Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 768
Copyright (C) HIX
2000-06-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Autopalyadij (mind)  7 sor     (cikkei)
2 Re: Holanc, gyerekules, Shell (mind)  48 sor     (cikkei)
3 Fogash kotekszik :-) (mind)  13 sor     (cikkei)
4 renseignement (mind)  8 sor     (cikkei)
5 Ford alufelni elado (mind)  8 sor     (cikkei)
6 Honda klub (mind)  6 sor     (cikkei)
7 Lengescsillapito (mind)  11 sor     (cikkei)
8 meg a holancrol (mind)  13 sor     (cikkei)
9 OT: Videokamera (mind)  18 sor     (cikkei)
10 Re. Meddig gyerok a gyerok (mind)  22 sor     (cikkei)
11 Fityo csillapito (mind)  22 sor     (cikkei)
12 Millitec (mind)  19 sor     (cikkei)
13 Alkatreszt keresek. Help!!!!!!! (mind)  16 sor     (cikkei)
14 Elado Mercedes (mind)  7 sor     (cikkei)
15 Re: legkondi utolag? (mind)  12 sor     (cikkei)
16 Re: meddig gyerek a gyerek? (mind)  21 sor     (cikkei)
17 Re: jo duma!! (mind)  15 sor     (cikkei)
18 fel vagyok matricazva :) (mind)  10 sor     (cikkei)
19 Ez Zak (mind)  49 sor     (cikkei)
20 Astra problemak. (mind)  23 sor     (cikkei)
21 fofekhenger,forgalomba helyezes (mind)  15 sor     (cikkei)
22 K.met-i utbaigazitas kosz, Astra kerdes. (mind)  16 sor     (cikkei)
23 Re: Rimi (mind)  14 sor     (cikkei)
24 Re: csomagtarto meret (mind)  15 sor     (cikkei)
25 Kresz modositas (mind)  22 sor     (cikkei)
26 Motorfelujitas... (mind)  17 sor     (cikkei)
27 toresteszt (mind)  36 sor     (cikkei)
28 lakatos, benzinkutak (mind)  92 sor     (cikkei)
29 kispolski (mind)  43 sor     (cikkei)
30 Hogy uljon a gyerek? (mind)  32 sor     (cikkei)
31 Re: hejesiras :) (mind)  25 sor     (cikkei)
32 Re: Gyerekules (mind)  17 sor     (cikkei)
33 Holanc, meg a gyerek (mind)  17 sor     (cikkei)
34 Manta v. SR3-as tukor (mind)  11 sor     (cikkei)
35 va: Re: Trabant kerdes (mind)  10 sor     (cikkei)
36 benzinora pontossag + vizhofok merese (mind)  40 sor     (cikkei)
37 Legkondi, gyerekules (mind)  39 sor     (cikkei)
38 Masfajta kutak (mind)  64 sor     (cikkei)
39 mar megint gyerekules (mind)  41 sor     (cikkei)
40 Muszerfal tisztitas ,motor es befecskendezo tisztito sz (mind)  19 sor     (cikkei)
41 kmora (mind)  3 sor     (cikkei)
42 Re: nagy dieselek 6asfoka (mind)  78 sor     (cikkei)
43 Szelterelo (mind)  6 sor     (cikkei)
44 Vectra fordulatszamnovekedes (mind)  17 sor     (cikkei)
45 Re:Sebessegmeres (mind)  29 sor     (cikkei)
46 Benzinrekord (mind)  40 sor     (cikkei)
47 Re:Trabant kerdes (mind)  40 sor     (cikkei)
48 Trabi levlista + egy kis osszehasonlitas a Ladaval (mind)  29 sor     (cikkei)
49 Re: Gyerekules karpit (mind)  19 sor     (cikkei)
50 holanc (mind)  13 sor     (cikkei)
51 Vtec es nyomatek (mind)  53 sor     (cikkei)
52 Re ST200 (mind)  13 sor     (cikkei)
53 Vtec es nyomatek (mind)  26 sor     (cikkei)
54 Re: Milyen sportkocsit vegyek? (mind)  27 sor     (cikkei)
55 Trabi uttartas (mind)  9 sor     (cikkei)
56 urban legend (mind)  25 sor     (cikkei)
57 Trabi-kerdes (mind)  8 sor     (cikkei)

+ - Autopalyadij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Tud valaki olyan web oldalakat mondani, ahol francia es spanyol
autopalyadijakrol van informacio?
(Mint pl. www.autostrade.it).

Udv.: Krizsan L.
+ - Re: Holanc, gyerekules, Shell (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szervusztok AUTOsok!

1-2 eszrevetel!

Holanc:
Sajnos nem tudom pontosan, hogy hol, de olvastam, hogy
meg vitatkoznak azon, milyen hovastagsagnal kell kotelezoen feltenni
a holancot. Mikor ezt elolvastam kb. fel oraig rohogtem! Oka, elkepzeltem,
hogy telen +allit a rendor, es kozli, hogy o most kozuti ellenoriz engem,
de mivel latja,hogy nincs holanc a kerekeken, mar biztos a buntetes!
En mondom, mikor elindultam az egesz utcaban, sot, meg a fouton is volt
turva a ho, es azota nem mertem hovastagsagot. Ezek utan szepen kocsiba
ulnenk mind a ketten es elindulnank visszafele ammerol jottem, a yard
kezeben 1 meroszalag, es 500meterenkent +allnank hovastagsagot merni,
amig meg nem lesz az a hely, ahol atleptem a +adott vastagsagot, a rend eber
ore pillanatok alatt kiszamolja, mennyit mekkora utat tettem + szabalytalanul,
es ez alapjan kiszabja az " X kilometer * Y Forintnyi birsagot " .
Rohej!
_______________________________________________________
Gyerekules:

Ha kotelezove teszik, attol meg sok embernek nem lesz ra penze, hogy +vegye.
Oldjak meg, hogy  _jelkepes osszegert berelheto_  legyen!
Igy nem lenne problema az sem ha a gyerek kinotte, mert csak visszavinne az
ember az ulest, es elhozna helyette egy masikat.
Ez, ugy gondolom, hogy eleg korrekt megoldas lenne.
________________________________________________________
Shell:

Ma Shell-nel tankoltam, mert a +szokott MOL kut zarva volt, tapasztalatok:
Annak ellenere, hogy Kispolszkival voltam, mire kiszalltam, mar egy
benzinkutas ott volt, koszont es kerte a kulcsot, hogy tankolhasson, pedig
sem a kinezetem (melos ruha) sem a kocsi alapjan nem remelhetett nagy
borravalot.
Sajnos a pozitiv tapasztalat ennyi!
Bementem a shop-ba fizetni, a bent lebzselo ket leanyzo, ugy nezett ram,
hogy  ha szemmel olni lehetne, akkor nem lett volna, aki a kocsit a kuttol
elvigye. Flegman "odekopte", hogy 995 Ft (elado a kocsi, ugy hogy nem teszek
tobbet bele a szuksegesnel, mivel, ha egesz nap all valahol meg, a vegen
+fujjak belole a benyat), ugyhogy nem hagytam ott az ezrest, hanem +vartam
visszajarot.
Lehet jobban jartam volna ha a kutasnal tankolok, de O rogton azutan, hogy
visszaadta a kulcsot elsprintelt egy masik autohoz.
Ennyi.

Udv: Peter
         
         
+ - Fogash kotekszik :-) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> > majs szornyedt hall az ilyedtsegtol
> Ha masert nem, ezert erdemes a hixautot olvasni. :))) 4szo 4 hiba...
> De az otlet tenyleg jo!
> 

Mert Te mindig csak kotekszel! :-))) Azt bezzeg eszre sem veszed, milyen
szepen, hibatlanul irta az "az"-t.

Krisz
> ------------------------------------------------------------------------
VUCSICS, Krisztian      
Sysdata Kft. TN-MNR     A-1101 Wien, Gudrunstrasse 11., Raum 3117
                        Tel.: (+43-1) 1707-45790
+ - renseignement (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

bonjour ,

je souhaiterais avoir , si possible des renseignements sur le métier
d'expert automobile
comment le devient-on?
les adresses ,
les contacts ,
                                        merci d'avance
+ - Ford alufelni elado (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Elado 4 db olasz FORD ALUFELNI 5,5 x 13 col meretben.
Osztokor: 4x108 mm. En Fiestan hasznaltam, de jo Orion,
Escort es Sierra tipusokara is. Ar: 23.000 Ft/4 db. Keresre
kepet is tudok kuldeni.

Csaba
+ - Honda klub (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Ha tudja valaki a Honda Klub netcimet, akkor irja meg nekem pls.

Koszi:
Csaba
+ - Lengescsillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!
Szeretnem az automon (Clio 1.4 RT, 1991) lecserelni a hatso
lengescsillapitokat. Tud valaki ajanlani jo minosegu, de nem tul draga
tipust? Vagy egy jo helyet ahol be lehet szerezni.
Nekem a szerelom Kayaba-t ajanlott, ami szerinte mar nem gagyi es nem is tul
draga, csak nem tudom, hol kaphato. A Koni es Bilstein nekem mar draga,
kulonben sem rallyzni akarok az autoval. (Nem is lehetne.) Esetleg Sachs,
Monroe, Boge?
Muszaki vizsgan nezik egyebkent? Ha igen, mennyi a hatarertek? Az enyemek
most 34 es 44 szazalekosak. :-(
Elore is koszi, Gabor
+ - meg a holancrol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ha megis kotelezove tennek a holanc hasznalatat, eszembe jutott egy kedves
kolleganom, aki majd kiskosztumben, kisbundaban az Istenhegyi ut elejen
paszirozza a holancot az autojara ... Hat rogton rohoghetnekem tamad ! Egy
kerekcsere lehetetlen feladat a szamara ... Hiaba lesz kotelezo, ha fel sem
tudjak (akarjak) tenni emberek. Budapesten 5 centi hotol ugyanugy be fog
allni a varos, holanc ide vagy oda. Nem beszelve arrol, hogy masnap mar
mindenhol lehet kozlekedni, mert eltakaritjak. Szerintem akkor inkabb a
teli gumit kene eroltetni. Bar az meg nem olcso mulatsag ... En biztos nem
vennek, ha kotelezove tennek. Mivel telen alig autozom ...

Zsolt

- OPEL Kadett E -
+ - OT: Videokamera (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

Bocs, tudom marhara OT vagyok, de hatha Ti tudtok rajtam segiteni:
Julius masodik heteben megyunk a csaladdal nyaralni egy par napra ki az
alpokba, es epp most probaltam ujra eletet lehelni a kameramba, persze
sikertelenul. Sajna remenytelen eset, mivel sulyos mechanikai probelmak
adodtak vele. Szoval, mivel ha lehet nem szeretnem elmulasztani a
nyaralasunk megorokiteset, ezert probalok kolcsonbe valami kamerat szerezni
arra az idore. Es a kerdesem: Esetleg tudna valaki nekem kolcsonbe adni egy
hetre egy videokamerat, ha lehet Video8, vagy Hi8-ast, mert ehhez vannak
kazijaim, es ez konnyen cipelheto is. Termeszetesen nem kerem ingyen, es
igerem vigyazni is fogok a kamerara. :-)
Varom valaszaitokat, koszi elore is.

Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie  (ICQ: 76225193)
mailto:
Ekezet & HTML ready
+ - Re. Meddig gyerok a gyerok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok  , szia Attila.

>Kerlek titeket, akik a gyerek-autozasban lathatolag profik vagytok, irjatok
meg
>nekem,
>mert - be kell vallanom - elfelejtettem: hany eves kortol szabad ma a KRESZ
sze
>rint az
>elso ulesen gyereknek utaznia (nem a volan mogotti ulesre gondolok).
Nevetni fogtok :-)) Ugyanis en meg mindig nagy gyerek vagyok 43 eves korom
ellenere :-8)))) Munkat ugy veszem mintha jatek lenne szivesen csinalom. De
legjobb jatek az auto szerelosdi es a cici birizga :-D)))))) De a
gyerekulesbol ugyan kinottem, viszont holancom nekem sincs :-o


Udvozlettel : Frigyes

                     Skoda 120 L

+ - Fityo csillapito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Szia Zoli.

>Na ne boruljunk mar meg teljesen... az lenne am a jo moka. Abban a
>40 eves futomuben tudtommal meg lengescsillapito sincs...
Rosszul tudod :-o) Ugyanis van benne csillapito, elol is hatul is. De oly
edi picike hogy nem is latod igazan :-)))))


Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

Beru Ultra X 4 polusu gyertya kaphato ; HIX autos matrica kaphato ;
Elso ajtora legterelo kaphato
Hatso ablak futoszaljavito kaphato
MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Millitec (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok, szia Aron.

>Kerdesem lenne, hogy a subjectben is emlitett, es altalatok is sokszor
dicsert
>adalek anyagot hol, es hogyan lehet megszerezni.

Harmat talalhatsz :-))))))

Udvozlettel: Frigyes

Budapest. 1014.   Uri u. 24.
Tel: 214-39-50    Mobil : 06 - 20 -9446 - 107
                  A - MajorKa Bt.
                     Skoda 120 L

MILITEC a HiX listatagoknak 10% kedvezmennyel kaphato
+ - Alkatreszt keresek. Help!!!!!!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - autofelszereles

Sziasztok autosok.

Ismet szeretnem a segitsegeteket kerni. Surgos !!!!! Amit keresek , Ford
Cortina Combi 1,6 b 1975 - os evjarathoz, bal hatso lampaburara lenne
szuksegem. En meg a nagy ismeretsegemmel sem talaltam ilyet :-( Csak 79
utanit. Az alakja ennek mas.

Koszonettel: Frigyes

Ui: Nekem is Szatuna tipusu legtereloim vannak.

                     Skoda 120 L

+ - Elado Mercedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Mercedes W123 240D elado!
1981-es evjarat, fehér szinü fekete belsovel, 4 fejtamla, napfenyteto, vonohoro
g, gyari szinezett uveg, friss muszaki, jo allapotban.
Az iranyar 600 eFt.

30-248-3935

+ - Re: legkondi utolag? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 5 Jun 2000 01:02:43 GMT,  wrote:

>Erdemes markaszervizben gyarit beszereltetni, vagy inkabb univerzalisat
>(Diavia, Alex, stb.)
Csakis utangyartottat. Ami gyariban ~500e, az Diaviaban ~350e.

>Mennyibe kerulnek ezek?
>3-as Golf lenne az aldozat...
A hardver maga ~300e, beszereles+feltoltes szerintem 50-60e lehet.

Udv:  Zak

+ - Re: meddig gyerek a gyerek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

On 5 Jun 2000 01:02:54 GMT,  wrote:

>mert - be kell vallanom - elfelejtettem: hany eves kortol szabad ma a =
KRESZ sze
>rint az=20
>elso ulesen gyereknek utaznia (nem a volan mogotti ulesre gondolok).=20

Szerintem rendes gyerekulesben attol fogva, hogy egyaltalan beteszed a
kocsiba. Ha egyedul viszi  a felesegem vagy en az egyeves kisfiunkat,
o is a jobb egyben ul, termeszetesen az ECE 44.03 (ugye jol emlexem a
szamra?) szabvanyos ulesbe otpontos ovvel bekotve. A babaulesek
tajekoztatoja is azt irja, hogy lehet, meg nem is latom be, hogy
mennyivel biztonsagosabb hatul bekotve, mint elol bekotve, plane ha
apuka/anyuka folyton hatraforog, mert nem latja. (Valaki irta par
honapja a Hondas csajszi balesetet a Thokolyn, aki menet kozben
hatranyult teat adni a bekotott gyereknek.) Egyetlen bibi a jobb
legzsak lehet, ha van. Ismetlem: szerintem. Ha nem szabalyos, irjatok
mar meg, mert azonnal hatrateszem az ulest en is.

Udv:  Zak

+ - Re: jo duma!! (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Ki dolgozik olyan helyen ahol a bert is
> megszorozzak a gyerekek szamaval? Odamegyek
> dolgozni! Komolyra forditva a szot, elismerem a
> gyerekules szuksegesseget, de ezt ajanlani kell
> nem pedig kotelezni! >   bocs a sok dumaert

A gyereket vedeni kell, ha szulei nem vedik meg akkor 'osztonozni'
kell oket ra hogy megis megtegyek. Hogy miert? Mert nem kepes ezt onmaga
megtenni! Egyebkent egyetertek azokkal akik szerint minden joerzesu szulo
csak akkor ulteti be a gyermeket az autoba, ha abban biztonsagosan tud
utazni.
Ennek pedig alapfeltetele a gyerekules. Ugyanugy ahogy a felnott utasnak a
biztonsagi ov.

HNR
+ - fel vagyok matricazva :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

HFE-764 sotetkek 3 ajtos swift, lehet ra(m) figyelni :)

Bye

Lantos, Tibor                           
 | http://alpha.rulez.org/~tlantos
  ICQ UIN : 1029460 | SMS : 
     /\/\/\/\   A legszebb irasjel a kerdojel (?)   /\/\/\/\
+ - Ez Zak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Fiuk!
Tapsoljatok Zaknak, mert marha jo fej, ilyeneket kuld nekem maganba.
I.

Kedves x Ildi kuki!

On Mon, 5 Jun 2000 14:14:01 +0200 (CEST), you wrote:

>Nelem a "valaki" kifejezo stilusatol fordult fel gyomrom.
Ja, ha a beszedstilus szamit, nem a kozlekedesi moral... nosza.
Remelem, eleg kifejezo volt ahhoz, hogy kicsit eszhez terj. Ha nem,
kuldok fenykepeket, leirasokat a hasonlo okbol tortent balesetekrol,
azoktol meg hanyni is lehet.

>Ebben biztos lehetsz, ugyhogy jaj neked, ha az utambe kerulsz!
Allok elebe. Per pillanat egy masfel tonnas, 14 eves dizel Mitsubishi
Galanttal jarok, ami koranal fogva szakad allapotban leledzik; ha egy
taho le akar lokni az utrol vagy nekem jon, az plusz par karcolas a
kocsimnak, minimum torott lokharito, bevert orr es rendorsegi
feljelentes neki. Ha nem Kamazzal jarsz, nem erdekelsz. Masreszt meg
az tud szivatni, akitol hagyom magamat. ("Defenziv vezetes" kifejezes,
mint olyan, mond valamit?) Jaj neked, ha a radar utjaba kerulsz. 

>Es honnan tudod, hogy az altalad felsorolt csodaautoid annyival mennek, csak
> nem kiprobaltad? hisz' te lassan jarsz, tovabb ersz.
Persze. Esszel. En is kiprobaltam gyors autokat (Nemetorszagban,
autopalyan, ui. nincs sebessegkorlatozas meg gyalogos, csak hasonloan
gyors autok), M3 autopalyan ejszaka vagy hetvegen ugyanigy nincs
forgalom, ki lehet probalni, meg letezik egy "Kezelesi utmutato"
amiben benne vannak a  muszaki adatok, mint pl. vegsebesseg - erdekes,
mi? Kicsit mas am, mint 110-el at a falvakon... De tudod, ki lehet
probalni egy autot anelkul is, hogy az szelvedo helyen csak a nagy
arcod latszik, es ugy is, hogy nem jatszol senki eletevel a sajatoden
kivul.

>Hol is laksz?=20
Fenyegetni akarsz? Budapest III. ker., rendszeresen járok az M7-esen
es az M3-ason. Kezdjek el rettegni? Es te hol laksz? Mar csak azert,
hogy messzire elkeruljem azt a helyet, ahol olyan barom modra
kozlekednek, ami neked tetszik.

>> Es jo lenne, ha mar a passziv olvasabol attertel aktivba, hogy
>> gondolkodsz, mielott irsz.
>Kinek lenne jo?
Pl. mindenkinek a HIX AUTO listan, akik egyontetuen felhuztak magukat
a hulye hozzaszolasodon.

Udv:  Zak

+ - Astra problemak. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

A problemem a kovetkezo:

Kb. 1 hete az 5 ajtos 1,7 TDi astram eleg furcsan viselkedik.
100-110 Km/h kozott a kormany elkonnyul es elkezd egy kicsit
remegni az auto(a kereket tokeletesre centiroztattam)
de aztan 110 folott megszunik.
A masik problema 2. ill. 3. seb. fokozatban mikor alacsony
tartomanybol(1300-1500 for/min) gyorsitok folfele az auto
nem huz egyenletesen hanem ott is enyhe rangato jelenseg jelentkezik
ez ugy 2000 for/min-ig tart(gazolajszurot csereltem).
es az alapjarat sem egyenletes(a fordulatszammeron nem latszik az ingadozas
de fullel hallhato)

Ha valaki talalkozott ilyen vagy ehez hasonlo jelenseggel vagy tud segiteni,
kerem segitsen.

Elore is koszonom.

A legjobbakat!

Fejti
+ - fofekhenger,forgalomba helyezes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!

Valaki tud olyan autotipust aminek 1.25 col a fofekhenger atmeroje?
Esetleg aminek a kuplung es fek fohengere egy hazban van?
Veteran autohoz kellene es nem akarok elterni a gyari meretektol.
Vagy erdemes lenne kisebb atmerojut betenni a jobb fekero miatt.
Esetleg rasegitost feltenni?Most nem az de nem tudom nem lesz e gond
a pedalerovel a muszakin.

Mi kell a forgalomba helyezeshez?
Ki lett vonva 16 eve vegleg a forgalombol.
Ja es jobbkormanyos.Remelem azert nem remenytelen.

Udv:
        Szilard
+ - K.met-i utbaigazitas kosz, Astra kerdes. (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Koszonom a kecskemeti utbaigazitast Yerico-nak es Somanak.
Bocs a megkesett levelert.

Egy Astra Caravanon lattam egy olyan megoldast(gyari), hogy a hatso
csomagtartoban van egy szelep, levego befujasaval ill. leengedesevel
lehet elerni, hogy megpakolva ne uljon le a hatulja.
Tudja-e valaki, hogy mukodik ez pontosan es bele lehet-e epiteni a
Caravan ezen szerkezetet egy 4 vagy 5 ajtos Astraba? Mennyiben ter el a
hatso futomu?

Kosz elore is.


Nagy Tamas, Paks
+ - Re: Rimi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Tudja vki, hogy miert van a rendorsegi Brava-k hatuljan
>RIMI matrica? 

Sziasztok !

Meg osszel lattam egy teljesen szokasos rendor Astrat
Pesten a Beke ut es Szegedi ut sarkan. A piros lampanal
allt, velem szemben. 
A  rendszama:  R I B I - 0 3  Ez mi ?!


                                         Puruczki Tamas
                                                 (Baja)
                                         <Johet ekezet>
+ - Re: csomagtarto meret (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>kategoria. Felicia kategoriaban hasonlitsd a Poloval,
Unoval, Fiestaval.
>latod? Ezek meg kombit sem tudnak....

Szisztok !

Del Amerikaban az Opel Corsanak (ott Chevrolet markaneven
futnak) nem csak 4 ajtos, hanem kombi es platos (!)
kisteher
valtozata is van. Csak ezeket sajnos nem forgalmazzak az
oreg kontinensen.

                                         Puruczki Tamas
                                                 (Baja)
                                         <Johet ekezet>
+ - Kresz modositas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Az Autopiac aktualis szamaban (maj.31) irtak a kresz
modositasarol egy rovid cikket"

Sziasztok !

En csak azt szeretnem elerni, hogy legalabb a max. 2500 kg
ossztomegu teherautokra, a szemelyautokra vonatkozo
szabalyok legyenek ervenyesek.
Pl: - sebesseghatarok,
     - legalisan bemehessek lako- piheno ovezetbe,
     - mozgasserultek reszere fenntartott parkolohelyek.
       (Ide elvileg csak szemelyautoval lehetne beallni, bar
        ezert meg soha sem szoltak.)

+ 1 bonusz kedes:

Mi ertelme van a menetlevelnek, a feher rendszamos
teherautoknal ?

                                         Puruczki Tamas
                                                 (Baja)
                                         <Johet ekezet>
+ - Motorfelujitas... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kis reklamot szeretnek csinalni edesapamnak:

Minden tipusu szgk.,targonca,  ill. kisebb teherautok (pl. Aviaig)
teljeskoru motorgeneralja.
Hengerfejek komplett felujitasa, szukseg eseten garancialis
hegesztessel.
Reszletesebb info:

Meszaros Adam
1089 Bp.
Dugonics u. 23-25.
Tel/Fax: 303-5474

Hivatkozzatok ram, ugy konnyebb targyalni! :))
Zsolt
+ - toresteszt (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Családi Vectránk immár nem törésmentes, sďt: apuék szombat dél körül
Horvátországban _frontálisan_ ütköztek az az _autópálya lehajtón_.
Értsd: egyirányú gyorsforgami szakasz, amin SZEMBEJÖTTEK... Ha nem
velünk történne, nem hinném el olyan könnyen. Az elkövetď egy - hál'
istennek - magyar házaspár volt egy Corsával... A fickó egyébként,
még mielďtt csattantak volna, elengedte a kormányt, és eltakarta a
tekintetét.

Az eset kicsit abszurd ahhoz, hogy objektíven minďsíteni tudjam,
úgyhogy rátérnék a töréstesztre... A Corsának természetesen vége,
felrakták egy trailer-re, elment a levesbe. A házaspár azt hiszem
kisebb karcolásokkal megúszta. A Vectra az utascelláig gy_rďdött,
szerintem nagyon korrektül. Bármily hihetetlen, a motor, meg ha
kicsit csattog is, és ferdén belenyomódott a t_zfalba, m_ködik.
Annyira, hogy hazajöttek vele... a h_tď felvette ugyan a blokk
formáját és össze-vissza hajlott, de mint a fenti hazajövetel is
bizonyítja, nem lyukadt ki... A motorház egyébként nem nyitható.. A
váltóház már elkezdett leszakadni a kaszniról, így most érdekesen
lehet kapcsolni: a korábbi 4. helyén van az üres állapot, és ehhez
viszonyul a többi fokozat is. A kettesbe és négyesbe kapcsolás még
éppen lehetséges, a kar ekkor már ugyanis nekifeszül a kulisszának,
és könnyen kiugrik a helyérďl. Még jó, hogy ilyen pontatlanok az
Opel-váltók, most jól néznénk ki... :))) A futóm_nek magától értetďdďen
szintén harangoztak, a jobb kerék elhelyezéséhez következetesen mindig
jobbra szeretne fordulni egyenes kormányállásnál. A bal oldali
szerencsére nem hagyja.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe, aki a Vectrára volt kiváncsi, most
már legalább az ütközésbiztonságáról többet tud... :)

Üdv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - lakatos, benzinkutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Temakor: lakatos, benzinkutak

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: lakatos ( 44 sor )
[...]
> 2. Ha mar ket-haromszaz ember elott szidjatok, akkor
> hallgattassek meg a masik fel is.

Megvolt ra lehetosege, megkerdeztek, hogy: MIERT? Nem valaszolt.
Ezek utan ne vedjuk mar, jo?

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: benzinkutak ( 47 sor )

> >Gyakori taktikak:-tobb teteles vasarlasnal joval tobbet utnek be.
> A Shellnel nem beutik, vonalkod-olvasoval olvassak be. Ami pekaru, ott meg
> cikkszamot utnek, de a blokk teteles, tehat azonnal lehet reklamalni. Aki
> nem figyel, megerdemli.

Aha. Ertem. Szoval ha nem figyelsz, akkor megerdemled, hogy atverjenek.

> Neked ingyen van a kartyaval fizetes, ha viszont
> ATM-bol leveszed a lovet, azert elobb-utobb fizetsz a banknak. Es viseled a
> benzinkuti atveres kockazatat.:(

Ezt most nem igazan ertem.

> Kifizetted a 3400-at?! Ha meg szandekosan jatszol a penzeddel... Es ha azt
> mondja, hogy marpedig 5ezres volt? Megvarod a muszakvaltast, amikor kasszat
> zar? Elotte nem tudod bebizonyitani, hogy tizest adtal, de meg utana is
> zizis, mert a kut osszes borravaloja benne van a kasszaban.

Hat pont ez az! Hogy siman megcsinalja, ahogy mar meg is csinalta joparszor!

> >Azt is hallottam, hogy a shop-osok nem kapnak fizetest, hanem a kuncsaftok
> >borravaloibol illetve az atveresekbol kapjak a havi bert.
> Es mondd, te meg hiszel a mesekben? Hogy az osszes beveteluk meghatarozo
> resze a borravalo az nem vitas, de szerinted mit szolna az illetekes
> szervezet, ha hirtelen azt latna, hogy: "jeee, ezek az emberek ingyen
> dolgoznak itt!" ?

Baromira nem erdekli oket... mellesleg en peldaul hiszek a benzinkutas
"mesekben". Nem zorog a haraszt, ha nem fujja a szel. En meg azt is el
tudom kepzelni, hogy a kutasok fizetnek azert, hogy ott dolgozzanak - van,
aki ilyet is meselt a HIX Auton. Nekem is dolgozott ismerosom benzinkutnal,
felelmetes osszegeket hozott haza, a kvalitasaihoz merten legalabbis...

Annak pedig, hogy nem vertek at, vagy nem annyira, hogy eszrevedd, tessek
_nagyon_ orulni... Szerintem az osszes benzinkut osszes alkalmozattja csak
a lehetoseget keresi, hogy hogyan tudja elszedni a penzed. Ezt erzem es ezt
tapasztalom, ugyhogy tolem borravalot SOHA AZ ELETBEN nem kapnak. Mindig
en tankolom meg az automat, meg azt se hagyom, hogy a szelvedot lemossak.
Leolvasom az osszeget, megjegyzem, elore kiszamolom mennyit fogok adni, es
mennyit kell visszakapjak, es csak ezutan megyek be. Fizeteskor pedig vagy
szamlat iratok (cegnevre, elszamolni egy lanyismerosom szokta, ugyhogy meg
jol is jon neki), vagy blokkot kerek, de inkabb az elobbi.

Csak hogy erzekeltessem, hogy miert csinalom mindezt, arra ket pelda a ket
legutolso (!) tankolasomrol. Az utolso elottinel a shopban is vasaroltam
egy-ket aprosagot. Odamegyek a pulthoz, mondom, hanyas kut, erre a csaj
elkezdi szamologepen szamolgatni a vegosszeget. Nezek furcsan, hogy ez
most micsoda - meg nem esett le teljesen, de ereztem, hogy megint palira
vesznek. Odamegy a kasszahoz, kiszamlazza a benzint, es a szamologeprol
bemondja az osszeget. Megkerdem: a gepbe nem utned be? Visszakerdez: minek?
Mondtam, hogy tudod, Smart-pontok, meg egyebkent is, az eszem megall...

A tegnapi esetnel pedig 11.300-ert tankoltam, 1x10 es 1x5 ezressel fizettem,
a csaj gyorsan odapakolt a pultra 3.200 forintot (500 forinttal kevesebbet),
es varta hogy eltegyem. A trukkot szerencsere ismertem mar regota, de nem
volt kedvem felidegesiteni magam. Nem nyultam hozza (meg a vegen azt mondja,
hogy elraktam mar a visszajarot), megvartam, amig szandekosan elidoz az
AFA-s szamlamon, es ideadja a masik kasszabol az 500-ast, a blokkal egyutt.

Hangsulyozom, ez csak az utolso ket tankolasom... az egyiknel egy keves
Smart-ponttal akartak atverni, a masiknal meg 500 forinttal. Uj otletem
van: viszek magammal aprot es kisebb cimletu papirpenzt is, es forintra
ki fogom szamolni a fizetendo osszeget.

Utalom es gyulolom a benzinkutakat, nem eleg hogy draga, de meg vizezik
is a benzint, lopjak a penzed, nem szolgalnak ki rendesen, a markukat meg
tartjak a borravaloert... az alkalmozattak persze ra is vannak erre
kenyszeritve, de attol meg bekaphatjak, nem muszaj ott dolgozni... tobb
olyan csajszi van, akit mar harom eve latok a pult mogott, es igaz, hogy
van amelyik mar ismer, es nem is probal atverni, de van olyan is, aki meg
mindig, harom eve, folyamatosan rajta van az ugyon... o ezt akarja csinalni
egesz eleteben? Nem ertem...

Udv,
Zoli

- Ezentul a valaszodat kerlek a kovetkezo cimre kuldd:  -
== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - kispolski (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv,

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Norbito' fityo kanyarstab ( 29 sor )
>
> >Na ne boruljunk mar meg teljesen... az lenne am a jo moka. Abban a
> >40 eves futomuben tudtommal meg lengescsillapito sincs...
> Nos, ezt nem birom szo nelkul. Szoval a fityoban elol rendes olajos
> lengescsillapitok vannak laprugoval, hatul meg csavarrugok. Szoval van
> benne lengescsillapito.

Most akkor hatul van benne, vagy nincs? Szamomra meg mindig nem derult
ki... marpedig en a hatso futomure gondoltam, az a szuk keresztmetszet,
tekintve, hogy az auto farmotoros es hatsokerek-hajtasu.

> Masik: nyugodtan mondhatom, hogy
> tapasztalatbol beszelek a fityok kanyarstabilitasarol, szemben Veled.

Jajj... talan olvasd el a levelem. Mondtam en olyat, hogy nem vezettem
meg kispolskit?

> A lenyeg az, hogy megint latatlanban szidja valaki a fityot.

Mar megint... Ki mondta, hogy nem lattam, nem ultem benne, es nem
vezettem?

> megtehetnem). Szoval eloszor probald ki, aztan mond...

Hala a magassagosnak, igy tortent.

> Azt meg elismerem, hogy a BMW-e persze jobb, de azt mergemben tuloztam
> oda.

Akkor pedig miert ram haragszol? En egesz konkretan ez ellen a kijelentes
ellen tilatkoztam. Nem szidtam az autodat, csak kisse felhaborodtam azon,
hogy a futomuvet BMW-ekhez meregeted, es gyoztesnek hozod ki. De ha mar
igy elore lecsesztel, nekiallhatnek, csak sose jutnek a vegere. A szandekom
tavolrol sem ez volt.

Udv,
Zoli

== Nasfay Zoltan -- mailto:  -- visit www.KimWilde.com ==
+ - Hogy uljon a gyerek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Kedves Autosok!

Vegre megvettem a hatso biztonsagi oveket a 120-as Skodaba,
csodak csodaja meg a rogzitesi pontok is meglettek, ugyhogy
csak be kell csavarni a helyere es kesz.
Ezuton koszonom meg egyszer mindazoknak, akik segitettek.

Csakhogy: ezek utan hogy utazzon a Kispocok, aki 7 eves, 10 eveshez
illo testmeretekkel?

Gyerekules nem jo, nincs akkora, amelyikbe beleferne.
Az ulesmagasito mukodesi elvet nem ertem, de szamomra nem
tunik tul meggyozonek felultetni a gyereket valami kissamlira, amirol
meg plusz le tud zugni - ez csak erzes, nem biztos, hogy igy van,
de nem tetszik.

Az egyetlen ertelmes megoldasnak az tunik, ha kozepen ul, becsatolva
a ketpontos ovvel (attol ugye nem fullad meg). De: megiscsak jobb lenne
harompontossal bekotni, es nem tudom, az ilyen kozepen ulos-ketpontos
bekotos megfelel-e a Kresz jovendobeli eloirasainak (nekem igen, legalabb
nem fog allandoan piszkalni vezetes kozben :-)))))

Ha van valakinek bolcs tanacsa/tapasztalata, orulnek, ha megosztana.

Gabor
> ----------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for the person or entity to which
it is addressed and may contain confidential and/or privileged material.  Any
review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action
in reliance upon, this information by persons or entities other than the
intended recipient is prohibited.   If you received this in error, please
contact the sender and delete the material from any computer.
+ - Re: hejesiras :) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta, 2000. 06. 05, 13:16:24 +0000-kor kelt leveleben:

> >Inditasnal kulon kis motor van, amivel belnditik, mint a hint't.
> Regi urban legend a Zaporozsec motorjarol (V4-1000ccm), hogy igazibol nagy
> motorok onindito motorja. Kamu! A hajogepet -mint irtam- ugy inditjak, hogy
[...]
> 1/min), es raadjak a befecskendezest. A motor pedig elindul. Szo nincs kis
> motorrol, ami indit.

Hajoknal lehet, hogy nincs, de pl a DT 75-os lanctalpas traktornal
illetve az ezzel azonos motorral hajtott SZK4-es (talan meg az 5-os is)
kombajnoknal van. A normal motor diesel, es van rajta egy kis kb 100
ccm-s egyhengeres 2 utemu benzinmotor, aminek normalis elektronyos
oninditoja van. A masina inditasa: uresbe tesz (nem egyszeru, neha
beragad egy sebesseg, ilyenkor lehet kis ugyesseggel egyszerre ket
sebessegbe is betenni), leballag a trakesz melle (vagy a kombajnnal
kimegy a tetejere, mert ott a motor), elinditja a kismotort, majd egy
kupplunggal (ketkezes) "raenged" a nagymotorra a kicsit es ma' megy is.
Ha sebessegbe maradt, akkor igyekszik elugrani a lanctalp mellol,
illetve kapaszkodni, hogy le ne pottyanjon a kombajnrol...

-- 
Hali                                    SaGa
  SANDOR Gabor > a magyar OS/2 csapat tagja
gpg key fingerprint = 6D88 35BB 4607 F533 7419  210A 27F9 7270 0410 A7FA
+ - Re: Gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> A gyerekuleseket az elso ulesben is lehet rogziteni. 

  Remelem, hogy a szabaly azzal a kitetellel van, hogy babaules csak
akkor, ha nincs legzsak a jobb oldalon, vagy az kikapcsolhato es ki van
kapcsolva. Csecsemo babaulesben nagyon kis esellyel eli tul a legzsakot,
ha beindul. Raadasul egyes legzsakok (amerikai kocsikban volt tipushiba
foleg) tul konnyen beindulnak (akar kis koccanasnal is) es nem felfele,
hanem az utas fele nyilnak. Allitolag ez utobbi probleman mar dolgoztak
a fiuk...
  Apropo: mi a szabaly legzsakra? Be szabad szerelni kapcsolot? USA-ban
nagyon ki voltak/vannak akadva azok, akiknek harom gyereket kell 
szallitani normalis meretu autoba, mert a harmadik babaules csak elore
ferne be, oda meg tilos rakni a legzsak miatt (ott csak nagyon ritka
esetben engednek kapcsolot berakni, es ez is viszonylag uj szabalyozas,
elotte teljesen tiltva volt).

Gyula
+ - Holanc, meg a gyerek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Hogy oszinte legyek, szerintem otletnek nem rossz, hogy kotelezo a kocsiban
lenni, de IMHO a kovetkezo telen sokat fogjuk hallani: Ritkitjuk a foutak
tisztitasat, mivel minden autoban van holanc ezert nem okoz komolyabb
fennakadas... (Termeszetesen az Euro dollarhoz viszonyitott esese miatt :))
Eddig minden ilyesmi intezkedes hasonlo reakciot valtott ki. 

A gyerekulest viszont igenis tegyek kotelezove, es vegre a plaza macaknak
nem a sajat karukon kell megtanulni milyen jol tud repulni a gyerek. Lehet
hogy picit anyazni fognak mikor kiadjak a Holdjaro-cipore szant keretet, de
mashogy nem hiszem, hogy ilyen hatast lehetne elerni. Ennyi, akinek pedig
fontos a gyereke elete, az eddig is kiadott ennyit, anyagi helyzettol
fuggetlenul. 

Col Tuci
Ritmo 75 Cl
+ - Manta v. SR3-as tukor (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Tudnatok olyan cimeket vagy tel.szamokat irni
ahol tutira van Opel Kadett SR3-as (vagy Manta)
ajtotukor?

Udv!
OliApa
llllllllllllllllllllllllllllllllllll

llllllllllllllllllllllllllllllllllll
+ - va: Re: Trabant kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A ket feltett kerdes rosszindulatu provokacionak tunt
szamomra mindaddig, amig  cimrol 
Nandi teljesen higgadtan, ertelmesen meg nem valaszolta.

Erdekes volt magamon tapasztalni, ahogy a valasz
valtoztatott a kerdes miatt kialakult, keseru szam izen  :-)
Bravo Nandi es bocsanat a kerdezotol !

--
Meszaros Geza
+ - benzinora pontossag + vizhofok merese (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Opeles hozzaszolasok kapcsan...

87-es Ford Escort benzinszint mero muszere egy futoszalas muszer.
(a vizhofok  muszere is ugyanolyan)
Egy bimetalra 15-20 menettel futoszal van tekerve.
A rajta atfolyo aram (vegkiteresehez cca 100 mA szukseges)
melegiti es a bimetal elhajlik. Ezzel van osszeaplikalva a mutato.
Csak a gyujtas raadasa utan mer es mukodesebol adodik a 
lomhasaga. A beallasahoz egy perc is szukseges.
Igenytelen, nyuzhato, agyonvaghatatlan megoldas.
Az elso 20 literrel sokat lehet autozni, majd a masodik 20-nal
ijesztoen "no a fogyasztas". :-) Ezt konzekvensen csinalja, tehat
meg kell szokni es igy, bekeben lehet vele elni.

A napokban turkaltam a muszerek kornyeken, mert nem akartam 
elhinni, hogy a vizhofok adoja is lehet kontakthibas.
Hat lehet !

Egy honapja, mar azt hittem, hogy a megnott hiszterezisu termosztat
cserevel megszunt a vizhofok ingadozasa. Vegtere is, a muszer ezt 
mutatta.
Milyen erdekes a targyak lelkivilaga :-) A hofok jelado megemberelte
magat arra a par napra es minden rendben levonek latszott.
Majd megint kezdodott minden elolrol. Jo a vizhofok, majd visszaesik,
megint felmaszik...
Uj jelado berak es lo"n csoda - vizhofok mutato all a helyen.

Regi jelado satuba fogva, furesszel nehany vonas es feltarult a belseje.
Kivulrol ranezve egy orok darabnak tunik, de belulrol bizony kiderul,
hogy halando szegeny. Rez hengerben rugoval a falhoz nyomott 
termisztor, nehany alatet es az egesz raperemezve egy muanyagra.
A hermetikusnak hiheto lezaras az idovel kerdesesse valik es
bekoltozik a belsejebe a kinti vilag dzsuvaja. 
A termisztor ellenallasahoz sorba adodik a kontaktusok valtozo 
atmeneti ellenallasai, amit a muszer hidegebb vizhofoknak mutat.
--
Meszaros Geza
ui: nem szeretem, ha egy oreg kocsinal minden rendben van.
Ez egy csaloka, atmeneti allapot. Megint varhatom a kovetkezo
filleres, vagy tizezres hibat :-)
+ - Legkondi, gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Legkondi:
Apro megjegyzes (tapasztalat, nem muszaki teny):
Elozo automba (Astra 1.6) Diavia kerult utolag, Bp Cegledi u-ban (Szava utca
felolo reszen) szereltek. Kb 3 eve volt kb 280e+AFA. A 
kialakitasa spec. ehhez a tipushoz volt.
A mostani (Astra 1.8) eredeti gyarival lett rendelve. 
A nagy elteres a kis fordulaton torteno viselkedesben van, az utolagosan
beepitett jol erezheto teljesitmenyveszteseget okozott, mig 
a gyarinal ilyen nincs. Nyilvan ott is elvisz a teljesitmenybol, de az
elektronika szerintem kompenzalja.
Ha igy van, vajon a "gyari" utolagos beepitesevel programozzak-e a
motorvezerlest hozza?
(Ezt nem nagyon hiszem, motorvezerles ugyben most van hosszu-hosszu mizeriam eg
y
markaszervizzel. De ez mas tortenet)

Gyerekules:
>hogy egyreszt azok sirnak akiknek kozuk sincs
>hozza (pl. nem erintettek gyerek-ugyben)
Ehhez annyit tennek hozza, hogy nem vagyok erintett, nincs gyerekem. Viszont az
unokaocsemeket, es a gyermekuket neha 
beultetem az autoba. Altalaban varoson belul, kb havonta egyszer.Nekik autojuk
nincs, nekem gyerekem nincs.
Ezert vegyek (vagy ok vegyenek) gyerekulest? Ha ugyanis kotelezo, _elvileg_ meg
a korhazba se vihetem be a gyereket.
A problema esetemben a multe, (hasznalt gyermekules beszerezve.), de masok
eseteben meg allhat.
(Sajat auto, sajat gyerek eseteben nyilvanvaloan alapdolog a gyerekules)
A kotelezove tetel veszelye ott van (holanc eseteben is), hogy mi van (lesz) sz
o
szerint a torvenyben, s mit fognak ebbol betarttatni.

G.Laci


> ---------------------------------------------------------------------
http://www.netposta.net NetPosta, E-m@il ingyen!
+ - Masfajta kutak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !
Somanak is!

>Munkambol eredoen iden eddig hetente 2x tankoltam. Ezek a
tankolasok altalaban: Shell, Gyor Domb u., Shell Sarvar, Shell Tatabanya M1
mindket iranyban, Shell Bp (az utcat nem tudom, mesz a Lanchidrol az M1
fele. Pici kut).

_Szerencses vagy, hogy azon a vonalon kozlekedsz.

>Gyakori taktikak:-tobb teteles vasarlasnal joval tobbet utnek be.
A Shellnel nem beutik, vonalkod-olvasoval olvassak be. Ami pekaru, ott meg
cikkszamot utnek, de a blokk teteles, tehat azonnal lehet reklamalni. Aki
nem figyel, megerdemli.

_Termeszetesen a gyakorlatban ez ugy nezz ki, hogy a penztar kozelebe van
egy kis tetelu vonalkod, ami "veletlenul" rakerul a blokkra (amit
legtobbszor nem is kapsz meg).

>                             -  10.ezer ft.-al valo fizetesnel 5.e-ig
adnak vissza.
Az esetek 85-90%-aban bankkartyaval fizettem, ott meg nincs mese, megcsak
borravalot sem tudsz adni. Neked ingyen van a kartyaval fizetes, ha viszont
ATM-bol leveszed a lovet, azert elobb-utobb fizetsz a banknak. Es viseled a
benzinkuti atveres kockazatat.:(

_Mindig utaltam varni a kartyaleolvasora es azt se szerettem ha mas miatt
kellett varnom.

>A "legjobb" az volt amikor egy alkalommal 2-szer akartak lehuzni.Tankoltam
>2000-ert, vettem egy 2l -es uditot + egy ragot; 3400 ft-ot kert a
>holgy.Fizettem. Szandekosan 10.ezer ft -ot. 5000 ig visszakaptam, aztan
>elkoszont.
Kifizetted a 3400-at?! Ha meg szandekosan jatszol a penzeddel... Es ha azt
mondja, hogy marpedig 5ezres volt? Megvarod a muszakvaltast, amikor kasszat
zar? Elotte nem tudod bebizonyitani, hogy tizest adtal, de meg utana is
zizis, mert a kut osszes borravaloja benne van a kasszaban.

_Kivancsi voltam meddig mennek el.

>100 alkalomból 67-szer probaltak meg atverni. Lehet, hogy nekem van tul
>balek arcom, de felek nem ez a fo indok.
Engem meg 40bol egyszer sem. Tobb teteles vasarlasnal sem, szamlaadasnal
sem, sot borravalo nelkul is lemostak az ablakomat, sot az elso alkalommal
felvettek a gepbe, hogy ha legkozelebb is naluk tankolnek (autopalya!), ne
kelljen ujra bepotyogni a nevemet, cimemet.

_Magyarorszagon jartal, biztos ?  :-))

>Azt is hallottam, hogy a shop-osok nem kapnak fizetest, hanem a kuncsaftok
>borravaloibol illetve az atveresekbol kapjak a havi bert.
Es mondd, te meg hiszel a mesekben? Hogy az osszes beveteluk meghatarozo
resze a borravalo az nem vitas, de szerinted mit szolna az illetekes
szervezet, ha hirtelen azt latna, hogy: "jeee, ezek az emberek ingyen
dolgoznak itt!" ?

_Termeszetesen hivatalosan, papiron megkapjak a bert csak a valosagban a
kutvezetovel mashogy egyeznek meg.Ezt egy volt kutastol hallottam, akinek
semmi erdeke nem volt hazudni.
Csak azert vagyok ilyen lehangolt, mert tobb ugyfelem, munkatarsam szinte
ugyanezekre a dolgokra panaszkodott.Nem allitottam, hogy minden kut ilyen,
de valahogy en kifogtam oket.

UDV:B.Zoltan
+ - mar megint gyerekules (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 irta.

>Tovabba: hasznalt (neadjisten oreg) autoknal a kovetkezo koltsegekhez
>hasonlitsuk:
>1 garnitura uj gumi szerelessel az kb. 45ezer forint, ha olcso
>kategoriajut veszunk. Ez egyenlo 2db gyerekules+2db holanc.
>Olajcsere szurocsere fekbetetcsere szelephezagallitas: 1db gyerekules+1db
>holanc (Lada kategoriaban)

Mar megint valaki az uj autojaval pontosan ismeri az olcso oreg auto
tulajdonosok gondjait :(

1: Ilyen draga gumit nem vesz olcso autora az ilyen tulaj. Skodamra 4 db
Debica 7500 * 4 +2400 munkadij = 32400. A Samaramra Dunlop 11500*4 db +
szereles. Ez mar nem az olcso kategoria volt. A teligarnituram szinten
Debica volt 8000/darab + 2500 szereles.
2: Nekem olajcsere + szurocsere + fekbetetcsere + szelephezagalitas = 2000 +
500 + 3500 + 1500 = 7500 Ft + 1000 Ft munkadij = 8500Ft. Vetisd elo azt a
gyerekulest + holancot, es mar fizetem is. De komolyan mondom, a szavadon
foglak. Mutasd meg, hogy hol veszed meg ennyiert, vagy ne beszelj (irj)
baromsagokat.
3. A 10000 alatti gyerekulesek egy kalap sz@rt ernek. Lasd regebbi
gyerekulestesztek.

>Ilyen alapon Magyarorszagra kulon kellene autokat gyartatni biztonsagi ov
>es legzsak nelkul, mert az milyen olcsova tenne az autozast

Nyert, ma Magyarorszagon egyertelmuen extrafelszerelesnek szamit a dupla
legzsak, lasd uj autok felszereltsege.

>Tovabba aki uj autot vesz es ezeket a biztonsagi vackokat nem kepes
>megvenni, az egy hulye taho es ne sirjon hanem menjen melegebb eghajlatra.

Kivetelesen egyetertek. Nem ezen kell tobbmillional sporolni 30-40 ezret.
(mint gyerekules + holanc).

Mar csak egy kerdes. Kollegam a negy 10 even aluli gyermekevel mit
csinaljon? Vegyen mikrobuszt? Masba ugyse fer be a 4 gyerekules.

udv: yerico Pécsről
(Pápai Tamás)
+ - Muszerfal tisztitas ,motor es befecskendezo tisztito sz (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok !

Nem tudom kinek a tapasztalata ,hogy a szilikontol kireped a mubor,
es eltorik a muanyag.
Az en tapasztalatom ,pont forditott ,ha nem kezeled le ezeket a reszeket ,
akkor biztos ,hogy bekovetkezik.En minden automat szilikonnal kezelemtem
igaz nem mindig spray valtozattal ,hanem  tiszta szilikon olajjal .
Ez egy kicsit draga ,de megeri.
Fontos ! A muszerfalat soha NE szilikonozzuk !
Napsutesben nagyon vakit !!!
Inkabb a muszerfallal megegyezo szinu  muanyagapolot hasznaljunk.
A mult heten vasaroltam Valvoline motor es befecskendezo tisztitot.
A  befecskendezot beleontottem a tankba a masik meg varat magara.
Kivancsi vagyok a hatasra ,remelem jok lesznek.
Ha van valakinek tapasztalata ezekkel a szerekkel szivesen elolvasnam.

 Üdvözlettel\ Mit freundlichen Grüßen:

                           Peter Balatincz
+ - kmora (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

keresek Astra kmora(!) szakertot
valaszt maganba!
Akela
+ - Re: nagy dieselek 6asfoka (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv!

fogash wrote:
> 
> >Fogash ezt kifejtened reszletesen? Nem ertem ,ugyanis, hogy  2 utemnek
> >mi koze a jobb hatasfokhoz. Talan a telj/terfogat arany jobb.
> 
> Megint elkezdjuk? :) Na figyelj!
> Utemszam-hatasfok osszefuggesei:
> 4utemu motornal egy ciklus soran 1 loket toltescsere, 1 loket surites, 1
> loket expanzio, 1 loket kipufogas, vagyis az 1 energiatermelo loketre
> (munkautemre) 3 veszteseges (befektetett munkat igenylo) loket jut.
> 2utem eseten 1expanziohoz csak 1 holt loket tartozik, hiszen a gazcsere
> reszben a tagulas, reszben pedig a surites cimu periodus (loket) alatt
> kovetkezik be. Ebbol szamolva 1energiatermelo loketre (munkautemre) 1
> veszteseges (befektetett munkat igenylo) loket jut.
> Mivel a veszteseggel (energiaigennyel) jaro folyamatok energiaigenye nem
> azonos, nem tudsz felallitani egyenes aranyossagot, de kozel azonos
> minosegu gazcseret eloallito keverekkepzo es szivo-kipufogo rendszer eseten
> a ketutemunek joval magasabb a hatasfoka a 4utemunel. Ketutemunel az ilyen
> rendszerekre jo pelda a membranos szivocso, a kipufogoszelep, az YPVS, a
> rezonatoros kipufogo, a turbofeltoltes, stb.

Ay en egyetemi jegyzeteim mast mondanak. Szerintuk az utmeszamnak nincs
sok koze a hatasfokhoz. Attol, hogy ketszer akkora a munkavegzes szama
azonos fotengelyfordulat eseten a kiveheto teljesitmenyt hatarozza meg,
ami tenyleg sokkal nagyobb.
 
> >A fordulatszam azert alacsony, hogy kozvetlenul hajthassa a hajocsavart.
> Igy igaz, ezt is irtam [te atmentel "write only"-ba?:)], megpedig ugy, hogy
> oldhatatlan a kapcsolat a motor fotengelye es a hajocsavar kozott, tehat
> nincs koztes attetel, hajtomu, valtoszekreny, vagy barmi ilyesmi. Viszont
> egyes hajocsavarok lapatjainak emelkedese allithato, igy bizonyos hatarok
> kozott lehet vele jatszani.
OK, nem lehet mellefuzni erdekessegeket????

> >Inditasnal kulon kis motor van, amivel belnditik, mint a hint't.
> Regi urban legend a Zaporozsec motorjarol (V4-1000ccm), hogy igazibol nagy
> motorok onindito motorja. Kamu! A hajogepet -mint irtam- ugy inditjak, hogy
> van a hengerfejben egy kulon levegoszelep (ez sima visszacsapos, tehat nem
> vezerelt), es van egy a fotengellyel egyutt forgo un. legoszto csillag. A
> fotengely forgasaval egyutt a csillag is forog, es a belejuttatott suritett
> levego mindig abba a hengerbe jut, amelyik epp a FHP utan all. A levego
> lenyomja ezt a hengert, mikozben vmelyik felmegy suriteni. Aztan erre nyom
> ra a suritett levego, es tolja le, stb. Ilyen modszerrel felporgetik
> inditasi fordulatszamra (kicsit kevesebb, mint az alapjarat, kb 15-20
> 1/min), es raadjak a befecskendezest. A motor pedig elindul. Szo nincs kis
> motorrol, ami indit.

Ennel megint a BME-s jegyzetre hivatkoznek. Hasznalnak kis meretu
inditomotorokat, meghozza a kovetkezo modon:
Van egy dekompresszalo szelep, amit nyitnak, igy nem kell a suritest
legyozni. Az inditas elott jaratjak, mivel a hutokore a nagy moci olajat
futi fel, igy mar langyos olajat kap, ergo konnyebb inditani.

> > >A konnyebb inditashoz meg indito (dekompresszalo) szelep.
> Igen, a nagyoblu (350+ ccm) 1 hengeres japan endurokon, de nem a hajogepen.
> Lasd feljebb. :)
> Kielegito volt?

Koszi szepen, en csak az olvasottakra hagyatkozva nem ertettem a ket
utem es a hatasfok kozotti osszefuggest. Bar a jo telj/tomeg arany miatt
ketutemu, erosen feltoltott keresztaramu (esetleg ket szembe mozgo
dugoval megaldott) motort hasznalnak, mint irtad kozvetlen befecsivel.
Nem lehet, hogy a lassu fordulatnak koszonheto a jo hatasfok? Ilyenkor
gyakorlatilag aranyaiban sokkal pontosabban szabalyozhato az egesz
folyamat, a feltoltes merteke pedig csak javit az egeszen.
Ja meg egy erdekesseg: A szelepeket kulon szelepkosarba rakjak, hogy
konnyen ki lehessen venni es csiszolgatni, cserelni a szelepeket, mivel
a hatalmas hoterheles miatt erre szukseg van. Igy nem kell levenni a
tobb mazsas hengerfejet :)

> Fogash
> 

Bye

Fresi BaCSi
+ - Szelterelo (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Auto elso ajtora valo szelterelot a gyartotol vettem (Zafirara), olcson es gyor
san.
Telefonszamuk: 06-88-451-249 (szoke noi hang veszi fel a rendelest, utanvettel 
kuldik)
Clipper riaszto meg mindig elado:-))
Leslie
+ - Vectra fordulatszamnovekedes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Mindenkinek!

Adott egy 91-es Vectra 1.6i. A problemam az lenne vele, hogy kb 1 hete
megemelkedett az alapjarati fordulatszam. Egeszen addig ha megalltam,
visszament a fordulat, ahogy kell es egyenletesen jart.
Most is egyenletesen jar a motor, de joval nagyobb fordulaton.(fogyasztas is
emelkedett)
Mitol lehet ez? es hogyan lehet megoldani?
Lehetoleg egyszeru leirast mondjatok, mert az autokat csak vezetni szoktam,
nem ertek a javitashoz.
Levegoszurot megneztem, viz felmelegedik
Valoszinuleg szerelohoz fogom elvinni, de jobb ha tudom mirol lehet szo,
hogy olyan nagyon ne tudjon atverni.

Koszi elore is!

SzLaci
+ - Re:Sebessegmeres (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Csaba!

A AUTO 0765-ban irta :
>Hello SOMA,
>
>>> A pech akkor jon, ha rosszul mutat a kmora :)))
>>> 10% mechanikus meromuszernel ide-ode nem nagy falat,
>>> es rogton kiugrik +/- 7 deci :(((
>> Nem vagyok 100%-ig biztos a dolgomban, de legjobb tudomasom
>> szerint a sebessegmeronek es a kilometerszamlalonak nem sok
>> koze van egymashoz. Csak addig, amig a spiral beer az oraba.
>
>Mivel mar masodik vagy, aki reagal, azt hiszem nem irtam
>erthetoen amit akartam... A kmora nalam a megtett kilometereket
>szamlalo kutyu, a sebmero meg a sebesseget km/h-ban mutato
>kutyu. Bocs, ha osszezavartam valakit.

Szerintem nem zavartal ossze senkit. Es Fogash is arra gondolt,
amire en. Es amire Te is.

Mai tapasztalatom: a 2107 kmszamlaloja egy picit siet. Nehany
kilometeren csal kb. 50 metert. Igazabol ez nem sok, ennyit a
/70-es gumi (pedig gyari meret) es a sekely mintazat is adhat.
De azert megjegyeztem magamnak, hogy lam-lam, ez se szentiras...

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Benzinrekord (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Ma alighanem kozel kerultem a Rekordok Konyvehez. Megpedig "A
benzinkutra a legkevesebb tuzeloanyagkeszlettel de onerobol
begurulo autos" kategoriaban.

Tortent, hogy igencsak keveske benzin lotyogott a tankom aljan,
amikor hallom a radioban, hogy holnaptol 3 forinttal olcsobb a
benya (en hulye mindig ezzel szivom meg...). Na jo, addig meg
kihuzzuk valahogy. Hat nem huztuk ki... :-)

Egy kis helyszinrajz: A hazunktol keleti iranyban 300 meterre van
a kut, egy lampas keresztezodesen kell atmenni. Az uticelom
delnyugati iranyban volt, kb. 1 km, es egy lampatlan meg egy
lampas keresztezodes van kozben. A lampas fele haladva feltunt,
hogy nagyon nem mutat az atfolyasmero, ugyhogy a kovetkezo
kisutcaban le is alltam, es belesassintottam a tankba. Hat nem sok
mindent lattam benne... :-)

Ekkor a kuttol mert tavolsagom kb. 700 meter lehetett. Elkezdtem
tanakodni, mit csinaljak? Fogjak egy olajosflakont es setaljak,
vagy induljak el, aztan lesz ami lesz? En ez utobbit valasztottam.
Ahol csak lehetett, leallitottam a motort (lampanal,
kigurulasnal), atfolyas pedig egyszer tortent (igen kis
mennyisegben), amikor az auto jobbra dolt a balkanyarban :-)

Vegul sikeresen begurultam a kuthoz, de szerintem akkorra mar csak
az uszohazban volt fellelheto nemi uzemanyag :-)

Ugyhogy szerencsem volt...


Azt hiszem, akarmilyen autoval is fog osszehozni a josorsom,
(tobbek kozt) a benzinszint pontos meresenek lehetosege miatt
mindig is szeretni fogom a Trabit!

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re:Trabant kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello Joska!

A AUTO 0766-ban irta :
>   Autosok :
>  Aki tud valaszolhat

Hat megprobalhatjuk...

>  1.    Majdnem minden esetben ha  Trabant megy elotted es
>        elozni akarod
>        az biztos,hogy o majdnem a felezo savon megy mindig,az
>        istennek le nem huzna egy kicsit jobbra, miert  ?

Ez most megint az, hogy egy bizonyos autotipusra rahuzunk
valami kliset, es akkor elkovetjuk az altalanositas csunya
hibajat. Errol ennyit...


>  2.    Ha Trabant megy az uton es ketten ulnek benne,90 %-ba
>        az utas mindig a hatso ulesen ul . Miert ? Az elso
>        biztonsagi ov nem biztonsagos ?
>        vagy  a sulyarany elosztasa miatt ?

Egyik sem. Igy alakul. Gondolom en. De szerintem rosszul
lattad, legalabbis az aranyokat. Nalam ugyebar kenytelen a
hatso ulesre ulni, mivel elso nincs is (marmint a jobb
oldalon), de az osszes haverral az elso uleseken ulunk a
Trabijaikban.


>Bocs- a Trabant tulajdonosokat nem  volt szandekomba
>megserteni !

Akkor minek irtad le az elso kerdest? :-)))

Udv (es nincs harag):

          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Trabi levlista + egy kis osszehasonlitas a Ladaval (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok Autosok!

Egy kerdes:
Letezik-e Trabantos levelezo lista? Ha igen, mi a cime? Ha nem,
akkor a cime se erdekes... ;-)))

Ha mar Trabant, eszrevettem egy erdekes dolgot. Bizonyos
teruleteken fejlettebb a 89-es Trabi, mint a 90-es Lada 2107
(1500L)! Peldaul:
- A Trabinal nem lehet rainditozni a jaro motorra, a Ladanal igen.
Ez ugyebar a gyujtaskapcsoloban levo reteszelo mechanizmuson
mulik.
- A Trabiban 4 fokozatu ablaktorlo van (gyors, lassu, gyors
szakaszos, lassu szakaszos), a Ladaban csak 2 (allando,
szakaszos).
- Raadasul a Trabi ablakmosojat 2 masodpercig folyamatosan
mukodtetve automatikusan torol is 3-at, a Ladaban nincs ilyen.
- A kozhelynek szamito pontos uzemanyagszintmerest meg se emlitem
:-)

Es ezeknek semmi kozuk a kocsi mereteihez, a motorhoz, stb...

Na persze az eremnek ket oldala van, de a Lada elonyeit a sorlimit
miatt nem sorolom fel... ;-)))

Udv:
          ______  Soma  ______
          
          ****  Jöhet ékezet!  ****
+ - Re: Gyerekules karpit (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 kerdezte:

"Sziasztok!A nemet "Strochenmuhle"gyerekulest mar a harmadik 
gyerek nyuzza.Enyhen szolva szet van szakadva.Nincs 
valakinek+ otlete arra, hogy a fem es muanyagvazas ulesbe hol 
lehetne uj karpitot kapni?Amugy semmi baja.Ha barkinek otlete 
van, kerem a listara irja meg!Koszi!Peter."

Velemenyem szerint kerdezzel meg egy-ket karpitost, biztos 
elvallaljak. Igy legalabb az anyagot is Te tudod kivalasztani - az 
atlagos gyerekulest olyan idetlen muszalas-szivacsos szovetekkel 
keszitik, hogy pillanatok alatt beleizzad a gyerek.


Udv:

Padi
+ - holanc (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Mivel a legvadabb holancos otletekkel alltok elo, leirom, hogy mukodik a
holanc egy viszonylag civilizalt orszagban. Itt nem kotelezo se teligumi,
se holanc (csak 12 ev alatti _es_ 150 cm-nel kisebb gyerekeknek
gyerekules). Viszont van egy ko:r alaku kek tabla, amin egy holanccal
felszerelt gumi lathato. Ha ezt kiteszik valamelyik utszakaszra, akkor
kocsival vagy teligumi vagy nyarigumi+holanc. Buszokon, teherautokon
mindenkeppen holanc. Az ilyen helyeket a radio kozlekedesi hireiben
bemondjak. Ennyi.

Udv,
marky a germanhonba szakadt neme[s|csek] - 
+ - Vtec es nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

VTEC es nyomatek

T lista!
Bocsi, hogy kesve reagalok de az egyhetes Hondaorulet most csengett le. Most vi
szont reszkessetek:)

>> Nem veletlenul a hegyezett motorok gyorsulnak jobban.
>
>Honnan hova??? A hegyezett motorok magas fordulaton mennek jol, de alacsony
>fordulatrol igencsak harmatosan gyorsulnak, pont a nyomatekszegenyseg >miatt.
Klasszikus esetem egy Simson S53 es egy Honda NSR50 gyorsulasa, mikoris a Simo 
50ig ellenfel maradt.
Node amiert igazabol irok!
Eloszor is bocsanatot kerek Fogashtol amiert ugy rarontottam (ajtostul a szajab
a:) Elegge irritalt, hogy a nyomatektalan motor nala egyenlonek tunt a Honda ne
vvel. Mint utolag kiderult ezt nem igy gondolta, ezert kovetem meg magam. Szere
ncsere a lista "nem vette a lapot", kulonben kaptam volna  a fejemre, mint Pali
ka. Es meg is erdemeltem volna.
Mar akkor is ugy kellett volna ervelnem, hogy a VTEC alapvetoen __NEM__ a loero
krol szol. Persze az ember csak azt latja benne szimpla katalogusadatok alapjan
, de a nyomatekgorbekbol abszolut latszik, hogy csak a sportos motoroknal (VTi,
Type R)jelennek meg az ahitott tobbletpacik.
Akarmennyire is hihetetlen a vtec-et is azert fejlesztettek a sporolos japanok,
 hogy kevesebbet egyen az auto (VEI, LSI).
Hangoltak egy vezerlest kb 5000es fordulatig. Ez azert jo mert igy eleg lapos e
s egyenletes gorbet tudtak varazsolni a kis motorokbol is, viszont ezzel a veze
rlessel elegge teljesitmenyszegeny lett volna paripa, mert magasabb fordulaton 
nem lett volna elegseges az oblites. Ezert mondtak azt: 5000-nel cserelejunk ve
zmutengelyt (azaz vtec-valtas), ami elenged 7200ig oblites szempontjabol es meg
tartja ezt a franko kis nyomatekot.
Ertelemszeruen a valtas koruli fordszamon nemi plusz nyomatek jelentkezik 5-10N
m es igy a maximum nyomatek ott lesz a katalogusok szerint. Ez megteveszto lehe
t elso ranezesre, hiszen ha egy szimpla vezerlesnel olvassuk ugyanezt az adatot
, akkor biztos, hogy alul autozhatatlan motorrol beszelhetunk.
A fokozatosan valtozo szelepvezerles nem tudja olyan drasztikusan megvaltoztatn
i a motor karakterisztikajat, mint egy vtec rendszer, noha az is "sarkitja" a n
yomatekgorbet.
Es most a johir!
Piacra kerul az eddig csak kiserleti stadiumban leledzo VTECi (nagykepuen intel
ligens vtec:( )motorvezerles. A valtas alatti fordulatszamon egy folyamatosan v
altozo szelepvezerles dolgozik pont azon az elven ahogy az Ferrarikban, Alfakba
n, BMW-kben, Toyotakban, stb. Ergo az alacsonyabb regiokban is meg feljebb torn
aszuk a nyomatekot, felul pedig marad minden a regi. Az nem derul ki a cikkbol 
a valtas utani tartomanyban is munkalkodik-e a fokozatmentes allitas, de ha nem
, meg akkor is egy rettento jo gorbevel rendelkezo motort kell kapnunk. Az USA-
ban mar egy eve tesztelik, 2000 vegen Japanban mar kaphatok lesznek az ezzel sz
erelt autok (pardon Hondak), az europai bevezetest pedig 2005-re tervezik:((
VTI 



____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re ST200 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ez homalyos:

> >MONDEO 24V KARE§Z
> Es akkor milyen hangot ad az ST200? Sot a jovoben keszulo ST250?   ;-)
Sztoj (ez tetszik:)!!! Az ST200-ban nem veletlenul egy turbos negyhengeres van 
(2000ccm 200Le)? Akkor meg csak a turbo sipitasarol beszelhetunk nem? Es ha a C
osworth motorbol szarmaztattak, akkor inkabb az isten mentsen meg minket attol.
 A V6 hangja viszont tenyleg "allati"-as.
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Vtec es nyomatek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Humi!

>>>>Vajon hol lehet kapni ilyen "emblemat"?
Amugy egy Daewoo Esperorol illetve a hozza adott gyari felnirol van szo,
de ahogy elneztem eleg sok felni kozepen van ugyanekkora atmeroju - csak
persze mas-mas markajelzesu - emblema.

Elore is koszi a segitseget.

Udv:

       ---- Humi ----

<mailto: >
	Mappa: érkezett	42. levél	
<<<<<<<<<<<<<<<<

A XI. kerulet Fehervari uton levo Abroncs Kereskedohazban csinalnak barmilyen m
arkajelzesu kozepdarabot az altaluk forgalmazott felnikhez. Gondolom a te felni
dhez sem nagyobb ugy nekik csinalni, legfeljebb a megfelelo embert es osszeget 
kell keresgelni...
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Re: Milyen sportkocsit vegyek? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hogy le ne maradjak, probalj ki egy NSX-et is mielott dontesz. Itthon 5-6M-ert 
mar lehet kapni, gondolom odakint olcsobb egy incifincit. Az exluzivsaga veteks
zik a Maserattieval. Nem turbos (mertugye Honda), ami az ilyen koru es "a gazda
g vagyok tehat nekem semmi sem szamit" beallitottsagu tulajoknal jelentos elony
 (ertsd: turbos motort alapjaraton hutjuk, hidegen nem nyomjuk stb). Formavilag
a leginkabb a Ferrariehoz hasonlit. Gyari szinei a fekete, feher es piros. Tech
nikai tartalma mindegyik kortarsat maga moge utasitja: Full aluminium vazszerke
zet  (Audi A2hehe) a felfuggeszteseknel acellal erositve, kozepmotor, hatsokere
khajtas, kiporgesgatlo, ABS, bor, bukolampa stb. 89 ota valtozatlan formaban. 9
2 korul megfuszereztek a Vtec vezerlessel. Kesobb csinaltak targa kivitelt is. 
Ezek az igazan jol eltalalt es erosen visszafojtott V6osok (270Le 3.2L) 8000Km-
enkent megeszik a hatso gumikat meg bekapcsolt kiporgesgatloval is. az elsok el
birjak 40eKm-ig is. A hatso dob altalaban 1!
!
!
00eKm tajan kieg es megvaltozik kicsit a hangja, de gondot nem okoz. Ha Acura a
z illeto az sem gond mert az utolso szogig egyezik minden a Hondaval.
Meg egy tipust ajanlanek: Porsche Carrera. En ezt is szamba vennem a latolgatas
nal, mert egesz biztosan nem veletlenul olyan legendas sportkocsi. Noha kenyele
m es zajkomfort szempontjabol nem a legjobb, de ha elmenynek kell, akkor ott va
n a szeren az is.
Remelem tudatod, hogy mit lett ebbol az irigylesremelto vasarlasi poziciobol.
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - Trabi uttartas (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>mogotte mi negyutemu Trabival (3
>fo). (A Trabi uttartasat nem szokas szidni, sot.)

"A Trabant utfekvese kituno es gyorsulasa kifogastalan. Ez azonban nem
szabad, hogy konnyelmusegre csabítson."
Idezet a Trabant hasznalati utasitasabol - Esterhazy Peter szerint.

Udv:
pJ
+ - urban legend (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Fogash irta:
> Regi urban legend a Zaporozsec motorjarol (V4-1000ccm), hogy 
> igazibol nagy
> motorok onindito motorja. Kamu!
A "legend" pontosan ugy hangzott, hogy a T34-es tanknak van ket 
boszme nagy dizel motorja, amit kisse problemas lenne akksirol 
elektromos oninditoval bedurrantani, erre talaltak ki, hogy betesznek 
egy benzinmotort (ami egyebkent 1200 ccm!!). Hogy mi az igazsag, 
en sem tudom, de elkepzelhetonek tartom, hogy telleg igy volt. Volt Zapink, 
szerintem meg a kaszni is a tank panceljabol keszult... ;-)

Mas. A batyamnak van egy '86-os Kadett kombija, 1.6i. Tegnapelott 
vezettem, eleg megbizhatatlannak tunt. A szerviz- es az olajlampa 
szinte folyamatosan vilagit, a motor meg teljesen kiszamithatatlan. 
Neha megy rendesen, olyankor szep a hangja, huz, mint egy bolond, 
de surubben fordul elo, hogy erejet veszti, egyenetlenul gyorsul (rangat). 
Batyus volt vele mindenfele szerelonel, altalaban azt mondjak, a 
Kadett mar csak ilyen, nincs mit tenni (es ez meg a jobbik eset). Ez lehetseges
?
Ha tudtok szerelot, aki elbanik ilyesmivel, szoljatok!

Koszi,
Dani
+ - Trabi-kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

En azert szoktam a Trabimmal a vonal mellett menni,
hogy ki tudjam kerulni azt a sok vacakolot, aki nem
siet sehova, csak ugy autozik.:)
De ha utolersz, Teged elengedlek, megigerem!

Udv Mindenkinek:-Dani-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS