihajtas. A
hatsokerek-hajtas hatranyai foleg vezetestechnikaiak. Orrmotor eseten
tul konnyu a hajtott kerek, ezert rossz minosegu uton (ho, sar,
latyak, jeg) kuzdelmesebb lehet az egyenesbe tartas es a haladas.
Farmotor eseten legalabb mar suly van rajta, de ha egyszer megindult a
feneke, nehezebb korrigalni.

Madison irta:
"(gazadastol vagy gazelveteltol fuggoen tul-ill. alulkormanyzotta
teheto. Ha valaki besokall egy fronthajtasuval, akkor azon inkabb a
gazelvetel segit, hatsokerekhajtasnal eppen forditott a helyzet)"
--
Az alul- es tulkormanyzottsag nem attol fugg csak, hogy mellso- vagy
hatsokerek hajtas, hanem a sulyeloszlastol es a kanyarstabilitastol is
(meg me'g egy sor mastol). Normal vezetesi stilus eseten szaraz uton,
ha besokallsz, minden esetben a lassitas segit az alulkormanyzott
auton. Tulkormanyzotta abban az esetben tudod tenni hatsokerek
hajtasnal, ha kocsi teljesitmenye(nyomateka) eleg ahhoz, hogy
elforgassa a kereket, es igy a farat a kanyar ive're forditsa,
kulonben egy alulkormanyzott hatsokerek-hajtasu auto gazadasra meg
inkabb alulkormanyzott lesz. Legalabbis velemenyem szerint.

    Sziasztok!

--
HAÁSZ Attila --- mailto:
*** Maximum mail size: 500 kB ***
Munkahelyem: http://free.netlap.hu/autokut99
+ - Talalkozo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves zssanya (a nubiai torpe) es kedves mindenki !

Nem hiszem hogy a vegyulessel gond lenne, szerintem
kivaloan el fogunk beszelgetni. Sot akinek kerdesei
vannak az gyujtse ossze oket, biztosan lesz egy-ket
vallalkozo szellemu ember aki elo szoban fog valaszolni
esetleg szemlelteto oktatassal egybekotve.


Zotya

ui: Doktor a pacienshez > Onnek nincs alacsonyabb rendusegu
komplexusa, on alacsonyabb rendu !   :))))
+ - Re: regi autok otletei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

"Aki ismeri az os kispolakot,  talalkozott  az  ules mellett lent (ha nem
talaltad el, akkor afuteskart torted le) talalhato onindito kapcsoloval.
Bowdennel helyettesitettek a behuzomagnest.  Valami hasonlora  emlekszem
gyerek  korombol  egy  oreg Warsawa taxibol, csak ott a muszerfalon volt
egy olyasmi gomb, mint a szivato..."

Nekem is egy ilyen kispolakom van. "Rozsda's" a neve. (mikor tavaly
megvettem 20-ert, olyan volt, mint egy tesztaszuro, csak koszosabb 8-)) )
A futeskarral meg soha nem volt gondom. 

Viszont volna par adalekom a tervezes csodajahoz:

- Az inditomotorhoz nem kell gyujtast kapcsolni. Ergo: ugy is tudsz
inditozni, hogy a kulcs nincs bedugva/elforditva!
Hogy en ezzel az elso par hetben mit szivtam!!!

-Ezzel szemben a veszvillogo csak bekapcsolt gyujtassal muxik.
(Ezt rendszeresiteni kene a 600-as Mercikben is. Igy probaljanak
az ut kozepen veszvillogoval megallva beugrani azert a par aprosagert
a boltba! ;-)))

Viszlat

KASI

+ - BMW Hajtasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halihow!

>Nem vagyok szakember, de: a "hajtasi befolyasok" kifejezes nem mond
>neked semmit?
>Nekem sajnos tul sokat is. Abszolut hatsokerek-parti vagyok.
>A hajtasnak hatul a helye. :) A Citroenre pedig haragszom. :)))

Nem biztos, hogy hatul a helye! :-)
Egyszeru szamitassal meghatarozhato, hogy melyik hajtas a
leggazdasagosabb, es legidealisabb. (ez komoly)

Es mint szerelo, kijelentem pusztuljon az osszes kardanos auto! :-)
Kivetel, az osszkerekesek.
________________________________________________________________________
>Miert hatsokerek-megajtasuak altalaban az erosebb autok? Mi a
>hetsokerek-meghajtas elonye es hatranya?

Mi az elonye es hatranya? Semmi!
Ugyanis a hajtast ugy hatarozzak meg, hogy veszik a jarmu suly es tomegi
fobb pontjait. Majd meghatarozzak, hogy menetviszonyok mellett milyen
fordito hatas (nyomatek) jon letre a tengelyeken.
Ahol nagyobb leszorito ero jelentkezik, ott lesz majd a kihajtas.

>Az auto erejet es gyorsulasat mi hatarozza meg leginkabb, a nyomatek >vagy a
>loero?

HIX AUTO archivum!

>Mi a V6-os motor elonye es hatranya a sima 6 hengeressel szemben?

Hat valojaban semmi, mert a soros az helytakarekosabb, a gyartasi
technologiaja konnyebb stb.
Mert a 15°-os V motor nincs messze a sorostol.
De azert van am kulonbseg.
Majd egyszer talan reszletezem, ha raerek.....
+ - Micsoda??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haj!

>megint a tema....... amit meg hallottam es irtatok is, hogy
>szabalyzott katalizator, igy van!!  aztan ALLITOLAG
>szigoritott muszaki vizsga, de elotte eredetiseg vizsgalat,

Allitolag eredetvizsgalat?
Igen inkabb csak ALLITOLAG. :-)
Kisse bagatell nem?
Hozok haza valamit es megvizsgaljak, hogy kint mit csinaltak vele?
Hat mi kozuk van hozza?
A felugyelet honositja a jarmuvet es az adatait. Kesz!
Ezen mi a F@$#OMAT kell eredetvizsgalni?
Ja persze, ertem Orban Viktorka megint a tolunk ker zsebpenzt.

/lehet hogy megnezik, hogy nem loptam-e kint az autot/

>tulajdonos sajat koltsegere megy a zuzdaba, azonnali
>hatajjal.

Kizartnak tartom.
Inkabb a felugyelet beleuti az "AF"-el kezdodo motor es alvazszamot,
onnantol honositott es hiteles az auto.
El kulonben sem vehetik, csak akkor, ha buncselekmeny bizonyiteka.
Vagy buncselekmenybol szarmazo.
+ - nappfenyben tompitott (Nemetorszag) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nemes Marcus irta:

>Itt nem kotelezo a tompitott, az autoklubok viszont
>agalnak mellette, hogy fasorban nappal is. Szerencsere kezd hatni a
> dolog, kb. minden 10. autos bekapcsolja (2-3 eve meg szinte senki).
> Es ha a tompitott miatt csak 1 halalos aldozattal is kevesebb lesz
evente,
>mar megeri az izzocseret, mind a nepgazdasagnak, mind nekem szemely
>szerint.

Ket evvel ezelott viszonylag gyakrabban jartam Nemetorszagban.
Azota lehet, hogy megvaltozott a helyzet, mindenesetre akkoriban
a sajat biztonsagom erdekeben ill. a beidegzodott magyar
jogszabalyok miatt mindig bekapcsoltam a tompitottat. Illetve
csak bekapcsoltam volna, ugyanis autopalyan meg nem volt
problema, de orszaguton a szembejovo autosok nagyresze
kezzel labbal mutogatott, hogy bekapcsolva "felejtettem" a
vilagitast. Sot, volt akin lattam , hogy kifejezetten zavarta az ,
hogy en tompitottal kozlekedem.... igy hat (hogy meg ne
lincseljenek :) ) le is kapcsoltam.Hangsulyozom: a fenyszoro
mindig jol be volt allitva, a tompitott nem vakitott senkit, szoval
nem ezert mutogattak, hanem azert mert vagy "zavarta" oket, vagy
azt hittek, hogy bekapcsolva felejtettem. Megkedeztem most egy
nemetet, hogy mi a velemenye a tompitott felkapcsolasarol:

-"Ha jol tudom akkor szabad, csak nappal nem szokas, mert
a motorosoknak kell felkapcsolniuk, hogy jobban lassak. De ha
mindenki felkapcsolja akkor nem lehet olyan konnyen felismerni
a motorost."

Azt nem ertettem, hogy ha a kocsik felkapcsoljak a tompitottat es a
motoros is, akkor miert nem latjak a motorost? :)

-"Meg tudom kulonboztetni, de ha csak a motorosnak vilagit a
lampaja akkor konnyebben lehet felismerni es ovatosabban vezetsz,
mert a motoros konnyebben serul meg esik el, ha kivagsz ele."

Mivel sokaig motoros voltam ezt az ervet mar elfogadom. Hat igen,
ott maskepp bannak az autosok a motorosokkal.
Persze ennek ellenere szerintem nem hatrany ha a kocsinak is vilagit a
lampaja.

laci
+ - napfenyben tompitott 2. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"mert a motoros konnyebben serul meg esik el, ha kivagsz ele."

Persze ebbol az ember meg azt gondolna, hogy akkor
egy autos ele "ki szabad vagni".
Azert remelem a srac ezt nem igy ertette...
;-)

laci
+ - Re: kezdo Skodas (120l) kerdesei (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> Szoval: szeretnek olajat cserelni a valtoban, de nem tudom, hogy fogjak
> hozza. Milyen olajat vegyek (azert ne legyen tul draga), es hogy csereljem
> le? Meg sohasem csinaltam hasonlot, azt sem igazan tudom, hogy hol kell
> leengedni a regit, s hol beletolteni az ujat. Azt honnan lehet tudni, hogy
> mennyi olaj van benne? Hol kell ezt megnezni? Vagy vigyem szervizbe?

Valtoolajnak Shell Spirax-ot vegyel, kb. 1400 ft literje, 2l kell belole.
A kocsi aljan van a ket hatso kerek kozott egy leeresztocsavar, hogy
pontosan hol, arrol kerdezd meg a Frigyest, o biztos tudja... :)
A szintet az olajnivo palcaval tudod megmerni, a hatso ules mogotti
csomagterben kell felnyitni a fedelet, az alatt talalod meg a beonto-
nyilast. Ha budapesti vagy, akkor a Botos szervizben kb. 800 ft munka-
dijert megcsinaljak. Viszonylag korrektek, en a sajat Skodammal
rengeteget szivtam, szinte kizarolag lelkiismeretlen szerelok hibajabol.
Ok voltak az elsok, akik tisztesseges munkat vegeztek. Az ajanlo listan
szerepelnek, ha jol tudom. Ha barmi kerdesed van a Skodaval kapcsolatban,
ne kimelj, nagyon sokaig volt 120-asom. (sot, meg 1000 MB-m is... :)

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - Re: oreg diesel hidegben nem indul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>
> [...]
> En vegigcsinaltam egy 84-es 1.6 D Kadettel. Azonkivul, hogy
> osszesen kb 100 rugot adtam ki ra utanna sem volt jo.
> [...]
> Az mindenesetre elgondolkodtato lehet , hogy egy idosebb
> altalaban tobbet futott 1.6 D-s Golfnak semmi gond sincs a
> motorjaval.

Hiresen rossz az az 1.6-os dizelmotor sajnos. :-(
Az Opelnek az elso jo dizelmotorja az 1.7-es volt, ami
'88-ban mutatkozott be a Vectraval egyutt. Az enyemben
peldaul 210e volt, amikor el lett adva, es meg teljesen
hibatlan volt, konnyen indult a legnagyobb hidegben is,
jol ment, nem kormolt, pedig meg porlasztocsucsok sem
voltak benne cserelve tudomasom szerint. Raadasul a gyari
ertek alatt evett, varosban 6.2-6.3 litert. (Hivatalos
adat: 6.7l)
Golfban az 1.6-os tenyleg jobb, de amit az os-Golfba
tettek, az az 1.5-os... hat az sem bir ki 130e-nel tobbet
egy generalig.

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >
+ - benzinkutas atveresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ezt e-mailben kaptam forward-olva, valami vitaforumrol szedte
le valaki. A tema, mint a subject is mutatja, a benzinkutas
atveresek. Ez a teljes level fele, a masik felet holnap idezem,
kulonben tullepnem a napi sorlimitet :)

Udv,
Zoli

Nasfay Zoltan >

>Thema:    FW: [Fwd: FW:_FW:_csalas_a_benzinkutaknal]
>
>>       "Tudod, hogy csinaltak a  kis kocsogok? Egyszeru: Megallsz az
>> autoddal a kutnal, a rendkivul kedves modoru es udvarias benzinkutas
>> azonnal
>>        az autodnal terem, megkerdezi, hogy mennyit akarsz tankolni, azt
>> mondod, hogy 2000 Ft- ert, majd ha sokaig toporogsz akkor kedvesen azt
>> mondja,
>>        hogy tessek a penztarhoz faradni. Te a penztarhoz faradsz, fizetsz,
>> atveszed a blokkot, amirol kiderul, hogy 2003 Ft-ert tankoltal, de csak
>> 2000-t kert a
>>        roppant kedvesen mosolygo pultos kislany. Mire kimesz latod, hogy
>> meg a szelvedodet is lemostak es meg a borravalot sem fogadtak el.
>> Elegedetten
>>        dolsz hatra az autodban es azt gondolod, hogy igen... nalunk is
>> elindult valami.
>>
>>        HAT EGY **************-T!
>>
>>        Tudod mi van a hatterben?
>>
>>        Amikor a kutkezelonek megmondod, hogy mennyit kersz - 2000, 3000
>> Ft-ert - akkor o elkezdi betankolni az uzemanyagot a kocsidba kozben
>> bekuld a
>>        kasszahoz. Amig te neki hattal caplatsz befele a pulthoz addig o a
>> hatad mogott bemutatja a pultos kiscsajnak, hogy mennyit kertel, majd jo
>> esetben
>>        nehany szaz forinttal hamarabb abba hagyja a tankolast, mig rossz
>> esetben csak annyi kerul az autodba, hogy 50 km mulva valahol kohogve
>> lealljon Te
>>        meg csodalkozva hivd az automentot es legyel koznevetseg targya,
>> hogy: "Kedves uram az auto benzinnel megy" Te meg allsz ott mint egy *** a
>>        sivatagban!
>>        Utana megnezed a dolgokat, vegig porgeted, hogy mi is tortent.
>>
>>        A kutas bemutatja, hogy mennyit kertel, a kiscsaj pont annyit ker
>> toled, sot meg blokkot is ad, meg szamlat ha sokaig toporogsz ott, de a
>> blokkra RA
>>        VAN PECSETELVE! Pont ott ahol az ido latszana. NEM A SAJAT
>> TANKOLASOD BLOKKJAT KAPOD MEG, hanem egy korabbit akit esetleg nem
>>        tudtak atverni, mert vegig varta a tankolast, de esetleg a blokkot
>> nem kerte el!
>>
>>        Azota tobbekkel konzultaltam ez ugyben, de az a baj, hogy nem tudom
>> rajuk bizonyitani. Azt azonban, hogy TEGED is atverjenek, azt meg tudom
>> elozni!"
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>>        "Tegnap a (azert is kiirom) pecsi temetonel levo shellnel tortent:
>> a kulfoldi ismerosom (egyedul volt akkor) tizen-valahany ezerert tankolt.
>> Fizeteskor kitette
>>        a pultra a tizezrest, meg az ezreseket, es meg kutakodott a
>> buxajaban a tovabbi apro utan. Ekkor, pillanatnyi oda nem figyeleset
>> kihasznalva a penztaros
>>        elvette a tizezrest, es persze azonnal hianyolta is. A
>> szerencsetlen mokus nem volt hozzaszokva ekkora gazemberseghez, magyarul
>> meg nem tud,
>>        ugyhogy kivasaltak tole a plusz tizezrest."
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>>        "Tortent, midon zsenge kamaszkoromban kisegito kutkezelokent (lasd
>> meg: ->csicska, ->ablakpucolo) dolgoztam az evi betevoert, egyszer
>> beavattak a
>>        furcsa modon kozkedvelt AGIP-olaj keszitesenek rejtelmeibe (AFORos
>> idok voltak). Volt ott masfajta, olcso vacak epp eleg, es ezekbol kellett
>> kimixelni
>>        az AGIP-ot. Ram nem biztak, mert feltek, hogy kilopom a maradek 50%
>> eredetit is :o). A technika ugy mukodott, hogy a "beontest" kero
>> (torzs)vendegek
>>        kaptak ezt a fajta koktelt, a maradeknal mar nem csodalkozhattak,
>> hogy nyitva van a flakon.
>>
>>        Oreg, dorzsolt kutasok... hajj mennyi ugyes trukkot ismertek... en
>> nagyon tiszteltem oket, mert a megszerzett penzemet sose vettek el."
>>
>> ------------------------------------------------------------------------
>>
>>        "Az en tortenetem szinten Shell kutnal tortent, raadasul mindket
>> esetben ugyanannal a szemelyzetnel. Korabban, es 3 esetet kiveve kesobb is
>> kartyaval
>>        fizetek, ezzel nincs gond. Volt viszont a kp-s fizetesnel!
>> Tankolaskor gyakran vasarolok magamnak mas egyeb aprosagot is a shop-ban
>> (pl SOROT!), es
>>        egyben fizetek. A szoban forgo kut 1-es penztaranal megfigyeltem,
>> hogy sosem mukodik az ugyfelek fele forditott kijelzo.... egyszer
>> megkerdeztem,
>>        mondtak elromlott (ennek mar legalabb 1,5 eve, azota is rossz...).
>> Persze csak itt van penztaros. No mindegy, mondom a kut szamat, adom a
>> sorom,
>>        kerdik, hogy kerek e szamlat. Nem. O.K., kiscsaj beuti, gep kerreg,
>> osszeget kozli. En egy kicsit megtoldva borravaloval az osszeget fizetek.
>> Aztan
>>        varok. Kiscsaj nez ram butan. Kerem a blokkot. Kiscsaj megbutabban
>> nez. Aztan idegesen elkezd a penztargepnel matatni..... majd iszonyu
>> megbano
>>        pofaval kozli, hogy sorry, hiba csuszott a szamitasaiba (?), es
>> 500-al tobbet kert.... Penzt gyorsan vissza is adja (pedig meg annyi nem
>> is volt a
>>        kulonbseg!), es adja melle a blokkot. Na jo, mondom magamban,
>> megprobalta :o))
>>        10 nap mulva megyek ismet, ugyanaz a kiscsaj, mondom a kutszamot,
>> nyujtom a soromet, kerdi a szamlaigenyemet. Nem, nem kerek. Gep kerreg,
>>        kiscsaj kozli az osszeget. En megint fejszamolok (legyen mar neki
>> egy kis borravalo), majd fizetek. Aztan varok, kiscsaj megint butan bamul.
>> Mondom,
>>        kene a blokk. Megbutabb nezes, aztan zavart matatas a
>> penztargepnel.... sorry, hiba csuszott a szamitasokba. De miert megint
>> 500-al kellett tobbet
>>        fizetnem???? Szoval penz megint vissza, en el. Aztan megint eltelik
>> 10 nap, megyek tankolni. Mar elore izgulok, megprobalja e harmadszor is?
>> Es lon
>>        csoda... megismer (latszik a szemein, ahogy arra gondol, "Na megint
>> itt ez a szarrago geci"), de azert vigyorok mint a rohadt tok. Es vegre
>> nem probal
>>        atvagni. Komolyan gondolkodoba is estem, hogy valyon tenyleg
>> feladtak a probalkozast, vagy ezuttal kitalaltak valami uj trukkot, amit
>> esetleg nem veszek
>>        eszre......?
>>        Azota is oda jarok tankolni. Nem tudom miert. Pedig ha hideg van
>> azert nem segitenek, ha meleg van akkor azert, ha meg esik az eso, akkor
>> aztan meg
>>        az is jo, ha megtalalom a penztarost. Pedig ez egy uj kut.
>> Budapesten a XIV. es XVI. kerulet hataranal a Furedi ut vegen. Gondoltam
>> ennyi reklamot
>>        megerdemelnek (0157. Toltoallomas, Budapest, Furedi u. 65. Az elado
>> neve: CSONTOS KRISZTI)"

Nasfay Zoltan >
+ - renault (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Autosok!
Aki hallja adja at!

Keresek:"Renault Espace" gépjarmuvet(7szemelyes)
max 1992 evjaratig bezarolag.
Erdekel tovabba,"NISSAN  VANETTA "  (ot ulessel) tehergepjarmunek
vizsgaztatva.
Aki segiteni tud maganba irjon  az alabbi cimre:

+ - HIX AUTO talalkozo.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Megpedig az, hogy ha 50-60, tegyuk fel 100
:> majdnem vadidegen ember talalkozik egymassal,
:> nem lesz egy kicsit merevebb a hangulat?

Vadidegen ? Nekem olyan, mintha sok embert mar nagyon
regen ismerne'k, csak meg eloben eddig nem lattam...
Meg azutan van egy barki szamara mindig biztosan 
bedobhato kozos tema: az AUTO...     :-)
(Addigra mar 520 szam ota ismerhetjuk egymast...)

En inkabb kivancsi vagyok a sok ismeros-ismeretlenre...

Ugyanigy jartam, amikor a TANC listan megismertem vagy
20-30 embert. Olyan erdekes volt eloben talalkozni veluk
ugy, hogy tudtam, mik a kedvenc dolgaik, mivel foglalkoznak,
csak az arcukat nem ismertem addig....


:> Nem	lesz bennem az az erzes, hogy hulyenek neztek,
:> mikor egyik-masik listatagunk kocsijat meg szeretnem
:> nezni kozelebbrol, esetleg ne adj' Isten meg
:> belekukkantanek a motorhazteto ala is???

Gyere nyugodtan, nalam mar rogton nezelodhetsz is batran.
Engem biztosan megismersz, mert eppen most csinaltam 
egy polot arra a napra, aminek az elejen nagy betukkel 
ott lathato a "HIX AUTO talalkozo" felirat es az E-Mail cimem, 
(hogy valami azonositson), a hatuljan meg "A matrica" kepe virit 
szep nagy meretben. (Raadasul az a holgy aki jon velem,
(a tancpartnerem) is ugyanilyen poloban lesz...  :-)


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS
(Opel OMEGA 2.3TDi  [sotetkek])


UI:
A konvoj vegulis mikorra er kb. a tetthelyre ?
En olyan 9 korul elindulok Szolnokrol, tehat 10-re mar ott leszek...

:> jo lenne hogy aki tudja a kocsijat mossa le, hogy szep tiszta kocsik
:> legyenek! :-)

 ... bar meg elotte le kell mosni a jarganyt...  :-)
+ - MAV jelzolampa... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

##> Nemreg irta  , hogy meg a feher jelzesnel is figyelni
##> kell(ene) a sineken valo athaladaskor. Ezzel en is egyetertek,

:> Ez igy igaz, mert a feher jelzes csak azt mutatja, hogy "mukodik" a
:> berendezes, de nem azonos a szabad jelzessel!!

Ez a hivatalos allaspont, de mar legalabb 15 eve nem tudom megerteni
a matematikai logika modszereivel:
Ket eset fordulhat elo, ugye:

1. A lampa egyaltalan nem mukodik (se feher, se piros feny, pl elloptak
    az akkumulatorat), ekkor mindenfele szetnez az ember, OK...
2. A lampa mukodik ekkor ismet ket eset lehet:
2.1  A lampa pirosan villog => egyertelmu: tilos az athaladas
2.2  A lampa feheren villog => Nincs tiltva az athaladas es nem azert
       mert nem mukodik. => Not(Tilos) ~ szabadnak kellene lennie...

Amikor egy utkeresztezodesben zold a lampa, meg szoktatok allni, 
hogy tenyleg zold-e ???

Nekem ugy tunik, mintha a villanykapcsolo utani lampanak 
ket allasa lenne:
1. van benne aram
2. valoszinuleg nincs benne aram...


Bennem az vetodott fel, hogy a MAV ezzel akarja a felelosseget
kirazni a nyakabol: ld: Dorocsmai Karoly a tegnapi AUTO-ban:

:> feher... Valami berreges... Aztan atsuhant par meterre a motor
:> elott egy (alig kivilagitott) _si'nauto'_...:-) A sulya nem volt eleg
:> nagy, hogy bekapcsolja az automatikat, a sorompo tehat nem
:> jelzett... 


Szep napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/AAS

UI: A fenti haborgastol fuggetlenul termeszetesen korulnezek 
     a vasuti atjaroban...
+ - Vezermuszij. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Kadlec Istvan ) irta:
Remelem senki sem innen tudja meg azt, hogy a vezermuszijjat 60.000 km
utan cserelni KELL. Vezermuszijj ara 3-15.000 Ft, motorgeneral 100-500
eFt.

Ezt mar en is hallottam valahol. :)
Trabirol (1.1) esetleg hasonlo informacio?
Elore is koszi:
Chris
+ - Zoldkartya #517 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igen, a zoldkartya szabadarassa valasarol ma reggel hallottam en is eloszor.
Ezzel kapcsolatban nehany gondolat:
- Ha be lehet hozni jovo evtol "akarmilyen" autot, akor valoban esni fognak
az autoarak. Csak nem az ujake.
- Emelni fogja allam bacsi a benzinbe epitett utadot, a kotelezo
biztositasokat, az egyeb elvonasokat az autosoktol, arra hivatkozvan, hogy
kornyezetszennyezes-terheles, utak kopasa-romlasa stb. okan fizessetek meg
tobbet.
- Ennek elso lepcsoje a zk. szabadarassa tetele.
- Meg egy aprosag: a zk. keszito forgalmi engedelyet is bevonjak, az arak
kirivo tullepese eseten? Nagyon szeretnem.
"A kotelezo vizsgalat eddig atlagosan 2500 forintba kerult az
autotulajdonosoknak, jovore a koltsegek tipustol fuggoen 3000 forinttol
akar 15 ezerig is terjedhetnek. A hatarertekek kirivo tullepese eseten a
szabalysertesi eljarason kivul a forgalmi engedelyt is bevonhatja a
hatosag."
Undorito, mocskos rablaskent fogalmaznam meg ezeket  az elvonasokat. Nem
ideznek senkit a benzinarba beepitett adok temakorebol, de......

Neha ugy eszembe jut: ha ebben az orszagban az autosok nem tankolnak egy
hetig, mennyi kara szarmazna Allam Bacsinak? (Tisztelet a kivetelnek -
akinek mennie kell: mentok, tuzoltok stb.) Csak ugy az internet bojkottok
mintajara.

Legyetek jok.

BenkoG
+ - wartburg alkatreszeket keresek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Ujdonsult autos (wartburg) vagyok, s bar a listat kezdettol fogva 
kovetem bevallom, nem archivaltam es nem is jegyzeteltem ki az 
autoalkatreszek beszerzesi lehetoseget taglalo cikkeket. Most 
azonban eljott az ideje, hogy sokak peldajat kovetve en is 
alkatreszek utan kezdjek szaladgalni. Tud valaki esetleg tanacsot 
adni, mit hol tudnek beszerezni emberi aron illetve tavolsagban 
Budapest belvarosatol? Nem feltetel az uj alkatresz, sot, a hasznalt
talan meg jobb is lenne (olcsobb?).

Itt csak a problemaim jonnek, aki nem wartburgos, jobban jar, 
ha PGDN :-)

Szoval amiket mostanaban (surgosen) keresnek egy oreg wartburghoz:
- elso szelvedo (a regi repedt)
- hatso lampabura, esetleg elso inex is (eleg opalos a regi)
- ablakmoso szivattyuja (total halal...)

Ami meg erdekes lenne talan a legsurgosebben: ket hete epp a szerelo 
elott - mar sokadszor - leesett a sebvaltokar, igy kicsereltettem.
Sajnos a felfogato kis "pockot" nem csereltek, igy ra egy hetre ujra 
elkezdett allandoan szetcsuszni, igy idonkent nem lehet valtani - 
foleg hatramenetbe... Ilyen kis pockot honnan lehetne szerezni, 
ami beleszorulna ugy, ahogy illik. Igaz, vissza is vihetnem, de 
ahhoz a szmlat elo kellene keressem...

Es ami kevesbe surgeto, de jol jonne nehany tanacs, - 
inkabb javitas, mint sajat butykoles iranyaba:

- hengerfej es tomites + termosztat
a tomites ategett 3000 km-rel ezelott (beteg termosztat, nagy forgalmu 
helyen, mire megalltam volna, mar keso volt), majd egy nem tul megnyero 
allapotu, hasznalatlan, de regi kerult a helyere majdhogynem hazilagos 
korulmenyek kozott kulfoldon, es azota valtozo idonkent - 20-150 km - 
meg futes mellett is melegszik a hutorendszer es levegosodik

- sarvedo rozsdasodasa
ez a kozelgo vizsgaidopont miatt zavaro allitolag...

- biztositek(to) sor 
gyakori kontakthibak vegett

Lenne egy lehetoseg a problemaim jo reszenek megoldasara, de 
ehhez is tanacsra - esetleg tarsra lenne szukseg:
van egy kollegamnak egy motorikusan eleg tropa, de azert 
hasznalhato alkatreszeket meg tartalmazo warbija. Ha valahogy 
el lehetne egy MEH-be (?) vagy bontoba szallitani, akkor jelkepes 
osszegert ideadna. Igy ki lehetne belole sokmindent nyerni. Sajna 
a kormanymuve beallt, ezert vontatni sem igen lehet.
Tehat ha valakinek szinten lennenek alkatreszszuksegletei, 
esetleg tarsulhatnank...

Udv
Pisti
+ - Warbesz help (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nemrég megvettem első autómat. Egy komoly Wartburgot. :-))
Mivel egy jópár dologgal kapcsolatban nem vagyok biztos, ezért szükségem 
lenne 
egy olyan könyvre amelyet a Warbesz üzemeltetéséhez használni tudok. 
Kimondottan ehhez a márkához kellene.

Előre is köszönöm a válaszokat, melyeket magánba írjátok mivel nem vagyok a 
csatin.

-- 
	Csáó! 	
		Matyi 
mailto: 
+ - Berrego zizego (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Gabor! Szia mindenki!

>atkottettem, most a gyujtasra kapcsol fel es le. Igy nem marad egve, ha...
>... Ez csak az en velemenyem, es nem tudom van-e a T. listatagoknak
>valami ellenjavaslata, ami miatt ez nem ajanlhato?

Szerintem ez azert nem jarhato ut, mert ha mondjuk sotet helyen megallsz
(pl. ut szele), akkor vhogy ki kell vilagitani a kocsit, amit ezek szerint a
te eseteben csak ugy lehet megtenni, ha raadod a gyujtast.

Üdv: Bálint

+ - hajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi!

> Mi a hetsokerek-meghajtas elonye es hatranya?

*elonyei* a jobb kezelhetoseg kanyarokban (!!!), a motor erejet
jobban leviszi az utra (gyorsulaskor a hatso tengelyen
no a suly), "tovabb birja": nincs feltengely-gombcsuklo.
(egy-egy kardankereszt vagy hardy tarcsa meg mindig olcsobb.)
kulon kiszerelheto az autobol a difi, vagy a valto, vagy
a motor, epp mihez van kedved :). tulkormanyozottak altalaban.
arra megy, amerre akarod. ellenpelda a masik taborbol, amikben
tobbszor is megijedtem kanyarban: W1.3, Fiat Panda. eltekered
a kormanyt mikozben nyomod a gazt, es nem fordul. szembe meg
jonnek. erre persze johet a sav: kanyarban ne gazozzak. hja
kerem! tegnap elmentem "gyakorloni" egy elhagyatott murvas
keresztezodesbe, es tovabbra is maradok a hatsokerek mellett.
(bar nem BMW, csak Lada amit megforgattam.)

*hatranyai*, hogy a kardan elveszi a helyet az utasterbol,
a hatso hid pedig a csomagterbol. azok, akik fel millimeteresre
koptatott gumiprofillal jarkalnak a tukorjegen, azt szoktak
mondani, hogy "telen nem lehet" vele kozlekedni. hat...
 ...az osszes sajat kocsim hatsokerekes volt, es sosem volt
gondom. Persze altalaban JO gumikat hasznalok. de volt olyan 
hogy apam wartburgja sem ment fel a hegyre a hoban. (persze 
akkor a lada se.)

> Miert hatsokerek-megajtasuak altalaban az erosebb autok? 

ez valasz a sajat kerdesedre. megis, milyen lenne egy BMW
elsokerekhajtassal? (e mondatot meg leirni is rossz volt).
SzVSz a reklam jo. 

> Hol lehet ilyesmikrol olvasni az interneten (angolul is jo)?

valamiert az az erzesem :), hogy kb egy hetig ezzel lesz 
tele az AUTO, ugyhogy varj csak.

:) z.
+ - oregebb auto behozatala (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
 [Hungary] irta: "Tudomasom szerint a gyarilag beepitett
szabalyzott katalizator a feltetele, hogy behozhato legyen a kocsi. Az pedig
nem sokkal tobb eletkorban, mint a negy ev..."

Csak megerositeni tudom hozzaszolasodat, sajnos. Ugyan nem teljesen
eldontott teny, de a jelenlegi elkepzeles szerint csak euro II-es motorral
lehet majd kulfodrol autot behozni. Ezeket pedig 1995 ota gyartjak. Magyarul
ugy nez ki, hogy nesze semmi, fogd meg jol, tkp. minden marad a regiben. Az
evjarat korlatozas az EU szabalyokkal ellentetes volt, ezt a vamtorvenyben
mar feloldottak. Viszont a Kornyezetvedelmi miniszterium hataskorebe utaltak
azt a szabalyozast, hogy milyen karos anyag kibocsatasu autokat lehet
kulf-rol behozni.

Tisztelettel:
                   Kovacs (Attis651) Attila
+ - Re:regi autok "otletei" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Aki ismeri az os kispolakot,  talalkozott  az  ules mellett lent (ha
> nem talaltad el, akkor afuteskart torted le) talalhato onindito
> kapcsoloval. Bowdennel helyettesitettek a behuzomagnest.

Hazunkban lakik egy srac. Neha latom, hogy inditja a kispolakot, 
mindig lecsuszok a rohogestol. Ajto kinyit, gyujtas be, kiszallas 
egy nagy partvisnyellel. Motorhazteto ki. Partvisnyel be. Szabalyos 
billiardozo beallas. Kis rakeszules. LOKES!!! Pontos talalatot a 
motor beindulasa jelzi...

Udv:

Dexter
+ - Re: Eljenek a rendorok a mi segitotarsaink! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> Ezt nem ertem teljesen. Ha a koruton megfordulsz meg ahoz is eleg
> durvanak tunik hogy elveszi a jogsid, de hogy egy mellekutcaban... Ez
> teljesen alaptalannak tunik... Tudom hogy igy konnyu mondani, de fel
> kell irni a nevet, szamat, es hogy melyik kapitanysaghoz tartozik...
> Ha ennyire alaptalanul vadol, es ilyen direkt modon korrupt, akkor nem
> hiszem hogy neked bajod szarmazhatna belole...

Ha egyedul csucsulsz a kocsiban, ezt altalaban eljatszak. Nincs 
tanud. Barmit kitalalhatnak. Ilyenkor a legjobb ozike arccal azt 
mondani, fiuk 2200 van osz-visz nalam es ma van a gyerek 
szulinapja es az ajandekara kellett, de tessek itt van. Legtobbszor 
tovabbzavarnak. Mar ha nem egy 600-as merciben jatszod el a 
dolgot.

Ez a felirosdi csak akkor jatszik szerintem, ha tobben ulnek a 
kocsidban. Persze arrol ne is almodj, hogy a feljelentest 
kivizsgaljak, bar semmi sem lehetetlen.

Most olvastam valahol, hogy egyes kozutis rendorok FIZETNEK 
azert a tarsuknak, hogy megkaphassak a szolgalatukat. Talan 
sejteni, miert.

Udv:

Dexter
+ - picistati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenki !

Koszonom a statisztikahoz megkuldott adatokat,
ezuttal eppen:





kedves lista-tarsainknak.

udvozlettel

Oldboy
+ - Re: busz-sav-zold bunti (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> En kb. egy eve a busz-sav-zoldnel mentem at a piroson a
keleti->nepstadion
> kozott (eleg jellemzo hely, sokan atmennek), es mogottem
kettovel jottek a
> zsaruk, raadasul meg kicsit gyorsan is mentem, 70 helyett kb.
80-90. Rogton
> mondtak, hogy ez legalabb 35.000 es fel evre elveszik a jogsim,
 ...

Hat ez jo!
Ezt a www.b-m.hu -rol kopiztam:

(6) Ha az (1) bekezdés a) pontjában említett fényjelzo készülék
mellett elhelyezett kiegészíto lámpa "BUSZ" feliratú fehér
fényjelzést ad - a fényjelzo készülék más fényjelzésétol
függetlenül -, az autóbusz-forgalmi sávban közlekedoknek tovább
szabad haladni.

Tehat _nem csak_ a buszoknak. Vagyis szabalyos voltal!
Hat a rendoreink ennyire nem tudjak a kresz-t. (illetve tudjak ->
hogy MI nem tudjuk)
   _______
 _/_______\_
 (OO=[|]=OO)
 []=======[]    BZS
+ - Re: re: Anglia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

De ha a kocsi tulaja akarja, akkor 
felvehet Teged is a biztositasba. Nekem ~30 font volt
egy evre.    Zoli

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 146.227.116.62)
+ - Moszkvics sztori utoljára (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Az igazság az, hogy nem kivántam volna vitát inditani, de ez még kikivánkozik
 belolem:

-Aki nem tudná a moszkvics 412 -esnek a francia Peugeot cég eladta az 1500 
ccm-es motorjának liszencét. Ez a motor bármennyire is hulyén hangzik 
porgosnek nevezheto, mert 5800 percenkénti fordulatszámon adja le a 80 
loerejét.
Ugyanez a motor megtalálhato a BMW 1966-ban gyartott 1500-as modelljebe 95 
loerovel.A furat/loket viszonya 82/70.
Azt hiszem irtam, hogy olasz AC-t kellett feltenni rá, mert az orosz 
felmondta a szolgálatot. Az AC alá 9 !!! tomitést kellett tennem, hogy a 
lokorud ne nyomjon akkorat és a gyárilag beszerelt és gyárilag átfuvokázott 
VAZ 2101-es karbiban (weber!) olyan tuszelepet kellett beraknom, amelyik 0,6 
barig biztonsagosan zarva tud tartani.
Az AC és karbi kozott  kb. 0,5 bar nyomas van, ami a gyari 0,25-0,3-as 
értéket 1 kicsit tulszárnyalja.
A 185 km/ora végsebet egy ford escort XR3-as mérte le nekem, tehát ezek 
szerint neki is kb.10%-ot csal az orája. :-)))
Viszont NEM A LOERÖ határozza meg a végsebet.
Ha egy 2.2 literes AUDI 80 (136 LE milyen kevés egy ekkora motortol) 195 a 
vége, akkor a 26 LE-s trabinak kb 40-nel lehetne száguldani.:-))
A légellenálási tényezö  (cw)  min. 90-töl kezdi kifejteni a hatását ami a 
sebesség növekedésével négyzetesen nö.
Tételezzük fel, hogy a trabi tud 110 -el menni (igazolnak a trabisok),a  
moszkvics csak 150-nel a loerö különbség 54 LE, a tempo diff. 40 km/ora.
A moszkvics 80 LE az AUDI 136 LE.
a külöbség 56 loerö, a seb 45 km/ora.
A két összehasonlitás még állná a helyét, mert kb. arányba vannak.
DE HOL A NÉGYZETESEN NÖVEKVÖ LÉGELLENÁLLÁSI TÉNYEZÖ????
Kérlek szépen mdecsi, hogy gondolkodj el 1 kicsit, mielött a szoci ipar 
remekeit szidnád.
Szerintem te is ilyen autoval kezdted kezdted....:-)))
Elnézést, ha valakit megsértettem ezzel a reakcioval -nem állt szándékomban-,
 de nem szeretem, ha "oktalanul megmosolyognak".
Üdv.:
Pitecus

Vigyázzatok magatokra, mert akkor másokra is vigyáztok!!!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 193.226.237.248)
+ - Tompika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>"vasarnapi mazsola". Nem igazi autos !
>--
>Meszaros Geza
>ui: megprobaltam a legnagyobb sertest alkalmazni :-)
Serte'seket alkalmazz inkabb a vasarnapi rantott hushoz.   :-)
Bocs mindenkitol, hogy elszurtuk a cimzest, Geza, inkabb maganba az
ilyet.

Szeva:
 fz                          mailto:
+ - Lada vezermuszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tegnap volt szerencsem anyam Ladajaban (2105-os kocka) vezermuszijat
cserelni (A korhaz udvaran... anyam operal a mutoben a fia meg turja a
verdat az udvaron, nagy show volt :))) )

Azt szeretnem kerdezni, hogy a vezermuszij feszito gorgojet rogzito
csavarokat mennyire kell meghuzni?

A Lada konyv annyit ir, hogy szoritsuk meg a csavarokat. SZVSZ azert rugos,
hogy a feszites erdekeben elmozdulhasson, de ha raszoritom a csavarokat nem
tud mozogni...
Ha valaki tud segitsen!!! Elore is kosz!

Ha nagy hulyeseget kerdeztem bocs!

Udv
    TOM
+ - Vectrasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

vegre Vectrasok! En is egy 91-es 1.8i Vectrat hajtok. Udv a tarsadalomnak!
Kerdes? Nos az van boven...
1., Mire szolgal a kis kerek gomb kozepen az ablakemelo kapcsolok mellett?
2., Mi kopog az elso futomuben bal oldalon, ha nem a feltengely, nem a
kormanyosszekoto, nem a gombfej, nem a csapagy, nem a feknyereg, nem a
toronycsapagy, nem a kerekcsavar :-), nem a szilent blokkok, nem a
stabilizator?
3., Miert rohad ki minden Vectra hatso ive es hol mennyiert lehet
megcsinaltatni?
4., Miert remeg a kocsi 150 korul? Uj gumik, kicentirozva minden, uj
feltengelycsuklo :-(. A regi gumikkal is ezt csinalja, ami a legmeglepobb,
hogy neha abbahagyja!
5., Miert olyan tokeletes ez az auto?
Viktor
+ - Konvoj fixalas elott (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

A konvoj ugyeben felvetett problemak jogosak. SZVSZ nem erdemes
tulsagosan koran indulni, mert szinte mindenki videkrol fog jonni a
talalkozora es felek, hogy kilenc orakor nagyon kevesen lesznek meg
Kecskemeten.
De legyen szavazas. Aki jelentkezett mar a konvojba (es aki meg nem, de
szeretne jonni) irjon egy rovid levelet a listara (CC nekem is please) ,
hogy megfelel-e neki a reggel 8:45-os gyulekezo es 9 orai indulas. Ha
nem felel meg, akkor javaslat. Eredmenyhirdetes pentekre a listara, de a
biztonsag kedveert a resztvevoknek maganba is.

Emlekeztetoul: szombat, 8:45, Nagykorosi uti OMV-benzinkut.

Aki jonne, de nincs jarganya: Van 2 szabad helyem, Zuglobol indulok.

OK?

Gyertek minel tobben, allati klassz lesz! Pestieknek kotelezo
reszvetel!! ;-))))))))

Udv, Fulcsi
VW Polo IV (Matricaval)
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >de a CD a kaphato leggyengebb teljesitmenyszint.
> Akkor a sima C az mit jelent? (BP Visco Diesel)

Na ezt latod nem tudom...

> >a masodik betu minel elorebb van az abc0-ben, annal jobb.
> Ooo, ezt nem ertem. Mintha ellentmondas lenne a ket megjegyzes kozott...
> (Ha nalad az elorebb az a->zs iranyt jelenti, akkor ertem.:-)

Azt jelenti, megyunk elore az abc vege fele :)))
+ - Re: Szoci autos sztorik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Es meg valami: Skoda 1000 MB-vel nincs elmenye senkinek?
> Nekem volt egy, es _nagyon_ szerettem, szerintem sokkal
> kiforrottabb es sikerultebb konstrukcio volt, mint a
> kesobbi farmotorosok, ha ellentmondasnak tunik, ha nem.

Meg tudom erositeni. Szlovakiaban, a 80-as evekben sokkal nagyobb
azsioja volt egy 1000MB-nek, mint a 100-asnak (ami eleve export auto
volt, haza piacon alig adtak el belole), de sokan nem csereltek volna el
egy 105-re sem.

Istvan
+ - Re: Ravasz reklam.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> 3, Telen-nyaron, lejtonek felfele. Ha le van taposva a ho, vagy jeges az 
ut,
> egyertelmuen jobb a hatsokerekes auto. Persze kell az evszaknak
> megfelelo mintazat is. Ld. pl. Der-Radnay-Soos: Fizika peldatar I.
>                      Mark

Hat itt dobtam egy hatast a kacajtol. A Gellerthegyen folfele az osszes BMW,
Merci kifarolva, megfordulva, stb, en meg eleinte Trabival, majd Ford 
Escorttal
vigan felmentem, ahol ezek az egyertelmu csodaautok mind "meghaltak". kesobb
Ladaval jottek a nagy szivasok, akar letaposott ho volt, akar jeg, de meg a 
szuz
havon is.

Szoval szaraz betonon rulez, de csuszos uton, hoban, jegen isten ovjon meg a
szuperelektronikas csodahatsokerekhajtasuaktol is.

A tobbiben nagyjabol igazad van.

Istvan
+ - Skoda olaj, 1000MB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali

Biztos rengeteg valaszt fogtok kapni mert a skoda temakorben mindenki szeret
okoskodni :)

Olajcsere valtoban:

Legjobban teszed ha megveszed Jaroslav Andrt (remelem jol emlekszem a
nevere) Skoda 105-120 cimu konyvet. Tobb mint otszaz oldalas mu es ha
rendesen kitanulmanyozod akkor akar egy komplett skodat is tucc magadnak
epitani de azert leirom a procedurat.

Megveszed a legolcsobb valto olajat valamelyik benzinkutnal cc 2l-t. Mire
hazaersz a kuttol be is melegszik, felkeveredik az olaj el is lehet kezdeni
leengedni: A valto es a diffi (ami ugyebar egyben van) aljan van ket nagy
csavar azokat kitekered, az olaj ki. A valto olalan is van egy pont olyan
csavar mint alul volt azt is kitekered. Ket also csavar vissza. 
A hatso ules felol kozelitve az akku melletti fedelecsket kinyitot es eled
tarul egy hosszu cso egy nagy piros (esetleg fekete) kupakkal. Kupak le,
csovon az olaj be amig oldalt el nem kezd kijonni. Ha igen mindent vissza es
csocsesz. 

Az egeszben az a legnehezebb, hogy a kocsi ala kell feludni es nem art egy
meretes csillag esetleg dugokulcs sem. Villassal hozza se kezdj. Kulonben
Szvsz Imho tok felesleges lecserelni olyan 20 evig tok jo a gyari olaj.



1000MB

Ossze sem lehet hasonlitani a Zapoval. A Skodat mar akkor is be lehetett
sorolni az auto kategoriaba. Nem veletlen hogy egy Skodara kellett varni 2-3
evet a Zapot meg egybol el lehetett vinni sokkal olcsobber de senkinek sem
kellett meg ugy sem. Most persze ha talalnek egy szep kopoltyust egybol
vennek mert poennak jo lehet.


Minden jot
B.
+ - Re: Ravasz reklam.... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 2, Hegyi szerpentinen vezess egy parszor. Egy hatsokerekes autoval
> szinte gazzal tudsz fordulni, sokkal jobb a kanyarban, persze nem az
> atlagos tudasu Gizi neninek, aki ugyis lelassit huszra.
Vajon a vezetok hany szazaleka tekintheto olyannak, aki erre
kepes? Leginkabb arra, hogy az agressziven kitoro fart meg idejeben
megfogja. Ha kepzetlen es nem teszi, biztos a megpordules.
Elsokerekesnel ha el is kezd csuszni az orra, az egy szolid, lassu
folyamat, ami nem erositi onmagat. Ez a joindulatu auto valo az
autosok 99%-anak, ezert is ennyire altalanos.

> Telen-nyaron, lejtonek felfele. Ha le van taposva a ho, vagy
> jeges az ut, egyertelmuen jobb a hatsokerekes auto.
Ne viccelj, nem lattal meg _egyertelmuen jobb_ Ladakat hidfeljaron
kinlodni, jobbra-balra kivagodni? Jeges uton mar a mintazat sem segit
ezeken.

> De nagyobb autoknal - pl 5 BMW - a hatso tengely terhelese mar
> boven eleg az elindulaskor, de a jo gumi itt is elengedhetetlen
Es aki olyan csoro, hogy csak 3-asra fussa? Az bizony meg egy
lakas araert is olyan autot kap, aminek kell a cementeszsak
(vallalati autonal tapasztaltuk)

> A hatsokerekhajtasnak nagyon sok elonye van az elsokh.-al szemben
> sajna sokkal dragabb igy az autogyartok csak igenyes es nagy
Dragabb jol elkesziteni. Rosszul egyszerubb mint az elsot, ezert is
volt szinte minden auto ilyen regebben.

> negykerekhajtassal - pl nem tudom hogy viszel le elfogadhato modon
> 250 Le-nel tobbet az utra ha csak egy elsokh.-d van - talan hazudsz
Ekkora teljesitmeny aligha nevezheto atlagosnak. Mindenesetre a
rally-ben sikerul valahogy megoldani.
Hatsokerekesek ott mar reg nem leteznek, vagy elso, vagy ossz.
Azert mert egyertelmuen jobb a hatso, pont ilyen extrem korulmenyek
kozt?

Udv,
THK
+ - Re: Folia, regi autok "otletei", fustmentes futes... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Moszvics 407 (de lehet,  hogy  korabbi):   az ablaktorlo meghajtasat nem
> egy kulon villanymotorral oldottak meg, hanem  a  vezermutengelyrol  egy

Ilyen klassz lehetett a bejaratas elso 1500 km-eben a 40km/h-t
nem tullepni, a fesus olajszurot ketnaponta attekerni (mert kben
eldugulhat) ablakmosot labbal pumpalni (mar ha egyatalan volt),
az olaj cserejekor mosoolajat is hasznalni, benzinjegyet postan
venni utalvany alapjan, autovasarlashoz engedelyt kerni (hasznalthoz
is), elozes elott dudalni...
Udv,
THK
+ - Re: Nagy kunszt, matrica, folia, atiras (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok, Balint!

>Felado :  [Hungary]
>
>Nagy kunszt :-). Az en Trabim csontra ugyan ez, de 7400 km-rel. A
talalkozon
>meg lehet majd tekinteni (ha addigra levizsgazik).
Lassan a testtel Balint!
Julius kozepe ota mentel vele 200 kilometert??? :-)))
***
>Szoval lattam az autokon, hogy ujabban vmi kerek matricat ragasztanak a
>rendszamokra a kotojel fole. Ezek mi celt szolgalnak, illetve mit
jelentenek
> kulonbozo szinek?
Muszakin ragasztjak ra. Magaban nem ervenyes.:-)
Haveromet masnapra levakartak... :-)
Ha jol sejtem, a szinek a honapot jelolik.
***
>A rendoroknek nem nagyon fog tetszeni. Bar videken meg soha nem
>szoltak erte, Pesten is csak neha.
Nekem Pesten soha nem szoltak, Szobon megkerdezte a rendor, hogy
a Trabi korbedeszkazva gyari? :-) Igen, az uj DeLuxe...
Felrakni nem tul bonyolult, de kezdoknek jobb kivenni az uveget, mert a
beszabashoz mar rutin kell, vagy sok folia...
Az arakrol annyit, hogy a Trabi 4 oldalablakara es a szelvedo tetejere
a folia volt 6000 Ft, a felrakas lett volna 12000 Ft :-(
***
Motorosboltok:
Zichy Jeno u. 30 es 32., Nagymezo u. 43. (ha meg mukodik), O u. 2., Kertesz
u. 46.
***
Atirasrol annyit, hogy odamentem fel oraval a felfogadas kezdete elott, de a
sarokig
allt a sor. Menekulo 1-es, nagy gaz, haza. Gondoltam masnap koran odamegyek,
es
leulok olvasni, de elaludtam... Beallok a sorba, ket perc mulva kiszol a
rendor, hogy
ki var gepjarmu ugyintezesre. Az egesz sorban ketten voltunk, 10 perc alatt
vegeztem.
A bibi csak annyi, hogy a holgy odaadta a csekkeket, majd kozolte, hogy
menjek vissza
ugy ket het mulva... No comment...

Koltai Peter

+ - Re: Skoda olajscere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Arpi!

> Mar regota olvasom a listat, s szepen csendben tanultam, de sok alapszintu
> dologrol nem tudok semmit.
> Szóval: szeretnék olajat cserelni a valtoban, de nem tudom, hogy fogjak
> hozza. Milyen olajat vegyek (azert ne legyen tul draga), es hogy csereljem
> le? Meg sohasem csinaltam hasonlot, azt sem igazan tudom, hogy hol kell
> leengedni a regit, s hol beletolteni az ujat. Azt honnan lehet tudni, hogy
> mennyi olaj van benne? Hol kell ezt megnezni? Vagy vigyem szervizbe?
>

Nekem Mol hajtomuaolaj van benne, 600 Ft literje, a skodriba ket liter
kell.

A valto aljan van ket csavar, az egyik a diferencialmu aljan, a masik
picit elorrebb. 19-es kulcs kell hozza, ezt a ket csavart csavard ki, es
leereszheted az olajat. Ugy nez kia  acsavar, mint ami a motor
olajteknojen van, ugyhogy nem lesz nehez megtalalni, nincs tul sok
olyasmi csavar a valton.

A beontonyilashoz ugy fersz hozza, hogy elorehajtod a hatso uleseket,
kozepen van egy kis ablak avagy ajto a motorter fele, ezt folnyitod, es
meg fogod latni. Egy kis muanyag kupak van a beonto nyilason.

A szintellenorzesre ket megoldas van, az egyszerubbik az, hogy fogod a
motor nivopalcajat, bedigod a valto olajbeonto nyilasan, teljesen
belenyomod, majd kihuzod. A nivopalca max jelzese folott egy centivel
kell lennie az olajszintnek.
A masik megoldas: a valto oldalan van egy ellenorzo csavar, ha ezt
kicsavarod, hagyod, hogy kifollyon belole a felesleg, es akkor jo az
olajszint. Ha nem jonn semmi, akkor vagy eppen jo, vaqgy keves. Ugyhogy
inkabb a nivopalcas ellenorzest ajanlom.

Udv...Adam
+ - Radio - gyujtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az autoradiom is ugy kerult beepitesre, hogy gyujtas nelkul is
> mukodjon. (Nem tudom miert nem lehet minden gyartonak ezt
> intelligensen megoldani. A Blaupunkt lekapcsolt gyujtaselvetelre, de
> gyujtas nelkul is mukodott, ha ugy hagytam 1 ora mulva lekapcsolt. A
> Sony meg vagy fix, vagy gyujtaskapcsolt 12V-rol jar, ennyi. :-((  )
Az uj autokban mindegyikben van ACC allas, igy nem kell a 
gyujtas hogy mukodjon, ellenben biztonsagosabb ha lekapcsolja 
magat a rendszer ha kiveszem a kulcsot.. Arrol nem is beszelve, 
hogy milyen kenyelmes az, ha acc allasban mukodik minden, ha 
kiveszem a kulcsot akkor csipog a telefon, majd a 'radio' szepen 
lehajtja az elolapjat es o is csipog hogy ott ne felejtsem.. Sokszor 
juttatta eszembe hogy nem kene ezt mind ott felejteni.  

AntForce
+ - Hatso kerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 1, Ha egy eros elsokerekhajtassal rendelkezo autot vezetsz akkor
> tapasztalhatod az elso gyorsitasnal. Az elsokerekhajtas
> kerekgeometriaja miatt egy egy
> utegyenetlenseg eszmeletlen hajtasi befolyast tud letrehozni.
Ez igy van, 

> 2, Hegyi szerpentinen vezess egy parszor. Egy hatsokerekes autoval
> szinte gazzal tudsz fordulni, sokkal jobb a kanyarban, persze nem az
> atlagos tudasu Gizi neninek, aki ugyis lelassit huszra. 
Persze, ez addig jo mig szaraz az ut, egy atlagos gizi neni meghal 
a hatoskerek meghajtasu autoban.. 

> Telen-nyaron, lejtonek felfele. Ha le van taposva a ho, vagy jeges 
> az
> ut, egyertelmuen jobb a hatsokerekes auto. Persze kell az evszaknak
> megfelelo mintazat is. Ld. pl. Der-Radnay-Soos: Fizika peldatar I.
Huhaaa..  A tapasztalat nem ezt bizonyitja.. :) 

 
> HA> Peldaul ahhoz, hogy telen nem kuzd az auto, mint diszno a jegen,
> mivel a HA> vonoero iranya mindig megegyezik a kormanyzott kerekek
> iranyaval? Ha kis autorol van szo biztos, hogy jobb ha a hajtott
> tengelyek a motor alatt vannak, mert igy tobb suly jut ra mintha csak
> az ures csomagtarto nyomna le, esetleg plussssz egy 50 kg-os sozsakkal
> nyomatekositva :-). De nagyobb autoknal - pl 5 BMW - a hatso tengely
> terhelese mar boven eleg az elindulaskor, de a jo gumi itt is
> elengedhetetlen feltetel.
Haver az 500-as mercijevel nem tud hazamenni ha leesika ho.. En ugyanazon 
az uton nyari gumival es egy szar suzukival 50-60-al megyek.. 
A varosban ha leesik a ho a hatsoerekes autok feltartjak a 
forgalmat.. 5-os 7-es BMW-k..  Meselj nekem hogy te mit nevezel 
nagy autonak ?? 
 
 
> jopofat???  ;-) Ha mondjuk ad absurdum egy Corsat hirdettek volna igy
> akkor az tenyleg nevetseges lenne, de a BMW azert gyart picit erosebb
> motorokat is nem? Nem bantani akarlak, csak szerintem ezek eleg
> egyertelmu dolgok.....
Nem teljesen egyertelmu, igaz hogy 200 loero felett mar a 
hatsokerke hajtas a melegen ajanlott, de ne feledd, hogy ez a 
reklam ugy allitja be mintha csak a hatsokerek hajtas lenne a jo.. 
Pedig, esoben, telen, kell tudni vezetni hogy egy hatoskerek 
meghajtasu autoval eljussak valahova.. mert amikor az elsokerek 
hajtasu auto kanyarban gazadasnal nem kanyarodikcsak 
egyenesen megy a hatsokerek hajtasu kemenyen megpordul.. Es 
ugye vezetni sokan nem tudnak, tel is szokott lenni.. 

AntForce
+ - M5 kiskapuk + digit terkep (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A konvoj kapcsan merult fel az autopalya ingyenes
szakaszainak hasznalata. Dobjuk ossze eziranyu
tapasztalatainkat. Kezdem:
Sokat jarok Szeged - Bp. kozott, persze a regi 5-os
uton, de Kecskeme't - De'l es Lajosmizse - E'szak
kozott garantaltan ingyenes az M5.
Bp felol erkezve: Felso"lajos utan nehany km-el
(arra fele most javitjak v. javitottak az utat) korforgalom.
Elso kijarat a korforg. bol Lajosmizse fele, masodik kijarat
M5 fele. Batran arra. Kicsit kanyargos ut nehany km, majd
megegy korforgalom, itt szinten M5 fele (balra), majd a feluljaro
elott le balra a felhajtas Szeged fele. Tobb kijaro (Lajosmizse,
 K.kmet-Eszak, Kkmet-Nyugat (Bevasarlokozpont ) utan
Kecskemet-De'l (Be'ke'scsaba fele) ahol ki KELL menni,
ha nem akarsz fizetni. Ekkor meg 6 km jo minosegu - nappal
forgalmas - ut es visszajutsz a regi 5-re egy korforgalomnal,
ami 200 m -re van a Szelmalomtol (ami kozeleben ugye lesz a
Talalkozo).
En ezt az utat ajanlanam ( bocs, hogy belevauvau) azoknak,
akik _gyorsan_ akarnak tuljutni ezen a szakaszon. Igy meg
takaritja a Lajosmizse lakott teruletet (jo hosszu, sok lampa,
biciklisek, stb) es Kecskemet lakott teruletet (jo nagy felkor
a varosban rengeteg lampaval).
Aki tud hasonlo "trukkot" az M5 ingyenes hasznalatara, az ne
kimeljen !

Van egy digitalis Magyaro. terkepem, amit a Wandor-boot
nevu program kezel. Nekem az 1.0 (1998) van, ha erdekel
valakit szoljon, a zart reszben feltehetnenk a web-re.
Ha van valakinek ebbol ujabb, vagy mas hasonlo jol hasznalhato
utvonal tervezo progi, ami a Net permanens hasznalata nelkul
futtathato, az engem is erdekelne.

Üdv: GaBA
+ - Berrego zizego + polo + Talalkozo + kamera (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Gratulalok a HIX @uto Web keszitoinek, szepen fejlodik az oldal,
latszik, hogy sok melo van benne. Koszonjuk a munkatokat !

> >atkottettem, most a gyujtasra kapcsol fel es le. Igy nem marad egve,
ha...
> >... Ez csak az en velemenyem, es nem tudom van-e a T. listatagoknak
> >valami ellenjavaslata, ami miatt ez nem ajanlhato?
> Szerintem ez azert nem jarhato ut, mert ha mondjuk sotet helyen megallsz
> (pl. ut szele), akkor vhogy ki kell vilagitani a kocsit, amit ezek szerint
a
> te eseteben csak ugy lehet megtenni, ha raadod a gyujtast.

Ha rovid idore allok meg, es kell a feny akkor raadom
a gyujtast, ha hosszu idore, akkor parkolofeny. De olyan
nem fordul elo, hogy nappal megallok es egve marad
(bar ez zizegovel sem fordul elo), de olyan sem, hogy
ujra elindulasnal elfelejtem felkapcsolni. Lehet, hogy csak
en vagyok ilyen feledekeny?
Mert tortent mar velem olyan, hogy rovid megallas utan
feny nelkul (nappal!) folytattam utam, es villogtam a
feny nelkul szembe jovoknek :-))) Nem is tudtak
mire velni, csodalkoztak kifele nagyon a szelvedon...:-))

A polo otletemre nem bukott senki, Feconak nyilvan eleg
a matricakkal torodni, masnak meg nincs ilyen nyomo
ismerose. OK ! Akkor ez kuka...

>Megpedig az, hogy ha 50-60, tegyuk fel 100
>majdnem vadidegen ember talalkozik egymassal,
>nem lesz egy kicsit merevebb a hangulat? Nem
>lesz bennem az az erzes, hogy hulyenek neztek,

Ezzel kapcsolatban lenne egy otletem:

Szerintem egy fix programnak mindenkeppen kellene
szerepelni, az ismerkedesnek. Amikor mindenki elmond
magarol nehany mondatot. Nem tudom mennyire leszunk
sokan, de ez tortenhetne ugy is, hogy kijelolunk meg az
indulas napja elott egy idopontot amikorra szinte mindenki
oda tud erni akinek ez fontos (vagy nincs mas elfoglaltsaga),
mondjuk 10 vagy 11 ora (1/2 11 is jo :-) ) , es ahogy allnak
a kocsik szepen vegigmegyunk mellettuk, a tomeg megall a
kovetkezo autonal, a tulaj pedig bemutatkozik, bemutatja a
jargany extrait, vagy ami fontos, erdekes rajta. Akinek nics
ott az autoja az fenykepeket mutathat, vagy erzekletesen, de
szoban lefesti, hogy mindannyian el tudjuk kepzelni.

Jo otlet az autokra kitenni a rovid ismertetot, de mivel
nem mindenki tartozkodik az autoja kozvetlen kozeleben
egesz nap, javaslom a konferenciakon szokasos kituzo
viseleset. Ez ugyan nem lehet A2 meretu (az extra szeles-
valluakat kiveve, oket nem akarom megbantani...), de
egy nick vagy nev, esetleg e-mail lehetne rajta.
Eszrevetel ?

Kamerat tudok vinni, semmi kulonos csak analog Video8,
de rovidebb reszeket tudok digizni is, ezek felkerulhetnenek a
site -ra.

Üdv mindenkinek: GaBa
+ - Re: ravasz reklam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 28 Sep 1999 02:14:28 EDT,   wrote:

>Nahat, van olyan auto, aminek a hatso kereket kell kormanyozni? :)))))))

van, ami a hatso kereket IS kormanyozza... pl. Prelude 4WS ;-) vagy a
Volvo BM homlokrakodo... ;-))))))))

Udv:  Zak

+ - RE: Olajos tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Istvan,

>Meg ez volt o'cso' a Metroban ... :-))))
>No, nem banto szandekkal irtam ezt, de valahogyan
>mostanaban tobbszor van olyan erzesem a listat
>olvasva, hogy nem szentelunk eleg figyelmet a
>megfelelo olaj megvalasztasara.

Ordogod van, tenyleg a Metroban vettem, de nem tunt olcso olajnak. Ez
volt a legdragabb es emellett a legjobb parameterekkel rendelkezo. Volt
meg 15W-40 API C BP es 10W-40 API CD Carreer, ehhez kepest a Mobil
10W-40 API CD jonak tunt. Kesobb elmentem egy olajszuro boltba, de ott
is ugyanez volt a valasztek, plusz volt meg Castrol, de az nekem
megfizethetetlen. (Turbodiesel, azaz 5000 kilometerenkent, tehat evente
ketszer olajcsere.)
Ezenkivul csak benzinkut shopban lattam olajat, de ott elvbol nem
vasarolok. Ez lehet, hogy valtozni fog, ugyanis az OMV olaj, jobb
parameterekkel nem sokkal dragabb, mint a Metro-beli Mobil. (A Mobil
volt 6800, az OMV 1650/liter, azaz 8300 ot liter.)

>SZVSZ csak akkor ajanlatos az ilyen keveres, ha
>mindket olaj egyforma /szintatikus v. nem/. Az OMV
>SF olaj "gyanus", hogy szintetikus, a MOBIL CD
>meg "gyanus", hogy nem az.

A, dehogy. Az OMV reszszintetikus (de ez is csak egy szorolaprol derult
ki, az olaj dobozarol nem), es valoszinuleg a Mobil is. A dobozon nincs
ilyen informacio, az ara alapjan gondolom. (Kezemben az OMV prosival
szetneztem egy OMV benzinkutnal, a nem szintetikus olaj litere 1000
alatt van, a tiszta szintetikuse 4000 korul, a reszszintetikuse
1200-1700 kozott.)
A keveres nekem sem tetszik, de mivel ot literhez kell fel liter - jobb
- olajat tenni, remelem, nem okoz problemat.

Udvozlettel:
pJ

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS