Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 818
Copyright (C) HIX
2000-07-27
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: 6 for Paks??? (mind)  14 sor     (cikkei)
2 auto hifi (mind)  14 sor     (cikkei)
3 Kocsi teszi az embert? + MASK (mind)  37 sor     (cikkei)
4 re : sportules (mind)  13 sor     (cikkei)
5 ujra nemvilagitas (mind)  13 sor     (cikkei)
6 Re: Kairo (mind)  13 sor     (cikkei)
7 Re: fektavolsag (mind)  10 sor     (cikkei)
8 Re: Nemetek kulfoldon (mind)  16 sor     (cikkei)
9 Automodell lelohely? (mind)  5 sor     (cikkei)
10 Re: fektavolsag (mind)  42 sor     (cikkei)
11 Re: Fokozodo hulyeseg (mind)  14 sor     (cikkei)
12 "Relativ gyorshajtas" (mind)  46 sor     (cikkei)
13 Re: Nemetek + VD (mind)  33 sor     (cikkei)
14 Motorolaj (mind)  26 sor     (cikkei)
15 Citroen (mind)  30 sor     (cikkei)
16 Autospa'rt (mind)  106 sor     (cikkei)
17 autohifi, markaszerviz, Golf-felni (mind)  92 sor     (cikkei)
18 autos part (mind)  106 sor     (cikkei)
19 amokfuto lettem (?) (mind)  45 sor     (cikkei)
20 Trabant (mind)  22 sor     (cikkei)
21 A Felni! (mind)  84 sor     (cikkei)
22 Fekezes (mind)  34 sor     (cikkei)
23 Eromu latogtas (mind)  17 sor     (cikkei)
24 hangnem (mind)  32 sor     (cikkei)
25 olaj (mind)  15 sor     (cikkei)
26 trafipax kerdes (mind)  21 sor     (cikkei)
27 SEAT Ibiza venni, vagy nem venni? (mind)  26 sor     (cikkei)
28 Off: zene Nasfay ur reszere (mind)  21 sor     (cikkei)
29 OT: Kiruccanas tipp (mind)  13 sor     (cikkei)
30 re: SEAT IBIZA (mind)  14 sor     (cikkei)
31 T4 + gondolatok (mind)  27 sor     (cikkei)
32 Sebessegmero autok (mind)  24 sor     (cikkei)
33 uj Astra fogyi (korrekcio) (mind)  8 sor     (cikkei)
34 Punto (mind)  13 sor     (cikkei)
35 Re: VD mester (mind)  53 sor     (cikkei)
36 Fektav (mind)  30 sor     (cikkei)
37 Re: Kozlekedes (mind)  64 sor     (cikkei)
38 Re: Szabalyok betartasa (mind)  19 sor     (cikkei)
39 Olaj (mind)  22 sor     (cikkei)
40 Trafpax (mind)  10 sor     (cikkei)
41 Mazda RX-7 (mind)  14 sor     (cikkei)
42 VD-tema (mind)  21 sor     (cikkei)
43 megjegyzes (mind)  9 sor     (cikkei)

+ - Re: 6 for Paks??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0817-ban irta :
>  Nezzunk __igazi__ dizelmotort 2000Le/db,
>asszem ezt barki elfogadna a Trabijaba....

Hu, lehet hogy odafele meg 26-tal megyek, visszafele meg mar
2000-rel? De hova teszem a motorhaztetot? Es vajon kilatok-e
a motor mogul? :-)))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****
+ - auto hifi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

rere
Arra az elhatzrozasra juttotam hogy nem artana egy rendes hifi a kocsiba és
ehez szeretnem a segitsegeteket kerni...
az nyilvanvalo hogy uj hifi-t nem akarok mert 1 nincs ra penzem 2 a
penzemert biztos jobb régi hifit kapok mint ujat 3 inkabb vennek egy mar
kiprobalt hifit mert ahogy hallotam eleg sok olyan sorozatot gyaratanak meg
a minosegukrol hiras gyarak is amik pocsekak
szoval ha van velemenyed hogy mibe (nem) erdemes invesztalni vagy tudod hol
erdemes keresni, vagy van vmi elado cuccod akkor legyszi irj
4 hangfal egy cd tarto es egy hifi ami mindezt tudja kezelni
Remelem vki tud segiteni
valaszokat lehetoleg emilre de a csatira is mehet
CSocsi
      Dugesz
+ - Kocsi teszi az embert? + MASK (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 (Tamas) irta:

"2. jotanacs: szerintem ne nezd le azokat, akik 1.6 D 
golffal, vagy meg "gyengebb" autokkal jarnak, hiszen ezzel 
gyakorlatilag beismered, hogy szerinted "kocsi teszi az 
embert", vagyis ordit, hogy valami nagyon nincs rendben 
nalad...."

Kedves Tamas! Szerintem ebbol a szempontbol nagyon is 
rendben van minden VD baratunknal. Hadd fejtsem ezt ki egy 
idevago peldaval: Elozo heten egyik nap eleg sokat 
furikaztam Budapest belvarosaban egy vadonat uj Land 
Roverrel. Eloszor magam is hitetlenkedve vettem eszre, hogy 
ahogy gurulok az utcakon es meg-megallok a lampaknal, a 
lanyok majdhogynem beugralnak mellem a kocsiba. Ahogy 
mentem a Rakoczi uton, a Koruton stb. ennyi mosolygos 
tekintettel, szemezessel, flortolessel meg soha nem 
talalkoztam. Egyszeruen gatlastalanul flortolnek. Persze 
egyertelmu szamomra, hogy nem ez lett volna a helyzet, ha 
peldaul egy Polskival nyomulnek (pedig nem vagyok egy ronda 
gyerek:))). Sajnos manapsag Magyarorszagon ez a helyzet, ez 
szamit. Hangsulyozom: Sajnos! Tehat ha ezek utan azt 
mondod, hogy aki azt gondolja, hogy van abban valami, hogy 
a kocsi teszi az embert annal nincs rendben valami, akkor 
Te talan egy masik orszagban elsz vagy a Holdon. Itthon 
sajna ez a nagy helyzet...

Mas. Valaki kerdezte, hogy autoradioknal mi az a mask. A 
KENWOOD bejegyzett vedjegye, igy hivjak a fejegysegek 
befordulo elolapjat. Nekem is ilyen figyel az autoban. Az 
elolap gyujtas levetelere motorosan befordul, ezert olyan, 
mintha nem is lenne radio az autoban. Ha cd-t vagy kazettat 
szeretnel behelyezni, akkor egy gomb megnyomasara lenyilik 
az elolap es mogotte lathatova valik a kazetta- vagy cd-
nyilas.

OOOO
+ - re : sportules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali,

A suzukit nem 110-kg-os emberre terveztek :))))
Azt mar eszrevettem, hogy a suzukiban sokminden az 'olyan akar 
lenni mintha' kategoriaba tartozik. hiaba na, azert kerul annyival 
kevesebbe.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - ujra nemvilagitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Asszem a korabbi levelekbol egy helyzet kimaradt, amiben epp 
tegnap volt 'szerencsem' haladni : eszeveszett provihar. Mondanom 
se kell, hogy a fele se kapcsolta fel a tompitottat, pedig helyenkent 
annyira szallt a kosz, hogy a reflektor se zavart volna komolyabban.

Bye

Lantos, Tibor                           
      | http://www.lantos.net    
   ICQ UIN : 1029460 | SMS :    
/\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Re: Kairo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Egy kicsi hozzafuznivalom lenne a keleti kozlekedeshez. Sziriaban hallottam
(valoszinuleg a tobbi arab allamban is hasonlo a helyzet) hogy ha balesetben
veszel reszt es a masik sofor megserul, te addig vagy bortonben ameddig o a
korhazban. Az nem erdekes hogy ki okozta a balesetet!!!!!! (Ez fuggetlen a
hovatartozastol, ertelemszeruen a helyi soforokre gondolok)
Mindenki vigyaz a masik testi epsegere.

Az, hogy milyen hihetetlen allapotu autokkal kozlekednek, az egy egeszen
masik tortenet....

Istvan
+ - Re: fektavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Ugyanakkora lenne a fekut (azonos fekekkel, ha az M5 320kmh-val
> jonne, de orszaguton ilyent meg VD sem csinal).

Persze, mert az M5 nem megy annyit.....;-)))

Istvan
+ - Re: Nemetek kulfoldon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

 wrote:

> Gyu:nnek mo:g mennek, oszt lezuhannak itt-ott...
> eros volt, de pont jokor jott. Elnezest a Konkordoktol.
> deejaytiszy

Kellett a szerencsetlen nemetnek francia technikara szallni.......

Bocs, de ezt nem birtam kihagyni...:-)))))

Azt hiszem ez az eset melyen erositeni fogja a hagyomanyos nemet-francia
baratsagot.

Istvan
+ - Automodell lelohely? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kicsit extra igeny, de hatha :)

Tehat: legyen kombi, megpedig valami nagyobb tipus, pl. Opel
Omega, raadasul sotetkek vagy hasonlo szinben. A kerdes:
Budapesten hol lehet ilyen modellt kapni? Koszonet elore is!
+ - Re: fektavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>A fektavolsag nem nagy mertekben fugg a gepkocsi tipusatol!
>>Egy 40 tonnas 80-al kozlekedo kamion becslesem szerint 1/3
>>ut alatt megall, mint egy 160-al kozlekedeo M5 BMW
>
>Mar elnezest, de ezmekkorabaromsag! mozgasi energia= tomeg szorozva a
>sebesseg negyzetevel osztva kettovel. 
>BMW M5  2500kg, 160kmh (=44m/s) =4840 kJ
>Kamion    40000kg 80kmh (=22m/s)  = 19360 kJ, 
>vagyis eppen 4szer annyi mozgasi energiat kellene neki felemeszteni, mint a
>szemelyautonak. Ez azonos fexerkezeteket feltetelezve is komolyabb fekutat
>jelent. Ugyanakkora lenne a fekut (azonos fekekkel, ha az M5 320kmh-val
>jonne, de orszaguton ilyent meg VD sem csinal). Szoval gondolkozunk!
>Fogash


Kedves Fogash!

Az "ezmekkorabaromsag"-ot kikerem magamnak. A fizikat nagyon szeretem,
igaz ott altalaban csak modellekkel foglalkoznak, de a lenyeges elemeket
azert megtartjak.
Komolyan gondolod azt, hogy egy 40 tonnas kamionnak 40 szer akkora
fekutra
van szuksege, mint egy 1 tonnas szemelyautonak ugyanolyan sebessegnel?
Remelem Te is latod, hogy ez keptelenseg!!!
Az valo igaz, hogy tobb energiat szukseges felemeszteni egy nagyobb
tomegu jarmunel, de mindehhez joval nagyobb erot is kepes kifejteni.
Ez mar tobbszor tema volt a listan.
Mekkora a maximalisan kifejtheto fekero, ami egy jarmuvet fekez?
(Eltekintve a gumi forgacsolasatol!) F = mu * m * g.
Mekkora gyorsulast (lassulast) lehet ekkora erovel kifejteni?
a = F / m. => a = mu * g (!) Ez pedig fuggetlen a tomegtol!!!
Ez igy van es nem kepezheti vita targyat. Szerintem gimis II. 
osztalyos fizika! Persze a valosag eltero, kulonbozo minoseguek a gumik,
mas a 'mu' erteke, a gumi forgacsolodik, ami szinten modosit a kepleten,
de alapjaban veve nem modosit rajta!

Szoval gondolkoztam. Jo lenne, ha Te is megtenned. 

udv,
Jako Attila

P.S.: A BMW M5 valoban 2.500 kg?
+ - Re: Fokozodo hulyeseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szommer Akos irta:

>A tobbiektol kerdeznem:
>A 160-as tempo orszaguton nem szamit buncselekmenynek?
>Vagy csak sulyos szabalytalansag?

Egyik ismerosom meselte, hogy M0-son elkaptak 180-al.
Nem is azzal kezdtek, hogy gyorshajtas, hanem azzal,
hogy letartoztatjak "emberolesi kiserletert" !
A korrupcio gyumolcsekent azonban meguszta szabalysertes
nelkul. Igaz, hogy nem arulta el mennyibe kerult.

udv,
Jako Attila
+ - "Relativ gyorshajtas" (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VD keresztbeallos levelevel kapcsolatban sokan emlegetik a 
16O km/oras buncselekmenyt (?). Biztos igazuk is van, 
hiszen a KRESZ igy szol.

Nagyon reg ota vezetek, a munkaim reven evi 6O-8O.OOO 
kilometert. Elso 'autom' egy 6O1-es Trabi kombi volt, a 
maga modjan egy alom: baromi konnyu, a varosban az atlagnal 
gyorsabb (-an indul a lampatol), szerintem nem fogyaszt 
rosszul, konnyu karbantartani. Ezutan egy Marutim volt 
(emlekszik valaki meg erre a tipusra?...), majd egy II-es 
Golfom. Par eve valtottam le igen porgos, gyors Civicemet 
egy batar, 17O lovas Omegara. Higyjetek el, van ralatasom: 
soha nem ereztem magamat olyan biztonsagban BARMILYEN 
SEBESSEGNEL, mint ahogyan ebben.

Nem a vegsebesseg a lenyeg (bar azt nem allitanam, hogy 
mindig 13O-cal megyek az autopalyan), hanem az, hogy 
barmilyen sebessegben legyek is, biztonsagosan tudok elozni 
kickdown nelkul, ha valami elemugrik, TUDOM, hogy meg tudok 
allni (sajnos volt mar alkalmam gyakorolni - ld. az M1-M7 
bevezeto szakaszan rendszeresen keresztbe futkarozo 
gyerekeket), illetve az, hogy a kocsi meg se rezdul, ha 
szellokesek erik a hegyek oltalmabol kibujva. Igenis, a 
biztonsagerzetem nagyobb, de nem azert, mert en vagyok a 
Jani aki mindenkinel jobban tud vezetni. VD mondja, "Auto 
es vezetoje valammilyen egyseget kell alkosson a biztonsagos
vezetes megteremtesehez." Errol van szo, auto es vezetoje 
egyutt jelenti azt, amihez kepest a  gyorshajtast ertekelni 
kell.

16O egy M5-ben valoszinuleg kb. ugyanolyan jelenseg, mint 
5O a Marutimban anno. Legalabbis a Trabi es az Opel kozott 
ez a relacio all fenn. A motor bogetesrol annyit, hogy a 
motorzajbol meg 17O-nel is kevesebb jut be az utasterbe, 
mint a Trabi eseten 2O km/oranal - ha a zaj izgatna, minek 
valtottam volna kocsirol-kocsira ? 

Nemetorszagi tapasztalatokrol csak annyit, hogy 
engem "toltak mar le" a belso savbol boven 2OO folott 
kozlekedo helyiek, akiken cseppet sem latszott felelem vagy 
a kivagyisag hangoztatasanak vagya - auto es vezetoje 
osszhangja mukodott. Lehet, hogy rosszul teszem, de a Xenon 
fenyenek tavoli felbukkanasa automatikusan a kulso savba 
visz ma is - annak ellenere, hogy a belsot csak elozesre 
hasznalom. Tapasztalat: hozonges helyett a forgalom 
elosegitese a hosszu elet titka...
+ - Re: Nemetek + VD (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> 2. soforjei azok a etikailag magasan feljett bundesliga-frizuras ("Vorne
> praktisch, hinten modisch!") ex-keletnemet majdnem-munkanelkuliek, akik
> odavannak, hogy a 38eves Honecker-Trabijukat a DDR-markarol 1:1-ben DEM-re
> valtva most vehettek maguknak kettes Golfot, KIA-t, vagy Hunyadit...
Namost

Annyira ennyire nem valasztanam elesen kette ezt a bandat, jo nemetek, rossz
nemetek...
Eddig 3-szor utaztam keresztul No-n, ebbol 2-szer volt kellemetlen elmenyem
(bunkok voltak; nem autoban, szemelyesen).
Dolgoztam 1-2 nemettel Mo-n (szoftver), detto. Most Norvegiaban vagyok, eg
es fold a kulonbseg.
Es nem ott, amikor szep ido van, szia-puszi, hanem amikor kemenyedik a
helyzet...
Akkor derul ki igazan, ki minek nezi a masikat, ilyenkor kibuknak a dolgok.

Mas:

A VD-vedoknek ("gyorsan megy, de legalabb figyel, jo autoja van, tud
vezetni"):
Egyreszt ezeket o mongya. Hiszem, amit latok.
Masreszt: Az a gond, hogy _istennek_ hiszi magat. Nemcsak hogy hibazni nem
tud,
de varatlan dolog sem tortenhet vele, mert okorule eltakarodnak a nyulak, a
reszeg biciklisek, olajfoltok, jegesedesek, stb.
De a legrosszabb: Nem birja elviselni, ha nincs igaza, es mindig eszmeletlen
hulyesegeket tud kitalalni, csak hogy igazolja az allaspontyat.
Muris volt, hogy egyesek heteken keresztul birnak veszekedni vele, es
mindenfele ervekkel operalni. Folosleges.
Mar az is hulyeseg volt, hogy ennyit irtam errol a temarol.
Mert mint mindig, most is a leghatekonyabb megoldas: _ignoralni_

Saca
+ - Motorolaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

T. Autosok!

  Eddig csendes szemleloje voltam a listran folyo diskurzusnak. Most azonban
kérdéssel fordulok hozzatok.
Van egy 1300-as kocka LADA-m, aki eddig SHELL Helix olajat kapott. Az olaj
minosegevel nincs is semmi gondom, de az ara (960 Ft/l)  most mar elegge
borsosra sikeredett. Tud-e valaki olcsobb, de meg elfogadható minosegu
motoroljat helyette?
Koszi a tippeket elore is.

Mas:
T. VD es egyeb "pilotak"!

Kerem, hogy a kozutakat hagyjatok meg nekunk egyszeru" parasztoknak". Mi nagyon
jol elleszunk itt egymas kozott. Eddig is elvoltunk. Ti aki legi sebeseggel
probaltok közlekedni a Foldon - talan menjetek pilotanak. Ott a levegoben
kevesebb a bunko, titeket veszelyezteto "paraszt". Ha ez nem jon ossze, mert
esetleg arra meg alkalmatlanok vagytok, akkor meg probaljatok egy picit
visszavenni a tempobol. Mert van egy regi kozmondas: hogy addig nincs baj, amig
nics baj. De ha baj van, akkor qva nagy baj van. Lasd: megfordulos osztrak es a
z
o fel metere. Ami lehetett volna minusz fel meter is.
 Hadd kerjek egyebkent elnezest a foldmuvelessel foglalkozo emberektol a Ti
nevetekben is, hogy idonkent banto kitetellel illetve ellel emlegetitek oket.

Udv mindenkinek: Sanyi
+ - Citroen (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia !

Egyebkent mi a tapasztalat a XSARA-val ?


Hi!
Egyenlore, jonak tunik: csendes, minden pillekonnyu, a kormany a 
fek es a kuplung. kisse tul van logikazva: Pl.az ablaktorlo uteme az 
eso intenzitasatol fugg, a levego befuvo motor a homersekletnek 
megfeleloen erosodik vagy lassul. Az automata klima furcsa meg, 
mert a beallitott hofokot nem csak hutessel hanem futessel is 
tartja -ez nyaron kisse furcsa. Sportos es magas a fara, ezert hatra 
keveset latsz, de megszokhato. Ami a legjobb min. 2,5 literrel 
kevesebbet eszik mint az 1,6Si Astram! igaz nem megy annyire, 
de ez csak 1,4-es.
Es remelem, hogy ha majd elado lessz, nem a ciganyok fogjak 
keresni, mert most borzaszto miattuk az Astra Caravanom 
eladasa. a lovasar helyett most kocsikkal uzletelnek es a Zsiga 
mellett az opel sajnos a kedvencuk!
Szivesen hallanek eladasi tapasztalatokrol is a Forumon. 








-- 
Udv/Gyuri
+ - Autospa'rt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Bocsi az anonym hozzaszolasert, nincs kedvem talcan kinalni magam
> a nemzetvedelmiseknek.
 ...
> Sok csokit, legjobbakat mindenkinek!

..Ha anonym akarsz maradni, akkor miert koszonsz el ugy a leveled vegen,
..ahogy egyik levelezotarsuk szokott ? Hulye vagy, vagy szemetlada ?
..Harmadik lehetoseget nem tudok.
--
Kedves Geza!

Tolladbol idezek par sorral fentebbrol: "Kivalo iskolat teremt arra, 
hogy csiszoljuk stilusunkat es aki akarja fejlessze onuralmat." Ez a 
lehulyezest fogjam fel iroi munkassagod (stiluscsiszolasod) reszekent?

Ha ezen ketto kozul valaszthatok, akkor kend ram az elobbit, de utobbi 
feltetelezes inkabb teged minositsen. 'Sok csokit' Laci kivant eloszor 
(copyright IviczL), azota plane talalkozok utan meg sokkal tobben, 
a 'legjobbakat' pedig szemelyhez nem kothetoen rengetegen. Vezeklesul 
csinalhatnek egy statisztikat..., ki hanyszor kivant csokit, tobbszor-e 
a tobbiek, mint maga Laci;-)
Eleg szaraz tema volt, szerettem volna egy kis jopofasagot vinni a 
levelben egy hasonlo HIX-es elkoszonessel, meg kulhoni hivatkozasokkal 
(jelezve regi olvaso lennek en, nem csak agitalni tevedtem ide). NAIV 
voltam (ha elfogadod harmadik lehetosegnek), nem hittem barkinek 
banthatna a szemet. Sorry!


Piece:
nme1
>A kgb-t nyugodtan torolheted, ok nem voltak ennyire
amatorok. 

kgb-s cim: primposta-t hasznalok (ezer egyeb okbol, pl. levelerkezeskor 
szurhetoen SMS mobilra), a felkinalt domain-ek kozul ez a legtomorebb 
es jol megjegyezheto;-) formacio (tobbi nem tetszett, ez volt a 
legkevesbe unszimpi). Mivel a "kommitet goszudarsztvennij 
bezopasztnoszty" megszunt orosz foldon is letezni, amennyiben valakinek 
bantana a szemet, esetleg dolga volt veluk, ismet bocsi ezert is.


>Az "autosok partja" es egy masik ismeretlen
>"erdekvedelmi szervezet" akkor szerepelt a hirekben,
>amikor kartunk es pormanyunk elkezdte szivatni a MOL-t
>a benzinarak miatt. Ehhez ugye gyorsan csatlakozott az
>egyaltalan nem demagog kisgazdapart, azonnali fejvesztest
>kovetelve minden MOL-alkalmazottnak, vezerig-tol az utolso
>portasig. Majd jottek a nagyon ismert tarsadalmi szervezetek
>(lasd fentebb), az egyiknel elejtettek, hogy elnoke az FKGP
>helyi muftija (megyei elnok, helyi orsz. kepviselo,
>tokmindegy). Ugyhogy inkabb csak a jol megszokott demagogia
>ulte torat: csinalunk valami kockazatmentes, raadasul penzt,
>munkat, otletet nem igenylo hajcihot, hatha egy kis politikai
>(majdan kp-ra konvertalhato) elonyt sikerul kicsikarnunk.

Mindannyian azt hiszem ugyanazt erezzuk a kisgazdak irant, hasonlo 
autospartot vegkepp tenyleg felejtsunk el!
Viszont meg inkabb megerosit abban, hogy provokaljalak benneteket, 
egyutt csinaljuk mar egy hiteles, korrekt szervezetet magunk es minden 
autos honfitarsunk boldogulasara!

>Felreertes ne essek: az nme nem a Nemzeti MOlrajongok
>Egyesulete. De a hanyinger kerulgetett, ahogyan a partok
>(elukon a Fidesz-szel) gennyes, primitiv modon probaltak
>hasznot huzni a magas benzinarakbol.

Hasonloan a kp se keszpenzt jelent, csak errol jegyzed meg konnyen (nem 
is az en monogramom, csupan olyanvalakikre, amit viszont en jegyzek meg 
konnyen).

Nem szidtam a MOL-t, teszi a dolgat. Monopolhelyzete van, kihasznalja. 
Amit elbukik a gazuzleten, visszahozna itt. SzVSz allamnak se itt, se 
ott nem szabad beleszolnia hasonloan durvan. De a piaci kornyezet 
megtermtese fontos lenne...
Elhiszed ugye, ha 20 forinttal csokkenne a benzin kozterhe, akkor abbol 
15-ot jo, ha latnal? min. 5-ot felemesztene a MOL (es reszvenyesei) 
profitinsege. Ezert kellene versenyhelyzet, akkor a 20-bol legalabb 18-
19 (de lehet a nagyobb forgalom miatt akar 22 is!) eljutna Hozzad a 
benzinarakban. Kozeptavon persze lesz konkurenciaja ilyen magas 
profitrata mellett, de abba par kormany belebukik addig...
Addig a benzin kozterheit nem szabad csokkenteni, mig (termeszetes) 
monopolhelyzet van (mert a koltsegvetes altal visszaadni szandekozott 
penz a MOL extraprofitjat tamogatja)!

Bosszankodasaim 70-80%-a autos eredetu (lehet sokan ingerszegeny 
kornyezetet gyanitanak mellette), tudom, ezek mindenki mast is nagyon 
duhitenek. Pl. muszaki vizsga hatosagi dijai utobbi 6 evben kozel 6-
szorosara emelkedtek; felek leterni foutrol, sot Bp utjai is egyre 
alapos utvonaltevet igenyelnek (melyik uton menve nem hull szet az 
auto). Itt sokmindenki x-elessel fenyegetozik, de tenni senki nem akar 
semmit (nem x-elsz egyikre orul a masik, el se mesz szavazni bejut a 
szelsojobb). A demokracia resze a pluralizmus is!
Annyi erdekem lenne az egeszben, hogy orom lenne ha a civil ero 
gyozhetne - ha mar mindenkiben keservesen csalodtunk -, s nem 
autosugyben bosszankodnek allandoan (no kape motivation). Tudjatok a 
nagy dolgok mindig ott kezdodhettek, mikor sok kicsi ember osszehajolt 
(nehogy kiforgassatok).

A komoly passzivatas es nehany reagalo ellenszenvenek lattan felek 
felvetni ujabb program-tippemet, de hatha:

Mi a velemenyetek arrol, ha a kisgyerekes csaladok elso autohoz jutasat 
vam es forgalmi ado kedvezmennyel tamogatnak (magyarul azt nem kellene 
kifizetni). Eladaskor termeszetesen ezt vissza kellene fizetni (esetleg 
kamatostol). Elvegre egy-ket kisgyerekkel egy csalad kocsi nelkul 
szinte eletkeptelen (tudom sajat lakas nelkul meg ugyabbul).
+ - autohifi, markaszerviz, Golf-felni (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andras irta: "Szoval  valami 
nem  tul draga autoradiot 
szeretnek venni ... max. 
20ezerig. pl.  Lattam  
a  multkor  az  ujpesti  
piacon  (a  hid  alattin)
egy radiomagnot 12ezerert.. 
megerne esetleg egy ilyet venni?"

Nem, nem, soha! Ha valakit erdekel, 
reszletsen is kifejthetem, hogy 
miert nem. 20 korul megbizhato, 
markas, ket-harom eves cuccokat 
lehet kapni. 
www.apronet.hu >>>> Autoradio

"Van-e ilyen olcso kategoriaju 
gep ami tudja az RDS-t vagyis
amely kiirja a beallitott 
radioado nevet?"

Az RDS sokkal-sokkal tobb annal, 
hogy kiirja az ado nevet. 
Sajnos egy csomo RDS szolgaltatas 
- az Antenna Hungaria hibajabol - 
nem mukodik Magyarorszagon.

**********

Csipi: "Most arra 
gondolok, hogy masik szervizbe 
viszem, csak attol tartok, hogy
akkor a kotelezo szervizbe is 
oda kell majd hordani es az 
dragabb lesz."

Az autot mindig abba a szervizbe 
viszed, amelyikbe akarod. A 
szervizkonyv szempontjabol csak 
az a fontos, hogy markaszerviz 
legyen. A markaszervizek 
arszinvonala - markan belul - 
nagyon hasonlo, nehany markanal 
(pl. Ford) ugyanazt a munkat 
pontosan ugyanannyiert vegzik el.

***********
*********

Fogash: "A Ladakon 5Jx13" ill 5,5JX13" 
felnik vannak, egymassal
gyakorlatilag mindegyik 
kompatibilis. Osztokor szempontjabol 
jo meg a regi "capa" (E23)
es E30 harmas BMW-k felnije, 
a VW Golf I-II (III?), az Opel
Kadett D es E sorozata."


A Golf I es II felnik osztokore 
100-as, tehat nem jok Ladara. 

**********

>Alap problema: "3. Mi az a _mask_ 
elolap ?? Több autoradio hirdetesben is
lattam mar."

Gonci Csaba hozzaszolasa: "Azt 
hiszem lemaradt minimum egy z... 
Maszkolt elolaprol lehet szo, 
olyan, ami befordul, atfordul,
vagy leereszkednik,
vagy valamilyen hasonlo modon eltakarja 
sajat magat es az elolapot nem
kell kiszedni, magaddal vinni. Ha 
valaki beles a kocsiba, a radio helyen
csak a takaro panelt latja."

Igy van. Kiegeszitenem: a gonoszak nagy 
eloszeretettel lopkodjak a Mask magnokat. 
A Mask elolap (ez fanatzianev, tehat nem 
"maszkolt" vagy ilyesmi) a Kenwood ceg 
talalmanya. Az idei modellevben a Kenwood 
a levehetos Mask-rendszert gyartja: ha 
csak rovid idore hagyod ott az autot, 
akkor siman ez a "befordulos trukk" 
jatszik, de hosszabb idore le is lehet 
csatolni az elolapot.

Udv,
Stevie
+ - autos part (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

"Bocsi az anonym hozzaszolasert, 
nincs kedvem talcan kinalni
magam a 
nemzetvedelmiseknek."

Paranoioa rulez :-))))

"Ehhez kepest az 5% kuszob nem 
is elerhetetlen, NE FELEDJETEK,
MINDENKIT ERINTENE, itt nem ugy 
igerek, mint a tobbi part, hogy 
valakitol elcsaklizok valamit 
(csupan nem kotom senki orrara, 
majd akkor derulhet 
ki amikor keso)."

A kozlekedesbol szarmazo bevetelek a 
nagy kozos kasszaba kerulnek, amibol 
az allam egyeb koltsegeit fizetik, 
egeszsegugy, oktatas, nemzetbiztonsag :-) 
Ha kevesebb lenne a bevetel, kevesebbet 
lehetne ezekre a nyeresegesse nem teheto 
agazatokra kolteni.

"- uzemanyag kozterhe: kozeptavon az 
ebbol befolyo ado nem
csokkenne, 
csak x-szerese lenne az eladott 
mennyiseg, kulonosen ha a 
tranzitautosok is itt tankolnanak 
meg. Makrogazdasagilag nem
nonszensz, 
higyjetek el. A szloven gazdasagi 
csoda felig errol szolt..."

Ez ebben a formaban nem igaz. A szloven 
"gazdasagi csoda" arrol szolt, hogy a 
volt Jugoszlavia osszes korszeru ipara 
Szloveniaban maradt (csucs vegyipar, 
elektronikai ipar).
Ha olcsobb lenne a benzin, akkor nem 
feltetlenul fogyna tobb belole (mint 
ahogy akkor sem fogy belole kevesebb, 
ha emelkedik az ara). A benzin sajatos 
arucikk, nem igazan vonatkozik ra a 
piacok mukodese >>> nincs alternativaja, 
nem tankolhatok helyette pepsikolat.) 
Ha tobbet autoznank, osszeomlana a 
kozlekedes + a kornyezetvedelmi hatasok 
nagyon sokba kerulnenek.

"- MOL termeszetes monopolhelyzetenek 
visszafogasa; OMV, orosz
importtal 
megversenyeztetni egy kicsit stb."

Ahogy azt Moricka elkepzeli... :-) 
A MOL reszben Oroszorszagbol importal. 

"- utak, a "magyar ugar" jarhatova tetele, 
"new deal"; europai
szintu 
kozut es autopalyahalozat barmi aron."

Pl. egeszsegugy, oktatas leepitese, igaz? :-) 
A csaladi koltsegvetesbol sem mondhatom azt, 
hogy most veszek egy BMW M5-ot barmi aron. 
A gyereket etetni kell, a villanyszamlat 
be kell fizetni...

"- hataratkelok minden iranyban"

OK, kiepitjuk az utakat a hatarig, nyitunk 
egy hataratkelot. Es a tuloldalon? 
Kotelezzuk oket, hogy ok is epitsenek 
oda jo utat? Mert ha nem, akkor semmit 
sem er az egesz. (Ez volt a roman-bolgar 
Duna-hid epitesevel is az egyetlen 
komoly problema.)

"- (fovarosi) parkolasi mizeria 
megszuntetese, csucsforgalom
kezelese"

Rak gyogyitasa, elet koltoztetese 
a Holdra... :-)

A parkolasi mizeria az egyetlen jarhato 
ut a nagyvarosokban: olyan dragava kell 
tenni a belvarosi autozast 
(parkolas, 30-as szigoru korlatozas komoly 
buntetesekkel), hogy az emberek a 
tomegkozlekedest valasszak. Ez a vilagon 
sok helyen mukodik. Persze ehhez jol fejlett 
tomegkozlekedes kell.

"- rendorseg nagyon alapos gatyaba razasa, 
(mint Bulgariaban;-) 
(kovetelek toluk, de megfizetem oket)"

:-)))

Udv,
Stevie, tiszteletbeli bolgar kovet... :-))))))
+ - amokfuto lettem (?) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Na erre varrjatok gombot: mostanaban elofordult, hogy ut kozben azon jart
az eszem, illetve az ugrott be, hogy mennyit anyazzatok VD-t, amiert neki
160 a "normalis" utazo tempoja. Elkezdtem figyelni magam, illetve a
tempomat, es lass csodat: az a sebesseg, amit nem vanszorgasnak erzekelek,
hanem a lehetosegek adta haladaskent elek meg, valahol 130-140kmh kozott
van, ketszamjegyu fouton (mondjuk Gyor-Szombathely kozott). Sot, a falukon
is bizony atmegyek 80-90(-100) kmh-val... Ami az egeszben erdekes: az en
autom mindossze 101 LE, ehhez 1200kg onsuly parosul, tehat nem egy
repulogep. Viszont az egesznek olyan alakja van, olyan a zajszigetelese,
stb, hogy a 40es a 100kmh kozotti kulonbseget csupan a mutatok allasabol,
erzekelem. Ez nem vicc, tenyleg baromi csendes a kocsi. Egy normalis
minosegu uton, enyhe forgalomban igy a 140 egyaltalan nem extrem, tkp. igy
erem el azt az "ingersuruseget", amit normalisnak erzek. Ertelem szeruen a
forgalom surusodesevel lassulok, hiszen egyre gyakrabban kell lassitanom
szgk, vagy kamion miatt, majd ujra gyorsitani. Aztan mikor mar csak 3.ban
tudok elozni, mert annyira szuk helyek vannak pro es kontra, akkor mondom
azt, hogy elertuk a kritikus forgalomsuruseget, amikor en csak literszam
gyartanam az adrenalint azert, hogy a 15km-rel arrebb levo elso
rendorlampanal 1 lampavaltasnyit nyerjek... Ilyenkor veszem fel a sor
tempojat, es csak a nagyon zavaro elemeket elozom meg. (2utem, fursolo
busz/kamion, stb). VD 340LE-s autojat ismerve szamomra teljesen normalisnak
tunik, hogy enyhe forgalomban megvan neki a kilohatvan, de nagyon korlatolt
aki azt hiszi, hogy ezt tudja/akarja produkalni hetfon reggel fel nyolckor
a szentendrei uton is... :( A "normalis tempo" nem azt jelenti (nekem
legalabbis nem), hogy tuzzel vassal ott tartani a mutatot a kinezett
szamon. Nekem csupan annyit jelent, hogy amint eltunnek az akadalyok, erre
a tempora gyorsitok fel. 
Nagy szubjektum egyebkent, hogy mekkora sebesseget milyennek erzekel az
ember kulonbozo kocsikban. Egyszeru pelda: ez a 140 koruli sebesseg a
Bora/Octavia/Toledo/A3/A4/Passat markak koreben alakult ki. Ezek mindegyike
szemrebbenes nelkul tudja ezt a sebesseget lejton, emelkedon, mindegyiknek
atlagon feluli fekjei vannak, jo utfogasu futomuve, raadasul 20ekm-nel
egyikben sem volt tobb. A Sierraval (holott korat meghazudtoloan jo
allapotban van!) 120 korul adodik az a sebesseg, ami normalisnak tunik,
mivel a fekjei nem _annyira_ masszivak, mint a fenti tipusoke. Amig a Skoda
S100zal jartam, 90nel szerettem gurulni, holott 130at az is ment... Csak
nem esett jol. Se neki, se nekem. 
Miert irtam le mindezt? Azert, mert teljesen egyetertek VD-val, amikor azt
mondja, akarmilyen nyulketreccel ne akarjon az ember 160nal furikazni, es
ne beszeljen Claudia Schiffer veszelyeirol az, aki csak Csala Zsuzsat
ismeri... Adando alkalommal esetleg be lehet ulni mellem, aztan lehet
gondolkozni, kinek mi a veszelyes, vagy sok.
Lehet anyazni, nem veszem fel. :)))
Fogash

+ - Trabant (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Miert csorog a Trabi? mert nincs elgyujtasvezerlese. A ropsulyok
>>szerepe _mindossze_ arra korlatozodik, hogy konnyen induljon(ha van!).

>A ropsulyok ennek a fordulatszamnak a felevel forognak (gyk. a gyujtaseloszto 
a
>butykos tengelytol kapja a mozgast).
...
>A vakuumos elogyujtas meg kicsi fordulatszamon, de maximalis terhelesnel lep b
e
>szabalyozni.

Bocsi !

A Trabin (2 utemu) nincs sem gyujtas eloszto, sem butykos tengely. Vakuumos
elogyujtas szabalyzo meg plane.

> ...nem is olyan rossz ez a Linux...

Ezzel egyet ertek !


Zotya
+ - A Felni! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho Megint!

A felepites:
- kerekpant (a gumit hordozo resz)
- kerektarcsa (a kerekcsavar-furatokat hordozo resz)

Kerekpantok:
- kerektarcsaval szilardan osszekotott
- leveheto
- mely hornyu (nem osztott)
- tobbreszes kerekpantok

Melyhornyu (me'lya'gyas) kerekpantok:
Szemelygepkocsikhoz es motorkerekparokhoz szinte kizarolag nem osztott,
melyagyas kerekpantokat hasznalnak. Ezeket szegecseles vagy hegesztes
kapcsolja szilardan a kerektarcsahoz, illetve azzal egy darabban ontik
vagy kovacsoljak.

A melyhornyu kerekpant keresztmetszete lehet szimmetrikus vagy
asszimmetrikus. Ha a jarmuvon tomlo nelkuli abroncsokat alkalmaznak,
akkor u.n. HUMP kerekpantokat kell alkalmazni. Ezek olyan melyagyas
kerekpantok, amelyek valreszen kiemelkedes - Hump van. Ha ez a
kiemelkedes lapos, akkor u.n. Flat-Hump-rol van szo.Mindketto szrepe,
hogy megakadalyozza az abroncs melyagyba benyomodasat kanyarodas kozben
ilyenkor ugyanis elszokik a levego az abroncsbol. (a melyagy a kerekpant
legmelyebb resze kozepen, ahova is kivulrol hegesztik a kerektarcsat, ha
hegesztik)

Tomlo nelkuli abronccsal szerelt tehergepjarmuveken es buszokon u.n.
meredek vallu es szeles meredek vallu kerekpantokat alkalmaznak.A vall
15°-os szogben emelkedik a melyagy felol, igy az abroncs peremet erosen
a valhoz szoritja. (jo tomites)

Tobbreszes kerekpantok:
Haszongepjarmuveken es potocsikon az abroncsok konnyebb szerelese vegett
osztott kerekpantokat alkalmaznak. A rossz tomites miatt altalaban
tomlot kell hasznalni.Megkulonboztetunk lapos agyas, ferde vallu, es
felmelyagyas kerekpantokat. Ezek hossziranyban osztottak es
tobbreszesek. Az alp kerekpant egyik szelen perem a masikon nyitott
gyuruhorony van. Ami oldalgyuruvel es (vagy plusz) zarogyuruvel zarhato.

Trilex kerekpantok:
A keruletukon keresztiranyban osztottak.A szegmensek egymasba
akaszkodnak es csavarkotesu szoritolapkakkal csatlakozik a pant a
kerekcsillaghoz.

Meretek es jelolesek:
A kerekpantok meretjelolesei szabvanyosak. A gyarto minden kerekbe beuti
a jeloleseket.Ez alapvetoen ket meretet ad meg, az "a" meret a kerekpant
felfekvo feluletenek szelessege, a "D" meret a kerekpant atmeroje
collban. A ket mertet melyagyas kerekpantnal "x", tobbreszes
kerekpantnal "-" valasztja el egymastol. A szelessegmeret utani betuk a
kerekpantperem alakjat, az atmeromeret utan allo betuk a kerekpant
tipusat adjak meg.

Pelda: 4 Jx15 H melyagyas kerekpant a felfekvo felulet szelessege 4", a 
kerekpant atmeroje 15", J a kerekpantperem mereteit adja meg, H 	pedig,
hogy a kerekpant kulso vallan Hump van.

	8,5-20 osztott kerekpant (ferde vallu), a felfekvo felulet 	szelessege
8,5" a kerekpant atmeroje 20".

A jelolesekre hasznalt tovabbi betuk es jelenteseik:
H2  = ketoldali kiemelkedes
FH  = flat-hump a kulso vallon
FH2 = ketoldali flat-hump
E   = eltolas (mm)
CH  = combination hump, flat-hump a kulso hump a belso vallon
SDC = felmely agyas kerekpant (semi drop center)

Az osztokor:
A kerekcsavar-furatok kozeppontjait osszekoto kor, melynek kozeppontja a
kerektarcsa kozeppontja. Azert osztokor, mert a fejkor a legtavolabbi
tavolsag, es a labkor, a legkozelebbi tavolsag mertani kozepe. VAlojaban
nem is egy kor, hanem csak egy egyenes hossza. A kerektarcsa
kozeppontjat es a furtokkozeppontjat oszekoto egyenes (osztokorsugar)
hossza. Szorzoszama a kerekcsavar furatok szama.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Fekezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho!

Tegnap olvashattuk:

">A fektavolsag nem nagy mertekben fugg a gepkocsi tipusatol!
>Egy 40 tonnas 80-al kozlekedo kamion becslesem szerint 1/3
>ut alatt megall, mint egy 160-al kozlekedeo M5 BMW

Mar elnezest, de ezmekkorabaromsag! mozgasi energia= tomeg szorozva a
sebesseg negyzetevel osztva kettovel.
BMW M5  2500kg, 160kmh (=44m/s) =4840 kJ
Kamion    40000kg 80kmh (=22m/s)  = 19360 kJ,
vagyis eppen 4szer annyi mozgasi energiat kellene neki felemeszteni,
mint a
szemelyautonak. Ez azonos fexerkezeteket feltetelezve is komolyabb
fekutat
jelent. Ugyanakkora lenne a fekut (azonos fekekkel, ha az M5 320kmh-val
jonne, de orszaguton ilyent meg VD sem csinal). Szoval gondolkozunk!
Fogash
"

Persze arrol szo sem volt egeszen vegig, hogy elol hatul 4 dugattyus fix
feluletu, hidraulikus vezerlesu tarcsafekkel rendelkezik mindket jarmu.

En legalabbis elso olvasatra ugy ertelmeztem, hogy a BMW 160-al a sajat
fekeivel, es a kamion 80-al a sajat fekeivel. Es igy mar ertheto lenne
az egyezes. 

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Eromu latogtas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Egyszerubb lenne egy penteki napra szervezni, mert tul
korulmenyes szombatra elintezni, hogy a latogato kozpontbol
az uzemi teruletre is kapjunk rendeszeti kiseretet.

Ugyhogy szeptemberre, vagy oktoberre tudnam a dolgot
egyeztetni. Leginkabb a penteki napot szorgalmaznam, igy
a datumok kozul majd egyeztetek a latogato kozpont
munkatarsaival.
Az idegenvezetest elvallalom, kiindulva abbol hogy en is ott
dolgozom.
Ha csatlakozik az idegenvezeteshez meg nehany listat olvaso
kollega, akkor tobb oldalrol "megvilagitott" latogatast tudnank
megszervezni.

Peter.
+ - hangnem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nem ertem a listat. Mindenki felkapja a vizet, es tele van a lista
hulyesegekkel. A PgDn gombom mar lekopott, igy a 80KB elolvashato 5 perc
alatt.

Mindenki ugy vezet, amennyire erzi az autojat. En mar kiismertem a
Samaramat, igy mar elengedem az orszaguton, persze a 240-et nem lepem tul
surun, inkabb a 200-at szeretem. Varos 120-160, hangulattol fuggoen,
kertvarosi reszen lelassulok 100-ra. Mehetnek tobbel is, de nem akarom
szethajtani az autot, meg tudjatok, az utak tele  vannak orult autosokkal.
Sokan nem kepesek elviselni, ha masnak jobb autoja van, vagy kicsit tullepi
a megengedettet, es maris anyaznak. Mi kozuk hozza? Ha en a 200-at szeretem,
akkor annyival megyek. Soha senkit sem veszelyeztetek ezzel, hiszen
tokeletesen ismerem a kocsit, es a fekjeim is jok, a gumik markasak, es
ujak, a futomu rendben, amugy is mindig rendben tartom a kocsit . Bar
ketszaz folott kicsit mar megemelkedik a szelzaj, de ez meg elviselheto.
Viszont ilyenkor mar alig gyorsul. Hiaba, azert csak egy 1.3-as motor.

Ekkora sebessegnel mar fontos, hogy mindenki lasson, igy csakis
reflektor+kodlampa parossal kozlekedek, hogy nehogy a sok hulye taho
akadalyozza a kenyelmes haladasomat a lassu tokoreszesevel, es idejeben
felre tudjon huzodni.

Szoval mindent megteszek a biztonsagos kozlekedesert, igy nem ertem,
nehanyan miert razzak az okluket az uton.  Hiszen en pontosan tudom, hogy
mire vagyok kepes.

Megjegyzes: Nehogy komolyan vegyetek, amit irtam, mert termeszetesen egy szo
sem igaz belole, a tortenet kitalacio, a valosaghoz valo legkisebb
hasonlosag is csak a veletlen muve lehet. :)

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Soma irta a Stihl olajjal kapcsolatban:
>>>
Gondolom az az olaj sokkal finomabb, jobb kenohatasu, es nem
utolsosorban jobban birja a terhelest. De mibe kerul mindez?
<<<

Majd benezek az uzletbe es aztan a jovo heten megirom mennyi itt nalunk,
Magyarorszagon biztosan kisebb az ara!

--
Minden jót, Fekete Zoltán

...nem is olyan rossz ez a Linux...
+ - trafipax kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!
Lenne par amator kerdesem a fenti
temakorben:
-Mi a sebesseghatar a Lagymanyosi hidon pest fele?
-A 70-nel kisebb, lehet-e majd arra hivatkozni, hogy
uttisztito gep ment lassan a kulso savban, amely takarta
a tablat (ez tnyleg ott volt)
-Feher kombi Feliciaval szoktak-e ott merni (pest fele
 a rendorok a munkateruleten?
-Kozeledo vagy a tavolodo (elhaladt) kocsikat merik-e?
(A kerdeses kocsi orra a tavolodok fele allt)
- 20 km-es sebessegtullepes kb. mennyibe kerulhet?

Bocs, tudom, hogy amator kerdesek, de mivel eddig nem volt 
hasonlo problemam (remelhetoleg most sem ;-) igy tenyleg
kivancsi vagyok. 

Valaszokat mind a listan, mind maganban ) koszonettel
veszem.

Udv: Farkas Elod
+ - SEAT Ibiza venni, vagy nem venni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


>Nalunk masodik auto, egy 12 eves 1.5-os Seat Ibiza. A motorja tenyleg eleg
>izmos, bar baromi hangos, ha nyomod neki.
>Nagyon alacsonyra ultetett auto, konnyen fennakad mindenen. Az egesz kaszni
>zorog, kivul-belul. Olyan oreg olasz autos erzesed van benne.

>KZoli


Nekem is ilyen van. Azzal amit irtal egyetertek. Bovdennel nemvolt gondom
rozsda van egy keves de ebben a korban mar termeszetes a tobbi nalam is
stimmel.
Azt meg hozzatennem, hogy a fogyasztasa 6-6,5 kozott mozog ami szerintem nem
rossz.Az eros motorhoz nagyon hozza lehet szokni, jo erzes ilyennel jarni.
Nagyon megbizhato, most jottem vissza egy 4000 km-es utrol es az egvilagon
semmi baja nem volt, 12 eves kora es az addig megtett 158 000 km ellenere.
Csak egy eve van nalam de nagyon megkedveltem. Jovore szeretnem lecserelni
de csak azert, mert nem szeretnem ha nagyon ramoregedne. Nagyon azon vagyok,
hogy ismet Seatot veszek, esetleg nagyobbat /Cordoba, Toledo/, de sajnos az
ujabbakban mar nem olyan "tulmeretezett" motor van.

--
Lakomcsik Laci
mailto:
+ - Off: zene Nasfay ur reszere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,
>A harmadik szam viszont _nem_ a Sting: Desert Rose.
>Hallottam meg ket tippet, valami "Shikidim"-et 
>es Manu Chao: Bong-bong.

A "Shikidim"-et bagyon konnyu felismerni (erthetoen
es soxor ismetli az enekes es nincs benne no). Manu 
Chao pedig kb. annyira diszkozene, mint a Motorhead.

>A Desert Rose szerintem egyaltalan nem tancos-porgos
>zene.

Pedig a videoban igen sokan tancolnak... Es porognek 
is talan, csak lassan...

Piece:
nme1



"Know your enemy"
+ - OT: Kiruccanas tipp (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Bocs az OT-ert, de mivel itt jooo sokan vagyunk, hatha van valakinek tippje.
Meg iden nyaron szeretnenk a csaladdal egy 3 napos kis kiruccanasra elmenni
valahova, es ehhez szeretnek toletek tippeket kerni. Valami olcsobb (de nem
gagyi) szallasfeleseget keresek (panzio, vagy hasonlo). Az orszag barmely
teruleten esetleg a kornyezo orszagokban. 4-en mennenk, 2 felnott, 2 gyerek
(3 ill 6 evesek). Vizpart vagy hegyek is lehetnek. :-)
Ha tudtok helyeket mondani megkoszonnem (netan arak, lehetosegek, stb)

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie (ICQ: 76225193)
mailto:
+ - re: SEAT IBIZA (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Nalunk masodik auto, egy 12 eves 1.5-os Seat Ibiza. A motorja tenyleg eleg
>izmos, bar baromi hangos, ha nyomod neki.
>Nagyon alacsonyra ultetett auto, konnyen fennakad mindenen. Az egesz kaszni
>zorog, kivul-belul. Olyan oreg olasz autos erzesed van benne.

Valamikor akkortajt volt modellvaltas, ugyhogy nem biztos, hogy ugyanarrol
beszelunk.
A mienk 89es volt, es mar kivul-belul nemet (elotte FIAT volt benne/rajta
minden), speciel a kaszni-zorges egyaltalan nem volt eszlelheto, de azert
persze ez keves az udvosseghez. 1463 ccm 90LE (volt katalizator nelkuli is
100LE-vel) 16v nelkul, <900kg: erre csucsorithet a zold furdoruhas
szimpatikus fiatalember, hogy kuuul. 

andi
+ - T4 + gondolatok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Lantos Tibi!

Ja, valaki meg tudna mondani, mi a franc az a hidrotoke? Azt
cserelt benne legutobb, de ugyanolyan hangja van a motornak.

 Hidraulikus szelephezag allito es egyenesbevezeto szerkentyu.
Inkabb tusko, mint toke alakja van... :-))) Mennyi az olajnyomas??? mint
legfontosabb kerdes!!! nem lent a motorban, fenn a vezermutengelynel!

Na meg total alaszedett kormanynal eszbontoan nyuszito hangot ad,
ami szerinte normalis (szerintem meg marhara nem)

  Sajna ebben kicsit igaza van. Ugyanis, amikor szelso helyzetbe huzod a
kormanyt, az addig mukodo szervoszelepek kikapcsolnak es a
nyomashatarolo szelep es a szivattyu egyuttes nyuszito/nyekergo/zummogo
hangjat hallod.
  Valoban nem kellemes... :-(

Gondolatok: ha valahova elviszitek javitani az autot, ott van
garancialis javitasi lehetoseg (kell lenni!). Amennyiben nem tudjak ott
megjavitani az autot, akkor a tobb lehetoseg egyike, a szerviz
koltsegere mashol megcsinaltatni!(fizessen a karokozo jogi esete)
 Ez egyben elosegit azt, hogy a kevesbe jo szervizek kihulljanak a
rostan...  
--
 Udv
  Levente
+ - Sebessegmero autok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki segíteni nekem egy autot azonositani
a belsejerol? A kep a
http://www.nexus.hu/copcars/piros.jpg
cimen talalhato. Koszonom.

A honlap lassan (de biztosan) keszul, most mar
csak az adatok kellenenek... Ha lattok autokat
az ut szelen, nagyon orulnek ha le tudnatok
jegyezni a rendszamokat. Minden egyeb infot is
elore koszonok, kerlek irjatok!

Jo vezetest!

Udv,
Ferenc

Sebessegmeres honlap: http://www.nexus.hu/copcars



___________________________________________________________________
[NEXUS - ingyenes email & honlap mindenkinek - http://www.nexus.hu]
+ - uj Astra fogyi (korrekcio) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

a korabbi jelentessel kapcsolatban: a fogyasztasa az uj 
Astranak: 9.1 l/100km. Pont a reciproka a korabbinak (10.95-
nek)x100


Bby
+ - Punto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
Hetvegen beszeltem egy ismerosommel. Most vett zsir uj Puntot, 1.2 16V
Sporting vagy mi a szar. Azt mondja, hogy lementek Olaszorszgba 2 hete,
Bibioneba,  vagy hova. Vegig autopalya, amit birt a kocsi, azaz 180. De itt
most nem errol van szo, mert az olaszok egyes itthoni Hix Auto olvasoval
szemben leszarjak ki mennyivel megy, szoval az atlagfogyasztas: 14 liter (AC
ON). Ehhez kepest az M5 nem eszik sokat. Tehat tudomasul kell vennunk, hogy
ha nyomjuk neki, akkor a kocsi eszik. Nesze neked uj technologia. Atveres!
Ha ugy jarsz vele, ahogy en az M5-tel felgazon (vagy negyeden), akkor
uannyit eszik, meg meg eletveszelyes is. NO FEK!

Kobcenti rulez,
Vaddiszno
+ - Re: VD mester (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Csügohasú Disznó!

 irta:
>pl.: majdnem mindegyik BMW-s, Mecedes vezetok többsege,
>kopaszok egyéb (10 év feletti) nemet! kocsiban, taxisok
>stb. Szóvak ki lehet szúrni az ilyeneket. Egyébként nemrég
>olvastam, hogy nem megy jól a hivatalos BMW és Mercedes
>kereskedoknek, mert Magyarországon a kopasz tulajok miatt
>annyira leesett e kér márka prsztizse, hogy a komoly
>üzletemberek, cégek (és még a kormány is) Audit, Saab-ot,
>Volvot, Lexust vásárolnak. Egyébként szerintem annak a volt
>igaza, aki szerint VD (és még egyesek) csak provokálták a
>listát. Na, ende. Bocs, hogy hosszú voltam.

Azert veszik azt, mert olcsobb, mint az masik 2 marka. De hogy mit
veszitenek, azt nem tudjak. Nem hiszem, hogy valakinek egy uj S kupe iranti
vagyat (s ha a penze is siman meg van hozza) ki lehetne valtani akarmelyik
Saabbal, vagy Audival. Azonkivul a Mercik nagy presztizsromboloi a taxisok,
es roma szarmazasu allampolgaraink. En pl. mindig azzal huzom Mercis
ismeroseimet, hogy taxinak hivom a kocsijukat, foleg amelyik dizel. Szoval
ez u:t. Szoval en leszarom, hogy kinek mije van, en megvagyok a kocsimmal,
es nem adok arra, hogy kinek van meg BMW-je rajtam kivul. Ezt sem azert
vettem, mert szeretnek a kopasz nagydarab emberek koze tartozni. Nekem ez
tetszik es kesz. En azert nem veszek szart, azert nem kockaztatom az
epsegemet vagy akar az eletemet, mert nem akarok valamilyen csoportba
sorolodni egyes emberek altal, es ezert nem veszek magamnak nagymercit, ami
pedig a mai technika csucsan van valahol. Az osszes tobbi (ahhoz kepest fos)
Saab, meg Volvo meg ezek meg csak jelenteni jarhatnak hozza. Mondjuk en nem
Mercit vennek, mert en nem vagyok oda erte, de elismerem, hogy most nagyot
alkotott. Meg a SEC es utodja mindig is lenyugozott. (Csak azt is siman
legyorsulom, marmint a 600 SEC-et.) Es ha majd a kopaszok meg az elobb
emlitett nepcsoport rajonnek, hogy Saab-ot akarnak, meg Volvot, akkor meg
mindenki visszater a BMW-re es a Mercire. Akkor az olyan emberek, akiket
ennyire befolyasol az, hogy mas mit mond, meg mas mit vesz, meg pl. hogyan
oltozik, milyen telefonja van, azok majd megvaltoztatjak velemenyuket es
pont a most
mondott ellenkezojet fogjak allitani. Szoval engem nem befolyasol ennyire a
koz vagy nem is tudom micsoda. Nem szeretem az ilyen embereket, mert a
szerint alakitjak ki velemenyuket, hogy mit olvasnak az ujsagban, mit latnak
a tv-ben, mi elfogadott egy bizonyos kozosseg altal. Ha valami nekem
tetszik, akkor nem befolyasolhat mas abban a tekintetben, hogy ez nekem ne
tetsszen. Foleg ha kozben pl. meg nem ultek meg BMW-ben, Audiban, meg
Merciben sem. Plusz egy pelda: A volt szocialista (komcsi) kornyezetvedelmi
miniszterrol (Baja) megirta az ujsag, hogy nem kellett neki a BMW, inkabb
Audit valasztott maganak. Irtak rola, hogy milyen takarekos, meg igy meg
ugy, nagyon helyes hogy olcsobbat valasztott. Aztan kiderult, hogy BMW-ben
kapott volna 3-as szeriat, Audiban meg A8-ast. Akkor en is az A8-ast
valaszottam volna (pedig nem
szeretem az Audit), de hat kicsit ottabb mozog. Szoval azert nem mindegy,
hogy miert es milyen helyzetben valaszt az ember pl. Audit BMW-helyett.

Udv,
Vaddiszno
+ - Fektav (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hajts mindenkinek! Kedves Attila!

 irta:
>3. A fektavolsag nem nagy mertekben fugg a gepkocsi tipusatol!
>   Egy 40 tonnas 80-al kozlekedo kamion becslesem szerint 1/3
>   ut alatt megall, mint egy 160-al kozlekedeo M5 BMW.

Ezt azert nem gondolod ugye komolyan? Azert vezettek be Europaszerte a
kamionoknak a max 80-at (autopalyan), mert meg onnan is oriasi nehezsegekkel
tudnak megallni, felette meg szinte lehetetlen. Ezert volt egy csomo
karambol, mert 120-rol a sofor nem tudott belathato tavolsagon belul
megallni. Es mint tudjuk - egy kamionos ismerosomtol hallottam -, a kamion
nem kerul ki! Fekez amig tud, aztan durr. Ha elrantja a kormanyt, akkor tuti
felborul, az aru oda, es nagyobb a kar. Nem tudom hallottatok-e mar az
Ausztraliaban hasznalatos Road Train-rol. Ez egy bazi nagy kamion, amire
rakotnek x potkocsit (x>3) aztan padlajgaz. Azt nem tudom mennyire mehetnek
gyorsan, de nagyon (mint tudjuk Ausztraliaban marha hosszu egyenesek
vannak), es a fektavja 2 km. Tehat az elejere felraknak egy bazi nagy
kenguruvasat es durrbele. Szoval azok nem fekeznek, ha valaki kilep elejuk,
mert nincs ra modjuk. Egy ismerosom, aki kint jart meselte, hogy annyi
doglott kengurut meg nem latott, mint amennyi ezek mellett a hosszu egyenes
utak mellett van. Szoval nem tudok elkepzelni olyan nagy sebesseget, amirol
egy M5 2 km alatt tudna csak megallni. 80-rol meg kb.20-30 meter. Most
olvastam az uj 330d fektavjat, ami 100-rol 0-ra 40.6 meter. Mutass nekem
olyan kamoint, ami akar csak ezt is tudja utanozni.

Hat errol asszem ennyi eleg is.

Udv,
Vaddiszno
+ - Re: Kozlekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Attila, Tobbiek,
Egy valamit kihagytal a leveledbol es a karambolos beszamolokbol. Lehet,
hogy nem azt gondoltak, akik okoztak a baleseteket, hogy nekik jok a
reflexeik, meg jo a kocsijuk, hanem azt nem tudtak magukrol, hogy sik
hulyek. Pl. a multkor elottem derekszogu abszolut belathatatlan kanyarban
egy roman vagy horvat rendszamu buszos kielozott egy IFA-t. En egybol
fekeztem, gondoltam ha karambol lesz, ami pedig abban az esetben ha
neadjisten jon szembe valaki tuti bekovetkezett volna, szoval fekeztem,
nehogy az esetlegesen szembe repulo roncsdarabok eltalaljanak. Tehat o nem
is ment gyorsan, nem is hitte, hogy jok a reflexei, a fekjeben sem
bizhatott. Csak egyszeruen hulye volt, vagy mar nem birta a  IFA
buzet szagolni 50-nel. Szoval ha az IFA be lenne tiltva, akkor ilyen es meg
sok ehhez hasonlo eset nem tortenne meg. De most nem ez a lenyeg, hanem az,
hogy egy szabalyt kell athagni azt, hogy nem latom be az utszakaszt es ugy
elozok, kesz a baleset.
Ezt en sosem teszem, es elek es virulok. Az altalad felsoroltak kozott azt
az apro befolyasolo korulmenyt, hogy valaki hulye (de izombol) sajnos nem
talaltam meg. Pedig a legtobb balesetnek ez az okozoja, hogy minden idiotat
raengednek az utra. Aztan az Trabi utan vett 1.4i 16V-vel azt hiszik, hogy
mar mindenkit lehagyhatnak, mert az a 70 LE-s kocsi ugy gyorsul mint a szel.
Nekem nincsenek ilyen te'veszme'im szerencsere.

A masik dolog amit sokan nem birnak felfogni, az az, hogy ez egy M5. Nem
tudom itt kinek van meg M5-ose, vagy M3-asa? Vagy ki probalta idaig? Szoval
amig nem ultetek benne, addig hogy jelenthetitek ki, hogy gyors. Egy 270
kmh-val folyamatosan haladni kepes autonak a 160 semmi, fel sem tunik.
Tegnap megint arra kellett mennem, amerre az ominozus eset tortent. Most
kiprobaltam 180-nal. Sima liba. Fel se tunt. Az igaz, hogy nem 160-nal
megyek vegig, mert direkt figyeltem, de 120-140 kozott mozgott vegig a
km-ora, es ahol egy kis hely volt, ott mar fel is ugrottam 160-ra. De ehhez
a motort 4200 fole sosem kellett porgetnem, pedig ott kezd huzni igazan.
(Max rpm 7250.) Csak komotosan. Viszont arra ugyeltem, hogy 120-ala nem
menjek. Kivetel persze, ha az elottem cammogo't nem birtam megelozni, akkor
lassitanom kellett. De ilyen esetekben megprobalom kigurulni a
sebessegkulonbseget, hogy minimalis fekezessel lelassuljak. De ez nem
sikerul mindig, mert ezek olyan lassan is kepesek menni, hogy szinte mar
allnak. 60-80 kmh. Erre igazan nem szamithatok. En mindenkinek egy 100-at
kalkulalok be fouton, es tapasztalatom szerint azt be is tartja a 90%.
Szoval legkozelebbi talalkozokor szivesen elviszek barkit egy probakorre,
bar igazabol az lenne a jo, ha olyan utszakaszon mehetnek, amit ismerek,
mert ahol meg nem jartam, ott en sem szaguldozok (azert 120 ala ott sem
engedem nagyon). De altalaban mindig probalok olyan utvonalat tervezni, amit
mar ismerek (szerencsere mar majdnem mindenfele van ilyen jol megszokott
utam), beleertve az osszes jelentosebb bukkanot, uthibat, amiket rendre
megjegyzek, valamint ha csak lehet inkabb a jobb minosegu utat valasztom a
rovidebb helyett. Jobb a biztonsag, valamint nem tesz jot a kemeny futomunek
meg a 18-as felninek a sok razas. Meg nekem se. Szoval ugy erzem, igy nagy
mertekben novelem a biztonsagot, amivel autozok. Az ominozus 160 meg
higgyetek el nem egy nagy szam a kocsiban ulve. Fel se tunik es epp eleg
csak leheletfinoman a gazpedalon tartani a labamat. Mar szinte teljesen
elszoktam a padlogaztol. Multkor en is meglepodtem, mikor azt hittem mar
tovig nyomom a pedalt meg mindig volt min. 5 cm. A fene se gondolta volna.
Szoval ez alapjaraton is megy mint az allat, mondhatnam mint a vaddiszno.

Ugyhogy ezt a temat szerintem akkor kene ujra atbeszelni, miutan mar
mindenki ment 160-nal egy minimum ilyen kategoriaju autoval.

Maradok tisztelettel:
Vaddiszno

U.i.: Valaki irta, hogy mi van, ha az osztrak egy tizedmasodperccel elobb
kezd el kanyarodni, es akkor a +50 cm-bol -4 meter lett volna. Jelentem
akkor en is annyival elobb kezdtem volna el fekezni, es azzal nyertem volna
minimum 3.5 metert. Ez igy megy.
+ - Re: Szabalyok betartasa (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv, kulonosen SzaboZE!
 irta:
>> Tudomasom (es a leirtak) szerint Vaddiszno mindossze egyetlen szabalyt, a
>> KRESZ 20§ -at (sebesseghatar tullepese, a sajat buntetocetlimrol olvastam
>> le!) szegte/szegi meg rendszeresen. Az ot es sajat magukat is veszelybe
>> sodrok viszont csokorszam hagjak meg a szabalyokat...
>
>+ Tavolsagi feny és kodlampa indokolatlan használata.

Attol, hogy en felkapcsolom a reflektor verofenyes napsutesben, hidd el nem
lesz senkinek semmi baja. De itt mindenki annyira szabalyos, hogy mar ezt
sem turheti szo nelkul. Itt mindenki 100%-os szabalybetarto? At kene nevezni
a listat "Csak 100%-ig szabalyosak reszere" fenntartottnak. Elmehet mindenki
a francba, aki azt kepzeli, hogy a refi egetese nagyobb vetseg, mint
kikanyarodni valaki ele a fouton, es akadalyozni. Aki igy gondolja, az ne
uljon tobbet kocsiba, mert k..vara nem fogja tulelni! De nem enmiattam...

Na csa,
Vaddisznaj
+ - Olaj (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Nos, hogy mar ne VD tema legyen csak egy kerdes..

Szoval mijen olajat is hasznaljak.
Adott egy Honda 2 eletevevel egyutt.
Ebbe en 5000 km-enkent cserelgetek olajat...
Ez szep es jo, de milyen olaj legyen ?
Castrol RS, vagy Castrol SLX
Par szervizben az RS-t ajanljak, de olyan szerelo aki nemetoban tanult a 
hondanal az SLX-et (0w-30),
a castrol hp-jen csak az SLX-rol van leiras, aszerint jo az az olaj 
mindenbe.. :))))
vezetesi stilusom :
varosban rovid utak, sok hideginditozas, altalaban nem hajtom szejjel az 
autot, de neha megszalajtom 8500 rpm kore a kicsiket, autopalyan ritkan 
jarok, szoval ritka hogy tartosan nagyon kellene forognia szegenynek (habar 
neha nagyon keri hogy hajtsam meg.. :))

Szoval ha az ar nem szamit, inkabb a motor elettartama ami lenyeges, akkor 
ti melyiket toltenetek bele ??


Ant
+ - Trafpax (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

At 08:33 PM 7/26/00 -0500, you wrote:
> >... A lezer meg nem keszit fenykepet...
>Nem hat, videjora veszik... es egyre tobb van beloluk.

Ahamm, csak a kerdes az, hogy ejjel az hogy lat ?? :)
Nekem elol az ablakban csak felulrol lathato muanyag foliaba becsomagolt 
rendszamtablam van, a kerdes hogy az ugy olvashato -e.. ha igen, 3-4-5 
kepet varok, de van amit mar 2 honapja..

Ant
+ - Mazda RX-7 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Tudom, hogy volt valaki, akinek ilyen tipusu verdaja volt. 
Kerlek osszatok meg velem a tapasztalaitokat, ha tobben 
vagytok. Lehet, hogy en is atnyergelek egy 87-es peldanyra. 
Oszt igy en is turhatok lefele mindenkit az utrol mind az 
1300 ccm-el.

Bye

Fresi BaCSi

u.i.: Azert megnezzuk egy talalkan, hogy lehet-e a 
kobcentit technikaval (wankel) potolni :)
+ - VD-tema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Csa!

Az a ti nagy bajotok, hogy a szaros Trabantjaitokkal, 
Skodaitokkal es a 15-20 eves ocska NYUGATI kocsijaitokkal 
vagy nem birtok 100-nal gyorsabban menni, vagy szorit a 
zsebetek (te jo Isten, mennyit fog a kocsi enni, ha 
nyomom!) Nehanyotok meg eleteben nem ment autopalyan a 
belso savban es k*ra zavarja, hogy elmennek mellette 200-
zal. Vajon miert csinalnak a neves es a kevesbe neves 
autogyartok 120-140-nel gyorsabban (sokszor 2-szer) menni 
biro autot? Buzditanak a buncselekmenyre, mi? A rohadt 
imperialistak. Fuj. Aki netto 50 ezernel tobbet keres, az 
meg rablogyilkos kabitoszerarus, ugye? En meg 28 evesen 
birok netto 550 ezret kaszalni 2 diplomaval. Uraim. Itt mar 
ne akarjunk egyenloseget! Ez nem az a vilag! TANULNI, es 
TUDNI KELL! Nem eleg a papir! Ha nins 2-3 nyelvvizsga 
diploma, akkor egy komoly ceg se all senkivel szo'ba! A 
kozalkalmazottnak nyugaton sincs 500-as Mercije.

Tamas, egy FELSOVEZETO, aki gyorsan vezet (MERCEDES SEL 
600, MERCEDES  S 400 CABRIO)
+ - megjegyzes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En hetvegen iratkoztam csak fel az autora, de ami itt megy....asszem
lemondom a hix.mokat : )

--
OvaDrivA ]
\\||//
( oo )
  ""
Szviccsing tu ra'nlevel sziksz....

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS