Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 615
Copyright (C) HIX
2000-01-05
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Matrica outside+rongalas (mind)  17 sor     (cikkei)
2 sony autoradio elado (mind)  9 sor     (cikkei)
3 Re: Olcso auto (mind)  19 sor     (cikkei)
4 Nissan 200x (mind)  27 sor     (cikkei)
5 FR gyertyak... (mind)  32 sor     (cikkei)
6 va:Trabi ara (mind)  17 sor     (cikkei)
7 va:Kozvelemenykutatas (mind)  16 sor     (cikkei)
8 ezmegaz (mind)  70 sor     (cikkei)
9 HIX matrica (mind)  8 sor     (cikkei)
10 Jeep-es fel-lampa (mind)  7 sor     (cikkei)
11 Erdi kanyar (mind)  9 sor     (cikkei)
12 Dizel-benzin (mind)  51 sor     (cikkei)
13 Visitas, Bonus, egyebek (mind)  57 sor     (cikkei)
14 JJJJJJJ (mind)  1 sor     (cikkei)
15 Lambdaszonda (mind)  1 sor     (cikkei)
16 Elado Kispolak (mind)  54 sor     (cikkei)
17 kotelezo biztositas (mind)  14 sor     (cikkei)
18 diesel arak (mind)  24 sor     (cikkei)
19 daihatsu td (mind)  17 sor     (cikkei)
20 Lehet, hogy feltalaltak a "kereket"? (mind)  60 sor     (cikkei)
21 BMW Z9 (mind)  20 sor     (cikkei)
22 Re: Gyorshajtas (mind)  18 sor     (cikkei)
23 Re: Kozvelemenykutatas (mind)  15 sor     (cikkei)
24 :) (mind)  11 sor     (cikkei)
25 AW: *** Illik-nem illik, *** #614 (mind)  45 sor     (cikkei)
26 Ford Sierra 2.3D (mind)  25 sor     (cikkei)
27 Re: Gyorshajtas (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Riaszto (mind)  6 sor     (cikkei)
29 RE: diesel .... (mind)  23 sor     (cikkei)
30 RE: Gyoshajtas (mind)  79 sor     (cikkei)
31 RE: Vitara (mind)  23 sor     (cikkei)
32 RE: Kotelezo biztositas (mind)  13 sor     (cikkei)
33 velemeny kerese (mind)  22 sor     (cikkei)
34 Trabi ara??? (mind)  17 sor     (cikkei)
35 Szilveszteri tortenet (mind)  26 sor     (cikkei)
36 Re: skoda muszerfal (mind)  22 sor     (cikkei)
37 Benzin <> dizel (mind)  34 sor     (cikkei)
38 Re: *** HIX AUTO *** #613 (mind)  15 sor     (cikkei)
39 KGFB (mind)  51 sor     (cikkei)

+ - Matrica outside+rongalas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Eloszor is telitankos boldog uj evet kivanok mindenkinek.
2 db matrica engem is erdekelne.
A Csabi ablaktorlos fajdalman en is osztozok, ezért elmeselek 1 sztoryt:
Polgárorkodom valahol pesten.Hajnali 2 korul jar az ido.
Eccer csak eszre veszek 3 14 ev koruli fiatalt, aki fenemod vihancol. Tovabb
hajtok a jarorkocsival, a kovetkezo pillanatban megcsillan a visszapillanto
tukrom.
Visszatolunk hozzajuk, de ok szelsebesen elrohannak.
Telo rendoroknek, 1 perc alatt ott voltak, mert a kozelben jaroroztek.
Rovid ido alatt elfogtuk oket és a megdobbenés:
3 db letort autotukorrel "szorakoztak", amit az egyik bevasarlo parkolojabol
ujitottak.
Majdnem felkepeltem oket, de a rendor lecsititott, hogy a szuleik
feljelenthetnek engem.
Hat b...ssza meg a qtya, csak a tolvajoknak vannak jogaik?
Pitecus
+ - sony autoradio elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Elado Sony CDX-4260R/F CD jatszos
auto radio teljesen original,dobozaban
leveheto elolapos, nemetorszagban vasarolt
(Gera:te Pass-sal<---lopas eseten ad egy masikat
a gyarto)

> -----------------------------------------------
FREE! The World's Best Email Address @email.com
Reserve your name now at http://www.email.com
+ - Re: Olcso auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nyilvan lopott. Bela

> wrote in message news:...
> Levente irta:
>
> >SzVSz Szlovakiabol kene hozni olcso autokat....
>
> Hat igen. Az utobbi fagyasom tegnap volt (megint a bazarban jartam :)))
>
> Ezt hallgassatok: 1999-es Fiat Bravo, 1.2, 16V (82 LE-s verzio),
> szervizkonyv, jotallas, ABS, central, szervo, immobilizer, airbag,
> utkozok a karosszeria szineben, nagyon szep kivul-belul (zold metal),
> az ara pedig... uljetek le... 209.000 Sk. Vagyis 1 millio 171 ezer Ft.
> A katalogus szerint az uj kocsi ara 427.900 Sk = 2 396 240 Ft.
>
> Nagyon torom a fejem, nagyon torom...
>
> Csaba
>
+ - Nissan 200x (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Peti!
Mi van akkor, ha az autom (Nissan 200SX) sokat fogyaszt kb. 17 litert, nem
megy annyira , mint amennyire kellene, ingadozik az alapjarat, nagyon magas

CO ertek (le sem merem irni mekkora). Ja es hidegen jobban gyorsul.
En a lambda-szondara gyanakszom. Ha valaki tudja a valaszt....

 Pech.... javallatok: Nissan szerviz felkeresese (ja elotte B-hitel
intezes)      :-))))
 A kockazatok es mellekhatasok elkerulesere kerdezze meg orvosat,
gyogyszereszet...  :-))))

 Fogsz egy multimetert (legalabb 1MOhm bemeno elenallasut), es ramersz a
lambdaszondara. Valahol a kipufogo gyujtocsoben megtalalod, olyan, mint egy
gyujtogyertya. Ott megmered a feszejt, allandoan ingadoznia kell 0,15-0,85
V kozott meleg motornal.

 Valoszinu, nem fog mukodni, vagy csak magas feszejt fogsz merni. Keretik
ilyen esetben ellenorizni a hofokjeladot, mert az is hasonlo gondokat tud
okozni. Fo ismervei: az auto ugy megy, mintha ket motor is lenne benne,
etvagya hasonlo merteku..... 
  Udv:
         Levente
--
B.Gates: Ha az autok ugy fejlodnenek, mint a szAmitogepek, akkor egy liter
uzemanyaggal a Holdig lehetne menni...
G.M: jo-jo de kinek lenne kedve naponta ketszer osszetorni a kocsijat???
+ - FR gyertyak... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali HIX-autosok! Udv kedves Geza!

  A hoerteknel minel kisebb a szam, annal nagyobb a hoertek, a 7-es
kb.225-nek felel meg, ha itthon jol emlexem, ha kered, a muhelyben
katalogusbol kikeresem. Ha nincs elektronikus kutyu az autodban, eloszor is
cserelj gyujtokabeleket, vagy R nelkuli gyertyat tegyel a Fordba........
 Akkor mutat ilyen kepet a gyertya, ha nem melegszik fel uzemi hofokra.
Eddig gondolom te is eljutottal, a lehetseges okok: rossz a gyertyak
hoerteke, termosztat nem jo, nincs eleg gyujtas-teljesitmeny....

- Mikor tettel bele uj elosztofedelet, rotort, stb.??? 
- Mekkora a gyujtokabelok ellenallasa???
- Milyen az auto pontosan??? datuma??? kW? 58/62/65/66/71/75/77  ???
    weber kettorku karbi ban benne???

F 16-os gyertyakulcs
R beepitett zavarszuro elllenallas
7 hoertek
D menet hossza 19,5mm

 Ja es dobd el a osch-t, nem tud ujabban jo gyertyat csinalni....

 Tovabbi javaslataim:
- oszcilloszkopos gyujtasvizsgalat
- kompressziomeres, hengervesztesegmeres (a mechanikai hibak felderitesere)
- kipogogazmeres, melegen, alapjaraton es fordulaton egyarant (zoldkartya)  
Udv:
      Levente
--
B.Gates: Ha az autok ugy fejlodnenek, mint a szAmitogepek, akkor egy liter
uzemanyaggal a Holdig lehetne menni...
G.M: jo-jo de kinek lenne kedve naponta ketszer osszetorni a kocsijat???
+ - va:Trabi ara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Ezek utan mennyit erhet? 1990 marciusi a gep. Magam miatt ujitattam
>> fel, csak karacsonyra kaptunk aposomtol egy Feliciat (de ezt mar
>Add el inkabb a Feliciat. 8-)

A tanacs nem is olyan csacska.
Konzervald le a Trabit es ha eladod a Feliciat 3-6 ev mulva, akkor van egy
jo Trabantod. Ha most rendbe lett teve es az ara nem kenyerre kell, akkor
ne add el.
Persze, ha van perspektiva egyre jobb es jobb kocsikat birtokolnod a jovoben,
akkor egy csok a Trabinak - marad a szep emlek.

Sztori:
Kollegamnak megszaladt es vett egy Focust. a regi Daciajat le fogja betonozni
a kertjeben, (privat emlekmu) mert annyi penze van benne, hogy sajnalja 
fillerekert eladni.
--
Meszaros Geza
+ - va:Kozvelemenykutatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Teeby kerdi...
>Mit szolnatok, ha lene egy olyan szerviz, ahova beallhatnatok es sajat
>magatok csinalhatnatok meg az autotokat

Nos a 70-es evekben cegemnel sajat autoklub szakosztaly mukodott.
Csinaltunk egy aknas muhelyt minden szukseges szerszammal felszerelve.
A falakon a szerszamtartok. Minden nagyobb szerszamnak felfestve a sziluettje.
Az udvaron egy ferde rezsun egy femallvany 180 magasan. Ra lehetett gurulni
es a szabadban allva lehetett szerelni alatta.
Delutanonken es hetvegen hatalmas barati autoszerelesek folytak.
A ceg festoje meg dukkozott is kocsikat. A lakatosok (profik) komoly
karosszeria munkakat csinaltak. Kolcsonos szivesseg alapjan mukodott a
dolog. A festo lefujta nekem, en fusiztam neki egy erositot.
--
Meszaros Geza
ui: Hat igen...Akkor dozsoltuk el a jovot...
+ - ezmegaz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: hajnali elmenyem ( 21 sor )
>
> ui Milyen jot rohognek, ha egy JEEP-es megirna, hogy hogyan
> akartak ellopni a kocsijat reggel a lampanal.

:)))))) Otos! :)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: va: ko:d es tablak ( 17 sor )
>
> >2-an ejjel jottunk haza a 6-os uton a szilveszteri
> >bulibol, 3 autoval, nagy kodben. Mar Pesthez kozel,
> >ki volt rakva egy sebessegkorlatozas, meg, hogy eles
> >bal kanyar jon. Hesszeltuk erosen...
> Ha ugyanarrol beszelunk, akkor ez a hely Erd elott van
> 1 kilometerrel egy lejto aljan.
> A sebessegkorlatozo tabla 50-rol szol.
> Ha kod is neheziti a latast es meg ez is sok, akkor
> Ti mennyivel mentetek ?
> Mennyit jelent a "hesszeles" ?
> Amugy pedig nezd meg ezt a reszt egyszer jo latasi
> viszonyok kozot es figyeld meg a vezetok viselkedeset
> ezen a szakaszon. Foleg - kifele Erdrol !
> Az a kanyar esszel van kitalalva.

Errol az a lehajto jut eszembe, ami az M7-rol (vagy melyik autopalya
a megy Balatonra?) nyilik, es Gardony fele ott kell lekanyarodni.
Ha jol emlekszem, elotte vagy egy 100-as, vagy egy 80-as tabla
van, de aztan elkezd kanyarodni es nincs tovabbi sebessegkorlatozas.
Ez onmagaban meg nem lenne olyan nagy baj, hiszen az ember latja,
hogy kanyar jon, es altalaban fel tudja merni, hogy mennyivel lehet
bevenni. De ez valahogy megis nagyon csalafinta dolog volt, mert egyre
kisebb iven fordultunk (pedig a sebessegunk nem nott, hanem csokkent),
es eppenhogy sikerult eros fekezessel fokozatosan lelassitanunk annyira,
hogy ne szalljunk ki. Az auto mar dolt, es kezdett komolyan elbizonytalanodni
az eros terhelesvaltastol. Mi tortenik, ha egy picit nagyobb az onbizalmam,
vagy nem figyelek erosen?

Utana nagyon duhos voltam arra, aki ezt igy kitalalta.

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Olcso auto ( 15 sor )
>
> Ezt hallgassatok: 1999-es Fiat Bravo, 1.2, 16V (82 LE-s verzio),
> szervizkonyv, jotallas, ABS, central, szervo, immobilizer, airbag,

> utkozok a karosszeria szineben, nagyon szep kivul-belul (zold metal),
> az ara pedig... uljetek le... 209.000 Sk. Vagyis 1 millio 171 ezer Ft.
> A katalogus szerint az uj kocsi ara 427.900 Sk = 2 396 240 Ft.
>
> Nagyon torom a fejem, nagyon torom...

Ne sokaig. Vedd meg. Most.

> Felado : Dorozsmai Karoly
> E-mail :  [Hungary]
> Temakor: Re: A hetedik bor.. ( 13 sor )

> > + bevezettek a FORGALMI ENG. ILLETE'KE'T 4000 Ft (!!!)
> Bevezettek? Most? En 1999 marcius kozepen irattam at, akkor
> mar volt ilyen illetek ha jol emlekszem. Igaz: ennel keveseb...

En is csatlakozom: mire kellett most decemberben 2500 forintot
befizetnem forgalmi cserekor? Nem inkabb csak folemeltek?

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-Mail:  - www.kimwilde.com member ]
+ - HIX matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi! 

Mielott en is rendelnek a HIX matricabol, szeretnem megtudni, 
mennyibe kerul 1 db, szamla nem kell, szoval az afa-t nem kell
hozza szamolni! ;)

bye: 
Dobosi Daniel
+ - Jeep-es fel-lampa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, szia Geza !

Legjobb lett volna ha a lampad ki-be kapcsoltad volna es mutogattal volna
a szemedre. Ebbol ha nem jon ra hogy a vilagitassal van gond, akkor
megerdemli hogy megbuntesse a rendor.

Peter.
+ - Erdi kanyar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Erdekes dolog, hogy ha a 6-os uton az erd elotti nagy lejtonel az
utat folytattak volna egyenesen, akkor az becsatlakozott volna a
hatosnak a bontas alatti disznotelep melletti 6-os utba. Egyenesen
ment volna, es nincs a kanyar. Ezzel kb. 4 km utat meg lehetett volna
sporolni. De az utepito ceggel (sajnos) nem en kotottem a szerzodest.

Peter.
+ - Dizel-benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
>Szeretnek latni egy reszletes szamitast, ami _szemelygepkocsi
>_ eseten alatamasztja a fenti allitast.
>Vajon mennyit kellene egy dizel szgk-val menni, hogy
>megteruljon a tobbletktg?
>Persze eloszor azt kellene tisztazni, hogy mit mihez
>hasonlitunk: pl. 1.0i-t 1.5D-hez?

A listan is elhangzott par pelda.
Pl. egy 1.5 alatti benzines kontra 1.7D
Fogyasztas kulonbseg 1-1.5 liter/100km.
Egy kilometerre vetitve 2-3Ft. Evi 10 ezer
kilometernel meg nyilvan nem eri meg.
De mondjuk 50-100 ezernel? Boven megterul
a magasabb biztositas, a kicsit nagyobb
befektetes es a SZVSZ magasabb szervizkoltseg.
Durvan ennyit sporolhatsz az uzemanyagon
(a szokitesrol nem is beszelve). A tobbit
(auto arak, amortizacio, szervizkoltseg,
pontos fogyasztaskulonbseg, biztositas...)
ki-ki szamolja ki maganak.

>>A teherautok, mozdonyok, hajok eroforrasa a dizel. Miert?
>>Nem a nyomateka miatt. A magasabb hatasfokbol eredo
>>gazdasagosabb uzemeltetes miatt. Ennyi.
>Illetve nem csak a nyomatek miatt. A dizelmotornak egyik
>legkellemesebb tulajdonsaga, hogy a nyomatekgorbeje eleg lapos, ezert
>eleg tag fordulatszam-tartomanyban tud nagy nyomatekot leadni.
Biztos vagyok benne, hogy ha a benzin motorok nyomatekgorbeje
lenne laposabb, akkor is dizellel jarnanak a kamionok,
legfeljebb meg tobb fokozatu valtot epitenenek be.
A gazdasagossag a fo szempont.

Ja es kernem, hogy a legujabb TDi dizel motorokat
a legujabb TGDi (ha van ilyen) benzinesekkel hasonlitsuk ossze.
Az 5-10 eves autokban futo szivo benzineseket
a hasonlo szivo dizelekkel kell osszevetni.


>Tudunk valamit pontosan errol a matricas rendszerrol?
>
>Az M1-M7-es kozos szakaszan nyilvan nem kell. De mi van a szetvalas es a
>budakeszi-i kijarat kozotti 1000m-rel? Ott mar buntethetnek, ha nincs
>ragacs?

Tudtommal az autopalyak csak az M0-tol kifele
fizetok. Ez tunik logikusnak. (vagy az kizaro ok?)


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - Visitas, Bonus, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nalunk meg nincs gyerek, es mas sem rakta oda az ovet. Akkor??
>Nem mindig hallom, es meg nem tudtam utananezni, de altalaban
>hidegen, elkezd valami sirni. Azt meg nem tudom, hogy a muszerfalbol,
>vagy a motorterbol, de a muszerfal felol.
>Eloszor menetkozben jott elo, gondoltam kmospiral, de a pirosnal is ment
>allohelyzetben igy nem az. Aztan egyszer amikor kinyomtam a kuplungot,
>elhallgatott. Na akkor mi lehet?
>Viszont egyik reggel annyi is eleg volt, hogy gyujtasra tettem, rogton
>megszolalt. Ez most jutott eszembe, talaln az izzitorele akadt ki???
>Kapcsolgattam mindent, de nem volt ra hatassal.

Probald a huto/futoventillatort kapcsolgatni.
A leirasod alapjan csak az visithat. Egy kis WD40
csodat muvel vele. Sajnos nehez hozzaferni.
(Ablaktorlok, takaroracs mindket fele, takrolemez
levetele utan valik lathatova.)
> ------------------------------------------------------

>>kell amivel nem okoztak balasetet. Ha igy volt akkor a kovetkezo evben
>>bonusz1 / B1 / kategoriaba kerulsz. 10 ev alatt lehet eljutni a B10-ig
>
>nem a 7-es a legnagyobb? en igy tudtam.
Mivel 8 eve vezettek be a bonus-malus rendszert es
evenet max 1 bonus osztalyt lehet elore lepni, iden
a B8 a legjobb kategoria. Ket ev mulva nyilik a maximalis
B10-es osztaly.
Akinek mar ma B9-e van, az hazudik vagy festi magat :)

> ------------------------------------------------------
>>Masfel hete Xsara-tulajdonos vagyok. Eddig csak
>>kellemesek a tapasztalataim. Nem vettem eszre, hogy gyenge

>Volt mar olyan olyan panasz, hogy nagy az olajfogyasztasa.
>A gyari normak erre nezve eleg tagasak...
>Nalad mi a tapasztalat?

Annak idejen en is hihetetlennek tartottam, hogy
egy hjunda'j szerviz az ezer kilometerenkenti fel
literes olajfogyasztast egy fiatal autonal gyari specifikacion
belulinek tekinti. Aztan jott az a bizonyos Citoen.
Utana megneztem a Kadett gepkonyvet.
Gyari megengedett fogyasztas 0,8l/1000km.
Szerencsere a gyakorlatban ennek a tizede
sem fogy.
Ugy nez ki minden gyarto nagyvonalu a norma
meghatarozasakor, nem csak a Citroen.
A valos olajfogyasztas viszont inkabb szerencse es
nem marka kerdese.
> --------------------------------------------------
>Mit szolnatok, ha lene egy olyan szerviz, ahova beallhatnatok es sajat
>magatok csinalhatnatok meg az autotokat. Persze itt lenne alkatresz
>ertekesites is, es szaktanacsadas.

Onkiszolgalo szerviz? Zsenialis az otlet, tamogatom.

 __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - JJJJJJJ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

JJJJJJJJJJJJJJJ
+ - Lambdaszonda (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


+ - Elado Kispolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozlet minden Kormanyforgatonak!!!


Elnezest kerek mindenkitol, aki mar olvasta (-> PageDown), de ismet kuldenem,
esetleg valaki lemaradt rola...  Talan erdekel valakit...


Eladosorba kerult - hosszu, nagy becsben tartott szolgalat 
utan - a mamam Kispolakja.  (Hajajj, ezen tanultam vezetni, 
s ennek majd 12 eve...)
Parameterek:  Nincs rajta rendszam, lejart a forgalmi, es a 
karosszeria kisse oregecske (sweet little sixteen) mar, ezer 
helyen lakatolt  ;-(   
VISZONT a kasznibol a belsoseg, ulesek, uvegek, karpitok, 
muszerfal, felnik, egyebek hasznalhatok.
E'S a LENYEG!! :  A motor felujitasra kerult kb. ket eve, s 
mivel a kocsi feladata elsosorban a keruletben levo bevasarlo-
helyek latogatasa volt (bevasarlokocsi :-) ), alkalmankent cirka 
10 km-es menettel, igy kb. 6-7000 km van csak benne. 
Az olajat praktikusan nem eszi...

A'r: Mivel bontoban 30eFt korul van egy motor (Joeg tudja, 
milyen, lutri, de inkabb lepukkant allapotban...), e koruli iranyar 
realisnak tunik szamomra az egesz csomagra... 

Erdeklodest kernem koszonettel maganba...


Mas:

Segitseget kernek, hatha van hasonlo (esetleges sikeres) 
tapasztalat a listan...
AUDI 100-as ("szivar", 1988-as), az elso es kozepso 
kipufogodob kozotti csobilincs csereje (azaz a rendszer 
lelazitasa) utan a motor 3100-3400 fordulata kozott eros 
motorrezonancia (zugas) tapasztalhato, ami a szereles elott
nem volt. Autopalyan kulonosen zavaro... ;-(  
A kipufogorendszer elofeszitett, a bilincset a mogottes
csoszakasz bizonyos eloretolasanal kell meghuzni, hogy a 
gumi tartogyuruk feszitve tartsak (huzzak hatra) a rendszert.
(Forras: So wird es gemacht, Igy csinald)

Van valakinek hasonlo tapasztalata (netan ugyanezzel a 
tipussal) ?

Mindenfele segitseget/tippet/velemenyt elore is koszonok...


Minden listatagnak balesetmentes kormanyforgatast!! 

Udvozlettel

Podmaniczky Andras
Audi 90 - '86
+ - kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello GaBa !


Az a helyzet , hogy amit leirtam az az elmelet. Viszont a biztositok mar nem
mindig veszik figyelembe mert kozelitunk a szabadaras biztositas fele. Ha
pedig piaci viszonyok vannak akkor kedvezmenyekkel probaljak csalogatni az
ugyfeleket. En novemberben valtottam biztositot es B6-bol B8-ba kerultem.

2001-tol szabadaras lesz a biztositas igy remelhetoleg eltunik a kobcentis
besorolas.
Igy majd nem tortenhet meg , hogy egy 60LE-s dizel egy kategoriaba kerul egy
200LE-s sportkocsival.

sanzi
+ - diesel arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

csak roviden:  (Koli irta)
>>>
Hatha csak a hulye magyar vamszabalyok miatt...
>>>

Igen, pont amiatt. 1600 ccm felett 10 helyett 20% fogy. adó.
Lehet  számolgatni.

Erdekesseg, hogy a keleti orszagreszben SOKKAL tobb diesel
Renault talal vevore, mint barhol mashol. (ertsd Pesten kb.
5% a diesel, Keleten 10-15% az osszeshez kepest) - fincsi
ukran + roman futoolaj... :-)


>>
Olvastam, hogy az uj Audi A2-es dieselmotorja 1.2 literes,
68 lovas, 2.99 liter es atlag(!)fogyasztassal...
>>

A Renault Twingo is fog kapni egy hasonlo darabot. (1,2 TD)

udv, deejaytiszy
+ - daihatsu td (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Fresi bacsi irta:
>>>
Errol jut eszembe, hogy kimaradt egy nagyon jol sikerult
darab:
Daihatsu 3 hengeres 1 literes dizel es meg inkabb a TD
motorja.
Szeretnek egyet. Tenyleg milyen aron lehet hozzajutni egy
>>>

fresi bacsi! a szerelok ova intenek ettol a motortol.
90-ne'l nem fogyaszt semmit, de 120-nal iszonyuan megno a
fogyi. Kicsi ccm, hamar besul. Konnyu szethajtani. Legyel
ovatos!!

deejaytiszy
+ - Lehet, hogy feltalaltak a "kereket"? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Az alabbi  cikk a Petofi  Nepe  januar  5-i szamaban  jelent meg:


Megszuletett a csodamotor

Forradalmian uj robbanomotort fejlesztettek ki a kaliforniai
egyetem kutatoi. Mukodesi elve alapvetoen elter a manapsag
hasznalatos Otto- es Wankelmotoroktol, raadasul sokkalta
hatekonyabb is azoknal. A prototipust eloallito uj-mexikoi uzem
bejelentette: ez a gep annyit fogyaszt, mint egy kisauto,
ugyanakkor egy sportkocsi teljesitmenyet nyujtja. Az uj tipusu
robbanomotor feltalaloja az ausztraliai Steve Manthey.

A meresek szerint szaz kilometerenkent csak ket-arom litert
"iszik" az egyelore OX2 neven ismertte valt motor. Osszesen 1086
kobcentimeter urtartalmu, nyolchengeres szerkezet az AET
hitelesitett meresei szerint ugyanakkora teljesitmenyre kepes,
mint egy 5,7 literes V8-motor: percenkent 3000 furdulat eseten jo
200 loerot (150 kilowattot) produkal. A 63,5 kilogramm sulyu motor
egyaltalan nem valogatos, hajtoanyagkent egyarant elfogadja a
benzint, a dizelt, a gazt vagy akar az alkoholt is.

Az OX2 alapvetoen uj konstrukcionak szamit. Hengerei
csillagmotorhoz hasonloan, korben helyezkednek el, es a
hajtotengellyel forognak. A dugattyuk egy allo, cilinderes gyuru
hullam alaku peremeny ulnek, egy kis gorgovel forognak rajta. A
dugattyuk fol-le mozgasa adja a loketet a hengerben. Minden
korulfordulaskor a nyolc dugattyu negy ciklust tesz meg.

Ujdonsagnak szamit az OX2 szereny merete is: atmeroje csupan 32.5,
melysege 25.4 centimeter. Mikozben szakmai korok igen nagy
erdeklodest tanusitanak Steve Manthey talalmanya irant,
fenntartassal is viseltetnek: mielott felterjesztenek az ausztral
mernokot Nobel-dijra, szeretnek teljes koru tudomanyos
vizsgalatoknak alavetni a talalmanyt. A gyarto eddig harom
peldanyt (prototipust) allitott elo a "mindent evo" motorbol, s a
ceg reszvenyeinek arfolyama maris az eddigi negyszeresere
emelkedett.

Ha az OX2 valoban arra kepes, amit a gyartoi allitanak rola, ha a
motorgyarak hajlandoak lesznek atallni a nagy sorozatu gyartasra,
es az autogyarak be is szerelik a kocsijaikba, akkor
kijelenthetjuk: az ausztral feltalalo az emberiseg egyik
legnagyobb jotevoje, olyan korszakosat alkotott, mint az, aki
felfedezte a kereket...


Nos, idaig tart a cikk. Kivancsi vagyok a velemenyetekre, illetve
arra, hogy szakmai lapok irtak-e errol a mocirol? Es ha igen, mit?
A magam reszerol leginkabb a "mindenevoseget" nem tudom hova
tenni. Mert a normal benzin- es dieselmotor sem mukodik a masik
uzemanyagaval, vagy ha mukodik is, nagyon gyatran.


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - BMW Z9 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A multkori diesel-benzines topic-hoz szolok hozza.

Szinten a Petofi Nepe ir a BMW uj tanulmanyautojarol, a Z9-rol.

Ezt egy 3.9 literes, V8-as, 560 Nm nyomateku motor hajtja. De nem
is akarmilyen! A 740d-ben szolgalo kozvetlen befecskendezesu,
common-rail turbodizel motor!

Erdekessegkent: kuplungpedal nincs az autoban. Automata. Viszont a
kormanyon levo gombokkal a vezeto is valtogathat, ha akar.

Akarhogy is van, erdekes ez az auto. Szivesen kiprobalnam...


Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> 80-as tablanal mentem 100 km korul, majd mikor letertem az utrol egy rendorau
to
>  jott mogem,
> Ez az eset egyebkent az M3-as vegen volt, mar a Hungaria krt-on allitottak le
.
> A fenykep az ARAL kutnal tortent.

Az Aral kutnal regebben sokat fotoztak, par eve kevesebbet latom ott oket. De a
kkor
sem mentek volna utanad....

Ezek a patkanyok csak penzt akartak.

Istvan
+ - Re: Kozvelemenykutatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Simon Templar - The Saint wrote:

> Mit szolnatok, ha lene egy olyan szerviz, ahova beallhatnatok es sajat
> ..........

> Az otlet mar le van vedve, ugyhogy ha valakinek eszebe jutna megelozni
> engem, akkor nalam kell fizetni a jogdijakat. :-)

Az otlet remek, pl. az USA-ban legalabb 20 eve mukodik. Engem erdekelne.
Bar erzesem szerint a legtobb HOME-autoszerelonek a csapos emelo hianyzik a
munkahoz meg a preslevego.

Istvan
+ - :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Frigyes irta:

>Es hivatkozz ram, mert kepzeld o is ismer engem :-)))

De csak mikor jossz el, nehogy ilyedteben elfusson :)

Fresi BaCSi

u.i.: Bocs, de nem tudtam kihagyni
+ - AW: *** Illik-nem illik, *** #614 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

en most egy levelben valaszolok, mivel mostanra sikerult az elozo cc.20
AUTO-t atfutnom....
Sziasztok,
es mindenkinek igy utolag is BUEK.
Kedves Soma, nem kuldened el a trabis vicceket (na jo, esetleg a skodrisokat
is) a Hix.Mokara? VSZ oriasi sikere lenne....
Autofeltores/stb ugyben: Csabaval szinten nagyon egyutterzek, az ember
szinte fizikai fajdalmat tud erezni, ha az autojat valami baj eri. Itt
Frankfurt a M.-ban nem igazan jellemzo hogy kocsikat bantanak (lopni azt
igen, feltorni kevesbe -legalabbis nem sok ilyen jellegu hirt hallottam cc.
15 ev alatt), megis ket kollegamnak a magyar rendszamu (!!!!) kocsijaval is
volt hasonlo problema: egyik kollegano LADAJAT (!!!) akartak cc 5 eve
ellopni, elefantful feltorve, kormany kibelezve, elvinni a vegen nem tudtak,
valaki megzavarhatta oket. Akkor deli szomszedokra tippeltunk, mert -ahogy
Csendi is irta - egy tomegszallas jellegu hazban sok menekult elt az
utcaban, ahol parkolt. Egy kolleganak pedig az Audijarol loptak el a
fenyszorot cc 3 eve...majdnem ugyanott parkolt, mint a kollegano. Utana
nemsokkal az egesz autot is elvittek, de az mar hazai mezokon, a ´Nagy To´
partjan tortent, egy kozertlatogatasa alkalmaval....:o((
Az evvalto hetvegen (sajna itt kellett szilvesztereznem a sok-sok 0 miatt az
evvaltasnal) volt az egyik TV-adon egy aranyos osszeallitas a
lemeghokkentobb slamasztikakrol. Az egyiket megirom Nektek is: jovialis,
sorhasu autostarsunk uj belso tukrot vasarolt, amit rogton fel is akart
szerelni a Golfjaban. Kivalo, nemet markaju pillanatragasztot hasznalt,
szepen akkuratusan megkente a ragasztando feluletet es elegedetten a helyere
tette a tukrot. Nagyon szepen sikerult, minden klappolt. Igenam, de kozben
egy kis ragaszto a tenyerebe folyt.... na, semmi baj, indulas haza. Utkozben
egyszerre csak azt vette eszre, hogy a bal kezevel nem tudja a kormanyt
elengedni... tul jo volt a ragaszto. Kanyarodni sem tudott, semmi jobb
otlete nem volt, mint a kozeli rendorsegre behajtani, es addig dudalni, mig
a dudaszora felhaborodo rendorok ki nem jottek hozza... eloszor el sem
akartak hinni, amit allitott, hogy nem birja elengedni a kormanyt. Aztan
kihivtak a mentoket, akik valami oldoszert injekcioztak a tenyere ala, de a
franya ragaszto csak nem engedett. Ekkor kihivtak a tuzoltokat, akiknek
pompas otletuk tamadt: leszereltek a kormanyt, es  a hozzaragadt
´kormanytarsunkat´ igy bevittek a korhazba, ahol aztan ´megoldottak´ a
problemat: igy mar bele lehetett valami oldoszeres oldatba logatni a
kezet.... 
Erdeklodoknek: sajnos a ragaszto markajat nem sikerult megfigyelnem, ami
nagy kar, mert ezek szerint roppantul hatasos.
Udvozlettel
Ildiko 

mfG:      Ildikó Záruba
START  AMADEUS  GmbH
+ - Ford Sierra 2.3D (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

a fenti sarkany akadt a horgomra, olyan aron ami nem eszeveszett jo vetel
de valoszinuleg nem is akarnak atvagni, sz'al amolyan realis ar. Ezzel nem
is szeretnelek farasztani benneteket, csak a motorjaval.

Ez egy nagyobbacska OHV diesel, turbo es kozvetlen befecskendezes nelkul.
Ketfele infot hallottam eddig rola:

1. Atlagos dizelmotor, 6-7 literes atlagfogyasztassal. Semmi kulonos.

2. Ez egy olyan Peugeot dizel ami eleg regi fejlesztes es annyira
kezdetlegesre sikerult hogy a Peugeot nem is tette bele egyik kocsijaba
sem. A fogyasztasa 8-9 liter.

Volt mar valakinek dolga a fenti konfiguracioval? Nagy erdeklodessel varom
a levelet.

A verdat meg nem sikerult kiprobalnom mert szilentblokkot cserelnek rajta
de a szerviz annyira tul van terhelve hogy eddig meg nem jutott ra idejuk.
Ha egyszer a kezembe kerul akkor azonban jol megprobautazom hogy kozelrol
nezzem a foga feheret. Megirom nektek hogy miket tapasztaltam.
 
Udv:
-- Bka
+ - Re: Gyorshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
>Ez az eset egyebkent az M3-as vegen volt, mar a Hungaria krt-on allitottak
>le. A fenykep az ARAL kutnal tortent.
>Varom velemenyeiteket.
Nem ismerem a pontos sebessegkorlatozast az adott helyen, de elkepzelheto,
hogy nem lehet 80-nal menni, vagy tobbel mentel. 80-as tablanal 104-ig
helyszinibirsag: max 10.000. Ez fuggetlen attol, hogy helyszinen
megallitanak, vagy utolag kuldik ki. A folott pedig fel kell jelenteni, es
szabalysertes. En is jartam mar ugy, hogy 4 KM plusz miatt fizettem
11.000-vel tobbet (74KM-2000FT, 78KM-13.000FT).Az a jogositvany-
elvetel nem megy olyan konnyen, viszont a 3X.000 valoszinu.

+ - Riaszto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Eltort a riasztom taviranyito doboza. Gondoltam nem olyan nagy szam,
masnak is eltorhet az a muanyag, barhol kapok. Megneztem tobb
helyen, meg a riasztosok sem tudjak hol lehetne venni. Esetleg valaki?
Az a fekete 2.5cmX4cm-es doboz kellene, a tetejen nyomogombbal.

+ - RE: diesel .... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En arrol is rosszakat hallottam, ahogy az osszes kis dizel motorrol.
>De nem hiszem, hogy kontrukciojukban rosszak. Mivel kicsik es viszonylag
>gyengek, mindenki tapossa oket, igy hamar tonkremennek, nem birjak
>ugy az effajta kikepzest, mint a benzinesek. Sosem vennek ilyen autot,
>illetve talan a Citroen 1.4D/1.5D-t, de olyat meg mas miatt nem fogok.
>Igaz, dizelt egyebkent se nagyon... a hagyomanyos benzinesre eskuszom.
Nekem ugyan diesel van, de szerintem is az 1.5 alattiak "szethajtodnak".
Kedvencem e temakorben az Uno D.

>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Daihatsu Charade 1.0TD Citroen AX 1.4D ( 10 sor )

>>milyen aron lehet hozzajutni egy Charade TD-hez, vagy AX D-hez?

>Fresi BaCSi! Kb 3 honapja en is nezegettem ezeket a tipusokat. Felek a
>dieseltol azert nem vettem meg egyiket sem. 

En AX-et vennek, nagyon takarekos kis motor.
Egyszer mentem 800km-t egy Charade TD-vel, furge, dinamikus,
de az elso fejezet arra is igaz --alaposan meg kell nezetni
szakemberrel.
Ugye van Citrom szerviz Szombathelyen?
--Udv:szm
+ - RE: Gyoshajtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>80-as tablanal mentem 100 km korul, majd mikor letertem az utrol egy
rendorauto
> jott mogem, es kekvillogoval leallitott. Papirok, tudom e hogy miert
allitott le,
> mondtam nem, azert mert 80 helyett
>szaztizenvalamennyivel mentem, es ezt a kollegai le is fenykepeztek az egyik
be
>nzinkutnal, es most leirjak az adataimat, fel fognak jelenteni. 3 honaptol 1
evig
>bevonhatjak a jogsimat+30-100ezer ft buntetest fizetek, varjam a levelet.
_En ugy tudom_, >25% tullepesert jelentenek fel.
_Valoszinu_, hogy ha nincs priuszod, akkor nem vonjak be a jogsit.
Ha van, akkor attol fugg, de _valoszinuleg_ max. 3 honapra (na az is sok).

>Szerintetek lesz ebbol valami? Hiszen ha tenyleg lefenykepeztek, minek
allitott
>ak meg.A fenykep alapjan elokereshettek volna.
> A multkor is lefenykepeztek, akkor lattam is
>A vaku villanasat, es automatikusan jott a level, akkor sem irta fel senki
sem
>az adataimat.Most nem lattam vakut, bar lehet a nagyobb sebesseg miatt.
Nappal nem kell vaku, meg van videos rendszer is.
Az en tippem szerint <30000Ft buntetes, mert M3-as azert meg nem belvaros...
ha tenyleg 110 alatt mentel.

>Ez az eset egyebkent az M3-as vegen volt, mar a Hungaria krt-on allitottak
le.
>A fenykep az ARAL kutnal tortent.
Szoktak ott is, meg az OMV kutnal is merni.

>Lehetseges e hogy nincs foto, csak azt vartak hogy a helyszinen akarom majd
ren
>dezni, es azt zsebre teszik?
Szerintem igen. Az ismeroseim korebol hallott tortenetek alapjan az ilyenfajta
"rendezes" igen megszaporodott az utobbi 3 honapban.

A legutolso elsejen volt, a haverom 100-al ment a Stromfeld
Aurel-on, elsejen ejjel. Vagy ot utcat mentek utan, mig megallitottak.
3 nagyon vidam rendor egy Astraval, de muszer nem volt az autoban.
A duma az volt, hogy "megallapithatoan jelentosen" gyorshajtott,
feljelentes, jogositvany bevonas, penzbuntetes.
Baratsagosan megallapodtak 5000 Ft-ban (tehat kell, hogy legyen nalad
penz, de ne lassak, hogy tul sok van, mondjuk tobb, mint 10000).
Igazuk volt amugy, mert csak a vak majom nem latja, hogy 50 helyett
100-al ment. De _gyorshajtasert_ bizonyitek nelkul -es itt bizonyitek csak
a hiteles muszeres meres +gepjarmu azonositas (foto, video, vagy
megallitas)- nem jelenthetnek fel. Mas kerdes, hogy ha az autos egyedul van,
es a rendor nagyon meg akarja szivatni, feljelentheti azzal, hogy atment
a piroson. Erre eleg a rendor szava.

Tipikus duma (tobbb forrasbol hallottam):
R: Tudje-e hogy miert ...
A: Nem
R: Megmondja hogy miert.
R: Tudja-e hogy ezert feljelenthetik, bevonhatjak a jogsit
    (itt 3 honap es 1ev kozotti idok hangzanak el),
     megbuntetik (30000-100000Ft hangzik el)
A: Csodalkozik...
R: Na, buntesse meg onnmagat!

Mas, ehhez kapcsolodva:
Szinten tobbektol hallottam, hogy mostanaban eloszor jon egy papir:
"adja meg, hogy adott idoben az adott helyen ki vezette az On autojat"
Mi van (ill. mennyi szivatasba kerul) ha az ember "nem tudja", ill. azt
allitja, csaladjabol tobben is vezetik az autot rendszeresen, es nem
"emlekeznek" ra??? Csinalt mar igy valaki?
Vagy (pl. B varians) rakeni mundjuk a felesegre, a feleseg viszont
tagadja. Na ekkor mi van?
En ugy tudum, hogy a jelenlegi jogszabalyok alapjan az uzembentartot
ezert nem lehet buntetni. (Kulonosen nehez a cegautoknal ez,
ha nincs kotelezo menetlevelvezetes)

Az sem jo, ha kulfoldit nevez meg az ember. Egy ismerosom igy tett,
kozolve, hogy o akkor kulfoldon volt. Ezekutan a gyorshajtast
ejtettek, es megbuntettek valami deviza szabalysertes cimen.
Autot nem adhat kolcson az ember kulfoldinek, csak ha benne ul.
Ez nehany eve volt, csodalkoznek, ha ma mas lenne.
--Udv: szm
+ - RE: Vitara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Nem tudom, hogy ez meg most is igaz-e, de egy-ket
>evvel ezelott meg nagyon megerte az USA-bol, vagy
>Kanadabol maganimportban behozatni a Vitarakat.
>Megtakaritas nagysagrendje kozel 7 szamjegyu volt.

Jo par eve majdnem megvettem egy Geo Metro-t (Suzuki
Swift amerikai verzioja). Azon bukott meg a vetel, hogy
sehol sem tudtak _egyertelmuen_ megmondani, mely
alkatreszek ill. reszegysegek nem csereszabatosak
(vagyis itthon nehezen vagy dragan beszerezhetoek)
a "mi autonkkal".
A kozos mag, nemi bizonytalansaggal:
-motorvezerlo elektronika
-valto (legalabbis az attetelezes)
-lampatestek hatul
-ajtok (legalabbis belul)

Feltetelezem, a helyzet a Geo Tracker-rel (Vitara) is
hasonlo.
Viszont valahol a HIX Magellan-on irta valaki, hogy
egy nehany eves itthoni arabol Usaban vehet egy ujat.
--Udv:szm
+ - RE: Kotelezo biztositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>! Mindezt minden rabeszeles, erolkodes nelkul, hangsulyozom olyan embernel,
>akinek addig soha sem volt a neven sem auto, sem kot.bizt. !!! Gyors volt es
>tiszta munka, gyanus is volt a gyereknek, hogy biztos a legdragabbat sozta
>ra (ugye a jutalek %-a miatt), de novemberben utanajart a dolgoknak, hogy
>valtson-e es az egyik legolcsobb dij. a -15%-os also hataron, amit
>atutalasos fizetessel meg tovabbi kedvezmeny illet. Aki jaratos ebben, az
>mar biztosan kitalalta a biztosito nevet.
>Udv: GaBa

Hat en nem talaltam ki, igaz, nem is vagyok jaratos ebben.
Szabad a gazda!
--Udv:szm
+ - velemeny kerese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista!

Ugy tunik, hogy modom van lecserelni a Skoda 120L-gepjarmuvemet.
Parameterek: 1988 evjarat. 98000km(frissen cserelt heng.tomit.),
rozsdamentes kasztni, muszaki 2000.07-ig.
Mennyit kaphatok erte Ft-ban? Nekem kell megcsinaltatnom a
torzskonyvet/eredetvizsgalatot??
A leendo kocsim egy 5 eves 62000km-es Ford Escort 1.3 lesz.
Mik a tapasztalatok ezzel a tipussal kapcsolatban? Fogyasztas? Alkatresz?
Tipushibak?
Erdemes-e LPG-re atallitani??
A segedelmet elore is koszi




Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
______________________________________________________
Robert Bosch Kft.- H-1103 Budapest, Gyömrői út 120.
Tel: (+36-1) 4313-872, Fax: (+36-1) 4313-899
E-MAIL: 
+ - Trabi ara??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Add el inkabb a Feliciat. 8-)
>

Tessseeeeeeeeeeekkkk???????????????

Inkabb a Trabit.  :o))))


Udv...Adam

Skoda Fan

:o)
+ - Szilveszteri tortenet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Hat akkor en is elmeselem, mi tortent vele szilveszter ejjelen...
Totymorog a kocsisor a Margit hidon, szép lassan battyogunk. Erre egy
barom belémjon hatulrol. Csak egy egeszen picit, ugyhogy csak
hatraneztem, ki se szalltam, ugyis vonohorgom van hatul. Erre
egyszercsak odajon a foszer, és el kezd ordibalni, hogy ha belemegyek,
akkor legalabb szalljak ki. Hat ez nem normális... Szerinte en
hatragurultam és belementem. Lehet hogy egy ici picit indulaskor
hatragurultam, de ha meg rammaszott, akkor meg is erdemli. Na elkezdi
rangatni az ajtot, ugye nem nyilik a kozponti zar miatt. Kovetkezo
aldozata a tukor volt, elkezdte csavargatni, mondtam neki, hogy allitsa
mar le magat, mert rendort hivok, azt majd az eldonti. Csak csavargatja
tovább. Fogom a
mobit, elkezdek tárcsázni, na erre fogta magát és káromkodva
visszament...


Hat ez itten kerem Magyarorszag :o(

Udv...Adam

PS: fejlemeny az ugyben, 3.-an egy ksi Suzis holgyemeny szinten megtolt
egy picit a Bartok Bela uton egy piros lampanal. O szerencsere
kulturaltan elnezest kert.
+ - Re: skoda muszerfal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!



> Van valakinek egy Skoda 120-as muszerfala? Abbol is csak a hatlap
>  kellene, amin a szamok, meg abrak vannak. Be akarom ugyanis
> csannelni, kicsit kiszinezni+design, es visszarakni.
>

Nekem van feher, sarga és kek muszerfalrajzom, egy skodas ismeros
csinalta, szivesen elkuldom, csak az a baj, hogy valamiert a
maganlevelem visszapattan rolad. (mint mar regebben is probaltam neked
masrol irni, de akkor sem akarta az igazsagot...)

Milyen formatumot szeretnetek?

Vagy kitalaltam, hogy kirakom a honlapomra, es akkor le is lehet majd
toltogetni...



Udv...Adam
+ - Benzin <> dizel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindenkinek !

Tobben irogatunk pro es kontra a dizel-benzin vitaban. Felmerult az is,
hogy van-e jo kismeretu dizelmotor szemelyautoban. Tobben irtatok arrol,
hogy van egy-ket jo dizel motor 1,6 l alatt (Citroen 1,4; Isuzu 1,5;
Daihatsu 1,0TD; stb.).

Bevallom ferfiasan, hogy nem vagyok igazan jaratos a dizel motor
mukodesenek legaprobb reszleteiben (persze azt tudom, hogy mi a common
rail, meg azt is, hogy mi a kulonbseg az elokamras meg a direkt
befecskendezeses motor kozott).

Van viszont valami ami erdekelne es szivesen vennek egy ismertetot rola.
Ez pedig az, hogy a dizelmotor eseteben mekkora hengerurtartalom eseten
optimalis a motor mukodese.

Ugy tudom, hogy ez az optimalis meret benzinmotor eseteben hengerenkent
350 ccm (allitolag ezert 10 hengeresek a 3500 ccm-es Formula-1 motorok).
Ennel a meretnel a legjobb a termikus hatasfok, a gazcsere jol lezajlik,
a henger es a dugattyu  meretebol adodo sulyok, surlodasok optimalisak.

Hol lehet vajon ez a meret dizelmotor eseten? A tippem az, hogy ez a
meret hengerenkent legalabb 500-600 ccm, ezert adodik a minimalis 4
henger eseten 2000-2500 ccm egy dizelmotorra. De lehet az is, hogy ez az
optimalis meret fugg a motor szerkezetetol (orvenykamra, elokamra,
direkt befecsk, common rail, stb.)

Ezzel szemben a 4 hengeres benzinmotornal ez ugye 1400 ccm.

Na szoval ha valaki tobbet tud ebben a temaban, akkor irjon rola.

Udv.

Kadlec Istvan
+ - Re: *** HIX AUTO *** #613 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szeretnem az uj evet egy kedves felkialtassal udvozolni:
> A jo budos anyjat annak a szemet rohadek allatnak, aki
> azzal tolti az idejet, hogy bekes mozizo emberek kocsijarol
> leszereli az ablaktorloket. Nem ertem miert kell nekem

Lurdy haz.. Ajanlom
orzott parkolo, (legalabbis az epuleten belul) az az egyetlen hely 
ahol ott merem hagyni a kocsimat (a sajat garazsomon kivul), sot 
a westendben is orzott a parkolo, mar ott is fel orara otthagytam a 
kocsimat.. :) 
A duna plazat mar minden ismerosom megjarta, pl 1 hetes 
kocsinak az egesz oldalat valami jeep letepte, azt lelepett, 
vagy epp felnyomtak a kocsijat es kiloptak belole mindent... 

Szoval, ezeket ajanlom neked is...
+ - KGFB (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [International]
> Temakor: KGFB ( 17 sor )
> Idopont: Sun Jan  2 08:43:08 EST 2000 AUTO #612

> Legyen szives valaki tajekoztasson mikor lehet atmenni egyik biztositotol
a
> masikhoz?KGFB-rol van  szo.
> Ugy tudom dec. 20-ig kell szolni , amit csak most tudtam meg.Lehet-e ev
> kozben peldaul negyedev-kor valtani?


En a Generali providencia biztositonal vagyok. En is valtani akartam 
meghozza az OTP-re. Az OTP-s alkalmazott telefonon a kovetkezo 
felvilagositast adta:

december 1-ig kell felmondani a a biztositast. 

De jobban jarsz, ha megnezed a mabisz honlapjat!

http://www.mabisz.hu/kotelezo2000/index.html


Ha esetleg nincs web eleresed, beidezem a szoveg egy reszet:

Ha on ugy dontott, hogy a jovő evtől biztositot valt, a mostani biztositasi
szerződeset fel kell mondania, megpedig ugy, hogy az erről szolo irasos
nyilatkozata legkesőbb
1999. december 1. napjaig a jelenlegi biztositojahoz beerkezzek.
(Tisztelettel felhivjuk a figyelmet arra: ha a fenti hataridőt elmulasztja,
a jelenlegi jogszabalyok alapjan a
"regi" szerződese folytatodik, s evkozben nincs torvenyes lehetőseg a
biztositas felmondasara.)

Az időben vegrehajtott felmondas mellett, Onnek uj szerződest kell kotnie a
kivalasztott masik biztositoval. Ezt megteheti az ugyfelszolgalati
irodakban, vagy - előzetes
telefon egyeztetes utan - a biztosito munkatarsa szemelyesen is felkeresi
Ont. Ha az uj szerződeskotest meg november honap folyaman elvegzi, az uj
biztositoja
segitseget nyujt Onnek az előző szerződes szabalyos felmondasahoz is.

Az uj szerződes megkoteset mindenkeppen ugy kell elvegeznie, hogy az 2000.
januar 1. napjan hatalyba is lepjen, mert ellenkező esetben On biztositasi
fedezet nelkul
maradhat.





raki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS