Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 2373
Copyright (C) HIX
2004-11-23
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Valasz: Csalodtam a Skoda-ban *** HIX AUTO *** #2371 (mind)  40 sor     (cikkei)
2 Hutofolyadk (mind)  4 sor     (cikkei)
3 re: csalodtam a Skodaban (mind)  49 sor     (cikkei)
4 Re: Re: fek gondok (mind)  8 sor     (cikkei)
5 szabalysertes - mennyi? (mind)  11 sor     (cikkei)
6 Re: re: Csalodtam a Skoda-ban (mind)  20 sor     (cikkei)
7 No Comment (mind)  9 sor     (cikkei)
8 Re: re: Re: fek gondok (mind)  35 sor     (cikkei)
9 re: Skoda kuplung gond (mind)  14 sor     (cikkei)
10 Re: re: fek gondok (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re. Skoda kuplung gond (mind)  67 sor     (cikkei)

+ - Valasz: Csalodtam a Skoda-ban *** HIX AUTO *** #2371 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado : 
> Temakor: Csalodtam a Skoda-ban ( 48 sor )
> Idopont: Sat Nov 20 14:33:11 CET 2004 AUTO #2371
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

>>>>>>>>...
Ezen kivul sok mas baja is van az autonak, csak nehany a sok kozul:
3. a kapcsolok (index, ablaktorlo-moso, futes, stb) nem kattannak hanem
csak ug
y muanyagosan ragodva bizonytalanul nyoszorognek
5. az ajtonyito kilincsek alatt a karpit szovetbol van ami totalis
szereptevesz
tes, mert ez rovid ido alatt elkoszolodik
6. a kormany forgatasakor a konyokem az ajtora szerelt konyoktamaszba
utkozik a
mi nemcsak idegesito hanem veszelyes is, tehat ergonomiailag rosszul
tervezett
7. az ulesmagassag allito szerkezet rossz mert kiszallaskor az ules
onmagatol,
recsego hang kisereteben egy alacsonyabb pozicioba all be, tehat
elobb-utobb a
legalso pozicioban kot ki
8. a hatso ulesen elvileg harom szemely fer el, de a szivacsbol kialakitott
ule
s formaja csak ket szemely szamara van megformazva, tehat harom szemely
csak ro
ppant kenyelmetlenul tud ulni rajta
10. a hatramenet kapcsolasa rosszul van megoldva es nehezkes
11. a csomagtarto nem nyithato kulccsal
12. a kuplung,fek es gaz pedaljainak nyomofelulete nem egy szintben van
13. a benzintank sapkajanak nyitasa teljes bizonytalan hogy mikor es merre
nyil
ik a kulccsal, ugyanez a bizonytalansag fennall a zarasakor is
...<<<<<<<<<

A teljesseg igenye nelkul szemezgettem. A fentiek a szalonban kb. az elso
tiz percben eszrevehetoek. A kerdesem az, hogy ha ennyire zavarnak, akkor
miert vetted meg?

udv, Akos
+ - Hutofolyadk (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A kocsimban potolni kellene a hutofolyadekot. A mostani szine 
narancssarga, ez minden, amit tudok rola. Az uzletekben leginkabb kek 
szinuvel talalkozom. Lehet keverni a kulonbozo folyadekokat avagy sem.
Egy Skoda Feliciam van, 5 eves, hutofolyedekhoz en meg nem nyultam.
+ - re: csalodtam a Skodaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hali!

Mar nehanyan irtak, de azert en is valaszolok.
Az elejen roviden annyi, hogy valoszinuleg rossz a szervized (valtani kene), ki
fogtal egy rossz peldanyt, valamint nem voltal korultekinto a vasarlaskor.

1. Az, hogy az eleje nyiszorog, nem normalis, Fabia betegseg. Van ra egyszeru e
s relative olcso gyogyir, de mivel meg garos az autod, ezert garanciaban egy no
srmalis szerviz egyszeruen megoldja.
2. Eszerint van board-computered, az elozo autodon meg nem volt. Indulaskor (az
 enyem is) nem csak melegen a pillanatnyi fogyasztas akar a 30 litert elerheti.
 Gyakorold a vezetest figyelve a pillanatnyi gogyasztast. Meg fogsz lepodni, me
nnyit lehet sporolni megfelelo technikakkal. En is meglepodtem.
3. Nekem ez nem tunt fol, engem nem zavar. De ha teged igen, vasarlas elott nem
 probaltad?
4. Nekem korrektul meghatarozhato mindig. Vagy nalad hibasan megy valami, vagy 
mar zsigerbol utalod az autot.
5. Ez is vasarlaskor is tudott dolog. Miert nem elotte tetted fol ezt a problem
at?
6. Tesztvezettel elotte ?
7. Ez bizony hiba, javitando.
8. Ez bizony nagyon sok autonal igy van, nem csak a Fabianal. Kivancsi lennek e
gy Cordobara, Polora, Fiestara, stb...
9. Ha arra gondolsz, ami nekem is volt, akkor a lapatok - illetve a szarnyas la
patnal- a gumi megforditasa megoldja a gondot.
10. Nekem semmi gondom vele, precizen mukodik. Esetleg te egy mas elrendezesu v
altohoz szoktal?
11. Ez felszereltsegfuggo. A Classicra epulo modelleknel ilyen. Ilyen volt akko
r is, amikor megvetted.
12. Tesztvezetes? De szerintem egy csomo mas autonak is ilyen.
13. Nalam teljesen normalisan mukodik.
14. Egy gyari rendszertol ne varj sok jot. De a basszus csokkentesevel (es meg 
akkor is jol szol a zene, csak az utca nem hallja, hogy duborog :-)  )  megoldh
ato. Vagy cserelj hangszorot.
15. Nekem ezzel sincs gondom, korrektul mukodik.

Hat ez egy csekely hibaszammal megaldott olcso auto, amit rossz helyen szervize
ltetsz, te nem voltal eleg korultekinto a vasarlaskor, valamint egy "olcso" aut
otol tul sokat varsz.
Nekem is Skoda Fabiam van (Combi Cool). En tudtam elore, hogy mit veszek, jo he
lyre jarok szervizbe es imadom az automat!

Valts szervizt vagy csereld le az autodat, de barmit is veszel helyette, elotte
 jol nezz meg mindent, mindenkepp menj vele valamennyit, igazitsd ossze a penzt
arcadat, az elvarasaidat es a kiszemelt autot. Mar az atvetelkor nezz at minden
t! Esszeru kompromisszumokkal boldogan autokazhatsz.

Udv:
	Cocas
+ - Re: Re: fek gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>a kozponi pompaban tomitoket kell cserelni, feltetelezem duplakoros a pompa. 
>milyen auto? van 10 ev regisegem szakszervizekben< peugeot vw skoda>

'91 -es mitsu galant 1.8td

tenyleg mibe faj mostanaban egy ebbe passzolo fofekhenger?

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy30.sap-ag.de)
+ - szabalysertes - mennyi? (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok, 

Kaptam egy felszolitast, miszerint szabalysertesi eljaras indult es 
tisztazzam, hogy ki vezette a kocsit, melyet elkaptak, amikor 40-es tablanal 
58-cal ment. Tudom, hogy vannak mindenfele lehetosegeim, de mielott 
dontene'k, szeretnem tudni, hogy mekkora buntetesre lehet ilyenkor 
szamitani. (Ismeroseim szerint max. 10e, nejem hivatasos kollegai szerint 
min. 40e. Nagyon nem mindegy.) 

Udv,
pJ
+ - Re: re: Csalodtam a Skoda-ban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Az autot azert vettem meg mert tetszett, de a miskolci Multi-Turbo szerviz hozz
aallasa hanyingerkelto.
Az autot amit megvasaroltam nem is engedtek kiprobalni, hanem csak egy masik ha
sonlot. Az 5 km probaut alatt nem tuntek fel ezek a hibak. Ezeket a miskolci Mu
lti-Turbo Kft garancialis hibakent nem ismert el, sot a futomu beallitasa miatt
 6 ezret kertek el. Az indok a kovetkezo volt: 
A futomu beallitasa csak akkor ingyenes, ha a kocsiban csak kevesebb mint 1000 
km van, mert afolott mar katyuba is mehettem vele.
De akkor mire valo a 2 ev garancia ? Meg egyebkent is 1000 Km alatt is belemehe
tek kb. 2000-3000 katyuba, es ha bele is mentem volna akkor azt mar eszre lehet
 venni a serulesekbol.
A sebessegvalto csorges hibajat meg leraztak magukrol, hiszen mint ahogyan a mu
nkafelvevo elmondta, kulon tanfolyamot tartottak nekik errol a kozpontban, ami 
arrol szolt hogy ezt a hibat hogyan nem kell kijavitani.
Tehat a miskolci Multi-Turbo Kft visszaelt a bizalmammal eloszor es utoljara. S
emmi problemam nem lett volna ha legalabb megprobaltak volna nem atverni.

Laci

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: 213.253.204.218)
+ - No Comment (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

"Az MG Rover, az utolsó, még brit tulajdonban lévő autógyár összeolvad a
 Shanghai Automotive Industry Corporation kínai járműgyártóval. 
A shanghai cég 70%-os részesedést szerez a Roverben."
Forrás: METRO újság, 2004.11.22
Megerősítést találtam: 
www.globalnet.co.uk/news/news.asp?aid=7113394 

Nem is olyan régen még április 1-i tréfa volt a kínai kézre kerülő 
Mercedes.
+ - Re: re: Re: fek gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>> ez a jelenség abbol adodhat hogy levegös a fékrencered lehet hogy
>> kevés a fékolaj ij modon levegö jutott a fék renceredbe ez ha
>> szeretnéd elháritani seg itek!
>Robi azt irta, hogy ketszer fordult elo a hiba, azutan >elmult. Ha levego 
>kerul bele, az nem szokott ki-be jarkalni, nem "javul >meg" magatol a fek 

na pont erre gondoltam en is (igaz, nem ket, hanem 10-15 eset utan mult el, ami
 kb. 1,5 km es 10 perc volt (dugo budaorsi uton az alkotas utig; a ketto arra v
onatkozott, hogy a masodik pumpalasra fogott rendesen). kinomban mar arra is ti
ppeltem, hogy van valami legtelenito...

>Legvaloszinubb a fofekhenger hiba, 

meg aznap este megmutattam az autodoktoromnak, aki szinten a fofekhengert emleg
ette.

>de okozhatja a hatsofek allito 
>automataja is, ha hatul dobfek van.

na ez erdekelne reszletesebben is, mert dobfek van hatul, es pont nehany nappal
 elotte kellett a kezifeket beallitani (muszakira vittem, nem ment volna at, me
rt nagy volt az elteres a ket oldal kozott). lehet, hogy itt kell keresgelni?

elore is kosz

(kedves Triznyak mester, ha lehet, maganban is kernem a valaszt, mert kedd este
 mgyek olajat cserelni, es akkor lesz alkalmam ezt megemliteni a szerelomnek)

robi
mg 1.8td

. A keves fekfolydekot kijelzi a muszerfalon, meg boven azelott, hogy 
kifogyna.

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: proxy30.sap-ag.de)
+ - re: Skoda kuplung gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  A problema amiben segitseget szeretnek kerni az, hogy egyik
>  pillanatrol a masikra vajpuha lett a kuplungom es nem tudok
>  sebesseget valtani,...............Mit nezzek meg legelsonek?
Fekfolyadek szintet. Ha alacsony a szint, a kuplung levegot "szivhat", 
es nem emel ki.( ha a pedalt benyomod, hatul a munkahenger mukodik? Kb. 
5-7cm-t kell a rudnak elmozdulni)
Ha a hidraulika rendben van, akkor  a kuplungszerkezet kiemeloit ( be'ka 
) kell ellenorizni.
( ha "tanyer"rugos, akkor ez kiesett) Tanyerrugosnal a rugo torese okoz 
ilyen jelenseget. ( motor kivetel, szerkezet csere.)

udv,  Triznyak
+ - Re: re: fek gondok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Az R19-esem produkalta pontosan ezt a jelenseget, nalam, ahogy Triznyak irta, a
 fofekhenger hibaja okozta ezt, cserejevel oldottak meg. 

Udv,
Balazs

(webes bekuldes, a bekuldo gepe: machine107.rd.francetelecom.com)
+ - Re. Skoda kuplung gond (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Major Frigyes
Autoalkatresz - Felszereles

Sziasztok autosok.

>Az auto egy skoda 120 l.

Szia teso megint gondod van ;-) ?

>A tarcsa nemreg lett
>cserelve, kb 4000 km van benne kimeletes vezetes
mellett.

En a helyedben tarcsan kivul az egesz szerkezetet
is csereltem volna. Lehet kapni fiiinom Sachs
kuplugot Skoda 120 hoz. A tied 190 es ? A Tarcsa ?

>A problema amiben segitseget szeretnek kerni az,
hogy egyik
>pillanatrol a masikra vajpuha lett a kuplungom es
nem tudok
>sebesseget valtani, mert be sem veszi.

En pont igy jartam jo 6 eve Erdelyben a kiralyhago
elott :-) Baromi szar erzes.
Nezd meg a tengelykapcsolo pedal hata mogott a
kuplung fohengert ! Ugyanis ott szokott szivarogni
a fekfolyadek a karpit szonyegre. Avagy nyisd ki a
csomagtartot, nezd meg a fekfolyadektartalyt.
Mennyi az olajszint. Max vagy min jelzes hez
viszonyitva meddig van fekfolyadekkal ? Ha tul
keves akkor tolteni kell utana mert a tartaly ket
fele van vezetve. Kuplung es fekkorokhoz. Mikor
csereltel fekfolyadekot ? Dot 4  - et tegy bele
feltetlen !! Avagy lelevegosodhet a rendszered!
Vedd le a csomagterben levo muanyag takaro lemezt
ami vedi a fekszervot, fofekhengert es a
kuplungfohengert. Nezd meg, hogy szivarog e a
fekfolydek ?
Lehajtod a hatso ulest. Felhajtod a filcet es a
gumilapot, ott kozepen kiveszed a fedelet. Fedel
kivetele utan latsz egy bakelit felkorivet egy
rugoval leszoritva. Rugo emel bakelit levesz. Ott
a mellekmunkahenger a legtelenito szeleppel.
Legteleniteskor ugyelni a fekfolyadek optimalis
szintjere !! Vagy ketten csinaljatok, vagy szerviz
lenne a legtudtibb megoldas. Mellekmunkahenger es
a rea csatlakozo csovet is nezd meg, hogy nem
ereszt - e. Ha igen akkor csere. Olcso gagyi szart
nem ajanlok csak gyari rozsdabarna szinu fo es
mellekmunkahengert avagy jo minosegu utangyartott
alkatreszt. Az olcso husnak hig a leve hamar
bosszut all. Ezt en garantalom neked. Ezzel es a
fekkel nem szabad sporolni.

Udv: Frigyes

 A  - MajorKa Bt.
1014. Budapest. Uri u. 24
 M: 06-20-9446107
        S 120 L

Matyo'hímzett-alkatre'szüze'r  :-)
HiX autos matrica, elso ajto legterelo, hatso
ablak futoszaljavito, BRISK tunning gyertya, E -
gyújti kaphato.
  http://frigyes.fw.hu    http://amajorka.srv.hu

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS