Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1360
Copyright (C) HIX
2002-01-28
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Wankel motor merete (mind)  10 sor     (cikkei)
2 va:Uj autoknal kuplug szokatlan (mind)  27 sor     (cikkei)
3 elomelegito (mind)  17 sor     (cikkei)
4 Uj autoknal kuplug szokatlan (mind)  18 sor     (cikkei)
5 Re: Orrmotoros Ikarus (mind)  64 sor     (cikkei)
6 megtévesztés (mind)  20 sor     (cikkei)
7 Zsolt, Hollandia, abroncs, CASCO (mind)  22 sor     (cikkei)

+ - Wankel motor merete (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

  Wankel es Ott motort kereteik nem egy az egyben osszehasonlitani! Ha jol
emlekszem, akkor a Wankel meretet harommal kell szorozni, hogy az Otto-val
osszehasonlithato legyen. Ez onnan ered, hogy a 'Wankel lokterfogat'
elegge furcsan van definialva (tortenelmi okokbol). Ha jol emlekszem
a Mazda RX-6 (akarhogy is hivtak Europaban) 1.3-as motorral rendelkezett
sportkocsi letere...

Gyula
+ - va:Uj autoknal kuplug szokatlan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Szoval nem tudom, hogy ennek ami az oka
> Aki lehulyezni akar az ne irjon!
Szia Arpad !
Gyanitom, hogy a friss kuplungtarcsad nagyon rovid
uton fog. Magam is tapasztaltam, hogy egy kellemesen
megkopott kuplunggal mennyivel kenyelmesebb az indulas.
Menj ki egy elhagyott helyre es eloszor alapjaraton 
keresd meg a kuplung surlodasi pontjat. Ott tartsd meg 
a pedalt. Hagyd, hogy a kocsi megmozduljon.
Ha mar gurult par metert, akkor engedd fel teljesen.
Mindezt lassan csinald. 
Ha mar minden szepen megy, akkor csinald ugyanezt
egy kis gazzal. 1000-1200-as fordulaton.
Eppen csak halld egy kicsit, hogy feljebb ment a fordulat
az alapjarattol. Ra fog allni a labad - hidd el.

Gyerekeim egy szar auton tanultak, ahol annyira meg volt
kopva a kuplung, hogy allo autonal le lehetett lepni a
pedalrol. Ez rogzodott bennuk. Az eredmeny, hogy
az Escortomba a sorozatos lefulladasok miatt eltortek par
dugattyugyurut. Az eset ota eltelt par ev es mar a magukeban
nem tesznek kart.

Semmi esetre se szokd meg, hogy a lefulladas ellen
nagyobb gazzal indulsz. Ronda, dilettans dolog.
--
Meszaros Geza
+ - elomelegito (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Jobb keson mint soha:
http://www.kenlowe.co.uk/pre-heaters/cars/index.html

A fenti cimen talalhato egy elomelegito rendszer. Egy dobozszeru futoegyseg,
amit a vizkorbe kell kotni. Amint 85C-ra felmelegitette a vizet /20-30 perc
hidegben/ kikapcsol a melegito resz es akkor kapcsol a ciklus, ha a viz
homerseklet leesik 75C-ra. Eddig ecceru, most jon a java: 85 fok kornyeken
(altalaban) a termosztatok mar nyitva vannak. A "kocka" tartalmaz egy
vizpumpat, ami keringeti is a vizet, tehat a kocsi futoradiatorahoz is eljut
a meleg, raadasul bekapcsolja a futoventillatort. Ara most tokkal vonoval
160GBP, ha a belso melegitore is szukseg van, akkor 188GBP. /A pumpa normal
uzem kozben nem akadalyozza a motor vizpumpa mukodeset./ Meretei:
100mmx76mmx137mm,
fogyasztas 2.7KW 220/240V

Udv joe
XM2.1TD
+ - Uj autoknal kuplug szokatlan (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

 [Hungary] irta:

>Lehet, hogy hulyeseg, de gondoltam megkerdezem ti hogy alltok vele. Vezettem
>mar nehany autot, de a mostani ujabbaknal, amiket vezettem (VW Polo, Citroen
>Xsara) a kuplung vagy a gazpedal olyan szokatlan volt, hogy sokszor
>lefulladtam vele........

A jelenseg nem egyedi. Valoban mas es mas egyes tipusok kuplungjanak
beallitasa, es ez okozhat meglepeteseket. Jomagam is szoktam
szentsegelni mikor a ceges Renaultba beulok. Az ember laba valahogy
hozzaszokik a BMW-hez, ami ferfiasabb beallitasu. Most meg kezdem
megszokni a Volvo automata valtotjat, es furcsalom hogy a franciak miert
raktak ebbe az "autoba" kuplungot meg valtot. :)) Inkabb
szervokormanyt tettek volna bele. :)) Multkor ugy bevagtam indulaskor
egyesbe kuplung nelkul, hogy munkatarsam majdnem kiugrott a
szelvedon. :))
-- 
Udv: Csaba From Balatonma'riafu:rdo''-also'
+ - Re: Orrmotoros Ikarus (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Oreg az orszagut.... ( 15 sor )
> Idopont: Sat Jan 26 09:43:17 CET 2002 AUTO #1359
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
> 
> Azt meg honnan a f...ombol szedted?! :) De komolyan! Ilyen "ven csoka" is
> van a listan? Vagy bejaratott veteranos a kollega?"

Van egy-kettő....
Csak csöndben mosolygunk, mikor az a téma, hogy kinek hosszabb .... Hosszú, vék
ony jól beér, rövid, tömzsi többet ér ...
Mert kérem, hogy melyik a jobb autó, az többségében marketing kérdés. A macskám
 ugyanúgy megeszi a Whiskast, mint a csirkeaprólékot.

> VD-t csipom, lehetne meg vagy 3 belole

Neki van valami a  fejében és még stílust is tud váltani!

> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Orrmotoros Ikarus ( 17 sor )
> Idopont: Sat Jan 26 12:43:09 CET 2002 AUTO #1359
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
 
> Ahogy igy visszagondolok, lehet, hogy megsem Ikarus volt? Az orrmotoros
> Ikarus ahogy emlexem egy lapos eleju joszag volt, a vezetoter el volt
> valasztva az utastertol (vagy nem?) es neha vontatott egy potkocsit is, ami
> ugyanugy buszforma volt, kiveve az elejet. Aztan jott a faros, estenkent
> vagy vele almodtuk azt, hogy rajta utazunk, vagy Sunyovszky Szilviaval.
> Hatul kartyaasztal meg olvasolampa, apaaaam!

Kérem szépen a farmotoros Ikarus 1955-ben jelent meg 55-ös típusszámmal, mivel 
55 utast szállít(hat)ott. Ennek egyszerűbb változata a 66-os sík szélvédővel, l
égajtókkal.
Egyidejűleg gyártottak orrmotoros buszokat, a 31-est, később 311-est szerelték 
a négyhengeres Csepel motorral, osztatlan utastérrel, középen egy utasajtóval é
s a sofőrnek volt mégegy ajtaja.
A 620-as, 630-as sorozat volt az ahol egy fallal el volt választva a vezetőtér,
 ez készült kilincses, légajtós, sőt csuklós változatban is.
Vidéken ezek voltak a tipikus buszok a hatvanas-hetvenes években, a 200-as soro
zat megjelenéséig.
A típusszám (első két karaktere) többnyire a szállítható személyek számára utal
.

Ezeken kívül még volt egy kb. 30 főt szállító magyar busz az ÁMG 407, az Általá
nos Mechanikai Gépgyár gyártmánya, ebből lett az Ikarus Székesfehérvár. Ezt fől
eg bányászbuszokként használták.

> Amire eloszor gondoltam, az egy olyan 20-25 szemelyes, egy ajtos joszag
> volt, a vezeto mellett az utasterben volt a faintos muborrel burkolt engine
> compartment, es lehet, hogy csepszon eromu duborgott bene mind a 15
> betonszaggato loerejevel. Szoval nem nagyon emlexem mar, de ket dolog
> biztos: az egyik,  hogy jo 30 eve eltelt azota, a masik, hogy a tehenszar
> mindig lapjara esik.

A Mávautnak, (később Volán) legfeljebb elvétve lehettek NDK gyártmányú Robur bu
szai, a fiatalabbak ezt inkább kenyeres kocsiként vagy teherautóként ismerhetik
, nem voltak közkedveltek.

Akit érdekel a téma az Veterán Autó és Motorban éppen van egy cikksorozat a bus
zközlekedésről.

Csak a tisztánlátás kedvéért

Kálmán
+ - megtévesztés (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

tegnap vásároltam egy vidéki ismerősnek a dagály utcai americar /amerikai 
autókhoz alkatrészek/ KFT.-nél egy grand cheeroke hátsó dobot,szépen becsomagol
va dobozban kihozták,leszámlázták(39,000ft),elvittem ,leszállítottam,kicsomagol
ták és meglepcsi...egy teljesen egyszerű univerzális dob,csökek nélkül.vis
szaballagtam és reklamáltam-a válasz :az autót vigyem be a szervízükbe,majd fel
heggesztik a dobot és bizony higgyem el ez arra való,gyors telefon ismerős
ömnek,a véleménye az volt ,hogy a 6 miillás autójára a 39,000.-dobot ugyan már 
ne barkácsolják,hanem azt adják,ami oda való,ne egy kokány univerzálisat.nagyon
 megértő volt az eladó,egészen addig a pontig,mikor kértem az visszáruzást
,esetleg levásárlását.előadta,hogy az ő szám.gépes rendszerük úgy mük
ödik,hogy ahogy eladnak valamit, a gép már rendeli is a polcra amerókából az ár
ut,képzeljem el micsoda szállítási kölség ez-magyarul kenjem a hajamra!Aa gond 
az,hogy vállalkozóként vettem,ilyenkor a !
 fogyasztóvédelem elhajt,mondván ez a kamara dolga lenne,behívni a két felet,fe
ltéve,ha mindkettő kamarai tag és megállapodásra jutni velük.csak azért ír
tam le ezt a kis történetet,okuljatok belőle ,az ilyen "korrekt,vevőb
arát"cégeket messze kerüljétek és ha valakinek esetleg pont egy ilyen univerzál
is dobra lenne szüksége,féláron odaadom,a másik felét tandíjnak könyvelem el!

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: dial-099.digitel2002.hu)
+ - Zsolt, Hollandia, abroncs, CASCO (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Zsolt,

nezd meg, hany napon belul kell bejelentened a karesetet.
Ha szerencsed van, elobb kapsz vegleges szerzodest,
mintsem az a hatarido lejarna.
Biztos vagyok abban, hogy a biztosito az ajanlatod elfogadasa
elott nem koteles kart teriteni....

Ha kell, szerezz orvosi igazolast, hogy cselekvokeptelen voltal
es ezert nem tudtad bejelenteni hamarabb.
Ahogy a biztositokat ismerem, ha a szerzodesi ajanlat elfogadasi
hatarideje elott bejelented a kart, nem fognak veled szerzodni.
Persze ha nem a bejelentes idopontja szamit hanem a tenyleges kare,
akkor csak az johet be, ha letagadod Hollandiat, es azt mondod
a szerzodes vegleges megkoteset koveto napon, hogy a karesemeny
itt tortent, aznap, a szomszed utcaban.
Autot megnezte mar a biztosito, marmint az ajanlatadasnal, e'p allapotban?

Hogy jottel haza Hollandiabol? Mennyit kellett ott javitani?
Avagy meg ott vagy?

Attila

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS