Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 817
Copyright (C) HIX
2000-07-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: balesetes kepek (mind)  37 sor     (cikkei)
2 Re: NEM kozterulet-felugyelet (mind)  18 sor     (cikkei)
3 Vitatkozzunk, minek? (mind)  49 sor     (cikkei)
4 Nemetek kulfoldon (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Stilus (mind)  24 sor     (cikkei)
6 taho germanok, taho magyarok (mind)  43 sor     (cikkei)
7 VD mester (mind)  38 sor     (cikkei)
8 VAtinak, ill.kicsi OFF (mind)  18 sor     (cikkei)
9 Re: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind)  11 sor     (cikkei)
10 SEAT Ibiza venni, vagy nem venni? (mind)  23 sor     (cikkei)
11 KPM vizsga. (mind)  3 sor     (cikkei)
12 Kozlekedes - VD utoljara (mind)  93 sor     (cikkei)
13 Sarkonallok (mind)  40 sor     (cikkei)
14 RE: uthibak (mind)  8 sor     (cikkei)
15 RE: magyar auto kulf (mind)  9 sor     (cikkei)
16 Baltoni trafipax info (mind)  10 sor     (cikkei)
17 RE: radar (mind)  20 sor     (cikkei)
18 hidrotoke (mind)  20 sor     (cikkei)
19 fektavolsag (mind)  14 sor     (cikkei)
20 felni osztokor (mind)  20 sor     (cikkei)
21 eromu (mind)  17 sor     (cikkei)
22 Ellentmondas, de nem kotekedes (mind)  25 sor     (cikkei)
23 Osztrakok itt (mind)  28 sor     (cikkei)
24 Hidrotoke (mind)  28 sor     (cikkei)
25 Audira csomi (mind)  21 sor     (cikkei)
26 Ropsuly (mind)  18 sor     (cikkei)
27 Germanok kulfoldon (mind)  56 sor     (cikkei)
28 Autosok partja (mind)  37 sor     (cikkei)
29 Re: Anomaliak (mind)  76 sor     (cikkei)
30 RE: AKTOR latogatas (mind)  12 sor     (cikkei)
31 DDR - OffTopic (mind)  15 sor     (cikkei)
32 re: STIHL olaj a trabiba (mind)  13 sor     (cikkei)
33 pszichologia (mind)  6 sor     (cikkei)
34 Fokozodo hulyeseg (mind)  52 sor     (cikkei)
35 elolap (mind)  13 sor     (cikkei)
36 FIAT az olajzabalo (mind)  30 sor     (cikkei)
37 6 for Paks??? (mind)  9 sor     (cikkei)
38 TurtleWax uvegre (mind)  32 sor     (cikkei)
39 Frigyes szama (mind)  17 sor     (cikkei)
40 Ules elado (mind)  39 sor     (cikkei)
41 va: Partoloi tagdij (mind)  10 sor     (cikkei)
42 ilyen-olyan germanok... (mind)  9 sor     (cikkei)
43 tolerancia es szabalysertes (mind)  36 sor     (cikkei)
44 anonym leveliro (mind)  10 sor     (cikkei)
45 Uj Astra (mind)  100 sor     (cikkei)
46 Nemet vezeteskultura (mind)  36 sor     (cikkei)
47 Kairo (mind)  68 sor     (cikkei)
48 erdekes level (mind)  20 sor     (cikkei)

+ - Re: balesetes kepek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

A AUTO 0816-ban irta :
>Most mar eleg sokan megkaptatok a remes kepeket.
>Mi a velemenyetek?

Hat igen. Megjott. Sot, raadast is kertem es kaptam haborus
kepekbol.
Enyhen szolva megrazo volt. Foleg a motoros kontra teherauto
sorozat. Attol hosszu percekig nyomott hangulatom volt.
Nem gondoltam volna hogy ilyen munkat tud csinalni egy teherauto
es az o ikerkereke...

Plusz meg egy balesetes kep. Egy motoros srac. Ul, nez bele az
objektivbe, de a szemei alatt nincs arca, csak egy nagy veres
cafat...

Ehhez kepest a mostohafaterom esete kismiska. O Simsonnal,
szemuvegben (akkor meg nem volt kotelezo a buko) haladt
varosban a vedett uton, amikor egy szembol erkezo auto megallt,
majd az utolso pillanatban megkezdte a balra kanyarodast. Az A
oszlop erosebbnek bizonyult a fejnel. Arccsontok szanaszet
torve. A szemuveg is megtette a magaet, szegeny ember a kezevel
tartotta az orrat a mentok megerkezeseig, hogy le ne essen...
Nagyon sok mutetre volt szukseg ahhoz, hogy valamennyire
visszanyerje eredeti arcat, de meg mindig latszik a baleset
nyoma.

Mindez harmincvalahany ev balesetmentes kozlekedes utan...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Johet ekezet!  ****

Ez a level a HixEditor 1.14-gyel keszult
2000.07.26.-n 17:39:03-kor.
+ - Re: NEM kozterulet-felugyelet (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

SaGa:
>Nem a felugyelok, a rendorok jonnek, ha a jardan parkolsz. Par eve
>megvaltozott a KRESZ. En is azt tartottam, ami a regebbi eloiras: ha
>marad 1.5 m hely a jardabol es nem tiltja kulon semmi, felallhatok.
>Aztan kiderult: csak akkor ha kulon tabla vagy felfestes _engedelyezi_.

Szia,

Annal inkabb...
De bevallom, nem tudom mi a kulonbseg, ha a rendor jon, mert eddig
ilyen esetben (jardan) amit lattam az mikulascsomag volt. 
Tenyleg mi a kulonbseg, nagyobb buntetes, priusz?

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Vitatkozzunk, minek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elhatarozasommal ellentetben most szaporitom a sehova sem vezeto
hozzaszolasok sorat:-)
Izzik a lista? Hmmm... Elerjuk azoknak a csatornaknak a szinvonalat,
ahol az a lenyeg, hogy "az en autom a kiraly, lenyomok mindenkit; csak
***-ed van mit szolsz akkor bele..."
En nem hiszem, hogy ez jo lenne...

En nem tekintem VD-t vagy altalaban a gyorshajtokat bunbaknak (most is
van egy traffi ugyem :-(( ), bar _kozuton_ 80 helyett a 160 sok,
minden autonak.
Ahogy mar szo volt itt errol, a felhaborodas alapvetoen nem ebbol
fakad, hanem a level(ek) stilusabol, a beloluk arado eletfelfogasbol.
Agressziv, masokat lebecsulo (becsmerlo), keves empatiaval rendelkezo
(ld. nagy valoszinuseggel nem erezne lelkiismeretfurdalast, ha a
szabalytalan gyalogost elgazolja: ebbol hianyzik valami, ami -egyebek
kozt- az embert emberre teszi), magat tokeletesnek kikialto felfogas.
Tetszett az, hogy: lam meg igy is helyesen valasztotta meg a
sebesseget, mert megallt. Persze ha a masik, egy tizedmasodperccel
kesobb kezd megfordulni (szabalytalanul), akkor az igy megmaradt fel
meter helyett -4m maradt volna (44m/s=160km/h).
Senki es semmi nem tokeletes, mindenki hibazhat. Ha maskeppen gondolja
valaki alapitson szektat maganak.
Es nem szimpatikus ez az irigysegre visszavezetes sem. (roma'ktol
hallottam ilyet, ha kritika, elutasitas eri: "aze' mer cigany
vagyok?." )
En speciel nem irigylem, nem is kellene. Ha lenne, biztos nehezen
tudnam megallni, hogy ne hasznaljam ki amit tud, de ez a mindennapi
kozlekedesben veszelyes;  ha meg nem hasznalom ki, akkor minek?
Szamomra az auto nem a sebessegvagy kieleset jelenti, meg ha ez
valakiknek furcsa is...
Igaz, ilyen stilussal lehet valaki nagyon meno, sikeres ember kifele
(vannak szep szammal),  de mint mondtam szerintem hianyzik belole
valami emberi...

OK, lehet, hogy VD nem ilyen, de akkor a listara miert igy ir?
S ha igy ir, akkor miert csodalkozik, hogy hasonloan agressziv
valaszok is jonnek?
Kicsit tobb empatiaval, kevesbe szerenytelenul, jobb lenne. Neki is,
nekunk is.

Pls. higgadjunk le kicsit, mindket oldalon...

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Nemetek kulfoldon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,


Metya irta:
...
nemetajku nepekrol,
foleg a D betuvel jeloltekrol, akik egyetlen dologrol nevezetesek.
Amint elhagyjak szulofolduket, akkora TAHO BUNKOK lesznek
...
Akar autoval, akar repulovel, vagy akarhogy mennek
kulfoldre, pofatlanul viselkednek. 



Aha. Rohatt bunkoo aaallatok!!!
Gyu:nnek mo:g mennek, oszt lezuhannak itt-ott...





eros volt, de pont jokor jott. Elnezest a Konkordoktol.

deejaytiszy
+ - Stilus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Bonzsur,

>>> Teeby irta:
Azert ez furcsa nem gondoljatok? Miert szabadulnak el ennyire az
indulatok? Mindenki csak acsarkodik, meg furja a masikat. Ez mar nem egy
segito szandeku lista. Jobban hasonlit egy bakivadasz, jol aladrakok


1etertek.

Illetve 1et nem ertek: kinek jo ez?
Miert jo ez a kozos erkolcs-csoszkodes?

Miert nem hagyjatok beken a renitenseket?
Majd a HIXAuto talalkozon jol elveritek es megrugdossatok oket.
(Bar D.ujvarosban tok nyugodt volt a hangulat...)

Tenyleg jo lenne csak ugy olvasgatni a listat, de
ez (MEGINT!!) kurva unalmas.

Tudom, az enyem is csak egy hozzaallas a sok kozul, de legalabb nyugodt...


udv, deejaytiszy
+ - taho germanok, taho magyarok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:

: 2. soforjei azok a etikailag magasan feljett bundesliga-frizuras ("Vorne
: praktisch, hinten modisch!") ex-keletnemet majdnem-munkanelkuliek, akik
: odavannak, hogy a 38eves Honecker-Trabijukat a DDR-markarol 1:1-ben
: DEM-re valtva most vehettek maguknak kettes Golfot, KIA-t, vagy
: Hunyadit...

Matyast vagy Janost? :-) Az 1 M : 1 DM arfolyam mellesleg szemelyenkent
6000 Markaig volt csak, afolott 2:1. Egyebkent nyugodj meg, az ifjusag
mellett egy halom nyugdijas is jon pl. Hevizre, csak ugye a
reumaterapiabol kifolyolag nem nagyon maszkalnak a varosban (es ha
csoportosan kivonulnak, akkor is civilizaltan viselkednek). Tovabba jonnek
meg olyan csaladok is szep szammal, akik mar 1989 elott is jottek es
megszerettek Magyarorszagot.

: Namost ezek (nagy kisebbsegi komplexusukban, mert a "nyugat"nemetekkel
: beszelgetve azert kiderul, hogy ezek meg mindig Ossinak tartjak magukat

Probalj meg neha keletnemetekkel is beszelni, ha objektiv kepet akarsz
kapni. Ekkor kiderul, hogy ok ugyan szaszoknak/turingiaiaknak/ossiknak
tartjak magukat, de erre ugyanugy buszkek, mint a bajorok arra, hogy
bajorok.

Ildiko altal adott FFM-i helyzetkep atruhazhato FFO-ra is ;-) [Frankfurt
am Main ill. Frankfurt an der Oder] ill. Brandenburgra es Szaszorszagra
(itt szoktam elofordulni), azzal a kiegeszitessel, hogy a yard mellett
errefele a hatarorseg is rendszeresen jarorozik, ill. hogy a diszkoba jaro
ifjusag onfeledten szaguldozik (reszegen) -- az elso faig, de errol mar
tobbszor irtam.

Viszont forditsuk meg a helyzetet: tessek nemeteket megkerdezni arrol,
hogy mi a velemenyuk a magyarok (otthoni) vezetesi stilusarol. Itt
altalaban az "eletveszelyes" jelzot hallom (pedig en mindig figyelmeztetem
az ismerosoket, hogy a magyar utak tele vannak vadbarmokkal, de nem
akarjak elhinni -- ahogy azt sem, hogy Mo-n csak ketfajta gyalogos van:
gyors es halott). Szoval mielott nagyon anyazunk masokra, szalljunk
magunkba is egy picit...

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - VD mester (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Üdv Mindekinek!

A jelenséggé terebélyesedő VD témához van hozzáfűznivalóm, 
bár már valószínűleg mindenki unja az egészet.Az egész vita 
valami álszent módon a szabályszegésről kezd szólni. 
Eközben pedig minden autós megszegi a szabályokat több-
kevésbé. A gond valójában az, hogy egyesek - mint pl. 
kedves VD mágus - azt gondolják, hogy - kocsijuk vagy 
egojuk vagy mindkettő okán - mindenre fel vannak jogosítva. 
Ez "rajtam kívül mindeki hülye" mentalitás egész egyszerűen 
annyira primitív (nem csak VD-jé, hanem a többi parasztozóé 
is), hogy nem is lehet vele vitatkozni. (Mint ahogy nem 
lehet meggyőzni egyeseket, hogy ne az ajtód elé hozzák WC-
re a kutáyájukat, vagy ne álljanak bele a füves cserjés 
előkertbe stb.) Nem a szabályok megszegése, henem a VD 
mentalitása borítja ki itt az embereket, beleértve engem 
is. Nem az a veszélyes, ha valaki nem tart be minden 
szabályt, hanem az ha valaki közösségi együttműködésre 
képtelen (bunkó). Nem az öreg bácsik, meg  rutintalan 
hétvégi vezetők az utak rémei. Ez csak olyan önigazolós 
duma. A sávok között cikázó, féktávolságon belül index 
nélkül bevágodó, az autópályán szabályosan előzőket 
"letolók", a kanyarodósávot előzésre használók az igazán 
veszélyesek, mert hülyének nézik a többieket. A 
legérdekesebb az, hogy az ilyen emberek jól elkülönülő 
csoportot alkotnak,(most jön a sulyosan előítéletes rész) 
pl.: majdnem mindegyik BMW-s, Mecedes vezetők többsege, 
kopaszok egyéb (10 év feletti) nemet! kocsiban, taxisok 
stb. Szóvak ki lehet szúrni az ilyeneket. Egyébként nemrég 
olvastam, hogy nem megy jól a hivatalos BMW és Mercedes 
kereskedoknek, mert Magyarországon a kopasz tulajok miatt 
annyira leesett e kér márka prsztizse, hogy a komoly 
üzletemberek, cégek (és még a kormány is) Audit, Saab-ot, 
Volvot, Lexust vásárolnak. Egyébként szerintem annak a volt 
igaza, aki szerint VD (és még egyesek) csak provokálták a 
listát. Na, ende. Bocs, hogy hosszú voltam.

Csügőhasú Disznó
+ - VAtinak, ill.kicsi OFF (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok Autósok!

VAti!
 A retkesnyaku jobbagyon en mint agraros egyaltalan nem
kaptam fel a vizet, reszemrol mehet ra a fatyol. Amugy meg
mindig van nalam bicska, hatha kedvem tamad egy kis
fagylaltra...:)

Off: Mar korabban elarultam, hogy kisse vasutbolond  vagyok,
igy talan nem veszitek zokon, de 07. 14-en megnyilt a Magyar
Vasuttorteneti Park, a Nyugatibol megy kulonvonat, nagyon
szep mozdonyok stb. vannak kint.Cim: XIV. Tatai ut 95.
info: www.miwo.hu/old_trains
emil-cim: 
On.

A partalakitas autozok erdekeben szimpatikus otlet.
Üdv Mindenkinek:-Dani-
+ - Re: Fekezes, javorszarvas, meg ilyenek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 wrote:

> A kresz szerencsere mindenkire
> egyforman ervenyes,

Hmmm...........

Gondolom rajtad kivul mindenki tudja hogy milyen mondatokkal folytatnam a
mondokamat.

Istvan
+ - SEAT Ibiza venni, vagy nem venni? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Andi irta:

"Nekunk 1.5-os volt, a motorja egy allat, de minden mas el van cseszve!

A motor tul-, a fekek alulmeretezettek, a valtoja is, a kocsi nagyon
orrnehez, zabalja a gumikat, a fekbeteteket meg a tarcsat is, es mindenhez
odaveri a karter-deknijet, termeszetesen a leeresztocsavarnal, hatso kipuff
csove ketevente elfogy, a rozsda szerintem sokkal tobb helyen elojon, amint
elmulik az eladas elotti lekezeles... a hatso ablaktorlo motorja berohados
fajta (szinten ketevente csere), a pedalok bovdenjei allando apolast
igenyelnek, a kuplunge elszakados, a gaze beragados-befagyos.
Ja a kezifek is szarakodik, a hatso fekek is szarabbak, mint az elsok."

Nalunk masodik auto, egy 12 eves 1.5-os Seat Ibiza. A motorja tenyleg eleg
izmos, bar baromi hangos, ha nyomod neki.
Nagyon alacsonyra ultetett auto, konnyen fennakad mindenen. Az egesz kaszni
zorog, kivul-belul. Olyan oreg olasz autos erzesed van benne.
Viszont van nehany egeszen kellemes tulajdonsaga a nem egeszen 3 eves,
1.4-es, 16 szelepes Astrankhoz kepest: sokkal hatasosabbak a fekei, sokkal
pontosabb a valtoja es sokkal konnyebb tekerni a kormanyat (az Opelhez
kepest olyan, mintha szervos lenne).

KZoli
+ - KPM vizsga. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Akinek van jo tapasztalata nem tul szigoru vizsgaztatoval, kerem ertesitsen! 

Sender address not valid. You can't reply to that e-mail address.
+ - Kozlekedes - VD utoljara (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok AUTOsok!

Csak nehany gondolat.
1. Kedd, 10-es ut. Kisebb baleset Piliscsaba elott. 3 kamiont es egy 
   Ladat sikerult megszamolnom. Kanyar, zarovonal, stb. Az okot 
   nem tudom, de valoszinuleg valaki megint tulbecsulte sajat 
   kepessegeit.
   Lehet, hogy utoljara...
   Mindenesetre jo nehany szaz embernek kellemes pihenest okoztak
   a tobb oras varakozas miatt.
2. Ma reggel, szinten 10-es ut Vorosvar es Pest kozott ket auto 
   az ut szelen, egy az arokban. Hungaria korut, Vidampark-nal
   levo feluljaro, szinten baleset. Lehet, hogy valaki megint
   nagyon ugyesnek es nagyon jo reflexunek gondolta magat?
3. Egyik kollegam ismerosevel tortent meg: Jol belathato
   fouton, "kenyelmes tempoban" haladt. Keresztben egy traktor
   ment at elotte. Nem is fekezett, hiszen latta, hogy a traktor
   boven atfer elotte. Igy is tortent. Amit nem latott, hogy
   a traktor egy lancon egy hatalmas faronkot huz maga utan...
   Szegeny azota tolokocsiban ul.
   Van egy kozmondas: "Mas karan tanul az okos, a hulye meg a
   sajatjan sem" ki-ki dontse el hova tartozik. Bar lehet, hogy
   a fenti kozmondast is "parasztok" talaltak ki.
4. Gyalon elt egy fiu Tibinek hivtak. O is nagyon szeretett 
   gyorsan motorozni. Tudott is!!! Egyszer elelepett egy asszony
   aminek kovetkezteben atrepult egy korlaton. A tiszteletere
   allitott kereszt most is ott all az ut szelen, es a mennyasszonya
   most is rendszeresen visz ki viragot.

Az a baj, hogy a kozlekedesben - ebben az orosz rulett-hez 
hasonlo jatekban - a resztvetel nem onkentes alapon tortenik.

Hadd idezzem a KRESZ I. reszenek 3.§-anak (1) bekezdeset:

3. § (1) Aki a kozuti kozlekedesben reszt vesz, koteles 

 a) a kozuti forgalomra, valamint a kozutnak es kornyezetenek 
    a vedelmere vonatkozo jogszabalyi rendelkezeseket megtartani; 

 b) a kozuti jelzesek rendelkezeseinek, tovabba a forgalom 
    iranyitasara, ellenorzesere jogosultak utasitasainak eleget tenni;

 c) ugy kozlekedni, hogy a szemely- es vagyonbiztonsagot ne 
    veszelyeztesse, masokat kozlekedesukben indokolatlanul 
    ne akadalyozzon, es ne zavarjon. 

Kulonosen a c) pontra hivnam fel a figyelmet. Nem az a fontos, hogy Te 
hogyan iteled meg magadat, hanem az, hogy masok hogyan itelnek meg 
Teged.

Aki kerdezte, hogy merre lakik Vaddiszno, annak azt uzenem, hogy 
mindegy, mert mindenfele vannak ilyenek a Dob utcatol Zahonyig.
Altalaban BMW-vel, Mercivel (bocs, inkabb Merdzsoval), II-es Golf-al,
es gyakran Ladaval kozlekednek. Altalaban eg a kodlampajuk. Ha lehet,
akkor meg kiegeszito fenyszorot is felszerelnek. A Hi-Fi 
szeriafelszereles. Mindig mindenhova sietnek, a tobbiek pedig mindig
rearnek, hiszen az o dolguk nincs olyan fontos. Elvegre estere mar 
otthon kell lennie az uj kondigepnek. Mindenki, aki naluk lassabb,
az egy ven trottyos beszari alak, mindenki aki gyorsabban megy 
(altalaban ritkan talalkoznak egymassal, de van ilyen) az egy idiota
ongyilkosjelolt szagoldozo.

En is ismerem a szaguldozas elmenyet. Tudom mit jelent az. Amikor az
embernek elkezd emelkedni a pulzusa, erzi, hogy no az adrenalin-szint.
Erzi a veszelyt, tudja, hogy most a veszely keresese a cel, 
harcol benne az eletbenmaradasi oszton es a kalandvagy. Meg tobbre
vagyik, ekkor vagyik meg +100 LE-re. Miert nem megy lejjebb a 
gazpedal? Tok jo, mar zarovonalnak latszik a terelovonal. Egy kicsit
meg hangosabbra a zenet. Most mar le van  az egesz vilag. En
vagyok a  srac az egesz vilagon. Mostmar a fakat sem latni.
Ilyenkor kellene arra gondolni, hogy leteznek masok is a vilagon, 
akiknek nem az a fontos, hogy 600 LE-s autojuk legyen, hanem az, hogy
epsegben hazaterjenek a csaladjukhoz. Akiket var a feleseguk esetleg 
a gyerekeik, de Teged is var edesanyad, a barataid. Mi ertelme van az 
egesznek? Masnap be tudod irni a HIX AUTO-re, elmeseled a barataidnak?
Ezetleg negyed oraval elobb ersz oda valahova? Megeri? Jelent ennyit
ez a feeling? Megeri kockara tenni az osszes tervedet, a jovodet?
Te leszel a nagymeno? Es akkor mi van? Masnap reggel felkelsz.
Jobb lett ettol valami? Segitesz ezzel valakin? Az igaz, hogy jobb 
ezen a szakaszon tul lenni. Idovel ugyis megnyugszik az ember.
Egy ev, vagy ot, mindegy. Ha kihagyja, akkor bennemarad, mint valami 
tuske es negyven-otven evesen akarja kielni, amikor mar valoban
rosszak a reflexei.

En nem akarom bantani VD-t, meg Nagyak-ot, meg a hasonloakat. Sot inkabb
feltem oket, meg azokat akikre veszelyt jelentenek. Mindenki ertekes 
ember es mindenki tobbre hivatott, mint meghalni vagy lebenulni egy 
balesetben. Es _teljesen_ mindegy, hogy ki volt a hibas!

A pilotakhoz hasonloan nem jo kozlekedest, hanem
jo megerkezest kivanok mindenkinek,

Jako Attila
+ - Sarkonallok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szevasztok!

	  A Subject senkit ne vezessen felre, nem prostikrol lesz szo.
	A szokasos mergelodes (ez hamarabb ki fog engem nyirni, mint
	a hulye soforok) elott egy bevezeto tortenet.
	  Par napja megyek a Koruttal (Terez) parhuzamos utcaban a
	Nyugati iranyaba, mert a Korutrol a Kiraly utcara nem lehet
	balra kanyarodni, nekem meg arra kellett mennem, es ugye ezt
	igy kell megoldani. Kanyarodnek ra a Kiraly utcara, de a
	sarkon allnak (parkolnak) az autok - teljesseggel szabalytala-
	nul. Nemhogy az 5 meter nincs meg, de szinte belelognak a
	keresztutcaba a parkolok. Raadasul nem a Kiraly utcaval all
	parhuzamosan a parkolo auto hossztengelye, hanem a kereszt-
	utcaeval, hogy tenyleg ne lehessen semmit latni. Kinezek jobb-
	ra, nem jon semmi. Balra, nem jon semmi - mar amennyi latszott
	a parkolo autoktol. Megint jobbra, hogy azota nem jonnek-e,
	senki, igy elkezdek kikanyarodni. Ekkor balrol feltunt egy
	motoros, persze jott vagy 80-nal. Satufek, O is satu, majd bal-
	rol (tehat lehetoseg szerint szabalyosan) kikeruli a kocsim
	orrat. Problema semmi, en folytattam a kikanyarodast, de! Rog-
	ton orditani kellet az idegtol, megpedig azert, mert lehet
	mondani, hogy hibas voltam, mert nem neztem szet elegge, nem
	gyozodtem meg arrol, hogy nem jonnek-e a vedett utrol. Hibas egy
	kicsit a motoros is, mert nem 50-nel jott. Megis, en egyikonket
	sem tudom elitelni, sokkal inkabb az tegye teherbe a (subject-
	hez hiven) "sarkonallo" nemzoszulojet, aki ugy parkol bele az
	utkeresztezodes kozepibe, hogy nem lehet tole semmit latni
	az eg egy adta vilagon! Vilag eletemben bosszantott a dolog, de
	most teljesen kiakadtam. Lehet jonni a szoveggel, hogy szegeny,
	nincs hol parkoljon stb. En is jartam mar igy, 20 perce kering-
	tem egy haztomb korul, mar harmadjara jartam vegig, mig lett
	hely, de nem alltam be sarokra! Itt is egy gyonyoru peldaja an-
	nak, hogy mit buntetnek a rendorok, mit nem! Egy peldaja an-
	nak, hogy nem a gyorshajtas lenne a nagy baj, ha az ilyen kocso-
	goktol lehetne normalisan kozlekedni. Miert azt vontatgatjak el,
	akinek mondjuk egy fel oraja lejart a parkolojegye, de senkit
	nem zavar, mint inkabb aki beall a sarokra parkolni?! Na, mara
	is kibosszankodtam magam, lehet anyazni! Udv mindenkinek:

							Nagyak
+ - RE: uthibak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Hungary]
>Mellesleg ha az uthibakat tabla jelzi, akkor az utfenntarto nem felelos.
Borosjeno hataran evekel ezelott kitettek egy 1x1.5m-es tablat, valami
ilyen szoveggel:
"uthibak miatt a max.seb. a kozseg egesz teruleten 40Km/h"
Mostanaban lattam, kicsereltek a tablat: ...max.seb.30Km/h.
A tablagyarto uzem gyors gazdasagi fellenduleset josolom.
--Udv: szm
+ - RE: magyar auto kulf (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Felado :  [Germany]
>... Viszont elvileg van egy
>szabaly, miszerint a jogsit is, autot is vagy fel evig lehet egyhuzamban
>hasznalni itt. Azutan a jogsit be kell csereleni, vagy at kell villamosra
>szallni
Igy igaz, volt kollagam vagy 1000DM-et fizetett, amikor tullepve a fel evet
magyar rendszammal lepte at a hatart Nu:nberg iranyaba.
De azt hiszem, ezt az eloirast azert tobbnyire .
--Udv: szm
+ - Baltoni trafipax info (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szantod (Siofoki oldal); a lampa utani nagy egyenesben
lezeres-videos mero (este, szurkuletben).
Fonyod-liget, szinten egyenesben, ugyancsak
lezeres-videos mero.

Mindket esetben feher rendor Astra.
Mindket iranyban mertek, kamera allvanyon,
es forgatjak. A ket eset egyidoben tortent, tehet
min. 2 muszer van.
--Udv:szm
+ - RE: radar (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>E-mail :  [Germany]
>>: Ezt en nem ertem; _szvsz_ a meres pontossaga tized km/h
>>: (ez igaz a radarra es a lezeres merore is).
>: Pontatlansag abbol adodhat(na), ha a meres szoge "tul nagy",
>: vagyis nagyon "ferden" mernek.

>Tevedes. Az, hogy en 0,1 km/h-ra leolvasok egy muszert, nem jelenti azt,
>hogy ilyen pontos is vagyok. Lasd a 30 DM-es digitalis multimetereket,
>amik pl. azt irjak ki, hogy "4,997 V", aztan megnezed a leirast, es
>kiderul, hogy "1% es 3 digit" a hibahatar. Nemet radarral nekem mar volt
>esemenyem: 80 helyett kb. 95-tel mentem ora szerint, a fenykepen 92-t
>mertek, 3 km/h hibahatart levontak, igy +9 km/h-val buntettek.
Igaz, en ameriaki radar specifikaciot neztem es nem nemetet.
1% alatt specifikalnak.
A 3Km/h hibahatar szvsz a beallitasi/meresi pozicio pontatlansagokbol
adodik, a meres ennel joval pontosabb.

>... A lezer meg nem keszit fenykepet...
Nem hat, videjora veszik... es egyre tobb van beloluk.
--Udv:szm
+ - hidrotoke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

hidraulikus szelephezag-kiegyenlito. A vezermutengely es a szelepek kozott
helyezkedik el (minden szelepen 1-1 db), ez hivatott a szelephezagot a
kello erteken tartani. Ehhez a motor olajnyomasat hasznalja. Ha a csere
utan is csetteg, akkor
1. atvagtak, es nem csereltek ki
2. a vezermutengely is kopott, (esetleg felrekopott) ezert nem kepes a toke
kiegyenliteni
3. kosz maradt benne, ettol leragadt
4. nincs olaj a hengerfejen (eltomodott a vezetek) bar ez nem tul
valoszinu, ugyanugy mint az, hogy az embert a BKV-n felnyarsalja egy
vascso...

A szervo nyusziteset okozhatja (csak akkor szol, ha rafeszitesz?) a
rendszer levegossege (ekkor minden kormanyzasnal szol), a szivattyu
kopottsaga (ekkor csak szelso helyzeten szol), vagy valamelyik
nyomashatarolo kiakadasa. Mikor a kormanyt mar nem tudja tovabbtekerni,
illene a nyomas egy reszet egy megkerulo vezeteken elengedni. Ha ez nincs
meg, tulterheli a szivattyut, ezt lehet hallani...
Fogash

+ - fektavolsag (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>A fektavolsag nem nagy mertekben fugg a gepkocsi tipusatol!
>Egy 40 tonnas 80-al kozlekedo kamion becslesem szerint 1/3
>ut alatt megall, mint egy 160-al kozlekedeo M5 BMW

Mar elnezest, de ezmekkorabaromsag! mozgasi energia= tomeg szorozva a
sebesseg negyzetevel osztva kettovel. 
BMW M5  2500kg, 160kmh (=44m/s) =4840 kJ
Kamion    40000kg 80kmh (=22m/s)  = 19360 kJ, 
vagyis eppen 4szer annyi mozgasi energiat kellene neki felemeszteni, mint a
szemelyautonak. Ez azonos fexerkezeteket feltetelezve is komolyabb fekutat
jelent. Ugyanakkora lenne a fekut (azonos fekekkel, ha az M5 320kmh-val
jonne, de orszaguton ilyent meg VD sem csinal). Szoval gondolkozunk!
Fogash

+ - felni osztokor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Lada osztokore ahogy Soma irta 4x98 mm, vagyis 4 kerekcsavar furat
talalhato rajta, megpedig ugy, hogy egy 98mm atmeroju korokon helyezkedik
el a furatok kozeppontja. 
A Ladakon 5Jx13" ill 5,5JX13" felnik vannak, egymassal gyakorlatilag
mindegyik kompatibilis. Osztokor szempontjabol jo meg a regi "capa" (E23)
es E30 harmas BMW-k felnije, a VW Golf I-II (III?), az Opel Kadett D es E
sorozata. Ahol elteres van, az a kerekmeret (13"-14"), a szelesseg 4,5-6",
illetve a sullyesztes, vagyis a kerek kozepsikjanak es a felfogato
feluletnek az egymastol mert tavolsaga. +, ha a szimmetriasik beljebb (a
kocsi kozepe fele) esik a felfogatasi feluletnel. Hatul ennek nincs sok
szerepe, elol viszont eletbevago, mert ezt valtoztatva valtozik a
kormanylegordulesi sugar, es a kormany nem kepes magatol visszaporogni
egyenesbe, hatarozatlanna valik az egyenesfutas, vagy eltolodik a
kormanygeometria es elkormanyzaskor a kerekek nem jol fordulnak, vmelyik
radirozni fog. 
Udv
Fogash


ui: Soma! Kosz az egyetertest, nem veletlenul fogalmaztam ugy.
+ - eromu (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Egyebkent Tisztelt HIXAUTO olvasok, ha egy hivatalos
>>eromu-latogatast
>>tamogat a tarsasag, akkor lehetoseg van ezt megszervezni!
>En benne vagyok!
>A solti radioadoban is jartam, es nagy elmeny volt!
>Akit erdekel, hogy mit lattam, irjon maganban!

En kb. 18 eves koromban voltam az eromuben, es nagyon
tetszett ! Eloszor elmeletben elmagyaraztak 1-2 dolgot,
aztan jott a nezelodes. Szivesen elmennek megegyszer,
ha raerek az adott idopontban.

Mult evben voltam a Matav urtavkozlesi allomasan. (Ilyen
is van !) Az se semmi !!!

Udv,
     Zotya
+ - Ellentmondas, de nem kotekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Vaddisznyo, ne haragudj nem kotekedni akarok.
Legyszi a kozeljovoben ilyenekre figyelj oda, mert ez szerintem masoknak
is boki a szemet:

>Sokan nem akarjak elhinni, hogy 160-nal megyek,
>hat pedig tenyleg annyival megyek. Aki 80-nal megy az uton, annak ugy kell.
>Soha nem er oda sehova. Azonkivul mostanaban vezetgetek egy T4-es
>transzportert. Sima dezso, azzal en is 80-100-zal megyek max,

De azert odaertel mar ugye? :))))

Teeby

Ui: >En ugy gondolom, hogy amig en meg tudok
>allni, addig tok mindegy mennyivel megyek.

Ezt lehetoseg szerint legkozelebb ugy tessek fogalmazni, hogy bizom
benne, vagy sejtem, vagy ugy gondolom - hogy meg tudok allni.
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Osztrakok itt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>odavannak, hogy a 38eves Honecker-Trabijukat a DDR-markarol 1:1-ben DEM-re
>valtva most vehettek maguknak kettes Golfot, KIA-t, vagy Hunyadit... Namost
>ezek (nagy kisebbsegi komplexusukban, mert a "nyugat"nemetekkel beszelgetve
>azert kiderul, hogy ezek meg mindig Ossinak tartjak magukat) azt hiszik,
>hogy ok mar NEMETEK, mi meg csoro magyarok valahol Macedonia es Crna Gora
>szintjen mozgunk, tehat ok kiralyok, mindent szabad. Ezt latni Gyorben, a
>Balatonon, mindenhol.

Jartatok mar Sopronban??? Javaslom nezzetek korul. Mert az osztrakok sem
mindig allnak meg a zebranal elsobbseget adni a gyalogkakukkoknak. Itt
nalunk legalabbis. Menjetek sopronba es nezzetek meg, milyen ubermensch
vielkedessel lezengenek az oszrakok, de amiket a soproni pincer
unokatestverem mesel, sokszor csak kedvem lenne arconrohogni oket.
(Pl. ugye nem lehet valutaval fizetni vendeglatohelyen, es az osztrak
nem kepes /talan csak buszkesegbol/ bevaltani a penzet es nem erti meg
ezt a rendelkezest, mert mi az hogy o forintot tartson maganal
/bizonyosan "meno"bb" schillinggel rohangalni/)

Mert van benne valami, hogy aki erre jon, az vagy vilagot lat, es nem
jart meg erre, netan szeret itt, vagy csak erre telik neki, es itt
konnyebben ervenyesulhet uralkodhat stb.

Teeby
-- 

	  /****************************************************\
	:] Az erkölcs a közösség elôítéleteinek az összessége.  [:
	  \****************************************************/
+ - Hidrotoke (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Tibor.

>Van egy 5.5 eves transporter 2.4D (T4)
>Ja, valaki meg tudna mondani, mi a franc az a hidrotoke?
Hat nem a franc kategoriajaba esik :-)) Momentan a hidrotoke = hidraulikus
szelepemelovel. Ez vezerli a szelepeket. Nekem van ilyen francom :-)
Ajusa 2,725 ; Febi 3,370 - ert.
>Na
>meg total alaszedett kormanynal eszbontoan nyuszito hangot ad,
Biztos ramentel egy kutya farkara :-o)))) Es ettol van a nyuszito hang.
Neked szervokormanyod van ? Mert ha igen en a kormanyszervoval lehet valami
dolog.


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Audira csomi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Attila.

A legjobb csomagtartovalasztekot:
Gombosnal talalsz.
XIII. Jasz u. 60/ b
Tel: 330 - 63 - 95

Udvozlettel: Frigyes    

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107 
                  A - MajorKa Bt.           
                     Skoda 120 L
          
Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; 
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Ropsuly (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

>Miert csorog a Trabi? mert nincs elgyujtasvezerlese. A ropsulyok
>szerepe _mindossze_ arra korlatozodik, hogy konnyen induljon(ha van!).

Valahogy nem stimmel itt valami!
Nezzuk csak: indulaskor a fordulatszam 200-300 1/perc.
A ropsulyok ennek a fordulatszamnak a felevel forognak (gyk. a gyujtaseloszto a
butykos tengelytol kapja a mozgast).
Ezen a fordulatszamon a ropsujok me sem mozdulnak. Mas a szerepuk nekik.
Espedig az hogy _nagy_ fordulatszamon szabalyozzak az elogyujtast!
A vakuumos elogyujtas meg kicsi fordulatszamon, de maximalis terhelesnel lep be
szabalyozni.

--
Minden jót, Fekete Zoltán

...nem is olyan rossz ez a Linux...
+ - Germanok kulfoldon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Lista,

Teeby ugyan ki"fogash"olta (hehe, de vicces vagyok)
az egymas torkanak esest, de nem birok magammal.

Zaruba Ildiko szerint:
>Ami a nemetek magyarorszagi viselkedeset illeti:
>1._Altalaban_ nem ´szuletett´ nemetek jarnak Mo-on,
>hanem itt dolgozo magyarok, atutazo jugok, torokok,
>stb-k (lasd vermerseklet... ;o) ).
Na nehogyma'. Igen jol el lehet kuloniteni a (nemeto-i)
vendegmunkast az echte dajcstol, es eddigi tapasztalataim 
alapjan Ejropaban egyertelmuen a nemetek a legbunkobb 
turistak. De nemcsak autozas teruleten. Szokom olvasni a
legkedveltebb napilapot, a tegnapi szamban riport a Balaton
kornyeki parkoloorokkel: rengeteg nemet balhezik azert, mert
parkolasi dijat kell fizetniuk, nehany hete egy oregasszony 
(ha jol emlexem) atment az egyik or (_nem_ taplo szekuritis,
hanem normal parkoloor) laban, mert o ugyan nem ad penzt a 
budos magyaroknak. Tovabbi esetek felsorolasa a cikkben.
(Gy.k: nem csak a nemetek a kocsogok.)

Ugyancsak nemetek (+osztrakok), ugyancsak legkedveltebb
napilap, nehany hettel ezelotti szombati melleklet.
Egyes helysegekben jelentos szamban vasarolnak hazakat
a germanok, de helyi adot fizetni? Azt mar nem! Ok nem
panziot mukodtetnek, csak "rokonok es baratok" szallnak
 meg naluk folyamatosan, heti valtasban, rendszeresen.
A kedvencem az volt, amikor valamelyik taho balkani german
lenacizta (nem a pantallot vette le, hanem lena'cizta) a
jegyzot.

Egyszoval: rengeteg nemet van, aki kiszabadulva a sarkos
otthoni rendszerbol, kulfoldon allatta valik. Es nem csak
keleten, mas orszagokban is (Wermacht-indulokat zengo kis
kocsogok Franciaorszagban). Japan jut Sz.M-be, ahol a
kedves, udvarias, jolnevelt tisztviselok este versenyben 
rugnak be es hanyjak le magukat a metron.

>2.Mo es No kozott nincs kozlekedesi szabalysertesi
>egyezmeny: ha rendor nem olvassa, bevallom, nemet
>rendszamu kocsival en is inkabb szaguldozom otthon,
>csak a helyszini birsagolokra figyelve, mig itt 
>betartom a szabalyokat, mert feltem a penzemet es 
>a jogsimat.

Ehhez csak gratulalni tudok, hozzaszolni nem. 
De legalabb oszinte vagy.

Piece:

nme1



"Know your enemy"
+ - Autosok partja (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,
ismet en, ismet toroknak ugorva.

>Nemrégiben - van már egy hónapja is - 
>találkoztam egy rádióhírben az autósok 
>pártjával. Max. két mondat volt, de inkább 
csak egy. Tiltakoztak a benzináremelés ellen... 
>Azóta fülelek, olvasom a HIX-et is még 
>szorgalmasabban, de semmi hír róluk. Csend és 
>hullaszag...
>Nem tud róluk valaki valami bõvebbet?

Kedves !
A kgb-t nyugodtan torolheted, ok nem voltak ennyire
amatorok. Az "autosok partja" es egy masik ismeretlen
"erdekvedelmi szervezet" akkor szerepelt a hirekben,
amikor kartunk es pormanyunk elkezdte szivatni a MOL-t
a benzinarak miatt. Ehhez ugye gyorsan csatlakozott az
egyaltalan nem demagog kisgazdapart, azonnali fejvesztest
kovetelve minden MOL-alkalmazottnak, vezerig-tol az utolso 
portasig. Majd jottek a nagyon ismert tarsadalmi szervezetek
(lasd fentebb), az egyiknel elejtettek, hogy elnöke az FKGP
helyi muftija (megyei elnok, helyi orsz. kepviselo, 
tokmindegy). Ugyhogy inkabb csak a jol megszokott demagogia
ulte torat: csinalunk valami kockazatmentes, raadasul penzt,
munkat, otletet nem igenylo hajcihot, hatha egy kis politikai
(majdan kp-ra konvertalhato) elonyt sikerul kicsikarnunk.

Felreertes ne essek: az nme nem a Nemzeti MOlrajongok 
Egyesulete. De a hanyinger kerulgetett, ahogyan a partok
(elukon a Fidesz-szel) gennyes, primitiv modon probaltak
hasznot huzni a magas benzinarakbol. 

Piece:
nme1

"Know your enemy"
+ - Re: Anomaliak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On Tue, 25 Jul 2000 15:24:46 EDT,   wrote:

>De nem csodalkozom az ilyen
>tipusu hozzaszolasokon, mert nem nehez elkepzelni, ahogy ulsz az 1.6D Golf
>egyesedben, nezel kifele 80-100-nal az ablakon, es feltunik, hogy mindenki
>lehagy, mindenki jobbnal jobb autokkal jarkal, sok penzbe kerulnek, val
>bennuk legkondi, omlik rolad a viz kozben, telen meg nem mukszik a futes,
>szoval ezekutan jo hogy elkezded anyazni a masikat, es arra hivatkozol, hogy
>bizony te aztan helyesen kozlekedsz, meg betartod a sebesseghatart. Olyan
>autoval en is betartanam, de nem lattam meg nagymercit 80-nal menni
>folyamatosan kozuton. Szoval a tipikus magyar mentalitas, a "dogoljon meg a
>szomszed tehene is" megint  kozbeszolt. Ha valakinek jobb kocsija van, es
>gyorsabban tud menni, az rohadjon meg. Mindenkinek elsobbsege van veluk
>szemben, mert ok gyorsan mennek, es
>allandoan veszelyeztetnek masokat, miattuk van az osszes tomegkarambol, az
>osszes balesetet ok csinaljak. Csak amig te vezetes kozben ilyenekkel vagy
>elfoglalva ocsikem, addig nem a  utat nezed, aztan veletlenul
>megfordulsz az ut kozepen, es majd egyszer nem en jovok ott, aki meg tud
>allni hanem olyan aki ilyen helyzetben elfedi a szemeit a kezevel, es sikit,
>ahelyett, hogy a fekre lepne, aztan akkor majd halalod utan elgondolkozhatsz
>hogy akkor most aki jott, az gyorsan jott, vagy netan nekem _nem_ kellett
>volna keresztbe allnom elotte 10 meterrel.


Udv neked "kedves" ismeretlen.

Tudom, hogy nem idevago kerdes, de hadd kerdezzek: hany eves vagy?
Ha azert irsz ekkora ostobasagokat, mert meg fiatal vagy, akkor
legyintek ra.

Ha azonban  - feltetelezven, hogy mindenki magabol indul ki - tenyleg
azt hiszed, hogy az autozas verseny, kinek van "nagyobb"..... akkor:

1. jotanacs: Surgosen keress fel egy piszologust. Surgosen.

2. jotanacs: szerintem ne nezd le azokat, akik 1.6 D golffal, vagy meg
"gyengebb" autokkal jarnak, hiszen ezzel gyakorlatilag beismered, hogy
szerinted "kocsi teszi az embert", vagyis ordit, hogy valami nagyon
nincs rendben nalad....

>osszes balesetet ok csinaljak. Csak amig te vezetes kozben ilyenekkel vagy
>elfoglalva ocsikem, addig nem a  utat nezed, aztan veletlenul
>megfordulsz az ut kozepen, es majd egyszer nem en jovok ott, aki meg tud
>allni hanem olyan aki ilyen helyzetben elfedi a szemeit a kezevel, es sikit,
>ahelyett, hogy a fekre lepne, aztan akkor majd halalod utan elgondolkozhatsz
>hogy akkor most aki jott, az gyorsan jott, vagy netan nekem _nem_ kellett
>volna keresztbe allnom elotte 10 meterrel.


3. jotanacs:	le kene szallnod arrol a fene magas lorol.

4. jotanacs:	a halal utan nem gondolkodunk. hidd el.

Mellesleg jomagam nem szoktam hasonlo erzeseket taplalni vezetes
kozben ("anyazni a masikat", hogy a te szavaiddal eljek), akar a
kispolakomban, akar a 206-osban ulok. Egyszeruen azert, mert nem
vagyok lelki beteg.

Ha ilyen aprosagokon vitatkozunk, miszerint ki, mikor, hogyan
fordulhat meg az ut kozepen, akkor epp a lenyegrol tereljuk el a
figyelmet:
te baratom eletveszelyes vagy, de ami a legborzasztobb: meg csak nem
is tudsz rola.
	
Nem szeretnem, ha levelem az "OFFTOPIC " feliratu kukaban vegezne, igy
csak roviden nehany fogalomra hivnam fel a figyelmedet, melyeket akar
ismersz, akar nem, nem artana kozelebbrol tanulmanyoznod:

- kissebbrendusegi komplexus
- egomania
- ostobasag

Tamas.

Ja, a kedvenc utoiratom:	Tamas, aki mindenkinek csak segiteni
akar......
+ - RE: AKTOR latogatas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Ugy latom, hogy mindenki tisztan lasson, tenyleg nem artana egy
:> latogatast megszervezni....

En is tamogatnam az otletet. Menjunk !!!

Hetkozben, vagy hetvegen lehetne a latogatas ?


Szép napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - DDR - OffTopic (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haho !

:> Ha mar arra jartam, kapott egy uj termosztatot is (nem magyart!),
:> hutofolyadekot csereltem.
:> A regire meg DDR volt irva!

Egy honapja vettem en is egy - ezek szerint - eredeti keletnemet
grafikus kartyat a szamitogepembe. Legalabbis nagy betukkel volt
rairva a dobozara a (nem AF-es) tipuskodja:  GeForce256-DDR

Biztos tobb helyen is gyartjak...  :-)))


Szép napokat: Antal Attila
http://www.externet.hu/aas
+ - re: STIHL olaj a trabiba (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>Ezt az olajat a Stihl uzletekben lehet beszerezni. Velemenye
>>szerint sokkal jobban megy a Trabi, es a motor sem csorog
>>annyira.
>
>Gondolom az az olaj sokkal finomabb, jobb kenohatasu, es nem
>utolsosorban jobban birja a terhelest. De mibe kerul mindez?

Most vettem 1650 Ft/L-ert, durva szamitas szerint km-enkent 2 Ft tobbletktg.
10% feletti uzemanyag-fogyasztas-csokkenes eseten gazdasagos _lehet_.

Csokkenti egyaltalan? Ha jobban kimeli, akkor valoszinuleg igen, de mennyire?

andi
+ - pszichologia (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Igaz-e az, hogy az ember egy kozeledo targy sebesseget egyre nagyobb
hibaval kepes  megbecsulni, minel nagyobb annak a sebessege? Ez egy
pszichologia eloadason hangzott el, de nem tudom, hogy mennyire a hatas
kedveert kerult oda, vagy van valami tudomanyos v. tapasztalati alapja.

andi
+ - Fokozodo hulyeseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Figyelj Vadkan!

>Abban a pillanatban kezdtem el fekezni satubol, ahogy a kocsi mozogni
>kezdett. Tehat amig csak az ut szelen allt, addig nem tudtam, hogy mit
akar.
>Lehet hogy csak megallt az ut szelen pihenni, vagy amit akar. Mondjuk
>Index ohne.
>ellenkezo savbol sem erkezett a mar ott veszteglo 2 auton kivul senki, igy
Az a ket auto mi a szent  nem kerulte ki az osztrakot, ha
az lehuzodott az ut szelere? Tan csak nem azert mert az megis indexelt
balra?

>Tehat nem tudtam volna elobb megkezdeni a fekezest. Ebbol is
Amikor az a ket masik szerencsetlen paraszt az osztrakok
mogott le tudott lassitani es meg is allni 80 koruli temporol
(mondjuk 10s.) addig Te megtettel 444 metert!
Ez alatt elmerengtel  a cserebogarak halhatatlansagan
vagy miert nem birtad felemelni a jobb labadat?
Ja ehhez am gondolkozni is kellett volna, meg
helyzetfelismerni.

>Az autopalya, fout hasonlattal azt szerettem volna erzekeltetni csupan,
>hogyha ott nem lenne szalagkorlat, akkor tutira vennem, hogy ott is siman
>megfordulnanak egy paran,
>mert az is igy gondolta, aki azt odaepitette.
Az autopalya szelen pedig azert van szalagkorlat, hogy
a traktoros tudja hol van vege a szantofoldnek?
Tenyleg ilyen hulye vagy, vagy csak fested magad?

>Tehat, ha ez igaz, akkor o hibas, mert engem akadalyozott, nem? De az meg
>hagyjan, mert a mogotte halado ket kocsi ele is kivagott, tehat nekik is
>0-ra kellett fekezniuk.
Az elobb meg vesztegeltek ezek az autok.

Ossze-vissza probalgatod szepiteni az esetedet, de
csak ellentmondasokba kerulsz es  egyre nagyobb
hulyesegeket irsz.

Mielott nekem esnel probald az agyadba begyomoszolni, hogy
az 50-80-120 es a 120-160-250 kozott azert vannak meg arnyalatok.
Es van nemesebb eletcel is, mint osszekaparni egy hasznalt
M5-re valot es uton-utfelen mindenki orra ala dorgolni
mint a peldatlan gazdagsag mintakepet. Szanalmas.


A tobbiektol kerdeznem:
A 160-as tempo orszaguton nem szamit buncselekmenynek?
Vagy csak sulyos szabalytalansag?


  __
 |     Szommer Ákos  email: - __|
+ - elolap (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>3. Mi az a _mask_ elolap ?? Több autoradio hirdetesben is lattam mar.

Azt hiszem lemaradt minimum egy z... 
Maszkolt elolaprol lehet szo, olyan, ami befordul, atfordul, vagy
leereszkednik,
vagy valamilyen hasonlo modon eltakarja sajat magat es az elolapot nem
kell kiszedni, magaddal vinni. Ha valaki beles a kocsiba, a radio helyen
csak
a takaro panelt latja.

Cs.
+ - FIAT az olajzabalo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

>> Akkor az a szakerto a roncstelep ugyeletes roncstologatoja...
>> Vagy pedig elirtad, es nem 1000, hanem 10000 km-rol van szo.
> Foleg Fogashon lepodtem meg. O pedig biztosan tudja, hogy
> ez egy gyar altal megadott hatarertek, erre felhoz peldanak 1 azaz
> egy darab oreg Fiat-ot, amelyik nem eszi az olajat.
> Senki sem gondolhatja, hogy minden Fiat ennyi olajat fogyasztana.
> Csak hihetetlennek tunik, amikor az ember eloszor talalkozik
> ezzel az ertekkel.
> Megjegyezem a 4dl/1000 km meg viszonylag alacsony is.
> Mas tipusoknal 5-7dl-rol hallottam, az en Opelem

Akos,
az egy dolog, mit ir a konyv, es a mi a valosag. A Tipo kezikonyve 
szerint amig 1 liter olaj / EZER km alatt van a fogyasztas, addig 
minden ok. Ezt mindenki tudja, aki a kezikonyvbe valamikor is 
belenezett. Arrol van szo, hogy valaki ezt az erteket atvitte a "valos
vilagba" es azt kezdte bizonygatni, hogy ez valoban igy van.
Mint mar emlitettem, az ismeretsegi koromben 26 FIAT van
Pandatol a Coupeig, a Tipom lassan eleri a 200000 km-t, de ha
a MAX-MIN kozti tavolsag 1 litert jelent, akkor ez az agyonhajszolt
Tipo 10000 km alatt 0.8 - 1 liter olajat eszik meg. Ha ez az ertek
azt bizonyitja, hogy trehany munkaval osszedobalt kocsink van, 
akkor legyen, en teljesen elegedett vagyok vele. 
Nagyon fel tud huzni, mikor az olasz kocsikat automatikusan 
szarnak mondja mindenki, mikozben... Ah, hagyjuk. Mar eleget
irtam errol az index.hu Olasz kocsi topicjaban.

Cs.
+ - 6 for Paks??? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv HIX-autosok! jo az 5let Peti!

   Tamogatom az 5leted, onnnan 1 ugras Dombori + a Paksi halaszcsarda
(ide 1 ugras, oda 1 ugras, mivel ellenkezo iranyba vannak)
  Nezzunk __igazi__ dizelmotort 2000Le/db, asszem ezt barki elfogadna a
Trabijaba....
--
 Udv
  Levente
+ - TurtleWax uvegre (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
...
> jo ra. Tegnap megneztem egy boltban, sajnos 3 fele Turtle Wax is volt es a
> kerdesemre az elado azt mondta, hogy ezzel a karosszeriat lehet tisztitani,
> uveg polirozasra nem jo.
> Akkor mivel probaljam eltuntetni az ablak karcokat?

Hi,
hat pedig igazat kell adnom az elottem szolonak (Frigyes?), aki a Turtle
Wax termeket ajanlotta erre a celra, mivel letezik a szer.
-- kek szinu doboz, angolul rajta a felhaszn.terulet (Glass Polish vagy
valami), ugyanolyan dizajn, mint a tobbi polirozo szernel.

Szoval a kereskedo is sokat erthetett a temahoz ...

 Mellesleg en mar tobbszor is probaltam, es szerintem alaposan tisztit,
zsirtalanit, de hogy a karcokat is eltuntetne, arrol nem vagyok teljesen
meggyozodve. Lehet, hogy a technikamban volt a hiba, vagy a karcok
voltak sokan, de a Trabim elso szelvedoje ugyanugy csillogott ejjel a
szembejovok fenyetol, mint a kezeles elott.
 
 Mindazonaltal baromi tisztra lett tole az uveg, amit el nem hiszel,
amikor eloszor felviszed a feluletre a cuccot, es hagyod egy kicsit
szaradni. Elso pllantasra elszomorito az a feher trutyi, ami kepzodik
rajta. Arra emlekeztetett, mint amikor gyerekkoromban valami kocsog
bekente a biciklim visszapillantojat csokis sajttal, csak az nem szaradt
le olyan szepen, no meg barna volt termeszetesen. 

Konkluzio: ha nem sajnalod ra a penzt, probald ki batran!

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Frigyes szama (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Budapest - elegge off topic ( 85 sor )
... 
> korulnezek legalabb a Frigyesnel, de a 0620-as szamra nem lehetett
> sms-t kuldeni (az nem mobil??) es mikor hivtam, azt mondta egy
> noi hang, hogy a szam nem letezik (+366209446107).

Hi,
szerintem letezik, csak egy 6-ossal tobbet utottel be:

kulfoldrol: +36-20-9446107
Ma.o-rol:    06-20-9446107

Amennyiben persze a tobbi szam stimmel.

Minden jot:
vasgyuszi
+ - Ules elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,
van ket elado elso ulesem:
- Recaro markaju, regi Opel Kadett GTE(?) gyari ulesei,
- ujrakarpitozott,
- ujraszivacsozott,
- sport-ules tipusu :))).

Akkor miert adom el:
- lusta voltam beszereltetni a Trabiba,
- kellene masra a penz,
- miutan megvettem, par napra ra taltam nekem sokkal jobban tetszot,
- amiket addig nem vehetek meg, amig ezeket el nem adom (baratno rulez
:),
- annyival nem kulonboznek a jelenlegi ulestol (Audi Coupe).

Ha mar az ules temanal tartunk. Nem akarok flame-t elinditani, csak egy
par eves emleket osztok meg veletek:
Sportules Audi-modra: oldatamasz fem rudbol formara hajlitva es
ugy                       beszivacsozva es bekarpitozva
Sportules Suzuki-modra: majdnem ugyanigy kinezo (csak kisebb)
ules,                         oldaltamasz total szivacsbol.

Kepzelhetitek, amikor beultem, ugy nyiltak szet az oldaltamaszok, mintha
egy pillangonak doltem volna neki (176cm/110kg). Szoval ezt azert megse
hivjuk mar sport-ulesnek kerem! Hasznalati erteke vetekszik a Trabi
gyari uleseivel, bar ha nem ul benne az ember, akkor jol nez ki ...

Ezzel szemben a regi Audibol szarmazo ulesnek batran neki lehet
oldalfeszulni, legfeljebb a padlolemezt kiszakitva borulok.

Egyebkent annyira megszoktam mar ezt az ulest, hogy az anyos-ulesen
(gyari Trabi) ulve szabaly(<-!)szeruen feltem, hogy mikor pottyanok
melle. Bar mereteimet tekintve nagyon nem tudnek beszorulni sehova a
Trabiba, maximum az ajtonyilasba :))) Ehhez meg az is hozza tartozik,
hogy amikor en ultem a jobb oldalon, akkor a baratnom vezetett, igy
nemcsak az ules miatt aggodtam ... :)

Minden jot:
vasgyuszi
+ - va: Partoloi tagdij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok Autosok és Klubtagok!
> Kaptatok Ti is a szubjekthez fűződő csekket? 
> Ugye ez nem kötelező? Mit csináltatok a csekkel? 

Jobb kezzel osszegyurtem es a bal vallam felett eldobtam.
Ez ugyben szkeptikus vagyok. Ez nem az en bulimnak tunik.
Az illetekesek tul nagy hevvel, tul gyorsan es tul sok hulyeseget
nyilatkoztak.
--
Meszaros Geza
+ - ilyen-olyan germanok... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

En emlekszem a harminc evvel ezelotti szituaciokra is.
Az akkori Nyugatnemet turista eljott Magyarorszagra es
harom liter sor utan hatszorosara emelkedett az amugy sem
halk hangja. Autojaval motorjaval leturt az utrol.
Tette mindezt, ugy az 50 szazalekuk. 
Az akkori idok nemet motoros fiataljai az oruletbe kergetne'k
ma Vaddisznot vagy Nagyakot. Nem ismertek se Istent se embert.
--
Meszaros Geza :-)
+ - tolerancia es szabalysertes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jeger irja...
> Meg nem irtam eddig VD kapcsan, mert velemenyem szerint toleransnak 
> kell lenni a kozlekedesben is ahogy az elet mas teruleten is.

> Egyetertek avval, hogy sok olyan reakcio van VD levelere ami
> valoszinuleg ugyanolyan intolerans stb. egyenisegu szemelytol szarmazik
> mint VD. Ettol fuggetlenul azzal nem ertek egyet, hogy az ilyen jellegu
> levelekre szukseg van, hogy a lista izzon. Szerintem egyaltalan nincs
> szukseg arra hogy a lista izzon.

Az indulatok joszandeku csititasa is taplalhatja neha a langokat. :-)

Kivel vagy Te tolerans ? A megengedett sebesseg ketszersevel hajtani
onmagaban is buncselekmeny. Nem szabalysertes, hanem buncselekmeny.
Ezzel dicsekedni, "megszokott temponak" titulalni, pedig egyenesen
verlazito. Erre nem reagalni lehet fasultsagbol, nemtorodomsegbol, vagy
hasonlo mentalitas miatt. A tolerancia fogalmat erre felaldozni nagy hiba.

Mi a baj a lista izzasaval ? Ez itt nem az elsoaldozo lanykak ude csoportja.
Itt ugyanazt folytatjuk, mint kint az utakon. Cammogunk, szaguldunk,
segitunk es gyilkolunk.
Vaddiszno a levele stilusaval, az abban vazolt viselkedesevel elobb ugrasztja 
ki az indulatokat, mint a targyszeru reagalasokat.
Kivalo iskolat teremt arra, hogy csiszoljuk stilusunkat es aki akarja fejlessze
onuralmat.

Nagyak irja...
> Ne a gyorshajtot szidjuk mar a maga egy szabalysertesevel a sok ta-
> pir, nemnormalis, reflextelen, vezetni, gondolkodni keptelen
> agyatlan kretennel szemben! Uff, en beszeltem! 

Jelen eseetben a "szabalysertesevel" szot keretik lecserelni a 
"buncselekmenyevel" szora.  
Ugye, igy mar hulyebben hangzik a mondat ? 
--
Meszaros Geza - egy oreg a tuz mellol :-)
+ - anonym leveliro (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Bocsi az anonym hozzaszolasert, nincs kedvem talcan kinalni magam 
> a nemzetvedelmiseknek. 
...
> Sok csokit, legjobbakat mindenkinek!

Ha anonym akarsz maradni, akkor miert koszonsz el ugy a leveled vegen, 
ahogy egyik levelezotarsuk szokott ? Hulye vagy, vagy szemetlada ?
Harmadik lehetoseget nem tudok.
--
Meszaros Geza
+ - Uj Astra (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

Abban a szerencses helyzetben vagyok, hogy megint 2 uj 
autot probalhatok ki. Alig hiszem el:	1) megjott az uj 
Astra-m.
	2) nagybatyam hagyta nalam egy idore az 1000km-es 
Civic 1.6 VTI-jet. 		
Astra: nagyon impozans es szep formaju auto. En a sedan, 
pupos (4 ajtos) valtozatot rendeltem kozep zold metal 
szinben, 1.6 16 motorral, klima. Elkepesztoen bunkok voltak 
a forgalmazo cegnel, de ezt hagyjuk.  Radasasul 8 hetre 
jott meg, igaz a Volvo 12-16 hetre vallal. 
Vastag es nehez ajtaja van, hasonlo erzes mint a Brava vagy 
Rover eseten tapasztaltam. A Laguna ajtaja sem lehet 
konnyu, de maga a zar es az ajtonyitas sokkal konnyebb. A 
csomagtarto nyitasa pedig tenyleg eromuvesz feladat az 
Astranal. Ha ezen tul vagyok, akkor magatol felcsapodik, 
ami viszont karpotol! Talan kesobb bekopik/kikopik a zar. 
Kokemeny ulesek, kifejezetten nem kenyelmes de derektamasz, 
magassag, elore-hatra allitas van benne. Egesz jo. Az ules  
a ket resz talalkozasanal tulsagosan behajlik, igy a 
derekamnak nem tul kenyelmes. Egy baratomnak van szabadalma 
autoelesrol. Tesztelte, hogy a figyelem lanyhulasa mennyire 
osszefugg a ules minosegetol. (ezzel azt allitom, hogy a jo 
ules mennyire fontos, de nem tudom eldonteni, hogy az Astra 
ulese csak kenylemetlen vagy rossz is. Maganvelemenyem az, 
hogy nem jo, de nem jartam utana, meg. Par eKm utan mar 
lesz tapasztalatom)
Az oldalso tukrok az atlagnal nagyobbak, jol lehet kilatni 
beloluk. Akarhogy ultem jol lehetett latni a muszereket! 
(ellentetben az uj Puntoval, ahol sokszor takarta a 
kormany) Jol allithatoak minden iranyban, mind erossegben a 
legbefuvok, de csak 6, plusz labra van benne. A Puntoban, 
Megane-ban 9 iranybol jott a levego. Ez fontos tud lenni 
foleg telen, mikor a meleg levego egeti a laban egy ponton 
míg mashol meg fazik. A hatso ajtok nagyok, az ulesek jo 
dolesszoguek, NAGY HELY VAN A LABNAK! Az oldalzsebekbe pont 
befer egy uditos/asvanyvizeletes uveg. A Punto kb. 1/10sec 
alatt inditotta a motort (sokszor a generatort 
nyuvasztottam a 2-3s inditasommal) itt ez 1s. Halk motor, 
de nagyobb fordulaton sem zavaro. 
A szervo kormany kozepes, nem konnyu de epp jo, ez nem az 
egyujjas  szervo. Vastag kormanykerek 3 kullos. Jol 
foghato. Indulaskor kozepesen huz, kb. 30-tol egeszen eros 
meg klimaval turheto. 2500-3500 ford kozott eleg jo, 
folotte huz igazan. Viszonylag egyenletes a nyomatek-
karakterisztikaja. Kellemes. Nagyon stabil erzesem volt 
autozni vele, meg kanyarban is egesz jo, de kategoriajat 
itt nem mulja felul. Talan ez a legjellemzobb ra: stabil 
erzesem van autozni benne. Probaltam erdei uton rally-zni 
vele: nagyon klassz. A kozepes meretu godrok NEM erezhetoek 
annyira mint a Lagunaban! A kicsiknel viszont erosebben 
erezheto. (terhes anyaknak nem ajanlom) Egyertelmuen a 
futomu behozza az ut zajait, jobban mint az atlag. 
Ami nem tetszik: a fekje kritikan aluli. Nagyon erosen kell 
taposni, hogy kvazi blokkoljon. Emiatt kicsit felek tole. 
Mikor megerkezek es magallok egett gumiszaga van az 
autonak, de 520km utan csokkenno tendenciat mutat.
A belul levo muanyag es gumi dolgok amolyan kinai szintet 
tukroznek (pedig nemetul van beleirva: jo utat kivanunk), 
mind tapintasra mind vastagsagra. Pl. a kormanyoszlopon 
levo karok (index stb.) papirvekony es rossz erzes 
hozzaerni. Van egy kis rekesz a kardanbox felett, amin egy 
gumi kis csuszasgatlo van, de olyan vekony es 
szerencsetlen, hogy puposodik itt-ott. Csunya. Az ajto 
konyokloje nem tul jo, keskeny es es es hat, nem BMGY 
(Bajor Motor Gyar) A Megane-nak van a legjobban konyokre 
meretezett kanyelmes konyokloje az ajtoban.
 Vegulis 4 nap utan mar ideje volt elkezdeni zorognie. 3 
helyrol csikorgo nyiszogos hangokat hallat. Remelem csak 
azert, mert meg bejaratos, majd osszekopik.
Gondolom nem illik bejaratoskent huzatni, de nem birtam 
megallni: 2-esben: 6500 rpm 100km/h (a Honda 1.6 VTI 
120km/h 8000 korul) 160-nal mar nem nagyon huz, nem 
kinoztam tovabb.
A valtojara csak azt tudom mondanu, hogy tokeletes. Eleg 
kemeny ahhoz, hogy ne lehessen felrekapcsolni de eleg lagy 
ahhoz, hogy konnyeden menjen. A Mazda valtojahoz 
hasonlitanam. Mivel a legtobbet az ember a pedalokat nyomja 
es valt igy ez egy nagyon fontos kerdes. A pedalok is jo 
helyzetuek nekem: a Megane-nal tul nagy a gaz es fek 
kozotti szintkulonbseg. Nagy mozdulatot kell tenni a 
fekezeshez. Itt ez nagyon idealis. (a Volvo-nal lehet a 
pedalok tavolsagat is allitani)
 A fogyasztasa eleg elkepeszto: 526 km egy tank benzin: 48 
l vagyis 10.95 l/100km
(igazabol 49 l-t tankoltam , de elozoleg nem en tankoltam 
tele, most meg csurig toltottem, igy 1 l-t leszamoltam. A 
klima mindig ment, de az kb 0.5 l lehetett.)
A regi 6.5-7 korul beerte.
Osszessegeben: nagyon szep, hatul is nagy hely, jo motor es 
valto.

Most meg eltelt egy het: a fekkel megbaratkoztam. Nem egy 
vilagcsucs, de bekopott. A nyiszorgas megszunt, nem tudom 
elo fog-e jonni. Neha a szervokormany eleg nehezen jar 
kozvetlenul indulas utan ido kell neki. Nagyon tetszik, bar 
vezetni inkabb varosban fogom.

Bby
+ - Nemet vezeteskultura (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Haliho,

2 hetig volt alkalmam a Nemet vendegszeretetetetetetet 
elvezni egy nemet rendszamu autoval. Ja, helyszin a delies 
mantaslitasu izgaga Munchen:
2 het alatt 2 szabalytalansagot lattam (zarovonal atlepes)
Hihetetlen: rengeteg korlatozo tabla van, meg 60-as is, 
sokszor nem ertettem miert. Kiprobaltam: 2db 70-es tabla 
kozott 1km szakaszon nem gyorsitottam fel 100-ra, mogottem 
nagy autok sem elztek meg. Ezt azert tulzasnak tartom, de 
ugy gondolkodnak, hogy biztosan tudom az elejen miert nem 
megyek olyan gyorsan ...
Mindenutt a maximalis biztonsagra torekedtek, sokszor nehez 
volt visszafogni magam: pl. korforgalomnal ket autonal tobb 
nem szokott a koron belul lenni, mert azt veszelyesnek 
tartjak. 
Autopalyan ha valaki be akar jonni, akkor KI KELL menni a 
belso savba, mert ramdudaltak. Ez alapszabaly, a bejovo 
gyengebbet be KELL engedni. Nagyon felnek az elfogyo 
savoktol, euzert ezt kmolyan veszik es ha en nem lattam ezt 
elore MINDIG gondoltak ram is. Jo erzes volt. 
Egyszer a kodlampamat felkapcsolva hagytam de azonnal 
levillantottak. Voltak azert egy paran akik KICSI 
szurofennyel diszitettek a kocsit, de az abszulute nem volt 
zavaro. 
Svajcban, Bazelben meg 5m-re megallnak ha azt sejtik, hogy 
le fogok a kozeljovoben lepni a zebrara. Biztonsagban 
ereztem magam.

Megallapitom, hogy minel keletebbre megyunk az emberelet es 
vagyonbiztonsag annal kevesbe ertek, az emberek 
agresszivebbek es a szabalyokat mar csak azert sem tartjak 
be. A gyengebbet el/lenyomja ahol csak lehet vagy nem 
lehet. Ez balkani magatartas. 

Bby
+ - Kairo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello HIX,

ujra itthon, ujra a listat olvasva... Igaz, csak az utolsot, de
ebbol is sok mindenre lehet kovetkeztetni. Nem tudom pontosan mi
tortent VD-vel, de kint sokszor gondoltam ra. Igazan nem baszogatas
szandekkal mondom ezt, de aki szereti az ilyet, annak Kairo isteni
terep a szaguldasra, a reflekszek csiszolasara, mivel a rendorok nem
nagyon torodnek a joneppel, csak egy a baj, sehol sem lattam 50
meternel hosszabb egyenes utfeluletet, igy -gondolom- eros kotodes
lehet a helyi lengescsillapito-biznisz es az utepitok kozott. De
ugy tunik ez a legkisebb gond, mindenki nyomja, mint suket a csengot,
szabalyok nincsenek, piros lampa ejszaka nem szamit, szamarkorde a
hatsavos uton megszokott, belso savban 120-szal haladva a kozepso
savbol eled vag valaki fekezve, szora sem erdemes: egyszeruen a
hatsavos auto-ut/palya(?) kozepso beton elvalaszto resze ket-harom
kilometerenkent meg van szakitva a megfordulast elosegitendo, raadasul
minden keresztezodes szintben van. Az, hogy egyiranyu utcaban szembe
jonnek, mindennapos dolog. Ahogy elneztem, halvanylila fingjuk sincs
affelol, hogy mi celt szolgal az a feher szaggatott, vagy folyamatos
csik (urambocsa' dupla csik) az utakon. Ugy tunik, maguk a felfestok
sem igazan tudjak ezt, jo pelda ra a Maadi kornyeki Nilus hid nyugati
resze: van egy resz, ahol a hat savos ut minden egyes savja kb. ket
teherautonyi szeles, aztan az egyik oldal harom savja osszeszukul
egyenkent tricikli szelessegure /lefenykepeztem, de hogy mikor lesz
web-re kesz, csak a marxista isten tudja/
A keresztezodesekben, korforgalomban az athaladas technikaja: lesni
kell a jobbrol, balrol, hatulrol, elolrol erkezo "ellenfelet", kozben
ereszteni a kocsit befele, lab a fek folott, aztan egy-ket masodpercen
belul eldol, hogy te mesz at eloszor, vagy o. Hat het alatt nem tudtam
rajonni /na jo, ebbol csak ket het volt varosi harc/, hogy kinek van
elonye korforgalomban vagy jobbkezes keresztezodesben, de leginkabb az
erosebb-kutya-baszik szabaly ervenyesul. Ellenben ha rad dudalnak,
az nem azt jelenti ott, hogy "tebaromallatmiafasztcsinalszittelottem!",
hanem azt, hogy "vigyazz, komam, jovok mogotted, tartsd az iranyt,
nehogy megkarcolodjon a tukrunk".
Amitol egy magamfajtanak egnek all a hatan a szor: negysavos autout
/kozepen a szokasos meter, masfel meter magas beton viragagyasok/, a
jobb oldali ket sav a mienk, enyhe emelkedo, huzunk Kairo fele,
egyszer csak hoppa, akadaly: a szelso savban egy kb. 20-szal araszolo
potkocsis oreg merci teherauto, a belsoben egy 20.1-del szaguldo
meghatarozhatatlan tipusu teherauto, ketmeteres kodarabokkal megrakva.
Ezzel a folallassal, vagyis hogy a belso savban vanszorognak a
megrakott teherautok, tobbszor is talalkoztunk. Vegul is ertheto a
dolog: ha netalan kimenne a szelso savba, le kellene lassitania
esetleg 20-ra, igy inkabb marad a belsoben.
A piramisok kornyeken megy a makivakitas, igy a kornyezo utcakbol nem
egyszer kanyarodott ki elenk egy-egy teve a hatan ulo tartozekkal,
esetleg lovaskocsi, vagy csacsifogat.
A Nilus keleti partjan del fele vezeto  hat savos ut volt a
legkellemetlenebb szakasza eleinte a reggeli varosbol torteno
kihajtasnak, illetve a delutani behajtasnak. Elvileg ugye harom-harom
sav, kozepen /hala valakinek/ a megszokott betonkerites, igy csak a mi
iranyunkat kellett szemmel tartani. Rengeteg jarmu, ossze-vissza
szlalomozva a leheto legnagyobb sebesseget tartva probalt eljutni
valahova, kozben figyelni kellett a balra kanyarodokra, mivel
kanyarodo sav nem leven hirtelen megszorulhatott az ember az addig
gyorsnak hitt belso savban. Na, ha eddig elolvastad, jelentkezhetsz
egy sorert nalam a legkozelebbi talalkozon. Egyszer (ez volt a csucs)
7 oszlop araszolt lepesben a harom savon... Mondjuk a dog nagy Totojaban
mi jol elvoltunk, a 80 szazalekban lerobbant allapotu jarganyok tulajai
bizonyos foku -erezheto- tisztelettel tekintettek a karvastagsagu
gallytoro/vago racsra a kocsi elejen, es lattak, hogy ket tokos
legeny nagy ivben barnit a dudaszolamokra, besorolasi kiserletekre,
tartja az iranyt es a sebesseget, barmi legyen is az.
Most megyek alukalni, kesobb esetleg folyt.kov.

-- 
Udv joe
+ - erdekes level (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta:
>Bocsi az anonym hozzaszolasert, nincs kedvem talcan kinalni magam a
>nemzetvedelmiseknek. Megjegyzem rendszert kritizalo eszrevetelt senki
>ne tegyen interneten (mint egyre tobb listatarsnal is olvasom), nem
>paranoia, de a Nagy Testver mindent lat, meg sokkal jobban, mint eddig.
...
>Mindegy, milyen kutyauto tarsulatra szavazunk ugy is kenyszerpalyan
>mozognak, ami (politikai) szabadsaguk letezik, az maximum az, hogy
>kidobjak, lebontjak (elpocsekolva) a regit. Mellekesen Nemeth Miklos-t
ja, emlekszem, 89 elejen Grosz Karcsi szolgalatkesz jobbkeze volt, de
hagyjuk.
>tartom az egyetlen korrekt szemelyisegnek az utobbi fel evszazad magyar
>tortenelmeben, alig varom, hogy hazaegye a fene, bocsi ez off topic; DE
>hajlando lennek barmely hiteltelen autospartra atvoksolni miatta.
...

ezeket ne ide ird, jo?
Ez a HIX AUTO, es szerintem eltevesztetted a cimet.

udv: VAti

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS