Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX WINDOWS 2137
Copyright (C) HIX
2006-08-11
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 RE: Word Korlevel (mind)  63 sor     (cikkei)

+ - RE: Word Korlevel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Sziasztok!

> Jól megszívatott a MS. Word. Végül megoldottam a problémát, de 
> biztosan
> van ennek egy egyszerűbb megoldása is. Ha találtok ilyet, írjatok...

> 3 gépen néztem meg a problémát, mindig uaz lett az eredmény.

.....
Sziasztok!

Valaha en is sokat szivtam a problemaval, igy hat kozzeteszem, hatha 
mas is profital belole... Ha valaki ismei, vagy nemi hiba van benne, 
bocsi, nekem igy mukodik.

Szoval:

Winword --> Eszkozok --> Beallitasok
Altalanos ful --> konvertalas jovahagyasa megnyitaskor. [pipa be]


Utana az adatforras megnyitasakor az excel doksi kivalasztasa utan 
egy a Word egy valasztasi lehetoseget dob fel, itt a DDE-t (Dynamic 
Data Exchange) kell kivalasztani es a Wordben is a helyes formatum 
fog latszani. Azt hiszem ez eleg egyszeru, csak raakadni nem konnyu.


Itt az angol forras is:

Use Dynamic Data Exchange

Dynamic Data Exchange (DDE) is one method available in the Microsoft 
Windows® operating system for transferring data between 
applications. It uses shared memory to exchange the data. If you use 
other data transfer methods, you run into a problem: Data from the 
worksheet is transferred in the native format in which Excel stores it 
rather than with the formatting that you applied in the worksheet cells.

To choose the DDE data transfer method when you're connecting to an 
Excel worksheet during a mail merge, all you have to do is select one 
check box in Word:

1.                  On the Tools menu, click Options, and then click the 
General tab. 

2.                  Click Confirm conversion at Open. 

At the step in the mail-merge process when you connect to your data 
file, after you locate the Excel worksheet you want to connect to, the 
Confirm Data Source dialog box opens. Click MS Excel Worksheets via 
DDE (*.xls), and then click OK. In the Microsoft Excel dialog box, for 
Named or cell range, select the cell range or worksheet that contains 
the information you want to merge, and then click OK. The numbers 
from the Excel spreadsheet will now look exactly the same in your 
merged documents as they look in the worksheet cells.

Note   It's probably a good idea to turn off the Confirm conversion at 
Open option after you finish your mail merge. Otherwise, you might be 
prompted to confirm your data source at times when that's the last 
thing you want to worry about.

Udv: 
-j-

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS