Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1410
Copyright (C) HIX
2002-03-19
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Elozesi presztizs ;-) (mind)  11 sor     (cikkei)
2 vaddiszno nyomul! :( (mind)  20 sor     (cikkei)
3 auto behozasa kulfoldrol (mind)  25 sor     (cikkei)
4 Re: uldozes, ovek (mind)  21 sor     (cikkei)
5 Re: BMW futomuve (mind)  24 sor     (cikkei)
6 Utolso mondat :) (mind)  25 sor     (cikkei)
7 Re: Nagyivo Fabia (mind)  21 sor     (cikkei)
8 zsanerok, citromiz (mind)  57 sor     (cikkei)
9 az ablakban (mind)  11 sor     (cikkei)
10 BMW kipufogo (mind)  28 sor     (cikkei)
11 ezek a ccm-ek (mind)  18 sor     (cikkei)
12 fek, gaz, reakcio (mind)  34 sor     (cikkei)
13 Joe (mind)  7 sor     (cikkei)
14 durr video (mind)  37 sor     (cikkei)
15 zarkihuzas (mind)  15 sor     (cikkei)
16 Romaniaban Opel alkatresz (mind)  14 sor     (cikkei)
17 Re: BMW az isten (mind)  12 sor     (cikkei)
18 tuning (mind)  29 sor     (cikkei)
19 sebessegek (mind)  27 sor     (cikkei)
20 6x2 (mind)  13 sor     (cikkei)
21 citrom vs bmw (mind)  24 sor     (cikkei)
22 futasteljesitmeny (mind)  14 sor     (cikkei)
23 durrdefekt (mind)  18 sor     (cikkei)
24 en (mind)  34 sor     (cikkei)
25 sebesseg, hidropneu (mind)  18 sor     (cikkei)
26 Fiatok (mind)  15 sor     (cikkei)
27 Fek (mind)  13 sor     (cikkei)
28 Ford Focus (mind)  54 sor     (cikkei)
29 kipufogo (mind)  25 sor     (cikkei)
30 Opel Corsa Easytronic-kal (mind)  13 sor     (cikkei)
31 Porges durrdefekttol (mind)  23 sor     (cikkei)
32 Nem lehet vonohorgot szerelni!! (mind)  30 sor     (cikkei)
33 Bravo SX vasarlas - homer! (mind)  23 sor     (cikkei)
34 Re: Uj Focushoz extrak (#1409) (mind)  10 sor     (cikkei)
35 Re: Autopalya (#1409) (mind)  37 sor     (cikkei)
36 Re: YU-n at Gorogorszagba (#1409) (mind)  9 sor     (cikkei)
37 Re: Focus extrak (mind)  46 sor     (cikkei)
38 Re: tuninggyertyak (mind)  53 sor     (cikkei)
39 Corsa easytronic (mind)  46 sor     (cikkei)
40 Komplikaciok egy egyszeru kerdes korul... (mind)  23 sor     (cikkei)
41 Ibiza csomagtarto (mind)  14 sor     (cikkei)
42 RE: gipszelt bal lab (mind)  6 sor     (cikkei)
43 morgolodas... (mind)  32 sor     (cikkei)
44 Elozes kotelezoen maximalis sebesseggel (mind)  9 sor     (cikkei)
45 Valasz: *** HIX AUTO *** #1406 (mind)  18 sor     (cikkei)
46 Valasz: szunet*** HIX AUTO *** #1406 (mind)  43 sor     (cikkei)
47 Vonohorog (mind)  16 sor     (cikkei)

+ - Elozesi presztizs ;-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A 3000 GT-vel, annak ellenere hogy japan, eddig meg nem volt gondom az
elozessel. Valahogy elhiszik rola, hogy nem a 160-as utazom a vegsebessege.
Mondjuk a Megane-nal sem szokott gondom lenni, mivel 130 korul utazok vele,
es 140 - 150 kozott, lenduletesen elozok. Ha valaki csak kevessel megy
lassabban, mint en, akkor odalepek neki, es kicsit "megtolom", maris szabad
a palya, es visszaalhatok a megszokott tempora. Mivel azt kovetkezetesen
tartom, nem szokott olyan problemam lenni, hogy a paciens visszaeloz.
Mondjuk a heten egy Suzy-val eljatszottunk, mivel lejton 150-el ment,
emelkedon meg 120 ala is lesassult (M1).

Tamas
+ - vaddiszno nyomul! :( (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
En eddig csak mosolyogva neztem vaddiszno leveleit... DE!
Kedves VD:
:Meg-meg valami. Autopalya elozesnel nem szoktam megvarni,
:mig az elozo "feltarto" auto teljesen kimegy a kulso savba,
:eleg, ha mar egy metert kijjebb megy, siman el tudok menni
:mellette 1 pillanat alatt. Ha mar elindul lefele en
:gyorsitok, es mire elfoglalja poziciojat a kulso sav
:kozepen, mar csak alig latszik a visszapillantoban.
Ha velem barmikor ezt csinalod, nagyon morc leszek...!
Ha barmelyik fel (az elozott, vagy te) egy kicsit elnez valamit, kesz a
baj. Ezzel a szoveggel nalam egy csoppet elrugtad a pettyest... :)
Eddig meg azt gondoltam, hogy te is a normalis BMW-sek koze tartozol,
de ez a velemeny most megdolt. Egyebkent a sajat velemenyem az, hogy
aki nem kepes kivarni azt, hogy az elotte levo teljesen "kitakarodjon"
a belso savbol, az gyo:ker.
Ennyi.

Udv
tafi
+ - auto behozasa kulfoldrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Listatagok!

Szeretnek tanacsot kerni a jelenlegi autobehozatallal kapcsolatban.
Az USA-bol megyek haza nehany honapos itt tartozkodas utan es
Frankfurtban van egy jo ismerosom aki tudna segiteni az autovasarlasban
(tolmacsolas stb.) de az otthoni vamszabalyokban o sem jaratos.

Kerelek adjatok tanacsot, mire kell figyelni ebben az esetben.
Terveim szerint Frankfurtbol mennek autoval haza.
Az autot nem uzleteles celjabol hanam sajat hasznalatra szeretnem venni.
Egyaltalan erdemes-e behozni? Tul sok penzt nem szanok ra, max. $1000-
1500-t amivel az elkovetkezo par evben otthon elszaladgalhatok
kulonosebb meghibasodas nelkul.

Hogyan megy ennek az ugyintezese? Milyen papirokat kell kint
megszerezni?
Stb.
Mennyibe kerul az egesz procedura?
En meg soha sem hoztam be kulfoldrol autot, tehat teljesen jaratlan
vagyok a dologban mint mondottam nem uzletelni akarok, vele csak
magamnak illetve csaladom szamara szeretnek egy uzembiztos
kisfogyasztasu jarmuvet vasarolni.
Maganban is varom es elorre koszonom a segitokesz csaladokat.

MTOM
+ - Re: uldozes, ovek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sat, 16 Mar 2002 20:13:15 CET,  wrote:

>Hát azt hiszem a következ? autóm egy '77-es Camaro lesz 429-es Big block-kal
>(429 köbhüvelyk~7,4 talán?:) )
>Azé' ammá tudhat vmit nitro nélkül is.

Kereken 7 liter a 429 :-) azer ammá télleg döfi :-))) es a hangja...
aaaaaah... :-) nekem most meg csak 146 ci Very Small Block :-))))

Sebessegekhez: regen jertam arra, az igaz, de azert elmondom: az 55-os
tablanal 63 mph-val allitott meg a Mustangos rendor Indianaban (hulye
dolog, egyszeruen nem vettem eszre a radaros kocsit) de kulfoldi leven
egy ejnyebejnyevel elengedett, Chicago kornyeken, belso autopalyain a
70+ temponal igengyakran megeloztek. A legfurcsabb az volt, hogy
(egyszer jartam arra osszesen) Houstonbol kifele az 5 savon a forgalom
sodort magaval olyan 70-75 kozotti tempoval, ott osszesen egy sebesseg
miatti leallitast lattam, de az a fazon szvsz 100+ kozlekedett.

Udv: Zak

['88 Mitsubishi Sapporo 2.4i]
+ - Re: BMW futomuve (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

> Felado :  [Hungary]
: "...egy ismerosomnek regen volt egy Saab 900 Turboja (az
: enyemnek a kb. 10 evvel idosebb elodje), amit egy E30-asrol cserelt
le.
: Szerinte a BMW a Saabhoz kepest ugy imbolygott az uton, mint egy
: iszapbalna, pedig komfortra nem volt jobb."
: "Egy jo allapotu capa 5-osbe is majdnem beleugrottam egyszer regen..."
: Meg kellett volna venned azt a capa otost, annak jobb a futomuve. :-)

A vazolt kulonbseg koltoi tulzas (igaz, nem az enyem), szerintem az
E30-ase is nagyon rendben van.

: Egyebkent milyen motorral nezted?

518-as volt, ami tudom, hogy igen keves a kasznihoz - reszben ez is
rettentett vissza. Ha mar BMW-t veszek, akkor valami normalis motorral
kene.

udv,
Zoli

 - Relax! Magazin - http://www.relax.hu
+ - Utolso mondat :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

Letezik egy vicclista, ahol szoktak utolso mondatokat irni. Vagyis hogy
egyes embereknek halaluk elott mi volt az utolso mondatuk. Pl:

- A kek zsinort vagd el, ne a pirosat.
- Feldobjuk a levegobe a baltat, majd elkapjuk 

stb.stb.

Nos, hetvegen en is hallottam egy tipikus ilyet, melynel fohaszkodtam, hogy
ne legyen az:

"Jovunk haza kollegammal Cebit-rol. Vadi uj ezustszinu BMW-jet hajtja
rendesen. 190-200 az utazosebesseg (ahol tablaval nincs korlatozva.) 
Epp hegyeken at megyunk, amikor megszolal:
- Je, havas a taj - majd a muszerfalra pillant - pedig a homero szerint 10
fok van."

Hat majd becsinaltam. Aztan leertunk a hegyrol es orultem, hogy nem lett
vicc belolem.

Udv,

awender
+ - Re: Nagyivo Fabia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Nekem is volt olyan gondom, hogy fogyott a Fabiabol a hutofolyadek.
Ket problemaja volt:
1. A ventillator hokapcsolonal szepen lassan vagy kevesbe lassan csepegett
2. Az elso szeriakban a koltsegek csokkentese erdekeben valami gagyi hengerfejt
omitest raktak bele, ami ugy 30e km alatt tonkrement. Ennek kovetkezteben szep 
lassan csordogalt a hutofolyadek az olajba. Kertem, hogy garancialisan javitsak
, mert a gyarto hibaja. Megcsinaltak ingyen. (hengerfejtomites csere, tisztitas
, szelepvezerles helyrerakasa, huvelyek helyrerakasa szerepelt a papiron. Volt 
meg nehany, amit atneztek, ezek mind egy korlevelben szerepeltek, amelyek eloir
tak, hogy ebben az esetben mit kell megnezni.)
Ja, es 2 napi szerviz...

Az olajtolto nyilas kupakjat nezd meg. Ha feher trutyi van rajta, akkor vidd sz
ervizbe...

Udv.,
  Crys.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: kfw.debis.hu)
+ - zsanerok, citromiz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva mindenki

Frigyes, rohogtetsz...

Ugy kepzeljetek el, hogy Temesvar kornyeken NINCSEN hivatalos Opel szerviz,
a legkozelebbi az Nagyvaradon vagy Kolozsvaron van. Volt egy Aradon, de azt
beszuntettek/tonkrement.
Ilyenkor   a  kismillio  beimportalt  Opel  tulajdonos  elmegy  egy  lokal
szervizbe,  ahol  mindent  javitanak, Trabitol es Daciatol kezdve egeszen a
Skoda  Octaviaig  es  az  legujabb tipusu BMW-ig. Ez a dolog a mai napig is
igencsak  keseru  es  maradando  szajizt  hagy  maga utan.... Ha lenne eleg
penzem,  szivesen  befektetnek egy ilyen Opel-szervizbe, mar csak azert is,
mert  mondom, rengeteg a mindefajta Opel errefele. Nem irok statisztikakat,
de  ha valakit erdekel kiollozom kedvenc ujsagombol mennyit hoztak be tipus
szerint   az   orszagba  az  utobbi  2  evben. (Amire emlexem: lista vezeto
pozicio Opel Vectra, utana Opel Astra, mennyisegileg, utana nagy luk...)
Alkatreszek: alkatreszt lehet kapni mindefelet, a markastol a gagyiig, csak
penzed  legyen.  Rengetegen a gagyit kedvelik, amit aztan hetvegen otthon a
tombhaz  elott  "belevarazsolnak"  a  kocsiba,  2-ik  emeletig felhallatszo
anyazasok  es  kopacsolasok  kozepette.  Nekem  ez  az  otlet nem "fekszik"
szivesebben  adom  oda  azt  a penzt, hogy tudjam hogy jo munkat vegeznek a
kocsin,  es  nem bazevalnak el semmit rajta. Ennek ellenere vandormadarkent
jarom  a  szervizeket,  mindig  ott ulok a kocsi mellett es eddig sehol sem
voltam megelegedve a munkajukkal, ugyanazon szerszamokkal jobban meg tudtam
volna csinalni ugyanazt a munkat.
Zsanerokat azert nem akarok cserelni, mert az szerintem eleg nagy preciziot
igenyel,   es   ha   akkor  amikor  az  elso  sarhanyomat  karcolas  miatt
ujrafestettek   es  visszarakaskor  elfelejtettek  1-2  csavart,  tomitest
odarakni,  akkor  mit  tudnak  kezdeni egy zsanerral??? Majd bottal kellesz
betamasztani az ajtot utana...

Mas pelda: ugyancsak a roman utaknak koszonhetoen, valami kotyog a kormanyom
korul,  amikor  aprobb  ut-egyenletlensegeken  megyek  at (betonut peremei,
aprobb  godrok). En gyanitom hogy mi lehet a problema, errefel 3 szervizben
ugyanazt  mondtak ra: ne torodjek vele, ez tulajdonkeppen a rezonancia, nem
lesz  ebbol  semmi  baj,  eselteg  zavar egy kicsit a kotyogas, de azt ugye
kibirom.  Hat  a  qv@  anyjukat! Lustak dolgozni ?!?!?! Vagy csak en vagyok
naaaaaaaaaaagyon  igenyes :-)) 1 dolgot sajnalok: ilyesmik miatt azt a kocsit
ami  7  evet ment Nemetorszagban es szinte sertetlen allapotban kaptam meg,
itthon nem tudom karbantartani.

Ugyancsak  erre,  az  alkatreszkereskedesnel,  miutan   atneztuk  az  egesz
kormanymuvet  a szamitogepes adatbazisban, az volt a valasz hogy ki kellene
cserelni  az egeszet, az a legbiztosabb. Kinosan rohogtem amikor 1000 USD-t
mondott  az  arara.  Ez  olyan  mintha gumidefektnel ki kellene cserelni az
egesz kereket, felnistol, fekpofastol, csapagyostol mindenestol :-)))

Nagy   elegedetlensegemben   meg  arra  is  gondoltam  hogy  Mo-ra  megyek
szervizelni,  de  szamitasaim  szerint  ugyanugy  (vagy  tan meg jobban is)
atvaghatnak.

Egyenlore marad a zotyoges....

Frigyes mester, mennyi lenne 2 par zsaner (johet maganba)???

Mindenkinek egy tartalmas hetet kivanok,
Szabi
+ - az ablakban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> könnyu volt azonosítani, a hátsó ablakon kinézo  kislányról 
> nem is beszélve.:-) ), szóval Pesten az Erzsébet hídon pont 

Sajnos ez is minden napos latvany. A kolyok terdel a hatso ulesen es bamul
hatra, vagy a ket elso ules koze ekelodve nez kifele. Hat szulo az ilyen
:(((

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - BMW kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Csaba! Milyen 316-os volt? E21, E30, E36?

Hat igy kapasbol meg nem mondom... 1991-ben gordult le a szalagrol,
8. eleteveben jutott el az emlitett csereig, kizarolag autopalyan volt
hasznalva (Roma-Pozsony), meg par kisebb utra (3. auto a csaladban).

Egyebkent annak ellenere, hogy parszor szivtunk vele, nagyon szerettem
es maig bejon a formaja. Viszont menettulajdonsagokban, teljesitmenyben,
elvezetben nem veszi fel a versenyt a fele annyiba kerulo Alfaval.
Ha jol emlekszem 105 LE-s, 190 korul van a vege es 12,8 a gyorsulasa,
ha bekapcsoltam a klimat, ugy huztak el mellettem a Puntok, mint a
kerge legyek :( Raadasul a 9-et bekajalta siman. 
Eddig volt furcsa zorges hatulrol - maradt, 4x lengescsillapito, hatso dob,
hutorendszer meghalt, ket hetig rovidre zar ventilatorral jartak vele, mert
nem tudtak hutot szerezni (kilyukadt), a muszerfallal kellene valamit 
csinalni, mert lemallott rola a skalazas, fekek voltak cserelve + az eloirt
dolgok. A tulajdonosa is nagyon elegedett vele, bar le akarta cserelni 
egy Z3-ra, csak kozbejott egy hazfelujitas.

Az eredeti temahoz - nem, nem biliacel volt. Az autot ujan vettek, eredeti
BMW kipufogo volt rajta, de megette a rozsda es so. Ez teny. Az egyik
kedvencem a BMW, tolem aztan rosszat nem hallanal ra, ha nem igy
volna. 

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - ezek a ccm-ek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>A JTS 170 LE volt, a jobb emisszio miatt varialtak valamit, ugy lett 165.
>>Semmi extra, a Clio tud 172 lovat, a Honda, Toyota 200-at. Csak eppen
>>ettol nem lesznek jobb autok...

>Jajj hat ne keverjunk mar mindent, a honda/toyota az 1.8bol 192 lovat, a 
>honda 2000ccmbol meg 240 lovat csinal.

Alfa Romeo 156 JTS 2.0  - 165 LE
Renault Clio Sport 2.0 16V - 172 LE
Honda Civic Type R i-VTEC 2.0 - 200 LE

erre gondoltam, a 192 lovas Corolla valoban tevedes volt, az 1.8-as. 
Nem tudhatom az osszes tamagocsi adatat fejbol :)))

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - fek, gaz, reakcio (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> (megha szazadmasodpercekben is merheto), nem veletlenul
> kiserleteznek elektrohidraulikus fekrendszerrel az autogyartok
> (lasd az uj Mercedesek).

A Volvo mar egy eve kifejlesztette az 1 pedalos autot, egyelore tesztelik es
nagyon
jo eredmenyeket ertek el. Mivel csak egy pedal van, nem kell atrakni a jobb
labat,
igy 0,2 mp-es sporolnak meg atlagban, ami 90 km/h eseten 5 metert megtett
utat 
jelent. 18 kulonbozo kategoriaju embert szolitottak meg, senkinek nem volt
gondja
az atalassal. Reszeletek itt:

http://totalcar.hu/rhirek/?main:2002.01.11.&79666

Ha mar volvo - biztosan hallottatok, hogy vilag legtobbet futott autoja a
napokban
teszi meg a 2 milliomodik merfoldet (3218688 km). Az auto egy 1966-os P1800,
reszletek itt:

http://totalcar.hu/rhirek/?main:2002.03.04.&84652

Es hogy ne csak pozitivat irjak a Volvorol, a biztonsagos elektromagneses
sugarzas
80-szorosat mertek a Volvo egyes tipusainak kornyezeteben (12-18 mikrotesla)
details:

http://totalcar.hu/rhirek/?main:2002.02.15.&83054

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - Joe (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

csak azt szeretnem kerdezni, mi szerint generalja Joe a subject-et :)))

d l j h :)))

Cs.
+ - durr video (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Ha szerinted a durrdefekt vagy kobor szarvas (na jo, marha) 
> elofordulasa egyenlo ezzel es ennek megfeleloen is vezetsz, 
> akkor tenyleg egy idozitett bomba vagy az utakon.

Ez van. Bar a gyengebbek kedveert (en) reszletezhetned, Te hogyan
vedekezel az ilyen szituaciok ellen. En idozitett bombakent csak annyit, 
hogy az autom muszakilag 100%-os, a gumik vadonatuj Dunlop Sport gumik,
vigyazz szarvas tablanal kinyitom a masik par szemem is csekkelek 
ezerrel. Ez mondjuk mashol is ervenyes. Talan segitene az is, ha lassitanak,
de az nagyon kornyezetfuggo, ha nem muszaj, nem megyek az 50/100/150
ala... 
Ami pedig a durrdefektet illeti - nem tudom. Szamitani kell ra, de nem olyan
mertekben, hogy az befolyasolja a vezetesem. A durrdefekt nagyon ritkan
van "csak ugy", altalaban a gumi minosege vagy az uttest minosege (esetleg
ott felejtett vasdarab) okozza. A gumi minoseg azert nem teljesen ismeretlen
az egyenletunkben, az uthibak pedig nagy reszben kikerulhetoek. 
Tudom, hogy szelsoseges egymas melle rakni azt a par dolgot, ami en
megtettem, tobbek kozott azert volt par olyan esemeny, aminek a
valoszinusege
nulla, hogy ertheto legyen - nem mehet az ember az utra ugy, hogy joistenem
ne kapjak durrdefektet. Mert ugyanugy lehet a hatso tengely anyaghibas, 
a felni repedt, a fektarcsa hibas. Mindezt valahol bele kell kalkulalni az 
autozasba, de az eredeti hozzaszolashoz visszaterve ott mar gond van, ha
ezek az esemenyek befolyasolnak vezetes kozben. Sokkal inkabb kell magara
a kornyezetre koncentralni, mint egy felverodo kore, ami esetleg azt
juttatja
az eszedbe, hogy roppant a hatso tengely. 

> Ps.: tudom, en is felremagyarazlak

Az utoiratod feleslegesen ironikus, szamitottam ra, hogy valaki belekot, ez
volt a celom. Szerintem egy jo tema.

Cs.
AR 146 / Punto II
+ - zarkihuzas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Vasarnapra virradolag azt kellett tapasztalnom, hogy megprobaltak
a jobb oldalon a zarat kifeszegetni az ajtobol + a zar felso reszen
behorpadt a lemez (csak hogy teljes legyen az orom). Az auto egy
Ford Scorpio. Kerdes: ki lehet-e huzni ilyen feszegetos modszerrel
a zarat (ugy lattam, alulrol nyulhattak be egy csavarhuzoval es
folfele feszitettek), illetve ha igen, lehet-e a kiszedett zarrol kulcsot
gyartani? Hogy vegul is kiszedtek v. sem azt nem tudtam a kulso
jelekbol megallapitani, en meg nem probalkoztam a kihuzassal...
Esetleg megnyugodhatok hogy egy abszolut amator probalkozott 
vagy vegyek uj zarszettet?

Koszonom elore is!
Ropi
+ - Romaniaban Opel alkatresz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Erdelyhonban nincs Opel alkatresz kereskedes ? Talan az ott elo
> listatarsaiink is tudnanak segiteni neked. Fekete Zoli,  Gobe, Kolozsvari
> autostarsam.
>
> Udv: Frigyes

Sziasztok autosok, szia Frigyes
megszolitva erzem magam :-). Termeszetesen Erdelyhonban is van Opel
alkatresz kereskedes, en a kolozsvarit ismerem. Sajnos kisse lemaradtam a
hixautoval,  ugyhogy megkerem a tisztelt erdeklodot, hogy keressen meg
maganban.Nagyon szivesen megadom az itteni kereskedes adatait.
Minden jot,

Robi
+ - Re: BMW az isten (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hoi!

> Felado :  [Slovak Republic]
> Idopont: Tue Mar 12 08:33:20 CET 2002 AUTO #1404

> Ennek ellenere a bajorok valoban tudnak, foleg diesel es nagyobb
> benzinmotorok teren.

Hu... ez nekem valami uj... a nemetek miota tudnak dizel-ugyben?
Csak nem a pdtdi is hasonlo szornyusegekre gondolsz?

K.
+ - tuning (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> HIBA: sorlimit = 199
> >Elhataroztam, hogy egy kis erot kellene adni a paripámnak.
> >Milyen eszkozok vannak, melyekkel az auto teljesitmenyet novelhetnem,
> >de jelentosebb fogyasztasnovekedessel ne jarjon? Gondoltam itt mondjuk
> >egy dupla csöves kipufogora.  Vagy autocsere?
>
> 1.) Kezenfekvobb lenne az autocsere.
> 2.) Ha mindenkepp Lada kell, vegyel egy ezerotost, az mar jobb, mint az
> 1,2-1,3-as.
> 3.) Ha ezerocsi van, akkor erdemes eloszor is egy jo szerelohoz elvinni,
aki
> precizen beallitja neked a karbit es a gyujtast is.
> 4.) Ha ez nem eleg, akkor johet egy Samara karburator, a finomabb
> keverekkepzes 1 liter benzint sporol ugyanolyan menettulajdonsagok
mellett.
> 5.) Szivocso polirozasa (belul!), hengerfej polirozasa (atomlocsatornak,
> szeleptanyer hatulja)
> 6.) hegyesebb vezermutengely, hengerfej sikolas, lendkerek konnyites,
> hajtokar konnyites+polirozas, fotengelykonnyites
>
> A kipufogo csak hangot ad, amivel csak ladasokat ejtesz amulatba, menni
> jobban nem fog es minden mas autos kirohog.
> Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - sebessegek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> HIBA: sorlimit = 199
> >Kamion max 80-nal tud menni, mert ujabbakban korlatozva van
> >a vegseb,
> >>>>>>>>>>>>>>
> >Te VD, ezt a kamionoknak is mondtad mar? Mert a tapasztalataim szerint
> 30-bol
> >legalabb 29 ezt nem tudja.
>
> A ma forgalomba helyezett autokat 85, illetve 125kmh sebessegre
> vegattetelezik/korlatozzak elektronikusan. Elofordul persze kivetel, sot
> vannak regi autok is, de a klasszikus kamionverseny szereploi mindig
> korlatozott autok, csak az egyikben 1kmh-val feljebb van a korlat
> (szabalyzasi pontatlansag).
>
> Ettol fuggetlenul en is mentem mar 10km-t egy torok rendszamu 1850es Merci
> mogott, aki folyamatosan 135-140 kozott rongyolt az M1-en (Tbanya Gyor
> kozott). Elozeskor ez felcsuszott akar 145ig is (en oram szerint, -7%).
Mas
> kerdes, hogy mit mond ez a sofor a rendornek, ha elveszi a
> tachograf-lapjat...
> Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - 6x2 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> HIBA: sorlimit = 199
> >Koszonom a 4x4-es felvilagositast. A 6x2 -tipusu teherautoknal a 6 mit
> >jelent? 3 tengelyt vagy lehet 2 tengely is, ahol az egyiken ikerkerek
van?
>
> 3 tengelyt. Az ikerkerek vs normal kerek nem jatszik szerepet.
> Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - citrom vs bmw (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En csak BX-t vezettem, de BMW utan nem mertem 60-nal
>jobban menni, mert annyira billegett, hogy feltem,

Jo fej vagy... Osszehasonlitod a sajat 3-4millios autodat egy 3-400ezer
forintossal?
Amugy a BX semmivel nem billeg jobban, mint egy Golf, Astra, Tipo, akarmi,
csak nagysagrenddel kenyelmesebb.
Az ujabbak, nagyobbak meg egesz komoly rendszert uzemeltetnek a kenyelem
erdekeben. Vagy nem olvastad Joe (XM D12turbo) irasat a citrom rugozasrol?
Elkuldom maszekba, mert igencsak tanulsagos.
Jo a BMW, de egy annyira alkalmazkodokepes futomuvet, mint a Citroene
(ugyanaz a kenyelem es biztonsag uresen 50kgos soforrel es 5x100kg
emberrel,+tetobox-szal +tele csomagtartoval) a BMW NEM GYART. Nem azert,
mert nem tud (biztos tudna), csak nem akar, nem illik a profilba. A tobbiek
meg azert nem vettek at, mert draga! SOKKAL dragabb, mint 4 sima
tekercsrugo+4 lengescsillapito. Ezert van csak E, S Merciben, ill. 5-7
BMW-ben...
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - futasteljesitmeny (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Azaz 18000km, azaz kb. 11000 merfold egy auto atlagos futasa az USA-ban? Ez
>nekem nagyon furcsa.. Azt max. 1 ev alatt beleteszi mindenki, s az
epp errol volt szo, atlagos EVES futasteljesitmenyrol. Akkor is, ha  az
"eves" szo nem volt odairva. Tisztan logikai alapon: ha egy auto 10 ev alatt
megy 180 000km-t, akkor az alatt nem 10 evre valo baleseti helyzettel
talalkozik? Vagyis az egy eves halalos baleseteket az  egy eves
futasteljesitmenyhez kell hasonlitani, igy mervado.
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - durrdefekt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Ez meglepett. Nekem is volt jobb hatso durrdefektem, meg anno az asconaval
>(olyan 100-110-el mentunk), es csak azt vettem eszre, hogy kisse furan
>viselkedik a kocsi, meg eleg nagy zaj jott a kerek felol.
>Mitol viselkedett az a kocsi mashogy ?

A DURRdefekt lenyege, hogy hirtelen vesziti el a kerek a levegot. Ha
hangosodik es furcsan kezd viselkedni, akkor csak lassu defekt volt, nem?
A pordules oka lehet a hirtelen ES rossz reakcio (kormanyrantas, hirtelen
eros fekezes), ill. szerepet jatszhat a kocsi tengelytavja (rovid auto
konnyebben pordul), a terhelesviszonyok (hanyan, hol ultek, csomagok), iven
ment az auto, vagy egyenesen, szoval lehet par oka, amiert megpordul...
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - en (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>VD poroszkal az uton, mikor Fogash melleer, es atkiabal: "Na, Diszno,
>most megmutatom, mit tud az italiai csodor, lenyomom az Ubermensch
>gepallatodat." Padlogaz, VD temposan tavolodik, az Alfa uveghangon
>kegyelemert konyorog, mire Fogash VD utan ordit: "Nem baj, azert
>fajlagosan en is ott vagyok!". Erre VD a rohogestol azonnal az arokba
>fordul, igy hosunk elhuz mellette egy megveto "Na, ugye!" kisereteben.

TETSZETT!!! :)))) De VD gyorsabban kozlekedik! :)

>szerintem marhasag fajlagos teljesitmeny alapjan osszehasonlitani autokat.
Ha beulsz egy >nagy dog amerikai autoba, elterpeszkedsz a borfotelben, es
hallgatod a V8-as >brummogasat, nem hiszem, hogy eszedbe jut szamolgatni,
hogy pl. a Honda Integra >mennyivel tobbet hoz ki az 1.8-bol. Szerintem az
osszbenyomas sokkal fontosabb,
>mint egy kiragadott jellemzo.

Reszben ezzel is egyetertek. Arra probaltam celozni, hogy a (jogosan)
istenitett M3-as BMW technikaja mind bent van egy feleannyiba sem kerulo
auto gephaza alatt is. Es valljuk be, a 170LE azert a legtobb helyzetben
eleg, nem? (Mielott valaki kijavitana: az enyem 150LE, a 2.0JTS a 170lovas).
Viszont a gephazban megbuvo finomsagok eredmenyezik, hogy a JTS nem 115,
hanem 170LE. Ha viszont 300+LE-vel gazdalkodsz, akkor tenyleg tok mindegy,
hogy mibol jon ossze...

Osszhatas: az elozo M3 (321LE)rendre alulmaradt az Audi S4-gyel torteno
osszehasonlitasokban, pedig az csak 278LE... Hiaba no, turbomotor = nagy
nyomatek alul (S4=2.7-biturbo) +quattro nem hatrany egy gyorsulasnal. :)
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - sebesseg, hidropneu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es szerinted mennyi ez a minimum? Esetenkent a belso sav(ok)ban
>valoban van ilyen, de a szelsoben soha.

Autopalyan nem kozlekedhet olyan gepereju jarmu, ami onerejebol nem kepes
minimum 50 (60?) kmh sebesseget tartani....  Kicsit archaikusra vettem, de a
KRESZBEN vmi hasonlo a mai napig van.

>Hidropneumatikus felfuggesztes van meg bizonyos Rolls es Mercedes
>modellekben.
Ja, egy Rolls 150millio, egy Citroen BX meg 150ezer. Es osszehasonlithato a
rugozaskomfortjuk... :)))
Fogash



_________________________________________________________
Do You Yahoo!?
Get your free @yahoo.com address at http://mail.yahoo.com
+ - Fiatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Nezegettem a $subj-beli jarmuvek
uno es tipo nevu reszhalmazat.
10 eves 1000-es Uno olyan 500kHUF korul 
elerheto, kb 80000 km-rel, elegge szep allapotban.
Napi, videki hasznalatra kellene,itt-ott hegyekkel
(Mecsek), szoval eleg az 1000-es motor?
Mennyire rohados tipus?
Vagy orientalodjak az 1.4-es Tipo fele?
Szoval mi a tapasztalat? Megszabad ennyi idosen 
venni, vagy felejtsem el?
Sajna fiatalabbra (dragabbra) nincs momentan keret :-((

Koszi: Arpi
+ - Fek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Zsolt!

> nem veletlenul
> kiserleteznek elektrohidraulikus fekrendszerrel az autogyartok
> (lasd az uj Mercedesek).
Mit jelent ez? A fekpedal fole helyezem a labam es mindenki kiugrik azonnal
az elso ablakon? De komolyan mit jelent ez? Elonyomast adnak neki?

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. március 18.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - Ford Focus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

> Vonohorog:
> Mikor ecseteltem a kereskedonek, hogy 170 eFt-ert nem
> akarok vonohorgot, akkor o elmondta, hogy ez mind
> szep,
> hogy ugy gondolom, hogy ez joval olcsobban megoldhato,
> csakhogy a facelift utani Focus-okon valami uj buszos
> elektronika van,
> amihez valo csatlakozast itt Mo-n eddig nemigen birtak
> olcsobban megoldani (nincs meg utangyartott alk.?)
> Amugy altalanossagban mennyire oke vonohorgot utolag
> feltenni? Le kell kulon emiatt vizsgaztatni utana az
> autot?
Jelzem nem ismerem a focusokat, de elso blikkre azert eleg
"akkorislenyomomarorkodonazarengedmenytavonohorogbacsomagolva" ize
van a dolognak. Nem hiszem, hogy nem tudnak itthon megcsinalni a
vonohorgot. De majd az okosak valaszolnak erre.

Amit tudok: nem nem kell vizsgaztatni, mindossze a vizsgabiztosnak
kell bevezetni a forgalmiba. Azaz adatlap modositas kell neki. A
vonohoroghoz kell egy un. mubizonylat, hogy ehhez es ehhez a kocsihoz
valo + ennyi a teherbirasa, meg stb. Ez alapjan fogjak neked
bevezetni, hogy a kocsin van kampo, plusz, hogy mennyit vontathat. Na
ez a kenyesebb kerdes. Ugyanis hiaba add meg a gyar egy vontathato
tomeget, ha a kocsi tomegenek a 75%-anal nagyobb, akkor is a kisebbet
fogjak rairni. Tehat az eljaras az, hogy megnezik a kocsi tomegenek a
75%-at, a vonohorog mubozonylatan szereplo teherbírást, illetve kocsi gyari ada
taiban
szereplo max vontathato sulyt. Es termeszetesen veszik a legkisebbet. :-P

Ha van egy 1.5T-as autot es egy fel tonnas utanfutot es a tobbi is
stimmel, akkor elhuzhatsz traileren egy 1 tonnas kocsit. Ami ugye
a nagy tobbseg. Ja es sima B-s jogsival ez a max, mert ugye 3.5 T-ig
lehet vontatni.

Na kerem, akkor a helyzet az, hogy ha Te egy 800 kilos golffal huzol
egy 1 t birasu ures trailert, megvag a rendor. Ha Te egy 2 tonnas autoval
huzol egy 1 tonnas kocsit egy fel tonnas traileren es "csak" B-s
jogsid van, akkor megint anyava tesz. Sorolhatnam, hogy mert kell
kerulni a rend eber oreit, akikbol szerintem kb a 10%-a tudja, hogy
mikor lehetne megvagni az embert. Vagy talan ezt azert tudjak, mert
penz all a hazhoz...

A vegkovetkeztetes: elonye a gyari horognak, hogy szebben van
kivitelezve,  hatranya, hogy vannak olyan vizsgabiztosok akikkel meg
lehet beszelni, hogy nem is kell annyira sziguruan venni azt a
vontatasi szabalyt. Hat ez a helyzet itthon.

Nagykekesi Arpad
Blue ENTER Bt
Budapest, 2002. március 18.
http://www.blueenter.hu
ICQ: 5035085
+ - kipufogo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Es a kipufogonak is marha jo
>hangja van, mert ki van egve rendesen. Az is meg eredeti.
>Szoval azert BMW meg Mpower GmbH. nem rizspapirbol meg
>biliacelbol keszit motort:-)))

Namarmost azt Te sem gondolod komolyan, hogy
a haromszazvalahanyezerkilometert megtett auton
eredeti kipufogo van, sot abban sem lehetsz
ilyen biztos hogy a "ki van egve rendesen" az
technikailag jol megfoghato elonyt jelent, es
minden rendben van a kipufogoban, mert szerinted
"marha jo hangja van". Ha meg lehetne kerdezni
a motort, hogy hogy erzi magat, nem biztos, hogy
azt mondana hogy neki szuper jo egy ilyen kipuff.
Hacsak nem a BMW az urtechnikaban is hasznalatos
"soha" el nem hasznalodo, minimum titanotvozetu
nemesacel mittudomenmilyen gyemantberakasos
kipufogokat gyart. "Kicsit" elfogult vagy, gondolom
beismered, en nem mondom hogy a bmw nem jo, mert jo,
de ne tulozz:) Kipufogo az kipufogo, a motor
elettartamara is kihatassal van, akarmilyen motor
is az. A rozsda meg rozsda, megesz barmilyen kipufogot.
Elobb mint 300.000 KM...

Z
+ - Opel Corsa Easytronic-kal (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Mangrosz!
>Szeretnék véleményeket hallani az új Opel Corsa 1.2-ről
>(easytronik váltóval)

Nekem az a velemenyem, hogy az easytronic az egy olyan 
valto, amit siman lehet 5-bol 1-be rakni ugy, hogy nem megy 
tonkre. Persze orszaguti sebessegnel, fekezes nelkul. Tuti 
megeri, mert ezt mas valto+motor nem birna ki huzamosan. Ha 
szol hozza a Bondzsonbovi, akkor ezzel lehet az utemet 
kovetni. Igy nagyon elvezetes lehet vele utazni.

Udv,
Vaddiszno
+ - Porges durrdefekttol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


>>>
>Focussal. 2*360 fok porges, kozben 3* becsapodas a
>szalagkorlatba.
Ez meglepett. Nekem is volt jobb hatso durrdefektem, meg 
anno az asconaval (olyan 100-110-el mentunk), es csak azt 
vettem eszre, hogy kisse furan viselkedik a kocsi, meg eleg 
nagy zaj jott a kerek felol.
Mitol viselkedett az a kocsi mashogy ?


Kitort a kocsi feneke jobbra (pedig a Focusnak van a 
kategoria legkifinomultabb futomuve). Es mivel elkezdett 
jonni a szalagkorlat szembe 140-nel, a holgy, aki vezetett, 
meg belefekezett (ahogy irtam anno, valszeg en is 
belefekeztem volna, nagyon ijeszto volt). Na, erre pordult 
meg az auto.



deejaytiszy
+ - Nem lehet vonohorgot szerelni!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



Simon Jani reakcioja:

>csakugy, mint a Peugeot 306-os Sedannal,
>ami pont ugyanilyen konstrukcio. Es ezert nem lehet a
>hatfalra vonohorgot szerelni (mint a Clional), mert
>megnyujtana az autot. :-)

NA NEEEEEEEEEEE!!!!!!
Ha esetleg uj vagy 1-3 eves autot szeretnek venni, akkor meg
ilyen es meg ki tudja milyen kerdeseket kell feltennem, hogy
kesobb ne essek pofara??!!!
Miszerint: "Lehet vonohorgot szerelni ra?" !
Az en kovuletemet lassan tobbre tartom, mint az uj
"auto csodakat"! 


Kedves Jani,

Legyél kicsit lassabb! A "nem lehet a hatfalra vonohorgot 
szerelni" azt jelenti, hogy a vonohorgot (a LADAhoz 
hasonloan!!!) egy elorenyulo nyellel kell a padlolemezhez 
vagy hatso hosszanti vaznyulvanyhoz rogziteni, nem eleg a 
hatfalra. Tehat minden autora lehet szerelni vonohorgot, ne 
porogj be.

udv, deejaytiszy
+ - Bravo SX vasarlas - homer! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,



homer irta:
>>>
1999.08-as bravo, 1.2sx, 4 legzsak(!), klima, 2.tulaj. 
serulese annyi volt, hogy anya nekikoccant a garazsajtonak 
az elejevel,javitva, semmi nem latszik, 56ekm, ulesek szinte
ujak (vedotakaro van rajtuk, a karpit tenyleg nagyon uj 
kinezetu, semmi folt, koszolodas). a kocsit nem takaritva 
mutattak. 1.8-at kernek erte. 



Vedd meg, ez jo ar. Ha meg van az SPQR-nek, akkor ez 2.7-
2.8 korul van ujonan (0 km-es hasznaltan). Ha elektronika 
jo, nem zorog a belseje, es a futomuvet sem csesztek szet a 
varosban, akkor szerintem hajra. Nem eladasra valo az auto, 
de minimalis ertekvesztessel tudod hasznalni 1-2-3-4 evig.


udv, deejaytiszy
+ - Re: Uj Focushoz extrak (#1409) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Van erteleme Mo-n elso szelvedo futesnek? Kb. 50 eFt.

> Szerintem Mo-n, telen, a meleg belso terrel leallitott auton eleg ritka,
> hogy rafagy belulrol a para (ez az amit igazan utalok), igy inkabb csak
> az altalanos, menetkozbeni paramentesites miatt gondoltam ra.

Az onos eso allas kozben, kivulrol torteno rafagyasa eseten igazan hasznos
ez az extra.

Ed
+ - Re: Autopalya (#1409) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Na ezt veletlen ismerem a kreszbol :-) . Csak az hajthat fel akinek a
> jarmuve onerobol, minimum 60Km/h -t tud.

Ez igaz.

> Ennyi a legkisebb megengedett sebesseg is, kiveve ha tabla nem enged meg
> kisebbet.

Ez nem. Lasd a jogszabaly szoveget:

Közlekedés autópályán és autóúton

37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra
szolgáló úton (az előjelző táblától kedődően) csak olyan gépjárművel,
illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad
közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni;
ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két
forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait
kell alkalmazni.

(3) Tilos

a) autópályára és autóútra út menti ingatlanról, valamint útnak nem
minősülő más területről ráhajtani, illetőleg oda behajtani;

b) autópályán és autóúton hátramenetet végezni, megfordulni és az
úttesteket elválasztó sávra ráhajtani.

(4) Autópálya és autóút úttestjén - a forgalmi okból szükséges megállást
kivéve - megállni tilos. Műszaki okból megállni csak a leállósávon,
illetőleg az útpadkán szabad, a járművet azonban onnan is mielőbb el kell
távolítani. Egyéb okból megállni a leállósávban és az útpadkán is - kivéve
a forgalomellenőrzés céljából történő megállást - tilos. A
forgalomellenőrzés során használt járművet úgy kell elhelyezni, hogy az
kellő távolságból észlelhető legyen.
+ - Re: YU-n at Gorogorszagba (#1409) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Az emberek alapvetoen kedvesek egyebbkent csak baromi szegenyek es ezert az
> ablakmosotol a rendorig mindenki le akar minden leheto bort huzni a
> kulfoldiekrol.

En kivetelrol is be tudok szamolni. A mult nyaron Belgradban a Hotel
Yugoslavia parkolojaban az or nem fogadott el tolem penzt, merthogy az
ottani kollegam mar kifizette a dijat.

Ed
+ - Re: Focus extrak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Saca, hello Lista,

"Van erteleme Mo-n elso szelvedo futesnek?
Kb. 50 eFt.
Nem fogyaszt ez tul sok aramot?"

Nem, csak nem szabad bekapcsolva felejteni.
Egy rosszul szellozo autoban aranyat erhet;
kerdes, a Focusnak milyen a szellozese.


"Amugy lesz klima is. Az nem teszi jobba a
helyzetet paramentesseg ugyileg?"

De, nagyon sokat szamit. Viszont hasznaltad es
utana kikapcsolod, akkor 5 masodpercen belul
teljesen atlathatatlanna valik az ablak.
Szoval nem lehet kikapcsolni es a klima
viszont nagyon meg tudja dobni a fogyasztast (
kulonosen gyenge autokban).

"...csakhogy a facelift utani Focus-okon valami
uj buszoselektronika van,
amihez valo csatlakozast itt Mo-n eddig
nemigen birtak olcsobban megoldani (nincs meg
utangyartott alk.?)"

Ja, ha Ford markakereskedo lennek,
en is ezt mondanam :-) Nem olyan veszes az
-- miert is nem kerdezel ra konkretan egy
vonohorog-szerelonel?

"Utolag kartamasz vezetouleshez:
Talan ez hianyzik majd legjobban azokbol,
ami csak a Ghia-ban van. Lehet ilyet utolag,
esztetikusan!,betenni?"

Igen, autosboltokban lehet kapni tipus-specifikus
utangyartott kartamaszokat. Jol neznek ki es
kb 11-15e forintert vesztegetik oket.

Udv,
Stevie (Bulgaria)

_________________________________________________________________
Send and receive Hotmail on your mobile device: http://mobile.msn.com
+ - Re: tuninggyertyak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Figyes irta:

"Pedig a katalogusom szerint szinte
mindegyik Suzukihoz van Tunning azaz
kuszoszikras BRISK gyertya. Baleno,
Swift 1,0 ; 1,3 ; 1,6 ; X9016V - ig.
Bar Ladahoz nem jelol kifelyezetten
tunning gyertyat, de referenciakent
teheto bele."

A TotalCar-nal (pontosabban nalam) most
vannak eppen Brisk tuninggyertyak; a sajat
automba a napokba kerul bele. A cikkben
temeszetesen a sajat tapasztalataimat is
megirom majd.

Addig csak annyit, hogy a tuninggyertyanak
valoban van ertelme, de csak ha tenyleg sportosan,
kiporgetve vezetsz. Rovid tavu varosi utakon
tobbet art, mint hasznal, mivel az ontisztulasa
adott esetben gyengebb lehet a "normal" gyertyaknal.

Frigyes, azokhoz az autokhoz, amelyeknel nem
szerepel a Brisk katalogusban tuninggyertya,
azoknal NEM HASZNALHATOAK! Sok ilyen auto van,
a Ladak mellett ilyen peldaul a Golf GTI is,
csakhogy egy konkret peldat mondjak. Ezekben
az autokban a gyujtorendszer nem szolgaltat
megbizhatoan elegendo feszultseget a gyertyak
mukodtetesehez.

Meg egy: a Brisk-nek haromfele tuning gyertyaja van,
de ezekbol minden motorhoz CSAK EGYFE'LE'T ajanlanak,
azt, ami a sajat tesztjeikben, fekpados mereseikben
a legjobban bevalt.

Ami pedig a sport legszurot illeti: a tisztithato
textilbetetes szurok mindenkeppen felsobbrenduek,
mint a sima eldobhato papirszurok, es hidd el,
azt a kis plusz levegomennyiseget meg egy 1.0 Suzuki
is meghalalja -- persze nem lesz belole Ferrari.
Ezeknek a cuccoknak az egyetlen hatranya, hogy
allandoan pucovalni kell oket, praktikusan a
furdoszobaban (kertes haz rulez), igy a papirszurok
megiscsak felhasznalo-baratabbak...

Udv,
Stevie (Bulgaria)
Octavia 1.8 20V SLX

_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - Corsa easytronic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Mangrosz,

Mielott a nejem Cliojat megvettuk es kisautokat
keresgeltunk, teszteltuk ezt is.
Ami pozitiv volt: -kellemes design, szep belso kidolgozas mely
                   semmivel sem rosszab mint egy Audi,Saab vagy
                   VW, (a komfort az mas kerdes)
                  -merethez kepest tagas belter
                  -szep es az ujdonsag varazsaval hato,
                   varialhato easytronic mely funkcionalisan
                   nem fest olyan fenyesen ahogy kinez
                  -csendes motor
                  -****-os NCAP teszt (ezt mi nem teszteltuk :-))
                  -igazan kenyelmes ulesek (talan a PUG 206-os
                   szintu, mert az volt a legkenyelmesebb ebben
                   a kategoriaban !)

Ami negativ volt: -zavaroan hosszu "valtasi ido, ha odalepek neki,
                   olyan erzesem van mintha csuszna a kuplung.
                   Vezettem amerikai aut. valtos kocsit (ez az Opel
                   hiaba GM),szerintem eg es fold a ketto kozotti
                   feeling.
                  -full fapad, nagyon keveset ad a penzedert
                  -az utfekves nem tunt olyan stabilnak  mint a Clio
                   vagy PUG 206 vagy Yaris eseteben

Ha mindenkeppen Corsat akarsz, javaslom hogy egy videki kereskedesnel
alkudj egy tesztautora. Ez igaz hogy tobb idot es faradsagot  igenyel
de szerintem megeri. Ahol kisebb a forgalom, ott nem nyuzzak annyian
es annyira a tesztautokat, meg Pesten azert joval nagyobb az igenybe-
vetel. Van olyan kereskedo ahol hajlandoak olyan tesztautot rendelni
amilyet te akarsz, csak ki kell varni 3 honapot, amig lejar a teszt
ido. Egy helyen mar lejart a 3 honap es alig 2e km volt az autoban,
8-10%-ot is engedni szoktak az arbol. Persze az egesz csak akkor buli
ha nem feltetlenul zsir uj autot akarsz. Ha kp.-ben fizetsz, arra
is ki lehet csikarni valami pluszt.
Amugy en a fiatal hasznalt vagy tesztauto mellett szavazok, bar nagyon
resen kell lenni mert rengeteg a torott, jol-rosszul kipofozott gep.
Udv

G.Laci Zoltan


_________________________________________________________________
Join the world’s largest e-mail service with MSN Hotmail. 
http://www.hotmail.com
+ - Komplikaciok egy egyszeru kerdes korul... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem hittem volna, hogy ekkora kaosz tud lenni a fejekben...

> Na ezt veletlen ismerem a kreszbol :-) . Csak az hajthat fel akinek a
> jarmuve onerobol, minimum 60Km/h -t tud. Ennyi a legkisebb megengedett
> sebesseg is, kiveve ha tabla nem enged meg kisebbet.

Felhajtas: igen, ezt anno ugy mondtak, hogy lassu jarmu, es azt
hiszem, 40 volt a limit. A masodik mondat ellenben nem igaz, de
azert arrol meselhetnel, hogy nez ki a szabad 60-nal lassabban is
menni tabla, hol lattal ilyet?

> Autopalyara csak olyan jarmu mehet fel, ami sik uton tud tartosan
> 70-el menni. A kepessegen van a hangsuly es nem azon, hogy 70
> alatt nem mehet.

Akkor most 60 vagy 70?

> 60km/h onerobol sik uton, mindegyik savban. Mindig.

Ezek szerint a sik ut detektalasara szolgalo eszkozt is kell
mindenkinek vinni, mert aztan lehet vitazni a rendorrel, hogy
van-e fel % emelkedo, vagy nincs... A mindiget plane nem ertem,
akkor most nem csak sik uton? Vagy dugoban is? :)
+ - Ibiza csomagtarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Egy kis segitsegre lenne szuksegem.
Atyam  Ibizajara (`91-es, kockalampas) kene tetocsomagtartot szerezni. Azt mond
ja probalta mar tobb helyen, de eddig nem nyert sehol.
Nincs vmi tippetek mifele (spec.?) t.csomagtarto valo hozza? Es hol lehet ilyet
 szerezni, akar hasznalt/olcso/me'g o:k fizessenek... is lehet :))
Elore is koszonom!

Udv,
Peter
Thalia RT

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: taz-bfce.taszar.tfeasg.army.mil)
+ - RE: gipszelt bal lab (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado : Hunter
>E-mail :  [Hungary]
>Igaz is, probalt mar valaki gipszelt bal labbal vezetni? Sikerult?
>Esetleg jo elokeszulet lehet a jobb lab gipszelesere :)))))
Kollegam gipszelt jobb labbal vezetett 6hetig. Sara'-t.
--Udv:szm
+ - morgolodas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
>Csak a kedvedert - 40 centivel a kozepso
>betonfaltol,
>50 centivel az elozendo kamiontol. Autopalyas tempoban.
Egy ilyen helyen halt meg egy ismeros. A szemkozti savban egy egy-ket eves
M5-osben egy alighusz eves seggfej "autopalyatempoban" raszaladt a
betonfalra, majd atrepulve a masik savba szetlapitotta a kocsinak azt a
felet, ahol a srac bekesen szunyokalt az anyosulesen (aki vezetett par het
mulva halt meg, a bmw-s is a helyszinen)

>Nem hiszem, hogy meggyozlek, de leirtam.
en is :-o

> Felado :  [Hungary]
>Azt mar fel sem veszem, hogy ki akarjak szivni a benzint a kocsibol:
>az audi 100-asbol nehezen megy. Ilyenkor nem lehetne valami cukros
>vizet/sosavat jutatni a tankba? Mondjuk ot liter cukrosvizet
>szivesen tartanek a kocsiban. :)
Egy novellaban olvastam:
A foszereplonek elege lett abbol, hogy a parkoloban allandoan leszivjak a
benzinet, es szerelt egy kis tankot a benzintank fole (a begyurt cso abba
ment, hacsak nem kapcsolt at egy kapcsolot), amibe olyan vegyszer toltott,
ami benzinnel osszekeverve robbant.
Masnap az egyik biztonsagi or (az autojaval egyutt) rejtelyes korulmenyek
kozott felrobbant, es a benzinlopasok megszuntek :-o

A'kos

--
Ákos Szalay, Senior Research Engineer, Sophos Anti-Virus
Real Business/CBI Growing Business Awards: Company of the Year
Email: , Tel: 01235 559933, Web: www.sophos.com
+ - Elozes kotelezoen maximalis sebesseggel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Notorius gyorshajtok!

Volt itt szo arrol tobbek szajabol, hogy autopalyan etc. kotelezo a megengedett
maximalis sebesseggel elozni.

Ha igy van, akor mi a helyzet Nemetorszagban, ahol nincs felso limit? Belso sav
= kotelezo padlogaz? :-)))

udv,Akos
+ - Valasz: *** HIX AUTO *** #1406 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: USA tempok ( 13 sor )
> Idopont: Thu Mar 14 11:13:15 CET 2002 AUTO #1406
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

kedvencem, amikor Mo-on hirdetesben futasra mph-t irnak --
miles per hour)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>



Dehogy miles per hour, me'rpho:ld, amugy fellengzosen :-)) (meg mindig jobb,
      mint a sibeda).



udv,Akos
+ - Valasz: szunet*** HIX AUTO *** #1406 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>>>>>>>>>>>>>>
> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: szunet ( 14 sor )
> Idopont: Thu Mar 14 07:44:08 CET 2002 AUTO #1406
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hello,

>> Engem meg abszolut nem erdekelnek a statisztikak.

> Teged nem erdekelnek a sebessegkorlatozasok, ot meg

Azt hiszem egy idore ignoralom ezt a listat.
Heti tobb 10 valaszbol 2-3 van, ahol nem magyaraz
senki semmit felre. Igy nem lehet vitazni. Hiaba irom,
hogy nem erdekel a statisztika, a szamba adjak, hogy
nem erdekel a sebessegkorlatozas. Na mindegy.
>>>>>>>>>>>>>>>>

Nezd, lehet, hogy _konkretan_ebben_az_esetben_ eppen szo szerint nem ezt irtad,
de eleg sok beszamolod volt mar itt a listan, es _itt_es_most_ az alapszitu az
volt, hogy mesz egy alagutban, ahol MAXIMUM 100 lehet megengedve, de lehet 80,
70 is, es elotted valakinek 100-zal volt pofaja nem letakarodni a belso savbol.
Na most akkor mit csinalsz a sebessegkorlatozasokkal, oszinten?? Nehany idezet
toled, ujfent:

> szabalyszegest. Sot, meg a 140-el autopalyan 100-as tablanal sem. Az
> csak arra valo, hogy figyelmeztessen, legy eberebb ember, valami keszul.

> hiaba mentem falukban 80-100
> kozott, kozutakon 110-130-at, nem volt eselyem utolerni a program altal
> generalt idoket.

> Egy kis 110-es szakaszt kiveve vegig 90 a max. megengedett sebesseg,
> uthibaknal neha 50-es is elofordul. Volt ugy, hogy 15-20 percig 1
> autoval sem talalkoztunk, vegig 150-160 km/h-val huztunk, csak az 50-es
> tablaknal lassitottam 130-ra.

Ha ezek utan van arcod azt mondani, hogy en adom a szadba, hogy nem erdekel a
sebessegkorlatozas, akkor legyen...

udv,
Akos
+ - Vonohorog (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Amugy altalanossagban mennyire oke vonohorgot utolag
feltenni? Le kell kulon emiatt vizsgaztatni utana az
autot?"

A profi megoldas a gyari vonohorog - ugy ertem, a gyarban azzal
szerelt autot veszel at a kereskedonel. Nincs utolagos
barkacsolas, s egyes tipusoknal a varhato nagyobb terheles miatt
pl. nagyobb hutovel szerelik az autot.
Uj muszaki vizsga kell, teljeskoru, nem csak a vonohorogra es csatolt
reszeire.
Allitolag hamarosan csak a leveheto feju vonohorog lesz megengedett,
erdemes erre gondolni, ha valasztani lehet.
(Persze azzal lehet szivni, egyszer egy olyat emberfejnyi kovel
kellett mukodo allapotba kalapalni.)

Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS