Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1879
Copyright (C) HIX
2003-07-08
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Xenon izzok olcsobban mint 10.000 Ft (mind)  10 sor     (cikkei)
2 Re: Tempo (mind)  83 sor     (cikkei)
3 Re: elmenybeszamolo (mind)  8 sor     (cikkei)
4 Re: megen OFF (mind)  22 sor     (cikkei)
5 Re: szerviz etika (mind)  36 sor     (cikkei)
6 uldozesek, USA, benzin, egyebek (mind)  94 sor     (cikkei)
7 Punto; Utjavitas; M7 sor (mind)  96 sor     (cikkei)
8 Re: M7 penteki talany (mind)  28 sor     (cikkei)
9 RE: Delta hideginditas (mind)  21 sor     (cikkei)
10 Re[3]: Alcohol (mind)  10 sor     (cikkei)
11 Re: Xenon izzo (mind)  31 sor     (cikkei)
12 Hetvegi gazolas (mind)  23 sor     (cikkei)
13 Re: Engedelyezett ittassag (mind)  15 sor     (cikkei)
14 Kerekparosok lampa nelkul (mind)  27 sor     (cikkei)
15 Rendes rendorok (mind)  13 sor     (cikkei)
16 Ellentmondo uburkolati jelzes es tabla (mind)  5 sor     (cikkei)
17 Re: opel kadett cimek (#1875) (mind)  27 sor     (cikkei)
18 bicikli (mind)  23 sor     (cikkei)
19 M7 penteki talany (mind)  16 sor     (cikkei)
20 Gazuzemu auto (mind)  20 sor     (cikkei)
21 re: xenon (mind)  12 sor     (cikkei)
22 Xenon (mind)  16 sor     (cikkei)
23 autopalya (mind)  14 sor     (cikkei)
24 TDI (mind)  12 sor     (cikkei)
25 Megjottem (mind)  44 sor     (cikkei)
26 aruhaz-parkolo (mind)  15 sor     (cikkei)
27 rendorokrol - akit erdekel (mind)  96 sor     (cikkei)
28 tali (mind)  26 sor     (cikkei)
29 Escort gazproblema (mind)  30 sor     (cikkei)
30 Re: Szerviz etika (mind)  12 sor     (cikkei)
31 >Tobbszorfeltettem a kerdest mar tobb helyen is. Miert (mind)  42 sor     (cikkei)
32 Ford Mondeo proba (1. resz), Sierra hasonlitas (mind)  95 sor     (cikkei)
33 Ford Mondeo proba (2. resz), Sierra hasonlitas (mind)  100 sor     (cikkei)
34 Re: Alcohol (mind)  22 sor     (cikkei)
35 Hdi es tarsai 10 ev mulva (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Xenon izzok olcsobban mint 10.000 Ft (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>70EFt 1 db izzo??? emberek, ez mas xenon-os kocsinal is kb ilyen
>>>draga? (mert reszemrol ennyit a xenonrol akkor)
>
>> Mire szamitottal? A xenon majdnem auto elettartamara van tervezve,
>> elvileg vegtelen, gyakorlatilag 100ekm felett bir.
>
> nem tudtam h ennyit kibir.

A METRO aruhazban lattam BOSCH xenon egot
jelentosen olcsobban, mint 10.000,- Ft.
+ - Re: Tempo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fekezes:
Itt elsosorban a dinamikara gondoltam. Egy jo fekkel es futomuvel
ellatott auto sokkal eroteljesebb lassitast tud elerni, mint egy
szerenyebb felszereltseggel rendelkezo autotarsa. Ha meg jobb
fekezesben, akkor barmilyen tempo eseteben is biztonsagobbnak erzed
az autot, mivel tudod hogy tobb szitut ki tudsz ezzel vedeni! 

Pesti forgalom:
Pesti forgalomban nekem az a remalmom, hogy valaki elemvag
eroszakosan, en ralepek a fekre, es az eros fekeknek koszonhetoen,
elkerulom a koccot. Viszont mogottem nem biztos, hogy le tudnak
lassitani pl. a Suzik, vagy Polok (a tobbi kisautorol es a keleti
autokrol nem is beszelve). Ilyenkor sokszor annyival lagyabban kell
nyomnom a feket, hogy meg nem menjek neki az elottem levonek, hogy a
mogottem levo is le tudjon fekezni! :((( Istenem, hanyszor es
hanyszor elofordul, hogy az emberek nem ismerik az autojuk fektavjat,
ill. a kovetesi tavolsagot.  :(((

Futomu:
Focust volt mar szerencsem vezetni jo par alkalommal, mivel
nagybatyamnak is az van (1.4 Trend sportos futomuvel). Nem igazan
vagyok elajulva tole, mert az Octaviaval szerpentinen mindig meg
tudtam szorongatni, pedig en meg nem is csikorogtam, o mar regen! :)
Alfa-ra tenyleg kivancsi vagyok, sokat hallottam mar rola, de ismerosi
korben nemigen hasznalatos auto. Szoval nem hogy nem vezettem meg,
de meg nem is ultem benne! :( A Subaru-nak elismerem hogy nagyon
szuper futomuve lehet, azonban nem esik egy kategoriaba az Octaviaval,
mivel egy Subaru arabol megveszek 3 Octaviat! Amugy eppen eme
tulajdonsagok miatt szivem csucske a Subaru Impreza, Mitsubishi
Lancer EVO es Porsche 911 :))) Amugy az Octavia fenekdobalasat en
nemigen tapasztaltam, pedig sokmindent kiprobaltam mar vele. Hogy
fekezes kozben orrnehez lesz az auto, es konnyen kitorne a fara egy
eros kormanymozdulatnal? Hmm, szerintem ez minden orrmotoros autonal
igy van, emiatt vagy erosen fekezve kerulem el a bajt, vagy  kozepes
gazfroccsel hirtelen kormanymozdulat es utana fek. Voala, mar nincs
is kitores es kilinccsel elore szituacio! :))) Ja, es az ABS-t es
kitoresgatlot is erre a problemara fejlesztettek ki! Tehat akinek
van mar ilyen az autojaban, mar nem kell nagyon buveszkednie a
gaz-fek variaciokkal, egyszeruen satufek+kormanyzas egyidoben.

G.Laci irta:
>Aha, megno az adrenalinszinted, ami ugyanolyan, mint a koffein, vagy
>egyeb serkentok.

Hat ezzel nem ertek egyet! Inkabb ugy fogalmaznek, hogy 100 felett
kezdem el elvezni az autovezetest, es kezdek igazan odafigyelni ra.
100 alatt felszemmel es felkarral is sokkal biztonsagosabban vezetek,
mint a mai autosok 80-90%-a! ;) Nalam az andrenalin orszaguton 160,
autopalyan 180 felett jelentkezik. Ez alatt a tempo alatt elvezem az
autovezetest, e folott mar igencsak izgi (andrenalin), es igencsak
esznel kell lennem! Amugy nem vagyok koffein (tea, kave, kola) es
egyeb serkentok fogyasztoja. Hetente megiszom kb. egy pohar teat,
es kavet, red bull-feleket sohasem!

Mintahogy mar korabban is irtam, a szaguldozasaim mindig is jelentosen
fuggenek a korulmenyektol (forgalom, ut- es idojarasi viszonyok, auto
kepessegei)!!! Tehat ha minden idealis (nyari napsutes, nulla forgalom)
es meg az utvonalat is ismerem mint a tenyeremet, akkor is csak az auto
vegsebessegenek 80%-val kozlekedem, es kanyarokat sem hataron veszem.
Ugy is fogalmazhatnek, hogy minden korulmenyek kozott van biztonsagi
tartalekom (pl. szerpentinen a kanyart levagok kivedesere, stb).

Hunter irta:
>Persze, ha tokoles van az uton, az unalmas. En is jobban
>szeretek dinamikusan vezetni. De ez nem konkret szamokat jelent.

Ebben igazad van, konkret szamokat en orszaguti forgalomra ertem
idealis korulmenyek kozepette. Varosban - mint korabban is irtam -
nem nagyon vagyok hajlando 60 fole menni. Autout es autopalya
vedettsegi fokabol eredoen nyugodtabb utazast tesz lehetove, bar
a tempot ilyenkor sem szoktam foljebb tornaszni, mivel az atlagtempo
igy is elegendo (nincsenek telepulesek ahol le kellene lassitani,
ill. szembeforgalom hianyaban konnyebb az elozes). A korulmenyek
hatasaira tett megjegyzesemet lasd fentebb :) 

A dugokat es tokoleseket en sem szeretem, de ilyenkor ugyis tetu
lassan halad az ember, van ido dumalgatni, radiot vagy zenet hallgatni,
kajalni, vizet inni, stb. :) Vagyis ez a pihenteto szakasz. Szamomra
az autovezetes elvezet kategoriaba tartozik, ha nem tul lassu a tempo.
Ellenkezo esetben egy rutinfeladat, mely untat es nyugos vagyok tole!

udv
Aleox
+ - Re: elmenybeszamolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Erdekes, en 11 nap alatt 9 orszagban 4102 km-t vezettem, de az
> enyemre senki sem kivancsi.

igazad van. de olyan lelkesen harangoztad be az utadat, hogy (bennem) fol
sem merult, hogy ezt kulon kell kerni.

robi
mg 1.8td
+ - Re: megen OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> >Most 11ezer alkalmazottal az orszag egyik legnagyobb foglalkoztatoja,
>
>Nagyon nem szeretnem, ha ott kellene dolgoznom...

szokasom szoba elegyedni a hiper-szuperben a penztarossal, plane, ha latom,
hogy mar ki van keszulve rendesen (hadd halljon legalabb egy-ket emberi
szot), es ki tudok borulni rendesen attol, amit mondanak. mint amikor a
teszkos penztaros mondta, hogy 1,5 oraval azelott vege volt a
munkaidejenek, es orak ota nem evett, ivott (felejanlottam, hogy hozok neki
valamit, de elutasitotta, mondvan nem szabad ott ennie), sparban reggel
9-kor es este fel nyolckor ugyanannal a penztarosnonel fizettem (szombaton,
es mondta, hogy masnap is jon) coraban dolgozott egy ismerosom, aki mindezt
megerositette. meg meg ennel cifrabbakat is hallottam egy radiomusorban.

ezek utan en nem munkaltatorol, hanem rabszolgatartorol beszelnek inkabb
...
(a 'foglalkoztato' egy jo semleges kifejezes a "political correctness"
szellemeben)

szuleim volt szomszedja mondta (akinek munkahelyet felvasarolta vmi
"tokeeros" nyugati vallalkozo), hogy a romai rabszolgaknak is jobb volt,
mert azok csak addig dolgoztak, amig be nem sotetedett...
+ - Re: szerviz etika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>> mi  ebbol  a  tanulsag? nem, nem az, hogy a ford a rulez a vw meg a
>>> geci,  hanem  hogy  van  kocsog  es  van  rendes.  lasd pl vaci uti
>>> auto-fort sopredeket.
>>
>> Ezt  azert  mondod,  mert  nem  talaltad  meg a kulcsot a "sopredek"
>> szivehez.  En megtalaltam, sot a masik felukhoz is, akik atkoltoztek
>> a piramisba a Suba melle.
>> Hidd  el  nekem,  megfeleloen kialakitott es apolt kontaktusban ezek
>> mind arany emberek :-)))))
...
>ha  az  autoforttal  csak  kencefice  aran  lehet  joban  lenni, akkor
>mennyenek  a  francba,  en  amondo  vagyok.  ha  mashogy is, akkor azt
>kivancsian varom:)

nem akarom vedeni oket, mert en csak egyszer voltam ott, de azert egy
ellenpelda.

feltunt, hogy padlogazzal sem megy 110 fole az auto, eloszor rafogtam a
szar benzinre meg a teton szallitott letrara (bar magam sem hittem) aztan
feltunt, hogy  lotyog a gazpedal. odamentem, mert a szervizkonyvet (elozo
tulajnal) ok vezettek. a szervizben a recepcional elmondtam mi a bajom,
mire egy ott acsorgo oltonyos azt mondta, megnezi (kesobb kiderult, hogy
ertekesito volt, nem szervizes), kitalalta, hogy eltort a gazpedaltarto
bak, mondta, menjek be egy munkafelvevohoz. ezt tettem, elmondtam, mi a
baj, es hogy ez a feltetelezett hiba. aszontak hogy nehez, mert sok az
elojegyzes, mire en "elsirtam magam", mondvan, mar lent kene legyek
tatabanyan, sietek stb., erre aszonta a pasas, hogy hol az auto. kulcs,
forgalmi atadodott en meg leultem. mire elolvastam az osszes tini
lanymagazint (mas nem volt :( ), mehettem is a penztarhoz, fizetni (egy
orara br. 5e ft - ennyit vartam, nem tudom, mennyit dolgoztak effektive).
semmi kenopenz meg hasonlo. lehet, hogy 5 perc alatt meghegesztettek, es
nem kellett egy ora, de nekem megert ennyit, hogy nem kellett elojegyzesben
varni egy hetet.

robi
mg 1.8 td
+ - uldozesek, USA, benzin, egyebek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
: laikusnak. Van persze nehany ellenpelda, de a tobbseg szar. A jo autos
: uldozesek a FRANCIA filmekben vannak, ahol Remy Julien nevu vadbarom tervezi
: meg a jelenetet, pl.: Ronin.  Na OTT gyorsan mennek, nem csak kameramunka.

A Ronint telleg erdemes megnezni, meg kiemelnem meg a Marhakonzerv akciot.
Amit egy Citrom BX 16-os kap… mellesleg Jean Renotol, na az a nem mindegy
.

>Mit ertesz "amerikai auto" alatt ? A Dodge Charger, a Plymouth
>Roadrunner vagy Barracuda, Shelby GT koruk legjobb autoi voltak.
: c.c.c.... A legEROSEBB es egyben a LEGVEZETHETETLENEBB autok voltak.
: 4-500LE, 4-500Nm, 4x dobfek, 2-3 fokozatu automata valto, elol-hatul
: laprugok szinte nulla lengescsillapitoval, merev tengely hatul, merev
: tengely elol. Ez a futomukonstrukcio Magyarorszagon az IFA-ban lathato...

Aha… vezetted is mar, vagy csak olvastad valahol? Egy baratomnak egy R
17;76-os 
Chevy Camaroja van. Ha valaki nem ismerni a tipust, elmondanam, hogy ez az 
egyik legprosztobb, leghitvanyabb amerikai auto, amit csak gyartottak, 
presztizsszempontbol kulonosen. Muszakilag is hotecceru,  egy dog 
nagy (odaat kozepmeretu) otlityis V8-as motort, talan 150 loeros is megvan, 
szeles kerekek, elol-hatul laprugos futomu, semmi technika, viszont minden tul 
van meretezve. Aztan beleulsz ebbe a hitvany , es…  ja?… nem
zorog?… ez 
ilyen csendes?… ennek ilyen jo rugozasa van?… es nem repul le az ut
rol az elso

kanyarban? Es foleg: ugyan nem gyorsul 10 mp.-nel jobban 100-ra, viszont ilyen 
keveset fogyaszt? Nahat… ezek az ostoba, igenytelen amerikaiak. Ja, igen:
 a 
belso ter valoban igenytelen, bar az ules nagyon kenyelmes. Ezt alairom.

>A hetkoznapok mai Ford Crown Victoria-it eloszeretettel hasznaljak a
>rendorsegnel, pont az elfogo kepesseguk miatt.
: Miert is? Mi az, hogy elfogo kepesseg? Az, hogy nagy nehez batar, es lelok
: kisebb kocsikat az utrol? Az egesz autos uldozes egy nagy cowboy balfaszsag!
: 50 USD bolti lopasert elkezdenek uldozni vkit, aki okoz kozben 19
: kozlekedesi balesetet, elut 6 jarokelot a jardan/buszmegalloban, osszetornek
: erte 8 rendorautot, a vegen az ULDOZOTT hibajabol (nem azert, mert a rendor
: ugyesen elkapta!) megall, ekkor meg kis orditozas, aztan valami idegbeteg
: cowboy agyonlovi. Miert is? 50USD... Eljen az autos uldozes!!!

Biztosan nem szelsoseges a pelda. Ezeket ki meseli neked? Komolyan kerdezem.

> Felado :  [International]
>Ki probalta mar (vagy hasznalja) a kulonbozo marakaju, allitolag jobb
: benzineket, mint pl. a Shell VPower, vagy MOL EVO 99 stb.
:
: Lopimpili.
: Olyan autot kell venni, amiben van "kraft"
: Ezek a benzinek csak meg vannak misztifikalva.

Tevedsz, van kulonbseg, csak csekely. Nyilvan Schumacher nem ezzel autozik, de 
attol meg van. En pl. 98-as tankolok, ami ugyan dragabb, de kevesebbet eszik 
belole az auto, igy osszessegeben megeri. Mindekozben rohogok azokon a 
szerencsetleneken, akik gorcsosen markoljak a 95-os pisztolyat, merhogy 
az “ocsobb” es az elmebetegeknek kijaro tekintettel bamulnak ram, h
ogy en hogy

szorom a penzt. Nem is ertem…

> E-mail :  [Hungary]
>Felado :  [Hungary]
>Temakor: Rendori ellenorzes? Helyeslem! ( 34 sor )
: Azert ez nem volt mindennapi. Muszaly reagalnom.

Teeby! Vedd ugy, hogy el vagy zavarva pszichiaterhez. Hidd el, segiteni fog.

> Felado :  [Hungary]
: Tenyleg  logikus  lenne. Elkepzelem, ahogy azt mondja a rendor a total
: koksz gyorshajtonak:
: -  Na,  Isten  aldja...  elmehet. Meg el a sertett a mentoben, de ha a
: korhazban megfittyed, akkor becsongetunk am este a jogsiert.

:-)

> Felado :  [Hungary]
>A kepre kivancsi lennek, foleg akkor ha jol latszik rajta a harmadik
>ajto!!!! :-D
: Ment a kep maganba, latszik a harmadik ajto (nincs rajt felirat :-))

Geri, kuldd mar at nekem is legyszi… koszi.

> Felado :  [International]
: S ha mar itt vagyunk.. szerintetek normalis hogy egy ilyen kis jargany
: atlag 10 l-t igyon? (duplakarburatoros)

A nyolcvanas evekbeli Fordok hirhedtek a torkos motorjaikrol. Hol eszik atlag 
10 litert? Ha javareszt (70%) varosban, akkor sajnos siman lehet normalis.

Z.
+ - Punto; Utjavitas; M7 sor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ihajja!

		________ Punto ________
Csabi! Azert azt ird majd oda legkozelebb, hogy mikor kinek
valaszolsz ha kerhetem. :o) Koszi.
Szoval!
Irtad:
> Ugy latszik nagyon masok vagyunk. Nem akarom isteniteni a Puntot, ha 
Pedig nyugodtan, szolas-szabadsag van, demokracia, meg azert nem olyan
rossz auto az, csak vannak hibai, mint mindegyiknek. En szeretem azert,
csak a hibaival kell megtanulni egyutt elni. Ennyi.

> Elol semmi gond nem volt. Az ulesek nem annyira kagylosak, mint az 
> Alfaban, de nem is erzed ugy, mintha padon ulnel, pedig a mienkben 
> nincs derektamasz. Szoval az ut erosen felejtheto volt, de semmi 
hm... Elkepzelheto, hogy mas formajuak a Tiedben levo ulesek, mint 
abban amiben derektamasz is van, mint a mienkben? Vagy tok ua. csak
nem tettek bele derektamaszt? (en igy velem) Ha ua. akkor az asszony 
is, meg en is betegek vagyunk, mert mindkettonknek kenyelmetlen.

> esetre sem az ulesek miatt, netan a hely miatt. Hatul meg nem 
a hely? Na azzal nem igazan volt meg bajom, bar nem vagyok egy jegenye!

> Ugy latszik elegge gnom alkat vagyok, mert en a 178 cm / 75 kilommal 
Ez nem utal gnomsagra... :o)

> remekul kilatok. Persze en az ulest elegge sportosan allitom be mindig, 
> kb. 90 fokban :) 
en is igy szeretem! Utalok fekudni az autoban...
Te Csabi!!!! Neked nem harom ajtos van veletlenul??  Mert akkor megvan
a kutya!!! Ha 5, akkor nem ertem...

> pedalokra nem panaszkodsz, nekem az elso par km-en mindig elakad a 
> talpam valamiben :) 
Mondom! Kispokon es Trabanton nottem fel, es mar akkor is 44-es labam
volt! :o)

>> Tehat moöndjuk 6.8 km/l. Nem ez volt veletlenul???
> Az majdnem 15 literes fogyasztas teeee :)
Hiiiij! Ennek nem is szamoltam utana... Na mindegy, de a mienkben csak
olyan van, hogy km/l, ezert nem ertem.

Meg valami!
Bar az alairas az volt, hogy yeico, en asszem, hogy yerico hagyott ki a 
nevebol egy r-t. Jaccsolni kezdtel? :o))) Ha nem yerico, akkor bocsi.
Szoval amit O irt:
> Emberek, aruljatok mar el nekem, hogy a most kijott Punto szeria mitol
lett
> 3-as egybol. Azert, mert atesett egy faceliften, egy rancfelvarrason, amin
Most egy kicsit megfogott engem is ez a kerdes. A Punto I. vilagos. A Punto
II. megintcsak, ezek mar az elol csiklampasok es az 5 ajtosnak mas a lokha-
ritoja, mint a 3 ajtosnak. Eddig en azthittem, hogy a III-as Punto, amirol
szolt a korabbi 1.3 JTD elmenybeszamolo egy teljesen uj forma, ami most 
jott ki. Ezekszerint nem? A III-as ugyanolyan, mint a II-es, csak apro modo-
sitasokban mas? Lehet, hogy akkor a mult het hetfon atvett JTD-nk mar III-as
Punto??? Szoval nem ertem en sem...

		__________ Utjavitas __________
lukit@:
> egy kis furgon a Nyírpalota úton, és kezdetét vette a kátyúzás. Szépen
> el lett terítve az anyag, majd a végén az úthenger is szerepet kapott.
????? Anyam! Gyonyoru! Az uthengerrol mar nem nyilatkozom, de azt
mondjatok meg, hogy honnan veszi az aszfaltot??? A kis dobozban van
valami kemenceje ahol csinalja??? :o)) Vagy reggel bedobjak forron egy
ladaba, azt addig csinalja, amig meg kiveheto a ladabol??? Noooormalis??

		___________ M7 sor ____________
lukit.
>>>>>>>
miert  van  az,  hogy  M7-en   pentek   delutan a balaton fele autozva
bp-rol  tobbszor  le  kell  lassitani  a  belso  savban  60/80-ra? jol
megtorpan  a  sor, aztan mintha mise tortent volna, lehet menni tovabb
120-130-al  (vagy  felette:) en csak a hatalmas sort latom magam elott
>>>>>>>
Ket dolog miatt. Vagy azert, mert van olyan marha aki kepes kijonni
60-al megelozni egy lassab tarsat es ilyenkor amig 61-el megelozi
feltorlodik
a sor, vagy azert, mert olyan sokan mennek le, hogy szerencsetlennek
egyszer muszaly eloznie. Mert arra sokan nem gondolnak, hogy valaki,
(nem en, en 150-el kozlekedem altalaban, de en gondolok azert a masikra
is) aki szabalyosan 120-130-cal kozlekedik es eloz, hajlando lemenni a
150-160-nal kozeledo elol. Aztan jon a folyamatosan halado 150-es sor 
az meg beszorul a fustolo IFA moge. Nekem is volt ilyen, amikor meg 
olyan autoval kozlekedtem, ami nem ment 110-nel tobbet. Marha szar
volt, hogy senki nem akart engedni elozni. Azzal nincs gond, amikor 
jon egy par auto es azt el kell engedni, de amikor ezren mennek a belsoben,
akkor gondoljon mar valaki arra a szenvedore is! Szegyenlem magam,
de en is sokszor megfeledkezem errol, vagy nincs turelmem kivarni, de
azert tobbszor vagyok elozekeny, mint altalaban masok!

Na befogom mara, akormanyok legyenek velunk, Udv!

 *************************
*       A.i.: Peace bye Gyimi         *
* 92' Audi 80 4h 2.0E  ohne gaz *
 *************************
+ - Re: M7 penteki talany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Sunday 06 July 2003 09:24, lukit--rozsomak.hu wrote:
> miert  van  az,  hogy  M7-en   pentek   delutan a balaton fele autozva
> bp-rol  tobbszor  le  kell  lassitani  a  belso  savban  60/80-ra? jol
> megtorpan  a  sor, aztan mintha mise tortent volna, lehet menni tovabb
> 120-130-al  (vagy  felette:) en csak a hatalmas sort latom magam elott
> es 1re lilul a fejem.

Hacsak nincs kulonosebb oka (sebessegkorlatozas vagy mas), akkor a jol 
ismert harmonikajelensegrol van szo. Azt nem tudom hogy magyarul ez-e a 
neve (tukorforditottam), de pontosan ez a jelenseg: idorol idora lathato ok 
nelkul lelassul a forgalom, majd felgyorsul es elolrol.

Az egyik oka a felhajtosavok kornyeken tapasztalhato sebessegkulonbseg (a 
hatas kiterjedhet persze a bejaratoktol messze is). Masik oka a savot valto 
soforok akik lassitasra kenyszeritik a mogottuk haladokat.

A mechanizmus mindig hasonlo: valami miatt lassitani kell, az gyorsan megy, 
majd az ujragyorsitas mar lassabb, sot, tulzottan is ujragyorsit az ember 
ami miatt ujra fekezni fog stb. Mint piros lampanal: ha jo egy sor, 
hamarabb megall mint ahogy elindul minden tagja. A nev talalo, ugy lehet 
elkepzelni ahogy egy harmonika redonyei valnak szet (nagyobb kovetesi 
tavolsag, gyorsabb iram) es surusodnek (kisebb tav, lassabb iram) anelkul 
hogy a redok szama valtozna.

Accordion effect-re keress ra (franciaul effet d'accordeon).

-- 
Udv, Sandor
+ - RE: Delta hideginditas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia!

>Felado :  [International]
>93'-as Lancia Delta 2.0 16V-t.Imadom az elso perctol fogva.De a picikem
elkezde
tt rakoncatlankodni...
>hidegen igen nehezen indul,pontosan ugy viselkedik,mint egy karburatoros
auto 
>szivato nelkul(nagy nehezen elindul, de a legkisebb gazra fullad)

A hidegen való fulladekonysagot a hasonlo parameteru Fiat motorok is
csinaljak - nem feltetlen utal hibara.
Pl. rögtön beinditas utan teljesen alatekert szervotol le tud fulladni.

Hidegen gazadasra fulladas erdekes: nekem akkor csinalta, amikor falsot
szivott. Elsore erdemes ezt csekkolni.

Melyik check lampa gyullad ki??? Van egy par...

udv: VAti
Fiat Tempra 2.0i
+ - Re[3]: Alcohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1878-ban irta Hunter >:

>A keplet egyebkent:
>ezrelek = 10*(((d/29.57)*p*0.075/(w/0.45359237))-(t*0.015))
>ahol d: pia ml-ben, p: alkoholtartalom %-ban,
>      w: testsuly kg-ban, t: eltelt orak szama

Nem ertem!
Ennyire muszaj pialni?
Sanyi
+ - Re: Xenon izzo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Tiszy!

Lehet hogy márkakereskedőnél ennyi a szállítási, tárolási, büdzsédíjakat
felszámítva ;-) Ennek ellenére azért lehet pl teljes szettet boltban venni
135e Ft-ért, amiben 2 izzó és két nagyfesz trafó van (ebből sehogy nem jön
ki a 70/izzó) :)))
www.mongoosetuning.hu

Ezenkivul nekem azt mondtak a xenon beepitesenel, hogy 2-3 ezer uzemorat
mennek az izzok, mivel a bennuk levo elektrodak folyamatosan fogynak. Hogy
ez tenylegesen mennyi, majd elvalik :) A nekem beepitett xenon szett (nem
mongoose, hanem kez alatt meg olcsobbban) a bmw gyari hella keszlete.

SzaboZE

> >>>>>>>>>>
> a BMW-hez kozel 70000Ft az eredeti "izzo". Illik parban cserelni, ha az
> egyik kiegett, mert az ujnak teljesen mas a szine. Ha nem vilagit, nem
> biztos hogy az "izzo" a rossz, lehet hibas a gyujto is!!
> <<<<<<<<<<
>
> > 70EFt  1  db  izzo???  emberek,  ez  mas xenon-os kocsinal is kb ilyen
> > draga? (mert reszemrol ennyit a xenonrol akkor)
>
>
>
> 1) a Xenon [az auto elete alatt] nem EG KI. osszetorik, szetrazodik.
> Errol volt mar szo 1-2eve.
>
> 2) igen, 70E Ft. Mindenhol. A legzsak vagy ABS is annyi, sot tobb, de
> ezert meg nem mondanek le rola.
+ - Hetvegi gazolas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

>szállítást követoen hunyt el."
>
>Gondolom hallotta mindegyikotok.
>
>Elszomorito, hogy ilyen dolgokrol beszelunk mar >regota, es gyanitom lesz,
>aki ezek utan sem fogja majd fel.

Mint kesobb kiderult, a kerekparosok is szabalytalanul, es az autost
meglepve kanyarodtak ki az utra.

Szerintem iskolapeldaja annak, hogy mi tortenik, amikor nehany  tudatlan,
vagy "engedetlen" egymas utjaba kerul. Mondanom sem kell, ismet ki(k) az
alanya(i) egy ilyen "szenvedo szerkezetnek".

Azert kivancsi lennek, hogy a megengedett sebesseggel kozlekedve mennyiben
lett volna mas a szituacio.

Aztan kivancsi vagyok, hogy most hanyan emelik a kezuket mondvan, az o
szemelyuk garancia az ilyen helyzetek pozitiv vegkimenetelere.

Teeby
+ - Re: Engedelyezett ittassag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A AUTO 1878-ban irta =?iso-8859-2?Q?Horv=E1th_Tibor?=
>:
>>Attol meg nem veszelyeztetek senkit, ha ebedhez megiszok egy pohar
>>sort, sot, alkoholistanak sem erzem magam.
>
>De aki ritkan iszik, egy pohar sor is elboditja, vagy 1-2 pohar bor.

Erdekes musort lattam tegnap a teveben. Ket fiatalt vizsgaltak, egy
fiut meg egy lanyt. A testsulyuknak megfeleloen annyi alkoholt itattak
veluk, hogy a veralkoholszintjuk ugyanakkora legyen. Mig a lany
masszivan reszegnek erezte magat, a fiu teljesen jozannak tunt.
Nyilvanvalo, hogy nem a veralkoholszint szamszeru merteke jelzi csak,
hogy kit mennyire ut ki egy bizonyos mennyisegu alkohol.

                 Solya
+ - Kerekparosok lampa nelkul (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mar megint felbosszantottak.

Hallom  a hirt a radioban: A rendorseg kampanyolni kezdett
a kerekparosok kozott a "tanyavilagban(?)", hogy ugyan mar
szereljenek valami fenyeket a biciklikre. Ingyen osztogatnak
fenyvisszavero matricakat meg kullo(valamit). es megprobaljak
 rabeszelni a bicajosokat, hogy szereljenek lampakat a szerkezetekre.

No itt ment fel a pumpa. Az eleje OK, osztogassanak ilyen 3 Ft-os
dolgokat. Tiszteletremelto, szep dolog.

De a masik fele.... megprobaljak rabeszelni... eszem megall.
Elutok egy ilyen terminatort ejszaka a fekete biciklijen, fekete ruhaban,
es biztos, hogy reszben legalabb hibas leszek, relativ gyorshajtas miatt.
Annyit kapok erte, mint egy rendes emberert.
Azt hittem van erre eszkoz, hogy legyen lampa a biciklin, ugy hivjak,
buntetes.
Jo sok, legalabb 10 lampakeszlet ara.
Nemreg ejszaka jottem haza Cr-bol, Barcs utan egy ilyen sotet
alakot majdnem elcsaptam (a szembejovo kicsit elkapraztatott, a figura
pedig legalabb 1 meterre ment az ut szeletol. Ennek lagalabb a pedaljan
megvolt meg a gyari fenyvisszavero, az mentette meg az eletet.
Meg az, hogy epp nem mentem, csak tan 70-nel.
S lattam legalabb 10 masik arnyat. olyan helyen is, ahol volt jarda az ut
menten.
Meg komplett csaladot, libasorban.
Legfeljebb a szemuk csillogott a sotetben, ha szembol jottem  volna....
+ - Rendes rendorok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok.

Kovezzetek meg, de ezt el kell meselnem!

Az ejszaka 2 korul jottunk haza az asszonnyal Bp.rol. Az autopalyan, 7-8 km.-el
 a gyori letero elott megall az auto. 5 perc sem telt el, maris villogtak a ren
dorok a hatunk mogott. Mivel autoval szoktunk jarni, nem tudtunk egy taxi telef
onszamot sem. Es most jon a dolog szebbik resze! A rendor sajat mobiljarol taxi
t hivott nekunk es elvittek a csomopontig, hogy ne kelljen sokat fizetnunk a ta
xinak. Es megvarhattuk a hatso ulesen a taxit, hogy ne fazzunk meg. Szoval... E
zert piros pont jar nekik.

Udv, Istvan.
+ - Ellentmondo uburkolati jelzes es tabla (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Pelda: a Tetenyi ut legelejen, befele haladva, a benzinkut es a vasuti hid
kozott a jobb sav aszfaltjan jobbra nyil van a Sarbogardi utra, a tabla
szerint viszont kotelezo egyenesen a Bartok Bela utra. Ilyenkor mi van?

Ed
+ - Re: opel kadett cimek (#1875) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Opel Kadett-hez szeretnek alkatreszeket nezegetni.
> Tudtok konkret internet cimeket vagy uzleteket, bontokat
> mondani Bp. keleti oldalan?

Tobbnyire bontok, de ujalkatreszboltok is vannak koztuk:

XVII. 526. sor 17.		258-1119	(30)991-0730
XVII. Pesti út 312.		256-8253
XVI. Sárga rózsa u. 37.		260-0299
Jászberényi út 102.			(20)9777-500
XVIII. Bethlen G. u. 3.		294-2694	(30)991-0730
IV. Váci út 47.		370-1552
XIV. Miskolci u. 93.		383-7849
XIX. Fő u. 68.		282-3841	(20)913-0375
III. Raktár u. 21.		367-2858
XIV. Bosnyák u. 5.	8.30-16.00	364-0487
Csepel			(30)9055430
XVI.		405-0047
Karolina út 17.		372-4750
Rákosi út 110.		405-3777
XIV. Bácskai u. 6/c		383-1819
		402-0095
XIV. Szőnyi út 39/b.		220-8744
Soroksári-Meddőhányó u. sarok		285 4444


Ed
+ - bicikli (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]

> nap mint nap kilometereket
> megyek egy kerekparut mellett (M5
> bevezeto szakasz, Jozsef A. ltp)
> es reggel/este meg veletlenul
> sem latok rajta biciglist


Nem tul jo pelda. Egyreszt minden kezdet nehez, masreszt ezzel az erovel az
eldugott falukba vezeto utakat is le lehetne zarni, mert ott is eleg gyer a
kozlekedes.



> de a fovaros nem ez a kategoria

Ez azert van, mert te nem szoktal bicajozni, masreszt valoszinuleg nem
lattal meg pozitiv peldat es kicsit csolatasod van :-)). Finn varosokban
kozte Helsinkivel is nagyon sok a kerekparut Hollandiarol pedig mar ne is
beszeljunk.

raki
+ - M7 penteki talany (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 

> miert  van  az,  hogy  M7-en   pentek
> delutan a balaton fele autozva bp-rol
> tobbszor  le  kell  lassitani  a  belso
> savban  60/80-ra? jol megtorpan  a  sor,
> aztan mintha mise tortent volna, lehet menni tovabb


Altalaban valami lassubb jarmu eloz meg lassubbat. Tipikusan teherauto,
kamion vagy busz eloz teherautot/kamiont/buszt. Legalabb is en ezt
tapasztaltam eddig. Eppen ezert, ha ilyen van, akkor mar Velence elott
leszokok a gyorsan menni akarasrol, mert ugy se lehet, az allando lassitas
gyorsitas meg idegesito nekem.

raki
+ - Gazuzemu auto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi!
A listan csak ritkan szoktam jelentkezni, most egyike az alkalmaknak.
A gazuzemu autok velemenyem szerint eppoly biztonsagosak, mint barmely benzin v
agy dieselauto.Termeszetesen a normal uzemelesre ertem. A gazautonal /ill. a to
bbinel is/ a veszely a szivargasokkal van, ettol lesz robbanasveszelyes a gep. 
Nem veletlen, hogy 6000 km-kent tisztitani ajanlatos a szuroket, es a reduktorb
ol is illik a koszt, vizet stb.. leengedni. Veszelyes az otthon beszerelt gazsz
ett, akarmilyen tomitesekkel, es ekkor altalaban hianyzik a tuzgat is, ami mega
kadalyozza a visszarobbanast a rendszerbe.
 A tartalyrol! A teveben lattam egy filmet, ahol kiallitottak harom roncsautot 
teletoltott tankkal /benzin, diesel es gaz/. Ezeket lelocsoltak benzinnel /azon
os menny./, majd meggyujtottak. Kb. 20 perc lobogo tuznel felrobbant elsokent a
 benzines gep. 50 perc utan hasonloan jart a diesel!!, es mivel roncsautok volt
ak keves egheto anyaggal kb. masfel ora mulva a gazos auto tuze ugy aludt ki, h
ogy sertetlen maradt a tartaly.

Enyem is gazos!

Udv. Istvan
Dedra 20ie 16V
+ - re: xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> Mire szamitottal? A xenon majdnem auto elettartamara van
>>tervezve, elvileg vegtelen, gyakorlatilag 100ekm felett bir.
>
>nem tudtam h ennyit kibir.
>
>udv

En sem... Neten rakeresve 3000 es 5000 orat talaltam az elettartamra, ami
azert kevesnek tunik. Valaki tud pontosabbat?

Udv joe
XM 2.1TD
+ - Xenon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>>70EFt 1 db izzo??? emberek, ez mas xenon-os kocsinal is kb ilyen
>>>draga? (mert reszemrol ennyit a xenonrol akkor)

>> Mire szamitottal? A xenon majdnem auto elettartamara van 
tervezve,
>> elvileg vegtelen, gyakorlatilag 100ekm felett bir.

>nem tudtam h ennyit kibir.

Miert igy mar nem draga? :))) Az automban a gyarilag belerakott Philips 
izzok (H1) 48500 / 53000 km-t birtak ki allando hasznalat mellett (ha 
jart a motor, akkor az izzok is tettek a maguket). Legyen egy izzo 1000 
HUF... Valahogy nem erzem, hogy a xenon elonye az arban lenne, 
barmennyit is kibir. 

Cs.
+ - autopalya (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> miert  van  az,  hogy  M7-en   pentek   delutan a balaton fele autozva
> bp-rol  tobbszor  le  kell  lassitani  a  belso  savban  60/80-ra? jol
> megtorpan  a  sor, aztan mintha mise tortent volna, lehet menni 
> tovabb 120-130-al  (vagy  felette:) en csak a hatalmas sort latom 
> magam elott es 1re lilul a fejem.

Bar az en fejem nem lilult, egy erdekes jelenseget en is ateltem a 
sogoroknal. Graz utan a belso sav elkezd lassulni 90-re, mert egy 
kamion elkezdi elozni a masikat, de nem bir vele. A kulso sav mit tesz? 
Hajt tovabb 130-al, majd a kamion moge erve index - es atmegy a 
belsobe. Mire a 15. auto is ezt megtette, azt vettem eszre, hogy 60!-ra 
lassultunk a belsoben...

Cs.
+ - TDI (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Eddig megfigyeltem, hogy az autokon a TDI-bol az i piros. Viszont 
> mostanaban mar a "D" is piros? Van ennek valami jelentosege, vagy 
> csak jobban nez ki, ha piros?

Aranyos kerdes ;) Mostanaban a T is piros ;)))
A VW tobb fele 1.9 TDI motort kinal (66, 74, 81, 96, 110 kW), az 
erosebbeket kezdte piros betuvel megkulonboztetni, minel erosebb, 
annal tobb a piros betu. A baratnom igy tudja: amiben nincs piros betu 
vagy csak az I piros, azt meg lehuzom, aminek DI piros, azzal jobb nem 
kezdeni, aminel piros mindharom betu, azt jobb elfelejteni :)

Cs.
+ - Megjottem (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

> Szlovakiaban sokkal nyugisabb a kozlekedes, egyszeruen nem
> vagy hozza szokva az itteni tempohoz. 

Jol tudod, hogy mennyit vezetek kulfoldon, akkor minek irsz ilyet?
Van tempo es tempo kozott is kulonbseg. Gondolod, hogy az olaszok
lassabban vezetnek? 

> Ha pesten elnel par hetig, akkor mar majdnem ugy vezetnel mint En. 
> Nekem mar papirom is van rola :-)! En meg Sturovoban atkozom - na 
> jo nem is, maximum gondolatban - azt a bena szlovakot, aki nem 
> kanyarodik mar ki, pedig pesten 3 kocsi is kiment volna mar.

Azert egy isten hata mogotti kisvarost ne hasonlits fovarossal. Sajnos 
Pozsony kornyeke ugyanolyan durva, mint Pest. Mint emlitettem, 
vegigmentem egesz Ausztrian (Becs - Salzburg - Innsbruck), athuztam 
hosszaban Svajcon, hosszaban Olaszorszagon (nem sztrada!), 
koroztem Milanoban (nem kis falu), jo darabon Franciaorszagon 
(Cannes-ig), aztan vissza Nizza, Monte Carlo, San Remo, Savona. 
Onnan irany Korzika, ahol tobb, mint 1100 km-t tettem meg olyan 
utakon (is), ahol eppen elfert az autom a ket savban, tele volt 120 
fokos kanyarokkal es nem volt vedokorlat. Az ut alatt 100-150 meteres 
szakadekok. Innen irany Livorno - Pisa - Cesena - San Marino - 
Ravenna - Velence - Udine - Tarvisio (szinten 1 centi sztrada nelkul), 
vegig Ausztrian (Klagenfurt - Graz - Eisenstadt) egesz hazaig, ami 
egyutt 4102 km volt 11 nap alatt. Nem vezettem nyuszi modra, nem 
illetodtem meg, mert nem akartam stilust valtoztatni, ujat tanulni. 
Ennek ellenere az egesz uton egyetlen egy veszhelyzet sem volt, 
egyszer sem satuztam, egyszer sem hibaztam. Aztan beertem 
Pozsonyba, ahol 60-as korlatozasnal szembol kivagodott egy fekete 
Passat es o elkezdett elozni, nem sokat torodve azzal, hogy jovok 
szembe. Satu, le az ut szelere - megusztuk. A baratnom csak ennyit 
mondott: Udv otthon. A pesti kozlekedes nem dinamikus kozlekedes, 
hanem egy kilo sz@r, ahol senki nem kepes a masikra vigyazni es 
minden 700 eves nyanya 600-al repeszt a megallas legkisebb eselye 
nelkul. Ennyi. A nyulsagot pedig foleg az osztrak autopalyara ertettem 
(legfrissebb emlek), ahol autopalyara eleg durva kanyarok vannak, ahol 
a magam 140-150-es tempojaval nem birtam tartani a hazaiak altal 
diktalt tempot, olyan autok mentek el mellettem, mint Arosa TDI, Polo 
SDI, Fabia kombi, ... Nem mintha nem tudta volna az auto, netan a 
sofor - egyszeruen ugy iteltem meg, hogy tulsagosan kockazatos.

Cs.
+ - aruhaz-parkolo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Elszomorito, hogy ilyen dolgokrol beszelunk mar regota, es gyanitom
>lesz, aki ezek utan sem fogja majd fel.
Mar szombaton sejtettem, hogy valaki felhozza.
Az ugye elkepzelhetetlen, hogy a ficko hot sotet, stb ... Ne hasonlitsuk
mar ossze latatlanban egymast. Pont errol irtam, hogy mindenkinek
egyeni  jogositvany kellene, de ez kivitelezhetetlen. Meg ha meg is
lehetne csinalni, akkor az uton hogy derulne ki? Nagypapak
feher auto, nok sarga, 20 eves jogositvany piros? A TV szerint csak
80 -nal ment. Ez szerintem nem stimmel. Megmaszott egy padkat, fat, x
metert ment a parkoloban. es meg ugy is nagyot koppantak a szelvodon.
Sajnos. De mondjuk 80. Lehet, hogy epp telefonalt, a radion csatornat
keresett, nagy erokkel dumalt, stb ... Szoval nem a vezetesre koncentralt.
De mondok egy jobbat. Ha a nemet busz soforje nem tartja be
az 50 -et (Siofok), hanem 60 -nal tep at (kozveszelyesen) a varoson, akkor
azt sem tudja meg, hogy vonat is jar azokon a sineken.
+ - rendorokrol - akit erdekel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

> Felado :  [Hungary]
: Persze ehhez kell az a trukk, hogy nincs tobb nalam! Ezt egy kamionos
: ismerostol tanultam, hogy vagy duplafalu penztarca kell, vagy ket penztarca.
: Egyikben az eppen ennyi van csak nalam, masikban a tobbi penz.  Legtobbszor
: bejon, mert ha meglatja a huszezrest nalad, akkor mar nem tudsz alkudni!
: (Foleg, ha o azt jatsza, hogy nem tud visszadni! :-(  )

Igen, altalaban igy van. A multkor viszont, amikor az eletben egyszer mentem 
tobbel, mint 55 kilometer per ora (kb. ennyivel szoktam ugyanis, akarmilyen 
hihetetlen), azonnal bemertek. Rendor bacsi felreallitott, es azt mondta, 65-
tel mentem. Nem vitatkoztam, mert tenyleg annyival mentem. 10e ft + 
buntetopont. Rohogtem magamban, mily groteszk, hogy gyorshajtasert bunetetnek 
meg. Szabalytalanul megfordulni, kikanyarodni se szoktam gyakran, de meg mindig
 
tobbszor, mint gyorshajtani. Megkerdeztem, hogy nem-e lehetne-e a dolgot a 
helyszinen, mondjuk helyszini birsaggal elintezni. Mondta, hogy ez mar az, en 
meg, hogy ugy ertettem, hogy tenylegesen itt lerendezni valami kisebb 
osszeggel, szamla, nyugta, semmi nem kell rola. “Mire gondolt, uram?̶
1; 
Megallapodtunk haromezer forintban. Aztan kenytelen voltam eszrevenni, hogy 
csak tizezres van nalam. Mondtam neki, gondolom nem tud visszaadni. Nem tudott.
 
Nekem meg eszem agaban sem volt 10 ezrest adni. Gondoltam, akkor most megis jol
 
meg fogom szivni, es begyujtom eletem elso bunteteset. Erre mit csinalt? 
ELENGEDETT! Pedig tutibiztos voltam benne, hogy egy huszoneves suhancot, aki 7-
es BMW-vel “szaguldozik”, ugy meg fog vagni, mint annak a rendje. V
an, amikor 
az ember kellemesen csalodik.

Ez a rendor jo fej volt. Nem ugy, mint az a masik nyomozotiszt, akihez a 
multkor mentem be hivatalos ugyben, kihallgatasra. En voltam a sertett ceg 
alkalmazottja, tehat tanukent idezett be, hogy a szakmai vallomasom alapjan el 
tudjon jarni. Kb. 1 honap kesessel latott neki az ugynek, ami mar eleve 
verlazito, mivel ez ido alatt a cegunknek folyamatosan kart okozott az ugy, es 
nekem is tobb volt vele a munkam, meg a vele jaro kockazatom is. Mindegy, a 
lenyeg, hogy elkezdtek csinalni VALAMIT. Szoval, harminc perc varkoztatas utan 
vegre elkezdtuk a tanuvallomast. A kb. 28-30 eves nyomozosrac az elso perctol 
fogva enyhen lekezelo, bizonyitasi kenyszer diktalta stilusban beszelt velem, 
tobbszor letegezett holott magazassal inditottunk, nem tegeztem vissza es 
oltozkodesem is normalis (uzleties jellegu) volt. Ennek ellenere nem kaptam fel
 
a vizet, minden kerdesere udvariasan, sallangokat kerulve, keszsegesen 
valaszoltam. Mindvegig lathato feszultseggel, burkolt celzasokkal ereztette 
velem az ellenszenvet, egyertelmuen ugy ereztem, hogy amiatt, hogy ilyen 
fiatalon jol hangzo beosztasban, komoly cegnel dolgozom. Par perc utan mar nem 
is foglalkozott a mondatszovessel. Szo szerint nem akarta leirni, amit mondtam,
 
mindenkeppen az o szajize szerinti formatumban akarta rogziteni a reszleteket, 
helyette viszont elvarta, hogy kvazi tollbamondassal, a rendorseg tomor, 
targyilagos, sablonformulakban es visszatero szofordulatokban gazdag nyelven 
diktaljam le neki a vallomast. Szandekosan gerjesztette a feszultseget. 
Hianyosan es felreerthetoen irta le, amit mondtam, es mikor ezt udvariasan 
pontositani akartam, orditva kozolte, hogy mindent haromfelekeppen mondok el es
 
amirol meg hallgatok, azt o honnan a fenebol talalja ki. Ez egyaltalán nem volt
 
igaz, volt pl. egy lenyeges dolog, amit haromszor is kihangsulyoztam, megsem 
került bele a vallomasba.
 
A vegen kozolte, hogy atirta a szoveget a keresemre, de a „szamitogep kit
orolte 
a modositast”, ezert vagy irjam ala igy, ahogy van, vagy megbeszelunk egy
 masik 
idopontot, amikor ujra taniskodom. Itt is azt ereztem, hogy cseppet sem 
sajnalja a dolgot, es szandekosan ugy tesz, mintha nem lenne udvozito megoldás.
 
Rovid huzavona utan a „mentojavaslatara” elkezdtem a kinyomtatott t
anuvallomás

aljara odairni egy kiegeszitest, egy plusz datummal és alairassal ellatva, ami 
szerintem szakszeru annyira, amennyire egy ilyen utolagos, kezi kiegeszites 
csak lehet. Mikor befejeztem, kozolte, hogy ez igy megsem jo, kinyomtatja ujra 
es irjam egy kulon lapra a kiegeszitest. Ez szerintem nem korrekt megoldas, 
mivel az „eredeti” (pontatlan) tanuvallomason nem utal semmi arra, 
hogy ehhez 
meg tartozik egy, az igazsagtartalmat befolyasolo kiegeszítés is, megis jova 
van hagyva az alairasommal. Emiatt szerettem volna másolatot mindharom laprol, 
amire közölte, hogy ez illetekkoteles, a postan vennem kell 300 ft ertekben 
illetekbelyeget es ez esetben kapok masolatot. Nekem ez furcsan hangzott (ettol
 
meg lehet, hogy igy normalis), de mivel szerettem volna masodpeldanyt, meg 
aznap vissza akartam menni az illetekbelyeggel. Azt valaszolta, hogy ma mar ez 
nem fog menni, hivjam majd fel, hogy mikor jovok be erte. Masnap, ha nemi 
kuzdelem aran is, de sikerult megszerezni a cuccot. Elotte a jogi osztalyunkon 
az egyik ugyvedcsaj beszelt vele telefonon, azt mondta, szeretne belefojtani 
egy uveg lekvarba ezt a serultet.

Elkeserito, hogy ilyen, sulyos lelki serult embereket alkalmaz a rendorseg, es 
foleg, hogy miattuk mukodik az egesz ilyen proszto modon. Ez persze kozhely, de
 
attol meg sajnos igaz.

Z.
+ - tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,


Mar vagy egy hete nem olvasom a listat, de van valami, ami fontos. Mit
szolnatok - mert tobben szoltak mar - ha a nyari lightos tali julius
19-20-an lenne Kemencen? 2 fele szallas lenne, egy eletre szoloan szep
kb. 5000/fo es egy kemping-fele nem tudom menniyert. Pls maganba, mert
nem tudom mikor jutok a listahoz. Tenyleg kuldjetek hamar, mert kell
foglalni a szallast.

Megvolt eletem elso kerekbilincse, 2 oras varakozas tullepesert! 20 Ft.
Buszsav 15 Ft, gyorshajtas 50 Ft egy honap alatt, es egesz hetvegen nem
mertem normalisan kozlekedni, annyi rendor volt. Mar onkentelenul
osszerandulok, ha meglatok egyet. Gyerekek, ez rendorallam! Itt
panaszkodnak hogy nincs penz, es annyian allnak kint hetvegen, akkor
honnan a potlekra meg egyebekre? Komolyan ha egy kulfoldi ezt latja
hazamegy es visszaminositi Mo-t a kommunizmus alatti szintre.
Legszivesebben kilonem az Octaviajuk gumijat, ezzel az egesszel egy
honapja csak rettegest es gyuloletet okoztak, az ujsagok meg tele
vannak, hogy meg ennyi halalos balesetet stb. Es most meg csak az idore
sem foghatjak, mert egy hete egesz turheto.

Na mindegy a lenyeg a tali.

avi
Mobil: (06-30) 93-43-594
+ - Escort gazproblema (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HA,

Escort 1,3 ('94. XII.) eseteben van problemam, tanacsot kernek toletek.
Majdnem minden fokozatban, ha hirtelen gyorsitanek, a gaz melyre nyomasara
enyhe torpanast erzek. Kicsit visszaengedve viszont mar elkezd gyorsitani.
Ez az elso fokozatban viszont eleg drasztikusan jelentkezik, hiszen ha ki
akarnek loni, akkor sokszor a 3/4 gaz mellett majdnem lefullad az auto. Ez
azert durva, mert csak akkor hasznalom igy egyesben, ha azert kell
gyorsulnom, mert kikanyarodok valaki ele a kocsisor adta egyetlen lyukba.
Ezt elkerulendo, fel kell pumpalnom az autot, mint a turbot es ezesetben
nincs ez a fulladas.
Normal hasznalat mellett ilyen nem tortenik, csak 'kemeny' pedalkezelesnel.
Egyebkent motorhibat sosem tapasztalok, a fogyasztasa is remek. Szaraxik az
injektorom?
Mas: a kuplungszerkezetem teljesen cserelve lett 60ekm-rel ezelott, mert ugy
vettem meg, hogy csuszott. Valszeg egy tarcsa eleg lett volna, de mar
mindegy.
Ez a kuplung viszont ugy dolgozik, ami erthetetlen, csak eddig nem kerdeztem
meg senkitol, a szerviz meg lerazott.
Szoval ha ovatosan engedem fel, akkor semmi-semmi-semmi-takk(itt rant egyet
az auton, jelezven, hogy osszeert.) De egyszeruen keptelenseg labbal
ovatosan kontrollalni, hogy finoman kezdjen el fogni. Ez mi a frasz? Vagy
tul keson kerdezem???

Egy honap elmaradasom van a digestekben, ezert ha irnatok, azt kerem,
maganban tegyetek.

Elore is koszi.

Tamas
+ - Re: Szerviz etika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:

> 
> ehez    kepest   1   masik   (marka)szerviz:   4800ft-os  oradij;  ha
> nagyatvizsgalast  csinalok  naluk  es a feltart hibakat javitom, akkor
> kedvezmeny;  az  elozo  banda altal beszerelt alkatreszeket szo nelkul
> kicsereltek  (ilyenkor  jo  az  1ev  gari)  es nem kellett visszamenni
> hozzajuk;  ultrakorrektek,  segitokeszek.  es  mindezt  maguktol, mert
> tudjak,  hogy ha elegedett vagyok, akkor visszajovok. vissza is mentem
> majdnem mindig:) (gazos motorhoz nem nyulnak)
> 
Hol van ez a (marka)szerviz? Epp egy megbizhatot keresek Budapesten?
+ - >Tobbszorfeltettem a kerdest mar tobb helyen is. Miert (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

savos
>(nem gyorsforgalmu) uton megallok a gyalogatkelohely elott, es mikor
>elindulnak a gyalogosok a mellettem levo savba atmennek mogulem, 
aki abban
>jott az halad tovabb.
Mert birkak! Nem tudjak hogy amellet hogy szabalytalan rendkivul 
veszelyes
is!
Sokan minden lehetoseget kihasznalnak hogy megelozzenek valakit, 
nem fogjak
fel
kicsi agyukkal hogy a kovetkezo lampanal beallok moge es csak 
centikkel van
elobre mint en...
Sokan arra alapoznak hogy igaz hogy nekem van elsobsegem de 
bekanyarodik
elem mert csak feltem 
annyira az automat hogy nem megyek neki :(((
Szerintem a rendoroknek ezeket is ki kene szurni es megbuntetni oket
En atvettem nyugatrol azt a szokast hogy (ha tehetem) megalok a 
zebranal es
intek a gyalogosnak hogy menjen.
Ha jol tudom (tobbek kozt) svajcban ez benne van a kreszben es 
kemenyen
buntetnek ha nem allsz meg.
Nalunk meg mi van? Nenike ott tiprodik 10perceket amig jon valaki 
osztrak
rendszammal es at nem engedi.
Tisztelet a kivetelnek.
En fiatal letemre eleg dinamikusan kozlekedek, de ahol csak lehet 
probalom
elengedni a masikat, elengedni a gyalogost stb. De ledobbent hogy 
sokan
mennyire magasrol tesznek a kresznek olyan alapveto szabalyaira mint 
az
elsobsegadas, indexeles, megalas a masik auto mellet a zebra elott stb.
Akkor az udvariassagot hogy is varhatnam el toluk? :(


Udv!

Cooper
+ - Ford Mondeo proba (1. resz), Sierra hasonlitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Tisztelt AUTO Kozonseg!

Evtizedes (++) HIX tag vagyok ugyan, de az AUTOt az utolso 6 evben
legfeljebb ha olvastam (idohiany). Most egy "teszt ut" tapasztalatait
szeretnem megosztani, (feluletes) osszehasonlito analizist is
hozzateszek.  

A teszt, amellett, hogy hianyos, teljesen szubjektiv.  Minden javitast
illetve kiegeszitest szivesen fogadok. Bar nagy autoszakerto
vagyok, de ezen a listan meg nalam is vannak nagyobbak :-). Sokat
vezettem, jo kocsikat is (BMW, Mercedes, Lincoln, hathengeres Mazda,
feloraig egy Porsche Carrera :-) stb.), foleg Europaban (F, D, Ch) par
honapot az AEA-ban [Amerikai Egybesult Allamok] sot par napot
Del-Afrikaban is. Jo sofornek hittem magam, ezen ket totalkaros auto
sokat rontott (mindketto a mult evszazad atkos rendszerenek idejen,
biztos van osszefugges), de azota belso rend van, sokkal defenzivebb 
lettem, azaz nemhogy elkerulom a baleseteket, hanem mas hibait is
gyakran kijavitom. S valami helyi hormonzavarom lehet, mert neha mar
nem is szitkozodom. A szabalyokat betartom, varosban kinos
pedanteriaval, orszaguton (es a HIX AUTO olvasoinak a kedveert) neha
alkalmi kivetelt teszek, amint az alabbiakbol kiderul.

"Sajat" valahai autoim, csak hogy kepben legyetek,
Trabant(ok, Apamei, sorban) -> VW bogar 1.2 (1958-as!!, ma is jo
lenne...) -> Nissan Sunny 1.4 -> Ford Sierra 2l (negysebesseges) ->
Ford Sierra 2l (5 seb.); Mazda 626 V6 (berauto AEA-ban); "ujabb"
Renault Clio 1.4 (azaz ezek kb parhuzamosan illetve atfedessel); mind
benzines (tudom, a Trabant hatareset), s a Sierra korabol sejtheto,
hogy hamarosan (par even belul :-) ) ujra kell valtanom.

A teszt illetve osszehasonlitas targya:

1. FORD MONDEO  (2, "uj", azaz 2001-es gyartmany ill. karosszeria)
   1.8 l benzines (95-os), 125 LE (92 kW) (~83.000 km van benne); ez a
   tesztelt jarmu, azaz errol fogok foleg irni. Onsuly 1310 kp,
   hiv. vegsebesseg 202 km/h. 4 tarcsafek, elsokerek hajtas.

2. FORD SIERRA (kozepregi :-) 1986-os), 2 liter, benzines (98-as),
   105 LE (77kW)  (~460.000 km). Onsuly 980 kp, hiv. vegsebesseg 187
   km/h. Masodik motor van benne, kovetkezetesen rendben tartva
   2001-ig (= minden rossz cserelve, mindig), azota sem tudom
   agyonutni sem, de nagyobb utra mar nem megyek vele. Elol tarcsa,
   hatul dobfek, HATSOkerek-hajtas, elol McPherson folfuggesztes.

A teszt ut: Grenoble-Montpellier (a tulaj vezetett), majd vissza (en
vezettem). Szintkulonbseg: kicsi, azaz 245 m (Grenoble tengerszint
folotti magassaga), persze kozben van par domb, me'g a Rhone volgyeben
is, meg foleg Valence es Grenoble kozott, a Vercors eszaki oldalanal
levo folyovolgyben (Isere). 

Lefele szombat reggel 7-kor indultunk (Grenoble-bol), epp megeloztuk
a lyoniak szazezreit es a Parizs-kornyekiek millioit, akik megkezdtek
az ezevi vacances-t, azaz csak amikor a 7-esre (autoroute du soleil,
azaz Nap-ut) ertunk Valence-nal, volt par km lassulas, utana tomeg, de
100-130-al gurult az egesz. Itt ert az elso meglepetes, ui. a tulaj
nem fekezett, amikor en mar reg fekeztem volna a dugulas fele
kozelitven. Kiderult, hogy micsoda bika fekjei vannak, tenyleg. Volt,
hogy hirtelen es erosen kellett fekeznie, ezt nagyon eros, es
nagyszeruen egyenletes lassulassal tette az auto.  Tul jo: a mogottunk
levoke esetleg nem ilyen jo.  

A Camargue-bol indultunk vissza, 14.00-kor, oten. Haromszaz kilometert
tettunk meg pontosan 2 ora alatt, csaknem vegig autopalyan, aholis a
lefele (tenger) meno forgalom ugyan reggel zsufolt, del korul meg
lehetetlen volt, de a visszafele palya neha csaknem ures volt; s a
tobbseg holland, nemet, sved, cseh, magyar es egyeb kulfoldi. 

Azt hiszem, az olvasok nagyresze szamara kiderult, hogy az egesz
beszamolot e mesebeli atlag miatti buszkelkedesbol irom. 4 tanum is
van :-). 300 km, 150 km/h atlaggal, ugy, hogy viszonylag egyenletesen
vezettem, a 160-at igyekeztem csak ritkan es nem tul soka atlepni. Ez
ritka jo atlag, mert ez rendszerint egy kb. haromoras ut, de ezuttal
elofordult, hogy kisse tulleptem a megengedett (130 km/h)
sebesseget. 130 alatt es 160 folott ritkan mentem, 180 folott
alig. Ezt _sem ajanlom_ senkinek, csakis sajat kockazatomra es a
szaguldastol megittasulva tettem. 30 km/h sebessegtullepesnel a
francia csendorok (akik amugy sem viccelnek) mar komoly intezkedest
foganatositanak.  Igazuk van, FrO-ban iden eddig sikerult az orszaguti
emberhalandosagot tobb, mint 30%-al leszoritani (+ a sulyos seruteket
ill. baleseteket is!), me'g rendorkapitanyokat es orszaggyulesi
kepviseloket is megbuntetnek szabalytalankodasert. Igy a vegsebesseget
sem probaltam ki, annyira nem volt ures a sztrada (sem autoktol, sem
csendoroktol). . Paran megeloztek, jo (5-os BMW, ujabb Mercedes)
illetve (a Mondeohoz) hasonlo kozepes kocsik, koztuk egy magyar Volvo
S70-es (ezt amugy a "jo"-ba sorolom), de csaknem folyamatosan eloztem
(harom sav, kis forgalom) illetve gurultam a legszelso (jobb)
savban. FrO-ban erre jobban adnak, mint NemetO-ban avagy Svajcban, itt
szokasosan jobbrahuzodnak elozes utan (neha tul hamar is, szerintem).

(folyt. kov.)

__________________________________
Do you Yahoo!?
SBC Yahoo! DSL - Now only $29.95 per month!
http://sbc.yahoo.com
+ - Ford Mondeo proba (2. resz), Sierra hasonlitas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

( 2.. resz / folyt. Ford Mondeo Sierra teszt...) Amugy ez a rekordok
ideje volt, Bp-rol 13.5 ora alatt ert Grenoble-ba (1450 km) a
latogatok kis csoportja, ketten vezettek, valtva.  Altalaban ez inkabb
16 ora (.. Becs, Munchen - Lindau/Bregenz/Sankt Margrethen, St Gallen,
Zurich, Bern, Lausanne, Genf, Chambery ...), ha sok az utepites,
nyaralo avagy nemetorszagi torok iskolakezdo/vegzo, 18 is lehet.

Ha megveszem a Sierra utodjat, akkor, nyugi, nem fogok vele ilyen
gyorsan jarni az ismertetett utvonalon. Mi legyen az utod?
Nem vagyok kepes megszeretni az alsokerek-hajtasu autokat. A Mondeo
persze ket nagysagrenddel jobb, mint avulo Sierra-m, de ha jobban
megnezem, a Sierra "jobban" gyorsul (szubjektive...), kb ugyanannyit
fogyaszt, ugyanugy elvisz ot embert. A Sierra-ban Recaro sportulesek
vannak, az ma is olyan mint kezdetben, es jobb, mint az amugy jo
Mondeo ules. A Mondeo (meg a tobbi mai auto is) relative joval
dragabb, nem hulyek az ar-alakitok az autoiparban.   A Sierra uj ara
25.000 DM volt, a Mondeoe kb 39.000 DM (atszamitva). Ez sok, ui. az
altalanos arindex messze nem nott ennyit. Igaz, nagyobb a biztonsag
(utkozoparnak, jobb fek) meg a kenyelem is (klima). Ez azonban
termeszetes, a szamitogepek pl. sokkal tobbet fejlodtek ezalatt, megis
olcsobbak lettek. Hat meg ha egy 1970-es VW Passat-ot neznenk...

Tetszett (Mondeo):
- Futomu: nagy fejlodes a Sierra-hoz kepest, ez 180-nal ugyanaz sot
  jobb erzes, mint amaz 160-nal (fenykoraban az ment amugy 200 folott
  is). A (z elso-hatso) kerektavolsag legalabb 10 cm-el nagyobb, es 
  szelesebb is.   Kicsit tul jo is, hiszen a sebesseg az bizony
  sebesseg, es nem art valahogy tudni, ha valami mar tul sebes.
- Fek (persze ABS, es nagyon sima): rettento hatekony, SOKKAL jobb,
  mint a Sierrae. Szamomra ez a legnagyobb kulonbseg a ket auto
  kozott. A beteteket 30.000 km-enkent erdemes cserelni, szamomra ez a
  (nagy) terheleshez kepest elfogadhato. Egyenletesen lassul. 
- Nagyon rugalmas motor: barhol (2000 fordulattol) _fol_ lehet
  kapcsolni, siman viszi. 4400-nal huz legjobban. A Sierrae is eleg
  rugalmas amugy, de azt nem kinoznam ilyen folkapcsolasokal, amiket a
  tulaj a Mondeonal kifejezetten ajanlott, mert hogy a szabalyzokorok
  okosabbak, mint mi ketten. 
- Valami nagyon jo gumi volt rajta, kukoricaorlemennyel (??)
  benne (az minek?). Nagyobb a kerekatmero is, azaz simabban fut.
- Pontos(abb) kormany: A Sierra-e eleg kozelito, ez annal sokkal jobb. 
- Tobb hely. Ez mindig jo, igaz, vagy 30 cm-el (??) hosszabb is, ami
  meg nem tul jo (a francia utcakon parkolasnal).
- Ujdonsagok a technologiai fejlodesbol adodoan: azaz klima, injektor,
  katalizator, utobbi ketto osszekapcsolva a fogyasztas
  optimalizalasahoz. 
- A rugozasa ugyan lagy, de sokkal jobb, mint egy Passat-e avagy
  Bora-e, utobbiak szerintem alulmeretezettek (legalabbis MO-ra).
- Kapcsolo'k jo helyen. Minden. Kozepkonzol-konyoklo. 
- Ablak automata, egyerintos fel- le- avagy vegignyomos, ahogy kell, 
  azaz tetszes szerint, osszes ablakra (nem probaltam mindet ki).. 

Nem tetszett (Mondeo): 
- "Gyenge" motor: ez csak a sportos vezetesre vonatkozik, valojaban
  ekkora motor eleg arra, hogy az Orange utani nagy emelkedon (Lyon
  fele) gyorsitson 5 embert 180-ra (klimastul, 32 fokban); megis,
  szubjektive nem erosebb, mint a Sierra 105 loeros (nyilvan elavult)
  motorja. Talan objektive sem, a Mondeo kb. 1,3-szor nehezebb.
  S ekkora motor boven eleg barhol Europaban (sot a vilagon), azaz
  ezzel me'g a varosi fogyasztas is elfogadhato, meg gyorsul is
  "azert" megfeleloen - de messze nem BMW-, Alfa Romeo- stb. erzes. 
- A motor 4400 ford/perc korul mar eleg hangos, az embernek mar 3500
  korul kedve van folkapcsolni. Mint irtam, lehet is, me'g lejjebb is.
- Nagyobb fordulokor, mint a Sierranak (elsokerekhajtas ara, gondolom).
- Sebessegvalto hatramenet "nemet" (?) tipusu, azaz a 6-os helyen van,
  ahelyett, hogy mint a Sierra-ban vagy a Renault-kban a "-1" helyen
  lenne. Nagy bajt nem okozhat, mert egy gyurut is fol kell huzni
  hozza, de a masik rendszert (balra ki elore) jobban szeretem, hisz
  mi lesz, ha hatsebesseges kocsim lesz, de addig ezt szokom meg?! 
- A futomu ugyan nagyszeru, de nincs minden jol osszetervezve,
  pl. az elso gombcsuklok 80.000 km korul mar logtak, cserelni kellett
  (nem kerult sokba, 10.000 Ft korul), mert a Focus-hoz terveztek. 
- Apro hiba, hogy a kezifekbowden-huvely kidorzsolodik hatul
  ("filleres" darab), eddig egyszer csereltek, mast ezeken tul nem iss.

- Kisse feltuno -csaknem zavaro- az index hangja.
- A MO-n vett auto hatso ablakanak kilatasat folul reszben takarta
  (zavarta) a (Ford) kereskedo szemermetlen reklamja. Egybol
  lekaparnam az ilyet, minek az ablakra rakni, hisz a karosszerian
  eppugy latszik?!  FrO-ban gyakran a rendszam kore teszik.  
- A klima az elejen nagyon hangos is lehet, de ezen lehet a beo:mlo"k
  allitgatasaval segiteni. Utana viszont jo es diszkret.
- A Sierra-nak van folso ablaka (Schiebedach) is, ennek nem volt :-).

Azaz altalaban tetszett, es a futomu, sima futas, fek meg kulonosen. 
Ingyen el is fogadnam, de ha vennem kell, meg meggondolom. Ha Mondeot
vennek, valoszinuleg 2l-est (es amugy meg kombit) vennek. Ismetelt
tanulsag, hogy erdemes par szaz km-t menni a kinezett
jarmuvel. 5-10-et meg egyenesen kotelezo, szerintem.   
          A nap jutalma az uszas a tengerben meg a mezedes cavaillon-i
sargadinnye volt, visszaerve. Utobbi ama ritka francia termekek koze
tartozik, amelyek meg a magyaroknal is zamatosabbak. Az osztrigan
kivul mas nem is jut eszembe. Na, talan igen, a (jo, pl Szeremley Huba
-fe'le) magyar feherborok ugyan jobbak, de vorosben vezetnek a
franciak. Este epp tokaji meg somlai furmintot ittunk. Micsoda ritka 
nap...             Udvozlettel             Gaal Tamas

__________________________________
Do you Yahoo!?
The New Yahoo! Search - Faster. Easier. Bingo.
http://search.yahoo.com
+ - Re: Alcohol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

Szerintem nincs olyan altalanos modszer amivel az ittasag merteket
egyszeruen ki lehetne matekozni. Ezt a linket is inkabb poennak
szantam. Szvsz ket biztos modszer van:
1. Ha nem iszol (nincs mit szamolni).
2. Amit a szonda ill. a vervetel kimutat.

Udv:
    Johnny

>>  >http://mindenkinek.medicentrum.hu/ed/0/do/calculator/alcohol/

> En ebbol indultam ki, eszerint 0.3 ezrelek lenne a limit, ami alatt
> nem buntet a rendor. A korabban leirtak alapjan ez nem igaz...
> A keplet egyebkent:
> ezrelek = 10*(((d/29.57)*p*0.075/(w/0.45359237))-(t*0.015))
> ahol d: pia ml-ben, p: alkoholtartalom %-ban,
>       w: testsuly kg-ban, t: eltelt orak szama
> A szamitas persze nem feltetlenul igaz mindenkire, raadasul ilyen
> keplettel ezt a folyamatot nem igazan lehet leirni, ehhez diffegyenlet
> kene. Itt egy jobb kozelites: http://vnet.hu/huntah/misc/alkohol.xls
+ - Hdi es tarsai 10 ev mulva (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Nezem ezeket az uj dizel megoldasokat es egy kerdes motoszkal bennem
egy ideje. Ezek a motorok egy bizonyos kulso homerseklet alatt nem
izzitanak. Mi lesz vajon veluk ha (mint pl. az en 1.9D-m 250e km-el)
melegebb kulso hom.-nel is igenyelnek az izzitast? Meg kell majd
buheralni az erzekelot v. generalozni kell a motort? Vagy az ujabb
technologiaknak koszonhetoen ez mar nem lesz gond csak en gondolom
hogy igen?

Thx & Udv:
          Johnny

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS