Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 561
Copyright (C) HIX
2001-06-10
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: *** HIX BUDAPEST *** #560 (mind)  32 sor     (cikkei)
2 Budai levezetes (mind)  26 sor     (cikkei)

+ - Re: *** HIX BUDAPEST *** #560 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Valasz a 2001. június 9. 3:30-kor kelt levelre:

HB> Kb. olyan, mint amikor DemSky leszukítette az Ülloi út Nagykörút torkolatot
HB> 1 sávra (a Kálvin tér felé). Nem kalkulálva azzal, hogy ezért abban a
HB> keresztezodésben, illetve elotte a többszörösére emelkedett a légszennyezés
.

Ennek azert szerintem nemcsak magyaratzata, de mar mukodo peldaja is
akad: Epp a belvaros (vagy epp: Belvaros) vedelme erdekeben szukitik az oda
bevezeto utak ateresztokepesseget. Mivel nem a belso varosreszekbe
tarto, es plane nem az ott atmeno forgalom novelese a cel, hanem pont
ellenkezoleg, hogy minel kevesebb auto jusson oda, tenyleg csak az, akinek
muszaj. Tehat (szerintem nem szemely szerint Demszky, hanem a
kozlekedesmernokok) azert szukitettek a "bejaratot" a belvaros fele,
hogy oda minel kevesebben jussanak be.

Ugyanilyen szukites talalhato az V. Alkotmany es Bajcsy-Zsilinszky utak
sarkan. Az Alkotmany utcabol kijovo autok nem indokoljak, hogy olyan
hosszu legyen nekik a zold, mint ahogy a Bajcsy-Zsilinszky utrol balra
kanyarodo sav fenntartasara sincs nyomos erv. Megis: ez az a
keresztezodes, ahol a Vaci ut, illetve a korut-Bajcsy-Zsilinszky ut
felol erkezoket fel tudjak fogni, es a hosszabb kocsisorok mar nem
Lipotvarost, hanem Ujlipotvarost terhelik, ill. annak meggondolasara kesztetik
az autost, hogy inkabb a tomegkozlekedest valassza.

Persze az Ujlipociaiak is reklamalhatnanak, de valahol meg kell fogni
az aradatot.

Tudtommal tervbe volt veve a Kossuth Lajos utca ill. a Rakoczi ut
jardainak szelesitese is, az autut terhete, nem tudom mi lesz belole.

Gabor
+ - Budai levezetes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Egyszer beszelgettem az elfuseralt budai levezetesrol egy ilyen
elvetemult kornyezetvedovel (nem tudvan, hogy tobbek kozott az o keze is
benne volt az Andor utcai borzalomban), es elmondta, hogy az egerut,
Szeremi ut is benne volt a rendezesi tervekben, mint a kivezetes egyik
lehetseges valtozata. (Valoban, ott sem kellett hazakat bontani.)

Azt hiszem en is, hogy a korvasut menten mar idotlen idok ota
kihasznalatlan az a sav, amit a kivezetesre szantak. Eppen ez a baj,
nevezetesen, hogy azota nemileg megvaltozott a forgalom surusege. A
Petofi laktanya, Hamzsabegi biztosito koruli allapotok mar
elviselhetetlenek voltak az egerut elott.
Ott most megsporoltak egy hasonlo kozuti vasut-alattjaro-bovitest, amit
a Kobanyai ut, nagykorut keresztezodeseben nem uszhattak meg.

Osszefoglalva: az elmult evek elmaradt fejleszteset neha valoban nem
potlassal lehet a legjobban helyrehozni, hanem uj utak keresesevel.
(Persze az Andor utca igy is egy borzalom.)

Azt hiszem, hogy az erintett terulet sorsa akkor fog rendezodni, ha a
korvasutnak olyan szerepe lesz, mint Berlinben (10 ev?). Ott mar ugy
hasznaljak, mint mi a HEV-et, pedig meg csak nemregen kezdtek
epitkezesbe a Reichstag, es a korvasut sor kozotti hatalmas teruleten.
Az elso fecske ez ugyben a Ferihegy-Nyugati vasut lesz, amit mar nagyon
varok.

GORDOS Laszlo >

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS