Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX BUDAPEST 562
Copyright (C) HIX
2001-06-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Meg egy nekifutas: Ors vezer tere (mind)  23 sor     (cikkei)
2 Re: *** HIX BUDAPEST *** #561 (mind)  67 sor     (cikkei)

+ - Meg egy nekifutas: Ors vezer tere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Budapestiek, Listalakók!

Hááát, elég nagy érdeklődéssel olvastam hozzászólásaitokat az Örs vezér tere
témával kapcsolatban. Igazából egyik sem válaszolt kérdésemre, de ez így
érdekesebb is lett. Nos, lehet, hogy érthetetlenül fogalmaztam, de kb. arra
lettem volna kiváncsi, van-e valamelyikőtöknek ötlete ara, hogy hol tudnék -
pl. a webről - hozzájutni képekhez a régi Örsről.

Ami pedig azt illeti, a tér régi hangulata hiányzik, nem pedig a kosz, a
szemét, a büdös. Utánozhatatlanul közép-kelet-európai hangulatával a
villamosfordulót szegélyező bódésor, a narancssárga korlát, a buszok által
az aszfaltba vájt barázdák, a kopott parkoló, régi, megfakult plakátok.
Ennyi. Nyilvánvalóan halálra volt ítélve, ezt nem kétlem, csak úgy, mint
Budapest többi hasonló jellegű központja (Határ út, Kőbánya-Kispest,
Népstadion környéke stb.). Valójában nem az újítást sajnálom, hanem az
átépítést. Ez csak sajnálkozás marad, hiszen az újhodásnak ez
elkerülhetetlen része: valamiért többen választják a teljes rombolás utáni
teljes újrakezdést, mint a rekonstrukciót. Bár, kizárólag pénz kérdése az
egész, meg a pénz igéretéé. Kösz.

A fejlesztés mindig pusztítással kezdődik nálunk?

Szevasztok: ppuskasl2
+ - Re: *** HIX BUDAPEST *** #561 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Érvelésed rendben is van. Addig, amíg azzal nem foglalkozunk, hogy amit itt
korlátoznak, azt ott megszívjuk. Tehát egyik helyen segítenek, másik helyen
meg "csak" rontanak. Méghozzá sokkal nagyobb mértékben, mint amennyiben
segítenek az elozo helyen. Ezt a vitát lehet a végtelenségig folytatni, mert
nézopont kérdése, hogy ki, és hol talál érvet-ellenérvet, de - és itt jön az
igazi probléma - addig, amíg nem teremtik meg az elkerülo, tehermentesíto
útvonalak hálózatát, addig CSAK annyit érnek el, hogy átpasszírozzák a sz@rt
az egyik útról a másikra.

Ott látom a problémát, hogy nincs kiépítve az M0, legalább is a síkvidéki
része!
Ott látom a problémát, hogy a Hungárián kívül nincs megépítve a "Munkás
körút" nevezetu belso elkerülo rendszer.
Ott látom a problémát, hogy manapság már nem az 5. Metróban gondolkodnak,
hanem azt hazudják, hogy az 5. vonal tulajdonképpen a Szentendrei és a
Csepeli hév föld alatti összekapcsolását jelenti. Pedig amikor még ezzel
foglalkoztam, gyujtöttem a cikkeket, akkor világosan és egyértelmuen egy
valódi 5. Metróról volt szó! Hja és a HÉV-ek önálló, de sugaras
rendszerérol, meg egy-két S-Bahn rendszeru körgyururol.

Szerintem nagyon jó ötlet a Rákóczi út forgalmának csökkentése egy nagyobb
járdával, az én Önös érdekeim miatt még egy kerékpár sávot is vígan el tudok
képzelni, de - és itt jön megint a tovább gondolása a témának - OK kitiltják
a jármuveket, de hova? Nincs olyan nagy kapacitású elkerülo útvonal, ami ezt
a forgalmat azonos irányba elvinné, márpedig akkor az autósoknak nincs más
lehetoségük, csak egy még zsúfoltabb, még büdösebb csúcsforgalomban
araszolni!

Kíváncsi lennék, hogy felmérte-e valaki, hogy egy egyenletesen haladó, és
egy folyamatosan fékezo-gázt adó autós etap között hányszoros a károsanyag
kibocsátás különbség? Ugyanis szerintem - csak úgy laikus észrevételezési
módszerrel, hja és az orrom után is - nagyon nagy a differencia! Minden
csúcsforgalom, minden dugó többlet benzin fogyasztással és ezért ezzel
egyenes arányú többlet szennyezéssel jár! Ezt azt hiszem nem kell
bizonygatnom. Én alapvetoen rossznak tartom azt a közlekedési rendszert, ami
most Budapesten üzemel. Ugyanis rengeteg a dugó. Azt még nem is számoltuk
bele a pakliba, hogy a rengeteg tülekedés, sávváltási és lekanyarodási
probléma az autósok idegeit is kikezdi. Egy ilyen dugóból a munkahelyére
érkezo ember sokkal idegesebben kezdi meg a feladatát, aminek szerintem a
hatékonyság, vagy - ügyfélszolgálat esetén - az ügyfél látja kárát...

Tehát összefoglalva, szerintem most nem az építés, hanem a írozás
folyik. Ez nem haladó, feladat megoldó tevékenység, hanem elodázó! És Én itt
látom a probléma gyökerét! Ezt a feladatot meg kell oldani! Aki nem így
gondolkodik, az - szerintem - alkalmatlan!

Brgds.
Manka
..
----- Original Message -----
From: "HIX BUDAPEST" >
> HB> Kb. olyan, mint amikor DemSky leszukítette az Ülloi út Nagykörút
torkolatot
> HB> 1 sávra (a Kálvin tér felé). Nem kalkulálva azzal, hogy ezért abban a
> HB> keresztezodésben, illetve elotte a többszörösére emelkedett a
légszennyezés
>  .
>
> Ennek azert szerintem nemcsak magyaratzata, de mar mukodo peldaja is
> akad: Epp a belvaros (vagy epp: Belvaros) vedelme erdekeben szukitik az
oda
> bevezeto utak ateresztokepesseget. Mivel nem a belso varosreszekbe
....
> Tudtommal tervbe volt veve a Kossuth Lajos utca ill. a Rakoczi ut
> jardainak szelesitese is, az autut terhete, nem tudom mi lesz belole.
>
> Gabor

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS