Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 1961
Copyright (C) HIX
2003-09-30
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: remed (mind)  13 sor     (cikkei)
2 KRESZ (mind)  116 sor     (cikkei)
3 Omega motorcsere (mind)  39 sor     (cikkei)
4 RE: kozuti jelzesek (mind)  24 sor     (cikkei)
5 Trabi ekszijcsere (mind)  24 sor     (cikkei)
6 piktogramm vs. szoveg (mind)  22 sor     (cikkei)
7 autos tali (mind)  23 sor     (cikkei)
8 re:kulcs (mind)  12 sor     (cikkei)
9 tali (mind)  17 sor     (cikkei)
10 toltes, ekszij (mind)  12 sor     (cikkei)

+ - Re: remed (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

remed  ) Válasz | 
2003-09-20 18:33:35+02 
>Most megyek "A masik autom Alfa Romeo" matricat >csinaltatni.
: Az enyemen olyan van, hogy:
: "A masik autom is Citroen XM"
: Ugyhogy 2:1 ide :)))) Markasovinizmus rulez!!!!!

A legjobb azonban megiscsak az, hogy 
"A masik autom is Porsche."

:-)

Z.
+ - KRESZ (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello,

: Megbukott az orszag Kreszbol!?  (Szegedi, Ga'bor) Válasz | 2003-09-
14 20:23:34+02 
: Tegnap az egyik kereskedelmi TV - termeszetesen kulfoldrol 
: licenszelt - "Kresz show"-t rendezett. A resztvevok egy tesztek 
: toltottek ki. Az eredmeny szanalmas: az orszag megbukott Kreszbol. 
: A vegen a musorvezeto mindenkit, beleertve a kepernyo elott uloket 
: is, megkert, hogy jogositvanyat adja le a legkozelebbi rendororson. 

Jajj, ez a Kreszvizsga, hajj! Nem lattam az erintett musort. De marha 
kivancsi
vagyok, hogy milyen kerdeseket nyomtak? Olyanokat, hogy 3500 kg 
sulyu 
szemelygepjarmuben hanyan ulhetnek, mennyi lehet a megengedett 
terheles, 
meg mennyivel lehet vontatni az autopalyan, ill. lehet-e hidon tolatni? 
Ha valaki 
nem ertene elsore, mire celzok, a Kresz konyv tele van sok-sok 
szaballyal, amit 
az ember a vizsgara megtanul, aztan amikor kimegy az utcara, a 80%-
at par 
honap alatt elfelejti, mert egyszeruen nincs ra szuksege. Gyanitom, a 
musor
is tele lehetett ilyenekkel, mert abbol a nehany szabalybol, ami tenyleg 
fontos,
nem lehetne tobboras produkciot csinalni :-)

 KRESZ  ) Válasz | 
2003-09-17 08:43:40+02 
> az egesz. Szoval szerintem mindenkinek sokkal konnyebb lenne ha 
> leegyszerusitenek a szabalyokat. 
> Gigi
: En meg nagyon remelem, hogy egyedul vagy ezzel a gondolkodassal. 

Csaba!
Csodalkozom, hogy felvilagosult ember letedre igy viszonyulsz ehhez a 
kerdesehez.
Gaborral es Gyulaval ertek egyet.
A KRESZ tulbonyolitott. Nincsenek benne sulyozva a dolgok, igy az 
okolszabalyokat
- ill. hogy pontos legyek, azokat a szabalyokat, amelyeknek 
okolszabalyoknak kellene
lenniuk - nem veri elegge a fejedbe, viszont rengeteg olyan kvazi-
felesleges
marhasagot tartalmaz, amit, hacsak nem erint kozvetlenul, soha nem 
fogsz hasznalni.
A fogalmak sincsenek sokszor egyertelmuen tisztazva, hogy az IQ90-
esek is megertsek - 
most egy abszolut szubjektiv dolgot mondok, de szerintem pl. irto gaz, 
ha a megallas/
varakozas temakoret nekem tobbszor el kell olvasnom, hogy vegre 
felfogjam a 
LENYEGET. (1996-os tankonyv, remelem azota valtoztattak rajta) 
Eskudni mernek,
hogy vannak nalam hulyebbek is, akkor vajh' mit fognak belole erteni 
ok? De ez csak
egy pelda volt.
Es meg egy nagyon fontos dolog: a balesetek tulnyomo tobbsege nem 
a szabalyok
nem ismeresebol adodik! Gondolom egyetertesz abban, hogy ez 
vehetjuk tenynek.
Innentol kezdve az, hogy "gyalazat, hogy az orszag nagyresze 
megbukott a
Kresz-vizsgan" gusztustalan, demagog duma. (Nem neked mondom.)

: Az egyetemen rengeteg dolgot tanultam, filozofiatol a tobbfazisu 
: rendszereken at a magneses mezok 3 szemeszteres kinlodasaig es 
: ebbol a jelenlegi munkahelyemen kb. 0%-ot hasznalok fel, ami ugye 
azt 
: jelenti szamodra, hogy tok feleslegesen tanultam 5,5 even at... A 

Az 5,5 ev alatt leginkabb a kovetkezoket tanultad:
* problemamegoldo keszseg
* tanulni tudas kepessege
* tovabbviheted azt a mestersegesen eletbentartott mitoszt, amit 5,5 
even 
keresztul igyekeztek beledverni, nevezetesen hogy minden abszolut
elmeleti es/vagy regelavult szir-szart meg kell tanulnod ahhoz, hogy jo 
legyel a szakmadban.

Szamomra feloldhatatlannak tuno ellentmondas az a mondatod, 
amiben 
azt emlited, hogy 0%-ot hasznalsz az egyetemen tanultakbol, mert 
ezen
az alapon te is lathatod, hogy itt valami kurvanagygaz van. 5,5 evig
tanulsz azert, hogy bebizonyitsd, eleg intelligens vagy a szakmadhoz -
ez igy korrekt? Valami nagyon el van  az oktatasi rendszerben. 
Nemcsak nalatok, de nalunk is - mondom ezt azert, mert en meg kb. 
5%-ot
hasznalok a kozepiskolaban/foiskolan tanultakbol. Az se sok, hogy 
finom
legyek. 1-2 eve reszt vettem egy W2K ill. Linux rendszergazdai 
tanfolyamon 
- oriasi flash-elmeny volt, hogy eletemben eloszor valami olyat 
TANULOK,
amit effektive HASZNALNI is tudok valamire. ;-)

: es sok helyen felesleges is... Sokat beszelek egy new yorki csoporttal, 
: nem ismernek senkit, aki eleteben atlepte volna a 70 mph-t. mikor 
: kerdem, hogy miert, hisz remek utak, nulla forgalom, erre csak azt 
: mondta utoljara Deny, hogy is not allowed... altalaban 5000 km-es 
utra 
: is ugy indul el, hogy tempomat 50 mph es gurul 4 napot... Es meg egy 

Nem is hullanak ugy, mint a legyek... nem ertem, miert baj ez.

: vagyunk kepesek meglatni mogotte a rosszat. Szoval hagyjuk mar ezt 
: az amerika imadatot es a hasonlitgatast veluk... Nalunk is vannak jo 
: dolgok es nem kell minden szirszar miatt a szomszedba jarni!

Senkit nem tudok a listan, akinek fertozo amerika-imadata lenne.
Osszehasonlitani viszont erdemes, mert nekik volt idejuk es penzuk
kitalalni a dolgokat.

Z.
+ - Omega motorcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hi,

: Valtozasok...  ) 
Válasz | 2003-09-11 
: upgrade-elni szeretnem a vasat, ebben kerem a segitsegeteket. Ha 
barki
: 1. Opel Omega B 2.5 td motor (lehetoleg 95 vagy utani gyartasu)
: 2. ugyanehhez automata valto

Ember! Lecserelnel egy remek hathengeres benzinmotort egy 
csorompolo
dizelre?
Nem is biztos, hogy a B Omegaet bele tudod applikalni a sajatodba, ami
gondolom A-sorozat. Ez meg azonos kaszni esetben is gond szokott
lenni (mas helyen vannak a felfuggesztesek, masok a motortarto bakok,
esetleg egyeb jarulekos dolgok, pl. hutes), nem beszelve a 
papirmunkarol
(lehet, hogy nem is engedelyezik). +hogy probalod ki, hogy a motor meg
a valto amit vettel, jo-e? Szerintem meg fogod banni, hogy belekezdtel.
Nem az irigyseg beszel belolem, tenmilliard penz, rengeteg munka, es
bizonyos szempontbol csuggeszto downgrade (motorzaj, rezonanciak).
Abban a korszakban az Opelek kozul az Omegaban/Senatorban volt 
egyedul
normalis valto, meg csak azt se lehet mondani, hogy egy hitvany Astra-
valtot akarsz kihajitani belole.

: Ugyanis az az egyetlen kifogasom a zautto ellen, hogy nem dizel es
: automata, minden mas tokeletes

Ha atalakitanad dizelre es automatara, nekem pont az a ket bajom 
lenne
vele, a tobbi megfelelne :-)
Ha a fogyasztast sokallod (nem tudom, a tied mennyit eszik, de egy 
750-es
BMW-hez kepest alighanem igen baratinak tartanam :-), inkabb vedd 
fontolora a gaz beepiteset, eleg hamar vissza birja hozni az arat. Uzem-
anyag koltseget allitolag a 60%-ara redukalja.

Z.
+ - RE: kozuti jelzesek (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hell o *.*,

Ezexerint igaz, amit en folyamatosan hajtogatok, hogy Irorszag nem
europai orszag, mert itt altalaban "do not pass", "no overtaking" heavy
plants crossing" "loose chippings" "slow" "very slow" "dead slow"
"accident black spot" es hasonlo tablakkal vannak teleszorva az utak. EU
szabvanyu kozlekedesi tablajuk szinte alig van, a zsakutcat is inkabb
kiirjak: "cul de sac". De kedvencem tovabbra is a villogo piros lampa.
Itt talalhato par elrettento tablapelda:
http://www.smartdriving.co.uk/Driving/Driving_abroad_area/Ireland/Irish_
road_signs.htm

Egyebkent koszonom a loketterfogattal kapcsolatos segitseget.

G. (D)
http://go.to/Eire

-----Original Message-----
<...>
Nem inkabb arrol van szo, hogy Europaban egyszeruen
muszaj nemzetkozi jelzeseket hasznalni, Ameriakaban 
meg igy alakult, es nem erzik feltetlen szukseget, 
hogy maskeppen legyen?
<...>
+ - Trabi ekszijcsere (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Soma irta:
: Elfogultsagom sem engedi hogy meg ne emlitsem
: a Trabi tervezoinek azon agyszulemenyet, ami
: miatt jokora fekete pont jar nekik.

: Ekszijcsere.

: Leszuro le, futescsovek le, paplan es motorburkolat
: le, ezzel egyutt gazbowden is. Gyujtas vezetekei
: old, aztan ha szerencsenk van, a turbinat nem kell
: elmozditani. Aztan mindent vissza. Profiknak se
: ket perc. Pedig egy tok alap muvelet.

Mikori Trabi ez? Az en egykori 1986-os evjaratu Trabimon az ekszijcserehez
csak a benzincsovet kellett leszedni (es ha jol emlekszem, akkor a
Hall-jelado kabelet, de ezt az elso malor utan maskepp vezettem a
motorterben). Es persze a hutoracsot. ;-)


Udv,
marky
+ - piktogramm vs. szoveg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!


Szerintem a piktogram azert jobb, mert hamarabb es messzebbrol folfogom,
hogy mit akar a tabla tolem (gyalogos 6 km/h-nal mindegy, kocsinal nem).
Ketsegtelen, hogy egy olyat, hogy "sebessegtullepesi buntetest
megduplazzuk, ha munkas is van a kornyeken" nem lehet piktogrammal
kifejezni, tovabba a piktogramot is el lehet tolni. A kedvenc peldam erre
a nemet autopalyakon lathato 80..100 km/h-s sebessegkorlatozas "csak
nedves ut eseteben" kiegeszito tablaval. A regi szep idokben itt egy
esofelho piktogramja latszott. A mai aramvonalas idokben harom hullamos
vonalon allo auto latszik, alatta "bei Naesse"  felirattal (bolhameretu
betukkel).  Az ember jon ezerrel, messzirol mar latja a 100-as tablat, es
azt is, hogy van kiegeszito tabla, de azt nem, hogy mi van rajta. Tehat
lassit, ha nem ismeri az autopalyat. A "bennszulottek" meg nyomulnak
tovabb es kesz a veszelyhelyzet. A szoveget ugysem lehet elolvasni, a
piktogram meg tul reszletes (vizes ut + auto az 1 esofelho helyett).
Szoval Europabol is hianyzik neha az ertelem.


Udv,
marky
+ - autos tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva mindenki

Latom nagy keszulodes van , hetvegen ujbol brummogni fogtok :-)
Ez alkalommal nem lehetek veletek, ugyanis csaladi szureten veszek
reszt (a sajatomat szedem).
Kivanok mindenkinek jo szorakozast, dumalast, borkostolast,
ismerkedest.
Udvozlom tovabba Gobe urat, aki majd megadja a tali nemzetkozi
mivoltat :-))


Ujdonsagkent megemlitem hogy resztvettem nezokent az elso temesvari
rendezett amator gyorsasagi versenyen, amit a temesvari repteren
rendeztek meg szombat este. Vajmi 130 auto allt rajthoz, kulonbozo
loero-kategoriakban. Volt gumi-egetes, motorbogetes, nitrozas, mindez
balesetek nelkul. Az erdekesebb modellek kozul megemlitenem a VW motoros
trabit, a dupla karbis daciat, sok feltuningolt VW bogarat, Tamas-fele
micut, egy celicat es egy WRC Subarut (2001-es kiadas). Az eredmeny:
elege kormosan ertem haza, meg csipte a szemem a gumifust :-)))))

Udv mindenkinek,
Szabi
Seat Ibike 1.4
+ - re:kulcs (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szeva ujbol

Olvasom a kulcsos temat, hat rohogni fogtok de a mostani pickup
daciakhoz GYARILAG 3 kulcs jar, az egyik uj tipusu immos, ez a
gyujtast kezeli, a masik ketto regi tipusu, egy az ajtokhoz, a masik pedig a
tanksapka illetve a rakter ajtajanak a kulcsa. Kesz orom mikor az
ember egy ilyet elveszit....


Udv,
Szabi
Seat Ibike 1.4
+ - tali (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Zavodszky szemfulesen kiszurta a kisvasut napot, szerintem az egy 
erdekes program lehet.

A nevsort pontositottam, eddig 23 fo, ebbol 3 nem alszik ott. Gyertek 
minel tobben, tuti jo buli lesz! El kellene donteni, mi legyen a kaja. 
Szerintem egy jo paprikas krumpli jo lenne, abbol lehet a letszamnak 
megfelelo mennyiseget fozni, veszunk hozza kovaszos uborkat vagy 
fejes salatat, es megesszuk. Vega kajat kulon igenyel valaki?

Az uditot, szeszt szerintem mindenki maganak veszi meg, estere 
esetleg veszunk kozos bort, sort ha kell. Nem tudom, a szallas 1900 Ft-
jan felul a vacsi mennyi lesz, de max. par szaz forint.

avi
06-30/93-43-594
+ - toltes, ekszij (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Feladó: gigiga88_moc.oohay 

> Egy normalisan karbantartott autonal 
> ugye az ekszij nem szokott elszakadni. 


Tisztazzuk legyszives, hogy mit jelent az, hogy normalisan 
karbantartott autonal :-)
Nezzem meg neha, hogy repedezett-e az ekszij? Vagy hogy allapitom 
meg?

raki

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS