Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX UTAZAS 471
Copyright (C) HIX
2001-07-07
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Utvonaltervezes ( 27 sor) (mind)  27 sor     (cikkei)
2 Nemzeti lovasnap Szarvason (mind)  41 sor     (cikkei)
3 HR+I+SLO+BIH autoslistarol (mind)  177 sor     (cikkei)
4 Del-Amerika (mind)  15 sor     (cikkei)

+ - Utvonaltervezes ( 27 sor) (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Azt irta
> Felado :  [Hungary]
> Temakor: Re: Horvatorszag ( 55 sor )

hogy:

> Van egy igen jol hasznalhato utvonal tervezo progim, szivesen
> megcsinalom az optimalis utvonalat, ha gondolod, csak irj maganba!

Bocsi, hogy belepofazok az istentiszteletbe, de szerintem masokat is 
erdekelhet a dolog. Utvonaltervezok elerhetok a Netzen is szep 
szammal,
(Reklam ON): nekem a http://route.web.de tetszik a legjobban, a 
nemet nyelvu orszagokban meg _utcat_ is megadhatsz, hogy honnan 
indulsz es hova kivansz erkezni, tobbfele szempont szerint is 
optimalizaltathatsz. Telepulesszinten egesz Europa szerepel az 
adatbazisaban, azt is megadja, hogy hany km utan hol merre kell 
fordulnod, ha akarod, benzinkoltseget is kalkulal. Nemet nyelv 
ismerete nelkul is jol elboldogulhatsz vele, a felesegem tok kuka 
nemetbol es priman hasznalja.
(Reklam OFF): Egyetlen gondja, mint a legtobb kivalo es ezert 
gyakran hasznalt szervernek, hogy napkozben kisse lassu, 
csucsidoben felperceket is varakozni kell. Mas a helyzet hajnalban, 
plane, he nem analog telefonvonalon netezel.

Jo utat, udv minden kedves olvasonak:
Vago Imre, Debrecen
+ - Nemzeti lovasnap Szarvason (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

2001Julius 20-22-ig Nemzeti lovas nap Szarvason

Ocsodtol 14 Km. 3/4 ora laza  biciklizes.

Udulesi lehetoseget ajanlunk-nyari idoszakban- 
Magyarorszag Delkeleti reszen Ocsod kozsegben. 
Amit adni tudunk: Kulon allo 2 szobas haziko, 
konyha (felszerelessel),furdoszoba, parkositott 
udvar,vezetekes viz, gaz stb.Sajnos etkezest nem 
tudunk biztositani de a konyhaban lehet fozni es a 
kozeli varosban van etterem . 
-------------------------------- 
Programok,lehetosegek: 
-horgaszasi lehetoseg Koros folyo 
-szabad strand 
-melegvizu strand Cserkeszolo 20 Km 
-gyogyfurdo reumas megbetegedesekre Cserkeszolo 
-gyogyfurdo Gyoparos 
-kerekparos tura termeszetvedelmi teruleten 
-Magyarorszag egyik legnagyobb es legszebb 
arboretuma biciklivel megkozelitheto 13 Km 
-setahajozas 
-duzzaszto strandal 
-melegfurdo Toserdo, gyogyviz, holtag 
-muzeumok helyben es 20 Km belul 
-kulturalis programok Szarvason 13 Km 
-Egyeb kivansagotokat lehetoseg szerint 
teljesitunk. 
 
Kerdezz tobbet, irj:  , 
Tel:+36-20-321-57-50 
 
Sziasztok! Torocsik 
 
 


Otthont akarsz >>> www.otthonok.hu vagy www.lakaskultura.net
Epites,felujitas,lakberendezes stb.! 350 ceg + 250 ujsag web cime !!
Utjelzo a weblapok kozott !!! Otletek informaciok minden mennyisegben !!!
Mobil:06-20-321-57-50 e-mail: 
+ - HR+I+SLO+BIH autoslistarol (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

> Felado :  [Slovak Republic]
> Temakor: Ujra otthon ( 172 sor )
> Idopont: Thu Jun 28 11:33:49 CEST 2001 AUTO #1152
> - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hello,

veget ert hagyomanyos evi benzinpufogtatos akciom.
Akit nem erdekel, nyomjon par kover PgDn-t, nem leszek rovid.

Jun 15-en 6:00-kor indultam dallamos nevu Autommal, baratnommel
es tele 380 liternyi csomaggal. Egy ora mulva atleptem a szlovak-osztrak
hatart suru irgumburgumozas kozepette, mert kifolyott a kave :-)
Eisenstadton keresztul gond nelkul fellottem magam az A2-s palyara,
igy pillanatokon belul mar Graz elott faltam a sult csirket. A parkolok
nagyon szepen rendben vannak tartva, sehol egy eldobott szemet vagy
koszos klotyo. Graz utan parszor vegsebesseg meres kovetkezett,
a 210-et csak nem tudtam kicsavarni az autobol, igy szemre 205-207
km/h kozt lehetett a mutato. Az A2-n nagyon korrekt mindenki,
egyetlen incidens sem tortent, nem ugralnak ki, nem versenyznek, nem
szemetkednek. Klagenfurt varosa nem lesz a kedvencen soha, egesz
varost bejartam 3x, mire megtalaltam a szloven hatar fele vezeto utat.
Azert valasztottam ezt az utat, mert a kollegam egyszer veletlenul erre
tevedt, es ova intett, nehogy arra menjek, mert 15%-os emelkedok es
egyeb finomsagok vannak arra. Az atkelo eszmeletlen szep, a 15%-os
emelkedo tenyleg finom, egesz uton visszakettes - gazfroccs - satu,
mindkettonk arcan vigyor. Ismet csak az autom dicsertem, hat ezt az,
amiert megerte kiadni azt a rakas penzt. Szlovenia arrol hires az
utazo katalogusokban, hogy a sebesseg tullepeseert akar 45000 Ft is
lehet a buntetes, igy peldasan, eloirt+10 km/h-val megindultam
Ljubjana fele. Nemsokara autopalyara ertem, ahol potom 3 markaert
tovabbengedtek. A rendoroktol valo felelmem picit elparolgott, igy a
sztradan tartottam a 150-es tempot. Mindenki korrekt volt, minden ugy
mukodott, ahogy a nagy konyvben meg van irva. Ljubjanaba nem mentem
be, meg 3+4 marka elleben 14:00 orakor leparkoltam Trieszt kikotojeben
5000 lira/2 ora elleneben. A hataron nagyon csodalkoztam, mindenhol
kedvesen neztek a szlovak utlevelunkre, a csomagtartot csak az osztrak-
szloven hataron neztek meg (1 pillantas), mashol csak intettek, hogy menj.
Triesztben a forgalom verbeli olaszos, a kikotonel vezeto 2x2 savos uton
3+3 auto + 2-3 motoros gond nelkul elfert. A trieszti ember nem gyalogol,
ott ami benzin elleneben elindul, az ott van az utcan. Rengeteg auto, es
mino gyermeki orom - minden 3. auto Alfa :)) Eleg hamar megszoktam a
tolakodo stilust, 20 km utan mar en voltam a legpofatlanabb, de senki nem
tort ossze, mindenki mosolygott, integetett vidaman, nagyon jol ereztem
magam az enyhe kaosz es a 35 fokos meleg ellenere. Egy nagy seta utan
megkerestuk Miramare kastelyat, ami kulon muveszet volt, mert biza
egy budos tabla nem mutatta, hogy hol lehet. Ehhez kapcsolodik a foutcan
valo megfordulasom is, minek kovetkezteben 2 percre leblokkoltam fel
Trieszt forgalmat, de hat ha en fordulni akarok... Ennel huzosabb csak az
volt, mikor Triesztet el szerettem volna hagyni. Szivemhez nott a varos,
de mar ideje volt menni. Csakhogy minden ut Velencebe vezet. Indulok
balra - Venecia. Indulok jobbra, fel, le, minden tablan Venezia. Megallitom
a taxist, aki mutatja, hogy arra menjek, ahonnan jottem. Mondom neki,
hogy ott azt irjak Venecia. Jot rohog, es azt mondja, nyugodtam menjek,
3 km utan elagazas. Ahaaaa. Par pillanat mulva mar Szloveniaban
kukkolok egy 1.3-as Kadett, bolognai rendszammal, megy, mint az allat
a kanyarokban. Nosza utana. Ovatosan, mert baratno allergias a kanyarban
nyerito gumikra. Lassan kitapasztalom, hogy a tilto tablak 60 felett
mind kamuk, ezeknel a +30 km/h nem gond. Az 50-es tablara erdemes
figyelni, ott vagy hajtu jon vagy egyeb brutalitas. Eszre sem veszem es
mar a hataror integet, hogy masszak mar, nem erdekli az utlevelem.
Megerkeztem Horvatorszagba. Rijeka egy kopes, buzi egy varos. A gyalogos
az ur, az autosok mind tokolnek, alig masznak a 3 savban. Ekkor mar
gondolkodtam, hogy de jo lenne egy kis  kave, Alfa ide vagy oda, kezdek
faradni. Mento otlet: aludjunk par orat egy benzinkuton. Mobilis klotyo
undorito, kaja 0 valasztek, kavetol  elment a kedvem. Kamionok tul
hangosak, nem alszunk. Ejjel 1 ora, mar tenyleg lezarodik a szemem.
Utanam van 890 km es egy varosnezes. A szerpentin visszakettes-
gazfroccse mar reg nem erdekel, amugy is megeloztem mindenkit, meg
mar kezd unalmas lenni ez az egesz igy 19 ora utan. Aludni akarok!
Elso hegyi parkoloba leallok, mar horkolnek is, mikor rajovok, hogy felek.
Rossz erzesem fokozza, hogy egy oreg zsiga fekez le mogottem. Uldozesi
maniam fojtogat, gyerunk innen. A fel ora csukott szemes merenges
viszont segitett, 50-60-as tempoban meg kepes vagyok 80 km-t megtenni
3 ora elott par perccel begurulok egy panzio parkolojaba es mar alszok is.
Ekkor mar valoban ereztem, hogy kockaztatok, ha tovabb megyek, bar
meg egy szazast gond nelkul elmentem volna.... 5:00-kor arra ebredtem,
hogy kialudtam magam, friss vagyok, mint egy nyuszi. Sietsegre nem volt
ok, igy szep lassan megreggeliztunk, es elindultunk. Tekergettem picit a
kormanyt es maris Zadar felturt kulvarosaban voltam. Termeszetesen a
Sibenik fele vezeto ut volt leginkabb felturva, illetve le volt zarva. Kinn
a
nyil, kerulo ut. A nyil utan keresztezodes, de tovabbi tabla sehol. Egye
fene,
sorra kiprobaltam mind a 4 utat, de mind a 4 eszakra vezetett, en meg
delnek akartam menni. Most mi legyen? Maradt a paraszti logika - nezzuk,
hogy van a part es hagyjuk a tablakat a fenebe. Bemasztam a varoskozpontba,
megneztem, hogyan vezet a part, versenyeztem egy jot egy nemet Focussal
(a marha az ut vegen behajtott valami maganhaz udvarara, mert nem tudott
megallni, de neki lett igaza, nem tudtam leterni, legyen boldog vele...).
Onnan
mar nem volt gond es nemsokara mar a Vranske-i to partjan kajalgattam.
Onnan mar csak tenyleg egy paraszthajszal Split, ahonnan meg egy kopes
Makarska, ahonnan 5 perc Podgora. 13:52-kor, 1299 km es 32 ora utan
leparkoltam a hotel Meditteran elott.
18-an eltunt a nap, ugy dontottunk, turazunk egyet, ha mar furodni nem
lehet. Horvatorszagbol mar eleget lattunk, irany Bosznia. Delnek indultunk,
majd Mali Prolognal gond nelkul atjutottunk a BH-ba. A katolikusok hires
zarandokhelye, Medugorje megmaszasa utan Mostar volt a cel, hogy
elborzadjunk egy kicsit az emberi kegyetlenseg muremeke lattan. A
bolhapiacon aszerint aruljak a toltenyhuvelyt, hogy horvatot, albant vagy
szerbet, bosnyakot oltek-e vele. Nem is maradtunk sokaig, Vinjani
Gornji-nal visszamentunk HO-ba. (Egyebkent BH-ban vannak
szvsz a legszebb nok a vilagon, allitom nincs parjuk sehol. Ami meg erdekes,
hogy minden 2. auto Mercedes. Volt olyan, hogy 10 parkolo autobol 8 Merci
volt. Ezen kivul sok a Golf 1-2, ujak kozul a Golf 4, BMW, Audi. A
horvatoknal
inkabb a Renault 4 dominal, a rendorok Golf 4-el jarnak. A turistak kozul
foleg a csehek dominalnak, aztan a nemetek, szlovakok, magyarok,
lengyelek, de lattam dan autot is.) A visszaut sok atkozodasbol
allt, 50 km-en keresztul egy rakas falun atmentunk ugy, hogy sehol egy
tabla, fogalmunk sem volt, hol jarunk, megtalaltuk viszont a Voros es Kek
tavat, amely eszmeletlen gyonyoru es addig nem is hallottunk rola.
293 km-es mini kirandulasunk vegen elhataroztunk, hogy masnap is
turazunk. Az ido bennunket igazolt, igy el is indultunk a Biokovo hegyseg
legmagasabb csucsara - Svati Jure 1762 m - 15 kuna elleneben 25 km-es
uton autoval mehettunk a csucsra. Termeszetesen egy savocska vezet fel,
igy az utikonyv csak profiknak ajanlja ezt az utat. Volt is gond boven,
1700 meter magasan tokig kodbe burkolva (5 metert nem lehetett latni)
60-70 metereket tolatni a szerpentinen, hogy elferjenek a szembol jovok...
Jo kis buli volt, sajnos a kod (felhok) miatt csak 1500 m-es magassagban
volt erdemes fotozni. A 3. rossz napot Dubrovnik meglatogatasara aldoztuk,
ami ismet BH-n keresztul vezet, ok is kaptak Neum kornyeken egy kis
partszakaszt, ne maradjanak tenger nelkul. Itt erdemes tankolni, sokkal
olcsobb, mint a horvat benzin, en persze tele tankkal jartam arra :o))
A Podgora-Dubrovnik tavolsag 165 km, az en tempommal kerek 2 ora,
busszal 2,5-3 ora egy megalloval. A bosnyak szakaszig egyetlen egyenes
szakasz van csak, ahol ugyesen kiszurtam a sebesseget mero rendoroket,
igy folytatodott a buntetlen szaguldozas. Dubrovnik teljesen tele volt,
csak fizetett parkoloban tudtam megallni (3 hely volt ott is csak...), ami
6 orara 30 kunat jelentett. A kovetkezo 1 het szuper napos volt, igy autos
elmenyem nem sok volt.
25-en 11:00-kor indultunk haza, eleg furcsa modon terveztem be az utat.
Fogtam a terkepet, es Podgorat osszekotottem egyenes vonallal Karlovac
varosaval. Az utvonalat kijegyzeteltem a kormanyra ragasztottam es
indult a rally. Nagyon jo dontes volt, hosszu egyenes szakaszokon, jo
minosegu aszfalton, teljesen egyedul autoztam 140-150-es tempoval
olyan utakon, amit a terkep csak apro sarga vonallal jelolt. Plitvice
kornyeken mar egesz jol besurusodott a forgalom, itt egy kis gondom is
akadt - termeszetesen egy nemettel. Kb. 60 km-en at mentem mogotte
jocskan lemaradva, neztuk a felegetett, lerombolt hazakat, nem siettunk,
igy megfelelt az o 70-80-as tempoja. Aztan meguntam a dolgot es az egyik
emelkedon nyomtam egy koveret, o is ralepett. 130-ig nyorsult a 323-al,
nem akart beengedni, mikor szembol megjelent egy Audi. Ekkor mar
atleptem a 150-es sebesseget, az Audi meg lassitott, igy megeloztem a
szemet dojcsot, csak a zagrabi Audis intelligenciaja fogott vissza, hogy
ne nyomjam ki a szemet szemet... Na mindegy, ilyen tajakon nem illik
duhongeni, amugy sem volt veszelyes a dolog. A tavaknal fel orat alltunk,
majd elindultunk Karlovacba. Innen 15 kuna elleneben sztradan mehettunk
Zagrabig, amit 180-as tempoval par perc alatt abszolvaltam is. Innen
Varazdin fele vettuk az iranyt, az autopalyan ujabb 10 + 10 kuna elleneben
19:20-kor megerkeztunk a letenyei atkelore. Ami erdekes, hogy az auto-
palyan majdnem 100 km-t mentem ugy, hogy nem talalkoztam autoval....
Letenyet inkabb hagyjuk, egy utolso lepusztult atkelo hatalmas godrokkel,
de gyorsan atengedtek. Tiszta elvezet volt, mikor az egyik savban kamionok
parkoltak, az en savomban meg 10 m-el elottem kibukkant egy szemben
jovo kamion. A baratnom meg 15 perc utan sem tudott rendesen beszelni...
Zalaegerszeg fele vettuk az iranyt, a varosban az utak rettenetesek, de
a naplementeben egesz jo volt a jegenyekkel ovezett egyenes utakon menni.
A sebesseghatart igyekeztem 100-110 kozt tartani. A 8-as utra terve rank
esteledett, majd Veszprem elott a 83-ra terve majdnem elutottem egy
frilajfos Fordot es egy oziket, igy a tempo 100-ra esett vissza. Egy kimond-
hatatlan nevu faluban olyan 150-el megelozott egy Audi, olyan gyorsan
ment, hogy a szele felgyorsitott 80-ra :)) Vamosszabadinal atleptem a
magyar-szlovak hatart, 23:30-kor hazaertem.
Az egesz ut 2962 km-re sikerult a tervezett 2000 helyett, 213,16 liter
benzin fogyasztottunk el, ebbol 44,8 liter szloven 98-as, a tobbi 95-os.
Az atlagfogyasztas 7,196 liter / 100 km. A szloven 98-at azert hangsulyoz-
tam ki, mert akkor a fogyasztas 6,72 atlagra jott ki!
A turanak koszonhetoen 7 honap utan mehetek is a 20000-es ellenorzesre.
Az ut soran annyi bogar es lepke lelte automon a halalat, hogy 2 meteres
tavolsagrol nem lehetett megmondani, van-e az auton kodlampa :)))

Nagyon roviden ez minden

Csaba
AR 146
+ - Del-Amerika (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

http://www.esteban.hu

Az Esteban.hu Del-Amerika informacios lapja.
A terseg orszagairol, az ottani szallashelyekrol, odautazasi
lehetosegekrol tajekoztat fotogaleria es utleirasok kisereteben.
Ha kiutazasunk elott vagy csupan erdeklodesbol meg a
hivatalos nyelveket is meg szeretnenk tanulni, informalodhatunk
spanyol, illetve portugal nyelvtanulasi lehetosegekrol,
tolmacsokrol is. A Magyarorszagon kepviselettel rendelkezo
del-amerikai orszagok konzulatusainak adatait is megtalalhatjuk
a honlapon. A temahoz kapcsolodo linkajanlo mellett a napi
aktualitasok kozott is barangolhatunk, ahol megismerhetjuk
pl. a legfrissebb jelentest a perui foldrengesrol.

Udv, Lazar Peter

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS