Sziasztok
Azzal az elgondolassal hogy mindenki erdeklodest mutatott az utleirasok
irant, megprobalom osszefoglalni 2 hetes szabim elmenyeit. Akinek nem
gusztusa, PGDWN.
Az auto: Renault Megane II Estate 1.9 dci , aprox 48e km indulaskor
A csapat: en es baratnom.
28.09.2005
Indulas: Arad, Romania
Cel: Plitvicka Jezera, Horvatorszag
Reggel helyi ido szerint 8kor indultunk el a tombhaz elol, Aradrol. Kocsi
megtankolva szinultig, lemosva, kipucolva, ahogy illik, kilometerora
meroje, fogyasztasmero lenullazva. Ablakmosot is megtoltottem, meg tettem
meg egy flakonnal, hatha esos ido lesz.
A hataratkeles bonyodalmak nelkul zajlott a Turnu – Battonya atkelonel,
amit a forgalom elkelulese indokaval valasztottunk. Penzt kerdeztek, de nem
kellett megmutatni. Az ido kisse szomorkas volt. Ahogy haladtunk Mako –
Szeged fele, egyre jobban elsotetedett az eg aztan szep kis eso kerekedett,
Szegedre erve mar ugy nezett ki a kocsi mint egy malac. Baja fele fordulva
az 55-os uton meg volt egy nagy zuhe, ott kisse megmosodott az auto,
annyira esett, meg balesetet is lattunk, egy fejreallt feher auto mellett
orkodtek a rendorok. Bajara erve mar napsutes fogadott. Hamar atmentuk a
Duna masik oldalara. Aztan nyomtam tovabb. Pecs elott 30 kilometerrel
biciklisek tuntek fel, szamozva, szep sorban haladva. Lassan utolertuk
aztan a par kilometerrel elorebb levo elvonalat is, amit egy jotekonykodo
motoros rendor jovoltabol nem sikerult senkinek sem megelozni jo ideig. Nem
kommentalom az esetet, de a dolog jol felpiszkalta az idegeim es gondolom
nem csak az enyemet. Aztan Pecsre erve a bringasok elkanyarodtak a fouttol
igyhat mehettunk nyugisan tovabb. Valahol egy elteronel eltevedtunk,
hamarabb tertem le a kelletenel, meg szerencse hogy zsakutca –fele volt igy
hamar visszafordultam a rendes iranyba. Aztan jott Barcs, ahol atleptuk a
hatart. Irany Virovitice. Erre mar jartam 2001-ben, megis sokkal masabb
volt a taj, kicsit rendezettebb, kicsit elevenebb mint 4 evvel ezelott.
Nagyon sok a befejezetlen uj haz. De sokat lattunk az ut menten amihez
hozza sem nyultak a haboru ota. Kovetkezett Hercegovac, Kutina, Struzec,
Sisak, Petrinja, Glina, Karlovac, Budacka Rijeka, Slunj es vegul Plitvice,
ahova este helyi ido szerint 19:30 korul ertunk le. A kilometerora 660 km-t
es 5.0-as atlagfogyasztast mutatott, aminek nagyon orultem. Az utak vegig
jo allapotuak voltak, mindenhol betartottam a tabla szerinti sebesseget.
Rendort nem lattunk.
A tavak melletti hotelek egyikeben 100 Euro folotti szallast ajanlottak,
ebbol nem kertunk igy inkabb megfejtuk az ott levo bankomatot egy keves
Kuna erejeig aztan 2 kilometerrel odebb egy maganhazban kaptunk szallast 10
Eur-ert/fo, reggeli nelkul. Este meg kimentunk egyet setalni a tavak fele.
Mire visszaertunk az addig szinte ures vendeghaz teli lett: csehek,
albanok, es meg ket csaladnyi roman. Kovetkezett a vacsi es a szunya.
29.08.2005
Indulas: Plitvicka Jezera, Horvatorszag
Cel: Split, Horvatorszag
Reggeli utan, ami kisse keson lett meg, elhuztunk a tavak iranyaba, ahol is
a H betus utiranynak estunk neki. Az ido jora sikeredett, volt egy kis
napsutes is, egy kis felho is, de nem esett. Pont csatangolasra valo ido. A
latogatok sem voltak rengetegen, miutan leraztunk egy tinikkel teli zajos
csoportot, sikerult a termeszet szepsegeire koncentralni. A kocsihoz kb
17:00 korul ertunk vissza, egy keves pihenes utan 17:30kor nekiestunk a nap
hatramarado reszenek. Utunk Gracac, Knin, Sinj es vegul Split. Splitbe kb
21:00 korul ertunk be, pont jokor hogy leereszkedve az uton lathassuk a
fenytengert amit ez a varos ejszaka produkal. Kb. 20 percnyi autozas utan
talaltunk szallast (itt is a 100 euro folotti hotel utan dontottuk hogy
megis megprobalunk mast), 20 eur/fo aron egy apartman formajaban. Voltak
ott meg franciak, nemetek es spanyolok.
Kilometerora mutatott 906 km-t, atlagfogyi 4.9!
Folytatas kovetkezik, amennyiben erdeklodes van ra :-)
Udv,
Szabi
Renault Megane II Estate 1.9 dci
Seat Ibiza II 1.4i
|