Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 699
Copyright (C) HIX
2000-03-29
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: m1 matrica (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Re: Rejtett kapcsolo (mind)  19 sor     (cikkei)
3 pedagogus off (mind)  23 sor     (cikkei)
4 re: Ford-hifi (mind)  9 sor     (cikkei)
5 koszonet (mind)  13 sor     (cikkei)
6 fogyi (mind)  16 sor     (cikkei)
7 Fizetes vs buntetes (mind)  14 sor     (cikkei)
8 ingyenes autopalya (mind)  16 sor     (cikkei)
9 olasz auto (mind)  37 sor     (cikkei)
10 bejelentkezes es kerdes eladasrol (mind)  15 sor     (cikkei)
11 Mitsubishi - leallas (mind)  27 sor     (cikkei)
12 Re: ac-pumpa (mind)  52 sor     (cikkei)
13 Karosszerias/fenyezo (mind)  7 sor     (cikkei)
14 100.8Ft-os benzin-elmenybeszamolo (mind)  40 sor     (cikkei)
15 Re: bfarkas a mediasztar (mind)  10 sor     (cikkei)
16 Re: taxisok (mind)  36 sor     (cikkei)
17 100.8 Ft (mind)  7 sor     (cikkei)
18 Re: *** HIX AUTO *** #698 (mind)  11 sor     (cikkei)
19 Taxi (mind)  39 sor     (cikkei)
20 gazolaj (mind)  9 sor     (cikkei)
21 Re: auto+penz (mind)  30 sor     (cikkei)
22 Re: VW minoseg, kuplunggal inditas (mind)  30 sor     (cikkei)
23 Re: Benzin szeru valami (mind)  37 sor     (cikkei)
24 Baseball uto (mind)  14 sor     (cikkei)
25 Szivattyunyomas (mind)  11 sor     (cikkei)
26 Keleti jargyanyok (mind)  33 sor     (cikkei)
27 Suzuki Dealer kerestetik (mind)  12 sor     (cikkei)
28 Francia auto (mind)  17 sor     (cikkei)
29 Kérdés (mind)  7 sor     (cikkei)
30 off: pedagogus (mind)  13 sor     (cikkei)
31 rendszam (mind)  19 sor     (cikkei)
32 Baseballuto,Gazarak,Civic,Birsagkiszabasa,Colopok (mind)  118 sor     (cikkei)
33 BMW sztori (mind)  18 sor     (cikkei)
34 100.8 -as benzin (mind)  22 sor     (cikkei)
35 Re: taxisok (mind)  15 sor     (cikkei)
36 Rele, gazar, Robin Hoodok, koki, ablaktorlo, egyebek... (mind)  84 sor     (cikkei)
37 m1 matrica (mind)  23 sor     (cikkei)
38 MAP, konvoj, Trabihofok (mind)  23 sor     (cikkei)
39 Re: pedagogus OFF (mind)  66 sor     (cikkei)
40 RE: *** HIX AUTO *** #698 (mind)  27 sor     (cikkei)
41 RE: Amit a gazos autokrol tudni kell (mind)  15 sor     (cikkei)
42 Trabant motorhomerseklet (mind)  48 sor     (cikkei)
43 korrupcion (mind)  5 sor     (cikkei)
44 gaz, japanok (mind)  33 sor     (cikkei)
45 autovasarlas (mind)  7 sor     (cikkei)

+ - Re: m1 matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

> A nyaron valoszinuleg egy parszor elmegyek majd az
> egyesen Bicskeig. Fogalmam sincs a tarifakrol, de
> fizetni nemigen lesz kedvem, az tuti. Milyen az
> ellenorzes? Megeri enkabb elbliccelni?
Haaat nem tom. Engem az utobbi idoben ketszer is megallitottak. Teljesen
spontan ellenoriznek, meghozza ugy, hogy lezarjak az egyik savot, a masikba
mehetsz csak, ott meg minden autot megallitanak. Ha elkapnak, akkor meg
100.000 (szazezer) Ft a buntetes. Amugy az autopalya menten az osszes
benzinkutnal kapsz mindenfele matricat. Amugy az utlezarasok is erdekesek,
mert elotte csak azt jelzi, hogy utmunkalatok, aztan az utolso pillanatba
van kirakva, hogy "Matrica-kontroll".
Amugy a hetijegy 1300, a havi 2500 (asszem), es az eves 22000 Ft. A
hetijegy tudomasom szerint 9 napra ervenyes, azaz ket hetvege van benne.

> Amugy a zsaru pl. milyen alapon buntet?
Jogi alapon, es eleg kemenyen. :-(

> Emlekeztek, mi volt kiirva hatalmas tablakon, amikor
> elkezdtek epiteni az autopalya hianyzo reszeit (pl Tatabanya
> utan) 'Az Onok penzebol, Onoknek epitjuk...'
> Ha a mi penzunkbol nekunk epult, akkor most miert kell
> erte fizetni? Ez mar taplosag a kobon.
Ebben teljesen igazad van, de ez ellen mar semmit se lehet tenni. En
naponta jarok az M3-on, igy kenytelen voltam megvenni az eves matricat,
igaz ez jo az M1-re is. (meg szerencse)

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie
mailto:
Ekezet & HTML ready
+ - Re: Rejtett kapcsolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En errol nem vagyok meggyozodve. En egy olyan "kapcsolot" tervezek beepiteni
a kocsiba, ami engedi elinditani az autot, de kb 3 mp mulva leallitja (pl a
benzinszivattyut). Igy ha a tolvaj beul, orul hogy nincs riaszto (vagy
hatastalanitotta), elinditja a kocsit, de mire sebessegbe teszi, leall.
Aztan megint elinditja, sebessegbe teszi, leall. Ekkor mergeben valamit
osszetor a kocsiba, karomkodit, de terv szerint otthagyja ezt a sz@rt.
Persze tevedhetek, remelem soha nem tudom meg, viszont addig is nyugodtabb
leszek..
Hali
KI

> wrote in message news:>...
> Sziasztok,
> 
 Erre viszont
> pont a rejtett kapcsolo nem alkalmas.
> 
> Gyula
>
+ - pedagogus off (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VAti irta a pedagogusokrol: "Viszont nem vagyok megyozodve, 
hogy ha 3x-re felemelnek a fizetesuket, kapasbol 
megtaltosodna az oktatas szinvonala."

Vannak jo tanarok es vannak kevesbe jok. Aki jo tanarnak, 
az altalaban mashol is bevalik, olyan helyen is, ahol 
tobbet fizetnek.

En Bolcseszkart vegeztem, "hivatalosan" angol tanar lennek. 
Gyakorlo tanitas utan az orszag egyik legnevesebb 
gimnaziumaban ajanlottak allast, mert annyira elegedettek 
voltak velem. En is elveztem tanitani, joban voltam a 
sracokkal, plusz jol teljesitettek a vizsgaikon. De 
ugyanakkor mashova is hivtak dolgozni, ahol nem tanitok, 
hanem egeszen massal foglalkozom, es valoban lenyegesen 
jobban keresek, mintha tanar lennek.

A csoporttarsaim kozul csak a legbenabbak maradtak a 
szakmaban, akiknek semmilyen mas lehetoseguk nem volt. A 
vonzo tanari fizetesekkel a tehetseges embereket igenis a 
palyan lehetne tartani.

Stevie
+ - re: Ford-hifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasz Attila irta: "A Ford elso ajtoban levo hangszoroit 
szeretnem fejleszteni. ehhez kellene
beepito keret."

Az autohifi-muhelyekben nehany ezresert olyan megoldasokat 
kinalnak neked, amivel pontosan lehet az autodat es a 
hangszorot illeszteni. Egy otlet: www.autohifi.info.hu

Stevie
+ - koszonet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Szeretnem megkoszonni mindenkinek a jotanacsokat, amivel E Kadett lengescsillap
ito es Skoda ugyben lattatok el.
Frigyesnek koszonet az arajanlatert.
Termeszetesen ha valakinek tudok segiteni, szivesen megteszem.

Udv minden HIX-AUTOsnak : Dudu



___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - fogyi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

>Mi az optimalis? A legkevesebb? Hamar felkapcsolni, magas fokozatban
lassan
>menni. A tenyleges optimum (a legalacsonyabb fajlagos
>tuzeloanyag-fogyasztas g/kWh-ban kifejezve) kb 75%-ig nyitott
fojtoszelep
>(=3/4 gaz) mellett a max. fordulat kb 2/3-anal. A legtobb motor
>fogyasztas-gorbei kb itt adnak minimumot.

Hat en inkabb ugy fogalmaznek, hogy a nyomatekmaximum kozeleben a
legjobb a fogyasztas.

Bye

Fresi BaCSi
+ - Fizetes vs buntetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>>nem ertem az osszefuggest a vagyoni helyzet es a kihagas kozott.
>>van valaki, aki elmagyarazza?
>Pedig ecceru: osszefugges az nincs, de talan hasonlokeppen gondolkodnak
>nehanyan:
>Kepzeljuk el mondjuk a zarovonal atlepeses elozest. A hozza kepzelt
>buntetesi tetel legyen 10000Ft. Erre azt mondja magaban a havi 2milkot
>zsebrevago: "Ki a szart erdekli, hogy...

Ugy latszik remenytelen eset vagyok, meg mindig nem ertem, de koszi
a valaszt. Ha gondolod maganban folytathatjuk.

Cs.
+ - ingyenes autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Lantos Tibor irta:
<Emlekeztek, mi volt kiirva hatalmas tablakon, amikor elkezdtek 
<epiteni az autopalya hianyzo reszeit (pl Tatabanya utan)
<'Az Onok penzebol, Onoknek epitjuk...'
<Ha a mi penzunkbol nekunk epult, akkor most miert kell erte 
<fizetni? 

Emlekeztek mi volt az Orban kormany valasztasi igerete?
Kozpenzekbol fognak autopalyat epiteni, es ezek hasznalata
ingyenes lesz (meg azt is mondta, hogy a kapuk a futballpalyara 
valok).
No comment.

Koli
+ - olasz auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En is csatlakoznek a  francia/olasz/nemet/japan
autokrol kozolt infokhoz. 
3,5 honapja vagyok boldog tulajdonosa egy Fiat Bravanak (1.6 SX).

Egy kicsit bosszanto dolgok:
Az elso ablaknal ha szelvedomosot spiccelek a szelvedore (ami 8 sugarban jon :-
))
nem indul el automatikusan az ablaktorlolapat.
Neha nyikorog a belso levegokeringetes ventillatorja (motorja?). A szervizben n
em talaltak
semmi hibat, garanciaban kapok bele uj ventillatormotort, ventillatort.
Elektromos problemabol csak egy van: ha jobbra indexelek es nyomom a fekpedalt,
 
akkor az index lassabban villog. Segitot bevonva (aki hatul figyelt, amikor en 
nyomtam a 
fekpedalt) kiderult, hogy az index halvanyabban vilagit, es ugyanabban az utemb
en a 
feklampa is elhalvanyul.
Eleinte idegenkedtem a tekeros kapcsolokrol (elotte Golfom volt),
de a dolog konnyem megszokhato.
Az utaslegzsak miatt eleg kicsi a kesztyutaroja.

Teccik benne:
Formaja, szine, sok extraja (nem ertem azokat az embereket, akik megveszik a 
kormany-motor-kasztni-ules autokat (netan meg hatso ablaktorlo sincs rajtuk :-)
), - 
nekem a kenyelmi es biztonsagi felszerelesek ugyanolyan fontosak, nem mindegy, 
hogyan erzem magamat az automban.
Zorogni nem zorog, kenyelmes, nagy ulesei vannak, hatul is van benne hely, 
jol megy, nem fogyaszt sokat,es nekem nagyon teccik.

Udv,
Koli

Ps. A legzsakba mi csinaljuk a csatlakozokat, ugyhogy nem csak az autoban, hane
m 
a legzsakban is meg kell hogy bizzak :-)
+ - bejelentkezes es kerdes eladasrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autosok,

eddig csak neha olvasgattam a listat, de most sajnos
irni is kenytelen vagyok.
Anyagi okokbol sajnos meg kell valni egy 16 eves,
jo allapotban levo, de muszaki nelkuli Volvo 244 GLE
"csatahajo"-tol. Szeretnenk erte 250 ezret kapni.

Mit ajanlotok, hol erdemes meghirdetni, es mit
erdemes bevetni, hogy gyorsan elvigyek ?

udvozlettel:

Fodor Albin
mailto:
+ - Mitsubishi - leallas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Autosok!

Egy eleg kulonos es bosszanto hiba jon elo az automon, 
raadasul csak idonkent: a motor egyszeruen menet kozben 
leall. (Idaig negyszer fordult elo, ebbol haromszor aranylag 
kis fordulaton, indulas-gyorsitas kozben, viszont a 
negyediknel 50-nel robogtunk.) Ha a leallas utan megprobalok 
oninditozni, azonnal utana nem indul be, de ket-harom perc 
varakozas utan igen, es mint aki jol vegezte dolgat, lehet 
robogni a kovetkezo hasonlo alkalomig. (Nagyjabol 12 
naponkent fordult idaig elo a hibajelenseg, de szerintem 
nincs szabalyos periodicitasa.) Benzin van, nem rossz 
kuplungolasrol van szo, az autoban 75k km van, nemreg volt a 
75 ezres-szervizen, a gyertyák is vadi ujak. Az auto egy 
93-as jo kezekben levo Mitsubishi Lancer. Mit kellene 
megnez(et)ni az auton? Jartatok mar hasonlokeppen?. Ha van 
valami otletetek, javaslatotok, osszatok meg velem.

Kosz!

mezga

PS:
Kerdeztem mar szervizeseket is: a Mitsubishi Racz (Kerepesi 
uti markaszerviz) hozza sem tud szolni a dologhoz, addig nem 
foglalkoznanak velem, amig egyszer vegervenyesen - es 
leginkabb maradandoan - le
+ - Re: ac-pumpa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia sztok!
Fogash irta :
>>Elvileg a szivattyu a nyomashatarolo elott 8-9 bart nyom, de a
>>nyomasszabalyozo 3,5-4,5 barra szabalyozza. Ezek altalanos ertekek, de
>>szint minden befecskendezo rendszer ezt hasznalja. Ha nem ennyi, akkor nem
>>jol tudtam.
>Ez biztos? Az AC-pumpa az esetek tulnyomo reszeben membranszivattyu, akar a
>fotengelyrol hajt, akar elektromos. Namost ettol 8-9 bart elvarni szvsz hiu
>abrand. Szeriaban mindenkeppen. 
Az AC pumpa elnevezest elsosorban tenyleg a membranos szivattyukra szoktak
hasznalni. Ezek nyomasertekei tenyleg max 1-1,5 bar tulnyomas.
DE, en benzin szivattyurol beszeltem es ez tok mas. AC pumpaval , de
barmilyen rendszeru nem folyamatos tomegaramu szivattyuval befecskendezot
taplalni nem lehet, csak karburatort, hacsak nincs beepitve puffer tartaly,
de ezt meg senki nem alkalmazta. Tehat amirol en irtam az egy lapatos
szivattyu es ennek ez az ertek nem gond.
Mas kerdes, hogy elektromosan hajtott membranos szivattyu sincs ,
legalabbis autokben nem alkalmazzak, mert nem jo.

>Nyomashatarolas a karb/bef.ben van, illetve
>ami nem megy a hengerbe, az egy megkerulo agon visszajut a rendszerbe. 
Ez azert nem teljesen igaz. Nyomashatarolo csak a befecskendezoknel van,
mert a karbiban ennek semmi jelentosege, ugyanis az uszohaz kornyezeti
nyomason van tehat ha nagyobb a tapnyomas, akkor csak a tomegaram lesz
nagyobb es elobb megtelik az uszohaz es bezar a tuszelep. A pontos
nyomashatarolasnak ott van szerepe a befecskendezoknel, hogy a szamitogep
kiszamolja a szukseges mennyisegu benzint es ugy oldjak meg a pontos
adagolast, hogy mindig allando nyomason hosszabb vagy rovidebb ideig
fecskendez a befecskendezo szelep. Tehat ha nem jo a tapnyomas, akkor nem
megfelelo mennyisegu a benzin es a motor nem mukodik rendesen.

>A benzincso kulonben sem birna ki azt a nyomast. Amit en lattam: karbis
>kocsiknal kb 0,8-1bar tulnyomas, befecskendezos autoknal az AC kb 2-2,5 bar
>korul nyom, a versenyautoknal van 3-4 bar feletti tapnyomas. 
En ezeket az ertekeket a foiskolai tankonyvembol irtam ki, ami a Bosch
rendszeru befecskendezokre alapul. Nem allitom, hogy szentiras, de azert
szerintem nem igazan hulyesg. Egyebkent nagy elteres nincs is a ketto kozott.

>De a kulonbozo
>elmeletek helyett vehetnenk valami empirikus erteket. Nem tud valaki ilyent
>megmerni?
Egyszeru nyomasmero moszer, de ugy is meg lehet merni, hogy egy ismert
keresztmetszetu csovegbol kifolyatod a nyomas alatti benzint es megmered a
tomegaramot, vagyis, hogy hany ccm jottki egy masodperc alatt. Ebbol ki
lehet szamolni, de a pontos kepletet ne kivanjatok tolem fejbol, mert ezt
az aramlastechnika vizsgara sem tudtam. 
Udvicsek,

W a l t e r
mailto:
Telefon:+36-30-99-05-837
(Klem Krisztian)
+ - Karosszerias/fenyezo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valaki egyszer emlitett egy karosszeriast vagy fenyezot, ha jol emlekszem 
Pomazon aki szepen es jol dolgozik. Ha jol emlekszem egy oreg ember.
Legyen kedves irja meg megegyszer a cimet maganba, vagy a listara.
Koszonom elore is!

Kodolanyi Andras

+ - 100.8Ft-os benzin-elmenybeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello autosok,

>> >29-en annal inkabb! Most hallgatom a Slagerradiot,
>> >jovo szerdan egy budapesti benzinkutnal 100,8 Ft
>> >lesz a 95-os! Mi lesz ott? Olni fogjak egymast az emberek.
>>
>> Nem tudod, pontosan hol, melyik kutnal?

>Szerdan reggel 3/4 6-tol 9-ig, a
>Kerepesi ut 89. alatti Castrol kutnal.

>Aki elmegy szamoljon majd be.
> |     Szommer Ákos  email: - __|
  
Ime az en "elmenybeszamolom": Mivel nem tudtam, hogy mar este
bemondjak a radioban, ezert 6:10-kor pattantam is a verdaba, gondoltam
naivan, en leszek az elso! :))
Elso lelkesedesem hamar alabbhagyott, amikor kb 6:30-kor elertem az
Orsot, es be volt dugulva teljesen, allt a sor. Nem baj. Orsot
megkerultem, es a HEV-sineknel (Kinai vendeglo mellett) atkelve
bealltam a sorba.
Ebben a keresztutcaban addig allt a sor, amig a szem ellat, a buszok
sem tudtak kozlekedni.
Fogarasit rendorbacsik (es egy neni) iranyitottak, egy sorban allt a
kocsisor. :((
Elovettem a direkt erre a celra hozott konyvet, es elkezdtem
olvasgatni. kb 8 oldal utan motor be, elore egy kocsit.
Ez ment egeszen 1-1.5 oran keresztul. Ez volt az a pont, ahol
gondoltam, kiszallok. Balra el, es meg kb 800m-en allt a sor a kutig.
Kutnal kordon, rendor, koccanas, mindenki all.
Az volt az erdekes, hogy direkt a Fogarasirol nem lehetett behajtani,
hanem meg kellett kerulni az egesz kutat. Kutat? Ennel kisebb kutat
nem magyon lattam. Szerintem csak 1, vagy 2 helyen lehetett tankolni.
Ha legalabba valamivel nagyobb, jobban megkozelitheto kutnal lett
volna az action, akkor meg talan en is teli tankkal mehettem volna el.
De nem. Majd legkozelebb. Talan...

-- 
bye,
 Dobosi Daniel
+ - Re: bfarkas a mediasztar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Kedves bfarkas@.... ugye Teged lathattunk hetfo este az RTLklub Automania c.

Jeeeeeeeee. Bizony. Odajott egy ember, osz a szamba dugta a mikrofonjat... :)

Udv: Balazs
 _ _
| | |  1980 Oldsmobile Cutlass Calais  5.0 V8 
| | |     
|/|\|    http://www.extra.hu/myolds 
|_|_|    Mailto:
+ - Re: taxisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]

>NEM arrol van szo hogy bajom lenne a taxisok magas jovedelmevel.

>Ami kulonosen felpiszkal a taxisokkal kapcsolatban, az az, hogy az utakon is
ugy
>viselkednek mintha a torvenyek nem vonatkoznanak rajuk. Pokhendiek,
eroszakosak
>es szabalyszegoek.  Es sokszor eletveszelyesek.
>Emellett sokuknak piszkalt oraja van, amivel egyreszt atveri az utast,
masreszt
>atveri az allamot, aki EGYUTTAL TE VAGY mint adofizeto allampolgar. Es neked
>szar az egeszsegugyi ellatasod, a kozbiztonsagod az adocsalok miatt. (Ez
persze
>leegyszerusitese a dolgoknak, de az alapveto problemak itt gyokereznek)
EZ AZ, ez a lenyeg.
Empirikus tapasztalat: minel dragabb kocsival taxizik, annal szemetebben
kozlekedik.

>...Kb. akkor lehettel 15 eves. Azt tudsz a taxisblokadrol amit masok tudatni
>akartak veled. Es valojaban nem a benzinarnovekedes miatt volt. Tiszta
mocskos
>politika volt az egesz. Es pont azok blokadoltak, akik a legpofatlanabbul
>muveltek(ik) az adocsalast. Semmi joszivuseg nem volt a blokadban hogy "mi az
>ehezo nepert blokadolunk...stb"

Kozben ment a TV-ben a nepbutitas:
" ... a lakossag forro teaval latja el didergo taxisokat ..", meg:
" ... a mentot pillanatok alatt atangedik ..."
Sokan bizony nem tudtak ket napig kozlekedni, (nem volt am busz,
meg villamos). A tarsadalomnak ez a marginalisan kis
(de roppant eroszakos) csoportja _megakadalyozta_ a szabad
mozgasodat. Van olyan ismerosom, akinek masfel napig tartott
Hegyeshalombol Bp-re az ut (telen, ket kisgyerekkel)

--Udv: szm
+ - 100.8 Ft (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Felkeltem hajnali 5 kor, es elmentem a Castrol
kut kornyekere, aztan fordultam is vissza, akkora
volt a sor. Raadasul ez a legkisebb benzinkut, amit
valaha lattam. 1 kutoszlop van. Azert megfordult a 
fejemben, hogy ha mar ilyen jo sokan osszeverodtunk, 
akkor ez alapja lehetne, egy kis demonstracionak...
Udv: Po:li
+ - Re: *** HIX AUTO *** #698 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>  ford elso ajtoban levo hangszoroit szeretnem fejleszteni. ehhez
>  kellene
> beepito keret. a kocsi 1995 Ford Escort. ha tud valaki az jo lenne.
> bontott/hasznalt is jo lenne.
Ha belulre kell, fabol csinald, ha az ajtora valaki keres 
kiemelokeretet egy halom autohoz gyartanak, es lehet is kapni, 
tegnap lattam veletlen, baromira jol nez ki... 
A cimet nem irom mert az reklam lenne.. :) 
De email megadom

AntForce
+ - Taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szia Istvan!

>Ennek legyen __csak__ a fele utaskilometer. Az 30e km/ev. Az elmult 1 evben
>200Ft/km. Most tekintsunk el a dupla sebesseggel jaro megberhelt
taxioraktol es
>egyebektol

Es innentol kezdodnek ujra a teves szamitasi adatok. Ez az osszeg ugyanis a
maximalt km. dij. Eppen most olvastam, hogy szeretnek a taxisok, ha emelnek
ezt az osszeget.

!!! Igen am, de: a taxistarsasagok java nem 200 ft/km dijjal szamol, hanem
joval kevesebbel. Amikor beallsz egy piros lampahoz, tanulmanyozd az ablakon
levo matricat az arakrol. (Ugyis mindig van egy-ket taxi az ember korul.)

Termeszetesen ha valaki nem tagja semmilyen tarsasagnak, akkor lehet, hogy
200 ft/km-t szamol, de nagyon keves utast kap, hiszen az utasok felnek
beulni egy csupasz taxiba. (Evekkel ezelott jart hozzank ismerosunk
kulfoldrol. A palyaudvarrol mindig taxival jott, de tudta, hogy csak a
"kockas"- (fo-)taxiba szalljon be.)

Viszont, ha tagja valamelyik tarsasagnak, akkor tagdijat kell fizetni, ami
azert nem 1000 ft egy honapra.

Tehat nem biztos, hogy kijon havi 200-250e ft tisztan egy honapban.

En a 100-150e ft-ot tartom realisnak, ami azt veve alapul, hogy egesz nap
gyakorlatilag azt csinalhatod amit szeretsz, nem rossz. Raadasul teljesen
fuggetlen vagy, szabad az idobeosztasod, es nem szol rad senki, ha
valamelyik nap nem dolgozol. Persze a merleg measik oldalan ott vannak a
letagadhatatlan veszelyek.

Udv:
Csaba (Armando)

***        Balesetek, katasztrofak *** http://www.extra.hu/krimi
*** ICQ UIN: 24695548 *** Keress penzt netezessel!! Kattints ide:
*** http://www.sokpenz.net/jelentkezes.cgi?840816
+ - gazolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem tudom ki hogyan van vele, engem a csoda tudja miert, de  idegesit,
amikor azt latom, hogy "diesel". Magyarban mar qurva regota dizelnek kell
irni, hosszu i-vel. Ha pedig dieselt irtok, azt nagybetuvel kezdjetek, mert
szemelynev
---------------------
Gumireszek apolasa: glicerin? A Citrom kezikonyve azt ajanlja a tetoablak
kornyekere, igaz, ott nem minden gumi, masreszt a konyv '84-es kiadasu.

Udv joe
+ - Re: auto+penz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 28 Mar 2000 01:29:53 EST,   wrote:

>"Hello Autostarsak,
>szeretnek egy '94-es Szuziba beszerelni egy kapcsolot,
>amivel kicsit megnehezithetnem az illetektelen szemelyeknek
>az auto inditasat. Szerintetek hova tegyem?
>Mit erdemes megszakitani? (gyujtas, AC, test)
>Koszi elore is"
>
>IMHO (bocs, nekem ezt konnyebb begepelni) az AC pumpa. Az en rejtett kapcsolom
a
>t beapplikalo szerelo legalabbis azt mondta, diesel eseteben korlatozottak a l
e
>hetosegei (motorhazteto felnyit, ez+az osszekot, nehany sec az egesz) de benzi
n
>esnel tud olyat alkotni az emlitett szerkezetnel, hogy fel oras szereles utan 
i
>ndithato csak a jargany.
>
>Piece:
>nme1
Szerintem nem kellene ilyesmit irogatnotok, hogy melyik kapcsolot hova
rakjatok, mi mit szakit meg. Egy titkos kapcsolo addig titkos,
amig csak te tudsz rola. A neved/szolgaltatod alapjan esetleg ra lehet
jonni,
egy-ket szemelyes adatodra. 

Ez az en _szemelyes_ velemenyem!

Professzor
+ - Re: VW minoseg, kuplunggal inditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Mas.
>
>En mar megszoktam, hogy kuplunggal inditozok. Ennek okai:
>1. Korabban az Alfoldon laktam, ott eleg, ha sebessegben hagyom a
>kocsit, igy nem gurul el. Igy viszont megvan az eselye, hogy
>elfeledkezunk rola. Egyszer egy ismeros nekinyomta az oninditoval a
>Trabantunkat egy villanyoszlopnak. Azota hasznalom a bal szelso pedalt
>inditaskor...

Sziasztok!

Ezt mar regota szeretnem kerdezni, hogy miert jobb, ha sebessegbe
teszem
annal, mintha behuznam a kezifeket.
_Szerintem_ a sebessegbe rakas nem egy fix dolog
(hiszen attol meg elgurulhat). Vagy pl. engem teljesen benanak
tartanak
(ami lehet, hogy igy is van), mert en emelkedon
mindig kezifekkel indulok el. Nekem ugyanis sokkal konnyeb a lampanal
behuzni a feket, mintha vegig taposnam a labfeket + tuti, hogy nem
gurulok hatra.(Tudom persze, egy ugyes vezeto labfekkel sem gurul
hatra.)

Professzor

Ui: ne azt irjatok, hogy telen befagy. Beszeljunk a nyari idoszakrol.
(Nekem mondjuk meg a Trabantom feke se fagyott be telen,
pedig se jo kocsim nem volt, se nem vagyok tul ugyes)
Levelemben nincs semmi cinikus hangvetel, nem akartam senkit
megserteni, ez csak egy kerdes!
+ - Re: Benzin szeru valami (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 28 Mar 2000 03:41:13 EST,   wrote:

>Hali!
>
>>Ha valaki jarkal Ausztriaban vagy nyugatabbra, akkor erdekes modon egy
>>ottani tankolastol az autoja uj sebessegrekordra kepes.
>Ez mar nekem is feltunt, en Szlovakoknal tankolok, ott is Mol/95-os UNI (meg
>ne kovezzen ezert senki :)))) az erdekes az, hogy nagyon megy tole a Ritmo,
>neha nem jutok el a hatarig, ilyenkor itt pesten szoktam proballgatni, hogy
>melyik tudja ezt produkallni... hat, eddig egyik sem :( amiket probaltam:
>Aral, Shell, Esso, Omv, Mol(!)... itt mindenhol 98-as adalékost vettem, de
>egyikkel  sem ment ennyire, zajosabb volt stb.  Nem ertem, hogy ha odakint
>tudnak jot is csinalni Mol-ek,   ide miert nem prezentalnak hasonlot...
>arrol mar nem is beszelve, hogy cirka 40-50 ft-tal olcsobb... najo, csak ha
>olcson tudok koronához jutni :)))

Elorebocsatom, nem vagyok egyik kutnak sem kepviseloje,
de nem lehet, hogy placebo-hatasrol van szo?
Ha az ember hisz vmiben, hajlamos ugy is erezni.
Azaz, hogy jobban megy, csondesebb, stb.
Azt tudom, hogy rogton mondanatok egy paran, hogy
lemertetek, 160 helyett 175-ot megy a gep, vagy
meg tobbet. De en ilyet meg soha nem tapasztaltam.
Svedorszagban elnek rokonaim, szoktak hazajarni egy-ket
honapra nyaron. Tobbszor kerdeztem, es szoltam is, hogy figyeljek,
hogyan valtozik/valtozik-e az autojuk viselkedese itthon.
Nem vettek eszre semmit. (Megjegyzem, hogy az ideut
Nemetorszagon keresztul vezet!)

Persze latom, hogy itt ellentmondas van:
egyszer elismerem, hogy vannak olyanok, akik kocsija sokkal jobban
megy kulfoldon, masodszor azt mondom, en es ismeroseim meg nem
tapasztaltuk. Attol fuggetlenul SZERINTEM ez ez olyan,
mintha V-powert tankolnek. Biztos, hogy ugy ereznem, jobban megy a
kocsi,
mert a +10(?) Ft-ert jobbat kell kapjak.
Professzor
+ - Baseball uto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!

A temaval kapcsolatban szeretnem megjegyezni.

METAXAs UVEG

Szep hosszu kezreall, konnyen lenditheto stb.
Kossuk ossze a kellemest a hasznossal.
Egyebkent eleg strapabiro, es nem tudni mire valo. :-)

Javaslom mindenkinek, nekem is van egy. :-)

Udv
Teeby
+ - Szivattyunyomas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

A Bosch-nak vannak fuzetei az altalukgyartott befecskendezokrol. Azokban
pontosabb adatok is leledzenek, tobbek kozt a tapszivattyu
toltonyomasarol.
Anno olyan 1000 Ft korul voltak ezek, de ma mar biztos nagyon dragak.
Amolyan szervizfuzetek. e lehet, hogy abban is csak a rendszernyomas
adatok vannak?!

Udv
Teeby
+ - Keleti jargyanyok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

>Viszont az nagyon gagyi, hogy a hatso ablak csak 2/3-ig megy
>le...

Ez nem gagyi, hanem biztonsagi eloiras.
Ugyanis a legtobb autoban nem lehet leengedni teljesen a hatsoablakot.
Meg ha tekeros sem, ugyanis senki sem orulne, ha a 10 eves gyereke menet
kozben leengedne aztan derekig kihajolna.
Igy azert kicsit nehezebb neki.
Hasonlo elgondolasbol van egyes autokon az ablakzar is. Pl. Volvo-ban
talalkoztam vele. Felhuzod, es megegyszer ranyomva a gombra kiiktatja az
aktualis helyen levo kapcsolojat.

Amugy nem tudom miert nincs egyedi dolog a japan autokban.
Pl a Mitsubishi regebbi (akar 10 eves) valtozatai belulrol nagyon
esztetikusak. Nem erzem magam elbrikadozva mint egy nemet jarganyban.
Es kenyelmesen kemeny ulesei vannak. Tovabba szep a muszerfala is.
Csendes a motor benne, jo a kezelhetoseg, sorolhatnam...
Mondjuk a masik meg, hogy megszokas kerdese.
Mert pl. egy AX Citromot nehezebb lenne megszokni. Olyan kezeloszervei
vannak mint egy urhajonak. Vagy nekem pl. szokatlan volt egy BX-ben a
muszerfalon levo billenos indexkapcsolo.
Bocsanat a francia markak kepviseloitol, de most ezek jutottak eszembe.
Vagy pl. a VW-ben eleg nehezkes a kormany szerintem.

Azert ne szoljuk le a japanokat sem, mert sokan kozuluk nem ma kezdtek
az autogyartast.
Csak biztos egy europai embernek nehez elfogadni az ottani izlesvilagot.
En csak erre tudom visszavezetni a diszkriminativ viselkedest.

Udv
Teeby
+ - Suzuki Dealer kerestetik (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

	Szeretnek egy uj Suzukiba beruhazni, de nemileg visszariaszt, hogy minden cegn
el masfele
	konstrukcio van, es nem igazan latom, hogy hol eri meg most venni, reszletre, 
hasznalt auto
	beszamitassal. Ha van valaki a vonalban, aki ilyesmivel foglalkozik, dobjon me
g egy levellel maganban
				Koszi

						Viktor
						
+ - Francia auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi Lista,

>"A piac is kezdi elfelejteni eloiteleteit a franciakkal szemben - >SVSZ - 1M F
t folott egy francia auto semmivel sem olcsobb mint nemet
>kategoriatarsai (persze vannak kiveteles markak mindket oldalon)."

Szerintem nem egeszen igy. Van a Picasso pl. vmi 3,2 korul indul (igaz, a megle
hetosen kicsinek tuno 1.6 motorrral), de a telen pl. a Xsara 'Mont Blanc' nevre
 hallgato szeriaja 1.4 motorral 2.99 M; 1.6 motorral 3.2 M volt, ilyesmi extrak
kal: ABS, 2 legzsak, kodfeny, egyebek, es ha jol emlexem klima is. Nem hinnem, 
hogy ezert a penzert hasonlo felszereltsegu Astrat kapnal, egy uj Polo, pedig 2
.6 korul indul.
Piece:
nme1


"Know your enemy"
+ - Kérdés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok!

Egy ismerosomnek autora faj a foga.Nem tudtok
veltlenul 1,8-2 l-es nem legallyazott gepet kb 650 eFt-ert?
A segitseget elore is koszonom, valaszt maganba kerek.

Udv : -Dani-
+ - off: pedagogus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hi all

csak most kapcsolodtam be a pedagogus flameba. es rogton fel is kaptam a
fejem.
megint a sirankozas megy...hugy mennyit keresnek...
sajnos azt kell mondjam, aranyosan sokat keresnek. mert 
_ugyan szamoljuk mar ossze hany orat dolgoznak egy evben..._
azt hiszem ennyi munkaert  _kb._ ennyi penz jar. na jo...annyi, mint a nem
allami oktatasi intezmenyekben ugyanannyi munkaegysegre vetitve.


Mit freundlichem Gruß, Best Regards, Üdvözlettel
   Szász Attila  (RBHU/CBW)
+ - rendszam (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

udv mindenkinek

lenne egy kerdesem:
Tudja valaki esetleg, hogy ki kap
ma Magyarorszagon C-A-val kezdodo
rendszamot?

Ja es meg valami, tegnap lattam egy ilyet:
feher alapon pirossal 2 betu 4 szam uj formatumu
magyar rendszam H betuvel zaszloval
ez mi???

kosz a valaszokat
Bors


_____________________________________________________________
Get  email Today!
Visit http://mail.6pack.de
+ - Baseballuto,Gazarak,Civic,Birsagkiszabasa,Colopok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Halista!
Az alabbiakban nehany szosszenet:

Baseball:
>>En bevezetnem, hogy aki autolopot lo le, azt ne vonjak felelossegre.
>>Kb. 2 honap alatt vege lenne ennek a remalomnak ami itt (foleg Pesten)
>Teljesen egyetertek veled. En is igy cselekednek pedig Skodam van. De a mai
>torvenyes viszonyok kozott ha egy tolvajt tettenersz es veletlenul kepen
>torlod teged sittelnek le.
Na ez az ami nem igy mukodik! Nezd meg az USA-ban mi van. Egy sima trafik kirab
lasakor is lelonek mindenkit. Vajon miert? Mert mindegyik pult alatt van fegyve
r es nem kockaztatnak a rablok(gyilkosok). Szvsz ha szabad rajuk loni, akkor ok
 meg a megmukkanasod elott "viszonozni" fogjak a tuzet plusz meg a szemtanukat 
is elhallgatatjak es ettol lesz csak igazan szar az amugy sem fenyes kozbiztons
ag. En inkabb jobban buntetnem a kocsi tolvajlast, es nem fogadnam el azt a szo
veget, hogy csak autozni akartunk.
__________________________________________
Gazarak:
>En aggalyoskodtam. Nem feltetlen arra gondoltam, hogy a benzin arahoz emelik a
>PB gazet.
>Olyasmire gondoltam, mint a futoolajnal, hogy egyszeruen nem tudod beletenni a
>kocsiba a
>palackozott PB gazt, csak a kutnal kaphato gazt. Nem tudom technikailag hogy
>lehet megoldani,
>de mint tudjatok a magyar szurkeallomany vilagszinten van. Valahogy majd
>megoldjak.
Akkor megegyszer leirom:
1 db 25literes PBpalack ara: 1870Ft, literenkenti ar: 74,8Ft
1 liter autogaz ara kuton                                               :110/12
0Ft
Ennyiert Te kockaztatnad az atfejessel, hogy felrobbansz?
Ennyiert megeri, hogy meg rohadt gazszagu is az autod???
___________________________________________________
Civic:
>> MIndenhol szurke. Egyszeru textil es muanyag burkolat mindenhol, ami
>> idovel nyekeregni kezd. Semmi dizajn, kaptafara keszult.
>A burkolat ugyan szurke (fa berakassal:) , de nem tudom honnan vetted egy
>bemutato autoban hogy nyikorogna, nem nyikorog 8 ev utan sem, nem potyognak
>ki az alkatreszei sem, szoval olyan mint ujkoraban.
Az enyem se nyikorgott, mig nem szedtem darabokra! Ugy kellet kiszenvednem mind
en darabot, hogy lefujhassam kek-feketere a gyari szurket:)
>Az ules meg ugyebar bor, ha igenyes vagy :)
Ujje! Egyedileg marhaborbol, kék fekete ez is:) +egy kis airbrush-ot ra! Az old
alkarpitokat brutal nehez volt ki, meg vissza-olvasztani, de megcsinaltam:)
>Dizajn meg van, nezd meg pl. a muszerfal es az ajto illeszkedeset...
Azert en tudtam rajta javitani ezzel, azzal:))
> Szoval 3 helyen van 4 abl. em. kapcsolo, plusz a hatsoajtokban is van
> 2 db. Bar azt nem is neztem, lehet, hogy azt a hatso ules hattamlaja
Mi????
A vezeto ajtajaban mind a negyhez van kapcsolo +tilto gomb. (Ezeket is nehez fu
jni:)A tobbiben meg csak a sajatjuk. Hol itt a problem?
> Viszont az nagyon gagyi, hogy a hatso ablak csak 2/3-ig megy le...
Hmm. Ha ez problema...
> tetoablak kapcsolo a kormany bal oldalan, de ugy, hogy a kezunket be
Szerintem tokjo helyen van a tetoablak kapcsoloja. Vagy lehet hogy csak a gyari
nal kissebb kormany miatt erem el jobban?
>Nalam az ablaktorlo jobbkez lefele mozdulattal torol 1et, vagy amig ott
>tartod addig torol. A folyamatos torleshez valoban tekerni kell, de hat nem
Igen igy van az enyemben is.
> kilo. Amikor kiszallt, bal kezevel megfogta a tetot kivulrol, hogy
> segitse magat. Az 4 ujjanak a nyoma bennmaradt a tetoben 4 db 1 cm-es
Akkor fogadjunk! Gyere cibald meg az enyemet! Eloljaroban: a 130 kilos faterom 
kiszallasa nem hagy rajta nyomot (ugyanezzel a tulsulyos a modszerrel:)).
> meg persze a japanok mindig is sporoltak a femmel...
A femmel lehet hogy meg most is sporolnak ,de nezd meg az uj Accord torestesztj
et. Kategoria elso. Masodik Volvo S40. Utannuk van csak a Merci, Bmw, Audi (nem
 sorrend)....
>szervizbe csak olajcserere meg az egyeb ilyen cserelnivalokra jar.
Nem is lesz maskepp.
>Az Accordnal egyedul a fekekkel nem vagyok megelegedve, szerintem keves,
>vagy epphogy eleg ehez a kocsihoz, ha majd cserelni kell, valami nagyobb
>utan fogok nezni...
Eddig meg minden Hondas azt mondta, hogy tul jol mennek ezek az autok a fekjeik
hez kepest. Kivetelek: Accord Type R, Integra Type R, S2000.
>Persze egy M5 es egy Honda kozul nem a Hondat valasztanam, ha a penztarhoz
>valaki mas megy helyettem.
Hol az a barom aki nem:))???????????
________________________________________________________
Birsag kiszabas:
>ra), egy Trabival furikaz. Ha ilyenkor lep at sebkorlatot, dudal, ut el vkit, 
>okoz koccanast, akkor milyen jol jart, hiszen tizedannyit kell csak fizetnie/b
u
>nhodnie, mintha a bomossel csinalja. 
>Vagy mi a helyzet egy uj es egy 3 eves Opel Astra eseteben? Azonos kihagasert 
a
> masodik fizessen 23,4%-kal kevesebbet, mert az o gepe hasznalt? Nem artana go
n
>dolkodni, mielott Cs. Istvan stilusaban mindenrol ugyanaz jut eszunkbe.
jahahahahajjjahajahajjjahahajjjj!!!!!!!!!!
Most akkor senki sem olvassa az elozmenyeket??? Helyesebben: MIERT nem olvasod 
az elozmenyeket??? 
Ismetles (ha jol emlexem Szasz Attilatol):
Nemetoban a _jovedelmed_biz_szazalekara_ buntetnek. Tehat _nem_ auto tipustol f
uggoen!!!
Csakhogy tudd: innen indult a dolog.
Tudom: itthon nincsenek rendesen bevallva a jovedelmek, de elobb utobb....
__________________________________________________________
Colopok a jardan:
>Ugyhogy azt hiszem hogy ezt hivjak patthelyzetnek. Nem tok semmit csinalni,
>mert igy is ugy is nekem lesz bajom belole. :-(
Ugyan! Csont nelkul megcsinalnam mindenfajta engedely nelkul. Mondjuk a  muanya
g azert szar, mert a huliganok biztos porra rugdosak majd, de amig rajonnek az 
is ido:)
Szoval szerintem nyugodtan csinald meg, mert ha teged jelentenek fel az is uoly
an lassu, mintha  Te jelentesz fel vkit, vagy engedelyeztetni akarod. Es oszint
en szolva nem hiszem hogy barkit is barmiben akadalyozna az a vedocolop, ami a 
csaladod eletet hivatott vedeni. Engem nem erdekelne, hogy vki nem tud a jardan
 menni felkerekkel, ha az en csaladom is oda szokott kilepni a kertbol.
Van meg egy megoldas:
Megcsinalod (feltoltod rendszeresen) az ellenkezo oldalat az utnak, igy mindenk
i ott fog menni. Ez sok melo, de talan  a legjobb megoldas (jellemzo, hogy neke
d kerul munkaba es nem is kevesbe:().
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - BMW sztori (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hejjho!
Majdnem elfelejtettem leirni a mult heti tortenest. Ismerek nehany embert itt a
 kozeli BMW szalonban es ezert itt fenyeztek a felnijeimet. Amig vartam a szere
lesre, odajott egy hapsi egy uj, dizel harmasal (a legujabb az a gyonyoru). Az 
auton 17 es gyonyoru felnik, 215%45 gumik. Az autoban  a felso muanyagok korbe 
a faszi fejebe logtak, kereken egy kozepes padka nyomait mutogatja es mondja:
Belementem a Sasadin egy godorbe es berobbantak a legzsakok. Nezzuk a felnit, m
egcsak el se repedt :O. Mire a melletem allo munkafelvevo odaszol a haverjanak:
 BMW.
Konzekvencia: Na azt nem vonok le egy ilyen tortenetbol:))
VTI
u.i: Ez nem kontra jott ki belolem, csak pont most tortent:)




____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - 100.8 -as benzin (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Amit ma reggel lattam, az nevetseges volt. A Kerepesi uton az Ors vezer
tereig allt a sor vege az olcso benzinert. Ez a kuttol kb. 2 km. Mindez
reggel 8 -kor, amikor 9 -ig volt az akcio. Normalisak az emberek ???
Mondjuk igaz, hogy csak kis es kozepkategorias, nem fiatal autok alltak
sorba, ami ugy tukrozi a vasarlok anyagi helyzetet valamennyire. Bar erre
sem eskudnek azert meg, ismerve kis nemzetunket. Ha lattam volna egy vadiuj
kocsit is is, biztos kiszallok és korberohogom, hogy a szarragas csucsa,
amit csinal ... Eloszor meg en is elgondolkoztam, hogy sporolok vagy 6
rongyot a teletankkal, de amikor bemondtak tobbszor is a radioban, hogy hol
lesz az akcio, akkor mar le is mondtam rola. Nem beszelve arrol, hogy
ismerem a kutat, (kornyeken lakom, ott is nottem fel) es nemegyszer
hallottam mar, meg tapasztaltam is, hogy hiresen "minosegi" benzint
arulnak.
Csak ezekutan azt nem ertem, hogy ki es miert volt kepes ezert mondjuk
elozo este beallni a kutra, hogy elso lehessen es mondjuk elkonyvelni egy
trabiba 3 ezer forint nyereseget ... Mert mar ejszaka gyulekeztek az
autosok. Ilyenkor buszke vagyok magyarsagomra ! :-))))


                                         Zsolt

- Opel Kadett E -
+ - Re: taxisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Menj el taxizni TE, nekem van rendes szakmam.

Kosz, en is megelek.

>
> Eddig arrol volt szo, hogy a taxisok nagyon komoly (magyar viszonylatban
> ertendo) jovedelmeket tesznek ADOCSALASSAL zsebre. Ezzel van bajom. Ugyan
ezen

Orulok neki, hogy te kozalkalmazott vagy. Egyedul az o munkaadojuk nem
csalhat az adobevallassal.
Lehet hogy kapsz egy fizetest a munkahelyeden, de mit tudod Te azt hogy
mibol maradt annyi...

SzaboZE
+ - Rele, gazar, Robin Hoodok, koki, ablaktorlo, egyebek... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>TILOS volt barmi olyat beszerelni a kocsiba, ami a motor MUKODESET
>blokkolta. Csak az INDITAST volt szabad gatolni. Az erveles az volt,
>hogy ... nehany pont elozeskor romlott el es allitotta le a motort, 
Szerintetek egy jo solid state rele' normal korulmenyek kozott milyen 
esellyel tud elromlani, milyen elettartamra lehet szamitani...??
(Komolyan kerdezem, nincs ilyen tapasztalatom)

>...a nagy nyomasnak az elviselese tovabbiakban az olaj dolga, megpedig 
>ugy, hogy dinamikusan tomitettnek tekintjuk a rendszert, vagyis az olajnak 
>nincs ideje elfolyni a szuk reseken tehat ott marad es viseli a nyomast.
Nem csak tekintjuk dinamikusan tomitettnek, hanem az is...    :-))))
(Walter! Csak hasogatom a szo:rszalt, ne vedd komolyan!  A leiras szabatos 
volt...:-)))  

>>>>Valaki aggalyainak adott hangot ama tekintetben, hogy majd ha
>"elszaporodnak" a gazuzemu autok akkor felemelik a PB arat, hogy
>kozelitsen a benzin arahoz. SZVSZ ezt azert nem tudjak megtenni,
>mert egyreszt a gaz ara nem fugg az olaj vilagpiaci aratol (ergo
Most meg nem fugg... De ha megvaltoztatjak a gazarkepletet 
(amit mostanaban halasztott el a kormany ev kozepere, az inflacio 
konnyebb feken tartasa erdekeben...), akkor mar a piaci araktol (is)
fog fuggeni...

>>Jol mondtad, a kezzel valo atfejtes tilos, es ha jol tudom, akkor a
>>rendor jol meg is buntet, ha kiszagolja (szo szerint), 
>de a rendor orra _NEM MUSZER_, es a rendor nem _muszaki szakerto_!!!
>Ilyen cimen nem buntethet meg. Amit megtehet, az, hogy alapos
>gyanu cimen "beutal" egy rendkivuli muszaki ellenorzesre.
Illetve me'g megteheti, hogy mindezt kilatasba helyezi, mintegy sugallva a 
dolog masmilyen rendezeset...  (Ejnye, miket beszelek, dehogyis, ilyen 
nem fordul elo...)

>> Masreszrol meg szerintem nem azert keresnek az atlagemberek 35 ezret mert a
>> taxis esetleg 200-at.
>Ertse mar meg mindenki! Itt arrol van szo, hogy az atlagember azert keres
>keveset, mert akinek modjaban all (es ez kulonosen vonatkozik a taxisokra) az 
a
>havi 200e-bol bevall 20 ezret!!!!! Itt tunik el az egesz orszag penze.
Nem egeszen ertek egyet... Az atlagember azert keres keveset, mert kiszolgaltat
ott
helyzetben van a rendszerrel (es egy vilagrenddel) szemben, amely a javak elosz
tasat 
"vegzi".  Es nem csak, sot nem is elsosorban az adocsalok miatt van 
kiszolgaltatva, bar egyre inkabb ezek miatt is...   (Bocs az offtopic-ert...)

>a taxisblokad...valojaban nem a benzinarnovekedes miatt volt. Tiszta mocskos
>politika volt az egesz. Es pont azok blokadoltak, akik a legpofatlanabbul
>muveltek(ik) az adocsalast. Semmi joszivuseg nem volt a blokadban hogy "mi az
>ehezo nepert blokadolunk...stb"
A Robin Hood-ok kora lejart... Mar csak a mesekben leteznek. 
(...meg filmekben...Pont ezert csinaljak ezeket a filmeket, hogy az illuzio 
eltakarja a valosagot... A fogyasztoi tarsadalom akkor mukodik jol, ha csak 
fogyasztasz, de nem gondolkozol..   Bocs, megint OFF voltam...)

> A mokus ...egy komoly zeppelint kopott az elso szelvedore, belerugott 
>az oreg ajtajaba, majd varta a hatast! - A hulye :o) - Ekkorra mar az oreg 
>is megelegelte a dolgot, elokapta a fatestapolot es egy laza mozdulattal 
>kinyult a nyitott tetoablakon, (amit ez a tok nem tudom miert nem vett 
>eszre) es fejbe koppintotta olyan jo kokiszeruen a mokust. ...
>...En azthittem kiesek a kocsibol a rohogestol.
Igy, csak elmeselve is K. jot rohogtem a dolgon... :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  

>hirtelen otlet: Kezzel lapatolom le a havat az ablaktorlo tengelye korul, 
>szepen megtisztitom. Autoba beul, kapcsolo tol, es lass csodat, 
>mukodik! lehiggadas, VW-Istenek kiengesztelese, hit megerositese...
>(VW Polo IV)
Ugyanez esett meg velem is:  Este hoeses, a futes elolvasztja a havat a 
szelvedon, ablaktorlo megy. Leallaskor ugyfelejt... Masnap reggel tizcentis
ho a szelvedon, motor beindit. Ablaktorlo megmoccan, de nem megy. 
Gondoltam, most pozicional a veghelyzet-jelzo, kenyelmesen kotrom le a
havat a kocsirol, eljutok a szelvedoig, elkezdem kotorni, ablaktorlo ismet
megmoccan, panik, szelsebesen lekotrom a havat, erre elkezd torolni...  
Hideg veritek a haton (mar a kiszereles is maceras)...   Es az egesz 
legalabb egy perc volt, de inkabb masfel...  Es kibirta, nem egett le!!!
:-))     (es ez nem Polo IV-es, azaz egy fiatal kocsi, hanem egy 14-eves
gep...:-))))    Persze remelem, kis akciom miatt nem doglik be majd 
egyszer, a legnagyobb esoben (pedig olyankor szokott... :-(((  ).

Udvozlettel

Andras
Audi 90 - '86
+ - m1 matrica (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Uj vagyok a listan, ugyhogy az irott-iratlan szabalyserteseimre
figyelmeztessetek. Elore is koszonom.

Mas: az autopalya-matrica ellenorzes egyenlore ugy nez ki, hogy
heti egy (max 2) alkalommal negy oran keresztul egy benzinkutnal
tereles van. Ilyenkor a rendorseg es az autopalyasok tuzetesen
megvizsgaljak a matrica es a kartya ervenyesseget. Ha nincs 
ervenyes, akkor a buntetes minimum az, hogy meg kell venni egy 
hetes matricat, de nem ritka, hogy a rendorok mast is megvizsgalnak.
Egy ilyen tereles alkalmaval egyszerre csak annyi kocsit "rendelnek"
ki, amennyi elfer a benzinkut parkolojaban. 
Ez a hivatalos ellenorzes. A nyugati kapunal sorompo van, itt biztos
fennakadsz, ha bliccelsz.
Ezen kivul a rendor elvileg barmikor megallithat es ellenorizheti a matricat.
Ilyenrol meg nem hallottam, hogy lett volna ra pelda.
Meg valami. Ha aktualis lesz az utazas, meg tudom mondani, hogy melyik
nap, hanytol hanyig lesznek kint az ellenorzok. 

Az autopalyadijbol pedig lesznek fejlesztesek, illetve a mostani 
karbantartasi munkakat sem ingyen vegzik.
Na, udv.
+ - MAP, konvoj, Trabihofok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Szetkuldozgettem a terkepet es az utleirast.
Mindossze 29 cimre ment :-)))


Egy kis hetvegi kiruccanas miatt vasarnap estig nem vagyok
elerheto, de utana irok meg, es reagalok a Trabihofokos valaszokra
is!


Csak ugy otletszinten vetem fel, hogy a Kecskemeti talalkahoz
hasonloan most is lehetne konvojt szervezni!
Kezdo idopontnak egyebkent 9 orat talaltunk ki.



Addig is legyetek a jo paplan folott,
es tiszta kezu csajok a szobaban eljenek!

          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: pedagogus OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok es Taxiflamelo"k!

 wrote:

> Ha ennyire derogal ez a kulonbseg, miert nem mentek el taxizni?

Mar megirtam. Mert ehenhalna az a sok derek taxis, aki a februar 20-i
bevallasaban megint csak havi 28e-t keresett. Kepzeld ha meg en is
beszallnek taxizni, mind ehenpusztulna.:-)))))

> Elismerem, szegyen-gyalazat ahogy a pedagogsok keresnek.
> Viszont nem vagyok megyozodve, hogy ha 3x-re felemelnek
> a fizetesuket, kapasbol megtaltosodna az oktatas szinvonala.

50 ev alatt azert szep munkat vegeztek a taxisblokad iranyitoi....

> Arrol sem vagyok meggyozodve hogy egy Einstein van elveszve
> az atlag magyar pedagogusban.

Be is bbb...altazna..... Kepzeld el, hazamegy a gyerek, levezeti neked a
relativitaselmeletet, es utana nem tudja leirni a sajat nevet a fuzet
cimkejere....:-)

> Elegedetlen pedagogusok menjenek el taxizni vagy menjenek
> el tuntetni a miniszterium ele de ne a mi gyerekeinken toltsek
> ki a frusztraciojukat.

Kozelrol ismerem a szakmat. Mar nem elegedetlenek. teljesen elkeseredettek
es remenytvesztettek. Altalaban nem a gyereken toltik ki a
frusztraciojukat. Csak a mai gyerekek szulei taxiznak, ahelyett hogy
foglalkoznanak ot percet a kolyokkel, igy az iskolaban sem lehet veluk
birni.

> Anyazasokat please maganba.

Isten orizz, vitatkozgassunk. Attol elesedik az elme.

> - Szuperagyú taxisofőrök -
> A londoni taxisofőrök a világ legjobbjainak számítanak, és
> .......
> tökéletesen ismerik Londont, és mindig képesek az adott
> napszakban legrövidebb és leggyorsabb útvonalat kiválasztani.
> Ennek következtében az átlagosnál jóval fejlettebb
> úgynevezett mentális térképük

Na ez a budapesti taxisokra nem igaz. A Nyugatibol a Keletibe kepesek
Pestlorincen keresztul vinni az utast.....

> Eleanor Maguire pszichológus
> (University College London) 16 férfi taxisofőr agyát megvizsgálva arra
> a következtetésre jutott, hogy a hippocampus hátsó része náluk jóval
> nagyobb, mint a többi emberé - és minden taxizással eltöltött évvel
> egyre növekedik.

Ahogy elnezem a taxishienakat, ott 16 taxisbol jonne ossze jo esetben 1
adag hippokrampusz.:-)

Na ennyit a pedagogusokrol meg a taxisokrol. A tovabbiakban mar csak olyan
hiteles informaciok erdekelnek hogy a taxis ismerosok hany utaskilometert
mennek egy evben, esetleg mennyi van ebbol az adobevallasukban.

Higgyetek el, a blokad ota utalom oket ennyire. Azota meg latom oket
kozelrol is kozlekedni, ugyhogy a feeling fenntartasarol is gondoskodnak a
fiuk....

Istvan
+ - RE: *** HIX AUTO *** #698 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>En is ugy gondolom, hogy a gazatfejtes tilos (es nem is veszelytelen),
 >de a rendor orra _NEM MUSZER_, es a rendor nem _muszaki szakerto_!!!
 >Ilyen cimen nem buntethet meg. Amit megtehet, az, hogy alapos
 >gyanu cimen "beutal" egy rendkivuli muszaki ellenorzesre.

Na vegre! Errol van szo.
Tipikusan ez az eset amikor a foliazott autokat probalja megbuntetni (pl.
tavaly engem). Nem buntethet meg, akarmilyen sotet folia van az auton, mert
muszer hianyaban nem tudja bizonyitani.
Meg feljelenteni sem tud mert nem tudja bizonyitani. Csak muszaki
felulvizsgalatra rendelhet be ami a kozhiedelemmel ellentetben _nem_ egy
szigoritott muszaki vizsga, _csak azt nezik_ ami miatt berendeltek (en
voltam ilyenen eppen a folia miatt, meg az LPG matrica hianya miatt:))
Persze erre felulvizsgalatra kicsereltem a megfelelo ablakokat folia
nelkulire, utana meg vissza. :)
(nekem azert van folia a kocsin, mert lakotelepen kint alszik es nem akarom
hogy megegyszer feltorjek - ha nem latnak be akkor talan nem kockaztatnak,
illetve a behatolast par masodperccel keslelteti az eros folia)

Egyebkent a multkor fehervaron tankoltam gazt hivatalos kutnal es ugyanolyan
eros szaga volt mint a palackosnak. Kerdeztem az embert, es azt mondta neha
tobb szagosito anyag kerul a gazba. Hat ez alapjan szagolgathatnak a
rendorok (ne hagyjatok magatokat jogtalanul megbuntetni!).
   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
 []=======[]    mail: 
+ - RE: Amit a gazos autokrol tudni kell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> ... es gazos autoval nem lehet melygarazsban parkolni! Tilos.
 >Ez is lehet szempont.

Pontositok. Nehany gyengebben kivitelezett melygarazsban valoban nem lehet.

Elozo munkahalyemen egy Vaci uti irodahazban lehetett, a WestendCC
melygarazsaban szinten lehet es meg van jonehany.

Egyebkent fizikailag sehol nem akadalyozzak meg es mivel az automba rendesen
van beszerelve (vagyis egyaltalan nem szivarog), _benzinre atkapcsolva_
szivbaj nelkul lemegyek.
   _______
 _/_______\_          BZS
 (OO=[|]=OO)    www:  http://www.extra.hu/deep
 []=======[]    mail: 
+ - Trabant motorhomerseklet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Azt kerdezi Soma baratunk:

"Az az en nagy kerdesem, hogy a ketutemu Trabi motornak 
mennyi az uzemi homerseklete a bordakon merve? Illetve milyen 
hatarok kozt mozoghat jo esetben? Mikortol mondhatjuk tul 
hidegnek, illetve tul melegnek?"

Van nekem egy reges-regi Trabant-konyvem, ami motorhomero, 
futoventillator es egyeb aprosagok beszerelesevel is foglalkozik. 
Ez nagyjabol a kovetkezot irja:

1. Vegy egy sima motorhomerot (talan Roburt javasol), es szereld 
be a motor hatoldalara, a legterelo burkolat ala.

2. Menj az autoval tartosan orszaguton, atlagos homersekleti 
viszonyok mellett, es jelold be, hol all a mutato. (Ugy hallottam, a 
Trabi hutese kb. 15 fokos levegonel idealis, viszont sajat 
tapasztalat, hogy hosegben sem melegszik tul erezhetoen - a 
kivetel egy osztrak autopalya-emelkedo volt, nyaron, 
megpakolva, 65-70 kozott negyesben, de a 3. fokozat megoldotta 
a gondot). En vegeznek mereseket varosban (dugoban) ilyenkor 
allitolag (de logikus is) tulhutott a Trabant, hegymenetben, 
esoben, kulonbozo momersekleteken - igy eleg jol felmerheto a 
homerseklet-tartomany.

3. Valszeg alacsonyan fog allni (hiszen a levego homersekletet 
meri) , ez megfelelo elotet-ellenallassal korrigalhato.

Idaig a homero csak diszkent szolgal, most jon a java:

4. Egy femlap-zsaner-bowden kombinacioval a kiaramlo levego 
mennyisege csokkentheto, az utasterbol szabalyozhato. Igy 
hamarabb melegszik be a motor - vagy (telen, varosban) csak igy 
melegszik be.

5. Tudtommal a Kispolaknal ez gyari default, nem tudom, 
Trabantba beepitheto-e. (Bar a kezi szabalyozas  a Trabi 
hangulatahoz jobban illik.)


Ha kell, beszkennelem a konyv megfelelo oldalait!


Udv:

Padi
+ - korrupcion (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hallottatok mar olyan esetrol, amikor egy kozlekedesi szabalysertes eseten
kifizetett "helyszini birsag" (kenopenz) elfogadasa utan a rendor - igerete
ellenere - megis feljelentette a delikvenst? 

andi
+ - gaz, japanok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Valaki aggalyainak adott hangot ama tekintetben, hogy majd ha
> "elszaporodnak" a gazuzemu autok akkor felemelik a PB arat, hogy
> kozelitsen a benzin arahoz. SZVSZ ezt azert nem tudjak megtenni...
>... szazezrei hasznaljak FUTESRE, FOZESRE. Gondoljatok csak bele, mi lenne
> abbol ha pl. egy liter gaz ara a mosatni 95 Ft helyett mondjuk 200
> lenne. Brrrr.....Illetve ettol fuggetlenul meg tudjak tenni, de akkor
> en sirni fogok.

Nyilvan fel fogjak emelni, mivel a benzinbol szarmazo adobevetelek
be vannak tervezve a koltsegvetesbe, nagyobb aranyu kieses eseten
valahogyan potolni kell a beveteleket. Amugy ezzel a haztartasok
szazezreivel azert vitatkoznek. Futesre allando jelleggel senki nem
hasznal palackos gazt, kis Siesta kalyhak vannak, ezzel alkalmilag
futenek nyaralokat, epites alatt allo hazakat. Fozni mar inkabb
szoktak vele, de tobbnyire csak ott, ahol nincsen vezetekes gaz, marpedig
egyre tobb helyen van. De az Isten szerelmere, nehogy mar megismetlodjon
az, ami a HTO-nal! Ott ugye ketfele ar volt, es az autoba valo
gazolajat szinezoanyaggal jeloltek. Ugye mindenki tudja, mi tortent?
Aztan jott az, hogy akinek olajkalyhaja volt, az valamilyen utalvanyt
kapott - megintcsak az tortent, ami. Osszessegeben sok szazmilliard
Ft kar erte a koltsegvetest, akkora osszeg vandorolt a maffia
zsebebe, amennyibol egyebkent az osszes magyar autpalyat rendbe lehetett
volna hozni + megepiteni egy-ket ujat. Nem lenne jo, ha megismetlodne.

A japan autogyartas egyebkent regibb mint azt sokan gondoljak, az
elso Mitsubishi auto pl. 1917-ben keszult, olasz licensz alapjan. 1934-ben
a Mitsubishi mar gyartott es exportalt negykerekhajtasos szemelyautot.
Az viszont igaz, hogy a japan auto meg a hatvanas evekben is a gagyi vacak
szinonimajanak szamitott (es abban az idoben sok mas japan termek is),
az mar a japanok hihetetlen alkalmazkodokepesseget mutatja, hogy
20 ev alatt mennyire meg tudtak ezt valtoztatni.

Udv: Afonya
+ - autovasarlas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Nyarra tervezek egy uj Opel vasarlasat. A helyi kereskedo (DI-FER Kft, Erd )
jelentos kedvezmenyt iger flottavasarlas eseten. Ha esetleg mas is tervez ilyet
,
hangoljuk ossze vasarlasainkat, igy mindannyian jol jarunk. A kedvezmeny a
darabszamtol fugg. Akit erdekel, keressen meg maganemillel.
Hello : Laci

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS