Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 696
Copyright (C) HIX
2000-03-26
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 Re: Taxi (mind)  19 sor     (cikkei)
2 mobiltelefon-tarto (mind)  7 sor     (cikkei)
3 a Vento ujra itthon (mind)  31 sor     (cikkei)
4 elhallgatott hibak a premiumkategoriaban (mind)  45 sor     (cikkei)
5 Gazos BMW (mind)  23 sor     (cikkei)
6 Modell muzeum (mind)  22 sor     (cikkei)
7 Gyujtas, automata (mind)  46 sor     (cikkei)
8 Egy nagy kerdes (mind)  22 sor     (cikkei)
9 Re: Gaz, allatok, M3, Taxi (mind)  43 sor     (cikkei)
10 felni, utalvány (mind)  9 sor     (cikkei)
11 Re: arak (mind)  39 sor     (cikkei)
12 Re: taxisok (mind)  38 sor     (cikkei)

+ - Re: Taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv mindenkinek!

Azert nem kellene altalanositani a taxis dologgal. Az utcankban (Budapest,
XVII.) ket taxis is lakik, es nem veti fel oket a penz (vagy ha igen, akkor
azt baromi jol titkoljak). Az egyik egy hasznaltan vett diesel Fiat
Tempraval dolgozik, a masik - vele viszonylag joban vagyok - hat eve vett
egy diesel Opel Kadettet (hasznaltan), ma is azzal jar. Sok mindent maga
csinal meg a kocsin, ritkan jar szerelohoz vele, mert tul draga neki. Ket
gyerek, kicsi haz, semmi pucc (a felesege otthon van, es takaritast vallal,
eleg olcson). Eleg sokat megy, de nem hiszem, hogy a gyerekeinek 40 e
zsebpenzt adna (akik egyebkent nem is bunkok). Nagyon rendes, segitokesz az
egesz csalad (pl. amikor ket honapig nem volt kocsink, ok vittek el
reggelente suliba az egyik sracomat). Szoval nem szabad egy kalap ala venni
mindenkit ("A" taxisok, "A" BMW-sek, "A" Trabantosok, stb.)

Azt hiszem, azt mondta, hogy havi 6-8000 km-t megy (de ebben nem vagyok
egeszen biztos)!

Bye: Soskuthy Gyorgy
+ - mobiltelefon-tarto (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Meg valami: hol lehet a mobiltelefon-tartot kiszereltetni? (Budapesten)
A Ventobol kellene kivenni eladas elott.

thx,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - a Vento ujra itthon (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Eltoltuk vegre a szervizbe a Ventot... es igen varatlan fordulatot
vettek az esemenyek! Barmily hihetetlen, _nem_ folyt el az olaj -
helyette a hutoviz csordogalt a kocsi ala. A szervizben megneztek az
olajszintet, rendben volt, megmertek az olajnyomast, az is rendben volt,
ekkor kitisztottak (kifujtak) az olajvezetekeket, kicsereltek a szurot,
es beinditottak a motort. Az eros zorgest rovid ideig ok is hallottak, aztan
elmult, az auto pedig hazajott, es mukodik. (Csak en nem nagyon merem
vezetni.) A hutofolyadek pedig egy lyukas vizcso miatt kezdett el folyni,
de el nem tudom kepzelni, hogy tortenhetett ez epp' az olajnyomas-hiany
jelzesekor, vagy ha nem veletlen, akkor mi az osszefugges. Szoval a lenyeg,
hogy az olaj nem folyt el, a hutoviznek is csak egy kis resze, a zorges nem
jelentkezik, az auto mukodik, es hogy mi tortent valojaban, azt a szerelok
sem tudtak megmondani. Meg kell szabadulni ettol az autotol... olyan param
van mar a VW-ktol, hogy hihetetlen...

Udv,
Zoli


ui: Kozben eszembe jutott meg valami: epp' eme sorscsapas bekovetkezte
elott vettem eszre, hogy valami van a kuplunggal, mintha felengedeskor
akadozna. Lehet, hogy ennek lehet valami nagyon kozvetett koze az
egeszhez??
Persze ha igen, akkor sem igazan tudom felfogni, hogy hogyan. A zorges
_esetleg_ johetett a kuplungszerkezettol, de a motor olajnyomasanak ennek
mi koze? (Es most miert nem zorog?) Vagy az olajpumpa zorgott es romlott
el, es emiatt nem volt olajnyomas? Vagy miii vaaaaan?! :)

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - elhallgatott hibak a premiumkategoriaban (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok,

Az utobbi napokban egy VW Poloval kapcsolatban felmerult, hogy vannak
sajnos elhallgatott gyengesegek a legnevesebb gyartoknal is. Mondok
jobbat: van olyan nagyon patinas autogyar, amelynek a luxusmodellje
igen komoly konstrukcios hibakkal kuszkodik-kuszkodott a fobb szerkezeti
elemeinek tekinteteben (valto-motor-diffi), es megis mindenki, meg a
tulajdonosok is azt hiszik, hogy az autojuk egy rettenetesen tartos es
megbizhato darab. Hogy miert? Mert hiaba megy tonkre az egyebkent 300
ezer kilometeres tavra szant valtoja 80.000 kilometernel, hiaba sul be
a motorja 120.000-nel, o azt hiszi, hogy csupan egyedi gyartasi hibarol
van szo. Nagyon konnyen becsapja az embert, hogy az karosszerianak
kituno a kidolgozasi minosege, rendkivul kenyelmes es csendes, tehat igazi
luxusautonak tunik. Mivel hanyag osszeszerelesbol adodo aprobb hibak
gyakorlatilag nincsnenek, csak nagyobbak nehany tizezer kilometerenkent,
nem gondol ilyesmire. Plane, ha a marka tartossaga es megbizhatosaga
kozmondasos. Igy aztan garanciaban megjavittatja vagy kifizeti a
sokszazezres szervizkoltseget, esetleg tobbszor is, az egyedinek velt
tapasztalatait pedig inkabb megtartja maganak. Mire feleszmelne, hogy
talan megsem veletlenek szerencsetlen sorozatarol van szo, mar el is adja
az autot, es sziv vele tovabb a kovetkezo tulaj. Nagyon erdekes dolgokra
lelhet az ember, ha nezelodik ilyen temaban az interneten. Esetleg rabukkan
egy bizonyos tipust szidalmazo site-ra, pontosabban annak levelezesere, ahol
az adott luxusauto tulajdonosai ajuldoznak egymas karjaiba, hogy "jezusom,
neked is lerobban a turbofeltoltod a motorodrol minden negyvenezredik
kilometerben?", meg "neked is tonkremegy 30.000-nkent a szinkronizalas a
valtodban?" stb. Szornyu olvasgatni, ahogy lassan, de biztosan egyre tobb
hibajat merik leirni az autojuknak, a masik meg szomoruan helyesel, es ir
meg tobbet. Aztan elobb-utobb eljutnak a felismeresig, hogy itt nagyon sulyos
problemak vannak, es hogy lehet, hogy a pornep :) megis azt hiszi az
autojukrol, hogy az egyik legjobb a vilagon... hat persze, senki nem
propagalja, hogy milyet szivott a sokmillios csodaautojaval, ez teljesen
ertheto. Persze igy is epp eleg szornyu. Szerintem ilyesmi allhat azon
statisztikak mogott is, amik kulonos modon lehuzzak egy egyebkent dicsoitik
markat. Hogy kozeli peldat mondjak, a VW-t itthon es ugy altalaban
Europaban
istenitik, az USA-ban viszont megbizhatosagat atlag alattinak tartjak.
Miert?? A VW termeszetesen csak egy kiragadott pelda, csupan azert
emlitettem,
mert nekem is most gyult meg a bajom vele.

Udv,
Zoli

[ Nasfay Zoltan - E-mail:  - www.kimwilde.com ]
+ - Gazos BMW (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szia Vadiszno!
Neked biztos mond valamit ez a nev BMW635i. Nos, a szomszedomnak 
ilyen volt vagy ket evig, es meg egy kicsit megvaditottak az AC 
Snitzel muhelyben kulsejeben es a motorjaban is. Ebbe a kocsiba 
szereltetett a szomszed egy jo nagy gaztartalyt es azzal jart 
javareszt. Sokszor ultem a kocsiban es borzasztoan elveztem az erejet 
es a kidolgozast (kromozott kuszobok, feher borkarpit, stb.) es 
bizony alig lehetett erezni a teljesitmenyesest amikor benzinrol 
atvaltott gazra.  A szamitasok szerint talan 15-20 loerovel volt 
gyengebb a motor. Viszont az uzemeltetese olcsobb lett mint az en 
ketliteres TD automnak. A motor injektoros volt es kellett hozza 
valami specialis visszacsapo szelep, amit elsore nem jol szereltek 
bele es bizony itt is megtortent a visszalobbanas. Aztan, ha jol 
emlekszem a gazos muhelyben garanciaban kijavitottak es utana nem 
volt vele gond. Telen eloszor benzinnel melegitettek fel a motort es 
csak uzemi hofokon valtottak at gazra.
Ha erdekel meg kerdezhetem, hogy hol csinaltak (talan Vacon?).
udv
Barnabas

BARNABAS JENES Ph.D. senior scientist	H-2101 Godollo, P.O.Box 411, Hungary
Agricultural Biotechnology Center	Ph: +36-28-430-600, Fax: +36-28+430-482
Monocot Cell Biology Group		E-mail: 
+ - Modell muzeum (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

Egy kollegam ajanlotta a figyelmembe a kovetkezot:
Nyilt egy modell es makett muzeum a Harmashatarhrgyen.
Mi megneztuk...
Kicsi de erdekes, sok a diorama es a elokep.
Vannak katonai repulok, autok, tankok es hajok.
Mellette hetkoznapi autok es versenyautok.
A felnott belopo ara 200Ft.
Cim: 1033 Bp Harmashatarhegyi ut.
Tel: 388-6250 vagy  06-20-974-9528

Megkozelitheto  a Kolossy terrol a 65A-os busszal el kell
menni a vegallomasig, onnan gyalog.
Vagy kocival a Fenyogyongye etteremig, ott jobra el
es meg 2.5km.

Hat ennyi

F.Tibor


+ - Gyujtas, automata (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udvozletem!


> Az mitol lehet,hogy az OPELomnak alapjaraton nem megy a kozepso 2
> hengere,oszt ugy ugral a motor,hogy le szakad a
> motorfelfuggesztes:-) Ha nyomok 1 parkettaat,akkor elindul mind a
> 4,oszt rugja a tarackot... Ja a motor 1,9es,automata szivatos
> duplatorkos zenith karbival.

Nem tudom, nalad mitol van... Nekem egy 1500-as 20 eves(:((() 
Golf I-esem van... Ket hete csinalta, hogy kisse nehezebben 
indult, alapjarat szinte sehol (de biztosan 500 rpm alatt/korul), 
olykor durranasok a kupuffogobol, ha gazt nyomtam neki, 
nagyon megfontolta, felvegye-e a fordulatot... A hiba oka a 
kopott kalapacs-emelo butyok es a beegett megszakito miatt a 
bizonytalan megszakitas, elallitodott elogyujtas... Erdemes 
lenne esetleg ezt is megnezned...

> az auto
> 28 eves

Szinten zenesz:)))

> Az automata valtosnak mennyire szabad kusznia,?km/h kb?

Ezt szerintem igy nem lehet megmondani... Raadasul a valto 
olajszintje is befolyasolja (az alapjarati fordulatszam mellett). 
Nalam 700 korul van az alapjarati fordulat, most -- megszakito- 
es gyertyacsere :)))) -- annyira kuszik, hogy KELL a fek, ha 
nem teszem ki lampanak N-be... Szerintem inkabb az lehet a 
szempont: semi egyenetlenseg -- uthiba, docceno -- ne fogja 
meg a kuszast...

> Lecci ne irjatok ilyet,hogy ''buta ..AMERIKAI AUTO''OK?

Miert mondanank? Mert automata? A Golf nemet es 
automata... Amugy meg szerintem tok jo, hogy varosban nem 
kell a valtoval vacakolni... Kulonben kinek a pap, kinek a pap 
se :)))


--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
 
http://www.fay-bp.sulinet.hu/~.kdorozs.a.fay
+ - Egy nagy kerdes (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Szasztok!

Volna egy kerdesem, de elotte a kerdes hattere; az utcank sajnos meg nincs
leaszfaltozva, igy minden kocsi, motor, bicikli, lo, kutya macska, stb
(sooot meg a jarokelok is!) :-), szoval a gepkocsik rendszeresen fel
kerekkel a jardan kozlekednek, es mar nem egyszer majdnem elcsaptak vagy a
paromat, vagy a lanyaimat, akik szabalyosan leptek ki a kapun (mert ugye a
motorosok is ezerrel szaguldoznak a jardan, mivel az sokkal simabb mint az
uttest). E problema megoldasara arra gondoltam, hogy a jardaszegely melle
(ami kb 1,5m szeles csupan, arok nincs, rogton az uttest jon) bizonyos
tavolsagokra vascolopoket betonozok le. Igy a kocsik legalabb nem tudnak
feljonni a jardara. Node, jogilag lehetseges ez? Kell-e engedelyt kerni
erre valamifele szervtol, ha igen kitol? Mert peldul ha onkenyesen kirakom
a colopoket, es jon egy barom az uj Audijaval, nekimegy a colopnek, az
lebontja a kocsijanak az oldalat, akkor beperelhet-e engem?
Szoval van kerdes. Valami muszaly tennem, mert ez igy mar eletveszelyes. Az
onkormanyzat, meg nagyivben le...r mindenkit.
Segitsetek. Mit tegyek?
Udvozlettel, minden jot:
MyChroLesLie
mailto:
Ekezet & HTML ready
+ - Re: Gaz, allatok, M3, Taxi (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Hello!


Egy hir az A2-bol: Az ATC csinalt chipet gazos Mondeohoz. A gyari parameterknel
 kicsit jobb lett az auto gazzal (es a chippel:).

>En attol felek, hogy jon valami ujjitas (meg nem tudom mi, de a nyakam 
>ra hogy lesz), aztan nem fogja megerni pb palackrol tankolni. Nehenyan 
Szvsz mar most sem eri meg. 115Ft helyett kijon 80Ft/literre a gaz ara. En enny
iert nem kockaztatnek, egy katapultot csaladostul.

>gazsszag, azaz budos volt. Ez minden esetben velejaroja a
>gazuzemusitesnek, vagy csak rosszul volt beszerelve? Sajnos en hosszu
Szar szereles. A mi Rekordunkrol (2.0E tehat kozponti injektoros) nem lehetett 
megmondani, hogy gazos, csak nagyon kozel a tartalyhoz hajolva.

>allatokat agyon kene verni, de igen komolyan. Tolerancia ide vagy oda,
>az ilyeneket azonnali hatallyal likvidalni kene a tarsadalombol, mert
Berugtak/benarkoztak a diszkoban, es hazafele az egyik megmutatta a tobbinek, h
ogy o igenis fasza gyerek. Innen nem nagy tortenet. A Te oldaladrol viszont min
usz 10-50rugo. Persze ez senkit sem vigasztal, legfokepp Teged. De ha en meglat
nek egy ilyet, en is hasonlokepp beindulnek mint Te. Ha ilyenkor tudsz meg gond
olkodni, probald mondogatni magadnak: "Nem eri meg! Annyit kapok erte mint egy 
rendes emberert..."

>az uj M3-as, most lattam az Auto Magazin elejen! Dzsonyoru!!! :-)))/
En meg utalom a Kepes Expresszt!!!!!
Beleszerettem egy 91-es M3-asba:(((de csak gazszettel igertem a penztarcamnak)
A Hondam fel oraval kesobb 3hengerrel indult.(a kis gonosz neheztel:)
Szoval kicserelem mostmar azt a gyujtokabelt.

A Taxis ugyhoz pedig annyit, hogy megkerdeztem ket kozeli ismerost akik taxizna
k 2-3eve. Megdobbento szamokat hallottam, de ugy dontottem maradok az en igamna
l. Napi 8 oraban kb 100khuf marad nekik (az ismeroseimnek). heti het napban es 
10-12 oraban mar lehet 200k is osszehozni (ez kb 4-5Kbol marad). Ven rokakent g
ondolom tobbet is. Betegseg, nyaralas kizarva. szoval annyira nem kerek a torte
net.
Udv!
VTI


____________________________________________________________
EGON - az ingyenes levelezorendszer  http://egon.gyaloglo.hu
+ - felni, utalvány (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Sziasztok!

 Hatha erdekel valakit: van 2 db Astrahoz valo R13-as
lemzfelnim eladnam.Illetve van szinten 2 db vasarlasi
utalvanyom a Pasztoy Pirellihez 1000-1000 Ft-os, nem
tudom ervenyesek-e meg, egy-egy Pirelli gumi vasarlasahoz
hasznalhatok elvileg. Ezt csak ugy odaadnam.

Udv Mindenkinek:-Dani-
+ - Re: arak (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok!

Sexy-baby! Itten valami tajekozatlansag esete forog fen!

 wrote:

> >Aston Martin DB7 3.2 - 49 230 000
> >Aston Martin DB7 Volante 3.2 - 57 420 000
> A tobbihez nem tudok hozzaszolni, de ez a ketto nem stimmel.
> Az egyik 80M, a masik 90M. Esetleg rendeljunk az Autopiactol,
> es adjuk el a Wallisnak? Szerintem meg igy is jol jarnanak.

Az Aston-t a Valent forgalmazza. Kicsit hasonloak a nevek de azert nem
ennyire.:-(((( Az arak egyebkent jok, neked annyi igazsagod vagyon, hogy
__letezik__ 91mFt-ert is Aston. De a fenti ketto tenyleg annyi amennyi.

> A Jaguart is nagyon
> olcsonak talalom a kinti 30-40.000 markahoz kepest.

????? Itten mar totalis a kaosz es a szammisztika. A 40e DM az testverek
kozt is ~5mFt. Ezert te kapsz egy 10 eves Jaguart.

De megneztem pontosan, a kompresszoros csucsmodel ~28mFt.

> Esetleg azt
> is a Wallis forgalmazza, es nem akarjak felizgatni a jo nepet a
> valodi araikkal?

1. Ezt __sem__ a Wallis forgalmazza.
2. A magyar proletariatust reg nem izgatjak a Jaguar arcedulak.

> A Jaguart visszavonom, mert mas is irta. Ennyivel olcsobb lett,
> miota megvette a VW? Akkor mar nem is kell :-).

10 eve a Ford tulajdonolja a Jaguart. Azota gyartanak minosegi autokat.

De azert kerdezzel batran, szivesen valaszolunk.:-)))))

Istvan
+ - Re: taxisok (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Udv Autosok es Taxosik is!

 wrote:

> Eleg erdekes a hangnemed,erdemes lenne kicsit visszafognod magad.

Igazad van, de a taxisblokad ota nehezen megy ezzel a problemakorrel
kapcsolatban.

> Ha egyszer ennyire irigyled a keresetuket, akkor ugyan mar MIERT NEM
> PROBALOD KI MAGAD IS a szakmat?

Kedves Gyorgy!

1. Nem irigylem. Ez egy fontos sarokko".
2. Nekem van sajat rendes szakmam.
3. A problemam az, hogy az orszagban sokmillio ember megelheteset neheziti
(koztuk az enyemet is) hogy a kisvallalkozoi reteg adocsalasbol el. Ebben
elenjarnak a taxisok.

> Hiszen akkor te is kereshetnel (szerinted) havi 400ezret siman.

Pontosan. De mint mondtam nekem van rendes szakmam. Es nem az a bajom ha egy
taxis sok penzt keres, hanem hogy torvenyen kivuli eszkozokkel el. Ez jelentos
kulonbseg.

> akinek az apja taxis volt, de csak 5ezer forint zsebpenzt kapott havonta
> (16-19eves korig)

Ugyan evszamot nem irtal hozza, de nem lehetett regen. Mindenesetre egy havi
35ezret kereso atlagember __nem__tud__ 5e Ft zsebpenzt adni a gyerekenek.

Tovabba:
Apuci hany forintot keresett _tenylegesen_ havonta es ebbol mennyit latott az
adohivatal?????
Ugyanis a kerdes errol szolt eredetileg.

Istvan

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS