Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 764
Copyright (C) HIX
2000-06-02
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Trabant benzinlopas (mind)  14 sor     (cikkei)
2 Re: csomagtarto meret (mind)  17 sor     (cikkei)
3 Re: milyen autot vegyek (mind)  53 sor     (cikkei)
4 Re. Astra UZA szintjelzo (mind)  15 sor     (cikkei)
5 Gyermekules Sko hatso ulesre (mind)  25 sor     (cikkei)
6 Wagon R+ (mind)  17 sor     (cikkei)
7 LPG Olaszo-ban (mind)  19 sor     (cikkei)
8 Milyen kocsit vegyen KGy? (mind)  31 sor     (cikkei)
9 Hatso biztonsagi ov - hol kaphato? (mind)  17 sor     (cikkei)
10 Fordot vettem (mind)  34 sor     (cikkei)
11 Maserati (mind)  34 sor     (cikkei)
12 Csomagtarto (mind)  34 sor     (cikkei)
13 Taviranyitos autonyitas (mind)  9 sor     (cikkei)
14 Hitel rontas (mind)  12 sor     (cikkei)
15 lakatos (mind)  44 sor     (cikkei)
16 Norbito' meg mindig fityo (mind)  63 sor     (cikkei)
17 Re: Astra uzema szintmero (#763) (mind)  15 sor     (cikkei)
18 100 f/min (mind)  45 sor     (cikkei)
19 P125 (mind)  16 sor     (cikkei)
20 benzinkutak (mind)  47 sor     (cikkei)
21 re: 60km (mind)  12 sor     (cikkei)
22 km-orak (mind)  35 sor     (cikkei)
23 hatasok (mind)  5 sor     (cikkei)
24 Militec-1 tesztelés 1.nap (mind)  39 sor     (cikkei)
25 Samara ablaktorlo (mind)  12 sor     (cikkei)
26 Legkurt!!! (mind)  9 sor     (cikkei)
27 Riaszto elado (mind)  5 sor     (cikkei)
28 Koszonet (mind)  4 sor     (cikkei)
29 Re: Re:Benzinkutas malorok (mind)  8 sor     (cikkei)
30 nagypolak (mind)  43 sor     (cikkei)
31 Re:Fityo atalakitas, CVT, fogyasztas (mind)  25 sor     (cikkei)
32 Re:Re: Re:'leszopott' Trabi :) (mind)  30 sor     (cikkei)
33 Re:Re:Benzinkutas malorok (mind)  36 sor     (cikkei)
34 Re:auto.hix.com (mind)  18 sor     (cikkei)
35 Re:Fogyimeres (mind)  25 sor     (cikkei)
36 Re:Fogyasztas (mind)  29 sor     (cikkei)
37 Re:Trabant benzinlopas (mind)  23 sor     (cikkei)
38 Re: AUTO #763 :-) (mind)  21 sor     (cikkei)
39 DOHC (mind)  21 sor     (cikkei)
40 Wartburg, Opel-benzinora (mind)  27 sor     (cikkei)
41 Re: Fogyasztas (mind)  28 sor     (cikkei)
42 gazolas zebran (mind)  21 sor     (cikkei)

+ - Re: Trabant benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 2 Jun 2000 00:59:51 GMT, papai wrote:

 A benzinlopas elharitasara meg apam
>talalta ki, hogy a motorhazteto ala egy liftkapcsolot tett, ami nyitasra
>zart, es rakototte a dudara. Ha nem szamitasz ra, elegge meglepo a
>hatasa. Addig rendszeresen loptak a benzinjet a lakotelepen, azutan a

 A liftkapcsolo tenyleg jo otlet, de nalam ennel meg egyszerubb szerkezet
mukodik. Egy damilt rakotottem a motorhazteto belso rudazatara, a damilt a
vezetekek atvezetesere szolgalo lyukon atvezettem az utasterbe, es egy
csipesz segitsegevel oldhato modon raraktam a veget a dudara. Ha valaki
felemeli a motorhaztetot, a damil meghuzza a dudat, es a tolvaj majs
szornyedt hall az ilyedtsegtol. Hat eve nem tudtak elvinni a benzinemet.
 Udv.: Zoli
+ - Re: csomagtarto meret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az AUTO 0763-ban irta :
>kategoria. Felicia kategoriaban hasonlitsd a Poloval, Unoval, Fiestaval.
>latod? Ezek meg kombit sem tudnak....
>
>MONDEO 24V KARE§Z


Szervusztok AUTOsok! Szervusz KARE§Z

Az Atalad emlitett 3 tipusbol a _Polonak van kombi verzioja, Variant neven!_
Ugy tudom abba is szerelnek 1.9-es dizelmotort! Abban vajon mennyit
fogyaszt?

Sziasztok: Peter
                  

Ui.: Bocs a szorszalhasogatasert
+ - Re: milyen autot vegyek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> =======================================================
> Felado :  [Switzerland]
> Temakor: milyen autot vegyek ( 39 sor )
> Idopont: Thu Jun  1 04:03:36 EDT 2000 AUTO #763
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Autovasarlas elott szeretnem a tanacsotokat kerni.
> Jelenleg (remelem hosszutavon) svajcban dolgozom
> es kizarolag a szabadido kellemes(ebb) eltoltese celjabol
> szeretnek egy autot venni. Szoval nem napi ingazasra,
> hanem hetvegi autozasra, kisebb-nagyobb turakra
> es max ket szemelyre.

Irigylesre melto helyzet! :))

> Most jon a vad otletem: Talaltam egy
> Maserati Biturbo 222 E Coupé-t, piros, 5 sebesseges, 1990-es
> es 83500Km van benne, ara 17900 CHF, megtekintheto a
> http://www.autobox.ch/garagen/foitek/auto_e.php3?auto=9071
> lapon. Sajnos teljesen beleszerettem, gyonyoru belso tere
> es az egesz auto. Amiert aggodom az a motor hires
> megbizhatatlansaga. Mi a velemenyetek?

Szerintem ilyen oreg ilyen kihegyezett autot nem szabad megvenni.
Talan csak akkor ha van benne max. 20-30ekm, ha tobb, semmikepp.
Kulonben folyton szervizben lesz (es baromi draga lesz !!!)

> Meg arra gondoltam, ha megveszem es gondom lesz a motorral
> realis-e az az elgondolas, hogy kicsereltetnem egy uj alfa motorra?
> Egy 156-os 2.4-esre gondoltam. Mennyibe kerulhet egy ilyen
> akcio es muszakilag megvalosithato-e? Ugy szamoltam, ha az
> auto 18000CHF, akkor egy vadiuj alfa motorral sem mehetek
> a TT-k 40000-es ara fole. Szerintem az uj alfa motorral is jol
> menne, noha teljesitmenye nyilvan kisebb mint a Maserati-nak.

Szerintem nem tul nagy az eselye hogy pont beleferjen. 
Ha nem megy bele siman, akkor meg mar taknyolas. Akar veszelyes is
lehet, de hogy utana azt az autot eladni nem tudod, az is tuti, plane
nem Svajcban.

> Szoval mi a velemenyetek? Esetleg van olyan tipus, amit ajanlanatok?

Szerintem vegyel valami rendes autot, de ne pont Audi TT-t (futomugondok).
Peldaul egy BMW 323Ci (ketajtos, eszmeletlen gyonyoru, szuper auto)

> Kosz a segitseget,

Szivesen :)
> kgy

Udv,

Akos
+ - Re. Astra UZA szintjelzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Laci.

>Az enyem nagyon gyagya's. Tele tanknal telit mutat, de vegig nagyon gyorsan
>fogy a mutata's, noha a fogyasztas normalis (6..7 l/100km). Amikor teljesen
>ureset mutat (nem pirosat mutat, hanem kikoppan az also utkozon es teljesen
>mozdulatlan), akkor van benne me'g 10..12 l
>A kocsi meg garancias. Probaljam meg kicsereltetni az adot?

Ki kellll cserelniuk, ugyanis ez valami gyari alkatresz hiba lehet. A tankba
merulo uszo szintado lehet a ludas.. Szigoruan csere.

 Udvozlettel: Frigyes
+ - Gyermekules Sko hatso ulesre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, Szia Sancho.

Tegnapi napon ismet votam a Sko nagykerben es ismet felvetettem a hatso
ulesre valo biztonsagi ov " automata " es a gyermekules felteteli
lehetoseget. Mikor mondam, hogy az alkalmazott monda, hogy nem jo megoldas a
tulaj es egy szerelo jol lebarmolta az alkalmazottat. Tehat a lenyeg lehet
gyermekulest betenni hatra a Skodaba bele :-D ))) Az automata biztonsagi
ovet rogzito csavarokkal aruljak es Janos ha erdekel maganban megadnam neked
aki be is szereli neked az ovet, beallitva oly modon, hogy gyermeked
biztonsagban utazzon. Most az ov elfogyott hamarosan lesz.

 Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Wagon R+ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mindenkik!

	Nandi ajanlotta a Wagon R+ oldalat, kulonosen a belso tere. Szerintem is jopof
a, habar oszinten, kicsit elgondolkoztatott, hogy a pecabot vajon milyen szinte
n uzheti az autovezetes tudomanyat. VAgy horgaszni csak jobbkormanyos autoval m
ehetunk???   >: )



Pááááááááááá

    			Aaron

------------------------------------		   
  ERICSSOnz
since 2000.01.01.
------------------------------------
+ - LPG Olaszo-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Van valakinek infoja, hogy hol vannak LPG kutak Olaszorszagban? 
Elsosorban az Osztrak - Olasz hatar es Rimini kornyeke erdekelne.
A www.lpg.it es a www.autogas.it site-okon csak a toltoallomasok szamat 
sikerult megtalalnom, ami azert biztato. Pl.: Rimini videken (a 
megyeben) allitolag tobb mint 200 kut talalhato. A nafta litere atlag 
860.- ITL.

Szoval ha van valakinek infoja, kerem ossza meg velem, akar maganban 
akar a listan.

Udv,
Balazs


U.I.: Megjelent Magyarorszag LPG kutjainak es gazszerelomuhelyeinek 
terkepe. A Globimpex kutjainal lehet megvasarolni kb.: 300-400 
Ft-ert. (Nem emlekszem mar pontosan) 120 toltoallomas van rajta.
+ - Milyen kocsit vegyen KGy? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Gyorgy!

Megneztem azt a svajci lapot, es mit mondjak,
meseautokat talaltam rajta.

Ha elo"ttem olyan valasztas lenne, 
mint ami Terea'd va'r, biztositalak, hogy
a TT meg sem fordulna a fejemben.

Nekem szemely szerint az az Alfa Zagato
tetszik a legjobban, mar ami a realis 
aron beszerezheto" kocsikat illeti
a kinalatbo'l.

A kepen nem nagy sza'm, de Brunnben lattam egyet nemreg, es azo'ta maskepp
 ver a szivem!
Szoval, allitolag 998-at gyartottak
belo"le, es messze nem olyan kategoria, 
mint a TT, vagy hasonlo mu"anyag 
sportkocsik. Nezz csak utana az interneten.
3.5 literes, V6-os motorja van, ha jol emlexem, 
es nem hinnem, hogy valaha is megfordulna a fejedben, hogy egy 2.4-es Alfa
 motrot tegyel be helyette, ugy, ahogy en se tennek az Alfa'mba
egy Brava motrot.

Ha nem tetszik a Zagato, ott a Maserati Shamal.
Vagy ha netan megis tetszene, csak nem talalod a legmegfelelo"bb befektetesnek,
 akkor nyugodtan
vedd csak meg, mert en 2003-ban vevo" leszek ra'.
Udv,
olio'
+ - Hatso biztonsagi ov - hol kaphato? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

En is hatso biztonsagi ovet szeretnek szerelni a 120-as Skodamba,
7 eves gyermek miatt.
Tudnatok esetleg ajanlani olyan boltot, ahol ilyesmi kaphato
(allitolag nem terem minden autoalkatresz-kereskedesben), az
ar nagysagrendjevel egyutt?

Elore is koszonom szepen
Gabor
> ----------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for the person or entity to which
it is addressed and may contain confidential and/or privileged material.  Any
review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action
in reliance upon, this information by persons or entities other than the
intended recipient is prohibited.   If you received this in error, please
contact the sender and delete the material from any computer.
+ - Fordot vettem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Listatagok!

En voltam, aki regebben erdeklodott, hogy melyik autora csereljem le a
Samaramat Opel Vectra 2.0<-> Ford Sierra.2.0
Nos a Ford mellett dontottem. Hogy miert?
Az osszeg amit a vasarlasra szantam 900eFt - 1MFt kozott volt.
Sajnos ezert az osszegert csak 89-es evjaratu Opelt lehetett talalni, ami
meg nezett is ki valahogy.
A hatso ivek szinte mindegyiknel el voltak rozsdalva, valamint a hatso
felfuggesztes is soknal rozsdas volt.

Sikerult kifognom egy 92.11 havi Ford Sierra Ghia DOHC 2.0 kocsit
legkondival, el.ablakkal, el.tukorrel, napfenytetovel, kp.zarral,
riasztoval. Műszaki 2002.05.11-ig.
A szerelom akivel jartam a kocsik utan, azt mondta, hogy ez a legjobb amit
eddig neztunk. Az alja, felfuggesztese, motorja jo alapotban van. A
szelvedon van egy kb. 1 cm-es repedes. Gondolom erdemes kicserelnem.
A Topglasnal a szelvedo beszerelessel cakk-pakk 23200 Ft-ba kerul.

Szoval ezzel azt akartam mondani, hogy mostantol remelem boldog Sierra tulaj
vagyok.
Ha van Sierras a listan az legyszi irjon mar par sort, hogy mire kell
ugyelni a kocsinal (mennyi motorolaj ,szelvedomoso folyadek, hutoviz,
fekolaj kell bele; hany literes a benzintartalya, alul vagy
felulkormanyzott-e, telen a hatsokerekhajtas miatt kell-e homokzsak bele,
mint a kocka Ladakba? Ilyen kerdeseim lennenek hozzatok.)

Mivel masodik kocsi nem kell ezert:
E L A D O : 93.05 havi Lada Samara 1.3, 5 ajtos, 5 sebesseges, 1 eve
vonohoroggal, 2. tulajtol (első keresztanyam volt),  82000 Km-rel, muszaki
2001.04.16-ig, zoldkartya: 2000.09.01-ig.
Iranyar: 650.000 Ft    Tel:20/9939392

Udv: Medve Peter
+ - Maserati (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Most jon a vad otletem: 

Miert volna vad?

> Talaltam egy Maserati Biturbo 222 E Coupé-t, piros, 
> 5 sebesseges, 1990-es es 83500Km van benne, ara 
> 17900 CHF, megtekintheto a
> http://www.autobox.ch/garagen/foitek/auto_e.php3?auto=9071
> lapon. 

Meseszep. A 222 E Coupe 1989-1991 kozott gyartottak, aztan
meg 1993-ig nyomtak a 222 SE/SR modellt es 4 ajtos verziot.
A 222 E ketajtos coupe, 2,8-os motorral, azt hiszem az elso
Maseratik voltak 2x3 hengerrel (twin cam). Intercoolerel es
uj fejlesztesu Weber Marelli befecskendezessel 250 LE-t
teljesitettek. Tobb infot fejbol nem nagyon tudok, utana
kellene nezni...

> Sajnos teljesen beleszerettem, gyonyoru belso tere
> es az egesz auto. Amiert aggodom az a motor hires
> megbizhatatlansaga. Mi a velemenyetek?

Miert sajnos? Hol hallottad, hogy megbizhatatlan a Maserati
motor? Netan a sarki fuszeres mondta, aki mar 4-5 darabot
lecserelt? Vagy abbol indulsz ki, hogy olasz, es minden
olasz megbizhatatlan? Vagy netan abbol, hogy a versenyeken
hasznalt biturbok szet vannak hajtva?

Sok a kerdesem, de a valaszom csak egy: ha megengedheted
magadnak (az ugy kb. 3 millio Ft), NE HABOZZ!!!!

Csaba
+ - Csomagtarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>Csomagtartoval kapcsolatos elmelkedesedben csak egyetlen egy dolgot hagytal
>figyelmen kivul: kulonbozo kategorias autok csomagtartomeretet
>hasonlitgatod.
>Nem akarok tulsagosan belebonyolodni, hogy mi mivel azonos kategoria, de az
>biztos, hogy sem a Marea, sem az Octavia, sem az A4 nem Felicia kategoria.
>Amiket te csaladoi autonak szant kocsinak nevezel, az mind nagyobb
>kategoria. Felicia kategoriaban hasonlitsd a Poloval, Unoval, Fiestaval.
>latod? Ezek meg kombit sem tudnak....
>Ja, es talan a Felicia szivodizel fogyasztasat sem kene az A4 1,9 TDI-hez
>haonlitani. Vagy akkor hasonlitsd az arat is.

Karesz!
Ha figyelmesebben olvasnad az irasaim, lattal volna egy apro, de fontos
dolgot:

"Ha csaladi autonak szant kocsikat nezel es nem az arat figyeled, hanem
a csomagteret, akkor 447 kicsi - nekem kicsi."

Tehat egy osszehasonlitast csinaltam, ahol nem az arat, nem a kategoriat,
hanem a csomagteret hasonlitottam ossze, mivel az elottem szolo sem
vette figyelembe a kategoriat.
A masik dolog, hogy a Felicia kategoriajaban olyan sok a kombi, hogy
nem gyoztem oket hasonlitani :))))
Ha olyan iras lesz, hogy a Felicia kombi csomagtartoja k...a nagy a
kis autok kozott, akkor azt fogom irni, hogy igen, igazad van.

Es ne feledkezz meg errol: "kicsi - nekem kicsi.". Tehat az en igenyem,
en velemenyem. A Feliciat ugy aruljak, mint csaladi autot, ezert az
elvarasom az, hogy >500 l-es csomagteret kapjak. Kit erdekelnek
ilyen esetben a kategoriak? 

Cs., aki Csaba
+ - Taviranyitos autonyitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

tegnap egy 156-os Alfa es egy 500-as Merci kozott talaltam az
autom a parkoloban. 10 percig nyomogattam a taviranyito gombjat,
kozelrol, messzirol, de nem nyilt ki... Egyszer mar valaki megirta,
mi lehetett az oka, de elfelejtettem... 30 meterrel arrebb nem 
volt gond. 

Cs.
+ - Hitel rontas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

>Nem lennek annyira biztos, hogy Te erre jogot formalhatsz.
>Azon tulmenoen, hogy a nagy nyilvanossag elott "szidod",
>akar be is perelhetne. 90%, hogy nyerne, pl.: hitel rontasert.
Ez az! Ez a kulturalt megoldas! Ha jot tesznek velem, akkor
nyugodtan reklamozhatom, ellenben ha ilyen van, akkor
maradjak csendben. A hitelrontas egy nagyon X kategoria.
Ha En Nekem meg van az okom, akkor az egyaltalan nem
hitelrontas, ha leirom. Ha hazudok, akkor mar hitel rontas,
ellenben ha igazat mondok, akkor csak egy tortenet, amibol
mindenki levonhat bizonyos kovetkeztetest.
+ - lakatos (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)


"En ugyan nem vagyok jogasz, de a megerzesem azt diktalja, 
hogy egy levelezoforumon, ahol ket-haromszaz ember egymast 
kozt megosztja tapasztalataiut, nyugodtan le lehet irni ha 
valaki, vagy valakik vetenek az alapveto uzleti, 
viselkedesi, egyuttelesi szabalyok ellen.
Azt gondolom, ez a lakatos *mester?* megerdemli, hogy 
legalabb ezer potencialis megrendelot veszitsen az ilyen 
tipusu viselkedese miatt."

reakcio:

1. Mitol vagy olyan biztos, hogy megerdemli?
2. Meghallgattad a masik a felet?
3. Nem voltal ott, s ennek ellenre megis a lakatost 
hibaztatod.

Szoval szerintem:
1. Igy latatlanban nem erdemli meg.
2. Ha mar ket-haromszaz ember elott szidjatok, akkor 
hallgattassek meg a masik fel is.
3. Fentiekbol kovetkezoen semmilyen jogot senki nem 
formalhat olyanra, ami egyoldalu. (Tobben leirtak, hogy a 
lakatos massal szemben korrekt volt.) De ha mar a jognal es 
a ragalmazasnal tartunk, igen erdekesnek talalnam pl., hogy 
valaki megvadol Teged azzal, hogy tartozol neki penzel, s 
ennek alapjan lecsuknanak mondjuk 2 evre. Tudod: Vad-
BIZONYITEK-buntetes.

Kicsit messze kanyarodtam a tematol. Csak azt akartam 
kifejteni, hogy ugy bemondasra ne ocsaroljunk mar le 
mindenkit, meg huzza le a rolot, stb. Abszolut nem akarom 
vedeni a lakatost, meg azt is el tudom fogadni, hogy minden 
ugy tortent ahogy leirta T. listatars, de akkor sincs 
senkinek joga egyoldalu informaciok alapjan valakit - foleg 
nyilvanosan - igy elitelni. Ennek az elvnek pedig minden 
teruletre ervenyesnek kell lennie, mert akkor igen csak 
visszafele haladunk az "idoben".

Tovabbiakban kerlek, hogy maganban folytassuk az 
elmelkedest - mar ha van hozzafuzni valod - mert ezen a 
forumon ez a tema reszemrol lezarva.

Attila
+ - Norbito' meg mindig fityo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Egyreszt azert mert rettenetesen nehezen
>szerelheto, es az olcsosag okan rengeteg alulmeretezett, es nem elegge
>gondosan (azaz kelloen osszetettre) megtervezett alkatresz van benne.

 Megszokas kerdese. En mar rutinosan szerelem, bar el kell ismernem,
hogy idonkent volt nehany tervezoanyazas is...

>En pedig nagyon ruhellem, ha mogottem ugy varakoznak elozesre,
>hogy nem tartjak be a kovetesi tavolsagot...

Ez engem nem zaklat fel, mert en is igy szoktam elozni... Egy jo
elozes nem az elozendo kocsi mogot 2 km-el kezdodik, mert mire
odaerek, be kell alljak moge, mert jon szembe valaki. Ez az, amit
tanitani kene. Attol nekem fel szokott menni a pumpa, ha ott nyomul a
hatam mogott, aztan lemarad, hogy kielozhessen, de mire mellem erne,
visszamegy mogem, mert jon valaki. Aztan megint lemarad, hogy
elozhessen... Ezt sok izomautos eljatszotta mar velem. Mondjuk, nekem
annyival jobb a helyzetem, hogy az enyem motorja igy is fel van egy
kicsit igazitva, igy 90 az utazoja es mentem mar vele 120-at is.
Kicsit jobban surit a kelletenel (1/12)...

>Amitol jo poen az az, hogy ha jon egy ... tipusu (jellemzoen kiskozep-
>kategorias, keleti v. a keleti blokkban gyartott) auto a fityo hatuljatol egy
>meterre, akkor eleg egy lepes a gazra, es helyreall a megfelelo kovetesi
>tavolsag, es respekt...

Asszem lelki tarsak vagyunk. Tobbek kozt en is ezert szeretnem
megcsinalni.

>(A 150-es vegsebesseg sajnos eleg sulyos, mert a fityo szeria futomuve
>erre egyszeruen nem alkalmas. Nekem 80 folott halalfelelmem volt, plane
>ha nem csak egyenesen kellett vele menni.)
Nos, ehhez is hozzaszolnek. Szerintem a fityo uttartasa szuper.
Egyetlen hibaja a rovid tengelytav, ezert nagy sebessegnel tul
forduekonnya valik. De ez csak megszokas kerdese. En most is allandoan
90-el utazom vele, nagyon szepen megy. Es ahogy mar emlitettem, a
bakonyban Gyor fele menet VVarsany elott uresbe szoktam rakni, aztan
hagy guruljon. Itt soxor 100 folott menyek a hegyi kanyarokban, de meg
igy is teljesen stabilnak erzem.
Meg mielott engem is elkezd valaki zaklatni, hogy hogylehetek ilyen
felelotlen vezeto, leirom, en hogy vezetek. Varosban 58-60 kozott
megyek, az kenyelmes, es mar a 4-dik is szepen tolja a kocsit,
raadasul nem nagyon zaklatnak vele a rendorok. Varoson kivul 90-100-at
szoktam menni. Ez a fityonal leredukalodik 90-re, mert nem szeretem
terhelni semmilyen kocsinak a motorjat. Szoval ha birja a motor, akkor
100. Ez egy jo tempo, mindenre oda lehet figyelni, es megis hamarabb
odaerek. Soha nem szerettem szaguldozni. Inkabb gyorsulni szeretek,
abban van elmeny. Ezert akarom atalakitani a kocsit. Az uj motorral
igencsak gyorsulna, es vegre nem halalozna el, ha emelkedot lat. No,
meg azzal mar lehet elozni rovidebb szakaszokon is... Szoval en azt
mondom, nem fogok az uj motorral sem 150-et menni (bar azt nem igernem
meg, hogy legalabb nem probalom ki...), biztos vagyok benne, hogy
maradok a 90-110-nel. Es en nem  vagyok mazsola, mentem mar tartosan
160-al, de nem ajultam el tole. Abszolut nem feltem, tehat nem az van,
hogy nem merekannyival menni. Csak nem latom ertelmet. Szerintem
inkabb mindenki elvezze a jo gyorsulast, az sokkal nagyobb elmeny, es
nem annyira veszelyes masokra.
Ez egy kisse megnyult...
Szia:                         Norbi

-- 
Best regards,
 Kurucz                          mailto:
+ - Re: Astra uzema szintmero (#763) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az enyem nagyon gyagya's. Tele tanknal telit mutat, de vegig nagyon gyorsan
> fogy a mutata's, noha a fogyasztas normalis (6..7 l/100km). Amikor teljesen
> ureset mutat (nem pirosat mutat, hanem kikoppan az also utkozon es teljesen
> mozdulatlan), akkor van benne me'g 10..12 l. A tobbie' is ennyire vacak? Mit

Az en 17 eves D-Kadettem ugyanezt csinalja, csak annyival jobb, hogy mikor
tenyleg kezdene kiurulni a tank, akkor az also holtpontrol visszamegy a
mutato a skala nullpontjara. Tehat latom, mikor kell tankolni. Szerintem
kikopott a tankban levo erzekelo. Na de egy szinte uj autonal? Garanciaban
meg kell csinalniuk.

  Ed

 Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
 I don't want ANY spam! [...] I don't like spam!  [Monty Python]
+ - 100 f/min (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Bar a 100 alatti fotengely fordulat mar tenyleg extrem alacsony.

igen, de 3000 mm-es lokettel kb ugyanolyan dugattyu-kozepsebesseget kapsz,
mint 65mm-es lokettel 4600 f/min fordulatnal, (ha jol szamoltam mindket
esetben 9,96 m/s), vagyis a dugattyu es a hengerpalast egymashoz
viszonyitott relativ sebessege ugyan akkora. Ami a nagy motorban plusz, az
a hatalmas tomegu dugattyu+hajtokar (a 3meteres lokethez legalabb 70-80 cm
furat tartozik), vagyis nagysagrendekkel nagyobb tomegeket kell
felgyorsitani a 10m/s-ra, majd onnet megfekezni. A nagy tomeg mozgasi
energiaja viszont kedvezoen hat a suritesi munka energiamerlegere, es mivel
ezek a monstrumok kizarolag ketutemuek, minden fordulatban munkautem van,
innet szarmazhat a lenyegesen magasabb hatasfok.
Tovabbi erdekesseg, hogy ezek a ketutemu kozvetlen befecskendezeses
dieselek kipufogoszeleppel birnak. (Ilyent tud a Caterpillar, a Detroit
Diesel es a Perkins nehany erogepbe, ill. kamionba valo motorja is). A
turbofeltolto a teljes forgattyus hazat nyomas ala helyezi (konnyen teszi,
hiszen a diesel csak levegot sziv, a benzinnek nem kell ott keringeni
(trabi rulez)). A henger also resze korben reselt, amikor a dugattyu leer,
a nagy nyomas miatt alulrol tiszta levego aramlik a hengerbe. Felul nyit a
kipufogoszelep, es elegendo toltonyomas eseten az alulrol jovo friss levego
gyakorlatilag az osszes fustot kifujja a hengerbol. Kozben a dugattyu jon
felfele, lezarulnak a resek es kezdodik a surites. FHP-nel befecskendezes
(150-200 celsiusfokra elomelegitett nehezolajat, ami gyakorlatilag katrany
allagu massza, vagyis 20fokon szilard), ongyulladas, expanzio, majd ujra
kipufogas, es kezdodik elorol. 
A gep fotengelye oldhatatlan kapcsolatban all a hajocsavarral, vagyis a
motor 100% terhelessel indul. Ezt ugy oldjak meg, hogy tartalybol suritett
levegot nyomnak az aktualisan a terjeszkedes utemeben levo hengerbe. A
suritett levego ugyanugy nyomja le a dugot, mint az eges, igy felporgetik
15-20 1/perc fordulatig, aztan raadjak a befecskendezest es mar megy is.
Innen gazt adva kiporog a max fordulatig, vagyis kb olyan, mintha autonkat
4. fokozatban inditanank el...
Tolatni ugy lehet, hogy leallitjak a motort (ez is eltart egy ideig a
szerkezetben levo perdulet miatt), majd amikor megall, a vezermutengelyt
(ami a kipufogoszelepeket es a hengerenkenti adagolo-befecskendezo elemet
nyomkodja (PumpeDu:se!)) hossziranyban eltoljak ugy, hogy a himbak ala az
ellentetes forgasiranynak megfelelo butykok keruljenek. Aztan a legoszto
csillagot is atvaltjak (lasd inditas), es beinditjak a motort VISSZAFELE.
Tehat ugyanaz a szerkezet forog jobbra is, meg balra is. Sot, hatrafele
ugyanazt tudja, mint elore!
Kicsit hosszu lett a cimhez kepest, de mivel motoros, remelem legalabb
nehanyotokat erdekelt. Jut eszembe: elkezdtem irni a hasznaltauto-vasarlasi
tanacsaimat. 
Fogash

+ - P125 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez nem igazi DOHC, bar az eredetiben is es a Polskiban is ket vezermu
>tengely van de 8 szelep, csak azert kellett a ket vezmu tengely, mert a
>szepek szogben alltak es igy hazteto egester volt kialakithato kozpnti
>gyertyafurattal.

DOHC = Double OverHead Camshaft, vagy is kettos felso vezermutengely.
Fuggetlenul az egy hengerre juto szelepszamtol. Tudom, hogy nem 16 szelepes
volt a Fiat 125, de a keresztobliteses hengerfejnek (konyhanyelven "hazteto
egester") jobbak a toltescsere tulajdonsagai, a kozepen elhelyezett gyertya
pedig koncentrikus egest, vagyis jobb hatasfokot, alacsonyabb HC-t
eredmenyez, mint a parhuzamosan allo szelepelrendezesu (SOHC, vagy OHV)
hengerfej. 
Szoval igazi DOHC, csak nem DOHC 16V. Az ikerkarburatoros peldanyok meg
plane allat modra viselkednek. :)
Fogash

+ - benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Munkambol eredoen iden eddig hetente 2x tankoltam. Nem kettoezer
forintokert, hanem mindig tele, ami 11-12eFt-to jelent alkalmankent. (a
cegemtol visszakapom, csak hiteleznem kell sajat zsebbol). Ezek a
tankolasok altalaban: Shell, Gyor Domb u., Shell Sarvar, Shell Tatabanya M1
mindket iranyban, Shell Bp (az utcat nem tudom, mesz a Lanchidrol az M1
fele. Pici kut). Azert csak shell, mert igy gyulik a smart pont. :) Ezidaig
(30-40 alkalom) egyszer sem akartak bapalizni, hacsak nem a kut oraja
sietett, de azt ugysem veszed eszre. :(

>Gyakori taktikak:-tobb teteles vasarlasnal joval tobbet utnek be.
A Shellnel nem beutik, vonalkod-olvasoval olvassak be. Ami pekaru, ott meg
cikkszamot utnek, de a blokk teteles, tehat azonnal lehet reklamalni. Aki
nem figyel, megerdemli.

>                             -  10.ezer ft.-al valo fizetesnel 5.e-ig
adnak vissza.
Az esetek 85-90%-aban bankkartyaval fizettem, ott meg nincs mese, megcsak
borravalot sem tudsz adni. Neked ingyen van a kartyaval fizetes, ha viszont
ATM-bol leveszed a lovet, azert elobb-utobb fizetsz a banknak. Es viseled a
benzinkuti atveres kockazatat.:(

>A "legjobb" az volt amikor egy alkalommal 2-szer akartak lehuzni.Tankoltam
>2000-ert, vettem egy 2l -es uditot + egy ragot; 3400 ft-ot kert a
>holgy.Fizettem. Szandekosan 10.ezer ft -ot. 5000 ig visszakaptam, aztan
>elkoszont.
Kifizetted a 3400-at?! Ha meg szandekosan jatszol a penzeddel... Es ha azt
mondja, hogy marpedig 5ezres volt? Megvarod a muszakvaltast, amikor kasszat
zar? Elotte nem tudod bebizonyitani, hogy tizest adtal, de meg utana is
zizis, mert a kut osszes borravaloja benne van a kasszaban. 

>100 alkalomból 67-szer probaltak meg atverni. Lehet, hogy nekem van tul
>balek arcom, de felek nem ez a fo indok.
Engem meg 40bol egyszer sem. Tobb teteles vasarlasnal sem, szamlaadasnal
sem, sot borravalo nelkul is lemostak az ablakomat, sot az elso alkalommal
felvettek a gepbe, hogy ha legkozelebb is naluk tankolnek (autopalya!), ne
kelljen ujra bepotyogni a nevemet, cimemet. Lehet, hogy az arcod is
szerepet jatszik, de lehet hogy csak rossz a kornyek. Ahol az atlagugyfel
IQja alacsonyabb, ott idovel elszemtelenedik a szemelyzet, hiszen
kulonosebb kockazat nelkul kereshet havi tobbtizezer adomentes forintot.
>Azt is hallottam, hogy a shop-osok nem kapnak fizetest, hanem a kuncsaftok
>borravaloibol illetve az atveresekbol kapjak a havi bert.
Es mondd, te meg hiszel a mesekben? Hogy az osszes beveteluk meghatarozo
resze a borravalo az nem vitas, de szerinted mit szolna az illetekes
szervezet, ha hirtelen azt latna, hogy: "jeee, ezek az emberek ingyen
dolgoznak itt!" ? 
Fogash

+ - re: 60km (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a kormanyt, maradt a satu... Es ismet talalkoztam regi
>ismerosommel, akit aquaplanning neven ismer az autosvilag.
>Kimondott elvezet volt kormanyozni es fekezni ugy, hogy
Akivel ezek szerint meg egyszer sem talalkoztal. :( Az aquaplaning a
sebesseg emelkedesevel jon letre ugy, hogy mesz-mesz, aztan egyszercsak
iszonyatos zaj (mintha mely tocsaban, vagy kitaposott kereknyomban megallo
vizben mennel), es ek.hajtasnal felporog a motor, meg hirtelen konnyu lesz
a kormany, a kocsi meg nem reagal. Amit te ateltel, az a helyzetbol adodoan
inkabb egy szimpla "vizes uton blokkolunk"-ra emlekeztet, ami ugyanugy
veszelyes, es orulunk, hogy tulelted, de ne keverjuk ossze a szezont a
fazonnal.

+ - km-orak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A pech akkor jon, ha rosszul mutat a kmora :)))
>10% mechanikus meromuszernel ide-ode nem nagy falat,
>es rogton kiugrik +/- 7 deci :(((
Sebessegmero 10%os pontatlansaga nem jelenti automatikusan a km-szamlalo
10%os hibajat! Sot! A klasszikus esetben az egesz ketyere egy az eroatvitel
valamelyik forgo alkatreszerol kap egy jelet, amit a km-ora spiral
tovabbit. Ez a fordulatszam a jarmu sebessegevel egyenesen aranyos, a
megtett fordulatok szama pedig a jarmu altal megtett ut hosszaval aranyos
linearisan. 
A sebessegmereshez a spiral vegen van egy forgo magnes-korong, amire egy
fem (vas/acel) csesze/harang/pohar borul. A csesze tengelye korul
elfordulhat, de ebben 2 utkozo, illetve egy a teljes tartomanyban kozel
allando visszaforgato nyomatekot ado spiralrugo (+kifonomult esetben egy
lengescsillapito) korlatozza. A csesze talpara van rogzitve a mutato.
Amikor forog a spiral es a magnes, a magnesesseg magaval ohajtja vinni a
mutatot, a rugo pedig gatolja ebben. A fordulatszammal aranyosan mindig mas
szoghelyzetben all be az egyensulyi allapot, vagyis skalazhato a
sebessegmero. A pontatlansagot a kerekmeret valtozasan kivul a magnes
allapota es a beepitett rugo ereje adja, hiszen ezek fvg-eben egesz mas
karakterisztikak johetnek ki meg tipuson belul is. 
A tavolsagmeres egy teljesen szimpla lassito fogaskerek-attetel, vagyis a
jel-fordulatszam eros redukalasa utan a fordulatokat szamoljuk. Az 1 km
alatt a 13"as kerek kb 300at fordul (jol szamoltam?), ebbol kell nekunk 1
fordulatot csinalni. Vagyis a kerek es a km-szamlalo kozott egy ~300:1
lassito attetel van. Mivel a kapcsolat vegig zart, ugy erzem, nem lehet
annyira mellenyulni, mint a sebessegmeresnel.
Az elektronikus orak az autokban ugyanugy mukodnek, mint a bicajon. Van egy
magnes valahol, elotte egy reed-rele (esetleg optikai jel+erzekelo), igy
fordulatszammal aranyos frekvenciaju jelet adunk. A bicajomon levo orahoz
viszont felszereleskor be kellett allitani (0,5cm lepcsokben egy ~2,7m
keruletu kereknel!) a kerek pontos keruletet. Ezzel halalpontos orat kapsz,
nem veletlen, hogy az autos tesztek soran is egy biciklikerekkel merik a
valos sebesseget. 
Fogash

+ - hatasok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Eladó 1986-os Honda Accord 2.0 benzines
>Dízel csere (francia, német) 750.000.-ig érdekel.

HURRAAAAAAAA!!!!!!!!! Hatok a vilagra!!!!!! :)))))))))))))))))

+ - Militec-1 tesztelés 1.nap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Viszonylag ritkán írok ide, inkább  csak olvasok. Most viszont, úgy
gondoltam megosztom veletek a tapasztalatomat. Ha úgy érzitek nincs erre
szükség csak írjatok és abbahagyom...

Rövid történeti áttekintés.A következő levél ígérem, sokkal rövidebb
lesz!
Tehát. Vásároltam a Frigyestől hátsó fűtőszál javítót. Amikor
megérkezett volt a csomagban egy prosi a Militec-1 nevű anyagról.
Leírás, adagolás stb. Baromira unatkoztam és ezért véletlenül el is
olvastam.
    Kissé meghökkentem:
                    -66-90% kopásállóságról írt,
                    -5-20 szorosára megnövekedett élettartamról,
                    -10%-os üzemanyag fogyasztás csökkenésről,
                    -hűtővíz hőfokának csökkenéséről (5C)
                    -egyenletesebben járás,
                    -sokkal halkabb motorzaj
                    -jobban húzó motor
Kissé furcsának találtam ezt az egészet. Utánna néztem a honlapjukon.
Rengeteg referenciát írtak magyarul is angolul is, érdemes mindenkinek
megnézni. Megnéztem az eddigi autós hixeket is ezeken is gyakran
találtam visszajelzést, mind pozitív volt.

Ezek után eldöntöttem, hogy én is kiptóbálom, ha csak a fele igaz a
leírtaknak biztos, hogy megéri. Tegnap délután hoztam el a Frigyestől
(2000.06.01).

2000.06.01. Tesztkörnyezet: BMW 320i 6 henger '85 csak a motorba
töltöttem!!!!!!!

    -Betöltés után csöndesebb járás, nem azonnal jelentkezett.(A
motornak el kell érnie egy bizonyos üzemi hőfokot (asszem 70C), valamint
át kell forgatnia az olajat. Egy kis idő eltelte után, ahogy a pirosnál
álltam, leengedett ablakkal nem hallottam a motor járását (nem azért
mert leállítottam és süket sem vagyok) :))) csak éreztem. Nagyon COOL
volt.
Mára ennyi. Legközelebb sokkal rövidebb leszek.
+ - Samara ablaktorlo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt Nagyerdemu!

Mara virradora szeretett automon betegseg tunetei jelentkeztek. Pontosan
arrol van szo, hogy az ablaktorlomon nem kapcsolhato a szakaszos torles, es
az a fokozat, mikor kicsit magad fele huzod, es torol kettot (ekkor menne a
szivattyu is, de az sem moccan meg). A felso ket fokozat, azaz a rovid
folyamatos es a gyors folyamatos mukodik, csak a szakaszos, es a kettot
egyszerre +szivattyu nem mukodik. Ja , a hatso is torol. Ekkor mi mehetett
tonkre benne? A kapcsolo, vagy csak egy biztositek, esetleg erintkezes?

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Legkurt!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Annak aki a legkurtot keresett az autojara: ma lattam a Baumaxban
Fehervaron. A 2 darabos, kompresszorral
6000HUF, az elektromos kurt 2darabos 4200HUF, piros-
-fekete, az elejen femgozolt (kromozott) raccsal.
Gondolom Pesten is kaphato.

                 Jo utat!     Zsolt
+ - Riaszto elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Vadonatuj olasz CLIPPER (Digital Car Alarm) tipusu 
ugrokodos riaszto, kp. zar mukodtetessel, 2 db 
taviranyito+kulcs 20 ezer forintert elado. Nagyon orulnek, 
ha megvennetek:-)))) Uj kocsit vettem, amiben gyari riaszto 
van, igy nincs ra szuksegem:-(
+ - Koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves listatagok!
Nagyon sok cimet kaptam, ahol festekjavito stift kaphato, 
ezuton koszonom meg a leveleket:-)))
Laci
+ - Re: Re:Benzinkutas malorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Van jo oldal is, egyszer en rohantam el ugy, hogy otezer utan elkoszontem...
Kesobb visszamentem, ki volt keszitve a  masik otezres.
Igen meglepodtem.



+ - nagypolak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!!

>  > A DOHC tenyleg nem jutott el a Fiat 125-bol a Polski Fiat 125p-be, viszont
>  > a nagypolak hatul tarcsafekes! Sot a hatulja laprugokon all, ami az
>  > eredetinel nem tudom hogy van. A korabbi konstrukcioju Fiat 124 (Lada1200)
>  > viszont hatul is tekercsrugos.
>  Teljesen igaz! Emiatt a nagypolak sokkal jobban fekudt az uton, es radasul
>  meg lehetett allni vele. Nagyonis elmeny volt az osszehasonlitas, Ladarol
>  ultem at nagypolskira, es eg es fold volt a ket liszensz-jargany. 
A fekjei telleg jobbak voltak...
Es mivel joval kevesebb volt belole, mint a Ladabol, exkluzivabb is volt.

>  A polski
>  egyebkent gyorsabb es dinamikusabb is volt, 
Igy igaz, me'g regi 1500-os Ladat is gyorsultam le vele annak idejen... igaz, a
 Lada 
kombi rovidebb attetele volt a difiben... ;-))  
Emiatt persze porgott, 100-nal negyezret...  ;-))

>  annak ellenrere, hogy a motorjat regebbi stilusunak ereztem
Az is volt: a nagypolak motorja ohv-s lokorudas volt, szemben a Ladak ohc-javal
, 
es csak harom helyen volt csapagyazva a fotengely, mig a Ladake ot helyen, 
porgetesre erzekenyebb volt... 

>  Ennek viszont volt egy kellemetlen kovetkezmenye, ha megnyomta az 
>  ember a gazpedalt, iszonyatosan kezdett fogyasztani.
Hat bizony... ;-))  De hat akkor meg sokaig ketszamjegyu volt a benzin ara...

>  Nem tudom, ki hogy van vele, amit kulonosen dijaztam a Lada utan, az a polak
>  kellemesen elhelyezett valtoja volt. A Ladaban a harmasert mar nyujtozkodni
>  kellett, ha a kormanyhoz kepest allitottam az ulest... 
A lada valtobotja direkt tolta/huzta a kapcsolorudakat, mig a nagypolak valtoja
 
vegen egy csuklos cucc volt kozbeiktatva, emiatt a valtobot hatrebb kerult 
egy kicsit... Volt szerencsem vezetni nagypolakot eredeti polszki-valtoval es 
ladavaltoval is, nekem a lada valtoja jobban tetszett, mert egzaktabban kapcsol
t...

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - Re:Fityo atalakitas, CVT, fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok, hello Walter!

Az AUTO 0763-ban irt cikked ugy ahogy van OK, egy pontban
viszont nem ertek egyet:
>>A fogyasztasmereshez es a szepiteshez: STB...
>OK de te ahogy en eszrevettem nagyon finomlabu vagy es messze
>nem az atlag

Finom a labam? Jajj, kannibalok koze keveredtem??? ;-)))))))))

Atlagos korulmenyek kozt tenyleg nem ostrozom a 26-os fogatot,
de nem is engedem magam besorolni az "oreguras" kategoriaba!
:-)))
Hiszen az Auchan fele menet is tartottam az iramot, meg
egyebkent sem szoktam feltartani a forgalmat. A
fordulatszamtartomanyom se olyan lentrol indul, de jo sokaig
tart! :-)))

Nameg ebbe a fogyiba beleszamitanak a teli ejszakak
feloras-oras piruettezesei a behavazott parkolokban...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Re: Re:'leszopott' Trabi :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0763-ban irta :
>Az nem segithet valamit, ha a parkoloba farral allsz be? akkor
>a kocsi orra az uttest fele mutat, esetleg jobban latszik a
>matato ember, feltunobb...

Igazad van, de itt nalunk ez ugy nez ki, hogy valojaban igy
allok orral az ut fele. Ugyanis van az utca, az ut mellett egy
fuves resz jardaval, azutan a parkolo, es vegul a haz elotti
belso ut. En amikor a belso utrol beallok a parkoloba, akkor a
kocsi orra az utca fele nez.

>Szerintem javit az esejeiden (majd leszopja a masikat, aki
>orral allt be).

Mindig erdemes ugy parkolni, hogy a leheto legjobban szem elott
legyen a kocsi. Fater is elszurta, amikor ugy parkolt a
Ladaval, hogy a bal oldala latszott az utrol. A kocsi
mellett(mogott) szepen elszoszmotolt a tisztelt benzintolvaj
ur, hiszen az auto takarta.

>En a mercin a csillag megvedesere hasznalom egy ideje, es
>szerinem hasznal (a lelkemnek, mert azt hiszem, tettem valamit).

Haverom meg ugy all meg a haz elott (szinten Trabi), hogy egeszen
belemegy orral a bokorba. Aztan lehet probalkozni :-)))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Re:Benzinkutas malorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0763-ban irta :
[...]
>100 alkalombol 67-szer probaltak meg atverni. Lehet, hogy
>nekem van tul balek arcom, de felek nem ez a fo indok.

En eddig szerencsesnek mondhatom magam. Meg sosem vertek at,
sot nem is probaltak. Pedig elegge "balek arcom" van :-)))

>Kedves autosok gondolkodjunk el azon, mennyit fizetunk egy
>mosolyert a benzinkuton.

En mindig csak annyit, amennyit tankoltam :-)))
Ugyanis sosem veszek semmi egyebet, csak a benzint. En magam
tankolok, nem is engedem hogy a kutas hozzanyuljon a verdahoz.
Es mindig kerek osszegert tankolok.
Ja, es mindig ugyanannal a kutnal tankolok (szerencsere
megtehetem), igy mar ismernek a lanyok.

Egyebkent meg szomoru, hogy ilyen surun elofordulnak ezek az
esetek. Hany, de hany gyanutlan embert vagnak at igy..
Nincs mit tenni, figyelni kell, es ellenorizni hogy a vasarolt
motyo erteke egyezik-e a kert osszeggel, valamint a visszajaro
tenyleg annyi-e, amennyinek lenni kell.

Ha mar tankolas. Regebben volt szo arrol, hogy a kocsi tipusa
is szamit akkor, amikor a kutas odajon/nem jon oda. Ugy tunik,
ez a feltetelezes megallja a helyet. A Trabihoz nagyon ritkan
jonnek oda. De amikor a Ladaval allok be, rogton ott terem egy
segitokesz kutas. Persze ahhoz se engedem hozzanyulni :-)

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:auto.hix.com (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0763-ban irta :
>Kedves AUTO-sok!
>Ki tudna megmondani, hogy miert nem tudok belepni a subj.-beli
>cimre.
>A Netscape 7.7.2 (for Macintosh) a kovetkezo hibauzenetet adja:
>"Access denied to destination: utazas.net:8800 by Gauntlet
>firewall"

Nem tudom, en eppen tegnap jartam arra, es szo nelkul
beengedett. IE4, bar ez nem sokat szamit szerintem. Igaz ugyan,
hogy eleg lassan jott be, de bejott.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Fogyimeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0763-ban irta :
>> Teletankolod, felirod a kmora allasat, aztan mesz. Mindig
>> feljegyzed a tankolt benzin mennyiseget. Amikor fogyasztast
>
>A pech akkor jon, ha rosszul mutat a kmora :)))
>10% mechanikus meromuszernel ide-ode nem nagy falat,
>es rogton kiugrik +/- 7 deci :(((

Nem vagyok 100%-ig biztos a dolgomban, de legjobb tudomasom
szerint a sebessegmeronek es a kilometerszamlalonak nem sok
koze van egymashoz. Csak addig, amig a spiral beer az oraba.
Onnantol kezdve kulon utakat jarnak. A km szamlalot fix
fogaskerekattetellel hajtja a spiral, a sebessegmero meg
mindenfele furmanyos elveken mukodik, amiket eleg nehez
pontosan eltalalni.

De meg fogom nezni legkozelebb ha videkre megyek, hogy a
kilometerkovek meg a kmszamlalom osszhangban vannak-e?

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Aaron

>En sosem igazan ertettem, hogyan is szamoljuk a varosi
>fogyasztast. Hiszen egy dugoban allva, jaro motorral a
>fogyasztasod vegtelen liter/nulla kilometer (ne
>mhogy 100!!). Igy tehat szerintem tetszoleges autoval
>elerheto kelloen szar fogyasztas. Igy arra hivatkozni
>egy auto fogyasztasanak megallapitasanal, hogy all
>jal vele 2 orat dugoban, aztan majd jol meglatod szerintem
>teves, es hibas hozaallas. Vagy tevednek??

Nem tevedsz, de nem is ilyen egyszeru a dolog.
A varosi kozlekedes nem csak dugobol all, tenyleg sokat
szamitanak a korulmenyek. Ezert is nem
lehet korrekt varosi fogyirol beszelni, hiszen ha en itt
Kecskemeten csak a koruton suhanok vegig zoldhullammal gyer
forgalomban, az is varos. Meg az is varos, ha Bp belvarosaban
felorakat araszolgatok a dugoban.

Szerintem ugy lehet rendesen megmerni, ha mindenfele szituacio
elofordul. Tobbszori leallas, indulas, zoldhullam, dugo, piros
lampa, es igy tovabb.

Esetleg van errol valakinek konkret infoja?

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Trabant benzinlopas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 0763-ban irta :
>Az akkumulatort laposvassal korbepantoltam, lancot
>hegesztettunk ra, es a karosszeriara felhegesztett
>fulhoz lakatoltam. Aki nem rendelkezik
>erovagoval, az nem tudja elvinni.

Ez nem is rossz otlet. Lehet hogy en is megvalositom.

>A benzinlopas elharitasara meg apam
>talalta ki, hogy a motorhazteto ala egy liftkapcsolot tett,
>ami nyitasra zart, es rakototte a dudara. Ha nem szamitasz
>ra, elegge meglepo a hatasa.

Ez mar tobbszor is megfordult a fejemben. Persze egy kicsit
bovebben. Ugyanis nem csak a motorhaztetore, hanem a
csomitartora meg az ajtokra is elesedo cuccot epitene'k be.
Persze az ajtok megbonyolitjak a dolgot, mert kesleltetest kell
alkalmazni, de megoldhato.

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: AUTO #763 :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

> Auto 2500-nal kezdodik.
>
> Szivelyes udvozlettel: Aladar

En biciklit sem vennek 10000 Ft alatt. Nemhogy autot.
:-)


> ajanlom az utaster/bepakolas opciot, szerintem ez
> jo otlet volt.
> http://www.wagonr.hu/utaster.html
En nem vehetek ilyen kocsit barmennyire is tetszik. :-(
En a bal elso ulesen ulve szeretek vezetni.
A web oldal szerint a horgaszbotot a ket bal oldali
ulesre kell rakni. Akkor hogyan fogok vezetni ? :-o
Sajnalom !

:-)
Udv. Tibi
+ - DOHC (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

Walter irta:
>>>
Ez nem igazi DOHC, bar az eredetiben is es a Polskiban is ket vezermu
tengely van de 8 szelep, csak azert kellett a ket vezmu tengely, mert a
szepek szogben alltak es igy hazteto egester volt kialakithato kozpnti
gyertyafurattal.
>>>

A nyelvesz szol belolem: :-)
csak a 16V az _IGAZI_ DOHC?
(Double, OverHeaded CamShaft = dupla, felulvezerelt vezertengelyek)
Elviekben fuggetlen az elnevezes a szelepszamtol, bar mostanra
mindenkeppen osszefugg vele.

Kerdezem is egybol:
az elso DOHC (lehet tudni, mikor volt?) az 8 szelepes volt,
vagy egybol tobbszelepes?

udv, deejaytiszy
+ - Wartburg, Opel-benzinora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash, irod:
: >Vennek egy 1.3-as Wartbourg-ot.
: >Mit kell rajtuk jol megnezni?

: Hogy nem-e veletlenul Wartburg van a hatuljan. Mert ha igen, akkor az
: Eisenach-i (NDK, gy.k. DDR) leanyvallalat gyartotta, es nem eri el az
: eredeti francia minoseget. ;-)

Ez nekem uj. Legy szives aruld el, hogy a 4-utemu Wartburgokon mi francia
ill. francia anyavallalat? Vagy csak ugy altalaban a minosegen
humorizalsz?

###

Astra benzinorahoz konkretan nem tudok hozzaszolni, szerintem vidd el
garancialis szervizbe. Az Opel egyebkent hires a "pontos" benzinorairol.
Az en '95-os Corsam az ora szerint 4..5 l/100 km-t fogyaszt az elso 20
literen, utana atvalt 10 l/100 km-re. Majdnem ures tanknal 1-2 literrel
tobbet mutat (ill. villan fel a lampa), mint amennyi benne van. Tovabba a
mutato agyoncsillapitott, igy ha jarok vele, leallitom, majd ujra inditom,
azonnal 3 literrel kevesebbet mutat. Opeleknel ez allitolag a "normalis"
kategoria.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Re: Fogyasztas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Sweden]
>Temakor: Fogyasztas ( 21 sor )
>
>En sosem igazan ertettem, hogyan is szamoljuk a varosi fogyasztast. Hiszen
egy
> dugoban allva, jaro motorral a fogyasztasod vegtelen liter/nulla kilometer
(ne
>mhogy 100!!). Igy tehat szerintem tetszoleges autoval elerheto kelloen szar
fog
>yasztas. Igy arra hivatkozni egy auto fogyasztasanak megallapitasanal, hogy
all
>jal vele 2 orat dugoban, aztan majd jol meglatod szerintem teves, es hibas
hoza
>allas. Vagy tevednek??

Hi!

Abban igazad van, hogy, ha 3 napot megy a motor, de a kocsi nem mozdul
vegtelen a fogyasztas.
DE ha 2 auto ugyanannyit all dugoba, es az egyik valami 12 hengeres
ezermilio kobcentis, a masik meg valami szupertakarekos motoru, akkor a
nagyobb nyilvan tobbet eszik alapjaraton is... Szoval picit teves az
elgondolas, de en sem tudom, hogy a varosi fogyasztas mennyi acsorgast
jelent. pl: en is mertem 9.8l/100km-es , es 12.2l/100km-es fogyasztast
varosban... Egyebkent 320i  BMW az illeto.

Udv
TOM
+ - gazolas zebran (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Itt olvastam, mi tortent a Rozsa utcaban.:(((((
Nem lehetne esetleg a svajci mentalitasbol azt
atvenni, hogy egyreszt lakott teruleten alig lepik
at a hatart( pedig a kocsijaik sokkal jobbak az
itthoni felhozatalnal, ja az utak is), masreszt ha
egy gyalog csak kozelit a zebrahoz, lassitanak,
ha a szandek latszik, hogy at akar kelni, megallnak
kivetel nelkul. Most voltam arra, nagyon szimpi
stilus. Kisse ugyan raerosebb, de megnyugtatobb!
 Egy eset, lattam:
Anyuka 2 gyerekkel, zebran at, biciklikkel.Valami
leesett a biciklirol, visszalepett erte, kozben a ket
gyereket is terelte, szoval par percet eltoltott. De
az emiatt sorba torlodok kozul egy sem dudalt.
Megvan az a rossz erzesem, hogy itthon kapott
volna nehany megjegyzest.
 Hat ennyi.Üdv mindenkinek: -Dani-

U.I.: a gyalogos is ember.Es ot csak a ruhaja vedi.

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS