Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1413
Copyright (C) HIX
2002-03-22
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Nagy seb :) (mind)  11 sor     (cikkei)
2 TDI (mind)  36 sor     (cikkei)
3 koszonet minden segitsegert! (mind)  5 sor     (cikkei)
4 csomagtartoba pakolas (mind)  10 sor     (cikkei)
5 Re: Segedmotor (mind)  44 sor     (cikkei)
6 Scorpio nem (mind)  12 sor     (cikkei)
7 Erősítő kerestetik (mind)  19 sor     (cikkei)
8 hihihi (mind)  23 sor     (cikkei)
9 VMax > 200 km/h (mind)  20 sor     (cikkei)
10 elozes max. sebesseggel (mind)  96 sor     (cikkei)
11 Re: Hungaroring (mind)  37 sor     (cikkei)
12 va:Tovabbra sem ertem... (mind)  24 sor     (cikkei)
13 va:Hungaroring (mind)  21 sor     (cikkei)
14 koszonet (mind)  5 sor     (cikkei)
15 gumi (mind)  18 sor     (cikkei)
16 Re: *** HIX AUTO *** #1412 (mind)  19 sor     (cikkei)
17 Scorpio, zarkihuzas (mind)  29 sor     (cikkei)
18 Re:megvan a bravo :) (mind)  17 sor     (cikkei)
19 Re: Opel Corsa Easytronic-kal (mind)  18 sor     (cikkei)
20 Re: Vonohorog (mind)  16 sor     (cikkei)
21 Re: bajorok (mind)  15 sor     (cikkei)
22 Re: nemet diesel (mind)  85 sor     (cikkei)
23 Re: Valasz: megmertem, kiszamolom*** HIX AUTO *** (mind)  9 sor     (cikkei)
24 PDTDI (mind)  56 sor     (cikkei)
25 betonelem (mind)  22 sor     (cikkei)
26 min 60 tabla (mind)  11 sor     (cikkei)
27 papamobil (mind)  20 sor     (cikkei)
28 M1 (mind)  19 sor     (cikkei)
29 Viper (mind)  10 sor     (cikkei)
30 hungaroring (mind)  13 sor     (cikkei)
31 kot bizt (mind)  36 sor     (cikkei)
32 Re: Hungaroring (mind)  43 sor     (cikkei)
33 akksi (mind)  22 sor     (cikkei)
34 Scorpiot vegyek-e (mind)  5 sor     (cikkei)
35 re hungaroring (mind)  19 sor     (cikkei)
36 riaszto szerelo / valaki, aki tud forrasztani (mind)  13 sor     (cikkei)
37 Re: +van a Bravo!! & casco kerdes (mind)  36 sor     (cikkei)
38 sebesseghatarok (mind)  25 sor     (cikkei)
39 Tragikus merteku fafejuseg... (mind)  19 sor     (cikkei)
40 Lakott terulet tabla + teli gumi (mind)  22 sor     (cikkei)
41 Re: re: tankolas (mind)  65 sor     (cikkei)
42 Valasz: teli nyari; szunet*** HIX AUTO *** #1412 (mind)  14 sor     (cikkei)
43 :-) (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - Nagy seb :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 02:32 2002.03.21.s +0100, you wrote:
>is Bicske es
>Budaors kozott, mert ott jobb a palya. Mentem mar a 1-esen
>is 220 korul, egy honda "huzott fel". Gondolom megnezte meddig maradok
>mogotte, aztan 200 folott mar inkabb nem jott (en sem sokaig).

Szerintem az m3-as egesz jo foleg gyongyos korul, igaz neha kanyarodik de 
olyan kis ivben hogy 250 körül nyugodtan autózható :) Ráadásul nincs forgalom.
Még az M5 jó ott is semmi forgalom, alföld, egyenes út azt hajrá :)

Ant
+ - TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Csaba irja:

> Minap megvettem egy autos ujsag PDTDI mellekletet, atnyalaztam
> magam az egeszen, de nem jottem ra, hogyan lett a 110 LE-s
> motorbol egyszerre 150 LE, mert a nyomason kivul semmi nem
> valtozott. Vagyis megcsinaltak ugyanazt, amit barmely

    Sajnos ez pont rossz pelda, ugyanis a ketto alapjaiban kulonbozik:
a 110 LE-s adagolos, kozvetlen befecskendezesu motor, mig a
150 LE-s befecskendezo-pumpas (nem tudom pontosan hogy mondjak
helyesen magyarul).
    Amugy peldaul a 90 LE-s es 110 LE-s adagolos motorok kozott
a kulonbseg a turboban rejtozik: az elso fix, az utobbi valtoztathato
geometriaju turboval van szerelve.

>Igen. 1-2 evig. Aztan a benzines beerik, a PDTDFGHTPDI meg
>mehet a kukaba.

    Ezzel sem tudok teljesen egyeterteni, csak peldakent, az en
110 LS-s TDI motoros kocsim most kozeledik a 160 ezredik
kilometerehez, es koszoni jol van, pl. ket olajcsere (15 ezer km)
kozott egy gramm olajat sem kell utantolteni. Szerintem
ezek a motorok is megbizhatoak, ha az ember jozan esszel
hasznalja oket.

    Udv:

                        Zsolt

*********************************************************
Zsolt WIMMER - Ingénieur Recherche et Développement
Vision Objects - http://www.visionobjects.com
9, rue du Pavillon 44980 SAINTE LUCE SUR LOIRE
Tél.: (33) 2.28.01.49.50    Fax.: (33) 2.40.25.89.20
+ - koszonet minden segitsegert! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ezuton szeretnem megkoszonni mindazoknak akik tancsukkal segitettek az
autobehozatallal kapcsolatos kerdesemben.


MTOM
+ - csomagtartoba pakolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Eme érdekes dolgot anno 1997-ben figyuztam meg.
Helyszín: Szombathely.
Szürkebarátunk (Bujkálunk és félünk) berajtol az ors elé
100-as csodájával. Autót rögzíti ép hogy a falhoz nem támasztja.
Majd elore baktat a "motor" háztetohöz s alóla a K9-es ügyosztály
szormesterét (Rex ist kutya nein majom) rántja elo.

Még szerencse hogy nem lovas szolgálatra osztották be.

Üdv mindenkinek!
+ - Re: Segedmotor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> > nem volt/nincs ez a magyar hulyules, hogy segedmotorkerekparral csak 1
> > szemely es max. 40 km/h).
> 
>   Lehet, hogy nem volt, de van. EU szabvanyu 'M' kategoria: max. 50 ccm
> es max. 45 km/h. Gondolom hamarosan nalunk is felemelik a 40-et 45-re.
> Tovabba csak 16 eves kortol lesz, nem 14-tol, mint egy idoben szokas
> volt Magyarorszagon (nem tudom ma is igy van-e).
> 

Pontosabban:

Ahhoz, hogy egy robogon ket szemellyel utazhass, ket feltételnek kell
teljesulnie. 

Az egyik a jarmure vonatkozik: A robogonak muszaki vizsgaval kell
rendelkeznie, azaz ervenyes forgalmival es rendszammal, valamint a
forgalmiban szerepelnie kell, hogy szallithato szemelyek szama 2. 

A masik kriterium a soforre vonatkozik, akinek rendelkeznie kell a fenti
jarmu vezetesere jogosito okmannyal, azaz A1 vagy Akorl, vagy A
kategorias jogositvannyal. Az hogy melyik, az annak fuggvenye, hogy hany
loeros, es hany kobcentis a robogo. A 650-es Burgman vezetesehez pl.
csak A jogsi jo. 

Es meg egy valami, minimum ket ev gyakorlattal kell rendelkeznie a
delikvensnek, mivel minden friss jogositvanyos 2 evig probaido alatt
van. Ha ebben az idoszakban viszel utast, az igazoltato rendor ugy
elveheti a jogsidat, mint a huzat.

Tehat ha egy segedmotort levizsgaztatsz ket szemelyre - ha gyarilag 2
szemelyesre van kialakitva megteheted - van min. A1/Akor1 kategoriad,
min. 2 eves jogsid (barmilyen kategoriaban, tehat nem kell, hogy az A
legyen 2 eves), akkor vihetsz valakit.
Igy sok ertelme nincs, mert akkor celszerubb egy min. 125-os mocit
venni, de lehetseges.
A masik fontos dolog, hogy ha nincs min. 2 eves jogsid (szinten
barmilyen kategoriaban), akkor meg nagymocin sem vihetsz senkit!!!

A www.totalbike.hu -alapjan

Udv,
Gabor
+ - Scorpio nem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Kocsisok.
Nagyon koszonom a Scorpios valaszokat.
A vasarlas ellen  szol az anyagi indok, a parkolasi gondok, es egyaltalan a
nagyreszt varosi hasznalat; mellette pedig csak a kenyelem.
Meg eleg sok negativ tapasztalat jott.A legendat meg felejtsuk is el.
Ugyhogy eldolt a dolog.
Meg aztan a jelenlegi is hibatlanul teljesit.(kopp-kopp).

+1x koszi

Udv
KZG
+ - Erősítő kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves fanatikus autohifis sorstársaim.Már sok műszaki és egyéb problémát 
megoldottam.Eddig csak kezdő szintű berendezéseket terveztem, szerelt
em, installáltam,kevésbé igényes hifirajongók számára.Eddig mindenki, akivel ta
lálkoztam csak a wattokat nézte ill.hallgatta.Most végre kaptam egy olyan megbí
zást amiben a megbízó teljesen rám bizza rendszere megépítését,és különböző
; zenei ízlése és elvárásai vannak.Akadájt csak az anyagiak jelenthetnek.A feje
gység egy Kenwood KRC-577R kazis egy márkatárs 10-es CD tárral.AZ első sze
tt egy Dls classic 16cm-es, a mélytartományról egy Magnat xtc 25centis gondosko
dna egy neki épített 30 lityis reflex dobozban.Már csak egy jó minőség$
9;, megbízható, tisztességes erölködő kellene úgy 60.000 forintig.Most apo
én az, hogy mindez egy kispolskiba.Én nem szólok bele de szerintem ez túlzás, d
e mindenképpen egyedi elgondolás stereoszinpad, minőség,dinamika ennyi hel
yen maga a kihívás. Én személyszerint egy!
 Impact HQ 50.4 négycsatisra(2x50+1x180W)gondoltam jó paraméterei,hangja és szo
líd külseje miatt,és mindez 50 ezerért.Ha valakinek van jobb ötlete erősít
ő terén,vagy tanácsokkal tud szolgálni, várom levelét.Előre is köszi 
és mindenkinek kellemes zenélést kivánok!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: pb04.btk.klte.hu)
+ - hihihi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello mindeki

VD-HA>>>Kedves VD. !  Hol az a matrica?  :-))))
VD-HA> Sajnos en meg csak autora ragasztva lattam ilyen matricat,
VD-HA> es nem vettem meg soha, de ugy kepzelem, hogy bemegy az
VD-HA> ember a Zsiguli alkatresz boltba, es megkerdi:
VD-HA> -Jo napot kivanok! Maruzsi Team matrica, Zsigulira valo
VD-HA> van?
VD-HA> -Igen kerem, milyen szinut parancsol?
VD-HA> Es lo"n.

hihihihi

VD latom teged nagyon piszkal ez a Maruzsi Team matrica... Tancsak
nincs egy egyeni peldany belole az autodon??? :o)))))
Ha nincs, szoljal, hatha Frigyes mester tud szerezni egyet, vagy
egyenesen betelefonalhatsz az azonos nevu Bp-i ceghez, hatha nekik meg
van eladosorban. ;-)

remelem nem rontottam el senkinek a napjat :-)

Udv,
Szabi, a rezgoajtos.
+ - VMax > 200 km/h (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Mondjuk a 200 folotti tartos haladasra Nemetorszagot tartom 
> idealisnak, de mar nem ott dolgozok, valahogy nem hajt a 
> vagy hogy csak azert kimenjek. Mondjuk a Muncheni korgyurun, 
> este a belsoben vegighuzni 

Nem kell olyan messzire menni. Eszakon van egy meseszep varoska, a neve
Gyor. Gazdag varos, meg ringje is van :)) A ringen van olyan
parabolikaszeruseg,
vagyis hosszan elnyujtott kanyar, mikozben a kulso fele magasabban van,
mint a belso. Probalj meg azon vegigmenni 200 korul, igerem lepisiled a
labad
az adrenalintol, eloszor rettegni fogsz, hogy egyszeruen leesen az utrol, 
utana visitani fogsz a gyonyortol, a szived elindul sajat palyara, az
orrodon,
fuleden dol majd az adrenalin. Brutalis erzes!

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - elozes max. sebesseggel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Autosok, szia Akos,

> masnap nem hulyezem le azt, aki azt mondja: 
> "dehat te minden este so:rt szoktal inni!"

Talan igazad van. Viszont van egy kis kulonbseg koztem
es az alkoholista idezet kozott - a korulmenyekhez kepest
vezetek gyorsan, ezert regi szituaciok alapjan nem itelheted
meg az atlagos szituaciokat. Eletemben 3 balesetem volt es
egyiknel sem mentem a megengedett sebesseg felett...

1998. Lada 1300 - kitort az auto fara kanyarban, nem
tudtam megfogni es 35-40 km/h-val vasoszlopnak utkoztem.

1999. Fiat Tipo - elottem a Felicia zold lampanal satuzott,
mert elonyt akart adni valakinek, aki nem volt ott,
nem tudtam elkapni a kormanyt, 20-25 km/h-val elkaptam a
bal hatuljat.

2001. Alfa - a foutrol letero 2,5 meter szeles utacskan
5 meterre ujsagosbode hatulja van, onnan kihajtott egy
biciklis. Az elottem levo Renault 21 eszrevette, en eppen
a tukorbe bamultam, hogy ki dudal mogottem, ezert keson
fekeztem, a szuk uton nem volt hova kapni a kormanyt, 
25/30 km/h-val belerongyoltam.

Vagyis azon szituaciok ellenere, amiket leirtam, amikben
tulleptem a sebesseget, nem kuldhetsz rogton hoher keze 
ala, mert ezek extrem szituaciok. Ezek alapjan ne kepzelje
senki, hogy en varosban csak 100-al, kinn pedig csak 200-al
jarok. 

Ez pedig Graz elott keszult:      :)))))
http://micel.home.sk/204kmh.jpg


> Sajnos nem nyert, azt mondtam, hogy lehet 70,80 es 100, 
> de te a 100-zal menot villogtad le. Ausztriaban nincs olyan 
> alagut, amiben 100 felett van engedelyezve a tempo.

Szinte biztos, hogy talalok parat, legkozelebb lesz kep is,
ha nem felejtem el a temat. Ennek ellenere igazad van abban,
hogy tulleptem a max sebesseget. Csak eppen nem ertem, 
miert kell ezert mutogatni? Amig felemelte a kezet, addig
3x lehuzodhatott volna... Raadasul veszelyes, amit csinalt,
sztradan nem mindenki van felkeszulve arra, hogy a belso 
savban fogja magat az urge es 130-140-rol egyik pillanatrol
a masikra 100-ra fekez. En soha nem ragadok senkire, ezert
nem lepett meg, de mast meglephet.

Elmondom, mi a korrekt viselkedes - szerintem.
Meglatom a 100-as tablat. Azt, hogy mogottem vannak, tudom.
Benezek a jobb tukorbe, latom, hogy ures a sav. 
(Perszehogy ures, fel oraja nem eloztem senkit)
Nem fekezek, hanem elveszem a labam a gazrol, es atmegyek
a belsobe, ahol felveszem az uj tempot. A mogottem levo
elhuz es mindenki boldog.

> Szo nem volt eddig teljesen ures kulso savrol.

olvasd el a marcius 14-en irtakat meg egyszer.

> Mindazonaltal sokszor olyan sebessegekrol irsz ("lakott 
> teruleten lefekeztem 130-ra"), amit en nem tudok toleralni, 
> es a tobbseg sem.

Lasd fentebb. Mi az a lakott terulet? 2 ovoda kozti 3 meter
szeles betonkockak sorozata vagy 2x2-es sztradaba csatlakozo
gyorsforgalmi mellekutak nelkul? Mert az elsonel elofordul,
hogy kettesben megyek 30-al, mig a masiknal 130-al. Es 
mindkettoben 60-at ir elo a tokeletes KRESZ...

>> Attol eltekintve, hogy mi ETIKUS, es mi nem, senkinek nem
>> kotelezo a maximalis megengedett sebesseggel eloznie.
> Az ok, hogy atsiklasz masok irasain. De az nem ok, hogy a 
> sajat magad altal ket hete irtakrol jelented ki, hogy marpedig 
> ilyen nem volt.

Ugy latom mar annyira erthetetlen, amit potyogok, hogy 
user manual kell hozza :))))

A pontos idezet tolem (marc. 5-en irtam), igy szol:
> Ha jobban megnezed a KRESZt, rajossz, hogy igen. Az elozest
> ugy kell intezned, hogy minel hamarabb befejezd.
> Nem a fenebe, csak tegyen meg mindent, a biztonsag keretein
> belul lehetove teszi, hogy minel hamarabb visszasoroljon.

Ezt minap kiegeszitettem ezzel:
> A tema arrol szolt, hogy jobbra tarts van, ezert (es masert) 
> az elozest a kepessegeidnek megfeleloen minel hamarabb be kell 
> fejezned.

Hol van itt egyetlen sor arrol, hogy mennyivel kell menned Akos?

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Re: Hungaroring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia,

  En egyszer voltam kitelepitett jegyarus (mindharom napra), egyszer
meg kimentem amcsi vendegemmel. 
  Jotanacs: menjel ki a *penteki* edzesre es vegyel egy allohelyet. 
Legolcsobb es legtobbet latsz. Egesz kozel tudsz menni a keriteshez,
stb. A versenyt meg nezzed meg teven, mert ott latod is. Viszont az
edzes megnezese utan mar 'erzed is', hogy mi tortenik a palyan (mert
azt nem adja vissza a TV). 
  Ha tenyleg edzesre mesz ki, akkor akar kocsival is mehetsz. Sot, erdemes.
Elvileg van (ingyenes) busz, de a halal token all meg. A HEV is elmeletileg
kimegy, de az is az uveghegyen tul all meg. Kajat, piat vinni, 200% felar
van a kapukon belul, de beengednek *muanyag* uveggel. WC is rohadt draga,
de az ellen nincs mit tenni. Ebbol *is* el a Hungaroring. Ismeros volt
kint mint arus, emlekeim szerint 7 milliot fizetett a stand jogaert es
a vegen 1-2 millio hasznot konyvelt el, de csak a telt haz miatt (persze
nem egyedul dolgozott harom napig latastol mikulasig, ugyhogy megdolgoztak
ezert a penzert).
  Ha megis a versenyre mesz, akkor halalos szivasra keszulj fel, iszonyu
a kozlekedes mind kocsival, mind barmi massal. Kb. 2-3 ora kijutni a 
verseny utan a parkolobol. Akkora tomeg van, hogy semmit nem latsz, stb.
Sokan kint taboroznak es elso kapunyitaskor bemennek, hogy valamit lassanak.
Nem mintha annyit latnanak az egeszbol.
  Hova: Tulajdonkeppen csak allohely van, ami magyar zsebbel megfizetheto.
Ezzel oda mesz ahova akarsz. Pontositas: Magan a futamon ott allsz meg,
ahol akarsz, aztan onnan se be, se ki. Penteki edzesen viszont lehet
barhova menni vele, meg a celegyenes folott is van egy kis resz, ahonnan
be lehet latni az egeszet. A nagy allohely platzok a ket 'tukanyarnal'
vannak. Penteken a keritesig le lehet menni, szombaton mar nem.
  Idojarast nezni, ha barmi eselye van esonek, vizmentes ruhat vinni
(ernyobol lincseles van, mert nem latnak tole). Szikrazo napsutes esetere
is felkeszulni, arnyek nincs. 
  Eleg megterhelo egy kaland, de *egyszer* nagyon megeri. Viszont ismetlem:
versenybol ugysem latsz semmit, azert kar lapatolni a penzt ki az
ablakon.

Gyula
+ - va:Tovabbra sem ertem... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajdu Csaba irja...

> De milyen 60-nal kisebb tabla van? Foleg, ha maga a
> 60-as limit sem letezik, akkor mire jo az egesz, foleg
> a kapaszkodosavban?
Valamit,  tobben  felreertetek.  Vagy  en  olvasom  felre  a
leveleiteket.  Szoba  kerult  az  a  bizonyos  kek  tabla  a
szammal...
Emelkedohoz gyartanak egy kapaszkodo savot. Ezt elore jelzik
a  szokasos  modon.  Egy teglalap alaku nagy tabla, benne az
egyenes   sav  es  jobbra  egy  45  fokos toressel indulva,
majd parhuzamosan folytatodva a masik sav. Az eredeti,
(egyenesen)  halado  nyilba  szokas egy szamot irni.
Peldaul 50. Ez annyit jelent, ha tudod, hogy nem tudsz az
emelkedovel  megbirkozni 50km/h felett, akkor tessek kimenni
a   kapaszkodo   savban.  Van  ahol  ket  sav van es plusz a
kapaszkod.  Lehet, hogy a ket egyenes savra kulonbozo sebessegek
vannak irva.  A  belsore  pl  70,  a kulsore 50, a kapaszkodo
savra  ertelem   szeruen   semmi.
Ha  osszeakad  egy IFA, egy jobb kamion, meg egy Alfa, akkor
nem  kell,  hogy  feltartsak  egymast.  Felteve, ha mindenki
tudja, hol a helye :-)
--
Meszaros Geza
+ - va:Hungaroring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Geza irja...
>Szeretnem, ha irnanak olyanok, akik mar voltak, hogy
>hova erdemes jeg yet venni (hova nem erdemes egyaltalan),
>es ugy egyebkent lassatok el jo tanacsokkal, ha vannak
>tapasztalataitok. Draga helyek - sajnos - abszolut nem
>erdekelnek, csak az olcso tribunok johetnek szoba.

Kedves Druszam !
El kell, hogy keseritselek. Szerintem egy jo hely van a
ringen es ez a start  vonal  utani  szaz  meteres  szakasz.
Egeszen a depo elejeig.  Itt meg ellatni az epuletek mellett
es latni a cel elotti  kanyarokat  is,  majdnem 1 km hosszan.
Latni vegig a celegyenest es a depoban torteno esemenyeket is.
Kamion es motorkerekpar versenyekere jartam sokat, F1-en nem
voltam.  Bebarangoltam  korbe  a  palyat es szamomra a tobbi
eleg uncsi hely volt.
En  a  helyedben  kimennek  egy  edzesnapon  es a jo helyrol
neznem vegig, majd setalnek korbe egy nagyot.
Vasarnap pedig megneznem karosszekbol az egeszet.
--
Meszaros Geza
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Koszonet mindenkinek gumiugyben. Nyarival tamadom meg szulohazamat.

csendi
www.csendes.de
www.altgerber.de
+ - gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

"Te jo eg. Honnan szereztel ilyen gumit. Vagy igy vetted? (205 / 60 ,  215 /
60  14-esbe)
Nem tudja valaki, hogy hasonlo gumit honnan lehet szerezni?"

-Debrecenben a Defekt-Auto Bt.-nel (Mikepercsi u. 98). Azt hiszem 225-os is
volt naluk. A 205-os az rajta volt, amikor vettem.
Szerintetek ha elore 195/60 R14-et raknek, hatul meg 215/60 R14 lenne, nem
lenne tul nagy a diffi koztuk? A 205-ossel nincs olyan jo az egyenesfutasa
(meg egyebkent is le kell cserelni, mert tojas alaku), hatul meg mar ott a
215-os... Muszaki vizsgan bele szoktak szolni? Tenyleg, ebben az evben
vizsgazik eloszor az auto, szerintetek milyen koltsegekre szamitsak (tegyuk
fel, hogy muszakilag rendben van a gep)?

Udv,
B.B.
'85 E28 520i
+ - Re: *** HIX AUTO *** #1412 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Mindazonaltal sokszor olyan sebessegekrol irsz ("lakott teruleten
> lefekeztem
> 130-ra"), amit en nem tudok toleralni, es a tobbseg sem.

Szivembol szoltal. En is szeretem idonkent a sebesseget, de 
lakott terulet az lakott terulet. Jaszbereny hataraban lattam 
egyszer egy tablat, szo szerint nem emlekszem, de valami 
olyasmi volt, hogy: "On is vigyazzon a gyermekeinkre!" Mit 
mondjak, az 50-et sem mertem ott atlepni. Valahogy ugy ereztem, 
a jo Isten mentsem meg, ha itt megfog egy rendor. Talan igy lett 
volna, talan nem. De itt Debrecenben sem kellett volna meghalni 2 
embernek, ha a Nyil utcan nem gyorsulnak egy hajnalon 140-ig. 
Vagy egy masiknak, akit egy Tigra kaszalt el vagy 120-al. Es meg 
lehetne sokaig sorolni. En amikor 100 folott latok az utcankban 
elhuzni egy autot, es a fiam epp akkortajt jon hazafele az 
iskolabol, legszivesebben egy eletre elvennem a szaguldozo 
jogositvanyat. (Megegyszer: lakott teruleten!)

Tibor
+ - Scorpio, zarkihuzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

"Szoval volt nekem egy, az elvileg elkgorszerubb (marmint Scorpio
viszonylatban) 2.0DOHC motorral. El sem tudod kepzelni mi minden sz@rt
be rajta (leszakadt kardan, szetszakadt feltengely, motorgeneral,"

Akkor az enyem az ellenpelda, ugyanis tobb mint 3 eve van nalam es a szokasos
dolgokon (olaj, szurok, fekek, lengescsillapito, stb.) kivul a kovetkezo
problemak voltak:
- 1 db. feltengelycsuklo csere
- onindito csere
- hardy tarcsa csere, de az csak azert mert nem ra valo valtotartot
tettek fol anno (meg mielott megvettem), emiatt logott a valto es
szettepte a hardy-t.
Ennyi. Soha sehol nem hagyott ott, es most van benne (legalabbis ora szerint)
210.000, egy gramm olajat nem fogyaszt, meg egyaltalan semmi baja. 
Persze minden autobol ki lehet fogni elhanyagolt, szethajtott darabokat,
nekem is volt szerencsem Audi 80-hoz ami tobb olajat evett mint benzint pl.
pedig eppen azert vettem meg merthogy milyen megbizhato meg minden...
kisse sarkitva a dolgot: lehet egy Zastava is jo vetel, attol fugg ki 
hasznalta elotte es hogyan.

***

VD, koszonom a valaszt zarkihuzas ugyben, meg annyi kerdeznek, hol
csinaltattad meg a zar-eltuntetest? Johet maganba is, de azert itt
kerdezem, hatha mast is erdekel.

Ropi
+ - Re:megvan a bravo :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> delben vittem haza a kicsiket :)

Gratula!

> meg biztositasom nincs rajta. ezert kerdem, kiket ajanlotok? az elado
> hungariat ajanlotta nagyon, mert korrektek, gyorsan fizetnek baj
> eseten. videkrol, vacrol van szo.

Kotelezot ne a gyorsasag alapjan valassz; hogy az altalad okozott kart
*masnak* mennyire korrekten es gyorsan teriti meg a biztosito, az
szerintem nem elsorendu szempont.
Keress egy biztositasi brokert, es o kivalasztja Neked a legjobbat
(celszeruen a legolcsobbat).

Udv:
-- 
Gabor - mailto: - http://rangers.hu
+ - Re: Opel Corsa Easytronic-kal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> Felado :  [Hungary]
> Idopont: Sun Mar 17 17:13:19 CET 2002 AUTO #1409

> Szeretnék véleményeket hallani az új Opel Corsa 1.2-ről
> (easytronik váltóval)

Anno en is kiprobaltam. Nem egy egervero valami, es nem is
rossz. Ha autot vasarolnek emiatt nem dontenek az auto
mellett. Aztan amikor mondtak, hogy ezt biza' csak
1.2-esbe es 1.0-ba szerelik akkor pedig inkabb ellene
voltam. Ha nem tud kiszolgalni mar egy 1.4-est sem,
akkor valoszinuleg van meg mit fejleszteni rajta.
Csakhogy ne rajtam tesztelgessek, hogy mennyit is bir
az adott valto.

K.
+ - Re: Vonohorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!


> Felado :  [Hungary]
> Idopont: Mon Mar 18 07:53:15 CET 2002 AUTO #1410
>
> A profi megoldas a gyari vonohorog - ugy ertem, a gyarban azzal
> szerelt autot veszel at a kereskedonel.

Ez mennyi gyarnal van igy? Mert atlag szemelyautoknal sztem nem
igy van. Az ilyen muveleteket tipikusan a markakereskedok szoktak
elvegezni. Mint pl. ha te opciokent megrendelsz egy pl. a gyari
15'-os helyett egy 16'-os alufelnit, azt is a markakereskedo
szereli fel.

K.
+ - Re: bajorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!

> Felado :  [Slovak Republic]
> Idopont: Tue Mar 19 07:23:28 CET 2002 AUTO #1411

> Soha nem erdekelt Nemetorszag, annyit tudok rola, amennyit az
> altalanos muveltseg megkovetel, de annyit azert tudok, hogy
> bajor = Munchen <> VW. Ha jol tudom, a BMW nem gyart pdtdi-t :))
> Annal inkabb gyart versenygyoztes dizel motorokat.

Hat tudomasom szerint bajor <> Munchen. Ha jol tevedek akkor
az also No. és Felső A. terulete... marmint a bajorok. Es
hat ott nem csak BMW van, hanem pl. Audi is asszem'...

K.
+ - Re: nemet diesel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hoi!

Fogash:

> > Hu... ez nekem valami uj... a nemetek miota tudnak dizel-ugyben?
> > Csak nem a pdtdi is hasonlo szornyusegekre gondolsz?
>
> Ez am a vitaindito! :)

Ez volt a szandekom. :)

> BMW-rol volt szo, az pedig CR, nem PD.

Igen, utolag mar rajottem (a valaszokat olvasva). :)
Szoval sikerult a bajorokat egy kalap ala vennem a nemetekkel.
Kellemetlen, de azt van... :) Egyebkent mint elozo levelemben
is olvashattad -es ha jol tudom a bajorok helyzetet- ott bizony
van Audi... az meg gyart tdi-ket.

> Amugy mi bajod veluk, ha mar ilyen lesajnalolag nyilvanulsz
> meg roluk?

Szoval most nem a bmw-rol lesz szo, hanem tdi-rol. Az meg
foleg vw... szoval vw-s tdi-k.

Egyreszt ami szubjektiv: Hangosak es kellemetlenul traktorosak.
Szoval szamomra kulturalatlan. - Ez ugyan nem a motor hibaja,
de... - utasterben is kivaloan lehet "elvezni" a kerregeset.
Ami egy elvileg bizniszmeneknek kitalalt elvileg presztizsautonal
sztem komoly hiba. Meg budos. Szimpla garazsbol kiallas utan is
olyan szag marad a garazsba, hogy... szoval pfujj... mintha masfel
oraig jaratta volna a motort :)

Latvanynak sem utolso amikor megprobal odalepni a gepezetnek.
Nemelyek IFA-kat is megszegenyitenek... :)) Bar lattam mar
ilyet 7xx-es bmw-tol (asszem' 730d volt)... hatarnal araszolas...
elindulas... nagy ronda fekete fustfelho... De legalabb nem
volt budos. (Egyebkent no volt, sztem azert lehetett, mert
majdnem lefullasztotta :))

Technikailag meg szimplan elavultak mar a CR technologia miatt.
Az ilyenekbe irt fejlesztes, sztem veszett fejsze nyele...
felesleges, leven:

Vaddiszno irta, hogy:
> Amugy 1.9 PDTDI van 150 LE-sben is, amivel mar asszem par
> 2.0-as benzinmotort is meg lehet szegyeniteni.

Nem egy nagy muveszet egekig emelt turbonyomassal es tobb
befecskendezett uzemanyaggal nagyobb fajlagos teljesitmenyt
elerni (ezt muvelik a pdtdi-kkel, ezert is lehetseges az
1.9 - 150LE)... csakhogy ennek megvan a hatranya is.
Megpedig az elettartam. Mennyit birhat ki egy ilyen?
Miert hallani fel eves megzakkant pdtdi-krol remhireket?

Szoval ami ezeket eladja az az, hogy az embereknek goze
sincs, hogy mit vesznek valojaban. Azt halljak a Hans-tol,
meg ott van elotte papiron, hogy ez bizony 20LE-vel tobbet
tud mint a masik, maris idealis valasztasnak tunik... pff...

Mondjuk az is igaz, hogy tolunk nyugatra az elettartam nem
kifejezetten erdekes. Meg az ar sem, amit elkernek ezekert
a gepezetekert... mondjuk a vw&co eleve draga mint a barom,
de ez is ratesz egy lapattal. Ugyhogy nem tul hamar fog
kihalni, majd akkor ha mar a cr fullra kiforrotta magat
es nem csak picit hanem tenylegesen dragabb lesz a gyartasa
a di-knek (mondjuk most is elegge az a precizios megmunkalas
miatt - es hat minel precizebben kell megmunkalni annal
valoszinubb az apro hibabol valo nagy problema - lasd.
korabbi "Miert hallani fel eves...").

Masreszt ha jol tudom ezekkel nem oldhato meg a
reszecskeemisszio. Ami ha a trend megerosodik, talan
segiti a kihalast :)).

djtiszy:
> A genfi autoszalonon (hja, megjottem, majd lesznek fotok)
> is nagyon teccett az uj Ibiza, csak sajnos kulturalatlan
> dizel es szar benzinmotorokat pakolnak bele, ugyhogy
> kiesett a pixisbol.

Hmmm... egyetertesz a bajor elvekkel megis kulturalatlannak
gondolod a motorjat? Hmmmm... :)

K.
+ - Re: Valasz: megmertem, kiszamolom*** HIX AUTO *** (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Aki 300m-rol nem vesz eszre egy 
>kivilagitott (reflektorral villogo, 
>balra indexelo) autot, az viszont 
>inkabb ne vezessen.

Nekem ahhoz is ido kell, hogy miutan eszrevettem megiteljem a sebesseget. Hogy 
gyorsabb-e nalam, vagy lassabb... ezt a faktort eddig nem szamoltatok.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: p-proxy-3-int0.net.wisc.edu)
+ - PDTDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Amugy 1.9 PDTDI van 150 LE-sben is, amivel mar asszem par
>> 2.0-as benzinmotort is meg lehet szegyeniteni.
>
>Igen. 1-2 evig. Aztan a benzines beerik, a PDTDFGHTPDI meg
>mehet a kukaba. Ez egy csodalatos VW termek. Felevente
>novelik a nyomast, nagyobb felnit raknak, bekromoznak ket
>kilicset, raknak nagyobb VW jelet es kesz a facelift.

Azert ehhez egy kicsit hozzaszolnek, mint egykori audis dolgozo (maig is
vannak barataim, akik az Entwicklunggal (az ingolstadtival) allnak napi
munkakapcsolatban).
Az 1.9TDI kezdetben 90LE vala. Aztan kapott intercoolert, ettol 110LE lett.
Ezek meg adagolosak. Aztan kapott PDTDI hengerfejet, igy eloszor a 115,
aztan a 130 LE valtozat jutott utcara. Aztan kapott valtozo geometriaju
turbotoltot (meg novelt nyomast) es elerte a 150LE-t. A gyarban van 180lovas
is, de azt egy kicsit meresznek tartjak, igy nem engedik utcara egyenlore.
Nagy csodak nincsenek, de egy autokatalogusbol ritkan tudod kiolvasni, hogy
az egyik valtozat miert jobb/rosszabb a masiknal? Ugyanazzal a furat/loket
arannyal, hengerurtartalommal dolgozva lehet ilyen-olyan motorokat epiteni.
A motor lelke a hengerfej, nem a blokk! Esetleg idokozben 4szelepes lett,
esetleg kapott masik turbot, mas kialakitasu szivo/kipufogocsatornakat,
erosebb hajtokarokat+dugattyukat, masik befecskendezofuvokakat (kisebb
reakcioidovel, jobb nyomasallosaggal, stb.), tehat nem feltetlenul csak
annyirol van szo, hogy feljebb csavartak a nyomast 15%-kal!

Lehet hogy csak ennyi tortent, (a katalogusokbol ez nem latszik), de meg
akkor sem lehetsz benne biztos, hogy nem egy 180LE-s motort terveztek, amit
aztan szandekoltan butitottak vissza eloszor 130ra. Ezesetben viszont nem
art senkinek, ha fokozatosan adja ki az uj es erosebb valtozatokat. A VW
celja, hogy a piacbol a legtobb penzt huzza ki. Ha csak a penzre mennek, en
is igy csinalnam. Es el kell ismerni, hogy jol csinalja, ezert engedhet meg
maganak egy Bentley-t, egy Bugatti-t es egyeb koltseges jatekokat...

Nezd meg, hol tart az Alfa (es ezt szomoruan mondom): olyan muszaki
remekeket gyart, hogy orom belenezni, de erre nincs kereslet. 2-300.000db AR
all szemben 5millio VW-vel. :( Orulj, hogy egy unikummal autozol es elvezd.
Ujabban az Alfa szamai is mennek az egekbe, mert rajottek, hogy a jonep
95%-at (akik nem olvassak a listat) az erdekli, hogy nez ki az autoja,
illetve mit reklamoznak rola, mit hisz rola a tobbi autos. Az uj vonal egy
puhany vonal (156, 147), vezeteselmenyre messze vannak egy regebbitol.
Viszont mukodik rajtuk a muszerfalvilagitas, beveszik a kettest, E4
tisztasagu motorjuk van, es az a 105 LE is allatira sok egy 60lovas VW
utan... Raadasul olcsobb es felszereltebb is, ezert veszik. Ha TISZTAN
penzugyi befekteto lennek, nem biztos, hogy az Alfara fogadnek. De 166-os
lenne a cegautom! :)))

Fogash
En sem vagyok egy VW-fan, de a most megjelent Polo teljesen uj auto. Az
elozo egy 10+ eves konstrukcio volt, ez az uj a Fabia feneklemezere es
gepeszetere epul, VW stilusjegyekkel.



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - betonelem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En sosem ertettem, miert jo az autopalyakon ez a szep alul kiszelesedo
>betonelem-sorozat. Ezen meg egy kamion is felborulhat.

1. Ezek soxor nincsenek lerogzitve, vagyis egy szeles talp kell a felborulas
ellen.
2. Hegyes szogben nekimenve (csaknem parhuzamosan) visszabillenti az autot a
sajat savjaba ugy, hogy max gumikarral meguszod.
3. mivel nem a teljes szelesseget erzekeled, kozelebb mersz menni a
TALPAHOZ, jobban kihasznalod a savodat. Ha egy 1,5m magas fuggoleges fal
lenne, senki nem merne elmenni mellette 10cm-nyire
4. nagyobb szogben erkezve (mondjuk padkarol, kulso savbol, leallosavbol)
viszont sajnos felfut ra a kocsi es repul...  :((

De a sok visszatereles a'la 2. pont miatt megeri kitenni, mert sok frontalis
utkozesnek elejet veszi.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - min 60 tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>azert arrol meselhetnel, hogy nez ki a szabad 60-nal lassabban is
>>menni tabla, hol lattal ilyet?

miert olyan van kint mindenhol, hogy max 130? Megis tudod, nem?
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - papamobil (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mert nemhogy Scorpioba nem ul, de
>egyaltalan normal autoba se, csak papamobilba. Ugye mar '90-
>ben is jo evtizeddel tul voltunk az Ali Agca-fele
>merenyleten. Amugy pancelozott? Ablakok?

Janos bacsi nem, de a sok fullajtar, sokadrangu biboros, titkar, talpnyalo
igen. Amikor Gyorben volt a papa (90es evek eleje), akkor o a szokasos
akvarium-Land Roverrel ment, de kiserte vagy 20db A8as Audi elol-hatul.
Szoval ELVBEN lehet letjogosultsaga egy ilyennek, de a franciaknal szerintem
mindenkit XM executive-be, meg Renault Safrane-ba ultettek...

A hozzaszolas tobbi reszevel egyetertek

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - M1 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eddig tipikusan az M1-en mentem 200 folott (max ~250), ott
>is Bicske es Budaors kozott, mert ott jobb a palya
Regen jartal arra... Tavaly nyaron Tbanya es Gyor kozott
ujramartak+aszfaltoztak az egeszet, szaraz idoben egy alom (csendes,
sima...), de a viz jobban megall rajta.

Az elmenyautozas viszon jo dolog, en a hosszu hetvegen a Bakonyban nyomtam
az Alfanak. 82-es ut Gyor-Zirc kozotti szakasza jo kanyargos, fel-le, keves
forgalom, viszonylag sima utburkolat, a szerpentin-reszen (Csesznek korul) a
kanyarokban 80-900-100 is eleg volt az elmenyhez (harmadikban persze), az
egyenesekben egy ugras 140ig, aztan fek es ujra kanyar. Allati! :)))

Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Viper (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A "svajcok" tenyleg eleg homalyok, de a Viper egyetlen valtozatban letezik:
8.0-V10.
Nincs benne 5,7, vagy hasonlo egermotor :)
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - hungaroring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En anno kamionversenen voltam tobbszor is, es mindig a celegyenesre
rafordulo kanyarban taboroztunk le. Ez akkor meg fuves volt. Innet latod a
celegyenes emelkedo szakaszat (3/4-e, a vege lejt), latsz par kanyart fent a
tulvegen (talan a masodik elozesi lehetoseget ado egyenest is), illetve eleg
sokat a palya utolso harmadabol, inkluzive boxbejarat. De mintha ide is
epitettek volna tribunt az utobbi idoben.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - kot bizt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>az elado hungariat ajanlotta nagyon, mert
>korrektek, gyorsan fizetnek baj eseten

Az elso sor igaz, a masodik nem. Az elado azert ajanlotta a Hungariat, mert
neki onnet van esetleg jutaleka, erdekeltsege. A kotelezo biztositasnal a te
biztositasod MASNAK fizet, a MASE fizet neked, tehat a te szemszogedbol
szamaritaniusi cselekedet jo biztositot valasztani, nem te, hanem az altalad
okozott kar elszenvedoje kerul konnyebb helyzetbe.  Szoval szerintem szarni
bele, milyen ceg a kotelezo biztositod, csak legyen a legolcsobb. Keress egy
biztositasi brokert (minden nagyobb "faluban" van ilyen), aki osszehasonlito
ajanlatot tud eled tenni, aztan valassz szajized szerint.

Hungaria:
Tavaly OKTOBERBEN lett egy uvegkarom, felverodo kovek betortek a ket elso
fenyszorot es levertek a festeket a bajuszlecekrol az Alfan. Megallitottam a
versenyzot, berauto volt, de kitoltottunk betetlapot, elismerte, stb. A
kolcsonzo a Hungarianal biztositja az autoit, igy en is oda vittem
karfelmeresre az Alfat. Felvettek a kart (40eFt, mert cserelheto csak a
fenyszorouveg, nem kell komplett), aztan vartam. Jott egy level, hogy nem
fizetnek, mert a KOLCSONZO NEM ISMERI EL A KAROKOZAST. Reklamaltam, hogy a
kolcsonzonek goze nincs, hol jart az autoja, a vezeto viszont elismerte, de
falra hanyt borso. Vegigreklamaltam a Ny.Dunantuli Igazgaztosag minden
szintjet, a kozponti panaszirodat, akik kivizsgalasra visszaadtak az ugyet
az igazgatosagra, akik ujra megirtak, hogy a kolcsonzo nem ismeri el, tehat
nem fizetnek. Most jon a Mabisz, meg az osszes autosujsag.
Vegul is mi a faszert fizet mindenki kotelezo biztositast, ha nekem megvan
a karokozom, aki a helyszinen elismerte a karokozast, es megsem kapok
penzt?!
Na ennyit a Hungaria korrektsegerol... :((((
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Re: Hungaroring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szia Geza!

>Sok ev utan vegre raszantuk magunkat, hogy iden kilatogassunk a Forma-1 magyar
 
>futamara. Szeretnem, ha irnanak olyanok, akik mar voltak, hogy hova erdemes je
g
>yet venni (hova nem erdemes egyaltalan), es ugy egyebkent lassatok el jo tanac
s
>okkal, ha vannak tapasztalataitok. Draga helyek - sajnos - abszolut nem erdeke
l
>nek, csak az olcso tribunok johetnek szoba. Hallottam pl. tavaly valami 10 eze
r
>Ft-os jegyrol, amit azok tudtak igenyelni, akik elotte beleptek a Hungaroring 
>Barati Korbe, vagy hova. Ilyen lesz iden is? Es ahova ezek a jegyek szoltak, o
n
<nan
>lehetett is egyaltalan valamit latni?
>Varom a valaszokat! Ha lehet, maganba is.
>Koszi!

Csak nem bekescsabai (Bekes megyei) vagy? Ha, igen, akkor foldiek vagyunk!

En mar haromszor voltam F-1-es versenyen a Ringen, amikor meg foiskolas voltam.
 
A klubkartyas tribunok a celegyenes elejen vannak, de kisse messze a palyatol.
Onnan jol latni max tavcsovel lehet. Igazabol, ha nincs gold vagy silber jegyed
,
nem mehetsz be a jobb teruletekre. Ez elegge idegesito volt szamomra is anno, 
igy egyszeruen bemasztam a keritesen, es elvegyultem a sok nemet kozott. :-))
Igy mar eleg jo volt a teljesitmeny/ar viszony. :-))) 
A legnagyobb hatranya a helyszini nezelodesnek az, hogy a verseny vegen sosem t
udod,
hogy mi a befutasi sorrend... Mire befutsz a podium ele, mar szetlocsoltak a pe
zsgoket.
De a gepek hangja karpotol mindenert!!!

http://www.hungaroring.hu

Sok szerencset,
udv,
Fulcsi
(BMW E46 323Ci)
+ - akksi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sokcsokit.

Hozzaertok velemenyere volnek kivancsi.

Nehany nappal ezelott egy haverom Dacia-jaban a fesz-szabalyzo
tonkrement (tulfeszultseg lett) es azon tul, hogy az osszes izzo
kiegett, kiforralta az akksit is. Keson vette eszre.

Ma talalkoztam az akksival, _teljesen_ szaraz volt, nem maradt benne
egy csepp viz sem. Feszultsegmerovel megmertem, a nevleges
feszultseget adta szarazon, de tudom, ez meg semmit nem jelent.

Kerdesem: lehet ezzel az akksival meg valamit csinalni? Ujrasavazni,
vagy vizet tolteni bele, vagy mittudomen? Az akksi kulonben nem oreg,
kb. fel eves, Perion, 44Ah-s, 12V-os.

Kerlek titeket, ha valakinek van otlete, maganba irja meg, mert surgos
lenne a dolog. Az autot rendbe kell hozni es nem mindegy neki, hogy
plusz 10E-ert kell-e vennie egy uj akksit, vagy 500Ft-ert akkusavat.
Elore is koszonom.

scsLLAT
+ - Scorpiot vegyek-e (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem lattam, hogy irta volna valaki ezert irom le, hogy anno citromdijat
nyert a konstrukcio, mint a legmegbizhatatlanabb sorozatban gyartott
gepkocsi... Szerintem ne vedd meg, mert szet fog hullani.

SzaboZE
+ - re hungaroring (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

En meg 86-ban voltam kinn. Allojegyunk volt, ugyhogy fenn ultunk a 
dombteto egy villanyoszlop tarsasagaban, amit talan a kozvetitesekben 
is lehet latni. Helyileg az utolso sikan elott van (ami meg a 
celegyenesbe visszafordito kanyar elotti balkanyar elott van :) 
Hudemegaszondtam. Majd keresek egy palyarajzot, es beixelem :) 
Szoval ide nem kellett fuldugo, igaz, az autok sem voltak nagyok, de 
azert fel lehetett ismerni oket.

Valamint az akkortajt 8 evemmel levontam a tanulsagot : ezt egyszer 
latni kell, de utana marad a fotel meg a tv. Kenyelmeseb, olcsobb, 
kozel van a huto :)

udv
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - riaszto szerelo / valaki, aki tud forrasztani (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

SOS privatba kerek valaszt, mert meg penteken el akarom intezni. IV., 
XIII., XIV., XV., keruletekben keresek olyan illetot, aki a riasztom 
taviranyitojaban ki tudna cserelni ket mikrokapcsolot. Megfekudt 
mindketto. Igy meg kisse maceras, hogy automatikusan elesedik a 
riaszto akkor is, ha csak lealltam valamiert utkozben.

bye
TLantos
Lantos, Tibor |  
ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: +van a Bravo!! & casco kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


homer irta:
>>>
delben vittem haza a kicsiket :)

JEEEEEEAAH! gratula!!

most mar illene szervezni egy talalkozot, annyi uj autoja 
van a tarsasagnak!!




>>>
meg biztositasom nincs rajta. ezert kerdem, kiket 
ajanlotok? az elado hungariat ajanlotta nagyon, mert 
korrektek, gyorsan fizetnek baj eseten. videkrol, vacrol 
van szo. masik kerdesem, egy 2.5 eves autora erdemes cascot 
kotni?

Persze, a Hungariara a legnagyobb az elado jutaleka. 
Egtyebkent meg altalaban eleg draga. Probald meg a 
Providenciat es az AXAColoniat a Neten.

Casco: mindenkeppen erdemes. Amit javaslok: kis %-os onresz 
(10-20%) magas Ft-os resszel (200-500 eFt). Tehat ha torod, 
sokat kell fizetned (majdnem mintha nem lenne Cascod), de 
ha totalra torik vagy ellopjak, fizetnek rendesen. Az 
egesznek az ertelme, hogy 10-15 eFt-rol le lehet tornaszni 
a havidijat 6-8 eFt-ra. Es ez sokat szamit, valamint megis 
tobb, mint a semmi Casco.


djtiszy
+ - sebesseghatarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Gyula, koszonom az EU-segedmotor 45 km/h-jat, ezt nem tudtam.

###

Az M1-esen (emlekeim szerint) ahol kapaszkodosav van, a belso savban min.
100 km/h, a kozepsoben pedig min. 70 a tabla altal eloirt sebesseg. 60
alatti min. sebessegnek is lenne egyebkent ertelme (persze nem a
kapaszkodosavban), hiszen csak sik uton vagyok koteles 60 km/h-s
sebessegre kepes lenni. Egyebkent a kapaszkodosavok az M1-esen teljesen
hulye modon vannak megoldva szerintem. A kapaszkodosavok ugyanis nem a
lejto aljan kezdodnek, hanem kb. 300 meterrel kesobb az emelkedon. Ebben
mi a plane? Amilyen pechem van, gyakran elofordul, hogy a cammogo kamiont
az emelkedon erem utol, de nem tudom megelozni, mert hatulrol is jonnek
ezerrel. 60 LE-vel pedig a tatabanyai emelkedo nem egy elvezet, ha 60
km/h-rol indul az ember. :-) Bar itt egyszer '96 korul egy ketutemu
Trabival 105-tel soportem fol ugy, hogy a 2. porlasztoszelep meg nem
nyitott ki (gazpedal a nyomasponton). A mai napig nem tudom, hogy csinalta
a kocsi, a kulso savban egy 90-nel poroszkalo 3-as BMW viszont igencsak
megnezett, amikor elviharoztam mellette. :-)))


Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Tragikus merteku fafejuseg... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >>azert arrol meselhetnel, hogy nez ki a szabad 60-nal lassabban is
> >>menni tabla, hol lattal ilyet?
>
> Ugyan nem tolem kerdezted, de nekem remlik valami kor alaku, kek szinu
> tabla, benne egy feher szammal. Azaz minimalis megengedett sebesseg.

Ilyen valoban letezik, de csak parban a feloldasaval. Olyan nincs,
hogy egy altalanosan ervenyes minimumot, vagy egy korabbi minimum
tablat tovabb csokkentenek.

> Autopalyan nincs ilyen 60-as tabla, mert mindenhol ervenyes, illetve kisebb
> lehet, hogy van, de en meg nem lattam.

De amint mar kiderult, nem igaz, hogy mindenhol ervenyes. Az, hogy
bizonyos jarmuvek fel sem hajthatnak, nem jelenti azt, hogy a
tobbinek is legalabb 60-nal kell menni.

Egyebkent szerintem az M1-en van 60-as is, vagy legalabbis 2-3 eve
meg volt.
+ - Lakott terulet tabla + teli gumi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Autosok,

Ha jol tudom a lakott terulet tablakat az EU konformizalas miatt
cserelik piros szelure. (labancoknal is ilyen) Amit nem ertek, hogy
miert cserelik le az _egesz_ tablat, ahelyett, hogy egy piros csikkal
atragasztanak a regi feketet... (biztos biznisz volt valakinek)
--
Egyre tobb autot latok a rendszaman 2 darab matricaval. Az egyik 
a muszaki ervenyessege, de mi a masik?? Es mennyibe kerul?
Ha ez igy megy tovabb elmegyek matricagyarosnak es atvaltok
narancsra a csoki helyett. :))
--
Mult hetvegen atcsereltem a teli keszletet a nyarira, szerintem nem lesz
itt mar komoly tel.
--
Mar nem emlexem a listatarsak kozul ki kalvariazott hifi cucc utolagos
biztositasaval, de dobjon meg egy levellel, ha meg olvassa a listat.
- Naivan azt hittem, hogy a Casco melle majd hozzaplusszoljak a 
hifi-t, de elhajtottak melegebb egtajra (garancia) -

Udv
 Gabor
+ - Re: re: tankolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdvözlet Mindenkinek!

Néhány jótanács a tankolásokhoz:
-tankolj magadnak
-ha nem öltöztél tankoláshoz és segítőkész kutassal találkozol várd meg am
íg befejezi azt (lehetőleg mellette)

Ellenkező esetben előfordulhat, hogy többet kell fizetned, mint amit 
valójában tankoltak.A most következő történet megtörtént, az eset e-mailon
 el lett küldve a cég központjába, a mai napig nem kaptam rá választ.
A levél:
>Tisztelt Cím!
>
> Nem tudom, hogy az általam szerzett élményeket kivel oszthatom meg, ezért
> küldöm most több címre is.
> Az eseményeket próbálom tömören összefoglalni.
>
> >Vecsés SHELL töltőállomás 2002,01,08, kb. 19:40-kor egy Lada 1200-es az
> ötös kútfejnél megáll tankolás céljából.
> >Udvarias, mosolygós kutasfiú megkérdezi segíthet-e.
> >Vevő a segítséget elfogadja, tele kéri, majd bevonul a shopa nézelő
;dni.
> >Választ egy LEGO Dragster 5-öt, ezt a Smart kártyával fizeti.
> >A tankolást készpénzzel rendezi (7600 Ft), a nyugtát sajnos nem tudják
> odaadni, mert pont kidobták a kukába.
> >Nemszámít.
> >Autóba be, kulcs elfordít, benzinmutató 3/4-nél mocorog.
> ??? 7600Ft/216Ft=35 liter ???
> >Vevő segítség nélkül 11 litert tankol ugyan annál a kútfejnél. 35+11=46
?
> (auto tankja 40 literes. auto saját lábán érkezett, tehát X liter még volt
> benne)
> >Irány a kassza
> >"Tetszett még tankolni?" nem tettszett, de kellett.
> >Vevő tájékoztatja a személyzetet, hogy a második tankolást akkor tudja
> kifizetni, ha az első tankolás nyugtáját megkapja.
> >Beszélgetés közben lelkesen kukáznak a pénztárosok,sajnos hiába. A nyugta
> másolatát sem tudják megmutatni, mert közben szalagot is cseréltek és
nehéz
> lenne kikeresni.
> >Vevő kezdi annak érezni magát, aminek nézik.
> >15 perc várakozás után fizetés nélkül távozik.
> >Nem marasztalják
>
> Ez az eseménysorozat korábbi kételyek és pletykák gyümölcse.
> Úgy gondolom, hogy ezek megszüntetése fontos egy ilyen volumenü cég
számára,
> mivel fogyasztói társadalomban élünk és a Vevők megszerzése, valamint
> megtartása a cél.
>
>
> Üdvözlettel:
>
> Fazekas Mihály
>
> A leírtakat csak a mellékelt fotóval tudom alátámasztani.
> Az üzletben található ipari kamera mit rögzített azt nem tudom!

 Nem állítom,hogy ez minden kútnál előfordulhat, de nekem már több rossz t
apasztalatom is van.
Tisztelet a kivételnek!

Üdvözlettel: FM

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: adsl-86-76.adsl-pool.axelero.hu)
+ - Valasz: teli nyari; szunet*** HIX AUTO *** #1412 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: teli nyari; szunet ( 25 sor )
> Idopont: Wed Mar 20 07:33:19 CET 2002 AUTO #1412
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

volt. Tudom, igy is en maradok a hunyo, mert o szabalyok
szerint ment, en meg "siettem", csak a teljesseg kedveert
irom le.
>>>>>>>>>>>>>>>>>

Akkor szerintem vita nelkul a mercis volt a gyoker.

udv,Akos
+ - :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. VD.!
>>Jo napot kivanok! Maruzsi Team matrica, Zsigulira valo 
>>van? 
>>-Igen kerem, milyen szinut parancsol?

Csak poenbol irtam, gondoltam rajossz erre...     :-)
Na, de sebaj!

Udv.:
Zsolesz

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS